درباره مزایا و معایب تلویزیون هایسنس چه می‌دانید؟

تلویزیون‌های هایسنس دارای مزایایی مانند امکانات مدرن و فناوری‌های به‌روز هستند که باعث شده این محصولات در بازار ایران طرفداران زیادی پیدا کند. هایسنس به دلیل فروش تلویزیون‌های اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه، برند مناسبی برای تمام خانواده‌ها با هر بودجه‌ای است. با این وجود هر محصولی خصوصا وسایل الکترونیکی، در کنار مزایا و مشکلاتی هم دارند که بهتر است خریدار قبل از خرید با آن‌ها آشنا باشد. در ادامه با مزایا و معایب تلویزیون هایسنس آشنا خواهید شد.

مزایای تلویزیون‌های هایسنس

تلویزیون هایسنس با پایه فلزی و صفحه نمایش با کیفیت و تصاویر شفاف و امکاناتای که روی صفحه نمایش نوشته شده‌اند.
تلویزیون هوشمند هایسنس قابلیت پخش تصویر با کیفیت بالا را دارند.

۱. کیفیت تصویر

تلویزیون نسل نو هایسنس روشنایی و درخشندگی تصویر را در اولویت قرار داده‌ است. تکنولوژی High Dynamuc Range)HDR) روشنایی، رنگ‌ها و کنتراست تصاویر را تنظیم می‌کند و تصاویر کاملا واقعی را نمایش می‌دهد. صفحه نمایش ULED (Ultra LED) در نسل نو این تلویزیون‌ها باعث شفافیت بیشتر تصاویر و ایجاد طیف گسترده رنگی شده‌است. 

پنل VA در تلویزیون هایسنس بر خلاف پنل IPS باعث ایجاد زاویه دید گسترده‌تر می‌شود. گستره رنگ‌ها وسیع تر و درخشنگی بیشتری در تصویر حاکم می‌گردد. فناوری Motion rate در زمان نمایش فیلم‌های اکشن و مسابقات ورزشی، کیفیت تلویزیون‌های هایسنس را با حداکثر وضوح تصاویر و فراهم کردن تجربه سینمایی تکمیل می‌کند.

۲. کیفیت صدا

سیستم صوتی تلویزیون‌های هایسنس از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند. این تلویزیون‌ها سیستم صوتی ۲ کاناله و ۲۰ وات دارند. فناوری DTS ،Dolby Digital و Ultra Surround در تلویزیون‌های هایسنس به خوبی پشتیبانی می‌شود.

۳. سیستم عامل اندروید

تلویزیون هوشمند هایسنس با برنامه‌های متنوع ایستاده بر روی یک میز تلویزیون پشت به یک دیوار سورمه‌ای
تلویزیون هوشمند هایسنی تجربه‌ای فراتر از انتظار خواهد بود.

برند هایسنس سیستم عامل «ویدا» را برای تلویزیون‌های هوشمند طراحی و انتخاب کرده‌ است. این سیستم عامل بر پایه‌ اندروید است. از دیگر ویژگی‌های این سیستم عامل می‌توان به عوامل زیر اشاره کرد:

  • برنامه‌ها و خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد که به‌ راحتی نصب می‌شوند
  • رابط کاربری ساده و روانی دارد که دسترسی را برای کاربر راحت می‌سازد
  • اتصال آسان به اینترنت
  • قابلیت دانلود برنامه‌های متنوع همچون یوتیوب و نتفلیکس
  • انتقال صفحه گوشی به تلویزیون
  • پشتیبانی از انواع فرمت‌های ذخیره‌سازی ابری مانند دراپ‌باکس (Dropbox) و گوگل درایو (Google Drive)
  • اتصال گوشی و لپ‌تاپ به تلویزیون هایسنس از طریق کابل HDMI

۴. طراحی ظاهری زیبا

ظاهر تلویزیون، از عوامل تاثیرگذار در چیدمان منزل به حساب می‌آید. ظاهر ممتاز و زیبا در این محصولات نظرات در مورد تلویزیون هایسنس را به مثبت می‌کنند. جنس فلزی پایه‌ها در کنار استحکام بالا، باعث زیبایی ظاهری تلویزیون می‌شوند.

۵. قیمت مناسب

قیمت تلویزیون‌ هایسنس نسبت به کیفیتی که ارائه می‌دهد، عالی و مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود.

مشکلات تلویزیون هایسنس چیست؟

مرد در مقابل تلویزیون هایسنس که خاموش شده است کنترل را در دست گرفته است
وقتی نور خورشید در اتاق زیاد باشد، صفحه نمایش هایسنس میزان روشنایی مناسبی ندارد و به خوبی دیده نمی‌شود.

در کنار مزایای تلویزیون هایسنس، معایب و مشکلاتی هم وجود دارند که در ادامه مقاله به آن اشاره می‌کنیم:

  • خراب شدن لامپ تصویر: برخی اوقات کاربران گزارش کرده‌اند که لامپ تصویر تلویزیون‌های هایسنس دچار مشکل می‌شود. از هشدارهایی که این ایراد را نشان می‌دهند می‌توان به پرش تصویر و تیره شدن آن در صفحه نمایش اشاره کرد.
  • روشن و خاموش شدن تلویزیون هایسنس: یکی از مشکلاتی که بعد از استفاده طولانی در تلویزیون‌های هایسنس اتفاق می‌افتد، روشن و خاموش شدن مداوم این دستگاه است که می‌تواند به دلایل مختلفی مانند خراب شدن مادربورد، آی‌سی یا سوختن بورد پاور (روشن و خاموش) باشد. این نوع خرابی نیاز به عیب‌یابی و تعمیر افراد متخصص دارد.
  • قطع شدن صدا: قطع شدن صدا در تلویزیون هایسنس می‌تواند به دلیل وجود اختلال در بورد پاور یا بلندگوی تلویزیون باشد. در صورتی‌که بورد پاور نتواند ولتاژ مورد نیاز بلندگوها را تأمین کند، صدایی از اسپیکرها شنیده نمی‌شود.
  • پاک شدن ناگهانی برنامه‌های تلویزیون هایسنس: اگر تلویزیون شما بعد از هربار خاموش و روشن کردن، نیاز به تنظیم مجدد دارد، احتمالاً بورد اصلی دستگاه دچار مشکل شده‌ است. این مشکل در تلویزیون‌های رسیوردار رخ می‌دهد و قطعات بورد دچار فرسودگی می‌شوند.

نظرات در مورد تلویزیون هایسنس

به طورکلی می‌توان گفت کاربران از قیمت مناسب و تکنولوژی به‌روز تلویزیون‌های هایسنس رضایت داشته‌اند. این تلویزیون با توجه به قیمت، کیفیت و و رقابت با سایر برندها توانسته محبوبیت و اعتماد کاربران را به کسب کنند. با به روزرسانی‌هایی که در این محصول شکل گرفته‌است، می‌توان نتیجه گرفت این برند سعی در برطرف کردن مشکلات خود داشته‌است.

تلویزیون هایسنس را از کجا بخریم؟

۵ نمونه از تلویزیون‌های هایسنس با ویژگی‌های مختلف و پس‌زمینه خاکستری
ترب، یک مقصد امن برای خرید تلویزیون است.

برای خرید بهترین تلویزیون هایسنس، سایت ترب یکی از بهترین منابع برای مقایسه و انتخاب این محصول است. مجموعه‌ای گسترده از تلویزیون‌های هایسنس با مدل‌ها و قیمت‌های مختلف را در این سایت مشاهده کنید.

نتیجه‌گیری

بهترین اقدام پیش از خرید تلویزیون‌های هایسنس، آشنایی با مزایا و معایب این محصول است؛ زیرا کاربر بسته به نیاز و انتظار خود از تلویزیون می‌تواند بهترین مدل و سایز را انتخاب کند. در مجموع با بررسی نظرات در مورد تلویزیون هایسنس و مزایا و معایب تلویزیون هایسنس، می‌توان گفت تلویزیون‌های هایسنس با هزینه‌ای بسیار مناسب امکانات پیشرفته‌ای را به کاربر ارائه می‌دهد.

  • کیفیت تصویر
  • کیفیت صدا
  • سیستم عامل اندروید
  • طراحی ظاهری زیبا
  • قیمت مناسب
  • خراب شدن لامپ تصویر
  • قطع شدن صدا
  • پاک شدن ناگهانی برنامه‌های تلویزیون هایسنس
  • روشن و خاموش شدن تلویزیون هایسنس

پرسش های متداول در مورد مزایا و معایب تلویزیون هایسنس

آیا تلویزیون هایسنس برند خوبی است؟

هایسنس یکی از معروف‌ترین برندهای تلویزیونی نیست، اما بسیاری از تلویزیون‌های آن عملکرد خوبی دارند. این ویژگی به‌ویژه در مورد مدل‌های سطح بالاتر آن که تعادل جذابی بین قیمت و عملکرد ارائه می‌کنند، صادق است.

معایب تلویزیون هایسنس از نطر کاربران چیست؟

برخی از کاربران مشکلاتی را مثل نور پس‌زمینه کم و زاویه‌دید محدود گزارش کرده‌اند.

تلویزیون هایسنس چقدر دوام دارد؟

تلویزیون‌های هایسنس اصل، قابل اعتماد و بادوام هستند.

🔗 منابع: .quora | consumerreports

مرال حسین‌زاده
مرال حسین‌زاده

من مرال‎ هستم؛ فارغ‌التحصیل صنایع‌دستی و نویسندگی رادیو. بیشتر از ده ساله که می‌نویسم، می‌سازم و تماشا می‌کنم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *