بهترین تلویزیون ایرانی ۵۵ اینچ؛ انتخاب شما کدام برند و مدل است؟

امروزه تلویزیون تنها یک وسیله برای تماشای فیلم و سریال در خانه نیست. بسیاری از افراد از تلویزیون در خانه، شرکت‌ها و اتاق بازی و برای بازی کردن در کنار تماشای فیلم و سریال استفاده می‌کنند. یکی از بهترین و مناسب‌ترین سایز صفحه نمایش که تقریبا برای بیشتر فضاها مناسب به حساب می‌آید، مانیتورهای ۵۵ اینچ است که طرفداران زیادی هم‌‌ دارند. در این مقاله شما را با بهترین تلویزیون ایرانی ۵۵ اینچ آشنا خواهیم کرد.

بهترین تلویزیون ایرانی ۵۵ اینچ را چگونه پیدا کنیم؟

تماشای خانوادگی فیلم و سریال در خانه توسط تلویزیونی باکیفیت که روی دیوار نصب شده
برای انتخاب سایز تلویزیون، حتما ابعاد فضای خود را در نظر بگیرید.

برای انتخاب بهترین تلویزیون ایرانی ۵۵ اینچ باید اول از همه به ویژگی‌های این دستگاه‌ها دقت کنید. با در نظر گرفتن ویژگی‌های زیر شما با کیفیت ترین تلویزیون ایرانی ۵۵ اینچ را خریداری خواهید کرد:

  • نوع و‌ جنس صفحه نمایش
  • جنس بدنه
  • کیفیت تصویر و میزان شفاف بودن آن
  • کیفیت صدا و بلندگوها
  • قیمت
  • ابعاد صفحه نمایش
  • میزان مصرف انرژی
  • قابلیت نصب روی دیوار
  • گارانتی
  • قابلیت‌های اتصال نظیر وای فای و بلوتوث

بهترین مارک تلویزیون ایرانی ۵۵ اینچ کدام است؟

تماشای خانوادگی مستندهای ورزشی و طبیعت در خانه
امکانات هوشمند از مزیت‌های تلویزیون‌های جدید است که بهتر است در تصمیم‌گیری خود لحاظ کنید.

تنوع برندهای ایرانی که در زمینه تولید تلویزیون فعالیت دارند کم نیست. این برندها هر یک سابقه درخشانی در زمینه تولید این محصولات دارند. کیفیت، خدمات پس‌ از فروش و قیمت برخی از فاکتورهایی هستند که در بین این برندها رقابت ایجاد می‌کنند. در ادامه کمی بیشتر درباره هر یک از بهترین مارک تلویزیون ایرانی ۵۵ اینچ صحبت کرده‌ایم:

نام برندتوضیحات
سام الکترونیکجایگزین سامسونگ در ایران
ایکس ویژنتولید مادیران
اسنواتولید انتخاب الکترونیک
نکسارتولید گلدیران
دوومونتاژ در ایران
جی پلاسمونتاژ با قطعات وارداتی
شهابتولیدکننده لوازم خانگی برقی
بستزیرمجموعه انتخاب
تولیپسزیرمجموعه ناسیونال
تی سی المونتاژ در ایران
هیمالیاتولید قطعات ایرانی و خارجی
الیوتولید تلویزیون باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه

اگر کنجکاو هستید که با خوش‌قیمت‌ترین تلویزیون‌های ۵۵ اینچ موجود در بازار آشنا شوید، سری هم به این مقاله بزنید: ۱۰ مدل بهترین تلویزیون ۵۵ اینچ با قیمت مناسب در بازار ایران

معرفی بهترین تلویزیون ایرانی ۵۵ اینچ

در ادامه برای شما ۱۱ مدل از محبوب‌ترین و بهترین تلویزیون ایرانی ۵۵ اینچ را آورده‌ایم و ویژگی‌های هر یک را بررسی کرده‌ایم:

۱. تلویزیون ۵۵ اینچ سام الکترونیک مدل UA55TU7550TH

تلویزیون ایرانی هوشمند سام الکترونیک مدل UA55TU7550TH با نمایش تصویری رنگی از مشکی و بنفش
تلویزیون ایرانی هوشمند سام الکترونیک مدل UA55TU7550TH

تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل UA55TU7550TH اولین تلویزیون ایرانی در لیست بهترین‌های این مقاله است. این تلویزیون از کیفیت صفحه Ultra HD – 4K برخوردار است. صفحه تلویزیون تخت و دارای رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ پیکسل است. قابلیت نصب بازی داشته و یکی از تلویزیون‌‎های مناسب برای طرفداران بازی‌ است. 

این تلویزیون هوشمند بوده و دارای سیستم عامل Android هم هست. گارانتی ۲۴ ماه سام سرویس هم از خدمات پس از فروش این محصول بوده که شاید برای شما هم اهمیت زیادی داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های تقریبا مهم در تلویزیون‌ها تعداد درگاه‌ها و نحوه اتصال موبایل، لپ تاپ و تبلت به این دستگاه‌‌ها است؛ باید گفت تلویزیون مدل UA55TU7550TH سام، به خاطر داشتن  WIFI و بلوتوث و همین‌طور امکان اتصال کابل lan نگرانی شما از این بابت را کاملا برطرف کرده است.

۲.  تلویزیون ۵۵ اینچ ایکس ویژن مدل 55XYU745

تلویزیون ایرانی ایکس ویژن مدل 55XYU745 با نمایش تصویری از شهر کنار رودخانه
تلویزیون ایرانی ایکس ویژن مدل 55XYU745

تلویزیون ایکس ویژن مدل 55XYU745 یک مدل میان‌رده با کیفیت نمایش عالی (کیفیت 4K) است. صفحه نمایش این محصول تخت و از نوع LED است. این تلویزیون دارای امکاناتی نظیر قابلیت اتصال به بلوتوث و وای‌فای است که می‌توان به کمک آن‌ها تلویزیون را به‌راحتی به موبایل، تبلت و لپ تاپ متصل کرد. همچنین داشتن قابلیت WIFI Screen Mirror باعث شده که گوشی موبایل و لپ تاپ بدون نیاز به روش‌های قدیمی از جمله کابل، به تلویزیون وصل شوند.

اما در مقابل این ویژگی‌های مثبت، می‌توان گفت با داشتن گرید انرژی B چندان هم به دل برخی از خریداران که طرفدار کم مصرف بودن تلویزیون هستند نمی‌نشیند.

۳. تلویزیون ۵۵ اینچ برند اسنوا مدل SSD-55SK610UD

تلویزیون ایرانی اسنوا مدل SSD-55SK610UD با نمایش تصویری از دریاچه و جنگل و کوه
تلویزیون ایرانی اسنوا مدل SSD-55SK610UD

تلویزیون ال ای دی اسنوا مدل SSD-55SK610UD همه امکانات اولیه و حداقلی یک تلویزیون را دارا است. صفحه نمایش آن تخت بوده و دارای کیفیت 4K است. در کنار قابلیت بلوتوث که امکان اتصال موبایل و لپ تاپ را راحت کرده، ۳ ورودی HDMI و ۲ ورودی USB هم برای ورود فلش و کابل‌های مختلف دارد. 

۴. تلویزیون ۵۵ اینچ برند دوو مدل 55S7100EM

تلویزیون ایرانی دوو مدل 55S7100EM با نمایش تصویری از یک بانوی ژاپنی
تلویزیون ایرانی دوو مدل 55S7100EM

تلویزیون دوو مدل 55S7100EM برای آن دسته از افرادی که به دنبال یک تلویزیون با کیفیت، شیک و در عین حال قیمت نسبتا مناسب می‌گردندT گزینه‌ای ایده‌آل است. این تلویزیون دارای ۳ عدد درگاه HDMI و ۲ درگاه USB است. با این مدل تلویزیون که جز مدل‌های محبوب و پیشرفته بازار محصولات ایرانی است، یک تماشای فوق العاده خوب و با کیفیت را تجربه خواهید کرد. 

قابلیت اتصال به وای فای، بلوتوث و اپلیکیشن‌های ایرانی باعث رضایت خریداران این محصولات شده است. اگر به بازی، تماشای فیلم، سریال و انیمیشن‌ با کیفیت بالا علاقه دارید، حتما این محصول را زیر ذره بین خود قرار دهید.

۵. تلویزیون ۵۵ اینچ جی پلاس مدل GTV-55RU722N

تلویزیون ایرانی هوشمند جی پلاس مدل GTV-55RU722N با نمایش تصویری از جنگل
تلویزیون ایرانی هوشمند جی پلاس مدل GTV-55RU722N

تلویزیون جی پلاس مدل GTV-55RU722N را با کیفیت بسیار بالا، پیشرفته بودن و مصرف انرژی پایین آن بشناسید. این دستگاه با یک صفحه نمایش تخت که رزولوشن 4K Ultra HD دارد، تجربه فیلم دیدن و بازی کردن با کیفیتی بالا را برایتان به همراه خواهد داشت. از دیگر امکانات این مدل تلویزیون جی پلاس می‌توان به داشتن سه درگاه HDMI و دو درگاه USB اشاره کرد. همچنین سیستم عامل اندروید ۱۱ و پردازنده ۴ هسته‌ای باعث شده که در زمان استفاده از آن سرعتی بسیار بالا را در مقایسه با سایر مدل‌های هم‌رده مشاهده کنید.

گارانتی ۲۴ ماهه گلدیران شامل کلیه قطعات هم به‌عنوان خدمات پس از فروش برای این دستگاه در نظر گرفته شده است.

۶. تلویزیون ۵۵ اینچ شهاب مدل SH102U1

تلویزیون ایرانی برند شهاب مدل SH102U1 با نمایش تصویری از دل جنگل
تلویزیون ایرانی برند شهاب مدل SH102U1

تلویزیون شهاب مدل SH102U1 یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های این برند ایرانی نسبتا قدیمی است. این تلویزیون با داشتن قابلیت پردازنده گرافیکی ۲ هسته‌ای، کیفیت تصویر 4K، قابلیت اتصال به اینترنت و داشتن درگاه HDMI و USB محبوبیت زیادی بین خریداران تلویزیون پیدا کرده است. همچنین کیفیت نمایشگر آن امکان مشاهده تصویری بسیار زنده و شفاف را ارائه می‌دهد.

اگر به دنبال یک تلویزیون صفحه تخت ایرانی با کیفیت قابل توجه هستید، این مدل از برند شهاب را در نظر داشته باشید.

۷. تلویزیون ۵۵ اینچ برند بست مدل BUS55A

تلویزیون ایرانی هوشمند بست مدل BUS55A با نمایش تصویری از کوه یخی
تلویزیون ایرانی هوشمند بست مدل BUS55A

تلویزیون هوشمند بست مدل BUS55A کیفیت صفحه نمایش تخت 4k دارد، اما شاید به خاطر مصرف انرژی آن (B) باب میل همه افراد نباشد. اگر مصرف انرژی برایتان چندان هم اهمیت ندارد بد نیست تا با دیگر ویژگی‌های این مدل یخچال فریزر آشنا شوید. تلویزیون هوشمند بست مدل BUS55A دارای پردازنده ۴ هسته‌ای است. سیستم عامل Android، قابلیت اتصال به وای فای و خروجی صدای دیجیتال از ویژگی‌های مثبت آن به حساب می‌آیند.

در مجموع می‌توان امتیاز خوبی به آن داد و باید گفت با سایر مدل‌های ایرانی که تا اینجای مقاله به شما معرفی کرده‌ایم، تفاوت چندان زیادی که شما را از خرید آن باز دارد نداشته است.

۸. تلویزیون ۵۵ اینچ تولیپس پلاس مدل TV-A-LE5590FLB

تلویزیون ایرانی هوشمند تولیپس پلاس مدل TV-A-LE5590FLB با نمایش تصویری از بالای کوه سبز
تلویزیون ایرانی هوشمند تولیپس پلاس مدل TV-A-LE5590FLB

تلویزیون تولیپس پلاس مدل TV-A-LE5590FLB یک مدل تلویزیون تخت، بدون فریم و شیک برای افراد خاص‌پسند است. ظرافت طراحی آن در نگاه اول نظر شما را هم به خود جلب خواهد کرد. پایه‌هایی ظریف که با بدنه‌ای با کیفیت و شیک ترکیب شده است؛ اما اگر با کمبود فضا مواجه هستید یا دوست دارید تلویزیون خود را به دیوار متصل کنید این دستگاه فاقد این امکانات است.

از امکانات داخلی آن هم می‌توان به صفحه ال ای دی با کیفیت 4K اشاره کرد. همچنین قابلیت خروجی صدای مطلوب، اتصال به وای فای و تنظیم صدای هوشمند از دیگر امکانات این مدل تلویزیون برند تولیپس هستند.

۹. تلویزیون ۵۵ اینچ تی سی ال مدل 55P635

تلویزیون ایرانی هوشمند تی سی ال مدل 55P635 با نمایش تصویری از رنگ‌ها
تلویزیون ایرانی هوشمند تی سی ال مدل 55P635

تلویزیون هوشمند تی سی ال مدل 55P635، یک مدل باکیفیت، زیبا و مناسب برای طرفداران صفحه نمایش تخت است. این تلویزیون بدنه‌ای مقاوم، شیک و پایه‌هایی ظریف و در عین حال محکم دارد. کیفیت تصویر آن به گونه‌ای است که امکان مشاهده طیف وسیعی از رنگ‌ها به‌صورت طبیعی و زنده را برایتان ممکن می‌سازد. 

اتصالات و درگاه‌های کافی و مناسب برای وصل شدن به گوشی موبایل و لپ تاپ هم وجود دارد و نگرانی شما از این بابت را برطرف می‌سازد.

علاوه‌بر موارد گفته‌شده، تلویزیون هوشمند تی سی ال مدل 55P635 دارای گارانتی ۱۸ ماهه مادیران هم هست.

۱۰. تلویزیون ۵۵ اینچ برند هیمالیا HI-55SJ855

تلویزیون ایرانی هیمالیا HI-55SJ855 مدل ۵۵ اینچ
تلویزیون ایرانی هوشمند هیمالیا HI-55SJ855

شاید بیشتر اوقات اسم هیمالیا را با مدل‌های یخچال فریزر به یاد بیاورید، اما باید گفت که این بار این برند با تولید تلویزیون مدل HI-55SJ855 خود انقلابی واقعی کرده است. تلویزیونی زیبا و ظریف و در عین حال باکیفیت. وضوح تصویر این تلویزیون 4K است. قابلیت اتصال بلوتوث داشته و از سرعت قابل توجهی هم برخوردار است.

داشتن گیرنده دیجیتال امکان دسترسی به شبکه‌های داخلی تلویزیون را برایتان مهیا کرده است. با این ویژگی نیاز به خرید دستگاه‌های اضافی نخواهید داشت. اگر برای نصب آن دغدغه دارید، باید گفت این تلویزیون علاوه‌بر امکان قرارگیری روی میز قابلیت اتصال به دیوار هم دارد. در آخر هم می‌توان با توجه به ویژگی‌های گفته‌شده و همچنین کیفیت پخش صدای خوب آن، این دستگاه را مدلی مناسب برای خرید دانست.

۱۱. تلویزیون QLED برند الیو مدل 55QB9745

تلویزیون ایرانی کیو ال ای دی الیو مدل ۵۵QB9745
تلویزیون ایرانی Olive مدل 55QB9745

تلویزیون کیو ال ای دی الیو مدل 55QB9745 آخرین مورد از لیست ۱۱ مدل از بهترین تلویزیون ایرانی ۵۵ اینچ است. تلویزیونی با کیفیت تصویر 4K و قابلیت اتصال به بلوتوث و وای‌فای. همچنین دارای ۳ درگاه HDMI برای اتصال به گوشی موبایل و لپ تاپ هم هست. این دستگاه علاوه‌بر درگاه اچ دی ام ال، دارای USB هم هست و شما دیگر نگرانی از بابت اتصالات تلویزیون خود نخواهید داشت. آخرین ویژگی که احساس کردیم گفتن آن برایتان مفید خواهد بود، گیرنده دیجیتال داخلی است؛ قابلیتی که به شما امکان استفاده از شبکه‌های داخلی را بدون نیاز به سایر دستگاه‌های موجود در بازار ارائه می‌‎دهد.

بهترین تلویزیون ایرانی ۵۵ اینچ را از کجا بخریم؟

می‌توانید برای تجربه یک خرید مطمئن و مقرون‌به‌صرفه، باکیفیت ترین تلویزیون ایرانی ۵۵ اینچ را هم به شکل آنلاین و هم حضوری از طریق فروشگاه‌های موجود در وبسایت ترب خریداری کنید. شما می‌توانید با اعمال فیلتر، اطلاعات فروشگاه‌های لوازم خانگی اطراف محل زندگی یا محل کار خود را در ترب بیابید و با قیمتی پایین‌تر از عرف بازار خرید خود را نهایی کنید.

می‌دانستید فروشگاه‌هایی که دارای ضمانت ترب هستند به شما امکاناتی از جمله امکان بازگشت پول در صورت معیوب بودن کالا، مغایرت کالا و همچنین در صورت ارسال نشدن کالا را ارائه می‌دهند؟

سخن نهایی

وقتی صحبت از خرید تلویزیون می‌شود، قیمت و کیفیت دو چیز ابتدایی هستند که ذهن هر شخص را به خود درگیر می‌کند. در بین برند‌های موجود در بازار فعلی، بسیاری از این برندها یا تولید ایران بوده یا به‌صورت مونتاژشده در ایران هستند. سالانه به دلیل تحریم‌های موجود، برندهای ایرانی رقابت سنگین‌تری را به‌منظور بهبود کیفیت و افزایش میزان رضایت مشتریان خود تجربه می‌کنند.

برندهای ایرانی تولید کننده تلویزیون و یک نمونه از بهترین تولیدات هر برند در سایز صفحه نمایش ۵۵ اینچ را در جدول زیر مشاهده می‌کنید. لازم به ذکر است که محصولات نام‌برده‌شده، محبوب‌ترین مدل‌های هر برند در بین خریداران هستند.

نام برندبهترین مدل ۵۵ اینچ
سام الکترونیکمدل UA55TU7550TH
ایکس ویژنمدل 55XYU745
اسنوامدل SSD-55SK610UD
نکساراین برند تلویزیونی با سایز صفحه نمایش ۵۵ اینچ ندارد.
دوومدل 55S7100EM
جی پلاسمدل GTV-55RU722N
شهابمدل SH102U1
بستمدل BUS55A
تولیپسمدل TV-A-LE5590FLB
تی سی المدل 55P635
هیمالیامدل HI-55SJ855
الیومدل 55QB9745
بهترین برند و مدل‌های تلویزیون ایرانی ۵۵ اینچ

اگر تصمیم به خرید تلویزیون از برند ایرانی نکسار را دارید، می‌توانید محصولات آن در سایر ۵۰ اینچ را مشاهده، بررسی و خریداری نمایید.

پرسش های متداول در مورد بهترین تلویزیون ایرانی ۵۵ اینچ

 با کیفیت ترین تلویزیون ایرانی ۵۵ اینچ کدام مدل است؟

برخی از باکیفیت ترین مدل‌های تلویزیون های ایرانی ۵۵ اینچ عبارتند از:
۱. تلویزیون سامسونگ مدل Q78
۲. تلویزیون ال ای دی هوشمند دوو مدل DSL-55SU1710
۳. تلویزیون ال ای دی هوشمند ایکس ویژن مدل 55XYU735

پرفروش ترین تلویزیون ایرانی ۵۵ اینچ چه مدلی است؟

تلویزیون اسنوا مدل 55SK610 به دلیل داشتن کیفیت و قیمت مناسب، پرفروش‌ترین تلویزیون ۵۵ اینچ ایرانی است.

در زمان انتخاب و خرید بهترین تلویزیون ایرانی ۵۵ اینچ به چه فاکتورهایی توجه کنیم؟

لازم است برای اینکه بتوانید در خرید بهترین تلویزیون ایرانی ۵۵ اینچ موفق باشید به فاکتورهای کیفیت تصویر، جنس بدنه و قیمت توجه خاصی داشته باشید.

نازنین افشار
نازنین افشار

من نازنین هستم؛ فارغ‌التحصیل رشته مهندسی پزشکی از دانشگاه آزاد تهران. از ۱۳۹۸ به شکل جدی فعالیتم رو در حوزه محتوا و بازاریابی محتوایی شروع کردم. امروز بعد از چند سال نوشتن محتوا در زمینه‌های مختلف، چیزهای زیادی به دست آوردم که از داشتنشون خوشحالم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *