با نحوه استفاده از بی بی کرم آشنا شوید!

اگر به دنبال راهی برای به حداقل رساندن تعداد محصولات زیبایی و مراقبتی در روتین روزانه‌تان هستید، بدون شک امتحان کردن بی بی کرم ارزش زیادی دارد. بی بی کرم، یک نوع کرم آرایشی است که به‌منظور حفاظت از پوست و آب‌رسانی آن تولید شده است.اگر هنوز هم این سوال در ذهنتان هست که چگونه از بی بی کرم استفاده کنیم، این مطلب می‌تواند پاسخ سوالتان را بدهد.

چه عواملی در انتخاب بی بی کرم تاثیرگذار است؟

دست خانمی که دو مدل بی بی کرم گرفته
برای انتخاب بی بی کرم حتما به نوع پوست و رنگ پوست خود توجه کنید.

اگر نمی‌دانید که هنگام خرید بی بی کرم، به چه نکاتی باید توجه کنید، این چند فاکتور به شما کمک خواهند کرد.

۱. نوع پوست

حتما می‌دانید که هر نوعی از پوست، نیازهای مخصوص به خود را دارد و وقتی قرار هست روش استفاده از BB کرم را بدانید، مهم است محصولی متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید. اگر پوست چرب یا مختلطی دارید، باید به سراغ محصولی بروید که ضمن کنترل چربی پوست، از قدرت مات‌کنندگی، پوشاندن جوش‌ها و منافذ صورت برخوردار باشد. برای پوست‌های خشک، بی بی کرم آبرسان یا تغذیه‌کننده پوست را تهیه کنید که هم پوست‌ را نرم و شفاف می‌کند و هم می‌تواند رطوبت مورد نیاز آن را حفظ کند.

۲. رنگ پوست

مورد مهم دیگر، انتخاب بی بی کرم متناسب با رنگ پوست است. امروزه انواع بی بی کرم در رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند که شما می‌توانید با توجه به رنگ پوستتان، محصول مناسب خود را پیدا کنید. با انتخاب یک محصول مناسب با رنگ پوست، می‌توانید جلوه‌ای طبیعی به پوست خود بدهید.

۳. SPF

در ترکیبات همه بی بی کرم‌ها، SPF وجود دارد. همین ویژگی مهم سبب می‌شود که بی بی کرم جای خود را در روتین روزانه شما باز کند. با این کار، از مصرف کرم ضدآفتاب هم بی‌نیاز می‌شوید. زیرا بی بی کرم، یک محصول مراقبتی و زیبایی چندمنظوره است که هم نواقص پوست را تا حد زیادی می‌پوشاند و هم از پوست در برابر نور آفتاب محافظت می‌کند. اگر پوستتان تیره است، به سراغ بی بی کرم با SPF15 بروید. اما اگر پوست روشنی دارید، بی بی کرم‌هایی با SPF30، انتخاب بهتری برای شما هستند.

چرا باید از بی بی کرم استفاده کنیم؟

سه مدل از بی بی کرم کنار یکدیگر
استفاده از بی بی کرم شما را نسبت به انواعی از محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبت از پوست بی‌نیاز می‌کند.

فرمولاسیون بی بی کرم‌ها به گونه‌ای است که برای استفاده روزانه مناسب هستند. در ادامه به چند دلیل مهم برای استفاده از بی بی کرم اشاره می‌کنیم:

  • بی بی کرم‌ها برای پوست بسیار مفید هستند و می‌توانند سلامت پوست شما را تضمین کنند.
  • به شما کمک می‌کنند تا در کمترین زمان ممکن، بهترین و زیباترین پوست را داشته باشید.
  • خواص درمانی، ضدآفتابی و مرطوب‌کنندگی آن‌ها غیر قابل چشم‌پوشی است.
  • استفاده از بی بی کرم در کنار آرایش روزانه، سبب شفافیت و درخشش پوست شما می‌شود.
  • بی بی کرم‌ها می‌توانند یک همراه خوب برای سفر باشند و شما را از داشتن چندین محصول آرایشی بی‌نیاز کنند.
  • پوشش‌دهی متوسط و خوبی برای پوست شما ایجاد می‌کنند.
  • به راحتی توسط پوست جذب می‌شوند.

 چه زمانی از بی بی کرم استفاده کنیم؟

دست خانمی که یک مدل بی بی کرم گرفته با پس زمینه سبز
شما می‌توانید پیش از میکاپ، هنگام بیرون رفتن از خانه، مسافرت، مراقبت از پوست و موارد دیگر از بی بی کرم استفاده کنید.

قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که هیچ‌زمانی برای استفاده از بی بی کرم، زمان بدی به حساب نمی‌آید. اما بهتر است این کرم را زمانی استفاده کنید که می‌خواهید آرایشتان کاملا طبیعی به نظر برسد. حتی در موارد زیر هم کمک‌کننده خواهد بود:

  • زمانی‌که عجله دارید: اگر زمان کافی برای استفاده از مرطوب‌کننده، پرایمر و کرم‌ پودر ندارید، بی بی کرم می‌تواند در داشتن ظاهری آراسته به شما کمک کند.
  • وقتی‌که می‌خواهید به سفر بروید: اشاره کردیم که بی بی کرم می‌تواند همزمان نقش ضدآفتاب، مرطوب‌کننده و کرم‌ پودر را ایفا کند. پس هر زمان که تصمیم گرفتید به سفر بروید و می‌خواهید وسایل کمتری با خود داشته باشید، به همراه داشتن بی بی کرم انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود.
  • زمانی‌که از قرمزی صورت کلافه هستید: بی بی کرم‌ها از تنوع زیادی در رنگ‌بندی برخوردار هستند. استفاده از کرم‌هایی که تناژ رنگ سبز دارند، می‌توانند قرمزی صورت را پوشانده و رنگ پوست‌ را یک‌دست نشان دهند.
  • وقتی‌که نمی‌خواهید به سراغ کرم‌ پودر بروید: اکثر زیرسازهای آرایشی مثل کرم‌ پودر، بافت بسیار سنگینی دارند. از سوی دیگر منافذ پوستی را مسدود می‌کنند و باعث ایجاد جوش می‌شوند.

اگر می‌خواهید خریدی مطمئن انجام دهید، باید روش تشخیص اصل بودن بی بی کرم را بدانید. از همین‌رو می‌توانید مطلب تشخیص بی بی کرم اصل و تقلبی را مطالعه کنید.

بهترین روش استفاده از BB کرم چیست؟

دست خانم با ناخن لاک زده که یک مدل بی بی کرم گرفته
بی بی کرم  یک محصول شگفت‌انگیز است که می‌توانید از آن به جای مرطوب‌کننده، پرایمر، ضدآفتاب، کرم پودر و کانسیلر استفاده کنید. 

پس از آشنایی با نکات لازم برای انتخاب بی ‌بی کرم و زمان مناسب برای استفاده از آن، وقت آن رسیده که با بهترین روش استفاده از BB کرم آشنا شوید. شما می‌توانید از بی بی کرم به‌عنوان قسمتی از آرایش روزانه، جایگزین کرم‌ پودر یا زیرساز آرایش خود استفاده کنید. اگر پوست چربی دارید، احتمالا مقدار مرطوب‌کننده موجود در بی بی کرم، برای شما کافی باشد، اما اگر پوست خشک یا نسبتا خشکی دارید، بهتر است پیش از استفاده از بی بی کرم، استفاده از مرطوب‌کننده را فراموش نکنید. پیشنهاد می‌شود طبق مراحل زیر استفاده از بی بی کرم را پیش بگیرید:

  1. ابتدا پوست‌ را با شوینده مناسب شست‌وشو دهید و با یک حوله خشک کنید.
  2. در مرحله بعد نوبت به پاک‌سازی پوست می‌‎رسد. در صورت لزوم می‌توانید از مرطوب‌کننده یا سرم دلخواه استفاده کنید.
  3. مقدار معینی از بی بی کرم را پشت دستتان بریزید و آن را به‌صورت یکنواخت روی پوست پخش کنید.
  4. برای تأثیر بیشتر می‌توانید از اسفنج، انگشتان، براش کرم‌ پودر یا بیوتی بلندر کمک بگیرید. استفاده از انگشتان دست سبب گرم شدن کرم می‌شود و جذب آن را راحت‌تر می‌کند. در نتیجه بی بی کرم به خوبی جذب پوست می‌شود و جلوه‌ای طبیعی خواهد داشت.
  5. برای پوشاندن نواقص صورت می‌توانید از کرم‌ پودر و کانسیلر استفاده کنید. هنگام استفاده از BB کرم، نیازی به پودر فیکس ندارید. اما اگر هم‌زمان با بی بی کرم، از کانسیلر یا کرم‌ پودر استفاده می‌کنید، لازم است برای تکمیل آرایش‌ پودر تثبیت‌کننده را هم فراموش نکنید.

حتما بخواید: بی بی کرم چیست؟ صفر تا صد این محصول آرایشی پرکاربرد

یادآوری چند نکته مهم در رابطه با استفاده از بی بی کرم

دو عدد از یک مدل بی بی کرم، با جعبه باز شده کنار تیوپ‌ها
 اگر برای مدتی طولانی در معرض آفتاب هستید، از یک کرم ضدآفتاب روی بی بی کرم استفاده کنید.

هنگام استفاده از بی بی کرم، توجه به موارد زیر می‌تواند به شما کمک کند تا آرایش بهتری داشته باشید:

  • برای پوست‌هایی که فاقد جوش هستند و رنگ آن‌ها در تمام نواحی یکسان است، می‌توانید به یک لایه از BB کرم اکتفا کنید. در غیر این صورت بعد از بی بی کرم، استفاده از کرم‌ پودر برای یک‌دست کردن پوست‌ ضروری به نظر می‌رسد.
  • برای پخش کردن بی بی کرم روی پوست، می‌توانید از براش آرایشی هم استفاده کنید. این روش، مانع از چرب شدن پوست می‌شود و از ایجاد آکنه جلوگیری می‌کند.
  • اگر قصد دارید برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرید، حتما از یک کرم ضدآفتاب به صورت گسترده روی بی بی کرم استفاده کنید.
  • استفاده از بیوتی بلندرها، به شما در داشتن یک آرایش بی‌عیب و نقص کمک می‌کنند.

فرمولاسیون بی بی کرم‌ها به گونه‌ای است که لکه‌های پیری و چین‌وچروک را محو می‌کند و پوستی شاداب به ارمغان می‌آورند.

آیا بی بی کرم برای انواع پوست مناسب است؟

تیوپ، جعبه و بروشور نوعی از بی بی کرم روی سطح سنگی
انواعی از بی بی کرم‌ها وجود دارد که برای پوست‌های مختلف ساخته شده است.

بی بی کرم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای انواع پوست مناسب هستند. با این حال، چند نکته مهم هنگام استفاده از بی بی کرم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید.

  • پیدا کردن بی بی کرم متناسب با رنگ پوست تیره و سبزه، کمی پیچیده است. به این صورت که اگر رنگی متناسب با پوست انتخاب نشود، ممکن است پوست کدر یا خاکستری به نظر برسد. چنین رنگی در نتیجه فیلترهای معدنی ضدآفتاب به وجود می‌آید که در بیشتر ترکیبات هم به چشم می‌خورد. در این شرایط بهتر است از نوعی بی بی کرم استفاده کنید که طیف رنگی گسترده‌تری داشته باشد.
  • اگر پوست چربی دارید، باید به سراغ بی بی کرم‌هایی بروید که مواد جاذب رطوبت دارند. سپس باید مطمئن شوید که آب‌رسانی پوست شما به درستی و به اندازه موردنیاز انجام گیرد.

در زمان انتخاب و خرید بی بی کرم، به رنگ پوستتان توجه کنید تا بهترین کرم را متناسب با پوست خود تهیه کنید.

بی بی کرم را از کجا بخریم؟

دو جعبه و یک تیوپ از نوعی بی بی کرم روی سطح پشمی
شما می‌توانید از طریق سایت ترب انواعی از بی بی کرم را تهیه کنید.

در حال حاضر تنوع زیادی از بی بی کرم در بازار مشاهده می‌شود که همین امر، انتخاب را برای افراد سخت می‌کند. اگر قصد خرید بی بی کرم دارید و از بابت تقلبی بودن این محصول نگران هستید، می‌توانید سری به سایت ترب بزنید. سایت ترب این امکان را به شما می‌دهد که بی بی کرم‌های مختلف ایرانی و خارجی را با یکدیگر مقایسه کنید و با اطمینان از اصل بودن محصول، مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید. لازم به یادآوری است که سایت ترب، امکان خرید حضوری را هم برای مشتریان خود فراهم کرده است. کافی است وارد سایت ترب شوید و شهر محل سکونت خود را انتخاب کنید. در نهایت لیستی از فروشندگان حضوری کالای مورد نظرتان را مشاهده خواهید کرد.

اگر می‌خواهید برای خرید انواع بی بی کرم اقدام کنید، از طریق سایت ترب با بهترین قیمت، بیشترین کیفیت، سرویس‌دهی پس از فروش و شرایط بازگشت کالا این اقدام را انجام دهید.

سخن پایانی

در این مطلب به این سوال که چگونه از بی بی کرم استفاده کنیم، پاسخ دادیم. اگر به دنبال داشتن یک آرایش سبک و طبیعی هستید، BB کرم دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز دارید. چراکه هم می‌تواند از پوست شما در برابر نور آفتاب محافظت کند و هم می‌تواند نواقص پوستی مانند جوش و لکه را بپوشاند.

نکته‌ای که هنگام خرید بی بی کرم باید به آن توجه داشته باشید، این است که حتما به سراغ محصولی بروید که در ترکیبات آن از خیار، آلوئه‌ورا، گلیسیرین یا هیالورونیک‌اسید استفاده شده باشد. این ترکیبات سبب آب‌رسانی پوست شما می‌شوند و خاصیت تسکین‌دهنده دارند. وجود SPF، فاکتور دیگری است که باید دز زمان خرید به آن توجه داشته باشید. در این مقاله درباره نحوه استفاده از بی بی کرم صحبت کردیم که خلاصه آن را در جدول زیر آورده‌ایم.

مراحلتوضیحات
۱شست‌وشوی پوست با آب و صابون
۲استفاده از مرطوب‌کننده برای جذب بهتر بی بی کرم
۳استفاده از بی بی کرم به مقدار معین
۴توزیع یک‌نواخت BB کرم روی پوست صورت به کمک برس یا بیوتی بلندر
۵ماساژ پوست صورت با حرکات آرام در جهت جذب بهتر
۶استفاده از کرم‌ پودر یا کانسیلر برای تثبیت بی بی کرم
مراحل استفاده از بی بی کرم

پرسش های متداول در مورد نحوه استفاده از بی بی کرم

استفاده از بی بی کرم برای چه کسانی مناسب است؟

به‌طور کلی، استفاده از بی بی کرم برای همه افراد مناسب است، به‌خصوص افرادی‌که دارای پوست حساس و خشک هستند. چراکه این کرم، از خاصیت مرطوب‌کنندگی برخوردار است. علاوه‌براین، افرادی‌که می‌خواهند آرایش طبیعی داشته باشند هم می‌توانند از BB کرم استفاده کنند.

چگونه BB کرم مناسب پوست خود را انتخاب کنیم؟

اولین قدم در انتخاب بی بی کرم مناسب پوست، شناسایی نوع پوست است. اگر پوست چربی دارید، باید از بی بی کرم‌هایی استفاده کنید که حاوی ترکیبات مات‌کننده هستند. اما اگر پوست شما خشک است، باید به سراغ بی بی کرم‌هایی بروید که در ترکیبات آن‌ها از مرطوب‌کننده استفاده شده باشد.

روش صحیح استفاده از BB کرم چیست؟

نحوه صحیح استفاده از بی بی کرم به این صورت است که ابتدا صورت خود را با آب و صابون یا هر شوینده مناسبی پاک کنید. سپس مقدار کمی از بی بی کرم را پشت دست خود بریزید و به کمک براش یا بیوتی بلندر روی پوست صورت پخش کنید. برای این‌که نواقص پوست‌ را پوشش دهید، از کانسیلر یا کرم‌ پودر استفاده کنید.

اول بی بی کرم بزنیم یا مرطوب‌کننده؟

اگر پوست شما چرب است، احتمالا مرطوب‎‌کننده موجود در بی بی کرم برای شما کافی خواهد بود. اما اگر پوست نسبتا خشکی دارید، می‌توانید پیش از استفاده از BB کرم، از یک مرطو‌ب‌کننده یا سرم استفاده کنید. همچنین اگر می‌خواهید برای مدت طولانی زیر نور آفتاب بمانید، علاوه‌بر بی بی کرم، استفاده از ضدآفتاب را هم فراموش نکنید.

🔗 منبع: clarins.co

مبینا قراباغی
مبینا قراباغی

من مبینا هستم؛ دانش‌آموخته‌ی مهندسی صنایع از دانشگاه خوارزمی. حالا بعد از چند سال تجربه می‌تونم بگم که مهارت رهبری و مشاوره و تخصص‌های متنوع مارکتینگ، سئو ، طراحی سایت، کپی‌رایتینگ و، بازاریابی محتوا و ... دارم. ضمنا این وجه از خودم رو هم شناختم که در عین علاقه به کار تیمی، از تنهایی کارکردن هم لذت می‌برم.
اطرافیانم میگن حس مسئولیت‌پذیری و همدلی بالایی دارم و اگر کاری بهم سپرده شه، تا کاملش نکنم دست برنمی‌دارم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *