با مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن بوش آشنا شوید

ما در این مقاله ویژگی‎‌های مهم، مزایا و معایب سرخ کن‌های بوش را بررسی می‌‎کنیم. برند بوش یکی از شناخته شده‌ترین برند‌ها است و مشتری‌های ثابت خود را دارد؛ اما با توجه به قیمت بالای این محصولات و تنوع محصولات مشابه در بازار، باید با نگاه همه جانبه‌تری خرید کنیم.

استفاده از سرخ کن‌های بدون روغن بوش چه مزایایی دارد؟

مردی در حال بیرون آوردن غذا از سرخ کن
سرخ کن بوش یک محصول بسیار کارآمد و باکیفیت است.

برند بوش، با سال‎‌ها سابقه، جزء بهترین برند‌های تولید‌کننده لوازم خانگی است. تجربه و قدمت این شرکت، آن را را در میان بهترین تولیدکنندگان لوازم خانگی در جهان قرار داده است. سرخ کن‌های بوش هم ویژگی‎‌های منحصربه‌فردی دارند که این محصولات را نسبت به محصولات مشابه متمایز کرده است.

ما در مطلبی دیگر، به‌طور کلی به مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن فارغ از برند آن پرداخته‌ایم.

۱. کمترین مقدار چربی

یکی از مزایای اصلی استفاده از سرخ‌کن‎‌های بدون روغن بوش این است که شما می‌توانید غذا‌ها را با کمترین مقدار چربی تهیه کنید. پخت غذا‌های بدون روغن در سرخ کن، باعث می‌شود ارزش غذایی مواد و طعم واقعی آن‌ها حفظ شود. نکته مهم در سرخ کن‌های بدون روغن بوش این است که غذا در این دستگاه‌ها تُرد و لذیذ آماده می‌‎شود.

۲. سلامتی بالاتر

از آنجایی که نیازی به استفاده از روغن نیست، می‌توانید از مزایای سلامتی بالاتر در تغذیه روزانه برخوردار شوید. این روش پخت غذا‌ها، باعث کاهش کالری و چربی‌های اضافی در غذا می‌شود. بنابریان تناسب اندام و سلامت جسمی شما بهم نمی‌خورد و راحت‌تر به وزن دلخواه خود می‌‎رسید.

۳. امکان پخت غذا در کم‌ترین زمان ممکن

سرخ‌کردن بدون روغن معمولاً سریع‌تر از روش‌های سنتی پخت است. بنابراین، شما غذا‌های خود را با سرعت بیشتری آماده می‌‎کنید.

۴. تهیه غذای لذیذ و سالم

این سرخ کن‌ها دارای برنامه‌های یا همان منوی پخت متنوع هستند. در این منو‌ها درجه حرارت و زمان مورد نیاز برای سرخ کردن سیب زمینی، مرغ سوخاری، کیک و پیتزا و دیگر مواد غذایی مشخص شده است. طعم خوب مواد غذایی تهیه‌شده در این سرخ‎کن‌ها باعث شده افراد زیادی را با سلیقه‎‌ها متنوع جذب خود کنند.

اگر قصد خرید سرخ کن دارید، ما در مطلبی دیگر ۱۱ مدل بهترین سرخ کن بدون روغن از نظر کاربران را بررسی کرده‌ایم.

۵. قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه سرخ کن‌های بوش

بسیاری از دستگاه‌های سرخ‌کن بدون روغن قیمت بالایی دارند، بنابراین ممکن است برای برخی افراد دسترسی به آن‌ها محدود باشد؛ اما سرخ کن‎‌های بوش به دلیل قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه بودن، انتخابی اقتصادی برای خانواده‎‌ها هستند.

۶. تمیزی و آسانی در استفاده

به دلیل عدم استفاده از روغن، تمیز کردن این دستگاه پس از پختن بسیار آسان‌تر است. همچنین، توری سرخ کن‌های بوش قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارد که این ویژگی نیز راحتی کار را افزایش می‌دهند.

۷. قابلیت خاموش شدن خودکار پس از اتمام کار

سرخ کن‌های بوش دارای ویژگی‌های ایمنی هستند. این دستگاه با یک آهنگ به شما اطلاع می‌دهد فرآیند پخت کاملاً انجام شده است.

۸. بدنه مستحکم از جنس پلاستیک فشرده

همان‌طور که گفتیم سرخ کن‌ها اکثرا یک سیستم طبخ را دارند و اختلاف قیمت آن‌ها مربوط به متریال به‌کاررفته در سرخ کن است. استفاده از پلاستیک فشرده و بادوام در سرخ کن‌های بوش علاوه‌بر زیبایی و جذابیت ظاهری، به مقاومت و استقامت دستگاه نیز افزوده است.

معایب سرخ کن بدون روغن بوش چیست؟

دو سرخ کن مارک بوش به رنگ مشکی از دو زاویه
سرخ‌کن بدون روغن بوش، بهترین انتخاب برای پختن غذا‌ بدون استفاده از روغن است.

پیش‎تر راجع به مزایای سرخ کن برند بوش صحبت کردیم، اما بهتر است اکنون برخی مشکلات سرخ کن بدون روغن مارک بوش، خصوصا در بازار ایران را با هم بررسی کنیم.

۱. اصالت کالا

یکی از بزرگ‌ترین معایب محصولات بوش کمبود نمایندگی‌های معتبر این برند در بازار ایران است. به همین دلیل بسیاری از محصولات بوش از گارانتی‎‌های معتبر پشتیبانی نمی‌کنند و امکان تقلبی بودن سرخ کن وجود خواهد داشت. پس اگر شما قصد خرید سرخ کن بدون روغن بوش را دارید از فروشگاه‎‌های قابل اطمینان خریداری کنید.

۲. محدودیت در نوع غذا‌ها

دستگاه‌های سرخ‌کن بدون روغن مناسب پختن برخی از غذا‌ها نیستند. برای مثال، برخی از غذا‌ها ممکن است نیاز به پوشش چربی داشته باشند که در این حالت استفاده از این دستگاه مناسب نباشد.

۳. محدودیت در اندازه غذا

برخی از دستگاه‌های سرخ‌کن بدون روغن اندازه محدودی برای پختن غذا دارند، بنابراین ممکن است برای پخت غذا‌های با حجم بالا غیرکاربردی باشد.

پرطرفدارترین مدل سرخ کن بدون روغن بوش کدام است؟

یک سرخ کن بدون روغن بوش در حال تهیه غذا
سرخ کن‌های برند بوش در میان کاربران از استقبال خوبی برخورداراست.

تنوع برند بوش در تولید محصولات سرخ کن با قابلیت‌ها و اندازه‌های مختلف می‌تواند خریداران را با سردرگمی مواجه کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این قسمت از مقاله دو نمونه از پرطرفدارترین محصولات این برند را که در بازار ایران فروش خوبی دارند، بررسی کنیم.

سرخ کن بوش مدل BS-6600

در بین مدل‎‌های مختلف، سرخ کن مدل BS-6600 از قدرتمندترین سرخ کن‌های این برند است و میان کاربران از استقبال خوبی برخورداراست. یکی از ویژگی‌هایی که باعث فروش بالای این محصول شده است، توان مصرفی ۲۴۰۰ واتی است. بنابراین با یک دستگاه قدرتمند روبرو هستیم که قادر است در مدت زمان کمی گرم شود و غذای دلخواه شما را به سرعت سرخ کند. این وسیله دو قطعه مهم قابل تفکیک دارد که شامل یک ظرف تفلون و یک توری است. می‌‎توانید مطمئن باشید که بدون استفاده از روغن و با کمک فشار هوای داغ، غذای لذیذی آماده خواهد شد.

سرخ کن رژیمی بوش BS6600 دارای سیستم قطع خودکار است و در زمان معینی که شما تعریف کرده‌اید، کار خود را متوقف می‌کند. همچنین بهتر است بدانید که قطعات قابل تفکیک را می‌توانید به‌راحتی با دست یا با کمک ماشین ظرفشویی بشویید. این دستگاه قابلیت تنظیم دما و تایمر را برای شما فراهم می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا به میزان دلخواه غذای خود را برشته و سرخ کنید. گردش هوای داغ به‌صورت منظم غذای شما را به‌صورت یکنواخت برشته می‌کند.

این دستگاه با ابعاد ۳۰۰×۳۰۰×۴۰۰ میلی‌متر، ۷ کیلوگرم وزن دارد و با ظرفیت ۶ لیتری برای خانواده‌های ۴ تا ۶ نفره مناسب است.  در این سرخ کن چراغ LED و نمایشگر لمسی نیز به کار برده شده تا راحت‌تر از آن استفاده کنید. بدنه این دستگاه از پلاستیک فشرده و بادوام ABS ساخته شده که باعث زیبایی و جذابیت محصول شده است. این سرخ کن دارای چراغ led است و حرارت و دمای سرخ کن رابه‌صورت اتوماتیک تنظیم می‌کند و پس از اتمام کار به‌صورت خودکار خاموش می‌شود.

سرخ کن بوش مدل WB_2023AF

از دیگر مدل‎‌های محبوب سرخ کن بوش، WB-2023AF  است. این سرخ کن ۶ لیتر ظرفیت دارد و به کمک آن می‌توانید برای جمعیت حدود ۴ تا ۶ نفر غذا آماده کنید. این مدل سرخ کن دارای دیگ تفلون باکیفیت و نچسب است که غذا را به‌خوبی آماده می‌کند و شست‌وشوی آن بسیار آسان است. سیستم قطع‌کن خودکار این دستگاه پخت غذا را برای شما آسان می‌‎کند، ایمنی دستگاه را بالا می‌برد و با کمک منوی مشخص‌شده، میزان حرارت و زمان مورد نیاز قابل تنظیم است. از میان برنامه‌های پخت این دستگاه می‌‎توان به یخ‌زدایی یا خشک کردن میوه و سبزیجات اشاره کرد که باعث شده این سرخ کن بدون روغن به یک وسیله پرکاربرد آشپزخانه تبدیل شود که فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند.

این مدل نیز مانند دیگر مدل‎‌ها دارای دسته‌های عایق حرارت، پخت به‌وسیله گردش هوای گرم و قابلیت طبخ غذا با ۸۰ درصد چربی کم‌تراست. کیفیت بالا و ویژگی‎‌های ذکرشده در کنار هزینه مناسب و اقتصادی، این محصول را در رده یکی از محبوب‌ترین سرخ‌کن‎‌های بازار امروز قرار داده است.

 در هنگام خرید سرخ کن های بدون روغن بوش به چه نکاتی توجه کنیم؟

یک سرخ کن بدون روغن بوش در حال تهیه غذا
پیش از خرید محصول به ظرفیت، اندازه و توان داستگاه توجه کنید.

قبل از اقدام به خرید سرخ کن باید به این نکته توجه کنید که سرخ کن مد نظر شما چه ویژگی‌هایی دارد و چقدر می‌خواهید برای آن هزینه کنید.

  •  ظرفیت سرخ کن: اینکه سرخ کن را برای چند نفر می‌خواهید؟ این موضوع جزء نکاتی است که باید در خرید این محصول در نظر گرفته شود.
  • میزان بودجه: بحث قیمت هم بسیار مهم است. حتماً در هنگام خرید این مسئله را مشخص کنید که چه میزان هزینه برای سرخ کن درنظر گرفته‌‎اید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا به دنبال سرخ کن‌هایی در همان رده قیمتی بگردید.
  • توان و قدرت دستگاه: به‌طور معمول سرخ کن‌هایی که توان بیشتر از ۱۰۰۰ وات و بیشتر دارند، از عملکرد بهتری برخوردار هستند. برای کسانی که استفاده بیشتری از این دستگاه دارند، توان بیشتر از ۱۸۰۰ گزینه مناسب‌تری است.
  • طراحی و رنگ‌بندی: زیبایی ظاهری فضای آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. هماهنگ بودن رنگ و طراحی سرخ کن شما با آشپزخانه جذابیت زیادی به فضا خواهد داد.
  • برخورداری از گارانتی معتبر: هر گارانتی شامل کیفیت کالا، تضمین فروش و خدمات پس از فروش است. پس وقتی می‌خواهید محصولی را خریداری کنید، حتماً به ضمانت‌نامه و شرکتی که ضمانت محصولات را انجام می‌دهد، دقت کنید.

نتیجه نهایی

سرخ کن‌های بوش دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های متنوع و منحصربه‌فردی هستند. با این وجود بهترین مدل سرخ کن برند بوش سرخ کنی است که بتواند نیاز شما را برآورده کند. شما در ابتدا باید بدانید که به کدام یک از ویژگی‌های موجود در این دستگاه‌ها نیاز دارید و سپس برای خرید آن‌ها اقدام کنید؛ اما توجه داشت باشید که این محصولات را حتماً از نمایندگی‌های مجاز با گارانتی معتبر خریداری کنید. ما در این مقاله مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن بوش را بررسی کردیم که در ادامه می‌توانید خلاصه‌ای از این موارد را ببینید.

  • امکان پخت غذا در کم‌ترین زمان ممکن
  • قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه سرخ کن بوش
  • قابلیت خاموش شدن خودکار پس از اتمام کار
  • بدنه مستحکم و توری‌های قابل شستشو
  • نداشتن کارت گارانتی
  • عدم اطمینان از اصالت کالا

پرسش های متداول در مورد مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن بوش

آیا قبل از پخت باید سرخ کن بوش را گرم کرد؟

توصیه می‌شود قبل از اضافه کردن غذا، سرخ کن را چند دقیقه قبل گرم کنید. اگر سرخ کن را کمی قبل از اضافه کردن مواد غذایی گرم کنید اطمینان حاصل می کنید که دمای سرخ کن مناسب پخت‌و‌پز است و در نتیجه نتایج پخت بهتری حاصل می شود.

چه مقدار روغن باید در سرخ کن بدون روغن بوش استفاده کنم؟

یکی از مزایای استفاده از سرخ کن بوش این است که به روغن کمتری نسبت به روش های سنتی سرخ کردنی نیاز دارد. شما معمولاً فقط به مقدار کمی روغن نیاز دارید یا حتی می توانید از روغن استفاده نکنید.

آیا می‌توانم غذای منجمد را مستقیماً در سرخ کن بدون روغن بپزم؟

بله، می‌توانید غذاهای یخ‌زده را بدون یخ‌زدایی در سرخ کن بپزید. با این حال، ممکن است لازم باشد زمان پخت و دما را بر اساس آن تنظیم کنید.

سرخ کن بادی بوش چه ویژگی‌های ایمنی دارد؟

سرخ کن های بدون روغن بوش به‌طور معمول دارای ویژگی‌های ایمنی مانند خاموش شدن خودکار و محافظت در برابر گرمای بیش از حد برای اطمینان از عملکرد ایمن هستند.

مدت زمان گارانتی سرخ کن های بدون روغن بوش چقدر است؟

مدت گارانتی سرخ کن بدون روغن بوش بسته به مدل و زمان تولید متفاوت است. لازم است اطلاعات گارانتی ارائه‌شده را پیش از خرید بررسی کنید.

🔗 منابع: whirlpool | consumerreports 

مرال حسین‌زاده
مرال حسین‌زاده

من مرال‎ هستم؛ فارغ‌التحصیل صنایع‌دستی و نویسندگی رادیو. بیشتر از ده ساله که می‌نویسم، می‌سازم و تماشا می‌کنم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *