صفر تا صد مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن فیلیپس

شرکت فیلیپس (Philips)، غول هلندی دنیای لوازم الکترونیکی، در سال ۲۰۱۰ با معرفی اولین سرخ کن بدون روغن خود، انقلابی در آشپزی ایجاد کرد. این محصول با وعده پخت غذاهای ترد و خوشمزه بدون نیاز به روغن اضافی، به سرعت محبوبیت زیادی در سراسر جهان و ایران پیدا کرد؛ اما این محبوبیت، به معنای بی‌نقص بودن محصولات این برند نیست.

سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس در کنار مزایای قابل توجهی مانند کاهش مصرف روغن و چربی، پخت سریع و آسان و تنوع در آشپزی، معایبی هم دارند که در این مقاله به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. در این مطلب از وبلاگ ترب، به‌طور مفصل به مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن فیلیپس می‌پردازیم و با بررسی دقیق جوانب مختلف و تمامی نقاط قوت، مضرات و مشکلات این برند، به شما در انتخابی آگاهانه کمک خواهیم کرد.

  • کاهش چربی غذا
  • ایمنی بالا
  • تنوع در شیوه آشپزی
  • کیفیت ساخت بالا
  • قیمت مناسب
  • خدمات عالی
  • سهولت استفاده
  • سازگاری با محیط زیست
  • عدم پخت یکدست غذا
  • طولانی شدن زمان پخت غذا
  • سبد کوچک
  • تغییر دادن بافت و طعم غذا
  • تنوع غذایی کم
  • دشوار بودن شستشو و تمیز کردن
  • ایجاد سروصدای زیاد
  • وزن سنگین و ابعاد بزرگ

آیا سرخ کن‌های بدون روغن برای سلامتی مفید هستند؟

سرخ کن بدون روغن فیلیپس با بدنه مشکی مات کنار چند مواد غذایی رنگارنگ
سرخ کن‌های بدون روغن به دلیل عدم استفاده از روغن، برای سلامتی مفیدتر از سرخ کن‌های معمولی هستند.

نکته مهمی که قبل از رسیدن به مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن فیلیپس باید در نظر داشته باشیم، این است که منابع متعددی وجود دارد که اعلام می‌کنند علی‌رغم مضرات سرخ کن بدون روغن فیلیپس و سایر برندهایی که در بازار وجود دارد، این وسایل جایگزین سالمی برای سرخ کن‌های معمولی هستند که از روغن استفاده می‌کنند؛ زیرا به روغن کم‌تری نیاز دارند و گاهی اوقات اصلا روغن نیاز ندارند.

از طرفی، سرخ کن‌های بدون روغن به دلیل افزایش آگاهی عمومی نسبت به سلامتی و از طرفی دیگر به دلیل تقاضا و علاقه زیاد مردم به غذاهای سرخ‌شده، با استقبال گسترده‌ای مواجه شده‌اند. برندهای مختلف سازنده سرخ کن بدون روغن از جمله فیلیپس، در تبلیغات خود این محصول را راهی برای تهیه و لذت بردن از غذاهای سرخ‌شده بدون اثرات مضر این غذاها برای سلامتی معرفی می‌کنند.

با سرخ کن بدون روغن دیگر نیازی به شستشوی قابلمه و ماهیتابه‌های چرب نیست.

مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن فیلیپس

این روزها سرخ کن‌های بدون روغن به دلیل پخت‌وپز غذاهای سالم و کم کردن دردسرهای آشپزی، مورد توجه عده زیادی از افراد قرار گرفته‌اند. غذاهایی که با سرخ کن بدون روغن تهیه می‌شوند، چربی و کالری بسیار کم‌تری نسبت به روش‌های سنتی سرخ کردن دارند. به همین دلیل، در میان خانواده‌ها به یک ابزار محبوب برای آشپزی تبدیل شده‌اند.

همچنین، غذاهایی که با این دستگاه‌ها تهیه می‌شوند، حالت ترد و کرانچی پیدا می‌کنند که لذت زیادی دارد. شناخت مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن فیلیپس به شما کمک می‌کند تا با آگاهی کامل و به دور از احساسات درخصوص خرید آن تصمیم بگیرید. در ادامه، مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن فیلیپس را بررسی می‌کنیم.

مزایای سرخ کن بدون روغن فیلیپس

یک مدل بزرگ از سرخ کن بدون روغن فیلیپس روی میز با چند نوع غذای مختلف کنار آن
سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس، از مواد درجه یک ساخته می‌شوند و ضمن کیفیت ساخت بالا، با محیط زیست هم سازگار هستند.

در دنیای پرهیاهوی امروز، سلامتی و تناسب اندام به یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از افراد تبدیل شده که نکته کلیدی برای دستیابی به آن، تغذیه سالم است. برای داشتن تغذیه سالم، باید از روش‌های پخت جدیدی استفاده کنید که مصرف چربی و روغن را کاهش دهند. به عنوان مثال، برای سرخ کردن غذاهای خود، از سرخ کن بدون روغن استفاده کنید که مصرف روغن شما را تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد.

در بین برندهای مختلف سرخ کن بدون روغن، فیلیپس یکی از معتبرترین و بهترین برندها است که تنوع مدل بسیار بالایی هم دارد. اما قبل از تهیه سرخ کن بدون روغن فیلیپس، باید با تمامی جنبه‌های محصولات این برند آشنا شوید و مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن فیلیپس را در کنار هم بسنجید. این کار را ابتدا با بررسی مزایای سرخ کن بدون روغن فیلیپس شروع می‌کنیم و پس از آن، معایب این برند را بررسی می‌کنیم.

مواردی که به عنوان مزایای سرخ کن بدون روغن فیلیپس به آن‌ها می‌پردازیم عبارتند از:

  • کاهش چربی غذا
  • ایمنی بالا
  • تنوع در شیوه آشپزی
  • کیفیت ساخت بالا
  • قیمت مناسب
  • خدمات عالی
  • سهولت استفاده
  • سازگار با محیط زیست

در ادامه، توضیحات بیشتری در مورد هر یک از موارد فوق ارائه می‌کنیم.

۱. کاهش چربی غذا

یکی از مزایای سرخ کن بدون روغن فیلیپس، کاهش قابل توجه چربی غذا است. این موضوع به دو دلیل اتفاق می‌افتد:

  • عدم نیاز به روغن: برخلاف سرخ کن‌های سنتی که در آن‌ها غذا باید در روغن غوطه‌رو شود، سرخ کن بدون روغن از هوای گرم برای پخت‌وپز استفاده می‌کنند. به این ترتیب، غذا بدون نیاز به روغن اضافی سرخ می‌شود و چربی آن به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.
  • گردش هوای گرم: سرخ کن بدون روغن فیلیپس از فناوری گردش هوای گرم استفاده می‌کند. در نتیجه، با استفاده از آن، نیاز به استفاده از روغن برای پخت غذا، به طور کامل از بین می‌رود.

مصرف غذاهای پرچرب منجر به افزایش وزن، چاقی و بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. اما با کاهش چربی غذا با استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس، سلامتی و تناسب اندام خود را حفظ خواهید کرد. در ادامه، میزان کاهش چربی غذا با استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس در برخی از مواد غذایی را بررسی می‌کنیم.

  • سیب زمینی سرخ‌کرده: تا ۸۰ درصد چربی کمتر
  • مرغ سوخاری: تا ۷۰ درصد چربی کمتر
  • ماهی: تا ۶۰ درصد چربی کمتر

۲. ایمنی بالا

یک مرغ سرخ شده درسته داخل مخزن سرخ کن بدون روغن فیلیپس به همراه یک ظرف سیب زمینی و سبزیجات کنار آن
سرخ کن‌های فیلیپس به دلیل برخورداری از قابلیت‌هایی نظیر سیستم قطع خودکار و عدم استفاده از روغن داغ، ایمنی بالایی دارند.

به طور کلی، سرخ کن‌های بدون روغن در مقایسه با روش‌های سنتی پخت و سرخ کردن، ایمنی بالاتری دارند. یکی از دلایل اصلی این امر، عدم وجود روغن داغ است. روش‌های سنتی سرخ کردن، از روغن داغ برای پخت‌وپز استفاده می‌کنند که این روغن داغ می‌تواند خطر سوختگی و آتش‌سوزی را به همراه داشته باشد.

علاوه‌براین، سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس و همینطور سایر برندهای معتبر، دارای قابلیت‌ها و امکاناتی هستند که ایمنی آن‌ها را بالا می‌برند. یکی از همین قابلیت‌های کاربردی که در ایمنی دستگاه‌ها تاثیر دارد، سیستم قطع خودکار است. این سیستم در صورت بروز مشکل یا گرم شدن بیش از حد دستگاه، آن را به طور خودکار خاموش می‌کند.

هنگام استفاده از سرخ کن بدون روغن فیلیپس، با اینکه دمای داخل دستگاه بسیار زیاد می‌شود، اما بدنه آن کاملا سرد باقی می‌ماند. این موضوع خطر سوختگی به صورت تصادفی را به خصوص برای کودکان، کاهش می‌دهد. همچنین، اکثر سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس دارای پایه‌های ضد لغزش هستند که از حرکت کردن دستگاه در حین پخت‌وپز جلوگیری می‌کند.

اگر قصد دارید دستگاه تصفیه کننده هوا بخرید، باید همه عوارض دستگاه تصفیه هوا را به خوبی بشناسید.

۳. تنوع در شیوه آشپزی

اگر از روش‌های تکراری سنتی خسته شده‌اید، با استفاده از سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس، می‌توانید در شیوه آشپزی خود تنوع ایجاد کنید. علاوه‌براین، شما می‌توانید چند شیوه آشپزی را در این دستگاه‌ها تجربه کنید. با این دستگاه‌ها هم می‌توانید مواد غذایی را سرخ، هم گریل و هم برشته کنید. همچنین، برای باز کردن یخ مواد غذایی، خشک کردن سبزی یا میوه و همینطور تهیه چیپس هم می‌توانید از سرخ کن بدون روغن فیلیپس استفاده کنید. بنابراین، چند منظوره بودن را می‌توان به عنوان یکی از مزایای سرخ کن بدون روغن فیلیپس در نظر گرفت.

۴. کیفیت ساخت بالا

شماتیک و نحوه عملکرد جریان هوای داغ داخل سرخ کن بدون روغن فیلیپس
فیلیپس ضمن توجه به طراحی و ظاهر سرخ کن‌های خود، به کیفیت مواد مورد استفاده در آن‌ها نیز توجه ویژه‌ای دارد.

سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس به دلیل کیفیت ساخت بالا در سراسر جهان شناخته شده هستند. این برند در ساخت سرخ کن‌های بدون روغن خود از مواد اولیه باکیفیت و بادوام استفاده می‌کند که باعث افزایش طول عمر دستگاه و کارایی آن می‌شود. همچنین، به دلیل کیفیت ساخت بالا و برخورداری از مواد اولیه باکیفیت، عملکردی بی‌نقص ارائه می‌کنند.

علاوه‌براین، سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس از نظر طراحی هم حرف و حدیثی باقی نمی‌گذارند. این محصولات از طراحی دقیق و مهندسی شده‌ای استفاده می‌کنند و ظاهر شیک و مدرنی هم دارند. تمام سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس قبل از عرضه به بازار تحت تست‌های دقیق و سختگیرانه قرار می‌گیرند تا از کیفیت و کارایی آن‌ها اطمینان حاصل شود. مونتاژ دقیق و باکیفیت قطعات در سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس، انسجام و استحکام دستگاه را تضمین می‌کند.

۵. قیمت مناسب

درست است که سرخ کن‌های بدون روغن به طور کلی از سرخ کن‌های سنتی گران‌تر هستند، اما با در نظر گرفتن مزایای متعددی که دارند، می‌توان گفت که قیمت آن‌ها مناسب است. همچنین، اگر سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس را با برندهای دیگر مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که قیمت مناسب‌تری دارند.

درواقع، قیمت سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس کاملا متناسب با ظرفیت، قدرت و قابلیت‌های آن‌ها است. فیلیپس مدل‌های مختلفی از سرخ کن‌های بدون روغن را با قیمت‌های متنوع ارائه می‌دهد تا بتوانید با توجه به بودجه خود، مدل مناسب را انتخاب کنید. برای خرید سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس با بهترین قیمت، فقط کافی‌ست اسم یا برند مورد نظر خود را در سایت ترب جستجو کنید.

۶. خدمات عالی

یک نفر در حال خالی کردن ظرف سیب زمینی سرخ کرده‌ای که داخل سرخ کن فیلیپس درست شده
علاوه‌بر گارانتی و خدمات پس از فروش، قطعات سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس نیز به راحتی در بازار قابل تهیه هستند.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای سرخ کن بدون روغن فیلیپس، خدمات پس از فروش و مشاوره کامل و دقیقی است که کارشناسان این شرکت در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. تمامی سرخ کن‌های بدون روغن این برند همراه با گارانتی ۱ یا ۲ ساله عرضه می‌شوند و مشتریان می‌توانند از خدمات پس از فروش این برند نیز بهره‌مند شوند.

همچنین، شما با مراجعه به سایت نمایندگی فیلیپس در ایران می‌توانید اطلاعات کاملی در مورد سرخ کن‌های بدون روغن این برند، نحوه استفاده از آن‌ها و رفع مشکلات احتمالی پیدا کنید. فیلیپس از طریق خطوط تلفن، ایمیل و چت آنلاین به سوالات مشتریان در مورد سرخ کن‌های بدون روغن و دیگر محصولات این برند پاسخ می‌دهد.

اگر دوست دارید به طور کلی با مزایا و معایب سرخ کن های برقی آشنا شوید، مقاله مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن را از دست ندهید.

فیلیپس دارای شبکه گسترده‌ای از مراکز پس از فروش در سراسر ایران است که به رفع مشکلات و سوالات مشتریان کمک می‌کنند. خدمات عالی فیلیپس خیال مشتریان را از بابت کیفیت و کارایی سرخ کن‌های بدون روغن این برند راحت می‌کند و به آن‌ها اطمینان می‌دهد که در صورت بروز مشکل، می‌توانند از خدمات پشتیبانی این شرکت بهره‌مند شوند.

۷. سهولت استفاده

استفاده از سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس بسیار ساده و راحت است و به هیچ آموزش یا ترفند خاصی نیاز ندارد. هر کسی با هر سن و سال و میزان مهارتی، می‌تواند از محصولات این برند برای تهیه انواع و اقسام غذاهای مختلف استفاده کند. سرخ کن‌های بدون روغن این برند، کنترل ساده‌ای دارند که تمامی تنظیمات آن‌ها کاملا واضح و شفاف است و هر کسی می‌تواند برنامه‌های پخت آن‌ها را تنظیم کند.

هنگام کار با سرخ کن بدون روغن مراقب مشکلات برقی مانند سو سو زدن نور یا قطع شدن مدارها باشید. این موارد می‌تواند نشانه مشکلات اساسی و مهمی باشند که در صورت بی‌توجهی، عواقب و خطرات جدی به دنبال دارند.

بسیاری از مدل‌های سرخ کن بدون روغن فیلیپس دارای برنامه‌های پخت پیش‌فرض برای انواع مختلف غذاها هستند که با استفاده از این برنامه‌ها، تنها کافی است نوع غذای مورد نظر خود را انتخاب کنید تا دستگاه به طور خودکار تنظیمات پخت مناسب را اعمال کند. همچنین، در صورت بروز مشکل در کار کردن با این دستگاه‌ها، می‌توانید دفترچه راهنمای آن‌ها را مطالعه کنید که تمامی دستورالعمل‌های لازم به طور جامع و کامل در آن‌ها وجود دارد.

۸. سازگاری با محیط زیست

یک نفر که کیک درست شده در سرخ کن بدون روغن فیلیپس را در دست خود گرفته است
سرخ کن‌های فیلیپس علاوه‌بر عدم تولید دود و بو، از مواد قابل بازیافت ساخته می‌شوند.

آخرین موردی که قصد داریم به عنوان مزایای سرخ کن بدون روغن فیلیپس نام ببریم، سازگاری آن‌ها با محیط زیست است. این محصولات نسبت به روش‌های سنتی سرخ کردن، سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند که یکی از دلایل اصلی آن، مصرف کم‌تر روغن است. این موضوع به حفظ منابع طبیعی و کاهش آلودگی محیط زیست کمک می‌کند.

همچنین، سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس یا برندهای معتبر دیگر، دود و بو تولید نمی‌کنند یا بوی بسیار کمی وارد محیط می‌کنند. به همین دلیل، باعث حفظ محیط زیست و سلامت افراد می‌شوند. فیلیپس در ساخت سرخ کن‌های بدون روغن خود از مواد قابل بازیافت استفاده می‌کند که باعث کاهش ضایعات و حفظ منابع طبیعی می‌شود. همچنین به دلیل عمر طولانی محصولات آن، ضایعات زیادی وارد چرخه طبیعت نمی‌کنند.

معایب سرخ کن بدون روغن فیلیپس

برند فیلیپس (Philips) علاوه‌بر اینکه یکی از معتبرترین برندهای سازنده سرخ کن بدون روغن در بازار کشورمان شناخته می‌شود، یکی از بااصالت‌ترین و کهنه‌کارترین برندهای فعال در این بازار نیز شناخته می‌شود. محصولات این شرکت به کیفیت ساخت بالا، قیمت مناسب و خدمات عالی معروف هستند؛ اما موضوع بحث ما در این مطلب، مزایا و نقاط قوت این برند نیست؛ بلکه سعی داریم شما را با مشکلات سرخ کن بدون روغن فیلیپس و مواردی که مردم به‌عنوان مضرات سرخ کن بدون روغن برند فیلیپس مطرح کرده‌اند، آشنا کنیم.

مواردی که به عنوان معایب سرخ کن بدون روغن فیلیپس به آن‌ها می‌پردازیم عبارتند از:

  • عدم پخت یکدست غذا
  • طولانی شدن زمان پخت غذا
  • سبد کوچک
  • تغییر دادن بافت و طعم غذا
  • تنوع غذایی کم
  • دشوار بودن شستشو و تمیز کردن
  • ایجاد سروصدای زیاد
  • وزن سنگین و ابعاد بزرگ

در ادامه، توضیحات بیشتری در مورد هر یک از موارد فوق ارائه می‌کنیم.

۱. عدم پخت یک‌دست غذا

یکی از بزرگ‌ترین مدل‌های سرخ کن بدون روغن فیلیپس که گوشت دنده در محفظه آن قرار دارد
سرخ کن بدون روغن فیلیپس برای غذاهایی که بافت سفتی دارند زیاد مناسب نیست.

یکی از معایب سرخ کن بدون روغن فیلیپس این است که بافت ترد غذا در آن، یک‌دست نمی‌شود. بدین معنی که ممکن است قسمتی از غذا کاملا ترد و کرانچی شود و قسمتی از غذا سفت بماند. اگرچه این مشکل سرخ کن بدون روغن فیلیپس به‌ندرت رخ می‌دهد، اما گاهی اوقات به دلیل پخش نشدن هوای گرم اطراف غذا، این مشکل پیش می‌آید.

علاوه‌براین، اگر تجربه استفاده از سرخ کن‌های بدون روغن را داشته باشید، حتما این را هم تجربه کرده‌اید که وقتی مرغ سوخاری یا سیب‌زمینی سرخ‌شده را در آن‌ها تهیه می‌کنید، بافت ترد و نرمی که در سرخ کن‌های معمولی به دست می‌آید را ندارند. دلیل این امر این است که در روش‌های سرخ کردن با روغن، بافت غذا مقدار زیادی روغن جذب می‌کند که باعث می‌شود آن بافت ترد و دوست‌داشتنی که از غذاهای سرخ‌شده سراغ داریم را پیدا کنند.

البته این موارد ممکن است برای برخی از افراد چندان اهمیت بالایی نداشته باشند که آن‌ها را جزو مشکلات سرخ کن بدون روغن مارک فیلیپس در نظر بگیرند، اما به هر حال کسانی که عاشق غذاهای سرخ‌شده به روش‌های قدیمی در روغن هستند، باید این موارد را هم در نظر داشته باشند.

۲. طولانی شدن زمان پخت غذا

سرخ کن مشکی فیلیپس روی اپن آشپزخانه که در محفظه آن چند تکه مرغ سوخاری وجود دارد کنار چند غذای مختلف
زمان پخت غذا در سرخ کن بدون روغن، معمولا بیشتر از سرخ کن‌های معمولی است.

دومین موردی که می‌توان جزو مشکلات سرخ کن بدون روغن فیلیپس و هر برند دیگری به شمار آورد، طولانی شدن زمان پخت غذا است. این امر ممکن است پروسه غذا پختن را طولانی‌تر از سرخ کن‌های معمولی کند که از روغن استفاده می‌کنند. به‌طور کلی، غذا پختن در سرخ کن‌های بدون روغن، بیشتر از فرهای گازی و برقی طول می‌کشد.

یکی دیگر از مواردی که می‌توان جزو معایب سرخ کن بدون روغن فیلیپس در نظر گرفت، این است که معمولا وقتی بعد از چند روز یا چند ساعت قصد دارید مجددا از آن استفاده کنید، باید کمی صبر کنید تا داغ شود. حال تصور کنید که کاملا گرسنه هستید و یک غذای سریع و خوشمزه می‌خواهید. در چنین شرایطی، صبر کردن برای داغ شدن دستگاه و سپس پختن غذا در آن، زیاد خوشایند نیست.

اگر پروسه پخت غذا در سرخ کن بدون روغن بیش از حد طولانی شود، احتمال افزایش سطح ترکیبات مضری به نام COPs و هیدروکربن‌های آروماتیک چندحلقه‌ای (PAHs) افزایش می‌یابد و افزایش آن‌ها نیز ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

۳. سبد کوچک

سرخ کن فیلیپس با پنل دیجیتال که چند تکه مرغ سوخاری در محفظه آن است
سرخ کن‌های بدون روغن صرف نظر از سایز و اندازه خود، ظرفیت کمی دارند که باعث می‌شود برای خانواده‌های پرجمعیت و استفاده برای مهمانی مناسب نباشند.

در سرخ کن‌های معمولی که از روغن استفاده می‌کنند، می‌توان چند غذا را روی هم گذاشت تا با هم سرخ شوند؛ اما یکی از معایب سرخ کن بدون روغن فیلیپس و برندهای دیگر این است که هر بار فقط باید یک لایه از ماده غذایی مورد نظر خود را در آن قرار دهید؛ مخصوصا اگر گوشت، مرغ، ماهی، میگو و مواد غذایی دیگری از این دست در آن قرار می‌دهید.

شاید بگویید این مشکل فقط مختص سرخ کن‌های کوچک است و سرخ کن‌های بزرگ چنین مشکلی ندارند؛ اما متاسفانه تجربه استفاده از مدل‌های مختلف سرخ کن بدون روغن در سایزها و ظرفیت‌های مختلف به ما ثابت کرده که این مشکل در همه سایزها، مدل‌ها و ظرفیت‌ها وجود دارد. به همین دلیل سرخ کن بدون روغن معمولا برای مهمانی یا خانواده‌های بزرگ، گزینه مناسبی نیست.

۴. تغییر دادن بافت و طعم غذا

هر کسی که طعم، مزه و بافت غذاهای سرخ‌شده را دوست دارد، ممکن است تصور کند که سرخ کن بدون روغن، بهترین گزینه‌ای است که می‌تواند برای آشپزخانه خود انتخاب کند. عطر و طعم غذا در سرخ کن بدون روغن بسیار عالی از آب درمی‌آید، اما حس و مزه غذاها در آن، کمی متفاوت از سرخ کن‌های معمولی است که از روغن استفاده می‌کنند.

یکی از معایب سرخ کن بدون روغن فیلیپس و اکثر برندهای دیگری که در بازار وجود دارد، این است که سعی می‌کنند تردی که از غذاهای سرخ‌شده سراغ داریم را با کم‌ترین ضرر ممکن برای سلامتی ارائه کنند، اما متاسفانه با شکست مواجه می‌شوند. غذا هرچقدر هم که در سرخ کن‌های بدون روغ خوشمزه و خوش‌طعم شود، کاملا شبیه به سرخ کن‌های معمولی نخواهد شد.

دلیل این امر، این است که ماهیت و نحوه عملکرد سرخ کن‌های بدون روغن کاملا متفاوت است و به جای غوطه‌ور کردن غذا در روغن، با پخش کردن هوای داغ اطراف غذا، آن را می‌پزند. نتیجه کار این است که غذا به‌خوبی پخته می‌شود و طعم بسیار لذیذی هم پیدا می‌کند، اما چیزی که در سرخ کن‌های معمولی به دست می‌آید، نیست. می‌توانید قبل از قرار دادن غذا در دستگاه کمی روغن روی آن بریزید تا نتیجه کار بیشتر شبیه سرخ کن‌های معمولی شود.

برای بهتر شدن طعم غذا در سرخ کن بدون روغن می‌توانید از ادویه‌ها و طعم‌دهنده‌های مختلف استفاده کنید تا غذا طعم دلخواه شما را پیدا کند.

۵. تنوع غذایی کم

سرخ کن فیلیپس با محفظه بزرگ که مرغ سوخاری داخل آن است روی میز کنار یک ظرف سیب زمینی سرخ‌شده
تنوع غذاهایی که در سرخ کن بدون روغن فیلیپس می‌توان پخت، کم است.

یکی از مشکلات سرخ کن بدون روغن برند فیلیپس این است که غذاهای خیلی زیادی را نمی‌توان در آن پخت. اگرچه این محصولات برای برخی از مواد غذایی مناسب هستند، اما همه غذاها در آن‌ها به‌خوبی پخته نمی‌شوند. پخت غذاهای آبدار مانند کباب در این دستگاه امکان‌پذیر نیست.

همچنین، غذاهایی که به مقدار زیادی روغن نیاز دارند یا غذاهایی که دارای لایه ضخیمی از خمیر هستند، برای پختن در این دستگاه‌ها مناسب نیستند. پیاز حلقه‌ای و ماهی هم ممکن است آن بافت طلایی و تردی که در سرخ کن‌های معمولی به دست می‌آید را نداشته باشند. حتی سیب‌زمینی هم بیشتر از اینکه حالت سرخ‌شده پیدا کند، حالت آب‌پز پیدا می‌کند و زیاد ترد نمی‌شود.

اگرچه غذاهای زیادی از جمله مرغ، لایه‌های نازک گوشت، پیتزا، ناگت و حتی کیک و کلوچه را می‌توان در سرخ کن بدون روغن تهیه کرد، اما به‌طور کلی این محصولات تنوع غذایی کم‌تری در مقایسه با سرخ کن‌های معمولی دارند.

۶. شستن و تمیز کردن سرخ کن بدون روغن فیلیپس دشوار است

سرخ کن بدون روغن مشکی فیلیپس که در محفظه آن سیب زمینی سرخ‌شده وجود دارد روی کانتر آشپزخانه کنار چند ظرف غذای دیگر
تمیز بودن سرخ کن بدون روغن تاثیر زیادی در عطر و طعم غذایی که در آن می‌پزید، دارد.

مورد بعدی که می‌توانیم به‌عنوان معایب سرخ کن بدون روغن ذکر کنیم، این است که شستن و تمیز کردن آن‌ها دشوار است. برای اینکه دستگاه خود را در شرایط مطلوب نگه دارید، باید به‌طور مرتب آن را تمیز کنید. این کار نه‌تنها عمر این دستگاه کاربردی و مفید را افزایش می‌دهد، بلکه باعث حفظ بافت و طعم غذا و در نتیجه، تجربه بهتر از غذا پختن در آن می‌شود.

یکی از بخش‌های مهم نگهداری مناسب از سرخ کن بدون روغن، اطمینان از این است که فضای کافی برای تبادل هوا در اطراف آن وجود داشته باشد. این کلید عملکرد بهینه سرخ کن بدون روغن است.

علاوه‌بر تمیز کردن، سرویس دستگاه خود را هم باید به‌طور مرتب انجام دهید. سرویس کردن سرخ کن بدون روغن فقط به معنی شستن و تمیز کردن آن نیست، بلکه باید مطمئن شوید که تمامی اجزا و قسمت‌های آن نیز به‌خوبی کار می‌کنند. یکی از اقدامات بسیار خوبی که در این جهت می‌توانید انجام دهید، بازرسی منظم المنت‌های گرمایشی است. این کار به تشخیص زودهنگام مشکلات احتمالی و جلوگیری از خسارت‌های سنگین کمک می‌کند و باعث صرفه‌جویی در وقت شما هم می‌شود.

۷. سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس صدای زیادی تولید می‌کنند

یکی دیگر از مشکلات سرخ کن بدون روغن مارک فیلیپس این است که صدای زیادی دارند. البته، این مشکل در بسیاری از مدل‌ها و برندهای دیگر هم وجود دارد و دلیل آن این است که سرخ‌کن‌های بدون روغن از یک فن استفاده می‌کنند تا هوا را به داخل بکشد. هوای ورودی در داخل محفظه سرخ‌کن به گردش درمی‌آید و از طریق خروجی پشت دستگاه خارج می‌شود. این پروسه، باعث می‌شود کمی سروصدا داشته باشند.

میزان صدا که یکی از معایب سرخ کن بدون روغن است، تا حد زیادی به سایز دستگاه بستگی دارد و در مدل‌های مختلف نیز متفاوت است؛ اما موضوع این است که در هر صورت، وقتی از دستگاه سرخ کن بدون روغن با هر ابعاد، سایز و مدلی استفاده می‌کنید، صدای کار کردن آن را کاملا می‌شنوید. اگر بخواهیم با ذکر یک مثال به شما نشان دهیم که صدای سرخ کن بدون روغن چقدر است، می‌توانیم بگوییم که تقریبا اندازه یک جاروبرقی کوچک یا سشوار سروصدا تولید می‌کند. شاید چنین حجم صدایی برای‌تان مشکلی نباشد، اما در هر صورت باید از آن آگاه باشید.

۸. سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس وزن سنگین و ابعاد بزرگی دارند

سرخ کن بدون روغن مشکی فیلیپس از نمای روبه‌رو که در محفظه آن مرغ و سیب زمینی سرخ‌شده قرار دارد
به دلیل ابعاد بزرگ و وزن زیاد، اگر به فکر خرید سرخ کن بدون روغن هستید، باید به محل قراردهی آن نیز توجه کنید.

یکی از پرتکرارترین مواردی که افراد به‌عنوان معایب سرخ کن بدون روغن فیلیپس مطرح کرده‌اند، ابعاد بزرگ و وزن سنگین آن‌ها است. در تجربیات و نظراتی که کاربران در سطح اینترنت در مورد سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس داده‌اند، موارد زیادی وجود دارد که اعلام کرده‌اند وقتی دستگاه خود را از جعبه بیرون آورده‌اند، از سایز و وزن زیاد آن بسیار تعجب کرده‌اند. در کل، سرخ کن بدون روغن یک وسیله بزرگ و سنگین است. بنابراین، قبل از اینکه برای خرید این وسیله اقدام کنید، ابتدا مطمئن شوید که فضای کافی در آشپزخانه خود برای آن دارید.

بزرگ بودن ابعاد و وزن زیاد سرخ کن بدون روغن، شستن آن را هم دشوارتر می‌کند. اگر بخواهید آن را در ماشین ظرف‌شویی قرار دهید، جای خالی برای سایر ظروف خود نخواهید داشت و حتی شاید لازم باشد که یکی از قفسه‌های ماشین ظرف‌شویی خود را هم بیرون بیاورید. البته آن سوی ماجرا هم این است که هرچه ابعاد سرخ کن بزرگ‌تر باشد، غذای بیشتری هم می‌توان با آن درست کرد. در نهایت، خودتان باید طبق خواسته‌ها و نیازهای خود ببینید که بزرگ و سنگین بودن سرخ کن بدون روغن برای‌تان نقطه قوت است یا ضعف.

سرخ کن بدون روغن فیلیپس را از کجا بخریم؟

سه مدل سرخ کن بدون روغن فیلیپس با طراحی و امکانات متفاوت
فیلیپس یکی از معتبرترین برندهای سازنده سرخ کن بدون روغن در ایران و سراسر جهان است.

برای تهیه سرخ کن بدون روغن فیلیپس که یکی از معتبرترین برندهای فعال در این بازار به شمار می‌رود، فقط کافی‌ست نام محصول مورد نظر خود را در نوار جستجوی ترب وارد کنید تا معتبرترین فروشندگانی که محصولات این برند را به صورت آنلاین و حضوری به فروش می‌رسانند، مشاهده کنید. همچنین، می‌توانید به دسته‌بندی سرخ کن بدون روغن در سایت ترب مراجعه کنید و با انتخاب برند فیلیپس، به مدل‌های متنوع این برند دسترسی پیدا کنید.

اگر در انتخاب مدل مناسب برای خود دچار تردید هستید و نمی‌دانید کدام مدل را انتخاب کنید، می‌توانید محصولات این برند را براساس قیمت و محبوبیت مرتب کنید. با انتخاب هر محصولی که خواستید، لیست فروشندگان آنلاین و حضوری آن برای‌تان نمایش داده می‌شود که می‌توانید قیمت آن‌ها را با هم مقایسه کنید. برای مشاهده فروشندگان حضوری، باید شهر محل سکونت خود را از بخش ترب من انتخاب کرده باشید تا از این قابلیت کاربردی استفاده کنید.

مقایسه معایب سرخ کن بدون روغن فیلیپس با سرخ کن معمولی

معایب سرخ کن بدون روغن فیلیپسمعایب سرخ کن معمولی فیلیپس
عدم پخت یک‌دست غذاناسالم بودن غذا به دلیل مقادیر بالای روغن مصرفی
طولانی بودن زمان پختخطر ریختن و پخش شدن روغن داغ و سوختن
ظرفیت کمدشوار بودن شستن دستگاه
متفاوت بودن بافت و طعم غذاهزینه زیاد برای تهیه روغن
تنوع غذایی کماحتمال تولید ترکیبات مضر در صورت استفاده مجدد از روغن
دشوار بودن شستن دستگاهایجاد بوی نامطبوع
صدای زیادتولید دود و چربی در دستگاه
ابعاد بزرگخطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی به دلیل مصرف زیاد روغن
مقایسه مشکلات سرخ کن بدون روغن فیلیپس با سرخ کن معمولی

کلام آخر

فیلیپس (Philips) یکی از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین برندهای تولیدکننده لوازم خانگی و وسایل آشپزخانه است که به کیفیت بالا و قیمت مناسب شهرت دارد. این برند در بازار سرخ کن بدون روغن هم حضور پررنگ و موثری دارد و محصولات بسیار باکیفیتی تولید می‌کند؛ اما باید توجه داشته باشید که سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس با وجود مزایایی مانند کاهش مصرف روغن و چربی، پخت سریع و آسان و تنوع در پخت، معایبی هم دارند که باید قبل از خرید در نظر گرفته شوند.

درخصوص معایب سرخ کن بدون روغن فیلیپس می‌توانیم به مواردی نظیر عدم پخت یک‌دست غذا، طولانی بودن زمان پخت، ظرفیت کم و صدای زیاد اشاره کنیم. در نهایت با توجه به مشکلات سرخ کن بدون روغن فیلیپس و مواردی که به‌عنوان مضرات سرخ کن بدون روغن فیلیپس مطرح کردیم، انتخاب اینکه آیا این محصول برای شما مناسب است یا خیر، به نیازها و اولویت‌های‌تان بستگی دارد. شما باید مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن فیلیپس را کنار هم قرار دهید تا بفهمید آیا برای شما مناسب هستند یا خیر.

  • عدم پخت یکدست غذا
  • طولانی شدن زمان پخت غذا
  • سبد کوچک
  • تغییر دادن بافت و طعم غذا
  • تنوع غذایی کم
  • دشوار بودن شستشو و تمیز کردن
  • ایجاد سروصدای زیاد
  • وزن سنگین و ابعاد بزرگ

پرسش های متداول در مورد مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن فیلیپس

آیا سرخ کن بدون روغن فیلیپس مضر است؟

هیچ مدرک قطعی مبنی بر مضر بودن سرخ کن بدون روغن فیلیپس یا سایر برندها وجود ندارد. با این حال، مانند هر وسیله پخت دیگری، استفاده بیش از حد از آن و پخت غذا در دمای بالا می‌تواند منجر به تولید مواد مضری مانند COPs و مواد سرطان‌زا شود.

آیا سرخ کن بدون روغن فیلیپس طعم و مزه غذا را تغییر می‌دهد؟

این موضوع تا حد زیادی سلیقه‌ای است. برخی از مردم طعم و مزه غذا در سرخ کن بدون روغن را دوست ندارند، برخی هم ممکن است مشکلی با آن نداشته باشند؛ اما به‌طور کلی، طعم غذا در سرخ کن بدون روغن کاملا شبیه سرخ کن‌های معمولی از آب درنمی‌آید.

آیا برای پختن هر غذایی می‌توان از سرخ کن بدون روغن فیلیپس استفاده کرد؟

خیر، سرخ کن بدون روغن فیلیپس برای پخت همه نوع غذایی مناسب نیست. برای مثال، پخت غذاهای آبدار مانند کباب در این دستگاه امکان‌پذیر نیست.

چرا غذا در سرخ کن بدون روغن فیلیپس خشک می‌شود؟

این امر، به دلیل ماهیت سرخ کن‌های بدون روغن است که به جای روغن داغ، از هوای داغی که توسط المنت تولید و توسط فن اطراف غذا پخش می‌شود برای پختن غذا استفاده می‌کنند و فقط جزو معایب سرخ کن بدون روغن فیلیپس نیست.

قبل از خرید سرخ کن بدون روغن فیلیپس به چه نکاتی باید توجه کرد؟

ظرفیت دستگاه، قیمت، کیفیت پخت، مصرف برق، اندازه و فضای اشغال‌شده، گارانتی و خدمات پس از فروش برخی از نکات مهمی هستند که قبل از خرید سرخ کن بدون روغن فیلیپس باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

چرا باید از سرخ کن بدون روغن فیلیپس استفاده کنیم؟

سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس به دلیل داشتن مزایایی نظیر کاهش چربی غذا، کاهش زمان آشپزی، خدمات عالی، سازگاری با محیط زیست و دلایل دیگر، گزینه بسیار ایده‌آلی برای کسانی که قصد خرید سرخ کن بدون روغن دارند، محسوب می‌شوند.

آیا سرخ کن بدون روغن فیلیپس ارزش خرید دارد؟

اینکه سرخ کن بدون روغن فیلیپس ارزش خرید دارد یا خیر، به سلیقه و نیازهای شما بستگی دارد. اما به طور کلی، سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند و مزایای آن‌ها بیشتر از معایب‌شان است.

🔗 منابع: alsothecrumbsplease | agarolifestyle | airfrydaily

عرفان رحیمی صادق
عرفان رحیمی صادق

من فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی هستم و از سال ۹۴ تولید محتوا رو شروع کردم. اوایل، از زمانی که تولید محتوا رو جدی‌تر دنبال کردم، درهای جدیدی به روم باز شد و با افراد مهمی تو این عرصه آشنا شدم که سعی کردم از هر کدوم یه چیزایی یاد بگیرم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *