برای پوست چرب بی بی کرم یا سی سی کرم؛ کدام یک مناسب‌ترند؟

اگر از طرفداران و مصرف‌کنندگان لوازم آرایشی هستید، حداقل یک‌بار نام بی بی کرم و سی سی کرم به گوشتان خورده است. بی بی کرم و سی سی کرم، محصولاتی جدید هستند که به تازگی به دنیای لوازم آرایشی وارد شده‌اند و طرفداران زیادی هم پیدا کرده‌اند. اگر می‌خواهید بدانید که برای پوست چرب بی بی کرم یا سی سی کرم مناسب‌تر است، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. ما به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین انتخاب ممکن را برای پوست چرب‌تان داشته باشید.

ویژگی‌های بی بی کرم چیست؟ برای پوست چرب مناسب است؟

یک مدل از بی بی کرم در حالی که در تصویر از بالا در حال ریزش روی تیوپ خود است
بی بی کرم یک محصول برای مراقبت از پوست است که برای محافظت در برابر نور خورشید، آب‌رسانی و روشن‌کنندگی پوست استفاده می‌شود.

بی بی کرم، مخفف عبارت Beauty Belmish یا Belmish Balm است که ابتدا در کره جنوبی مورد استفاده قرار گرفت و در مدت کوتاهی، به محبوبیت زیادی در میان خانم‌ها دست یافت و به شهرت جهانی رسید. بی بی کرم حاوی ترکیباتی مانند مرطوب‌کننده، پرایمر و ضدآفتاب است که با فرمولی بسیار سبک‌تر از کرم پودر عرضه می‌شود. این کرم دارای خواص درمانی است و پوشانندگی بیشتری از مرطوب‌کننده رنگی دارد.

برای پوست چرب خود، محصولی را انتخاب کنید که از کاور بالایی برای پوشاندن جوش‌ و جای جوش برخوردار باشد.

بی بی کرم، علاوه بر تغذیه و مراقبت از پوست، پوشش ملایم کرم پودری روی پوست ایجاد می‌کند. این محصول به‌عنوان یک کرم همه‌کاره شناخته می‌شود که با داشتن آنتی‌اکسیدان، از قرمزی، ایجاد آکنه و پیری پوست جلوگیری می‌کند. میزان پوشش‌دهی پوست بی بی‌کرم‌ متوسط است. لکه‌های پوستی را تا حدی پوشش می‌دهد و با داشتن ترکیبات فوق‌العاده، از پوست شما مراقبت می‌کند.

بی بی کرم‌ها با هدف روشن‌کنندگی، آب‌رسانی و مات‌‌سازی پوست تهیه شده‌اند تا کاوری نسبی برای پوست شما فراهم کنند. ترکیبات موجود بی بی کرم در هر برندی متفاوت است، اما اکثر آن‌ها از ترکیبات زیر بهره می‌برند:

  • مرطوب‌کننده: گلیسیرین، پانتنول، اسیدهیالورونیک و سرامیدها برای آب‌رسانی عمیق پوست
  • SPF: تیتانیوم‌ دی‌اکسید و زینک‌اکسید برای دفاع از پوست در برابر اشعه مضر خورشید
  • محافظت‌کننده: آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها برای حفاظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد
  • سفت‌کننده: کلاژن هیدرولیزشده و پپتیدها
  • روشن‌کننده: نیاسینامید و ریشه‌ شیرین‌بیان برای شفافیت پوست و بهبود رنگ آن

اگر می‌خواهید خریدی مطمئن انجام دهید، باید روش تشخیص اصل بودن بی بی کرم را بدانید. از همین‌رو می‌توانید مطلب تشخیص بی بی کرم اصل و تقلبی را مطالعه کنید.

ویژگی‌های سی سی کرم چیست و چقدر با پوست چرب سازگار است؟

یک مدل از سی سی کرم فارماسی
سی سی کرم مناطق تغییر رنگ‌یافته پوست را هدف قرار می‌دهد و لکه‌های تیره یا قرمز پوست را می‌پوشاند. 

سی سی کوتاه شده‌ عبارت Color Correcting است که اصلاح‌‌کننده‌ رنگ پوست معنا می‌شود. همان‌طور که از نام این محصول مشخص می‌شود، بیشترین نقش آن پوشاندن لکه‌های پوستی و اصلاح تیرگی پوست است. از این‌منظر، می‌توان سی سی کرم را نسخه تکامل‌یافته بی بی کرم تلقی کرد.

فرمولاسیون این محصول به نحوی است که برای پوشاندن نواقص پوست مانند ناهمواری و جای زخم، تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد. البته این بدان معنا نیست که سی سی کرم‌ قادر به درمان نواقص پوستی است، بلکه سبب خنثی شدن آن‌ها می‌شود تا کمتر به چشم آیند و رنگ پوست را هم متعادل‌تر می‌کند.

فرمولاسیون بی بی کرم‌ها و سی سی کرم‌ها به گونه‌ای است که لکه‌های پیری و چین‌وچروک را محو کرده و پوستی شاداب به ارمغان می‌آورند.

به صورت کلی، سی سی کرم با هدف اصلاح رنگ پوست، رفع تیرگی زیر چشم، رفع زخم ناشی از آکنه و اصلاح هایپرپیگمنتیشن تهیه شده است. به‌طور معمول، سی سی کرم‌ها روی خواص ضدپیری تأکید دارند. ترکیبات سی سی کرم‌ها، شباهت زیادی به بی بی کرم‌ها دارند که به صورت موارد زیر بیان می‌شوند:

  • سفت‌کننده پوست: کلاژن هیدرولیزشده و پپتیدها
  • SPF: زینک‌اکسید و تیتانیوم‌ دی‌اکسید
  • روشن‌کننده پوست: ریشه‌ شیرین‌بیان و نیاسینامید
  • تسکین‌دهنده پوست: سویا، شی باتر و چای سبز
  • محافظت‌کننده پوست: آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها
  • مرطوب‌کننده پوست: اسیدهیالورونیک، پانتنول، سرامیدها و گلیسیرین

بی بی کرم و سی سی کرم چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

همان‌طور که اشاره کردیم، بی بی کرم و سی سی کرم دارای ترکیبات مشابهی هستند، اما از نظر عملکرد، تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در نتیجه بهتر است ابتدا نوع پوست خود را مشخص کنید تا متناسب با آن، محصول موردنظرتان را خریداری کنید. با این حال توصیه می‌کنیم که به این محصولات، به چشم لوازم آرایشی نگاه نکنید. این محصولات بیشتر جنبه مراقبتی دارند و با ایجاد یک رنگ‌دهی مناسب، پوست را برای میکاپ آماده می‌کنند. به‌عبارت دیگر، بی بی کرم، سی سی کرم و محصولاتی از این قبیل به تنهایی برای یک آرایش حرفه‌ای مناسب نیستند؛ اما می‌توانند نقش مکمل و زیرساز را به خوبی ایفا ‌کنند.

در جدول زیر، تفاوت میان بی بی کرم و سی سی کرم را برای شما توضیح داده‌ایم:

تفاوتبی بی کرمسی سی کرم
خواصرطوبت‌رسانی بالا، آبرسانی پوست، مناسب پوست‌ خشکرطوبت‌رسانی کمتر، مناسب پوست چرب
بافت محصولبافت سبک و نرم، ماندگاری کمتر، جلوه براقبافت سنگین، ماندگاری بالا، جلوه مات
پوشش‌دهیقدرت پوشانندگی کم، تأثیر مراقبتی بالا، مناسب استفاده روزانهقدرت پوشانندگی بالا، تأثیر مراقبتی کم، پوشاندن جای جوش، لک، تیرگی و قرمزی پوست
رنگتنوع رنگی بالا، قابل استفاده برای انواع تناژ پوستیتنوع رنگی محدود، بسته به برند تولیدکننده دارای دو الی سه رنگ
طرز استفادهبلندر آرایشی، قبل از استفاده نیاز به مرطوب‌کننده نیستبلندر آرایشی، استفاده از مرطوب‌کننده ضروری است
جدول تفاوت میان بی بی کرم و سی سی کرم

اگر می‌خواهید بیشتر درباره تفاوت‌های بی بی کرم و سی سی کرم بدانید، مطلب تفاوت بی‌ بی کرم و سی‌ سی کرم چیست را مطالعه کنید.

بی بی کرم یا سی سی کرم، کدام یک برای پوست چرب مناسب‌تر است؟

انواعی از بی بی کرم و سی سی کرم برند سینره
اگر می‌خواهید برای پوست چرب بین بی بی کرم و سی سی کرم انتخاب کنید، باید سی سی کرم را برگزینید.

در بخش‌های قبلی با ترکیبات و تفاوت‌های بی بی کرم و سی سی کرم آشنا شدیم. اکنون قصد داریم ببینیم که برای پوست چرب بی بی کرم یا سی سی کرم، کدام یک مناسب‌تر است.

مناسب بودن سی سی کرم برای پوست چرب

اگر پوست چربی دارید که لکه و ناهماهنگی‌های رنگی در قسمت‌های مختلف آن به چشم می‌خورد، سی سی کرم برای پوست شما مناسب‌تر است. سی سی کرم‌ها برای پوست چرب، انتخاب بهتری هستند؛ چراکه رطوبت‌رسانی کمتری نسبت به بی بی کرم‌ها دارند و سبب ایجاد یا تشدید جوش نمی‌شوند. پوست چرب در طول روز و با ترشح چربی، درخشان می‌شود. بافت سی سی کرم جلوه‌ای مات روی پوست ایجاد می‌کند و با ماندگاری بالا، مانع از براق شدن پوست می‌شود.

در واقع در تهیه این محصول از موادی استفاده شده که از بروز جوش جلوگیری کرده و ظاهری مات و مخملی روی پوست ایجاد می‌کند. بافت مخملی سی سی کرم موجب می‌شود تا به خوبی روی پوست پخش گردد.

نامناسب بودن بی بی کرم برای پوست چرب

بی بی کرم روی پوست چرب، رطوبت غیرضروری و بیش از حد ایجاد می‌کند و باعث ایجاد ظاهری چرب و درخشان می‌شود. بنابراین اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید، حتما از سی سی کرم استفاده کنید. بافت سبک این محصول، از بروز جوش و آکنه جلوگیری می‌کند و احتمال این‌که بعد از استفاده از آن دچار جوش شوید، بسیار کم است.

توصیه می‌شود هنگام انتخاب سی سی کرم، حتما محصولی را خریداری کنید که با عصاره درخت چای، زغال و سالیسیلیک‌اسید فرمول‌بندی شده است.

بی بی کرم یا سی سی کرم را از کجا بخریم؟

یک مدل از بی بی کرم و سی سی کرم در کنار هم
شما می‌توانید برای تهیه بی بی کرم یا سی سی کرم از طریق سایت ترب اقدام کنید.

اگر قصد دارید برای پوست چرب سی سی کرم یا برای انواع پوست دیگر بی بی کرم خریداری کنید، حتما سری به سایت ترب بزنید. این سایت، یکی از بهترین و معتبرترین سایت‌ها برای خرید بی بی کرم و سی سی کرم است. علاوه‌براین، سایت ترب مجموعه‌ای از بهترین محصولات از برندهای مختلف را پیش روی کاربران قرار می‌دهد تا با مقایسه آن‌ها و در نظر گرفتن ترجیحات خود، بهترین انتخاب را داشته باشند. با انتخاب هوشمندانه‌ از سایت ترب و خرید محصولاتی متناسب با نوع پوستتان، زیبایی و جذابیت را تجربه کنید.

سایت ترب علاوه‌بر مزایای مقایسه محصولات و قیمت آن‌ها، همچنین یافتن بهترین قیمت، امکان بررسی جزئیات بیشتری مانند کیفیت محصولات، سرویس‌دهی پس از فروش و شرایط بازگشت کالا را دارد.

سخن پایانی

بی ‌بی کرم و سی ‌سی کرم، دو محصول جادویی هستند که با تنوع رنگی و بافت مایع خود، شما را به دنیایی از طراوت و زیبایی هدایت می‌کنند. هر دوی این محصولات، پوشش‌دهی ظریفی روی پوست شما ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند حالت پوستتان طبیعی به نظر برسد. علاوه‌براین، محصولاتی چندمنظوره هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید روتین خود را ساده‌تر انجام دهید.

بی بی کرم یک آبرسان قوی است که می‌تواند انتخابی مناسب برای پوست خشک باشد؛ اما سی سی کرم، علاوه بر این‌که از پوشانندگی بالایی برخوردار است، جلوه‌ای مات و سبک روی پوست ایجاد می‌کند. به همین خاطر برای افرادی مناسب است که پوست چرب و مستعد جوش دارند. بنابراین اگر می‌خواهید برای پوست چرب بی بی کرم یا سی سی کرم خریداری کنید، سراغ سی سی کرم بروید. می‌توانید به سایت ترب مراجعه کرده و از تجربه خریدی مطمئن لذت ببرید.

پرسش های متداول در مورد برای پوست چرب بی بی کرم یا سی سی کرم

تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم چیست؟

بی بی کرم و سی سی کرم از نظر برخی ویژگی‌ها مانند میزان پوشش‌دهی، نوع پوست، ترکیبات، طرز استفاده، بافت محصول و رنگ با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند.

برای پوست چرب بی بی کرم یا سی سی کرم مناسب است؟

سی سی کرم‌ها به دلیل رطوبت‌رسانی کمتر و عدم ایجاد یا تشدید جوش روی پوست، بهترین گزینه برای پوست چرب هستند.

چگونه می‌توان مناسب‌ترین بی بی کرم یا سی سی کرم را انتخاب کرد؟

بهتر است هنگام انتخاب بی بی کرم یا سی سی کرم به دنبال محصولی باشید که علاوه بر سبک بودن، پوستتان را هم تغذیه کند. بیشتر این کرم‌ها در چند رنگ متنوع در دسترس هستند. به همین خاطر رنگی را انتخاب کنید که بیشترین نزدیکی را به رنگ پوست شما داشته باشد.

آیا استفاده روزانه از بی بی کرم و سی سی کرم برای سلامت پوست، مشکلی ایجاد نمی‌کند؟

از آن‌جایی‌که این کرم‌ها حاوی مرطوب‌کننده، ضدآفتاب و مواد مغذی پوست هستند، استفاده روزانه از آن‌ها، انتخابی بی‌ضرر و مناسب خواهد بود.

🔗 منبع: purplle

مبینا قراباغی
مبینا قراباغی

من مبینا هستم؛ دانش‌آموخته‌ی مهندسی صنایع از دانشگاه خوارزمی. حالا بعد از چند سال تجربه می‌تونم بگم که مهارت رهبری و مشاوره و تخصص‌های متنوع مارکتینگ، سئو ، طراحی سایت، کپی‌رایتینگ و، بازاریابی محتوا و ... دارم. ضمنا این وجه از خودم رو هم شناختم که در عین علاقه به کار تیمی، از تنهایی کارکردن هم لذت می‌برم.
اطرافیانم میگن حس مسئولیت‌پذیری و همدلی بالایی دارم و اگر کاری بهم سپرده شه، تا کاملش نکنم دست برنمی‌دارم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *