عوارض تقویت مژه سریتا؛ ۵ عارضه مهم که شاید نمی‌دانید!

از جمله‌ سرم‌های تقویتی مژه، محلول سریتا است. عوارض تقویت مژه سریتا می‌تواند برای برخی از افراد بسیار نگران‌کننده باشد. یکی از این موارد نگران‌کننده، تاثیر تقویت مژه سریتا بر رنگ چشم است. عوارض تقویت مژه سریتا در تمامی افراد یکسان نیست و حتی ممکن است در برخی از افراد فاقد هر گونه عوارض جانبی باشد.

مواد تشکیل‌دهنده تقویت مژه سریتا

با بررسی کامل سرم تقویت مژه ایرانی سریتا می‌توان دریافت که سریتا یکی از سرم‌های مخصوص رشد، پرپشت شدن مژه و حجیم‌دار کردن آن است. به همین خاطر این محصول توانست در مدت زمانی کوتاه، به یکی از برندهای معروف در بازار تبدیل شود و طرفداران زیادی به ‌دست آورد. قبل از پاسخ به این سوال که عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟ باید با مواد تشکیل‌دهنده آن آشنا شوید. این مواد عبارت است از:

  • پانتنول: این ماده از ویتامین B ساخته شده است که برای رطوبت‌دهی به مژه‌ها، به عنوان یکی از مواد اصلی جلوگیری از خشکی و شکنندگی در سرم تقویتی مژه سریتا استفاده می‌شود.
  • بیماتوپراست: ماده بیماتوپراست یکی از مهم‌ترین ماده‌ها در تقویت مژه سریتا است که باعث تحریک رشد مژه می‌شود.
  • عصاره شبدر قرمز: یکی از مواد طبیعی با خواص آنتی‌اکسیدانی، عصاره شبدر قرمز است که در رشد و تقویت مژه‌ها تاثیر زیادی دارد.
  • نیاسین آمید: ماده نیاسین آمید بر پایه ویتامین B5 است که در گردش خون و تقویت مژه‌ها موثر و خوب است.
  • ویتامین E: یکی از آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی که در سرم تقویتی سریتا از آن استفاده می‌شود، ویتامین E است.
  • آلوئه ورا: ژل آلوئه ورا یک ماده طبیعی مرطوب‌کننده برای انعطاف‌پذیری مژه‌ها در طول دوره رشد و بلند شدن است.

۵ تا از مهم‌ترین عوارض تقویت مژه سریتا

تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی، فواید و گاهی عوارضی دارند که اطلاع از آن می‌تواند پیش از خرید برای مشتریان مهم باشد. به همین خاطر در این بخش به ۵ تا از مهم‌ترین عوارض تقویت مژه سریتا خواهیم پرداخت که به صورت کاملا علمی، ثابت نشده است؛ اما عده‌ای از افراد بعد از مصرف آن دچار عارضه گذرا شده‌اند. البته قبل از آن بهتر است مزایا و معایب تقویت مژه سریتا را در جدول زیر به طور خلاصه بررسی کنید:

  • قیمت مناسب باتوجه به  ترکیبات طبیعی در رشد مژه
  • اثربخشی قطعی در افزایش حجم و رشد مژه
  • مناسب برای پوست‌های حساس به دلیل فرمولاسیون خاص
  • ایجاد حساسیت دور چشم
  • تیره کردن اطراف چشم
  • عفونت چشم

در کل بهتر است برای خرید تقویت کننده مژه سریتا سری به سایت ترب بزنید و علاوه بر بررسی کامل ویژگی‌های این محصول، از بهترین قیمت موجود در بازار نیز مطلع شوید. توجه کنید علاوه بر برند سریتا، برندهای دیگری نیز در این سایت قرار گرفته است که تنوع محصول و راحتی انتخاب را برای شما فراهم می‌کند.

۱. حساسیت دور چشم

دلیل حساسیت دور چشم بعد از استفاده از محلول سریتا در برخی از افراد، نوع پوست، فرمولاسیون سرم و یا بیماتوپراست است. بیماتوپراست که در تقویت مژه و بلند شدن آن اثر زیادی دارد، می‌تواند برای عده کمی باعث بروز خارش، قرمز و التهاب دور چشم، سوزش و احساس سوزن سوزن شدن و یا ترشح شدید اشک شود.

۲. رویش موی زائد

استفاده از ژل تقویت مژه برای خانم

از جمله عوارض تقویت مژه سریتا، رویش موی زائد در برخی نواحی است. فرمولاسیون این محلول تقویتی، طبیعی بوده و باعث تقویت مژه‌ها و رشد آن‌ها می‌شود؛ اما در برخی مواقع ممکن است بر روی پوست افراد واکنش‌های دیگری مثل رویش موی زائد شود. به همین خاطر بهتر است در هنگام زدن محلول سریتا، دقت کنید تا این محصول را به اطراف چشم نزنید.

اگر می‌خواهید درباره نحوه استفاده از تقویت مژه سریتا؛ نکات ساده اما تاثیرگذار یاد بگیرید، این مطلب را از دست ندهید.

۳. تیره شدن دور پلک

ممکن است برخی افراد قبل از خرید محصول سریتا از سایت ترب، احساس نگرانی کنند و بخواهند درباره تمامی عوارض احتمالی و گذرا آن، مطلع شوند. یکی از عوارضی که در برخی افراد دیده شده است؛ تغییر رنگ دور پلک است.

ماده فعال بیماتوپراست، از جمله ماده‌های اصلی و فعال محلول سریتا محسوب می‌شود که ممکن است باعث تحریک دور چشم و تغییر رنگدانه‌های پلک (افزایش ملانین پوست) شود. در مواردی ممکن است شما شاهد تاثیر تقویت مژه سریتا بر رنگ چشم و تیره‌تر شدن رنگ عنبیه نیز باشید.

۴. عفونت دور چشم

در هنگام خرید محصول تقویتی مژه سریتا، به اصل و فیک بوده محصول باید توجه کنید. تمامی محصولات سایت ترب با تاریخ انقضا و اصل هستند تا شخص دچار عفونت دور چشم نشود. در ضمن، تقویت کننده مژه سریتا اگر فیک و یا تاریخ مصرف گذشته باشد، امکان عفونت دور چشم و تورم زیاد وجود دارد. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه‌های نامعتبر، محصول مورد نظر خود را خریداری نکنید.

عدم اصالت کالا و تقلبی بودن آن می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد. پس حتما از اصالت تقویت مژه خود اطمینان حاصل کنید.

۵. تحریک پوستی

یکی از عوارض تقویت مژه سریتا که احتمالی و گذارا است، به تحریک پوستی و بروز علائمی مانند قرمزی دور چشم، خارش شدید، التهاب پلک و تغییر رنگ پوست برمی‌گردد. البته همانطور که گفتیم، عوارض سریتا به صورت علمی ثابت نشده است؛ اما به خاطر ماده بیماتوپراست، امکان بروز حساسیت در برخی افراد وجود دارد.

نکاتی برای جلوگیری از عوارض تقویت مژه سریتا

خانم چشم آبی با مژه های بلند تقویت شده

در صورتی که از بروز انواع حساسیت‌هایی مثل تغییر رنگ دور پلک، خارش شدید، رویش موی زائد و عفونت، نگران هستید، ابتدا این محصول ایرانی را تست کنید. به این صورت که مقدار کمی از محلول تقویت مژه سریتا را روی پوست دست خود بزنید و به مدت ۲۴ ساعت صبر کنید. اگر واکنش‌های آلرژیکی مثل تورم را بر روی پوست خود ندیدید، می‌توانید با خیال راحت از محلول سریتا استفاده کنید.

یکی دیگر از نکاتی که از عوارض تقویت مژه سریتا جلوگیری می‌کند، خرید محصولی باکیفیت و معتبر است. به این ترتیب برای یافتن محصول معرفی شده با بهترین قیمت در ترب، به بخش لوازم آرایشی و بهداشتی مراجعه نمایید و مطابق با دستورالعمل قید شده بر روی برگه راهنما، پیش بروید.

برای پاسخ به این سوال که تقویت کننده مژه سینره بهتر است یا سریتا کلیک کنید.

محصولات طبیعی و جایگزین تقویت مژه

در صورتی که به‌طور کلی به تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی، حساسیت دارید و دچار عارضه‌های مختلقی مثل تورم و تاری چشم می‌شوید، از محصولات طبیعی و جایگزین به‌عنوان تقویت کننده مژه و ابرو استفاده کنید. بهترین محصولات طبیعی برای تقویت و رشد مژه، عبارتند از:

  • روغن نارگیل
  • روغن گرچک
  • ویتامین E
  • ژل آلوئه ورا

سخن پایانی

عوارض تقویت مژه سریتا توضیحاتی ارائه دادیم و گفتیم که به صورت علمی و صددرصدی، عارضه‌های محلول سریتا مشخص و تایید نشده است؛ چراکه این محلول ایرانی از مواد طبیعی درست شده که نسبت به محصولات آرایشی و بهداشتی شیمیایی، فواید بیشتر و عوارض کمتری دارد. با این حال چند مورد از عارضه‌ها در برخی از افراد مشاهده شده است؛ مثل تحریک پوستی، عفونت خفیف و رویش موی زائد از جمله عوارض استفاده از این محصول هستند.

پرسش های متداول در مورد عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا در رنگ چشم چیست؟

ممکن است به دلیل بیماتوپروست موجود در این محلول رنگ عنبیه چشم و حتی اطراف پلک تیره شود.

چگونه مطمئن شویم که به تقویت کننده مژه سریتا حساسیت نداریم؟

سعی کنید ۲۴ ساعت قبل از استفاده آن را روی پوست دست خود تست کنید تا مطمعن شوید که به آن حساسیت ندارید.

قرمزی و خارش چشم چه زمانی از بین می‌روند؟

تحرک پوستی ناشی از تقویت کننده مژه سریتا عموما گذرا بوده و پس از چند روز از بین می‌رود.

شقایق گیگلو
شقایق گیگلو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *