با تفاوت کانسیلر و کانتور و پرایمر آشنا شوید

احتمالا شما هم از خودتان پرسیده‌اید که تفاوت کانسیلر و کانتور و پرایمر چیست؟ پرایمر پایه‌ای را برای آرایش شما فراهم می‌کند که باعث یکنواخت و کامل شدن چهره‌تان می‌شود. کانسیلر برای نواحی مشخص نظیر زیر چشم و لکه‌ها، جهت تغییر رنگ و پوشش استفاده می‌شود. برای برجسته و کوچک‌تر کردن برخی از نواحی چهره هم می‌توان کانتورینگ انجام داد. در ادامه یک راهنمای سریع و آسان در رابطه با کاربردهای مختلف هر یک از این محصولات آرایشی و تفاوت‌هایشان آوردیم.

پرایمر چیست؟

تعداد ۳ عدد پرایمر در انواع و شکل مختلف
یکی از کارایی‌های قابل‌توجه پرایمر کمک به ماندگاری طولانی آرایش است.

برای آنکه ببینیم فرق کانسیلر و کانتور و پرایمر چیست، ابتدا باید با هرکدام آشنا شویم. اولین مرحله برای آنکه یک آرایش کامل داشته باشید، زدن پرایمر (Primer) است. این محصول، پوست را برای آرایش آماده می‌کند و منافذ باز را می‌بندد. همچنین کمک می‌کند تا خطوط ریز روی پوست صورت به‌صورت موقت از بین بروند.  استفاده از پرایمر باعث می‌شود که در ادامه و برای زیرسازی، محتویات کرم پودر یا فونداسیون به‌طور یک‌دست روی پوست پخش شود. البته یکی از کارآیی‌های قابل‌توجه پرایمر، کمک به ماندگاری آرایش تا پایان روز است و جلوی ماسیدن کرم پودر روی صورت را می‌گیرد.

اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی درباره پرایمر کسب کنید، مطالعه مقاله «پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

انواع پرایمر

پرایمرها در صنعت آرایش، در انواع مختلفی عرضه می‌شوند؛ شامل:

  • پرایمر صورت
  • پرایمر لب
  • پرایمر ریمل
  • پرایمر چشم 

با تفاوت پرایمر چشم و صورت در این مقاله بیشتر آشنا شوید.

نحوه استفاده از پرایمر

از آنجایی که برای هر قسمت از صورت نوع خاصی پرایمر وجود دارد، به همین خاطر باید از پرایمر مخصوص همان ناحیه استفاده کنید. برای استفاده هرچه بهتر پرایمر صورت، قبل از آشنایی با تفاوت کانسیلر و کانتور و پرایمر باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. آماده‌سازی صورت: با یک شوینده ملایم که با نوع پوست شما متناسب است، پوست خودتان را به‌صورت کامل تمیز کنید. در ادامه با مرطوب‌کننده قسمت‌هایی که قصد دارید پرایمر بزنید را پوشانده و صبر کنید تا زمانی که مرطوب‌کننده به پوست‌تان جذب شود.
  2. استفاده از پرایمر: می‌توانید از یک پد مرطوب و نمناک کمک بگیرید. پرایمر را با پد، زیر چشم، اطراف بینی، پیشانی، چانه و گونه‌هایتان به شکل یکنواخت و به‌آرامی پخش کنید. 
  3. بررسی پایانی: در آخرین مرحله، پس از زدن پرایمر به تمام قسمت‌های صورت، قبل از آن‌ که خشک شود به پوشش‌دهی آن توجه کرده و در صورت لزوم برای بار دیگر پرایمر را استفاده کنید. 

در این مقاله بلاگ ترب می‌توانید نحوه استفاده از پرایمر و نکاتی که باید بدانید را به‌طور کامل بخوانید.

کانسیلر چیست؟

تعداد ۴ عدد کانسیلر در انواع برندهای مختلف
کانسیلر برای پوشش‌دهی عیوب پوستی و تیرگی زیر چشم و لک‌های پوستی کاربرد دارد.

در ادامه بررسی تفاوت کانسیلر و کانتور و پرایمر به کانسیلر می‌پردازیم. کانسیلر (Concealer)، یک ابزار آرایشی بهداشتی است که با هدف پوشش‌دهی عیوب پوستی صورت نظیر جوش‌های مقاوم و خجالت‌آور، تیرگی زیر چشم، لک‌های پوستی و جای زخم (اسکار) کاربرد دارد. برای استفاده از این محصول، بهتر است رنگی را انتخاب کنید که یک تا دو درجه از تناژ رنگ پوست‌تان روشن‌تر باشد. به این صورت می‌توانید عیوب یا نواقص روی صورت را به‌صورت کامل بپوشانید. 

یکی از انواع کانسیلر پرکاربردی که می‌توانیم به شما معرفی کنیم، کانسیلر اصلاح‌کننده رنگ است. این نوع پرطرفدار، برای اصلاح رنگ نواحی از پوست صورت که رنگ روشن یا تیره‌تر از رنگ غالب پوست صورت دارند، استفاده می‌شود.

کاربرد کانسیلر چیست؟

  • رنگ پوست را اصلاح می‌کند.
  • تیرگی‌های دور چشم را می‌پوشاند.
  • لک و چروک صورت و گردن را می‌پوشاند.

چگونه از کانسیلر استفاده کنیم؟

برای هر بخشی از صورت طرز استفاده از کانسیلر فرق دارد؛ به‌طور مثال:

اطراف چشم

برای آنکه تیرگی اطراف چشم را بپوشانید، باید اول مقداری از کرم آبرسان را به ناحیه دور چشم بمالید. پس از آنکه کرم را زدید، به‌آرامی آن را ماساژ داده تا جذب شود. بعد می‌توانید در زیر چشم نزدیک به مژه‌ها و گوشه داخلی چشم از کانسیلر استفاده کنید. از نوک انگشت یا برس مخصوص کمک بگیرید و کانسیلر را بسیار آرام پخش کنید.

اطراف دهان

برای اصلاح رنگ تیرگی اطراف دهان ابتدا از زیرساز آرایش بهره بگیرید. شما می‌توانید کانسیلر روشن‌تر را در نواحی اطراف لب بمالید. توجه داشته باشید که هر چه کانسیلر از لب‌ها فاصله کمتری داشته باشد، به همان مقدار هم، رنگ لب‌ها برجسته‌تر می‌شوند.

اطراف ابرو

اگر در اطراف ابرو از کانسیلر استفاده کنید، شکل آن‌ها بسیار زیباتر و گیراتر می‌شود. از این رو، در وهله اول، ابروهایتان را با مداد یا پودر مخصوص پررنگ کنید تا فرم اصلی آن را ببینید. سپس از برس مخصوص کمک بگیرید تا به‌صورت نقطه‌ای اندکی از کانسیلر مایع را زیر ابروها مالش  دهید و آن را به جهت پایین و پلک‌ها پخش کنید. برای مشخص کردن قوس ابرو‌ها می‌توانید مقدار اندکی کانسیلر را به بالای ابروها بزنید.

اگر می‌خواهید کانسیلر را برای پوشاندن جوش و آکنه به کار ببرید، بهتر است پس از شست‌وشوی پوست صورت، یک مرطوب‌کننده مناسب به محل جوش و آکنه بزنید. در ادامه از پرایمر و در نهایت از کانسیلر استفاده کنید.

کانتور چیست؟

۳ عدد کانتور استیکی در رنگ‌های مختلف
کانتور نواحی خاصی از صورت را برجسته یا کوچک‌تر می‌کند.

در ادامه توضیحات مرتبط با تفاوت کانسیلر و کانتور و پرایمر می‌رسیم به کانتور. یکی از لوازم کاربردی و حرفه‌ای برای ایجاد سایه روشن روی پوست، کانتور (Contour) است. این سایه‌های روشن، به‌عنوان نوعی از تکنیک‌های گریم چهره نواحی خاصی از صورت را برجسته یا کوچک‌تر می‌کنند. در آرایش صورت چنانچه می‌خواهید با کمک تکنیک کانتورینگ صورت، بینی‌ را کوچک‌تر نشان دهید یا استخوان گونه‌ را برجسته‌تر کنید، می‌توانید از سایه‌های روشن کانتور کمک بگیرد.

از جمله کاربردهای کانتور که باعث شباهت آن به کانسیلر و پرایمر می‌شود، کاور کردن عیب‌ونقص روی پوست صورت است. سایه‌های روشن حاصل از کانتور روی صورت، به چهره فرمی جدید می‌دهد که نتیجه آن رنگ پوستی یکپارچه و بدون چروک است. 

مراحل استفاده از کانتورینگ

  1. آماده‌سازی صورت: این مرحله شامل شست‌وشوی پوست صورت است. بعد از شستن می‌توانید از مرطوب‌کننده، فونداسیون، کانسیلر و پرایمر استفاده کنید.
  2. کانتور کردن صورت در راستای دو طرف بینی: این کانتور به‌صورت مثلث وارونه روی گونه ها /\ است. همچنین یک کانتور دیگر از محل رویش مو به شکل عدد 3 انگلیسی به زیر استخوان گونه و خط فک ادامه پیدا می‌کند.
  3. برجسته‌سازی: می‌توانید با استفاده از هایلایتر قسمت پیشانی، نوک بینی، استخوان ابرو و بالای استخوان گونه را برجسته نمایید.
  4. استفاده از رژ گونه: رژ گونه باعث می‌شود تا آرایش طبیعی جلوه کند و پلی باشد میان سایه روشن و تیره روی صورت.
  5. پخش سایه‌ها: با اسفنج یا پد آرایشی می‌توانید روی صورت ظاهری طبیعی با رنگی یکدست ایجاد کنید.

مقایسه کانسیلر و کانتور و پرایمر در یک نگاه

ویژگی‌هاپرایمرکانتورکانسیلر
کاربردایجاد پوستی یکدستپوشاندن عیب و نقص و زاویه‌سازیپوشاندن عیب و نقص و سیاهی زیر چشم
بافتسبکدر انواع مختلفکرمی یا مایع
پوششارائه حداقل میزان پوششپوشش سطوح مختلفپوشش متوسط تا کامل نواحی مختلف
ظاهردرخشانمات و درخشانمات طبیعی
ضد آببا توجه به نوع یا ضدآب است یا ضدعرق

جمع‌بندی

ما در این مقاله این سه محصول را به‌طور کامل بررسی کردیم و تفاوت کانسیلر و کانتور و پرایمر را توضیح دادیم. در این مقاله خواندید که اولین مرحله هر آرایشی استفاده از پرایمر است که برای ایجاد یک صافی و کنترل درخشندگی صورت استفاده می‌شود. از سوی دیگر کانسیلر را می‌توانید برای پوشاندن لکه‌ها یا سیاهی دور چشم استفاده کنید. کانتورینگ نیز یک تکنیک جهت کوچک یا برجسته کردن قسمت‌هایی از صورت متناسب با اجزا است.

پرسش های متداول درباره فرق کانسیلر و کانتور و پرایمر

آیا کانتور را باید قبل از پرایمر انجام دهیم؟

خیر، قبل از آن که کانتورینگ صورت را شروع کنید، باید مرطوب‌کننده، پرایمر و کانسیلر مایع را به کار ببرید.

آیا از کانسیلر هم می‌توان به‌جای کانتور استفاده نمود؟

هرچند بعضی از افراد به‌عنوان جایگزین کانتور از کانسیلر استفاده می‌کنند، اما این کار معمولا توصیه نمی‌شود.

به جای پرایمر از چه چیزی استفاده کنیم؟

می‌توانید از ژل آلوئه‌ورا و نرم‌کننده به عنوان جایگزین پرایمر استفاده کنید.

🔗 منابع: EuropeGirl | Adore Beauty

الهه برزگر
الهه برزگر

من، الهه، نویسنده محتوای خلاق و بازاریاب محتوا، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوترم و به‌عنوان ایده‌پرداز تبلیغات وارد عرصه جذاب دیجیتال مارکتینگ شدم. در ادامه روند کاری شروع به نوشتن برای وب‌سایت‌های معتبر کردم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *