هر آنچه که باید از مزایا و معایب ریمل مژه بدانید!

استفاده از ریمل، در کنار زیبایی خاصی که به چشم‌ها می‌بخشد، سلامت آن‌ها را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. به جرات می‌توان گفت هیچ خانمی نیست که در کیف لوازم آرایشی خود، ریمل نداشته باشد. بسیاری از خانم‌ها، به‌صورت روزانه از ریمل استفاده می‌کنند تا چهره‌ای شاداب و ظاهری زیبا داشته باشند. این محصول آرایشی پرطرفدار برای خانم‌هایی که مژه‌های کم‌پشتی دارند، یک نعمت بزرگ به شمار می‌رود. اما با وجود تمام تاثیراتی که ریمل برای زیبایی چشم و سلامت آن‌ها به همراه دارد، ممکن است معایبی هم داشته باشد که به ترکیبات آن مربوط می‌شود. در این مطلب راجع به مزایا و معایب ریمل با شما صحبت خواهیم کرد.

مزایای استفاده از ریمل

ریمل‌های مختلف با بدنه رنگی با درب باز در کنار یکدیگر
از جمله مزایای استفاده از ریمل می‌توان به پرپشت دیده شدن مژه‌ها اشاره کرد.

در این بخش به چند مورد از مهم‌ترین مزایای ریمل اشاره می‌کنیم:

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت و آب: در حال حاضر ریمل‌هایی وجود دارند که در برابر آب و رطوبت بسیار مقاوم هستند. همین مسئله باعث می‌شود که آرایش شما در تماس با آب و در نتیجه عرق کردن، تغییر نکند.
  • ماندگاری آرایش چشم: با استفاده از ریمل، می‌توانید آرایش چشمتان را در طولانی‌مدت حفظ کنید.
  • تیرگی مژه‌ها: ریمل می‌تواند مژه‌های شما را پررنگ کند و همین مسئله به زیبایی و جذابیت چشمان شما ‌می‌افزاید.
  • افزایش طول و حجم مژه‌ها: با استفاده از برس ریمل، می‌توانید به مژه‌های خود حجم و طول بیشتری بدهید و چشمانی گیرا و جذاب‌تر داشته باشید.
  • سادگی و آسانی در استفاده: استفاده از ریمل بسیار آسان و راحت است و تقریبا هر شخص مبتدی می‌تواند بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کند.
  • حفظ شکل و قوام مژه‌ها: یکی از مهم‌ترین مزایای ریمل، حفظ ظاهر مژه‌ و قوام آن‌ است و ریمل از لختی و آویزان بودن مژه‌ها جلوگیری می‌کند.

برای آشنایی با انواع برندهای ایرانی ریمل، مطلب بهترین ریمل ایرانی را مطالعه کنید.

معایب استفاده از ریمل

انواعی از برس‌های ریمل در درهای رنگی
از جمله معایب استفاده از ریمل بی‌کیفیت می٬توان به ریزش مژه‌ها و کم‌شدن حجم آن‌ها اشاره کرد.

در بخش قبل به مزایای ریمل اشاره کردیم. گفتیم که استفاده از ریمل‌های باکیفیت و مرغوب، نه‌تنها برای مژه‌ها و چشم‌های شما ضرری ندارند، بلکه استفاده از آن‌ها سبب تقویت مژه‌ها هم می‌شود. اما در این میان ریمل‌های بی‌کیفیتی وجود دارند که استفاده از آن‌ها می‌تواند آسیب‌های کوتاه‌مدت و چه بسا بلندمدتی به چشم‌ها و مژه‌های شما وارد کند. برخی از مهم‌ترین معایب و آسیب‌های ریمل عبارتند از:

۱. حساسیت و تحریک چشم

ریمل‌هایی وجود دارند که استفاده از آن‌ها سبب بروز حساسیت و تحریک چشم‌ها می‌شود. در نتیجه عوارضی مانند التهاب، خارش و قرمزی را در چشم ایجاد می‌کنند.

۲. افزایش چین‌وچروک اطراف چشم

به‌طور کلی شست‌وشوی ریمل، دشوار است. چه بسا بسیاری از خانم‌ها نمی‌توانند قبل از خواب ریمل خود را به‌طور کامل پاک کنند. در نتیجه ذرات کوچک و بزرگی از مواد ریمل، به مژه‌ها می‌چسبد و همین سبب تحریک پلک می‌شود. بنابراین، وقتی تلاش می‌کنید این مواد را با مالش چشم‌ها پاک کنید، در طولانی‌مدت به چین‌وچروک پوست اطراف چشم منجر می‌شود. از آن‌جایی‌که پاک کردن ریمل، به اندازه استفاده از آن اهمیت دارد، بهتر است برای پاک کردن ریمل، به سراغ پاک‌کننده‌های معتبر و باکیفیت بروید.

۳. خشکی بیش از حد مژه‌ها

خانمی جلوی آینه در حال پاک کردن ریمل از چشم
استفاده طولانی‌مدت و مکرر از ریمل، خشکی مژه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

ریمل‌های ضدآب، به گونه‌ای ساخته شده‌اند که در برابر تعریق و آب مقاوم هستند و سبب ریزش در اطراف چشم نمی‌شوند. فرمولاسیون این ریمل‌ها به نحوی است که برای استفاده در روزهای بارانی و هوای شرجی مناسب هستند. اما ترکیبات منحصربه‌فرد آن‌ها در طولانی‌مدت سبب خشکی مژه‌ها و ریزش آن‌ها می‌شود. به همین خاطر، اگر به هر دلیل قصد استفاده از ریمل‌های ضدآب را دارید، حتما به سراغ برندهای معتبر و شناخته شده بروید. لازم به یادآوری است که استفاده طولانی‌مدت و مکرر از ریمل، خشکی مژه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

۴. کم‌پشت شدن مژه‌ها

همان‌طور که اشاره کردیم، یکی از معایب استفاده از ریمل‌های بی‌کیفیت و نامرغوب، بروز حساسیت یا عفونت است که می‌تواند سلامت چشم‌ها را تهدید کند. چنین عارضه‌ای، بلافاصله بعد از استفاده از ریمل یا بعد از گذشت مدت کوتاهی ایجاد می‌شود. اما کم‌پشت شدن مژه‌ها کمی متفاوت است. استفاده مداوم از ریمل‌های نامرغوب، سبب ریزش مژه و در نتیجه کم‌پشتی آن‌ها خواهد شد.

۵. دشواری در تمیزی

بسیاری از ریمل‌ها با سختی در تمیزی همراه هستند. به این معنا که برای پاک کردن آن‌ها به استفاده از انواع کرم و محلول نیاز دارید. از طرفی استفاده مکرر و روزانه از ریمل و عدم شست‌وشوی صحیح، می‌تواند سبب شکستگی مژه‌های شما شود. هم‌چنین اگر برای مدت طولانی از ریمل استفاده کنید، با ریزش ناگهانی و مقطعی مژه‌ها مواجه خواهید شد.

۶. تاریخ انقضای ریمل

بسیاری از افراد، تاریخ انقضای ریمل خود را نادیده می‌گیرند و بدون توجه به این مسئله، به استفاده از آن ادامه می‌دهند. ولی همان‌طور که می‌دانید هر محصول آرایشی و زیبایی، دارای تاریخ انقضا است. بنابراین استفاده از ریمل بعد از گذشت انقضای آن، می‌تواند سبب ریزش مژه‌ها و عفونت چشم‌ها شود.

۷. احتمال پخش شدن

استفاده از برخی ریمل‌ها می‌تواند با پخش شدن اطراف چشم همراه باشد و همین مسئله ظاهر نامرتب و غیرقابل تحملی را به وجود می‌آورد.

برای آشنایی با انواع برندهای خارجی ریمل، مطلب بهترین ریمل خارجی را مطالعه کنید.

بهترین ریمل را از کجا بخریم؟

چهار مدل ریمل با در باز کنار یکدیگر
شما می٬توانید از طریق سایت ترب، انواعی از ریمل‌های باکیفیت و اصل را تهیه کنید.

بعد از انتخاب یک ریمل باکیفیت و مرغوب، نوبت به پیدا کردن فروشگاهی می‌رسد که بهترین ریمل‌ها را با قیمت مناسب در اختیارتان قرار بدهد. اگر سری به سایت ترب بزنید، قطعا می‌توانید بهترین و باکیفیت‌ترین ریمل را در این سایت پیدا و خریداری کنید. در سایت ترب، فروشندگانی را مشاهده می‌کنید که قیمت‌های فوق‌العاده رقابتی برای محصولات‌شان در نظر گرفته‌اند و شما می‌توانید با مقایسه این محصولات و توجه به بودجه و ترجیحات خود، بهترین انتخاب را داشته باشید. با خرید از سایت ترب، دیگر نگران کیفیت و اصالت محصولات نخواهید بود.

سایت ترب پلتفرمی است که محصولات را با بهترین قیمت، بیشترین کیفیت و سرویس‌دهی پس از فروش و شرایط بازگشت کالا به کاربران عرضه می‌کند.

سخن پایانی

با توجه به آن‌چه در این مطلب گفته شد، می‌دانیم که ریمل می‌تواند سبب افزایش حجم و طول مژه‌ها شود و ظاهری جذاب و فریبنده به چهره شما ببخشد. اما استفاده طولانی‌مدت از این محصول، برای چشم‌هایتان مضر است. یادتان باشد هنگام خرید ریمل، حتما به سراغ محصولات باکیفیت بروید که تأثیر منفی روی مژه‌ها نداشته باشد. علاوه‌براین، از ریمل‌هایی که در ترکیبات آن‌ها پودر آلومینیوم و پارابن وجود دارد، استفاده نکنید. در جدول زیر، خلاصه‌ای از مزایا و معایب ریمل را مشاهده می‌کنید:

  • پررنگ شدن مژه‌ها
  • ماندگاری آرایش چشم
  • مقاومت در برابر آب و رطوبت
  • افزایش حجم و طول مژه‌ها
  • افزایش اعتماد به‌نفس
  • افزایش جذابیت چشم‌ها
  • حفظ شکل و قوام مژه‌ها
  • تحریک چشم‌های حساس
  • خشکی مژه‌ها
  • ریزش مژه‌ها در طولانی‌مدت
  • افزایش چین‌وچروک اطراف چشم
  • التهاب چشم
  • احتمال پخش شدن اطراف چشم
  • دشواری در پاک کردن

پرسش های متداول در مورد مزایا و معایب ریمل

آیا سوزش و خارش چشم، شایع‌ترین عارضه استفاده از ریمل است؟

بله، ناراحتی‌های چشمی مانند سوزش، قرمزی، خارش و التهاب، از شایع‌ترین عوارض استفاده مستمر و نادرست از ریمل هستند.

آیا استفاده مداوم از ریمل، مانع رشد مژه‌ها می‌شود؟

بله، استفاده روزانه از ریمل می‌تواند جلوی رشد مژه‌ها را بگیرد. ضمن این‌که، مواد موجود در ریمل، سبب خشکی و شکنندگی مژه‌ها می‌شود.

برای استفاده روزانه، ریمل‌های معمولی مناسب‌تر هستند یا ریمل‌های ضدآب؟

اگر به‌صورت روزانه از ریمل استفاده می‌کنید، ریمل‌های معمولی گزینه مناسب‌تری هستند. زیرا ریمل‌های ضدآب به سختی از روی مژه‌ها پاک می‌شوند و اغلب هنگام پاک کردن، تعداد زیادی از مژه‌ها هم کنده می‌شود. بهتر است استفاده از ریمل‌های ضدآب را به مراسم‌های خاص، زمان شنا و انجام فعالیت‌های بدنی شدید که با تعریق همراه هستند، محدود کنید.

🔗 منبع: lashboutiquecapecod

مبینا قراباغی
مبینا قراباغی

من مبینا هستم؛ دانش‌آموخته‌ی مهندسی صنایع از دانشگاه خوارزمی. حالا بعد از چند سال تجربه می‌تونم بگم که مهارت رهبری و مشاوره و تخصص‌های متنوع مارکتینگ، سئو ، طراحی سایت، کپی‌رایتینگ و، بازاریابی محتوا و ... دارم. ضمنا این وجه از خودم رو هم شناختم که در عین علاقه به کار تیمی، از تنهایی کارکردن هم لذت می‌برم.
اطرافیانم میگن حس مسئولیت‌پذیری و همدلی بالایی دارم و اگر کاری بهم سپرده شه، تا کاملش نکنم دست برنمی‌دارم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *