علت یخ زدن داخل یخچال ال جی؛ رفع مشکل با روش‌های ساده و کاربردی!

یکی از مشکلات مهمی که تقریباً همه ما حداقل برای یک‌بار با آن روبرو شده‌ایم، یخ زدن صفحه داخل یخچال است. در چنین حالتی کف فریزر یا یخچال برفک می‌زند و مشکلاتی ایجاد می‌کند. یخ زدن صفحه داخلی یخچال نه تنها ظاهر آن را به هم می‌ریزد، بلکه ممکن است باعث خسارات مالی سنگینی شود. اگر یخچال شما برند ال جی است، با پیدا کردن علت یخ زدن داخل یخچال ال جی به راحتی می‌توانید از این خسارت جلوگیری و مشکل را حل کنید. اما علت یخ زدن داخل یخچال LG بدون برفک چیست؟

مهم‌ترین دلایل یخ زدن داخل یخچال LG بدون برفک

اگر با مشکل یخ زدن صفحه داخل یخچال ال جی روبرو هستید، پیش از هر چیزی باید دلیل آن را بدانید. در ادامه ۱۱ مورد از مهم‌ترین دلایلی که باعث یخ زدن یخچال ال جی می‌شود را بررسی می‌کنیم.

پیشنهاد مطالعه: ۱۰ مدل از لاکچری ترین یخچال ال جی موجود در بازار ایران

۱. مشکل در تنظیم دما

ساده‌ترین علت یخ زدن صفحه داخل یخچال ال جی، مشکل در تنظیم دمای داخلی آن است. اگر دمای یخچال خیلی پایین‌تر از حد معمول باشد، داخل یخچال یخ می‌زند. برای رفع این مشکل پیش از هر چیزی باید ببینید که چرا یخچال امکان تنظیم دما را ندارد. ممکن است درجه آن را دست‌کاری کرده باشید که در مرحله اول، باید آن را تنظیم کنید و چند ساعتی منتظر بمانید تا به دمای استاندارد برگردد. در این صورت احتمالاً مشکل حل می‌شود و اگر حل نشد، به سراغ راه‌کارهای بعدی بروید.

۲. خرابی ترموستات

ترموستات یخچال یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن است که خرابی آن، عملکرد درست یخچال را دچار مشکل می‌کند. این قطعه زمانی که یخچال به دمای مناسب می‌رسد، دستور توقف موتور را صادر می‌کند و دما در همان حالت باقی می‌ماند. اگر دما بالا رفت، مجدداً دستور شروع به کار موتور را صادر می‌کند تا به دمای مناسب برسد. اگر این قطعه به درستی کار نکند، دمای یخچال بیش از حد پایین می‌آید که منجر به تشکیل یخ درون یخچال می‌شود. پس اگر دمای یخچال خیلی پایین یا موتور آن دائماً روشن بود، احتمالاً ترموستات خراب است و باید آن را بررسی کنید.

۳. بسته نشدن درست درب یخچال

دست یک خانم درحال بستن درب یخچال
اگر درب یخچال به درست بسته نشود، دمای بیرون وارد فضای داخلی می‌گردد.

یکی دیگر از دلایل یخ زدن داخل یخچال، این است که درب آن به صورت کامل بسته نمی‌شود. در چنین شرایطی هوا به درستی در یخچال حبس نمی‌شود و هوای بیرون به داخل یخچال نفوذ می‌کند. به دلیل وجود رطوبت در هوای بیرون، به یخ تبدیل می‌شود. در چنین شرایطی باید ببینید که درب یخچال به صورت کامل بسته می‌شود که هوا درون آن نفوذ نکند؟ اگر مشکلی در آن وجود دارد، باید هر چه سریع‌تر آن را رفع کنید تا مشکلی برای یخچال پیش نیاید.

۴. مشکل در سیکل چرخشی یخچال

یکی از قابلیت‌های یخچال‌های ال جی، سیکل چرخی آن است که هوای داخل آن به صورت منظم تغییر می‌کند. اگر این سیکل به هم بخورد یا به هر دلیلی از کار بیفتد، هوای درون یخچال تغییر نمی‌کند و همین مسئله منجر به یخ زدن آن می‌شود. در چنین شرایطی باید ابتدا سیکل چرخشی آن را به کمک یک متخصص یخچال بررسی کنید و اگر مشکلی وجود دارد، سریعاً آن را رفع کنید تا خسارات سنگینی به یخچال وارد نشود.

۵. عملکرد نادرست سیستم آب‌‌دهی یخچال

سیستم آب‌دهی یخچال ال جی برای تولید یخ استفاده می‌شود. یک علت یخ زدن داخل یخچال ال جی دقیقاً همین سیستم است. اگر این سیستم دچار مشکل یا نقص فنی شده باشد، تولید یخ به درستی انجام نمی‌شود و همین مسئله می‌تواند باعث یخ زدن یخچال ال جی شود. در صورتی که با این مشکل مواجه شدید و یخ‌ساز به درستی کار نمی‌کند، در کمترین زمان ممکن آن را به یک متخصص بسپارید تا مشکل را رفع کند.

۶. تعویض نشدن به موقع فیلتر هوای یخچال

فیلتر هوای یخچال برای تصفیه هوای درون آن استفاده می‌شود تا از ورود هوای خشک و آلوده جلوگیری شود. فیلترهای هوای یخچال باید در بازه زمانی مشخص عوض شوند؛ چرا که در صورت عدم تعویض آن یخچال کثیف شده، رطوبت درون آن را می‌گیرد و منجر به یخ زدن آن می‌شود. پس اگر مدت زمان طولانی است که فیلترهای هوای یخچال را تعویض نکرده‌اید، آن را عوض کنید تا مشکل حل شود. تعویض درست و به موقع فیلتر هوای یخچال عمر کالای شما را افزایش می‌دهد و می‌توانید برای مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید.

۷. بررسی مشکل در دوره دفع یخ

یکی از قابلیت‌های یخچال ال جی دوره دفع یخ است. این موضوع از یخ زدن داخل یخچال جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود تا مشکلی برای آن پیش نیاید. دوره‌های دفع یخ هر کالا در دفترچه راهنمای آن محصول وجود دارد و باید دستورالعمل‌های آن را بررسی کنید. اگر این دوره‌ها منظم نباشد، باید از یک تعمیرکار برای حل این مشکل کمک بگیرید تا این علت یخ زدن داخل یخچال LG بدون برفک رفع شود.

۸. بررسی و پاکسازی محفظه یخچال

در یخچال‌های ال جی و بسیاری از برندهای دیگر، پاک‌سازی محفظه یخچال اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورتی که این محفظه کثیف باشد، احتمال یخ زدن در آن بسیار زیاد است. برای پاکسازی آن می‌توانید از یک دستمال استفاده کنید اما اگر مدت زیادی است که آن را تمیز نکرده‌اید، مواد شیمیایی مناسب به شما کمک می‌کند. البته باید از آن بر اساس دستورالعمل استفاده کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاد.

۹. مواد غذایی بسیار زیاد داخل یخچال

طیقه فریزر حاوی مواد غذایی بسته بندی شده
تراکم بالای مواد غذایی داخل یخچال باعث یخ زدن یخچال فریزر می‌شود.

یکی از مهم‌ترین علت یخ زدن صفحه داخل یخچال ال جی تراکم بالای مواد غذایی داخل یخچال است. در چنین شرایطی جریان هوا و دمای مناسب کاهش پیدا می‌کند که احتمال دیده شدن یخ در بخش‌های مختلف آن را بیشتر می‌کند. اگر علت یخ زدن داخل یخچال LG بدون برفک همین موضوع است، باید سعی کنید مواد غذایی را تنها به اندازه نیاز تهیه و در یخچال قرار دهید. وجود مواد غذایی فراوان، فشار زیادی به یخچال وارد می‌کند و باید حواستان به میزان مواد غذایی قرار گرفته در یخچال باشد.

۱۰. جابه‌جا کردن مداوم مواد غذایی

اگر مواد غذایی داخل یخچال را بیش از حد جابه‌جا می‌کنید، بهتر است راه‌کار دیگری استفاده کنید. چرا که یک علت یخ زدن صفحه داخل یخچال ال جی دقیقاً همین موضوع است. برای جلوگیری از این موضوع موادی که روزانه استفاده می‌کنید را در جایی قرار دهید که دسترسی به آن راحت و سریع باشد. در این صورت نیازی نیست که درب یخچال مدام باز باشد و هوای بیرون به داخل آن نفوذ کند.

۱۱. مواد شیمیایی تمیزکننده

اگر داخل یخچال شما کثیف شده است و با دستمال تمیز نمی‌شود، از مواد شیمیایی مخصوص یخچال استفاده کنید. این مواد رطوبت و کثیفی را از بین می‌برد و از یخ زدن آن جلوگیری می‌کند. مواد شیمیایی تمیزکننده داخل یخچال را می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر تهیه و بر اساس دستورالعمل از آن استفاده کنید. تمیز نکردن یخچال به آن فشار می‌آورد و باعث خرابی سیستم داخلی آن می‌شود. پس همیشه یخچال را تمیز نگه دارید تا علاوه بر رعایت نظافت، عمر یخچال را هم افزایش دهید.

بهترین یخچال را از کجا بخریم؟

اگر قصد خرید یخچال دارید، از سایت ترب کمک بگیرید. در ترب انواع یخچال‌ها از برندهای مختلف وجود دارد که می‌توانید مشخصات آن‌ها را بررسی کرده و از فروشندگان معتبر در سراسر ایران تهیه کنید. سفارش محصول از طریق ترب بسیار ساده و راحت است! کافی است وارد صفحه محصول موردنظرتان شوید و از میان لیست فروشندگان، بهترین قیمت را انتخاب کنید. سپس با اطمینان خاطر محصول موردنظر را را از سایت فروشنده سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

سخن پایانی

اگر یخچال ال جی دارید و با مشکل یخ زدن داخل آن روبرو هستید، با پیدا کردن علت یخ زدن داخل یخچال LG نه تنها مشکل رفع می‌شود، بلکه عمر مفید کالای موردنظرتان هم افزایش پیدا می‌کند. در این مقاله از ترب به بررسی چند مورد از مهم‌ترین دلایل یخ زدن صفحه داخل یخچال ال جی پرداختیم. اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید، از طریق بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

مشکلتوضیحاتراه‌حل
مشکل در تنظیم دمادمای خیلی پایین منجر به یخ‌زدگی می‌شود.تنظیم مجدد دما به حالت استاندارد و بررسی عملکرد
خرابی ترموستاتترموستات خراب باعث کاهش بیش‌ از حد دما می‌شود.بررسی و تعمیر یا تعویض ترموستات
بسته نشدن درست دربهوای بیرون وارد یخچال شده و رطوبت به یخ تبدیل می‌شود.بررسی و تنظیم درب برای جلوگیری از نفوذ هوا
مشکل در سیکل چرخشی یخچالاختلال در سیکل هوای داخلی باعث یخ‌زدگی می‌شود.بررسی سیکل چرخشی توسط متخصص و رفع مشکل
عملکرد نادرست سیستم آب‌دهیمشکل در سیستم آب‌دهی باعث یخ‌زدگی می‌شود.تعمیر یا تعویض سیستم آب‌دهی
تعویض نشدن فیلتر هوافیلتر هوا وظیفه تصفیه هوای داخل یخچال را دارد؛ عدم تعویض آن مشکل‌ساز است.تعویض فیلتر هوا به موقع
مشکل در دوره دفع یخدوره‌های دفع یخ منظم نباشد، یخ‌زدگی رخ می‌دهد.بررسی دوره‌های دفع یخ و رفع مشکل با کمک تعمیرکار
کثیفی محفظه یخچالمحفظه کثیف باعث تجمع یخ می‌شود.پاکسازی محفظه با دستمال یا مواد شیمیایی مخصوص
مواد غذایی بسیار زیادتراکم بالای مواد غذایی جریان هوا را مختل می‌کند.کاهش مواد غذایی در یخچال برای حفظ جریان هوا و دمای مناسب
جابه‌جایی مداوم مواد غذاییجابه‌جایی زیاد باعث نفوذ هوای بیرون و یخ‌زدگی می‌شود.قرار دادن مواد پرمصرف در قسمت‌های قابل دسترسی آسان
مواد شیمیایی تمیز کنندهعدم استفاده از مواد شیمیایی مناسب باعث یخ‌زدگی می‌شود.استفاده از مواد شیمیایی مخصوص تمیز کردن یخچال طبق دستورالعمل
جدول خلاصه دلایل یخ‌زدگی یخچال ال‌ جی

پرسش های متداول در مورد علت یخ زدن داخل یخچال ال جی

مهم‌ترین علت یخ زدن صفحه داخل یخچال ال جی چیست؟

دلایل مختلفی برای یخ زدن داخل یخچال وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به خرابی ترموستات، تنظیم نبودن دما، مشکل در بسته نشدن درب‌ها، تعویض تعویض فیلترهای یخچال و… اشاره کرد.

برای رفع علت یخ زدن داخل یخچال LG بدون برفک چه کار کنیم؟

اگر خودتان تخصصی در این زمینه ندارید، کافی است از یک متخصص یا تعمیرکار باتجربه کمک بگیرید تا مشکل را رفع کند.

علت یخ زدن صفحه داخل یخچال ال جی نو چیست؟

احتمالاً تراکم مواد غذایی قرار گرفته در آن بسیار بالا است که باعث یخ زدن صفحه داخل یخچال می‌شود. به دفترچه راهنمای یخچال مراجعه کنید و حداکثر توان آن برای جای دادن مواد غذایی را بررسی کنید.

شقایق گیگلو
شقایق گیگلو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *