انواع کانسیلر؛ از هر کدام چگونه باید استفاده کرد؟

کانسیلر یک کرم پودر فشرده و غلیظ است که برای اصلاح رنگ پوست و پوشاندن نقایص پوست مانند جای جوش‌ها، لکه‌ها، تیرگی زیر چشم و اطراف لب به کار می‌رود. اما نوع پوست در انتخاب صحیح این محصولات تاثیر دارد. با توجه به تنوع پوست و نیاز افراد، انواع مختلف مانند کانسیلر مدادی، دوطرفه، استیکی، کرمی، پودری و مایع و همچنین شیوه‌های مختلفی برای استفاده از آن‌ها وجود دارد. ما در این مقاله سعی کردیم شیوه استفاده صحیح از کانسیلر را با توجه به نوع پوست بررسی کنیم.

انواع کانسیلر و شیوه استفاده از آن‌ها

خانمی در حال لکه‌گذاری کانسیلر زیر چشم
انواع مختلف کانسیلر‌ها با توجه به تنوع پوست و نیاز ما تولید شده‌اند.

مانند دیگر مواد آرایشی نکته مهم در استفاده از کانسیلر این است که گرچه برای پوشاندن جای جوش، لکه‌های پوستی یا حلقه‌های تیره زیر چشم استفاده می‌شوند، اما اگر بدون شناخت صحیح از پوست کانسیلر نامناسبی را استفاده کنید با ایراد‌ها و آسیب‌های پوستی بیشتری مواجه خواهید شد.

  • کانسیلر‌های مایع: کانسیلر مایع بافتی نسبتاً سبک دارد و بهترین انتخاب برای انواع پوست به ویژه پوست‌های دهیدراته و پوست چرب محسوب می‌شود.
  • کانسیلر‌های استیکی یا ماتیکی: معمولاً ظاهری شبیه به رژلب جامد دارند. بافت نیمه‌جامد و رنگ‌دانه‌های قوی در این محصول منجر به پوشانندگی بالا می‌شوند. این محصولات در مجموع برای پوست‌های نرمال و خشک قابل‌ استفاده‌اند. کانسیلر استیکی برای دور چشم و لکه‌ها کاربرد دارد تا آنها را به‌طور کامل پوشش دهد و باعث روشن‌تر شدن پوست اطراف چشم می‌شود.

اگر تیرگی زیر چشم بسیار کمی دارید، بهترین کانسیلر برای شما نوع جامد یا استیکی است. توصیه می‌شود کانسیلرهای استیکی را مستقیما روی پوست نکشید. برای نتیجه‌‎گیری بهتر استفاده از برس پیشنهاد می‌شود.

  • کانسیلر‌های دو طرفه: ترکیبی از دو محصول متفاوت در یک بسته‌بندی هستند: کانتور و کانسیلر. کانسیلر‌های دو طرفه معمولاً از نوع استیکی هستند که یک طرف رنگ تیره و طرف دیگر رنگ روشن دارد. بخش روشن کانسیلر باید هم‌رنگ یا یک درجه روشن‌تر از پوست شما باشد تا نقایص پوستی را به خوبی بپوشاند. بخش کانتور هم برای طراحی و عمق بخشیدن به نقاط خاص صورت استفاده می‌شود. در واقع کانسیلر روشن نقش هایلایتر و کانسیلر تیره نقش سایه را برعهده دارد.

چنانچه از کانسیلر دو طرفه استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید وظیفه کانتور (بخش تیره)، کوچک کردن نقاط مختلف و وظیفه کانسیلر (بخش روشن)، برجسته نمودن بخش‌های مختلف صورت است.

  • کانسیلر‌های کرمی: این کانسیلر‌ها ظاهر یکنواخت و مات در پوست ایجاد می‌کنند و پوشانندگی متوسط تا بسیار زیادی دارند. این کانسیلر برای دور چشم، پوشاندن تیرگی و مشکلات صورت بهترین گزینه است.
  • کانسیلر مدادی: این کانسیلر شبیه به خط‌ چشم مدادی است که برای صورت‌‌های لاغر و کشیده و پرتر نشان دادن صورت استفاده می‌شوند. یک کانسیلر مدادی با رنگی مشابه یا کمی تیره‌تر از رنگ پوست برای پوشاندن لکه‌ها و جای جوش‌ بسیار کاربردی است. طرز استفاده از کانسیلر مدادی به این صورت است که آن را مستقیما در نواحی اطراف چشم، تیغه بینی و خطوط خنده بکشید و سپس با استفاده از پد، کانسیلر را روی پوست پخش کنید. برخی از آرایشگران حرفه‌ای از رنگ روشن کانسیلر مدادی به‌عنوان مداد چشم یا حتی خط لب نیز استفاده می‌کنند. استفاده از کانسیلر مدادی رنگ روشن به‌عنوان هایلایتر زیر ابرو نیز متداول است.

برای زاویه‌سازی صورت باید کانسیلر مدادی را در ناحیه زیر چشم و کنار بینی تا نقطه انتهایی چشم‌ها بمالید تا به برجسته‌سازی صورت کمک کند.

  • کانسیلر پودری: این کانسیلر به دلیل بافت سبک و نداشتن چربی، مناسب هر نوع پوست است. برای استفاده از کانسیلر پودری بهتر است زیر آن از پرایمر یا مرطوب‌کننده استفاده شود تا از چروک شدن اطراف چشمتان جلوگیری کنید.
    شاید فکر کنید برای استفاده از این نوع کانسیلر باید آن را به صورت مثلثی زیر چشمتان بزنید. خیر! برای استفاده از کانسیلر پودری بهتر است آن را به وسیله یک اسفنج زیر چشمتان ضربه بزنید تا به خوبی روی سیاهی‌ها و لکه‌های اطراف چشمتان قرار گیرد. در مقایسه کانسیلرهای پودری با کانسیلرهای استیکی، بافت سنگین نوع جامد می‌تواند جلوه‌ای غیر طبیعی به آرایشتان بدهد. ولی کانسیلرهای پودری چون بافت نرمی دارند، بهتر عمل می‌کنند.

حتما بخوانید: کارایی کانسیلرچیست؟

اگر در انتخاب کانسیلر مناسب دقت نکنید یا بیش از حد کانسیلر بزنید، ممکن است دچار خشکی پوست شوید. در این صورت چین‌وچروک‌ها سریع‌تر روی آن ظاهر می‌گردند.

بهترین کانسیلر را از کجا بخریم؟

انواع کانسیلرهای مایع و مدادی از برندهای مختلف
ترب؛ یک مقصد مطمئن برای خرید کانسیلر و لوازم آرایشی است.

برای آنکه تنوع، کیفیت و قیمت مناسب کانسیلرها را با هم داشته باشید، از سایت ترب کمک بگیرید. با استفاده از فیلترهای مختلف این سایت، می‌توانید کانسیلر دلخواهتان را با کیفیت بالا و از برندهای معتبر پیدا کنید و مطمئن باشید که محصول مورد نظر به انتظارات شما پاسخ می‌دهد.

کلام آخر

طرز صحیح استفاده از کانسیلر بستگی به نیاز‌ها و ترجیحات شما دارد. در انتخاب و استفاده از کانسیلر، توجه به نوع پوست و نوع کانسیلر مهم است. ما در این مقاله نحوه استفاده از کانسیلرها را بر اساس نوع پوست و جنس کانسیلر بررسی کردیم.

نوع کانسیلرویژگی‌ها
کانسیلر مایعمناسب پوست نرمال، مختلط، چرب، حساس و مستعد آکنه
پوشش‌دهی خوب
دارای انواع براق، خیلی براق، درخشان ملایم، نیمه‌مات و مات
پوشانندگی متوسط از ملایم تا بسیار زیاد
کاربرد ثانویه برای زیرسازی سایه چشم
کانسیلر استیکیپوشانندگی از متوسط تا خیلی زیاد
دارای انواع براق و مات پودری
مناسب پوست نرمال، خشک و حساس
کرمیمناسب پوست نرمال، خشک، مختلط و حساس
پوشانندگی متوسط تا بسیار زیاد
دارای انواع براق و کرمی
کانسیلر دو طرفهکانتور و کانسیلر در یک مداد
کانسیلر مدادیمناسب برای نقاط کوچک صورت مانند لکه، اطراف ابرو و مژه
استفاده آسان
کاربرد ثانویه به‌عنوان خط لب یا هایلایتر ابرو
کانسیلر پودریبافت سبک و فشرده مانند پنکک 
پخش‌شوندگی راحت
جدول انواع کانسیلرها بر اساس ویژگی‌ها

اگر نیاز دارید عیوب کوچک‌تر را پوشش دهید، از طراحی آسان و استفاده سریع لذت می‌برید یا اگر پوشش بالا و قابل تنظیم برای عیوب بزرگتر و جوش‌های قرمز را ترجیح می‌دهید، کانسیلرهای متفاوتی مناسب شما خواهد بود.

پرسش های متداول در مورد طرز استفاده از انواع کانسیلر

کدام نوع کانسیلر بهتر است؟

پاسخ به این سوال بسته به نوع پوست متفاوت است. کانسیلر کرمی به دلیل بافت ضخیم‌تر و رنگدانه‌های مات، پوشش بهتری نسبت به کانسیلر مایع ارائه می‌دهد. برای پوست‌های معمولی، خشک یا حساس مناسبند. با این حال بهترین کانسیلر برای پوست شما آن محصولی است که به پوستتان آسیب نزند.

هدف استفاده از کانسیلر چیست؟

یک کانسیلر عالی صرف نظر از میزان پوششی که ارائه می‌دهد، باید طبیعی به نظر برسد. هدف اصلی کانسیلر رفع ایرادهای صورت است و نباید منجر به افزایش جوش و لک روی صورت شود.

تاریخ مصرف هر کانسیلر چقدر است؟

اگر کانسیلرها در مکانی تاریک و خنک نگهداری شوند، می‌توانند تا یک سال دوام بیاورند. اما کارشناسان توصیه می‌کنند هر شش تا هشت ماه یک محصول جدید تهیه کنید. اگر رنگ یا بوی کانسیلر تغییر کرد، آن را دور بیندازید.

🔗 منابع: beauty | medium

مرال حسین‌زاده
مرال حسین‌زاده

من مرال‎ هستم؛ فارغ‌التحصیل صنایع‌دستی و نویسندگی رادیو. بیشتر از ده ساله که می‌نویسم، می‌سازم و تماشا می‌کنم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *