طرز استفاده از پودر فیکس؛ راز آرایشی بی‌نقص در تمام طول روز

بدون شک آگاهی از طرز استفاده از پودر فیکس در دستیابی به بهترین نتیجه تاثیرگذار است و می‌تواند آرایشی مات و مخملی را فراهم کند؛ در این مقاله از ترب همراه ما باشید تا علاوه بر بررسی نحوه استفاده از پودر تثبیت کننده آرایش، با انواع مختلف این محصول پرطرفدار نیز بیشتر آشنا شویم. 

پودر فیکس چیست؟ 

پودر فیکس با درب نیمه باز
پودر فیکس چربی پوست را از بین می‌برد.

قبل از یادگیری روش استفاده از پودر فیکس بهتر است با این محصول آرایشی و کاربرد پودر فیکس بیشتر آشنا شوید. پودر فیکس، محصولی پرطرفدار در دنیای لوازم آرایشی است که به‌عنوان تثبیت‌کننده آرایش شناخته می‌شود و وظیفه‌ی اصلی آن افزایش ماندگاری آرایش است. این پودر با ایجاد لایه‌ای نازک و شفاف روی پوست، از محو شدن کرم پودر، کانسیلر و دیگر محصولات آرایشی جلوگیری کرده و در نقش یک نگهدارنده، جلوه مات و مخملی آرایش را برای ساعت‌های طولانی حفظ می‌کند. 

طرز استفاده از پودر فیکس برای آرایشی ماندگار

سه پودر فیکس در رنگ های سفید نخودی و قهوه ای
پودر فیکس های رنگی مناسب برای انواع پوست هستند.

اگر تجربه کافی در استفاده از پودر فیکس ندارید می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر به‌صورت اصولی با نحوه استفاده از پودر تثبیت کننده آرایش آشنا شوید: 

  1. قبل از استفاده از هر نوع محصول آرایشی مرطوب‌کننده مناسب نوع پوست خود را انتخاب کرده و به تمام نقاط صورت و گردن بزنید و اجازه دهید مرطوب‌کننده کاملاً جذب پوست شود. 
  2. در مرحله بعد، آرایش خود را به‌صورت کامل انجام دهید. 
  3. در این مرحله ابزار مناسب را برای اعمال پودر فیکس انتخاب کنید. برس‌های پودری با موهای متراکم برای پودر فیکس‌های مات‌کننده و پدها برای پودر فیکس‌های بی‌رنگ و پودرهای فیکس حاوی مواد آبرسان گزینه مناسب‌تری هستند. 
  4. مقدار کمی پودر فیکس را روی برس یا پد بریزید و اگر از برس استفاده می‌کنید پودر اضافی را با زدن برس به لبه ظرف پودر فیکس از بین ببرید. 
  5. با حرکات ضربه‌ای و ملایم پودر فیکس را به تمام نقاط صورت بزنید و تمرکز خود را بیشتر روی نواحی چرب مانند پیشانی، بینی و چانه بگذارید. 
  6. بعد از اتمام کار با حرکات دورانی ملایم برس یا پد، پودر فیکس را روی پوست فید کرده تا یکدست شود. 

برای اینکه پودر فیکس مصنوعی به نظر نرسد، از حرکات ضربه‌ای و ملایم برس یا پد استفاده کنید.

نکات کلیدی در مورد نحوه استفاده از پودر تثبیت‌ کننده آرایش

یک پودر فیکس با درب باز در کنار پد و براش آرایشی
پودر فیکس را بعد از اتمام آرایش استفاده کنید.

 در ادامه به چند نکته کلیدی در مورد روش استفاده از پودر فیکس اشاره خواهیم کرد که توجه به آنها می‌تواند در دستیابی به نتیجه بهتر تاثیرگذار باشد: 

۱. انتخاب نوع مناسب

انتخاب نوع مناسب پودر فیکساتور مطابق با نوع پوست، بسیار مهمتر از طرز استفاده از پودر فیکس است. پودرهای فیکس در دو نوع اصلی مات و براق در بازار موجود هستند که برای پوست‌های چرب مدل مات بهترین انتخاب است و می‌تواند چربی اضافی پوست را جذب کرده و از ایجاد برق و درخشش ناخواسته جلوگیری کند. برای پوست‌های خشک یا معمولی نیز پودر فیکس براق انتخاب مناسب‌تری است تا ظاهری شاداب و درخشان به پوست هدیه کند. 

۲. زمان استفاده

بهترین زمان برای استفاده از پودر فیکس بعد از اتمام کامل آرایش است. پس از اینکه از کرم‌پودر، کانسیلر، رژگونه و دیگر محصولات آرایشی استفاده کردید چند دقیقه صبر کنید تا آرایش به‌طور کامل روی پوست نشسته و سپس با استفاده از یک براش مناسب پودر فیکس را به‌آرامی روی تمام نقاط صورت اعمال کنید. 

۳. میزان استفاده

از استفاده زیاد پودر فیکس به‌شدت خودداری کنید؛ چرا که استفاده بیش‌ازحد از این پودر می‌تواند باعث سنگینی و ماسیدگی آرایش شده و آرایشی کیکی و ناخوشایند را به وجود آورد. 

استفاده بیش‌ازحد از پودر فیکس یا انتخاب پودر فیکس نامناسب، می‌تواند منافذ پوست را مسدود کرده و به ایجاد جوش و آکنه منجر شود. 

۴. نواحی کلیدی

پیشانی، بینی و چانه جزو نواحی کلیدی صورت محسوب می‌شوند که به دلیل ترشح چربی بیشتر، نیاز به پودر فیکس بیشتری دارند. همچنین می‌توانید از پودر فیکس برای تثبیت کانسیلر زیر چشم و هایلایتر نیز استفاده کنید. 

۵. ابزار مناسب

علاوه بر آشنایی با روش استفاده از پودر فیکس، انتخاب ابزار مناسب برای اعمال پودر نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای استفاده از این محصول می‌توانید از یک براش با موهای نرم و پهن استفاده کنید؛ زیرا این نوع براش پودر را به‌صورت یکنواخت روی پوست پخش کرده و از ایجاد خط وخطوط جلوگیری می‌کند. 

پودر فیکس مناسب را از کجا بخریم؟ 

پودر فیکس در رنگ های مختلف در کنار دو براش آرایشی
انواع پودر فیکس رنگی و بی رنگ را از ترب خریداری کنید.

از میان فروشگاه‌های آنلاین متعدد فعال در زمینه فروش لوازم آرایش، فروشگاه ترب جزو معدود مجموعه‌هایی است که انواع پودرهای فیکس را در مدل‌های رنگی و بی‌رنگ از تولیدکنندگان معتبر و با بهترین قیمت موجود کرده و امکان مقایسه قیمت‌ها را نیز در اختیار مشتریان قرار داده است. علاوه بر خرید آنلاین، مشتریان می‌توانند با انتخاب شهر مورد نظر و با توجه به موقعیت جغرافیایی خود نزدیک‌ترین فروشگاه‌های حضوری را یافته و خرید خود را با مراجعه حضوری انجام دهند. 

سخن پایانی

پودر فیکس ابزاری ضروری برای داشتن آرایشی ماندگار و بی‌نقص است که می‌تواند تا ساعت‌ها زیبایی و طراوت آرایش را حفظ کند. آشنایی با طرز استفاده از پودر فیکس راز اصلی بهره‌مندی از مزایای فراوان این محصول است که می‌تواند به ماندگاری بیشتر آرایش نیز کمک شایانی کند. به خاطر بسپارید حتی در صورت آشنایی با نحوه استفاده از پودر تثبیت کننده آرایش، اگر پودری مناسب با نوع پوست و رنگ پوست خود خریداری نکنید، ظاهر آرایش کیکی و ناخوشایند خواهد شد. 

پرسش های متداول

آیا می‌توان از پودر بچه به جای پودر فیکس استفاده کرد؟

درحالی‌که برخی افراد از پودر بچه به‌عنوان جایگزینی ارزان‌تر برای پودر فیکس استفاده می‌کنند؛ اما این کار ایده آل نیست. پودر بچه به اندازه پودر فیکس برای تثبیت آرایش موثر نیست و می‌تواند باعث تحریک پوست شود.

چگونه می‌توان پودر فیکس را پاک کرد؟

برای پاک کردن پودر فیکس، از پاک‌کننده آرایش و پد آرایش پاک‌کن استفاده کنید. به‌آرامی پوست خود را ماساژ دهید تا پودر فیکس پاک شود و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

آیا می‌توان از پودر فیکس به جای کرم‌پودر استفاده کرد؟

خیر پودر فیکس به‌تنهایی نمی‌تواند جایگزینی برای کرم‌پودر باشد. پودر فیکس برای تثبیت آرایش و افزایش ماندگاری آن استفاده می‌شود و نمی‌تواند به‌طور کامل جایگزین کرمپودر شود و کاور ایجاد کند.

🔗 منبع: maybelline

سمیرا کهریزی
سمیرا کهریزی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *