کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟

دنیای لوازم آرایش مملو از محصولات متنوع با کاربردهای متفاوت است که هرکدام، به‌نوعی در مراقبت و زیباسازی قسمت‌های مختلف بدن تاثیرگذارند. کانسیلر (CONCEALER) یا تصحیح‌کننده رنگ نیز یکی از همین لوازم آرایش پرمصرف و محبوب در میان کاربران به شمار می‌رود که برای پوشاندن لکه‌های صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بدون شک آشنایی با کاربرد کانسیلر و نحوه استفاده درست از آن می‌تواند، در پوشاندن مشکلات پوستی مختلف از جمله تیرگی زیر چشم، قرمزی پوست و جای جوش کمک شایانی کرده و پوستی مخملی و بی‌نقص به شما هدیه کند. در ادامه به معرفی کامل کانسیلر، کاربرد و انواع آن پرداخته و مراحل گام‌به‌گام استفاده از این محصول آرایشی را بررسی خواهیم کرد.

کانسیلر چیست؟

چهار کانسیلر از برندهای متفاوت روی سطح سنگی
با خرید کانسیلر با نواقص پوستی خداحافظی کنید.

کانسیلر نوعی کرم‌ پودر فشرده رنگی است که با هدف پوشش نواقص پوست و لکه‌های پوستی به بازار عرضه شده است. این محصول از کرم‌ پودر بافت غلیظ‌‌‌‌‌‌تری دارد و برای پوشاندن لکه‌هایی که کرم‌ پودر توانایی پوشش آنها را ندارد، بهترین گزینه به شمار می‌آید. 

کانسیلرها از طیف رنگی گسترده‌ای برخوردارند که باید متناسب با مشکل پوستی انتخاب شوند. این محصول علاوه‌بر تصحیح رنگ، زیرسازی و یکدست کردن پوست را نیز برعهده دارد و در کنار لوازم آرایشی دیگر می‌تواند، شفافیت و صافی پوست را افزایش دهد. 

آشنایی با انواع کانسیلر و کاربرد آن‌ها

کانسیلرهای متفاوت از برندهای گوناکون
 استفاده از کرم مرطوب‌کننده و پرایمر قبل از کانسیلر به آماده‌سازی پوست و افزایش ماندگاری کانسیلر کمک شایانی می‌کند.

در صنعت لوازم آرایش، انواع کانسیلرها در ۴ نوع مختلف توسط برندهای گوناگون تولید و به بازار عرضه شده‌اند که هرکدام از مدل‌ها دارای مزایا و خاصیت‌های مخصوص به خود هستن:

۱. کانسیلر مایع

کانسیلر مایع رولوشن
کانسیلر مایع بهترین گزینه برای پوست‌های چرب و مستعد جوش است.

کانسیلر مایع را می‌توان محبوب‌ترین نوع کانسیلر برشمرد که به دلیل برخورداری از بافت سبک، برای استفاده روزانه انتخاب مناسبی محسوب می‌شود و به‌جز پوست بسیار خشک، با دیگر انواع پوست سازگاری دارد. استفاده از این کانسیلر بسیار آسان است و در مقایسه با انواع دیگر، سطح منافذ پوست را کمتر مسدود می‌کند. این محصول با توجه به کیفیت، دارای پوشانندگی متوسط تا بسیار زیاد است و در دو نوع براق و مات تولید می‌شود که مدل مات از دوام و ماندگاری بیشتری برخوردار است. 

۲. کانسیلر استیکی

کانسیلر استیکی با در باز در دستان یک خانم
کانسیلر استیکی بهترین گزینه برای پوست خشک محسوب می‌شود.

کانسیلرهای استیکی از بافت نیمه‌جامد و غلیظی برخوردارند و برای پوست‌های خشک و حساس بهترین انتخاب به شمار می‌آیند. از این کانسیلر می‌توان به‌صورت خطی یا ضربه‌ای روی پوست استفاده کرد و سپس آن را به‌وسیله براش یا اسفنج آرایشی محو نمود. این محصول در دو نوع مات و براق تولید می‌شود و به دلیل مسدود کردن منافذ پوست، استفاده از آن برای پوست‌های چرب توصیه نمی‌شود. 

کانسیلرهای استیکی در مقایسه با کانسیلرهای مایع از بافت سنگین‌تری برخوردارند و برای پوشاندن تیرگی زیر چشم و قرمزی اطراف بینی بهتر از سایر کانسیلرها عمل می‌کنند. 

۳. کانسیلر کرمی

پالت کانسیلر کرمی مارک میکاپ فوراور
کانسیلرهای کرمی قدرت پوشانندگی بالایی دارند.

 کانسیلر کرمی از پوشانندگی زیادی برخوردار است و برای پوشاندن مشکلات پوستی از جمله تیرگی دور چشم، بهترین انتخاب محسوب می‌شود. این نوع کانسیلر معمولاً در ظرف‌های کاسه‌ای کوچک یا پالت فشرده به بازار عرضه شده و به دلیل پخش‌پذیری مناسب، به‌راحتی به وسیله انگشت، براش یا اسفنج آرایشی روی پوست پخش می‌شود. 

۴. کانسیلر اصلاح‌کننده رنگ

کانسیلرهای رنگی در کنار صورت یک خانم با لکه‌هایی از هر کانسیلر
آگاهی از چرخه رنگ در استفاده صحیح از کانسیلرهای رنگی تاثیرگذار است.

کانسیلرهای اصلاح‌کننده در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر رنگ برای برطرف کردن مشکل پوستی خاصی به کار می‌رود. برای مثال کانسیلر سبز رنگ اصلاح‌کننده قرمزی پوست، کانسیلر زرد اصلاح‌کننده کبودی پوست و کانسیلر صورتی اصلاح‌کننده تیرگی زیر چشم در پوست روشن است. 

اگر به دنبال انتخاب بهترین کانسیلر رنگی هستید، مطلب «معرفی کامل انواع کانسیلر رنگی؛ چگونه از کانسیلر رنگی استفاده کنم؟» را مطالعه کنید.

راهنمای انتخاب کانسیلر مناسب

خانمی در حال تست کردن لکه‌هایی از کانسیلر با رنگ‌های مختلف زیر چشم خود
تعیین رنگ و تناژ پوست در انتخاب کانسیلر مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در هنگام انتخاب کانسیلر مانند دیگر لوازم آرایشی باید محصولی متناسب با جنس و رنگ پوست خود انتخاب کنید. در صورت آشنایی با کاربرد کانسیلر و اطلاع از چرخه رنگ، انتخاب و خرید رنگ مناسب چندان سخت نیست. برای انتخاب رنگ مناسب کانسیلر لازم است در زیر نور طبیعی مقداری از کانسیلر را روی گردن یا مچ دست بمالید و تطابق آن با رنگ پوست را بررسی کنید.

در هنگام انتخاب و خرید کانسیلر به خاطر سپردن نکات زیر می‌توانند کمک‌کننده باشند: 

  • نوع پوست: شناخت نوع پوست گام مهمی در انتخاب و خرید کانسیلر محسوب شده و توجه به آن از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. برای مثال کانسیلرهای مایع و مات برای پوست‌های چرب و کانسیلرهای کرمی برای پوست‌های خشک بهترین انتخاب به شمار می‌آیند. 
  • میزان پوشانندگی: اگر به دنبال پوشانندگی زیاد در کانسیلر هستید، به سراغ کانسیلرهای کرمی و استیکی بروید و در صورت تمایل به پوشانندگی متوسط، کانسیلرهای مایع انتخاب بهتری محسوب می‌شوند. 
  • رنگ پوست: در هنگام خرید کانسیلر توجه به رنگ پوست نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و توصیه می‌شود این محصول یک یا دو درجه روشن‌تر از رنگ پوست خریداری شود. 

مهمترین مزایای استفاده از کانسیلر چیست؟ 

فردی در حال تست کانسیلر روی دست خود
برای انتخاب رنگ مناسب کانسیلر لازم است در زیر نور طبیعی مقداری از کانسیلر را روی گردن یا مچ دست بمالید.

کانسیلر به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین لوازم آرایشی نقش مهمی در اصلاح نواقص صورت دارد و برای افزایش دوام و اثربخشی آن به کار می‌رود. در زیر دیگر کاربردهای کانسیلر گفته شده است:

  • پوشاندن خطوط ریز و چین‌وچروک 
  • کانتور صورت
  • برجسته کردن استخوان گونه، بالای لب، ابرو و پل بینی
  • پوشاندن تیرگی اطراف چشم و دهان
  • پوشاندن جوش‌ها و لکه‌های پوست
  • افزایش ماندگاری لوازم آرایش مانند رژلب و سایه چشم که پس از کانسیلر استفاده می‌شوند. 
  • پوشاندن قرمزی اطراف بینی

استفاده مداوم و روزانه از کانسیلر سبب تشدید جوش، تحریک پوست اطراف چشم و ایجاد چین‌وچروک و خشکی پوست خواهد شد. 

مراحل استفاده از کانسیلر

صورت یک زن قبل و بعد از زدن کانسیلر
 کانسیلر تیره می‌تواند در نقش کانتور عمل کرده و زوایای مختلف صورت را برجسته کند.

توجه به مراحل زیر برای استفاده از کانسیلر از اهمیت به‌سزایی برخوردار است: 

  1. پوست صورت را با شوینده مناسب شسته و کاملاً تمیز کنید.
  2. با استفاده از مرطوب‌کننده مناسب، رطوبت پوست را تامین کنید. 
  3. در محل موردنظر ابتدا از پرایمر استفاده کرده و چند دقیقه صبر کنید. 
  4. پس از چند دقیقه مقدار کمی کانسیلر را با انگشت یا براش روی نواحی مورد نظر بمالید. 
  5. به کمک انگشت، براش یا اسفنج آرایشی کانسیلر را روی قسمت موردنظر پخش کنید. 
  6. در انتها برای ماندگاری بیشتر، کانسیلر را با اسپری یا پودر تثبیت‌کننده فیکس کنید. 

نکات مهم در هنگام استفاده از کانسیلر

خانمی در حال استفاده از کانسیلر استیکی زیر چشمانش
کانسیلر بهترین انتخاب برای پوشش سیاهی زیر چشم است.

نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، نکاتی ارزشمند و مفید هستند که در زیبایی آرایش و اثربخشی بهتر کانسیلر تاثیرگذار خواهند بود: 

  • هنگام استفاده از لوازم آرایش مختلف از جمله کانسیلر باید نور کافی در محیط وجود داشته باشد. 
  • قبل از استفاده از کانسیلر، حتماً از کرم آبرسان، مرطوب‌کننده و پرایمر استفاده کنید.
  • کانسیلر را به کمک انگشت یا اسفنج آرایشی به‌صورت ضربه‌ای روی پوست پخش کنید.
  • از محو کردن کانسیلر به سمت پایین خودداری کنید؛ زیرا خطوط ریز و چین‌وچروک را بیشتر نشان می‌دهد. 

از کجا کانسیلر مناسب بخریم؟

کانسیلرهای کرمی و مایع از برندهای مختلف
انواع کانسیلر را می‌توانید از سایت ترب خریداری کنید.

انتخاب یک مجموعه معتبر و خوش‌نام برای خرید کانسیلر به اندازه کیفیت کانسیلر قابل‌اهمیت است. زیرا این محصول مانند دیگر لوازم آرایشی با پوست ارتباط مستقیم دارد و در صورت خرید از فروشگاه‌ها یا سایت‌های نامعتبر و دریافت کالای فیک و بی‌کیفیت، سلامت پوست به خطر خواهد افتاد. 

برای خرید کانسیلر باکیفیت و اصل می‌توانید به سایت ترب مراجعه کرده و با مطالعه ویژگی‌ها و مزایای مدل‌های متنوع این محصول، با آگاهی کامل مدل دلخواه را با بهترین قیمت خریداری نمایید. امکان مقایسه قیمت‌ها از فروشگاه‌های مختلف و مشاهده نظرات کاربران دیگر، از مهم‌ترین مزایای سایت ترب هستند که توجه به آن‌ها می‌تواند، خریدی مطمئن و رضایت‌بخش را برای مشتریان رقم بزند.

جمع‌بندی

از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین لوازم آرایش می‌توان به کانسیلر اشاره کرد که با رنگ‌بندی متنوع می‌تواند نواقص پوستی را پوشش دهد. این محصول در مدل‌های مختلف مایع، کرمی، استیکی و اصلاح‌کننده رنگ به بازار عرضه می‌شود و برای انتخاب مدل مناسب، توجه به نوع و رنگ پوست از اهمیت بسزایی برخوردار است. کاربرد کانسیلر تنها به پوشاندن لکه‌های صورت محدود نمی‌شود، بلکه می‌توان از آن برای کانتور صورت، افزایش ماندگاری لوازم آرایش مانند رژلب و سایه چشم و پوشاندن قرمزی اطراف بینی نیز استفاده کرد. 

پرسش های متداول در مورد کانسیلر

اول کانسیلر بزنیم یا کرم پودر؟

پاسخ به این سوال تا حد زیادی بستگی به جنس پوست دارد؛ اما به توصیه کارشناسان آرایشی بهتر است در ابتدا کرم پودر را روی پوست صورت بمالید و سپس با استفاده از کانسیلر، ایرادات پوستی را پوشش دهید.

آیا می‌توان از کانسیلر برای تمام صورت استفاده کرد؟

خیر، استفاده از کانسیلر در تمام صورت به دلیل برخورداری از بافت سنگین‌تر و فرمولاسیون متفاوت نسبت به کرم‌ پودر، آرایش صورت را کیکی جلوه می‌دهد.

آیا می‌توان از کانسیلر به‌عنوان هایلایتر استفاده کرد؟

بله، از کانسیلرهای استیکی براق در رنگ مناسب و سازگار با نوع پوست می‌توان به‌عنوان هایلایتر استفاده کرد.

🔗 منبع: nordstrom

سمیرا کهریزی
سمیرا کهریزی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *