بهترین ماسک صورت مردانه را از میان این ۷ مدل انتخاب کنید

پوستی صاف، شاداب و بدون سوزش و خارش بعد از اصلاح صورت خواسته همه آقایان است. با استفاده از ماسک صورت مناسب پس از اصلاح، می‌توانید از شر این مشکلات خلاص شوید. ما در این مقاله بهترین ماسک صورت مردانه را از میان برندهای معتبر بازار به شما معرفی می‌‎کنیم.

۱. ماسک ورقه‌ای مردانه بیوآکوا – Mens Stanolant BIOAQUA

مردی که از ماسک صورت ورقه‌ای بیوآکوا استفاده کرده است
تجربه حس طراوت با کمک ماسک صورت ورقه‌ای بیوآکوا

ماسک صورت بایوآکوا با تنوع عصاره‎‌ها و محصولات، به یکی از بهترین و محبوب‌ترین برند‌های حال حاضر در بازار تبدیل شده است. ماسک آبرسان مدل استانولات، به‌طور تخصصی مخصوص آقایان است و بعد از اصلاح آقایان پیشنهاد می‌‎شود. این محصول برای انواع پوست‎‌ها ساخته شده و با آبرسانی بسیار قوی از پیری زودرس و چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند.

ماسک ورقه‌ای صورت بایوآکوا استحکام پوست را افزایش می‌‎دهد، به همین دلیل پس از اصلاح، پوست شما مقاوم، صاف و روشن می‌شود و شادابی و طروات را حس می‌‎کنید. این ماسک همچنین آلودگی‌های سطح پوست را از بین می‌برد و منافذ باز پوست را به‌خوبی تمیز می‌کند که این موضوع مهم‌ترین روش محافظت از پوست در برابر جوش و آکنه است.

پیش از استفاده از هر ماسکی، ابتدا جنس و نوع پوست خود را دقیق بشناسید.

۲. ماسک صورت خاک رس و زغال لورال – Oreal Paris Pure Clay Detox Mask

ماسک صورت خاک رس و زغال لورال
زغال و خاک رس سموم پوست را به‌راحتی تمیز می‌کنند.

یکی از دلایل محبوبیت ماسک صورت خاک رس و زغال لورال بین آقایان خاصیت شفاف‌کنندگی آن، به‌خصوص پس از اصلاح صورت است. ترکیب سه نوع  گوناگون از خاک رس و زغال چوب در این ماسک در شفاف شدن پوست مؤثر است.

محققان با تحقیق روی خواص مواد ترکیبی مانند زغال و خاک رس به این نتیجه رسیده‌اند که زغال فعال یا به عبارتی دیگر، کربن فعال توانایی از بین بردن باکتری‌ها و ناخالصی‌های زیر پوست را دارد.

همچنین این محصول حاوی مواد معدنی بسیار زیادی است که می‌تواند نیاز پوست را پس از اصلاح برای جذب انواع مواد معدنی و مواد مغذی فراهم کند. از دیگر ویژگی‌های این ماسک باید به جذب چربی‌های اضافه و ناخالصی‌های روی پوست اشاره کرد. این ماسک به دلیل خاصیت آهنربایی و مغناطیسی خوبی که دارد موجب حذف سموم پوستی و ناخالصی‌ها و چربی‌های اضافی پوست می‌شود و برای پاکسازی عمیق پوست، سم‌زدایی و تمیز کردن منافذ آن عالی است. کربن فعال به‌کاررفته در آن قادر است مواد شیمیایی و سموم را به دام بیاندازد.

۳. ماسک صورت آردن سبوما – Ardene Sebuma Sulfur Mask

ماسک صورت آردن سبوما در دست یک نفر
ماسک ضدجوش و پاکسازی‌کننده پوست آردن

کسانی که پوست حساسی دارند، بعد از اصلاح صورت ممکن است دچار جوش‌های پوستی شوند. ضرباتی که حین اصلاح به پوست وارد می‌شود می‌تواند منجر به ایجاد جوش روی صورت شود. استفاده از ماسک‌های صورت در کنار ایجاد حس تازگی، از ایجاد آسیب‎‌های پوستی هم جلوگیری می‌‎کند. ماسک ضدجوش و پاکسازی‌کننده پوست آردن سری Sebuma نه‌تنها به پوست شما طروات می‌‎بخشد، بلکه با پاکسازی عمیق پوست، کومدون‌های سر سیاه و سر سفید را هم از بین می‌‎برد.

فرمولاسیون این محصول بر پایه کائولن و ۵ درصد گوگرد است. کائولن یکی از انواع خاک رس طبیعی است که علاوه‌بر داشتن خاصیت جذب بالا، به سم‌زدایی پوست و پیشگیری از بروز جوش کمک می‌‎کند. از دیگرترکیبات این ماسک اسید سالیسیلک است که  با لایه‌های ضخیم، منجر به نرمی پوست می‌‎شود. عصاره لیکوریس، عصاره چای سبز و عصاره آویشن در این ماسک باعث روشن و یکنواخت شدن پوست می‌شوند. پیش از استفاده دانستن این نکته ضروری است که ماسک ضد جوش صورت آردن برای پوست‌های چرب و مختلط فرموله شده است.

برای آشنایی بیشتر با ماسک‌های مخصوص پوست جوش‌دار، ما در مطلبی دیگر ۶ ماسک ضد جوش فوری را معرفی کرده‌ایم.

۴. ماسک خاک رس وارمی حاوی عصاره نعناع و لیمو – Varmi Clay Mask Mint & Lemon

ماسک وارمی با جلد زرد رنگ در کنار گل
ماسک صورت وارمی تغذیه‌کننده پوست صورت

اگر به دنبال رفع التهاب پوست هستید، با ماسک وارمی آشنا شوید. این ماسک آنتی باکتریال است و با ضدعفونی کردن پوست از التهاب و ایجاد جوش جلوگیری می‌کند. برند وارمی به‌صورت تخصصی ماسک‌های مراقبتی پوست تولید می‌‎کند و محصولات این برند در میان مردم محبوبیت یافته است. فرمولاسیون این ماسک طی تحقیقات فراوان و زیر نظر لابراتوار‌های پیشرفته و به‌روز تدارک دیده شده است. به‌عنوان مثال لیمو به‌عنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی، از رشد باکتری‌ها روی پوست صورت جلوگیری می‌کند و با تغذیه و طراوت آن، به شفافیت و روشن‌سازی پوست می‌انجامد. کلاژن‌سازی پس از استفاده از این عصاره شگفت‌آور افزایش پیدا می‌‎کند.

ترکیب لیمو با نعناع در این ماسک به روشن و مرطوب شدن پوست شما کمک می‌‎کند. ترکیب لیمو و نعناع در ماسک وارمی، حس خنکی، شادابی و طراوت پوست را برای شما به ارمغان می‌آورد.

۵. ماسک صورت مردانه سون هون مونته ژنه – ۷th Heaven Montagne Jeunesse

سه عدد ماسک صورت مردانه سون هون مونته ژنه
ماسک صورت مردانه سون هون مونته ژنه مناسب پاکسازی منافذ پوست

این ماسک به‌صورت ورقه‌ای نازک و از پیش آماده تولید شده است که با سرم‌هایی مانند هیدروژل‌های مایع غنی شده و با مواد مغذی آغشته شده است. این ماسک مناسب انواع پوست است و پس از پاکسازی منافذ باز پوست را می‌‎بندد. خاصیت سفت‌کنندگی این ماسک پس از اصلاح حس خوبی به شما می‌‎دهد و از شل شدن پوست صورت جلوگیری می‌‎کند. ترکیباتی همچون نعناع و نمک دریای در به ایحاد حس طروات روی پوست صورت شما کمک می‌‎کنند.

همچنین در ترکیبات این ماسک زغال ساﯾﯿده‌شده، نارون کوهی و خاک رس سیا به کار رفته است. برای استفاده از این ماسک آن را از بسته خود خارج کرده و روی صورت خود قرار دهید. این ماسک خاصیت پیل آف دارد و به صورت لایه‌ای از روی صورت جدا می‌‎شود، بنابراین نگران تمیز کردن پوست پس از مصرف نباشید.

می‌خواهید بدانید ماسک ورقه ای چست و چرا اینقدر محبوب شده است؟ این مطلب را از دست ندهید.

۶. ماسک آبرسان پوست هیدرودرم – Hydro Derm Aloe Vera

دو ماسک صورت هیدرودرم با جلد آبی
طراوت و شادابی پوست را با ماسک صورت آدرن تجربه کنید.

ترکیبات رطوبت‌رسانی مانند ژل آلوئه‌ورا در کنار ویتامین B5، هیالورنیک اسید و اوره یکی از دلایل محبوبیت و کارآمد بودن این ماسک است. استفاده از ماسک صورت آلوئه‌‎ورا، رطوبت پوست شما را به‌طور کامل تأمین کرده و از خشکی و دهیدراته شدن پوست شما جلوگیری می‌کند. همچنین عصاره چای سبز و آویشن خاصیت آنتی باکتریال دارند و از آسیب‎‌های پوست جلوگیری می‌کنند. آلوئه‌ورا و کالاندولا با داشتن خاصیت تسکین‌دهندگی، ترکیباتی هستند که پس از اصلاح صورت به آقایان پیشنهاد می‌‎شود.

۷. ماسک صورت زغالی سودا مخصوص آقایان – Sevda MenPower Black Mask

یک ماسک صورت سودا و صورت یک مرد در حال استفاده از ماسک
ترکیبات زغال ازبین‌برنده جوش‌های سرسیاه هستند.

ماسک صورت زغالی سودا برای پوست‎‌های ضخیم یک پیشنهاد فوق‌العاده است. خاصیت خنک‌کنندگی موجود در این محصول باعث می‌‎شود بعد از اصلاح احساس سوزش نداشته باشید و مانند یک افترشیو پوست شما را خنک نگه می‌‎دارد. ماسک مردانه سودا یک ماسک صورت لایه‌بردار است که با توجه به ساختار و فرمولاسیون ویژه خود در مدت‌زمان اندک پوست شما را پاکسازی می‌‎کند. به کار بردن زغال فعال در فرمولاسیون این ماسک باعث شده است که به از بین بردن جوش‌ها خصوصاً جوش‌های سرسیاه کمک کند. چسبندگی این محصول به پوست به قدری زیاد است که پرز‌های روی پوست را به‌آسانی از پوست جدا می‌کند و باعث تنفس بهتر پوست می‌‎شود.

چرا آقایان از ماسک صورت استفاده می‌کنند؟

مردی که روی صورتش ماسک صورت ورقه‌ای گذاشته است
ماسک‌های صورت، در کنار تغذیه و شادابی پوست، خاصیت درمانی و ترمیم‌کنندگی نیز دارند.

ماسک صورت برای آقایان فواید زیادی دارد که کاهش چین‌و‌چروک‌های پوستی را می‌توان مهم‌ترین دلیل استفاده از ماسک صورت برای آقایان دانست. به همین دلیل استفاده از ماسک پس از اصلاح صورت برای مقاومت، ایجاد خنکی و پیشگیری از آسیب‎‌های پوستی توصیه می‌‎شود. از دیگر فواید ماسک صورت برای آقایان می‌توان به موارد اشاره کرد:

  • کاهش چربی پوست
  • تمیز کردن عمیق منافذ پوستی
  • ایجاد رطوبت اضافی در پوست
  • محکم و سفت کردن پوست
  • بهبود بافت پوست
  • وارد کردن ویتامین‌های مفید به منفذ‌های پوست
  • کوچک کردن منافذ باز و بزرگ سطح پوست
  • مقاوم شدن بیشتر پوست دربرابر نفوذ چربی و آلاینده‌های متفاوت

سخن پایانی

در این مقاله لیستی از بهترین ماسک صورت مردانه را بررسی کردیم که هر کدام با فرمولی مشخص، ترکیبات متفاوت و شکل خاص، برای نیازی خاص طراحی شده‌اند. همان‌طور که بدن نیاز به رسیدگی دارد، صورت نیز، مراقبت‌های ویژه خود را می‌طلبد و استفاده از ماسک صورت یکی از بهترین راهکار‌های مراقبت پوستی به شمار می‌رود.

نام ماسکنوع پوستکارکردترکیباتنوعحجم
ماسک مردانه بیوآکواانواع پوست‌هاآبرسان، تسکین‌دهنده پوست، جلوگیری از پیری زودرسهیالورونیک اسیدورقه‌ای۲۵ میلی‌لیتر
ماسک صورت خاک رس و زغال لورالانواع پوست‌هاپاکسازی منافذ باز، روشن‌کننده، ضد التهابخاک رس، زغال فعالکرمی۵۰ میلی‌لیتر
ماسک صورت آردن سبومامختلطآبرسان، پاکسازی، ضد جوشگوگرد، خاک رس، اسید سالیسیلیککرمی۷۵ میلی‌لیتر
ماسک وارمیچرب، مختلطروشن‌کننده، ضد آکنهگلیسرین، ویتامین Eکرمی۱۵۰ میلی‌لیتر
ماسک صورت مردانه سون هون مونته ژنهانواع پوست‌هاازبین‌برنده دانه‌های سرسیاه پوستنعناع، نمک دریایی، زغالورقه‌ای۱۰ میلی‌لیتر
ماسک آبرسان پوست هیدرودرمانواع پوست‌هاآنتی باکتریال،
ضد حساسیت
گلیسرین، ژل آلوئه‌ورا، عصاره کالاندولاژل۱۰۰ میلی‌لیتر
ماسک صورت زغالی سوداانواع پوست‌هاخنک‌کنندگیزغالژل
۷۵ میلی‌لیتر
جدول بهترین برند ماسک صورت برای آقایان

پرسش های متداول در مورد ماسک صورت مردانه

مردان چند بار در هفته می‌توانند از ماسک صورت استفاده کنند؟

توصیه می‌‎شود دو بار در هفته از ماسک صورت مردانه استفاده کنید و شستشوی روزانه صورت را جدی بگیرید تا نتایج مطلوبی مشاهده کنید.

چند نوع ماسک صورت وجود دارد؟

به‌طور کلی سه نوع ماسک صورت مردانه وجود دارد که شامل ماسک های ورقه‌ای، کرمی و ژلی می‌‎شوند.

بهترین زمان برای استفاده از ماسک صورت آقایان چه زمانی است؟

بهترین زمان استفاده از ماسک صورت، پس از اصلاح و یا پس از شستن کامل صورت است. در این صورت مواد مغذی بهتر به داخل پوست نفوذ می‌کنند.

مرال حسین‌زاده
مرال حسین‌زاده

من مرال‎ هستم؛ فارغ‌التحصیل صنایع‌دستی و نویسندگی رادیو. بیشتر از ده ساله که می‌نویسم، می‌سازم و تماشا می‌کنم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *