بهترین رنگ مو برای پوست سبزه؛ چه رنگی از چه برندی؟!

به یکی از عکس‌های دوران کودکی خود نگاه کنید؛ چه رنگ موی شگفت‌انگیزی که در تناسب کامل با رنگ پوست قرار دارد! این همان چیزی است که تلاش می‌کنیم در این مقاله درباره آن صحبت کنیم. یافتن بهترین رنگ مو برای پوست سبزه زیبایی شما را چندبرابر و درخشندگی پوست شما را تکمیل می‌کند. قانون ساده است: در پوست‌های گرم، رنگ موی گرم بهتر به نظر می‌رسند، در حالی‌که در پوست‌های سرد، رنگ سرد بهتر به نظر می‌رسد. هدف ما این است که شما سایه‌های رنگی مناسبی برای مو انتخاب کنید که به بهترین وجه ویژگی‌های طبیعی شما را برجسته کند. اگر رنگ پوست شما سبزه است، این مقاله را تا انتها بخوانید.

عوامل مؤثر در انتخاب رنگ مو برای پوست سبزه

موی بلند قهوه‌ای روشن پریشان در هوای زنی با صورت نیم‌رخ
تناسب رنگ پوست و رنگ مو زیبایی افراد را چندبرابر می‌کند.

همان‌طور که یک نقاش باید سایه‌ها و رنگ‌های پالت خود را درک کند، شما باید رنگ پوست و ته‌رنگ کلی پوست خود را بشناسید. برای دانستن اینکه چگونه بهترین رنگ مو را انتخاب کنید، نه‌تنها رنگ پوست، بلکه ته‌رنگ پوست و رنگ چشم شما نقش مؤثری ایفا می‌کند. شما قطعاً بهتر از هر کس دیگری می‌‎دانید که رنگ پوستتان چه رنگی است. اما تا به حال به ته‌رنگ پوستتان دقت کرده‌اید؟

برای تعیین ته‌رنگ پوست باید از رگ‌ها کمک بگیرید. رگ‌های شما چه رنگی هستند؟ نزدیک یک پنجره بایستید و با استفاده از آینه، به ناحیه زیر چشمان یا نقاط دیگری که پوست نازکی دارند مانند مچ دست نگاه کنید. بنفش یا آبی است؟ یا بیشتر زرد و سبز به نظر می‌رسد؟ اگر رگه‌ها آبی مشاهده می‌کنید، ته رنگ پوست صورت شما سرد است. در حالی‌که رگ‌های سبز نشان‌دهنده ته‌رنگ گرم پوست هستند. در برخی موارد ته‌رنگ خنثی هم دیده می‌شود. کسانی‌که تشخیص رنگ رگ‌هایشان دشوار است، به خانواده رنگ پوست خنثی تعلق دارند که ترکیبی که رنگ‌های سرد و گرم دارند. رنگ موی خنثی امکان انتخاب انعطاف‌پذیرتری برای رنگ مو را فراهم می‌کند.

بهترین رنگ مو برای پوست سبزه کدام است؟

صورت و موی زنی تقسیم‌بندی شده با چندین رنگ مو متفاوت
امروزه در دنیای زیبایی در کنار توجه به رنگ مو، به رنگ سایه‌ها و هایلایت‌ها نیز دقت می‌شود.

هر رنگ پوست دارای پالت منحصر به‌فرد خود است. ترکیب رنگ پوست سبزه با رنگ مو‌هایی مانند قهوه‌ای، نسکافه‌ای، بلوند، دودی، عسلی و رنگ‌های هایلایت انتخابی مناسب خواهند بود. برای انتخاب یک رنگ موی دل‌پذیر که رنگ پوست شما را تکمیل کند، ابتدا انتخاب کنید سایه ظریف یا با کنتراست بالا مد نظرتان است. اگر می‌خواهید رنگ موی ملایم و کم‌رنگی داشته باشید که به خوبی با پوست شما هماهنگ شود، باید رنگ مو‌های متوسط را با ته‌رنگ گرم انتخاب کنید. برای داشتن ظاهر متضاد‌تر، سایه‌های روشن یا تیره با ته‌رنگ روشن را انتخاب کنید.

اگر پوست سبزه با ته‌رنگ خنک‌تر دارید، رنگ‌های موی سرد مانند بلوند پلاتینیوم، قهوه‌ای خاکستری انتخاب مناسبی برای شماست. برای پوست‌های سبزه با ته‌رنگ گرم‌، رنگ موهایی مثل بلوند عسلی، قهوه‌ای شکلاتی و سایه‌های فانتزی مانند صورتی و نارنجی جذاب‌تر خواهند بود.

۱. رنگ قهوه‌ای؛ اولین انتخاب

موهای بلند و هایلایت قهوه‌ای سه زن از پشت‎ سر
هایلایت‎ در رنگ موی قهو‌ه‌‎ای روی انواع پوست تاثیرگذار است.

اگر پوست سبزه دارید، رنگ مو‌های قهوه‌ای یک انتخاب مطمئن برای شما است.  رنگ قهوه‌ای تیره تا قهوه‌ای روشن چهره شما را برجسته و درخشان می‌کند. اگر پوستی سبزه با ته‌رنگ سرد (رگ‌های آبی) دارید، رنگ موی قهوه‌ای انتخاب مناسبی برای شما است. سایه‌های گرم مانند کهربایی، کاراملی با هایلایت‌های بلوند، قهوه‌ای طلایی یا قرمز گرم می‌توانند برای پوست سبزه با تناژ سرد جادو کنند.

اگر ته‌رنگ پوست شما گرم است، سایه‌های شاه‌بلوطی، شکلاتی تیره و قهوه‌ای تیره با رنگ پوست شما فوق‌العاده به نظر می‌رسند. اگر ته‌رنگ خنثی دارید، می‌توانید هر سایه‌ای از موهای قهوه‌ای را انتخاب کنید. اولین کسی که رنگ موهای شما را می‌پسندد، خودتان هستید. این نکته‌های ریز برای کمک به انتخاب شما تهیه شده‌اند.

۲. رنگ مو شکلاتی

موهای بلند و هایلایت شکلاتی دو زن از پشت ‎سر
شکلاتی فندقی و شکلاتی دودی مناسب افرادی با پوست سبزه هستند.

مو‌های شکلاتی بسته به ترجیح شما می‌توانند روشن، تیره‌تر یا خنک‌تر شوند. رنگ موی شکلاتی، شکلاتی نسکافه‌ای، شکلاتی کاراملی، شکلاتی فندقی و شکلاتی دودی برای پوست سبزه مناسب هستند. ترکیب جذاب این رنگ‌ها خیره‌کننده است که باعث زیباتر شدن پوست سبزه می‌شود. تطبیق‌پذیری با پوست سبزه و نگهداری آسان در عین زیبایی، دلیل پرطرفدار بودن این رنگ است.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید بسیاری از افراد رنگ مو شکلاتی و کاکائویی را به‌اشتباه یکی می‌دانند. با مطالعه این مقاله با تفاوت رنگ موی شکلاتی و کاکائویی آشنا شوید.

۳. رنگ مو عسلی

مو عسلی یک زن از پشت سر در جالی که موهای خود را کمی بالا داده است
رنگ مو عسلی پوست‌های سبزه را روشن‌تر نشان می‌‎دهد.

در فصل‌های گرم سال رنگ عسلی یک انتخاب مناسب به‌عنوان رنگ مو برای پوست سبزه خواهد بود. این رنگ تقریباً برای هر رنگ پوستی مناسب است. اگر ته‌مایه رنگی سرد دارید، می‌توانید رنگ عسلی را با هایلایت‌های روشن ترکیب کنید. رنگ مو عسلی تیره یا فندقی، پوست‌هایی با ته‌رنگ گرم را زیبا و روشن‌تر می‌کند.

اگر نمی‌دانید رنگ عسلی را چطور بسازید، مطلب ترکیب انواع رنگ موی عسلی؛ چگونه رنگ موی عسلی درست کنیم؟ کمک‌تان می‌کند.

۴. رنگ مو بلوند؛ از عسلی تا پلاتینیوم

دو زن با موهای رنگ بلوند پلاتینیوم در دو کادر مجزا از نیم رخ
بلوند کنفی یکی از ترندهای نسل نو است.

رنگ موی بلوند، یکی از محبوب‌ترین رنگ موها برای پوست سبزه است چون تضاد زیبایی با این پوست ایجاد می‌کند و باعث روشن‌تر و شاداب‌تر نشان دادن آن می‌شود. اگر پوست سبزه روشن یا متوسطی دارید، بلوند‌هایی که رگه‌هایی از طلایی، کرم و یخی دارند، برای شما مناسب هستند.

اگر به دنبال رنگ موی ملایم هستید، می‌توانید بلوند عسلی را انتخاب کنید که برای اکثر پوست‌ها مناسب است. این ته‌رنگ‌های گرم، بدون اینکه خشن به نظر برسند، پوست شما را روشن می‌کنند. اگر نمی‌توانید بین بلوند و کنفی یکی را انتخاب کنید، از رنگ مویی که ترکیبی از هر دو باشد لذت ببرید. این ترکیب بلوند و سبزه یکی از آن سایه‌هایی است که با هر ته‌مایه پوستی تناسب دارد. خصوصا زمانی‌که با پوست گرم و سبزه ترکیب شود، بسیار زیبا خواهد بود.

بسیاری از افرادی‌که بر اثر افزایش سن موهایشان سفید می‌شود، ترندهای دودی، یخی یا بلوند روشن را انتخاب می‌کنند. نگهداری از این رنگ‌ها برای این گروه آسان‌تر است.

۵. رنگ موی سفید یخی

یک زن از نیم رخ با موهای سفید یخی مواج
بلوند یخی برای افرادی که پوست سبزه دارند، مناسب است.

این روزها رنگ کردن موها به رنگ سفید به یک ترند تبدیل شده و رنگ موی یخی برای افراد سبزه با تناژ خنثی مناسب خواهد بود. به عنوان مثال یخی رزگلد برای پوست های سبزه و خنثی زیبایی خاصی دارد. بلوند یخی نقره‌ای و یخی بنفش برای افرادی‌که پوست سبزه دارند و می‌خواهند رنگ موی یخی داشته باشند، مناسب است. 

برای داشتن رنگ موی روشن و یخی که با ته‌رنگ پوست سرد سازگار باشد، بلوند پلاتینیوم را انتخاب کنید. این رنگ زیبا چهره شما را شاداب‌تر می‌‎کند. بلوند پلاتینی یکی از بهترین رنگ موها برای پوست سبزه و چشم‌های تیره به شمار می‌رود.

در مطلب بهترین رنگ مو برای پوست گندمی، می‌توانید با انتخاب درست زیبایی خود را چندبرابر کنید.

۶. رنگ مو دودی

دو زن از نیم رخ با موهای دودی در دو کادر کنار هم
رنگ موی دودی، همیشه پرطرفدار است.

رنگ دودی را نیز می‌توان در فهرست رنگ مو مناسب برای پوست سبزه قرار داد. در میان طیف رنگی دودی، دودی کنفی می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای برای پوست‌های سبزه باشد. برای پوست سبزه با ته‌رنگ سردتر، دودی سرد و خنک مناسب است.  

۷. رنگ مو فانتزی

تصویر نیمه سر خانمی از پشت با موی بافته شده به رنگ‌های آبی، قرمز و نارنجی فانتزی
رنگ موهای فانتزی، به انواع پوست‎ حس شادابی می‌‎بخشد

وقتی صحبت از رنگ مو‌های فانتزی برای پوست زیتونی می‌شود، رنگ صورتی، نارنجی و ماهگونی انتخاب‌های محبوب خواهند بود. صورتی ملایم فانتزی‌ترین و زیباترین رنگ مو برای پوست سبزه و چشم‌های تیره به نظر می‌رسند. اگر از طرفداران رنگ‌های روشن هستید، مطمئناً رنگ موی صورتی هلویی را نیز دوست خواهید داشت. رنگ ماهگونی نیز به خوبی با پوست تیره ست می‌شود و بدون اینکه خیلی چشم‌گیر باشد، جذاب به نظر می‌رسد.

بهترین مارک رنگ مو برای پوست سبزه؛ سراغ کدام برندها برویم؟

پالت رنگ مو با رنگ‌های متنوع
یک مارک معتبر، دارای پالت رنگی قابل اطمینان است. رنگ موهای شما به رنگ‌های این پالت نزدیک خواهد شد.

برندهای مختلفی در بازار برای رنگ موی افراد با پوست سبزه وجود دارد. بهترین مارک رنگ مو که بتواند زیبایی شما را دوچندان کند، می‌تواند یکی از این برندها باشد:

۱. رنگ مو مارال (Maral)

رنگ مو برند مارال
رنگ مو مارال

برند مارال یکی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین رنگ موی ایرانی است، زیرا علاوه بر تغییر رنگ مو، روغن هسته انگور و روغن آرگان داخل آن براقیت مو‌ها را هم افزایش می‌دهند. رنگ موی مارال پوشانندگی بسیار بالایی دارد و در ترکیبات آن از آمونیاک بسیار کمی استفاده شده است. این رنگ مو به ۲۳ مجموعه تقسیم می‌شود که شامل تناژ‌های مختلف قهوه‌ای، عسلی، بلوند، دودی، شکلاتی، ماهگونی، یخی و رنگ‌‎‌های فانتزی است و برای پوست‌های سبزه گزینه خوبی محسوب می‌‎شوند. شما می‌توانید در سایت ترب انواع تناژ‌های رنگی این برند را مشاهده و خریداری کنید.

۲. رنگ موی ورد کالر (World Color)

رنگ مو برند ورد کالر
رنگ مو ورد کالر

ورد کالر یک برند ایرانی است که رنگ مو‌هایی با ماندگاری بسیار بالا تولید می‌کند. روغن آرگان، هسته انگور و عصاره آلوئه‌ورا در ترکیبات این رنگ مو موجب نرمی و لطافت مو بعد از رنگ کردن می‌شوند. آمونیاک پایین در این محصول از عوارض جانبی مثل وز، کدر شدن و خشکی مو جلوگیری می‌‎کند. پرطرفدارترین رنگ‎‌های برند ورد کالر، مجموعه‌ای از رنگ‎‌های قهوه‌ای کاکائویی تا بلوند هستند. در سایت ترب می‌‎توانید با این رنگ‎‌ها را مشاهده و خریداری کنید.

۳. رنگ موی آتوسا (Atousa Royal)

رنگ موی برند آتوسا سری رویال
رنگ موی آتوسا سری رویال

رنگ موی آتوسا رویال زیرمجموعه شرکت آتوسا، یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین برند‌های آرایشی ایرانی است. رنگ مو‌های آتوسا رویال به دلیل غلظتی که دارند، تارمو‌های سفید و خاکستری را به خوبی می‌پوشانند. رنگ مو‌های این برند حاوی کراتین، روغن‌های گیاهی، نرم‌کننده و ویتامین C هستند و موجب نرم شدن مو‌ها بعد از رنگ کردن آن‌ها می‌شوند. روشن‌ترین رنگ موی آتوسا رویال، بلوند پلاتینه مدیترانه‌ای، بلوند روشن، بلوند متوسط و بلوند تیره هستند که برای پوست‎‌های سبزه انتخاب مناسبی محسوب می‌‎شود.

۴. رنگ مو گرجس (Gorgeous)

رنگ مو برند گرجس
رنگ مو گرجس

رنگ مو گرجس یک رنگ عالی و تخصصی برای مو است. غلظت بالایی دارد و به صورت یک‌دست و کامل روی مو پخش می‌شود. رنگ‌های تیره و به‌ویژه رنگ‌هایی با تناژ قهوه‌ای، از جمله محصولات پرفروش این شرکت هستند که با رنگ پوست‌های سبزه سازگاری دارند.

۵. رنگ مو آلبورا (Albura)

رنگ مو برند آلبورا
رنگ مو آلبورا

رنگ مو آلبورا از برند‌های شناخته‌شده و قدیمی است که با کیفیت قابل‌قبول و قیمت مناسب، طرفداران خاص خود را نیز به‌دست آورده است. رنگ موی آلبورا در رنگ‌بندی متنوع و با کاتالوگی غنی از رنگ‌های مختلف، می‌تواند اکثر سلایق را به خود جلب نماید. کسانی‌که به دنبال طیف رنگی شکللاتی هستند، در رنگ مو آلبورا بهترین مارک رنگ مو برای پوست سبزه، این طیف پرفروش را می‌توانند پیدا کنند.

۶. ولا کلستون (Wella Koleston)

رنگ مو برند ولا کلستون
رنگ مو ولا کلستون

یکی از برند‌های معروف که طیف وسیعی از رنگ‌های قهوه‌ای تا بلوند را تولید کرده، برند ولا کلستون است. رنگ‌دانه‌های غلیظ این محصول به عمق مو نفوذ کرده و رنگ جذاب و باورنکردنی را به مدت طولانی برای شما ایجاد می‌کنند. از فاکتور‌های مثبت دیگر این محصول فاکتور SKF یا مقاومت در برابر آب است. این ویژگی باعث شده تا رنگ اولیه مو به نحوی در مو حبس شود که جلوی تغییر رنگ و کدر شدن آن را بگیرد.

مواد تقویت‌کننده، مغذی و مرطوب کننده‎ از ایجاد خشکی و شکستگی در تار‌های مو جلوگیری می‌‎کنند. شما می‌‎توانید در سایت ترب رنگ مورد نظر خود را در میان طیف وسیع رنگ‎‌های ولا کلستون پیدا کنید. اگر به دنبال رنگ بلوند تیره، بلوند خاکستری سرد و خنثی کردن ته‌رنگ‌های گرم، رنگ قهوه‌ای تیره هستید، این برند مناسب شماست.

۷. رنگ موی بیول (Biol)

رنگ مو برند بیول
رنگ مو بیول

رنگ مو بیول حاوی ویتامین C برای محافظت از پوست سر در برابر مواد شیمیایی است. درصد آمونیاک این رنگ مو بسیار کم است و به مو و پوست کف سر آسیب جدی ایجاد نمی‌زتد. روغن بادام، روغن فندق و روغن کنجد از جمله ترکیبات گیاهی به‌کاررفته در این محصول است که لطافت و شادابی مو‌های شما را افزایش می‌دهد. عصاره سبوس برنج موجود در رنگ مو بیول با تقویت ریشه، از ریزش مو‌ها جلوگیری می‌کند. رنگ موی بیول برای افرادی‌که به دنبال رنگ دودی، عسلی و قهوه‌ای عسلی هستند، گزینه بسیار خوبی است.

۸. رنگ مو ریتون (Reyton)

رنگ مو برند ریتون
رنگ مو ریتون

این رنگ مو ویژگی‌های مثبت فراوانی دارد که باعث فروش بالای آن در سراسر جهان شده است. پوشش‌دهی بالا، ماندگاری مناسب و پیگمنت‌های قوی از مهم‌ترین دلایل پرطرفدار بودن برند ریتون هستند. رنگ‎‌های بلوند، یخی و ماهگونی پرفروش‌‎ترین رنگ مو‌های این برند هستند و از بهترین مارک رنگ مو برای پوست سبزه به شمار می‌رود.

۹. رنگ مو لورال (Loreal)

رنگ مو برند اورال
رنگ مو اورال

پوشش مناسب، حالت‌دهی و ایجاد سایه‌روشن در مو در کنار تقویت و نرم نگه داشتن آن، باعث شده این برند طرفدارای زیادی داشته باشد. اگر به دنبال رنگ‎‌های قهوه‌‎ای، عسلی، بلوند طلایی، خاکستری و سفید یخی هستید، محصولات برند لورال انتخابی خوبی برای شما خواهند بود.

۱۰. رنگ مو گارنیر (Garnier)

رنگ مو برند گارنیر
رنگ مو گارنیر

گارنیر یک رنگ موی بدون آمونیاک است که با ۶۰ درصد روغن آووکادو و زیتون مو‌های شما را تغذیه می‌‎کند. برای کسانی‌که به دنبال طیف رنگ‎‌های خاکستری در کنار قهوه‌‎ای، عسلی و بلوند هستند، محصولات پرطرفدار این برند از بهترین مارک رنگ مو برای پوست سبزه محسوب می‌شود.

از کجا رنگ مو بخریم؟

جعبه ۴ برند متفاوت از رنگ مو کنار هم
هزاران مدل رنگ مو مختلف در سایت ترب در دسترس است.

جهت تهیه رنگ مو برای پوست سبزه، می‌توانید به وبسایت ترب مراجعه کنید. سایت ترب، هزاران مدل رنگ مو مختلف را برای خریداری در دسترس قرار می‌دهد که می‌توانید بر اساس خواسته‌ها یا بودجه خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. این محصولات تنوع بسیار بالایی دارند و برای انواع پوست مناسب هستند.

سخن پایانی

با درک رنگ و ته‌‍رنگ پوست و همین‌طور در نظر گرفتن عوامل نگهداری، می‌توانید رنگ مویی را بیابید که مکمل زیبایی طبیعی شما و زیباترین رنگ مو برای پوست سبزه و چشمهای تیره باشد و زیبایی ظاهری شما را افزایش دهد. در زیر بهترین رنگ مو برای پوست سبزه را به تفکیک تناژ رنگی آورده‌ایم:

نوع پوسترنگ موهای پیشنهادیرنگ موهای نامناسب
پوست سبزه با ته‌رنگ گرمبلوند طلایی، عسلی تیرهمشکی پررنگ، تناژهای خاکستری
پوست سبزه با ته‌رنگ سردقهوه‌ای با سایه‌های گرم، عسلی، بلوند پلاتینیوم، دودیرنگ‌های بسیار روشن یا بسیار تیره
پوست سبزه با ته‌رنگ خنثیرنگ موی یخی، قهوه‌ای، رنگ صورتی، نارنجی و ماهگونی
جدول خلاصه بهترین رنگ مو برای پوست سبزه بر اساس ته‌رنگ پوست

پرسش های متداول در مورد بهترین رنگ مو برای پوست سبزه

آیا رنگ مویی وجود دارد که با پوست سبزه باید از آن اجتناب کنم؟

از مصرف سایه‌های خیلی روشن یا خاکستری که می‌توانند تضاد کاملی با پوست سبزه ایجاد کنند، خودداری کنید.

هر چندوقت یک‌بار باید رنگ موهایم را تغییر دهم؟

تعداد دفعات رنگ کردن مو به نوع مو و رشد طبیعی موهای شما بستگی دارد. به‌طور معمول، برای رنگ‌های دائمی هر ۴ تا ۶ هفته یک‌بار نیاز به رنگ ریشه است. رنگ‌های نیمه‌دائمی و موقت ممکن است نیاز به نگهداری مکرر داشته باشند.

آیا باید قبل از رنگ کردن موهایم با یک متخصص مشورت کنم؟

بله، پیشنهاد می‌‎شود با یک آرایشگر حرفه ای مشورت کنید. به‌خصوص اگر تغییر زیادی ایجاد می‌کنید یا در مورد سایه مناسب برای رنگ پوست خود مطمئن نیستید، متخصص می‌تواند مشاوره خوبی ارائه دهد.

🔗 منابع: .realsimple

مرال حسین‌زاده
مرال حسین‌زاده

من مرال‎ هستم؛ فارغ‌التحصیل صنایع‌دستی و نویسندگی رادیو. بیشتر از ده ساله که می‌نویسم، می‌سازم و تماشا می‌کنم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *