مزایا و معایب تلویزیون ایکس ویژن را بشناسید!

در حال حاضر، تلویزیون‌های ایکس ویژن از محصولات پرفروش در بازار ایران هستند. قیمت مناسب و تکنولوژی‎‌های به روز این تلویزیون‎‌ها از مزایای این محصولات به شمار می‌روند که به کاربران امکان می‌‎دهد تا با هر بودجه‌ای از امکانات این تلویزیون‎‌ها لذت ببرند. اما در کنار این مزایا، معایب و مشکلاتی نیز وجود دارند که کاربران پس از خرید از آن‎‌ها شکایت می‌‎کنند. ما در این مقاله سعی کردیم تمامی این موارد را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

مزایای تلویزیون ایکس ویژن

تلویزیون با پس‌زمینه سفید و صفحه نمایش منظره گل آفتابگردان
ایکس ویژن یکی از برندهای ایرانی است که توانسته تا حد زیادی میزان رضایت مشتری از تلویزیون داخلی را بالا ببرد.

شرکت مادیران در سال ۱۳۸۵، خط تولید تلویزیون‌های هوشمند و غیرهوشمند ایکس ویژن را راه‌اندازی کرد. تلویزیون‌های ایکس ویژن در ۵ دسته کلی QLED ،4k ،Full HD، Smart ،LED دسته‌بندی می‌شوند. اندازه‌های مختلف این تلویزیون‎‌ها از ۳۲ اینچ تا ۷۵ اینچ طبقه‌‎بندی می‌‎شوند.

برند ایکس ویژن تلویزیون‎‌هایی با کیفیت و قیمت مناسب تولید و عرضه کرده که مورد استقبال کاربران قرار گرفته‌ است. مزایای این تلویزیون‎‌ها که باعث فروش و شهرت آن‌ها شده، شامل موارد زیر هستند:

۱. کیفیت تصویر

یکی از مزایای تلویزیون‎‌های ایکس ویژن نمایش تصاویر شفاف و واضح با رنگ طبیعی است. این ویژگی به دلیل کیفیت تصویر Full HD در اکثر تلویزیون‎‌های هوشمند ایکس ویژن به نظر می‌رسد. این تلویزیون‎‌ها همچنین به فناوری‌های HDR و پنل LED مجهز هستند که طیف رنگی گسترده‌ای را خصوصاً رنگ مشکی به صورت عالی به نمایش می‌‎گذارند.

زاویه دید وسیع، امکان تماشای صفحه نمایش از محدوده وسیع را برای کاربر فراهم می‌‎کند. این موضوع به خصوص در مدل‎‌هایی با صفحه نمایش بزرگ‎تر اهمیت دارد. فناوری OLED در تلویزیون‌های ایکس ویژن نور پس‌زمینه را به‌طور مستقل تولید می‌کند که منجر به دقت رنگ، کنتراست و شفافیت بسیار عالی تصویر می‌‎شود.

نسل نو تلویزیون‌های ایکس ویژن با تکنولوژی QLED دارای روشنایی، کنتراست، رزولوشن و زاویه دید بالاتری نسبت به تلویزیون‌های LCD یا LED هستند.

۲. سیستم صوتی

سیستم صوتی در مدل‌های مختلف تلویزیون ایکس ویژن، متفاوت است. در مدل‌های پایین تلویزیون ایکس ویژن، این شرکت نتوانسته است در حد قابل قبولی رضایت مشتریان را کسب کند. در این مدل‌ها‎ تلویزیون‎ ایکس ویژن به دو عدد بلندگو با توان خروجی ۱۰ وات مجهز هستند. توان خروجی ۲۰ وات برای تلویزیون‎‌هایی با صفحه نمایش بزرگ یک ضعف محسوب می‌‎شود. اما برخی مدل‎‌های ایکس ویژن مانند مدل ۶۵XKU۶۳۵ به سیستم صوتی Harman kardon مجهز هستند که توان صوتی خوبی برای دستگاه ایجاد می‌‎کند.

۳. درگاه‌های ارتباطی

اکثر مدل‌های تلویزیون هوشمند ایکس ویژن، به درگاه‌های USB، HDMI، کامپوزیت (Compisite) و کامپوننت (Component) مجهز هستند. همچنین از درگاه‌های ارتباطی MHL، CEC، HDMIARC، ورودی آنتن و خروجی هدفون نیز پشتیبانی می‌‎کنند.

۴. اتصال به اینترنت

تلویزیون ایکس ویژن نصب‌شده روی دیوار، دستگاه بازی و دسته بازی روی میز تلویزیون
اگر کابل LAN را به‌درستی به تلویزیون ایکس ویژن متصل کرده‌ باشید، تلویزیون به صورت اتوماتیک به اینترنت وصل می‌شود.

تلویزیون‎‌های ایکس ویژن برای اتصال به شبکه اینترنت مجهز به وای‌فای هستند و امکان وب‌گردی در اکثر مدل‌های این برند وجود دارد.

۵. سیستم عامل اندروید

تلویزیون‎‌های نسل نو ایکس ویژن مجهز به آخرین نسخه اندروید هستند. از این‌رو می‌توانید مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های کاربردی، برنامه‌ها، بازی‌ها، فیلم‌ها و سرویس‌های آنلاین خود را در دستگاه نصب و استفاده کنید. همچنین می‌توانید کافه بازار را نیز در تلویزیون هوشمند ایکس ویژن نصب و از تمام برنامه‌های آن استفاده نمایید.

۶. طراحی کلاسیک و زیبایی

برای بسیاری از کاربران، زیبایی تلویزیون اهمیت ویژه‌ای دارد. زیرا در چیدمان منزل تاثیر می‌گذارد. تلویزیونی که ظرافت بالا و طراحی ظریفی دارد، مورد استقبال افراد است. ضخامت و حاشیه بسیار کم در اطراف نمایشگر و پنل اصلی تلویزیون‎‌های ایکس ویژن، باعث ایجاد جلوه کلاسیک و زیبای این محصول شده است.

معایب تلویزیون‌های ایکس ویژن

تلویزیون ایکس ویژن در پس‌زمینه سفید، از دو نمای روبه‌‎رو و نمای کناری و توضیح ویژگی‌ها و امکانات تلویزیون
دانستن مزایا و معایب تلویزیون ایکس ویژن باعث می‌شود که مشتریان در هنگام خرید به راحتی تصمیم بگیرند.

در بررسی مزایا و معایب تلویزیون ایکس ویژن، این دستگاه‌ها نقاط ضعفی هم دارند. این معایب بر اساس نظر مصرف‌کنندگان به‌دست آمد‌ه‌ است.

۱. پایین بودن سرعت دستگاه و توان سخت‌افزاری

برخی از تلویزیون‎‌های ایکس ویژن دارای باگ و مشکلات نرم‌افزاری هستند. برای مثال تعویض کانال‌ها زمان زیادی می‌برد، که این مسئله تاخیر در روشن و خاموش شدن تلویزیون هم وجود دارد.

۲. محدودیت‌های حافظه دستگاه

گرچه حافظه داخلی دستگاه به کاربر کمک می‌کند برنامه‌های مورد نیاز را راه اندازی‌ کند، اما نصب این برنامه‌ها روی تلویزیون ایکس ویژن، سرعت لود و کارکرد دستگاه را تا حد قابل مشاه‎ده‌ای کاهش می‌دهد. این مشکلات در کنار هنگ کردن دستگاه هنگام استفاده از نرم‌افزارهای نصب‌شده، نشانه‌ توان سخت‌افزاری پایین این تلویزیون‌ها هستند.

۳. ضعف در اتصال موبایل به تلویزیون

در بیشتر تلویزیون‎‌های ایکس ویژن امکان اتصال تلفن همراه به تلویزیون فراهم نیست و از تکنولوژی mirroring پشتیبانی نمی‌کنند. از طرف دیگر در مدل‌هایی از تلویزیون ایکس ویژن که به این تکنولوژی مجهز هستند، نظر کاربران هنگام استفاده مثبت نیست و عقیده دارند تصویر از کیفیت بالایی برخوردار نیست.

نظرات در مورد تلویزیون ایکس ویژن چیست؟

طرح سه‌بعدی از تلویزیون ایکس ویژن با پس‌زمینه زرد و تعدادی لوگو و ایموجی روی آن
ایکس ویژن، یک تلویزیون با امکانات به‌روز در کنار قیمت مناسب است.

برند ایکس ویژن توانسته تا حد قابل قبولی رضایت کاربران از تلویزیون ایکس ویژن را بالا ببرد. تولید تلویزیون‌های بادوام، به کار گرفتن تکنولوژی‎ روز و قیمت مناسب، دلیل فروش و رضایت کاربران بوده‌ است.

تلویزیون ایکس ویژن را از کجا بخریم؟

فردی نشسته روی مبل در حال مشاهده وبسایت ترب روی تلویزیون
برای خرید تلویزیون ایکس ویژن به ترب سر بزنید.

پس از آشنایی با مزایا و معایب تلویزیون‌های ایکس ویژن، مراحل بعدی به راحتی قابل دسترسی هستند. زیرا با کمک ترب نه‌تنها می‌توانید تمامی مدل‌های تلویزیون‌های ایکس ویژن را ببینید، بلکه با کمک فیلترهای موجود می‌توانید اولویت‎ خود را مشخص کنید. با کمک موتور جستجوی هوشمند ترب از هر نقطه‌ای در ایران، به‌صورت آنلاین بهترین تلویزیون ایکس ویژن را با مناسب‌ترین قیمت پیدا کنید. همچنین می‌توانید محصول‌ را با بهترین قیمت از لیست فروشگاه‌های حضوری شهر خودتان در ترب، به‌شکل حضوری خریداری کنید.

کلام پایانی

با وجود برخی مشکلات سخت‌افزاری و محدودیت دسترسی،تلویزیون‌های ایکس ویژن توانسته‌اند در زمینه تکنولوژی تصویر و امکانات هوشمند جایگاه خوبی در بازار تولید تلویزیون‌های نسل نو کسب کنند. کاربران با بررسی مزایا و معایب تلویزیون ایکس ویژن به‌عنوان یکی از برندهای پرفروش تلویزیون در ایران، و بررسی نیاز و بودجه خود، می‌‎توانند بر اساس اولویت‌های خود بهترین انتخاب را داشته باشند.

  • کیفیت تصاویر Full HD و پنل LED
  • وجود سیستم عامل اندروید
  • زاویه‌دید گسترده دستگاه
  • سیستم صوتی Harman kardon
  • طراحی ظاهری زیبا
  • قیمت مناسب
  • سخت‌افزار ضعیف
  • درگاه‌های ارتباطی محدود
  • دسترسی سخت به درگاه‌های ارتباطی
  • عدم پشتیبانی از اتصال موبایل به تلویزیون و برنامه‌های رایج اندروید مانند کنترل موبایل
  • عدم پشتیبانی از ویژگی بلوتوث
  • نداشتن ریموت کنترل هوشمند برای کار در محیط اندروید

پرسش های متداول در مورد تلویزیون‌های ایکس ویژن

بهترین تلویزیون هوشمند ایکس ویژن کدام است؟

پاسخ به سوال بستگی به نیاز شما از ابعاد و کارایی تلویزیون دارد. اما در مجموع اگر به دنبال تلویزیونی با ابعاد بزرگ هستید، تلویزیون‌های ال‌ای‌دی هوشمند ایکس ویژن مدل 65XKU635 با سایز ۶۵ اینچ، مدل 50XKU575 با سایز ۵۰ اینچ از کیفیت خوبی برخوردار هستند. در میان تلویزیون‌های ۴۳ اینچی، تلویزیون هوشمند ایکس ویژن، مدل 43XT755 و مدل 43XT795 از پرفروش‌های بازار به‌شمار می‎‌روند.

ویژگی کلیدی تلویزیون‌های ایکس ویژن چه هستند؟

پاسخ به این سوال بسته به مدل تلویزیون متفاوت است، اما معمولا تلویزیون ایکس ویژن به نمایشگرهای با وضوح بالا (HD، Full HD یا 4K)، قابلیت‌های تلویزیون هوشمند، Wi-Fi داخلی و گاهی نیز به فناوری‌های پیشرفته پردازش تصویر معروف است.

آیا می‌توان تلویزیون‌های ایکس ویژن را به دستگاه‌های خارجی مانند کنسول بازی متصل کرد؟

بله، تلویزیون‌های ایکس ویژن معمولا دارای چندین پورت HDMI و پورت USB هستند که به شما امکان می‌دهند دستگاه‌های خارجی را متصل کنید.

اگر هنگام کار با تلویزیون ایکس ویژن با مشکلات فنی مواجه شدم، چه کاری باید انجام دهم؟

در این صورت ابتدا به بخش عیب‌یابی دفترچه راهنمای کاربر تلویزیون خود مراجعه کنید. اغلب، مشکلات را می توان با راه‌اندازی مجدد تلویزیون، بررسی اتصالات یا تنظیمات حل کرد. اگر مشکلات همچنان ادامه داشت، برای کمک با پشتیبانی مشتری ایکس ویژن تماس بگیرید.

🔗 منبع: xvision

مرال حسین‌زاده
مرال حسین‌زاده

من مرال‎ هستم؛ فارغ‌التحصیل صنایع‌دستی و نویسندگی رادیو. بیشتر از ده ساله که می‌نویسم، می‌سازم و تماشا می‌کنم.

4 دیدگاه

  1. قبلا محصولات ایکس ویژن کیفیت پایینی داشت.ده سال قبل یه ال ای دی سه بعدی 47 اینچ،مدلKD خریدم.بلافاصله بعد از اتمام گارانتی ،بک لایت سوخت.و متاسفانه ایرادات دیگه ای هم پیدا کرد.
    ولی الان یک 55 اینچ 4k0 مدل725 خریدم.سه ساله خدارو شکر ،مرتب کار می‌کنه ،و خیلی هم کیفیت خوبی داره

  2. ایکس ویژن صد اینچ در هیچ فروشگاه و نماینده ای .جود ندارد و این در حالی است که ۱۶۵میلیون تومان قیمت داره و کسی نمیدونه چه جوری سر اینهمه پول ریسک کنه و تلویزیون را خریده باشه در حالیکه هیچ اطلاعاتی از نحوه ی نمایش تلویزیون نداره

  3. پایین بودن سرعت دستگاه و توان سخت‌افزاری واقعا روی اعصاب که خونه یکی از دوستان بودم خواهش کردم تلویزیون خاموش کنه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *