فرق ریمل اسنس اصل و تقلبی؛ ۷ تفاوت کلیدی

ریمل اسنس یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین ریمل‌ها در بازار بوده و به دلیل قیمت مناسب و کیفیت قابل‌قبولی که دارد، موردتوجه بسیاری از خانم‌ها قرار گرفته است. اما متأسفانه، به دلیل همین محبوبیت، نمونه‌های تقلبی این ریمل نیز در بازار بسیار یافت می‌شود .تشخیص ریمل اسنس اصل و تقلبی کار آسانی نیست، به‌خصوص برای کسانی‌که آشنایی زیادی با این محصول ندارند. در این مقاله قصد داریم به‌طور کامل به بررسی فرق ریمل اسنس اصل و تقلبی بپردازیم تا بتوانید به‌راحتی نمونه اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

روش‌های تشخیص ریمل اسنس اصل و تقلبی

تشخیص ریمل اسنس اصل از تقلبی اهمیت زیادی دارد، زیرا استفاده از محصولات تقلبی می‌تواند به چشم‌ها و پوست شما آسیب برساند. محصولات تقلبی اغلب حاوی مواد شیمیایی نامناسب و بی‌کیفیت هستند که ممکن است باعث ایجاد حساسیت، التهاب و حتی عفونت شوند. بنابراین آگاهی از روش‌های تشخیص ریمل اسنس اصل و تقلبی می‌تواند به شما کمک کند تا از خرید محصولات نامناسب جلوگیری کنید.

۱. کیفیت بافت ریمل؛ فقط کافی‌ است امتحان کنید!

چهره یک خانم زیبا از روبه‌رو در حالی‌که به دو قسمت تقسیم شده، سمت چپ از ریمل اسنس استفاده شده ولی سمت راست نشده است.
ریمل اسنس اصل با بافت نرم و رایحه مطلوب هیچ‌گونه حساسیتی ایجاد نمی‌کند.

یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای تشخیص ریمل اسنس اصل و تقلبی، توجه به کیفیت بافت و رایحه آن است. ریمل اسنس اصل به دلیل داشتن مواد باکیفیت، هیچ‌گونه حساسیتی برای چشم ایجاد نمی‌کند؛ اما درست در نقطه مقابل، ریمل‌های تقلبی، با بافتی سفت و خشن، تجربه‌ ناخوشایندی رقم می‌زنند. این ریمل‌ها، به دلیل استفاده از مواد نامرغوب، ممکن است باعث ایجاد سوزش، قرمزی و اشک چشم شوند و سلامتی چشمانتان را به خطر اندازند.

حتما بخوانید: فرق ریمل اسنس صورتی و مشکی؛ کدام مناسب شماست؟

ریمل اسنس اصل دارای بافتی نرم و روان است و به‌راحتی روی مژه‌ها پخش می‌شود. در مقابل، ریمل‌های تقلبی، با بافتی سفت و خشن، روی مژه‌ها به‌سختی پخش می‌شوند و ممکن است باعث گلوله شدن و به هم چسبیدن مژه‌ها شوند. همین‌طور ممکن است به دلیل استفاده از مواد نامرغوب برای تهیه ریمل اسنس تقلبی، رایحه ناخوشایند و تند هم داشته باشد.

به دلیل اینکه امکان بررسی کیفیت ریمل اسنس به‌صورت آنلاین وجود ندارد، بهترین گزینه خرید از فروشگاه‌های آنلاین معتبر یا پلتفرم‌‌هایی مانند ترب است.

۲. لوگوی اسنس؛ تفاوت، بسیار جزئی است!

یک ریمل اسنس به رنگ سیاه در کنار در باز شده خود با پس‌زمینه بنفش و لوگو بزرگ اسنس سمت چپ آنها
تفاوت در شکل لوگو و نوشته‌های روی بدنه ریمل اسنس، راهنمای مناسبی برای تشخیص اصالت آن است.

همان‌طور که در بخش‌های قبلی اشاره شد، تفاوت‌های ظاهری بین ریمل اسنس اصل و تقلبی، راهنمای مناسبی برای تشخیص اصالت آن هستند. در این میان، لوگو و نوشته‌های روی بدنه ریمل نیز می‌توانند اطلاعات ارزشمندی در اختیار شما قرار دهند.

اندازه و شکل لوگوی اسنس در ریمل اصل با نمونه‌های تقلبی متفاوت است. در ریمل اصل، لوگو ظریف‌تر و دقیق‌تر طراحی شده، درحالی‌که در ریمل‌های تقلبی، ممکن است لوگو بزرگ‌تر، نامتقارن یا با خطوط ناقص باشد. همچنین حرف “e” در لوگو کوچک‌تر و نامشخص‌تر است و فونت نوشته زیر لوگو غیرحرفه‌ای و نامناسب به نظر می‌رسد.

حتما بخوانید: بهترین ریمل اسنس؛ کدام مدل را بخریم؟

۳. رنگ و نوع فونت روی بدنه؛ رازهای مخفی در حروف

دو عدد ریمل اسنس سیاه در حالی‌که محصول سمت چپ اصل و محصول سمت راست تقلبی بوده و به صورت وارونه هم قرار گرفته است.
تفاوت‌های ظریف در رنگ، برجستگی و جزئیات نوشته‌ها، می‌تواند نشان‌دهنده تقلبی بودن ریمل باشد.

نوشته‌های روی بدنه ریمل هم می‌توانند اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهند. در ریمل اسنس سیاه، تفاوت رنگ و برجستگی نوشته‌ها به‌وضوح قابل‌ مشاهده است. نوشته‌های ریمل اصل،‌ صورتی و برجسته هستند. درحالی‌که در ریمل‌های تقلبی، از رنگ بنفش و بدون برجستگی استفاده می‌شود.

 با دقت کردن به نوشته‌های روی بدنه ریمل، می‌توانید اطلاعات مفیدی در مورد اصالت آن به دست آورید. 

اگرچه روشی که در این قسمت توضیح دادیم، تنها مربوط به ریمل اسنس مشکی است، اما شما می‌توانید برای مطلع شدن از اصالت سایر ریمل‌های برند اسنس، ابتدا محصول موردنظر را در سایت رسمی essence پیدا کنید، سپس با مقایسه نوشته‌ها، فونت و رنگ آن به مقایسه ریمل اسنس اصل و تقلبی بپردازید.

۴. شکل و کیفیت فرچه ریمل؛ هر ریمل، یک فرچه!

دو فرچه ریمل اسنس در گوشه سمت راست پایین و سمت چپ بالای تصویر با پس‌زمینه صورتی
تفاوت در کیفیت و نوع فرچه، از جمله تراکم، انعطاف و مواد سازنده، به تشخیص ریمل اسنس اصل از تقلبی کمک می‌کند.

کیفیت و نوع فرچه در ریمل اصل و تقلبی، تفاوت‌های ظاهری و عملکردی قابل‌توجهی دارد که می‌تواند به شما در تشخیص اصالت ریمل کمک کند. درحالی‌که در ریمل‌های تقلبی، از موهای مصنوعی یا پلاستیک بی‌کیفیت استفاده می‌شود که زبر، شکننده و غیرقابل‌انعطاف هستند، فرچه ریمل اسنس اصل از پلاستیک مرغوب و باکیفیت ساخته شده که انعطاف و دوام خوبی دارد.

فرچه ریمل اسنس اصل دارای تراکم مناسب مو است که به‌طور کامل مژه‌ها را پوشش می‌دهد، به آنها حجم و حالت می‌بخشد و به مژه‌ها آسیب نمی‌رساند. در مقابل، فرچه ریمل‌های تقلبی نامنظم، شل و دارای فرمی نامناسب است که مژه‌ها را به‌طور کامل پوشش نمی‌دهد و باعث ایجاد چسبندگی می‌شود. همچنین به‌خاطر زاویه نامناسب، ممکن است به مژه‌ها آسیب برساند و آنها را بشکند.

هر کدام از ریمل‌های اسنس دارای برس یا فرچه منحصربه‌فرد و مخصوص به خود است. برای اینکه بتوانید فرق ریمل اسنس اصل و تقلبی را از روی فرچه متوجه شوید، لازم است که ریمل موردنظر را در سایت رسمی essence جستجو کنید، سپس از روی عکس فرچه آن، به مقایسه ریمل اسنس اصل و تقلبی بپردازید.

۵. برچسب و بارکد؛ اصالت پشت اعداد

یک ریمل اسنس باز شده به رنگ صورتی در کنار در آن درحالی که بارکد آن در سمت راست آن، به تصویر کشیده شده است.
توجه به بارکد معتبر و کیفیت برچسب، از جمله جنس و چاپ، راهنمای مؤثری برای تشخیص اصالت ریمل اسنس از تقلبی است.

توجه به جزئیات مختلف ریمل اسنس، راهنمای مؤثری برای تشخیص اصالت آن است. در این میان، بارکد روی محصول یا برچسب وزارت بهداشت می‌تواند یکی‌دیگر از راه‌های تشخیص ریمل اسنس اصل و تقلبی باشد. ریمل‌های اسنس اصلی، دارای بارکد معتبر هستند و شما می‌توانید با اسکن بارکد، اطلاعات مربوط به محصول را بررسی کنید. عدم تطابق اطلاعات درج‌شده روی ریمل با اطلاعات وب‌سایت، می‌تواند نشان‌دهنده تقلبی بودن محصول باشد.

همچنین برچسب روی درب ریمل اسنس اصل، از جنس کاغذی است و کیفیت چاپ بالایی دارد، در مقابل، برچسب ریمل‌های تقلبی، حالت روغنی دارد و به‌راحتی جدا می‌شود. توجه به نوع و کیفیت چاپ و همچنین نحوه چسبیدن برچسب، می‌تواند در تشخیص اصل یا تقلبی بودن ریمل کمک کند.

برخی از ریمل‌های اسنس تقلبی، بارکد یا برچسب مشابه با نمونه اصل دارند. بنابراین، توجه به سایر فاکتورها مانند لوگو، نوشته‌ها، جعبه، بطری و فرچه هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

۶. بسته‌بندی؛ به ریمل‌های بدون جعبه اعتماد کنیم؟

جعبه ریمل اسنس به رنگ صورتی و تعدادی ریمل اسنس به رنگ سیاه در اطراف آن با یک پس‌زمینه سبزآبی

در بسیاری از سایت‌ها گفته می‌شود که ریمل‌های اسنس بدون جعبه به فروش می‌رسند، درحالی‌که این گفته صحت ندارد. اگرچه برخی از ریمل‌های برند اسنس، جعبه مخصوص به خود را ندارند، اما تعمیم‌ دادن آن به تمام ریمل‌های اسنس می‌تواند باعث خطا در تشخیص ریمل اسنس اصل و تقلبی شود.

۷. قیمت ریمل اسنس؛ فریب قیمت‌های ارزان را نخورید!

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در هنگام خرید ریمل اسنس به آن توجه کنید، قیمت آن است. ریمل اسنس با وجود کیفیتی که دارد، قیمتی معقول و متناسب ارائه می‌دهد. قیمت‌های بسیار پایین و غیرمنطقی، زنگ خطری برای تقلبی بودن ریمل اسنس به صدا در می‌آورد.

ریمل اسنس اصل، قیمتی مشخص و معین دارد و به‌هیچ‌وجه زیر قیمت بازار به فروش نمی‌رسد. اگر ریمل اسنس را با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت بازار مشاهده کردید، احتمال زیاد تقلبی خواهد بود. البته گاهی تخفیف‌های جزئی توسط فروشگاه‌ها ارائه می‌شود، اما تفاوت‌های قیمتی فاحش، به‌طورقطع دلیلی برای تردید در اصالت ریمل اسنس است.

دلیل اصلی این امر، استفاده از مواد اولیه بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت در تولید ریمل‌های تقلبی است. این مواد اولیه نه‌تنها کیفیت پایینی دارند، بلکه ممکن است برای سلامتی نیز مضر باشند.

حالا که تمام راه‌های تشخیص ریمل اسنس اصل و تقلبی را یاد گرفتید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین ریمل اسنس بلاگ ترب را هم مطالعه کنید.

ریمل اسنس اصل را از کجا بخریم؟

یک خانم با چشمان آبی در حال کشیدن فرچه ریمل اسنس بر روی مژه‌‌های خود
با خرید از فروشگاه‌های دارای نشان ضمانت ترب، از اصالت کالای خود مطمئن باشید.

آخرین و مهم‌ترین روش برای اطمینان از اصل بودن ریمل اسنس، خرید از یک فروشگاه مطمئن و معتبر است. ترب، به‌عنوان یک پلتفرم جامع، به شما کمک می‌کند تا بهترین خرید را با مناسب‌ترین قیمت و کیفیت عالی تجربه کنید. همچنین می‌توانید در بخش ترب من با انتخاب شهر محل سکونت خود، از فروشندگان حضوری هم خرید کنید. خرید حضوری به شما کمک می‌کند که بتوانید از نزدیک، به مقایسه ریمل اسنس اصل و تقلبی بپردازید.

البته اگر قصد خرید حضوری دارید هم هیچ جای نگرانی نیست، چون ترب با نشان ضمانت، به شما اطمینان می‌دهد که از فروشگاه‌های معتبر و مورد تأیید خرید می‌کنید. با خرید از فروشگاه‌هایی که نشان ضمانت ترب دارند، می‌توانید از اصالت کالای خود مطمئن باشید و با خیالی آسوده از خرید ریمل اسنس اصل خود لذت ببرید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی فرق ریمل اسنس اصل و تقلبی پرداختیم و روش‌های تشخیص این دو محصول را مورد بررسی قرار دادیم. بسته‌بندی، برچسب و لوگو، قیمت، رایحه و بافت و محل خرید از جمله عواملی هستند که می‌توانند به شما در تشخیص ریمل اسنس اصل از تقلبی کمک کنند. استفاده از ریمل اسنس اصل نه‌تنها باعث زیبایی بیشتر مژه‌ها می‌شود، بلکه از آسیب به چشم‌ها و پوست نیز جلوگیری می‌کند. بنابراین همواره سعی کنید از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید و به جزئیات محصول توجه داشته باشید تا از خرید محصولات تقلبی دوری کنید.

پرسش های متداول در مورد فرق ریمل اسنس اصل و تقلبی

چگونه می‌توانم ریمل اسنس اصل را از تقلبی تشخیص دهم؟

تشخیص ریمل اسنس اصل از تقلبی می‌تواند با بررسی بسته‌بندی، برچسب و لوگو، قیمت، رایحه و بافت و محل خرید انجام شود. توجه به این موارد می‌تواند به شما کمک کند تا از خرید محصولات تقلبی جلوگیری کنید.

آیا استفاده از ریمل اسنس تقلبی خطرناک است؟

بله، استفاده از ریمل اسنس تقلبی می‌تواند خطرناک باشد. زیرا این محصولات ممکن است حاوی مواد شیمیایی مضر باشند که می‌تواند به چشم‌ها و پوست شما آسیب برساند.

آیا تفاوت قیمت بین ریمل اسنس اصل و تقلبی زیاد است؟

بله، معمولاً ریمل اسنس اصل قیمتی معقول و متناسب باکیفیت خود دارد. اگر ریملی با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت معمول بازار دیدید، احتمالاً تقلبی است.

آیا بوی ریمل اسنس می‌تواند نشانه‌ اصل یا تقلبی بودن آن باشد؟

بله، ریمل اسنس اصل دارای رایحه‌ای ملایم و بافتی یکنواخت است، درحالی‌که ریمل‌های تقلبی ممکن است بوی نامطبوع و بافت نامناسبی داشته باشند.

چه تفاوتی در ماندگاری ریمل اسنس اصل و تقلبی وجود دارد؟

ریمل اسنس اصل دارای ماندگاری بالایی است و در طول روز بدون ریزش باقی می‌ماند. اما ریمل‌های تقلبی معمولاً ماندگاری کمتری دارند و به‌سرعت ریزش می‌کنند.

دانیال طبایی
دانیال طبایی

من دانیال هستم و از چیدن کلمات در کنار هم برای خلق متنی خواندنی و مفید، لذت می‌برم. معتقدم که نویسنده محتوا نقشی فراتر از معمار واژگان دارد، برای همین همیشه در تلاشم تا با ارتقای مهارت‌ها و دانش خود در زمینه‌های مختلف، محتوای باکیفیت و ارزشمندی برای مخاطبانم خلق کنم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *