بهترین مارک بخاری ایرانی کدام است؟

هر سال با رسیدن فصل سرما، انتخاب بهترین بخاری برای گرم کردن خانه و ایجاد فضایی دلنشین، به دغدغه مهمی برای بسیاری از افراد تبدیل می‌شود. تنوع برندها و مدل‌های مختلف بخاری در بازار، انتخاب را برای خریداران دشوار کرده است. در این مطلب ضمن اشاره به یکسری از نکات خرید بخاری، به بررسی بهترین مارک بخاری موجود در بازار ایران می‌پردازیم و با ارائه اطلاعات کامل در مورد مزایا و معایب این برندها، شما را در انتخاب مناسب‌ترین بخاری راهنمایی کنیم.

نکاتی که در انتخاب بهترین بخاری باید به آن‌ها توجه کنید

پیش از اینکه به معرفی بهترین مارک بخاری بپردازیم، یکسری نکات انتخاب بخاری که باید مد نظر داشته باشید را بررسی می‌کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید:

  • نوع بخاری: بخاری‌ها در انواع و اقسام مدل‌های مختلف مانند گازی، برقی، سرامیکی، هالوژنی و انواع مختلف دیگر تولید می‌شوند که هر کدام، مزایا و معایب خاص خود را دارند؛ انتخاب نوع بخاری، به نیازها و شرایط منزل شما بستگی دارد.
  • ایمنی: هر مدلی که از بهترین مارک بخاری انتخاب می‌کنید، باید از نظر ایمنی استاندارد باشد و گواهینامه‌های لازم نظیر CSA، UL و ETL را داشته باشد.
  • مصرف انرژی: بخاری‌ها دارای راندمان‌های مختلفی هستند. زمان انتخاب بهترین برند بخاری مدل‌هایی را انتخاب کنید که راندمان بالایی دارند؛ چراکه به شما در صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کنند.
  • ظرفیت گرمایشی: بخاری‌ها بسته به نوع و سایز خود، ظرفیت گرمایشی متفاوتی دارند. شما باید بر اساس اندازه محیطی که می‌خواهید بخاری را در آن قرار دهید، مدل دارای ظرفیت مناسب را انتخاب کنید.
  • قیمت: آخرین نکته در انتخاب بهترین بخاری این است که بودجه خود را مشخص کنید. قیمت بخاری با توجه به نوع، برند، ظرفیت گرمایشی و سایر ویژگی‌ها متفاوت است.

در بخاری‌های گازی صرف‌نظر از مدل و برند آن، از باز بودن مسیر و خروجی دودکش مطمئن شوید. در غیر این صورت، خطر مسمویت در اثر انتشار گاز مونوکسید کربن و حتی مرگ وجود دارد.

معرفی بهترین مارک بخاری در ایران

مارک‌ها و برندهای زیادی در بازار کشور وجود دارد که مدل‌های متنوعی تولید می‌کنند؛ اما برخی از این برندها، نظیر نیک کالا، مروارید سوز، ایران شرق، آبسال، پلار و برندهای دیگر، هم سابقه بیشتری در این بازار دارند و هم به واسطه ارائه محصولات باکیفیت، شناخته‌شده‌تر هستند. این برندها سازنده و عرضه‌کننده بهترین بخاری هستند که در ادامه، آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

۱. مروارید سوز؛ بهترین بخاری

بخاری گازی مروارید سوز مشکی
بخاری گازی مروارید سوز مدل رویال

اولین شرکتی که قصد داریم به عنوان بهترین برند بخاری معرفی کنیم، مروارید سوز است که بیش از ۳۰ سال سابقه در تولید انواع بخاری دارد و یکی از شناخته‌شده‌ترین برندها در این صنعت به شمار می‌رود. این شرکت با بهره‌گیری از دانش روز دنیا و استفاده از بهترین مواد اولیه، بخاری‌های باکیفیت و ایمنی به بازار عرضه کرده است. همچنین، این بخاری‌ها از نظر طول عمر و دوام در سطح بالایی قرار دارند و می‌توانند سال‌ها بدون مشکل کار کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های محصولات مروارید سوز این است که به جدیدترین و ایمن‌ترین امکانات روز دنیا مجهز هستند که از این دست می‌توان به ترموستات، سنسور ODS و گاورنر اشاره کرد. درخصوص برخی از شاخص‌ترین محصولات این شرکت نیز می‌توان به بخاری گازی مروارید سوز ۲۸۰۰۰ مدل رویال اشاره کرد که از نظر قابلیت و ایمنی بهترین بخاری این برند محسوب می‌شود. البته، این شرکت مدل‌هایی نظیر بخاری گازی مروارید سوز مدل گرافیکی ۸۰۰۰ نیز تولید کرده که یک مدل ایمن، برای استفاده در اتاق کودکان به شمار می‌رود.

  • کیفیت بالا
  • راندمان بالا
  • ایمنی بالا
  • قیمت بعضا زیاد به‌خصوص در مدل‌های جدیدتر و مجهزتر

۲. پلار؛ بهترین برند بخاری

بخاری گازی بدون دودکش پلار کرم رنگ
بخاری بدون دودکش پلار

شرکت پلار جزو بزرگ‌ترین و معتبرترین برندهای تولیدکننده انواع و اقسام لوازم خانگی در ایران است که از سال ۱۳۵۶ فعالیت می‌کند. این شرکت با تولید انواع بخاری‌های گازی با کیفیت بالا و راندمان مناسب، توانسته خودش را به عنوان یکی از برندهای پیشرو در این صنعت معرفی کند. قیمت مناسب و خدمات پس از فروش قوی، شاخص‌ترین ویژگی‌های محصولات این برند هستند. دلیل اصلی وجود این شرکت در لیست بهترین مارک بخاری تنوع و اعتبار بسیار بالای این برند است.

اگر بخواهیم بهترین بخاری این برند را معرفی کنیم، می‌توانیم به بخاری گازی پلار مدل T3PN کابینتی اشاره کنیم که با راندمان بالا و مصرف انرژی کم، یکی از بهترین بخاری‌های گازی بدون دودکش موجود در بازار کشور است. علاوه‌براین، دارای طراحی زیبا و ظرفیت گرمایشی مناسبی است که آن را برای استفاده در آپارتمان‌ها و خانه‌های کوچک ایده‌آل می‌کند. به‌طورکلی، اگر قصد دارید یک بخاری باکیفیت و ایمن تهیه کنید، می‌توانید به عنوان بهترین بخاری روی آن حساب کنید.

  • قیمت مناسب
  • استفاده از متریال مرغوب در ساخت بدنه و اجزای بخاری
  • مناسب برای خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک
  • نصب راحت
  • تنوع بالای طرح‌ها و مدل‌های مختلف
  • صدای زیاد مخصوصا در برخی از مدل‌های فن دار

۳. نیک کالا؛ بهترین مارک بخاری گازی

بخاری گازی طرح شومینه نیک کالا رنگ قهوه ای
بخاری گازی طرح شومینه نیک کالا

شرکت نیک کالا با بیش از ۵۰ سال سابقه درخشان در زمینه تولید انواع سیستم‌های گرمایشی از جمله بخاری گازی، یکی از شناخته‌شده‌ترین برندها در این صنعت است. درواقع، چیزی که نیک کالا با آن مطرح و شناخته شد، ساخت و عرضه بخاری گازی‌های باکیفیت با متریال مرغوب و راندمان بالا است که از نظر ایمنی هم کاملا مطمئن هستند. این شرکت در طی ۵۰ سال فعالیت خود در بازار بخاری، موفق شده با استفاده از دانش روز دنیا در طراحی و ایمنی بخاری، خودش را به عنوان بهترین برند بخاری در ایران مطرح کند.

اکثر محصولاتی که نیک کالا تولید و عرضه می‌کند، کیفیت و دوام بسیار بالایی دارند و تا سال‌های سال شما را از خرید بخاری جدید راحت می‌کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص محصولات این شرکت این است که ضمن ارائه راندمان بالا، مصرف انرژی کاملا بهینه‌ای دارند و به شما کمک می‌کنند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. بخاری گازسوز طرح شومینه نیک کالا مدل ثمین کد MC25 پرفروش‌ترین و بهترین بخاری گازی این برند محسوب می‌شود.

  • شهرت و اعتبار بالا در ساخت بخاری گازی
  • ایمنی بالا
  • تنوع زیاد مدل‌های بخاری گازی
  • قیمت برخی از مدل‌ها در محصولات مشابه برندهای رقیب کم‌تر است

۴. ایران شرق

بخاری گازی ایران شرق رنگ مشکی با طرح گل های طلایی
بخاری گازی ایران شرق

چهارمین برندی که قصد داریم به عنوان بهترین مارک بخاری در ایران معرفی کنیم، ایران شرق است که بیش از ۴۰ سال سابقه درخشان در زمینه تولید و عرضه انواع لوازم خانگی از جمله بخاری گازی در طرح‌ها، مدل‌ها و اندازه‌های مختلف دارد. این شرکت در طول مدت فعالیت خود در بازار، با عرضه بخاری‌های باکیفیت و ایمن توانسته به محبوبیت بالایی دست پیدا کند. گاورنر، ترموستات و سنسور ODS برخی از این قابلیت‌های ایمنی هستند که در محصولات این برند پیدا می‌شود.

ایران شرق علاوه‌بر تولید بخاری گازی‌های باکیفیت، در زمینه تولید بخاری برقی هم بسیار فعال است و در این بازار نیز موفق شده خودش را به عنوان بهترین برند بخاری مطرح کند. یکی از محصولاتی که می‌توان به عنوان بهترین بخاری برقی این برند معرفی کرد، بخاری برقی ایران شرق مدل لنیا است که با سایز بزرگ و قدرت بالایی که دارد، می‌تواند برای گرم کردن سالن‌ها و فضاهای بزرگ مناسب باشد. این محصول دارای ۵ شعله المنتی است که گرمای زیادی تولید می‌کند.

  • تنوع بالای مدل‌های گازی و برقی
  • خدمات پس از فروش قوی
  • مصرف انرژی کم
  • قیمت بالاتر از برخی رقبا

۵. پارس خزر؛ بهترین بخاری برقی

بخاری برقی پارس خزر رنگ سفید
بخاری برقی (هیتر) رومیزی فن دار پارس خزر ۱۲۴۰۲۵

پارس خزر یکی از معتبرترین و باکیفیت‌ترین برندهای ایرانی است که در هر نوع لوازم خانگی، جزو بهترین برندها شناخته می‌شود. دلیل این امر هم کاملا واضح است؛ چراکه همواره با به کار گیری متریال درجه یک، بهترین کیفیت را در بین برندهای ایرانی ارائه کرده است. از زمانی هم که فعالیت خود را در بازار بخاری برقی شروع کرده، همین رود را ادامه داده و به عنوان بهترین مارک بخاری برقی مطرح شده است. بخاری‌های برقی پارس خزر به سیستم‌های ایمنی مختلفی مانند ترموستات و فیوز حرارتی هم مجهز هستند.

اگر قصد خرید بخاری برقی دارید، در مقاله‌ای دیگر از بلاگ ترب می‌توانید با بهترین بخاری برقی آشنا شوید.

پارس خزر با ارائه گارانتی، تعمیرات و پشتیبانی فنی، خدمات پس از فروش قوی دارد که یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت آن محسوب می‌شود. همچنین، محصولات این شرکت به سیستم‌های ایمنی مختلف مانند ترموستات و فیوز حرارتی مجهز هستند که آن‌ها را به بهترین بخاری در نوع خود تبدیل می‌کنند. اگر بخواهیم تنها یک محصولات را به عنوان بهترین بخاری برقی پارس خزر معرفی کنیم، می‌توانیم از بخاری فن دار رومیزی پارس خزر مدل FH2000P نام ببریم که بهترین بخاری برقی رومیزی در ایران محسوب می‌شود.

  • عملکرد کم‌صدا با وجود استفاده از فن
  • استفاده از باکیفیت‌ترین متریال در ساخت بدنه و اجزای داخلی محصولات
  • شهرت و اعتبار بالا در بازار بخاری برقی
  • خدمات پس از فروش قوی
  • گرمایش موضعی
  • عدم توانایی پخش کردن یکنواخت گرما در کل محیط

۶. آبسال؛ بهترین بخاری بدون دودکش

بخاری گازی بدود دودکش آبسال به رنگ مشکی
بخاری گازی بدود دودکش آبسال

آبسال یکی از باسابقه‌ترین برندهای ایرانی است که در بازار بخاری گازی و وسایل گرمایشی مختلف فعالیت می‌کند. علی‌رغم اینکه این برند در زمینه تولید و عرضه بخاری تابشی هم فعالیت دارد، اما بیشتر به خاطر ساخت بخاری‌های گازی بدون دودکش شناخته شده است. درواقع، بهترین برند بخاری گازی بدون دودکش به شمار می‌رود. اما چه چیزی باعث شده تا با این ویژگی شناخته شود؟

مهم‌ترین دلیلی که باعث شده آن را بهترین برند بخاری بدون دودکش در نظر بگیریم، ایمنی بسیار بالا و عملکرد قدرتمند محصولات آن است. بخاری‌های بدون دودکش این برند علاوه‌بر داشتن ترموستات، سنسور ODS و گاورنر، مجهز به قطع‌کن هوشمند هم هستند که هنگام واژگون شدن بخاری یا افزایش بیش از حد گازها و آلاینده‌های مضر، بخاری را خاموش می‌کند.

  • شهرت و اعتبار بالا در ساخت بخاری گازی بدون دودکش
  • قیمت مناسب و رقابتی در مقایسه با رقبا
  • ایمنی بسیار بالا به لطف تجهیز به سنسور سقوط، گاورنر و قطع کن هوشمند
  • تنوع بالا و ساخت چند مدل بخاری برقی و تابشی
  • تنوع نسبتا کم مدل‌های بدون دودکش
  • نبود ویژگی خلاقانه در طراحی مدل‌های بدون دودکش

۷. تولیپس

بخاری برقی تولیپس مشکی
بخاری برقی کانوکتوری تولیپس ۱۳۰۱۱۵

اگر به دنبال تنوع بالای محصولات هستید، برند تولیپس را انتخاب کنید. این برند، متنوع‌ترین مدل‌های بخاری برقی را به خودش اختصاص داده که اگر بخواهیم تنها به چند نمونه اشاره کنیم، می‌توانیم از مدل‌های ایستاده، فن دار و تابشی نام ببریم. برند تولیپس زیرمجموعه شرکت خوش‌نام و معروف صنایع الکتریکی ایران ناسیونال است که در سال ۱۳۸۰ با هدف تولید لوازم خانگی باکیفیت و قیمت مناسب، فعالیت خود را آغاز کرد و هنوز هم حضور پررنگ و موثری در بازار دارد.

با وجود اینکه تولیپس نسبت به اکثر برندهای دیگری که در این مطلب به عنوان بهترین برند بخاری معرفی کردیم سابقه کم‌تری دارد، اما در همین مدت با تولید و عرضه مدل‌های مرغوب و همچنین، پشتیبانی قوی خودش را به خوبی مطرح کرده است. یکی از شاخص‌ترین محصولاتی که تولیپس در طول مدت فعالیت خود در بازار بخاری برقی تولید کرده، بخاری برقی تولیپس مدل EH-203 است که از طراحی نوآورانه‌تری نسبت به دیگر مدل‌های بخاری برقی که تاکنون در بازار ایران عرضه شده، بهره‌مند است.

  • نوآوری در طراحی
  • تنوع بالای محصولات
  • بازدهی و راندمان بالا
  • قیمت مناسب
  • صدای زیاد در برخی از مدل‌های فن دار
  • مصرف انرژی زیاد در برخی از مدل‌ها

۸. پاییزان؛ بهترین بخاری نفتی

بخاری نفتی پاییزان به رنگ مشکی و قرمز
بخاری نفتی پاییزان

بخاری پاییزان گرمای مطبوعی در خانه شما تولید می‌کند. این برند حدود ۳۰ سال در بازار بخاری قدمت دارد و جزو معدود برندهایی است که هنوز هم به تولید و عرضه بخاری نفتی ادامه می‌دهد. این مدل بخاری‌ها، برای مناطقی که هنوز گازکشی نشده، مناسب هستند تا مردم این مناطق نیز از نعمت گرما در فصل‌های سرد سال بهره‌مند شوند.

البته، پاییزان در تولید بخاری گازی هم بسیار فعال است و برخی از باکیفیت‌ترین مدل‌های بازار را عرضه می‌کند که یکی از پرفروش‌ترین‌های آن‌ها بخاری گازی پاییزان مدل ۷۰۰۰ است. اگر بخواهیم یکی از مدل‌های نفتی این برند را هم معرفی کنیم، می‌توانیم به بخاری نفتی پاییزان اصل (طرح آترا) اشاره کنیم که ایمن‌ترین و بهترین بخاری نفتی پاییزان است.

  • قیمت مناسب
  • ایمنی بالا در همه مدل‌های گازی و نفتی
  • تولید گرمای مطبوع و یکنواخت
  • تنوع طرح و رنگ محدود

۹. انرژی؛ بهترین بخاری صنعتی

بخاری صنعتی انرژی مشکی قرمز
بخاری صنعتی انرژی

اگر به دنبال خرید یک بخاری بزرگ برای انبار، سوله، سالن ورزشی و محیط‌های بزرگ مختلف دیگر می‌گردید، برند انرژی را به عنوان بهترین برند بخاری صنعتی به شما پیشنهاد می‌کنیم. این برند سازنده برخی از قوی‌ترین مدل‌های موجود در بازار است که برای مصارف صنعتی کاربرد دارند. بخاری‌های صنعتی انرژی در سایزها و مدل‌های متنوع ساخته شده‌اند که بسته به اندازه محیط مورد نظر خود، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. درواقع، این برند برای هر اندازه محیطی، یک یا چند مدل متنوع دارد.

به عنوان نمونه، برای محیط‌های نه چندان بزرگ مانند رستوران یا مغازه، می‌توانید هیتر برقی فن دار تک فاز انرژی مدل EH 0045 را تهیه کنید که دارای فن سانتریفیوژ دو دور (تند و کند)، کلید گردان تک فاز ولامپ‌های نمایش دهنده شرایط عملکرد دستگاه است. یا اگر به دنبال محصول قدرتمندتری هستید، می‌توانید هیتر گازی انرژی مدل 640 (فن آلمانی) را انتخاب کنید که جزو پرفروش‌ترین مدل‌های برند انرژی هم به شمار می‌رود و می‌توانید در سالن‌های ورزشی و کارگاه‌های بزرگ از آن استفاده کنید.

  • تخصص در ساخت مدل‌های صنعتی
  • قدرت بسیار بالای محصولات
  • ایمنی بالا علی‌رغم قدرت بسیار بالای محصولات
  • قیمت زیاد
  • تنوع پایین طرح و رنگ

۱۰. کوپال

بخاری گازی کوپال به رنگ مشکی
بخاری گازی کوپال

کوپال یکی دیگر از برندهای معتبر است که توانسته در بازار بسیار رقابتی بخاری گازی در ایران، شهرت و اعتبار خوبی به دست بیاورد. ویژگی بخاری‌های کوپال دوام و طول عمر بالا در کنار کیفیت قابل قبول است. علاوه‌بر این، بخاری‌های کوپال از نظر ایمنی هم در سطح بالایی قرار دارند و کاملا می‌توانند با رقبای بزرگ و شناخته‌شده خود رقابت کنند.

یکی از محصولات باکیفیتی که می‌توانیم از برند کوپال معرفی کنیم، بخاری گازی مدل گلبرگ ۹۵۰۰ است که از استاندارد ISO ۹۰۰۱ و ۱۴۰۰۱، سیستم کنترل کمبود اکسیژن ODS، گاورنر و ترموسوییچ استفاده می‌کند. به همین دلیل، می‌توان آن را جزو ایمن‌ترین و بهترین بخاری گازی‌های این برند در نظر گرفت که با قیمت مناسب در اکثر فروشگاه‌های وسایل گرمایشی سراسر کشور موجود است.

از کجا بخاری خوب بخریم؟

برای خرید بخاری می‌توانید به دسته‌بندی بخاری در سایت ترب مراجعه کنید. ترب امکان مقایسه قیمت فروشندگان مختلف را فراهم کرده تا شما مدل یا برند مورد نظر خود را با بهترین قیمت تهیه کنید. برای یافتن محصولی که نیاز دارید، می‌توانید نام برند یا مدل را جستجو کنید تا لیست فروشندگان آن برای شما نمایش داده شود.

با جستجوی محصول مورد نظر خود در سایت ترب، می‌توانید فروشندگان حضوری آن را نیز پیدا کنید. همچنین، می‌توانید محصولات مختلف را بر اساس ارزان‌ترین، گران‌ترین و محبوب‌ترین مرتب کنید. برای مشاهده فروشندگان حضوری، ابتدا باید شهر محل سکونت خود را در بخش ترب من وارد کرده تا کلیه فروشگاه‌هایی که کالای مورد نیازتان را در اطراف شما می‌فروشند، مشاهده کنید.

جدول مقایسه بهترین برند بخاری

ویژگیبرند
بهترین بخاریمروارید سوز
بهترین برند بخاریپلار
بهترین مارک بخاری گازینیک کالا
بهترین بخاری برقیپارس خزر
بهترین بخاری بدون دودکشآبسال
بهترین بخاری نفتیپاییزان
بهترین بخاری صنعتیانرژی
جدول جمع بندی بهترین مارک بخاری بازار

کلام آخر

تنوع بالای مارک‌ها و برندهای مختلف، باعث شده تا افراد در تشخیص بهترین مارک بخاری دچار تردید شوند و به سختی تصمیم بگیرند. در این مطلب، با معرفی برندهای مختلف نظیر مروارید سوز، ایران شرق، پارس خزر و انرژی، بهترین برند بخاری در ایران را به شما معرفی کردیم و همچنین، مزایا و معایب هر یک از آن‌ها را نام بردیم.

زمان انتخاب بخاری باید به یکسری نکات هم توجه داشته باشید تا یک انتخاب هوشمندانه و ایده‌آل انجام دهید. نوع بخاری، ایمنی، مصرف انرژی، ظرفیت گرمایشی و قیمت برخی از مهم‌ترین نکاتی هستند که زمان خرید بخاری باید به آن‌ها دقت کنید.

پرسش های متداول در مورد بهترین بخاری

بهترین مارک بخاری برقی چیست؟

پارس خزر یکی از باکیفیت‌ترین و بهترین مارک های فعال در بازار ایران است. اما شرکت‌های دیگری نظیر تولیپس، برفاب و ارشیا هم جزو برندهای معتبر و قابل اطمینان در بازار بخاری برقی هستند.

بهترین برند بخاری گازی چیست؟

نیک کالا، مروارید سوز، ایران شرق و پلار برخی از معتبرترین برندهای بازار بخاری گازی به شمار می‌روند.

یک بخاری خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

اولا باید کاملا ایمن باشد و گواهینامه‌های ایمنی معتبر نظیر CSA، UL و ETL داشته باشد. دوما باید نسبت به نوع و اندازه خود، بازدهی و راندمان خوبی داشته باشد و همچنین، مصرف انرژی بهینه‌ای داشته باشد.

🔗 منبع: livemint

عرفان رحیمی صادق
عرفان رحیمی صادق

من فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی هستم و از سال ۹۴ تولید محتوا رو شروع کردم. اوایل، از زمانی که تولید محتوا رو جدی‌تر دنبال کردم، درهای جدیدی به روم باز شد و با افراد مهمی تو این عرصه آشنا شدم که سعی کردم از هر کدوم یه چیزایی یاد بگیرم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *