مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ؛ در جستجوی برترین برند

کره جنوبی، دو مورد از بزرگ‌ترین و بهترین برندهای صنعت تلویزیون را به ما معرفی کرده است که Samsung و LG نام دارند. هر دوی این برندها، جزو برترین برندها در بازار تلویزیون‌های هوشمند و غیرهوشمند هستند که تنوع مدل بسیار بالایی دارند؛ از مدل‌های ساده و ارزان گرفته تا مدل‌هایی که دارای پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین فناوری‌های روز دنیا هستند. در این مطلب با مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ، به این سوال پاسخ می‌دهیم که تلویزیون سامسونگ بهتر است یا ال جی؟ نظر مردم در این رابطه چیست؟ پس با ما در وبلاگ ترب همراه باشید.

تلویزیون ال جی بهتر است یا سامسونگ

سامسونگ و ال جی، دو تولیدکننده عرصه فناوری هستند که در بزرگ‌ترین مقیاس فعالیت می‌کنند. این دو برند، سازنده برخی از بهترین و پیشرفته‌ترین تلویزیون‌هایی هستند که در حال حاضر می‌توان در بازار پیدا کرد. در مدل‌های پیشرفته آن‌ها، فناوری‌های متفاوتی وجود دارد که تفاوت تلویزیون سامسونگ و ال جی را رقم می‌زننند.

هر دو برند ال جی و سامسونگ، ساخت کره جنوبی هستند که در عرصه بین‌المللی فعالیت می‌کنند و در بازار اروپا و آمریکا هم حضور پررنگ و موثری دارند؛ برخلاف برخی از برندهای آسیایی دیگر نظیر پاناسونیک یا فیلیپس که مجوز فعالیت در بازار آمریکای شمالی ندارند.

مقایسه کلی برندهای سامسونگ و ال جی بدون در نظر گرفتن مدل‌های خاص، می‌تواند گمراه‌کننده باشد. برای مقایسه دقیق، باید مدل‌های خاص با ویژگی‌های مشابه را با هم مقایسه کنید.

برای اینکه بدانیم در نهایت، تلویزیون سامسونگ بهتر است یا ال جی، باید آن‌ها را از جنبه‌های مختلف با هم مقایسه کنیم. معیارهایی که برای بررسی تفاوت تلویزیون سامسونگ و ال جی در نظر گرفته‌ایم، به شرح زیر است:

  • کیفیت تصویر
  • فناوری پنل
  • عملکرد صوتی
  • ویژگی‌ها
  • قیمت
  • اتصالات
  • سازگاری با محیط زیست
  • سیستم عامل
  • فرمت‌های قابل پشتیبانی

۱. تفاوت تلویزیون سامسونگ و ال جی از نظر کیفیت تصویر

مقایسه تصویر تلویزیون oled g3 ال جی با سامسونگ s95c
سامسونگ و ال جی، هر دو به دلیل ارائه بالاترین سطح کیفیت تصویر، کاملا شناخته شده هستند.

کیفیت تصویر، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ است. هر دو برند وضوح تصویر و کیفیت بسیار بالایی ارائه می‌کنند و در عین حال، دارای مجموعه‌ای چشم‌گیر از ویژگی‌های اضافی مانند سازگاری با کنترل صدا یا فناوری نرخ حرکت برای کاهش تاری تصاویر هنگام تماشای فیلم‌های ورزشی یا اکشن هستند.

با این حال، گفتنی است که سامسونگ پیشرفته‌ترین ویژگی‌ها مانند پردازنده‌های کوانتومی و فناوری نور پس‌زمینه Direct Full Array را در مدل‌های رده بالای خود برای افزایش سطح کنتراست و دقت رنگ به کار می‌گیرد. به‌طور کلی، تفاوت تلویزیون سامسونگ و ال جی در کیفیت تصویر، چندان زیاد نیست که یکی را نسبت به دیگری برتر بدانیم؛ هر دو دارای بهترین و باکیفیت‌ترین تصاویری هستند که در یک تلویزیون می‌توانیم ببینیم.

اگر دوست دارید با جدید ترین ها و بهترین مدل های تلویزیون های ال جی آشنا شوید، حتما مقاله معرفی بهترین تلویزیون ال جی را مطالعه کنید.

۲. مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ از نظر فناوری پنل

مقایسه پنل oled و qled
سامسونگ از فناوری QLED در تلویزیون‌های خود استفاده می‌کند و ال جی از فناوری OLED.

یکی از موارد مهمی که می‌توان به‌عنوان تفاوت تلویزیون سامسونگ و ال جی در نظر گرفت، فناوری به‌کاررفته در پنل‌های آن‌ها است. در اینجا، شاهد رقابت پنل‌های OLED و QLED هستیم. فناوری QLED در تلویزیون‌های سامسونگ به کار می‌رود و OLED در تلویزین‌های ال جی، که هر دو جزو بهترین نوع پنل‌های نمایشگر در تلویزیون‌ها به شمار می‌روند.

به‌طور کلی، نظر مردم و اکثر متخصصین حوزه فناوری‌های نمایشگر، این است که پنل‌های OLED (یا LED ارگانیک) همیشه نسبت به QLED (یا LED نقطه کوانتومی) برتری دارند. با توجه به اینکه سامسونگ بیشتر از QLED استفاده می‌کند و ال جی OLED را در محصولات خود ترجیح می‌دهد، می‌توان گفت تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی معمولا در مقایسه با مدل‌های مشابه سامسونگ، از نظر کیفیت تصویر برتر هستند.

تفاوت فناوری‌های پنل QLED و OLED

  • QLED: نوعی فناوری نمایشگر کریستال مایع (LCD) است که یکی از محبوب‌ترین انواع صفحه نمایش در تلویزیون‌های مدرن به شمار می‌رود. این فناوری، به نور پس زمینه LED برای روشن کردن نقاط کوانتومی به منظور ایجاد رنگ و کنتراست دقیق متکی است. بدین معنی که این صفحه نمایش‌ها بسیار روشن‌تر از همتایان “ارگانیک” خود هستند.
  • OLED: این نوع پنل‌ها، شامل میلیون‌ها پیکسل ساطع کننده نور هستند که می‌توانند به صورت جداگانه روشن و خاموش شوند. به همین دلیل، طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها را نمایش می‌دهند، کنتراست بهتری دارند و نرخ تازه‌سازی آن‌ها نیز بالاتر است. به طور کلی، تصویر بهتری را در شرایط و زاویه‌های دید مختلف ارائه می‌کنند. همچنین، بسیار باریک هستند.

۳. از نظر عملکرد صوتی، تلویزیون سامسونگ بهتر است یا ال جی؟

یک تلویزیون بدون فریم در یک اتاق مدرن
تعداد اسپیکرها و قدرت آن‌ها، مهم‌ترین فاکتور تعیین کننده کیفیت صدای یک تلویزیون هستند.

برای مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ از نظر عملکرد صوتی و تصمیم‌گیری در مورد اینکه تلویزیون سامسونگ بهتر است یا ال جی، باید دو فاکتور مهم را مد نظر قرار دهیم:

  • تعداد اسپیکرها
  • قدرت اسپیکرها (بر حسب وات)

تعداد و قدرت اسپیکرها، نقش حیاتی و پررنگی در مقایسه عملکرد صوتی تلویزیون‌های هوشمند ایفا می‌کنند. البته که، سایز تلویزیون هم تاثیر زیادی در کیفیت صدای آن دارد. معمولا هرچه تلویزیون بزرگ‌تر باشد، کیفیت صدای بهتری هم دارد؛ چراکه فضای بیشتری برای به کار گیری اسپیکرهای بیشتر در آن وجود دارد. پس برای کسب بهترین تجربه صوتی ممکن، بهتر است به سراغ مدل‌های ۵۵ اینچ و بالاتر بروید.

در بازه‌های قیمتی یکسان، تفاوت تلویزیون سامسونگ و ال جی از نظر کیفیت صدا، چندان چشمگیر نیست و به سختی می‌توان گفت کدام یک کیفیت صدای بهتری دارد. در اکثر مدل‌های این دو برند، معمولا بین دو تا چهار کانال صدا به همراه دو ساب ووفر وجود دارد. این موضوع در مورد قدرت اسپیکرهای آن‌ها هم صدق می‌کند.

اگر قصد خرید تلوزیون های برند سامسونگ را دارید و تردید دارد که کدام مدل برای شما مناسب تر است، حتما نگاهی به مقاله معرفی بهترین تلویزیون سامسونگ داشته باشید.

قدرت خروجی بلندگوهای تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی در مدل‌های اقتصادی معمولا ۴۰ وات و در مدل‌های پیشرفته و رده بالا، حدود ۷۰ وات است. جدیدترین و رده بالاترین مدل‌های تلویزیون هوشمند ال جی و سامسونگ، به ترتیب دارای توان خروجی ۶۰ و ۷۰ وات هستند. هر دو سازنده، تلویزیون‌های خود را به کدک‌هایی مجهز می‌کنند که به لطف آن‌ها می‌توانید طیف وسیعی از فرمت‌های صوتی را پخش کنید.

تلویزیون‌های هر دو برند سامسونگ و ال جی، معمولا از Dolby Atmos که محبوب‌ترین فناوری صدای فراگیر است، پشتیبانی می‌کنند. اگر می‌خواهید صدا را از یک اسپیکر خارجی پخش کنید یا تنظیم صدای فراگیر انجام دهید، وجود این فناوری اهمیت بسیار زیادی دارد.

در نهایت، اگر بخواهیم فقط یک برنده در این بخش داشته باشیم و بگوییم از نظر کیفیت صدا تلویزیون سامسونگ بهتر است یا ال جی، باید اشاره کنیم که LG در مدل‌های میان رده خود، کیفیت صدای بهتری ارائه می‌کند. تلویزیون‌های ال جی که یکی از بهترین تلوزیون های خارجی بازار محسوب می‌شود، کانال‌های بلندگو و وات بیشتری نسبت به قیمت خود دارند.

۴. مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ در ویژگی‌ها

بهترین تلویزیون‌های ال جی
ویژگی‌های تلویزیون‌های هوشمند، معمولا با قیمت آن‌ها رابطه مستقیم دارد.

ویژگی‌های یک تلویزیون هوشمند، نقش اساسی در قابلیت‌ها و توانایی‌های آن ایفا می‌کند. این ویژگی‌ها شامل طیف گسترده‌ای هستند که هر کدام را می‌توان به دست‌های مجزا نظیر تعداد و نوع درگاه‌ها، سیستم عامل، فرمت‌های قابل پشتیبانی و موارد مختلف دیگر تقسیم کرد. اینکه از نظر ویژگی‌ها، تلویزیون سامسونگ بهتر است یا ال جی، به نظر مردم و همینطور ترجیحات و عادت‌های آن‌ها بستگی دارد.

هر دو برند از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند HDR (محدوده دینامیکی بالا یا High Dynamic Range) و رنگ کوانتومی در مدل‌های رده بالای خود بهره می‌برند که به بینندگان اجازه می‌دهد سطح بالاتری از کیفیت تصویر را با کنتراست‌های واضح و نمایش دقیق رنگ تجربه کنند. علاوه‌براین، آخرین فناوری‌های این دو برند در تلویزیون‌های هوشمند آن‌ها، باعث می‌شود که بینندگان به شکلی بهتر و راحت‌تر به پلتفرم‌های استریم نظیر Netflix یا Hulu دسترسی پیدا کنند.

۵. مقایسه قیمت تلویزیون ال جی و سامسونگ

ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ
معمولا تلویزیون‌های ال جی در مقایسه با تلویزیون‌های سامسونگ قیمت مناسب‌تری دارند.

قیمت، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ است که در آن، LG کاملا نسبت به Samsung برتری دارد. اگرچه قیمت تلویزیون‌های این دو برند در مدل‌های پایین رده و میان‌رده به هم نزدیک است، اما به‌طور کلی تلویزیون‌های ال جی در رنج قیمت یکسان، ویژگی‌های بیشتر و کیفیت صدا و تصویر بهتری ارائه می‌کنند. پس برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند بدانند از نظر قیمت تلویزیون سامسونگ بهتر است یا ال جی، باید گفت LG از این نظر عملکرد بهتری دارد.

در بین مدل‌های میان‌رده نیز تلویزیون‌های ال جی معمولا قیمت کم‌تری دارند. اگر می‌خواهید نسبت به قیمتی که پرداخت می‌کنید عملکرد و کیفیت بهتری به دست بیاورید، ال جی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. لازم به ذکر است که اگر خوره تکنولوژی هستید و می‌خواهید پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین قابلیت‌های روز دنیا را تجربه کنید، سامسونگ گزینه بهتری برای شما است. چرا که مدل‌های آن، دارای ویژگی‌هایی هستند که احتمالا توجه شما را بیشتر جلب می‌کنند. این امر برای افرادی که قیمت برایشان ملاک نیست، صدق می‌کند.

۶. مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ از نظر اتصالات

تلویزیون سامسونگ و تلویزیون ال جی کنار هم
در هر دو برند سامسونگ و ال جی، اتصالات بی‌سیم و سیمی کامل است.

تلویزیون‌های هوشمند هر دو برند Samsung و LG دارای اتصالات کامل از جمله Wi-Fi هستند. این قابلیت، نه تنها به شما اجازه می‌دهد که به پلتفرم‌های استریم نظیر نتفلیکس متصل شوید و جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌ها را تماشا کنید، بلکه امکان پخش تصویر گوشی یا لپتاپ خود روی نمایشگر تلویزیون را نیز به شما می‌دهد.

آموزش اتصال به تلویزیون و راه‌های وصل شدن گوشی به تلویزیون را در مطالب قبلی وبلاگ ترب توضیح داده‌ایم.

از نظر اتصالات سیمی نیز، تلویزیون‌های هر دو برند ال جی و سامسونگ دارای چند درگاه HDMI هستند که به شما اجازه می‌دهند چندین دستگاه نظیر کنسول بازی، ساندبار و دستگاه‌های مختلف دیگر را بدون افت کیفیت صدا و تصویر به آن‌ها متصل کنید. هر چه تعداد درگاه‌های HDMI بیشتر باشد، دستگاه‌های بیشتری را می‌توانید به طور همزمان به تلویزیون متصل کنید.

علاوه‌براین، تلویزیون‌های این دو برند در محدوده‌های قیمتی مختلف، چند درگاه USB هم دارند. با این درگاه‌ها، می‌توانید دستگاه‌های پخش خارجی از جمله فلش مموری یا Google Chromecast را به تلویزیون متصل کنید. این قابلیت، برای افرادی که سیستم عامل مورد استفاده سامسونگ یا ال جی را دوست ندارند، بسیار عالی است. زیرا از طریق آن می‌توانند به سادگی دستگاه استریم خود را به تلویزیون وصل کنند تا رابط کاربری دلپذیرتری داشته باشند.

۷. تلویزیون سامسونگ بیشتر با محیط زیست سازگاری دارد یا ال جی؟

تلویزیون OLED 8K ال جی
ال جی و سامسونگ، هر دو با به کار گیری حالت‌هایی برای صرفه‌جویی در انرژی، در تلاش هستند تا تاثیر کم‌تری بر محیط زیست بگذارند.

متاسفانه، به دلیل مواد و فرآیندهای مورد استفاده در ساخت تلویزیون‌های هوشمند، این دستگاه‌ها چندان سازگار با محیط زیست نیستند. با این حال، لازم به ذکر است که این دو تولیدکننده کره‌ای یکسری اقدامات برای مجهز کردن تلویزیون‌های خود به فناوری‌های سبز انجام داده‌اند تا تاثیر کم‌تری بر محیط زیست داشته باشند.

هرکدام از این دو برند فناوری‌های کم مصرف را برای بهینه‌سازی مصرف برق دستگاه‌هایشان توسعه داده‌اند. ویژگی‌هایی مانند تنظیم خودکار روشنایی صفحه، به شما کمک می‌کند با کم‌نور کردن صفحه نمایش در زمانی که نور زیادی در محیط وجود دارد، در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید.

اگر به نظر مردم هم برای تصمیم‌گیری بین سامسونگ یا ال جی توجه می‌کنید، به خاطر داشته باشید که همه نظرات معتبر نیستند و حتما از نظرات کارشناسان این امر استفاده کنید.

تلویزیون‌های این دو برند همچنین، حالت‌هایی برای صرفه‌جویی در انرژی هم دارند که وقتی نمایشگر غیرفعال باشد، پس از مدتی آن را خاموش می‌کند. علاوه‌براین، هر دو شرکت از پلاستیک‌های بازیافتی و قابل بازیافت برای تولید تلویزیون‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند.

تلویزیون‌های ال جی دارای پنل‌های نمایشگر بدون جیوه هستند. سامسونگ نیز برای سایت‌های تولید نیمه‌رساناهای خود در سراسر جهان، گواهینامه‌های مخصوص برای تولید کم‌ترین میزان زباله دریافت کرده است. نظر مردم این است که این دو غول کره‌ای دنیای فناوری، بر ایجاد طرح‌ها و برنامه‌های پردازشی قابل بازیافت تمرکز کرده‌اند.

۸. تفاوت تلویزیون سامسونگ و ال جی از نظر سیستم عامل

سیستم عامل Tizen در مقایسه با webos
سامسونگ از سیستم عامل Tizen و ال جی از WebOS استفاده می‌کند.

تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی بر پایه فناوری اختصاصی این شرکت، یعنی سیستم عامل webOS کار می‌کنند. این سیستم عامل، به خوبی با فروشگاه LG Content Store پیکربندی شده که طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها، از جمله سرویس‌های پخش و بازی‌های مختلف را ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، سامسونگ از سیستم عامل Tizen برای تلویزیون‌های خود استفاده می‌کند که بخش Smart Hub آن، به شما امکان دسترسی به طیف وسیعی از برنامه‌ها و خدمات محبوب را می‌دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل ذکر سیستم عامل تایزن، ادغام با اکوسیستم SmartThings سامسونگ است که به شما امکان می‌دهد اتوماسیون‌های مختلفی را روی دستگاه خود اجرا کنید. اینکه از نظر سیستم عامل تلویزیون سامسونگ بهتر است یا ال جی، به سلیقه و ترحیجات شما بستگی دارد که با کدام یک از این دو سیستم عامل احساس راحتی بیشتری دارید و از قابلیت‌های کدام یک، به شکل بهتری می‌توانید استفاده کنید. Tizen و webOS هر دو بسیار نرم و روان هستند و امکان نصب اپلیکیشن‌های مختلف را به شما می‌دهند.

در صورتی که نمی‌دانید هنگام خرید تلویزیون به چه نکاتی باید توجه کنید، می‌توانید به راهنمای خرید تلویزیون مراجعه کنید که ضمن بررسی این نکات، به معرفی چند مدل برتر از برندهای معتبر و محبوب بازار نیز پرداخته‌ایم.

سیستم عاملی که امروزه در تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی به کار می‌رود، به خوبی توسعه یافته و به بلوغ رسیده است؛ مخصوصا در مقایسه با سیستم عامل‌هایی نظیر Android TV یا Google TV که یک سیستم عامل ناقص و خام است. تفاوت تلویزیون سامسونگ و ال جی از نظر سیستم عامل برای کاربران عادی چندان محسوس نیست. اما بد نیست نظر مردم را هم در مورد این دو سیستم عامل بررسی کنید تا ببینید در نهایت، تلویزیون سامسونگ بهتر است یا ال جی.

۹. تفاوت فرمت‌های قابل پشتیبانی در تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی

لوگوی تلویزیون سامسونگ
ال جی از فرمت Dolby Vision و سامسونگ از HDR10+ در تلویزیون‌های خود استفاده می‌کند.

یکی دیگر از جنبه‌های تفاوت تلویزیون سامسونگ و ال جی، فرمت‌های مورد استفاده آن‌ها است. این دو برند، از فرمت‌های کمی متفاوت برای محدوده دینامیکی بالا (HDR) پشتیبانی می‌کنند. ال جی، فرمت Dolby Vision را در مدل‌های پرمیوم یا رده بالای OLED و Super UHD خود قرار می‌دهد، در حالی که سامسونگ ترجیح می‌دهد از فرمت HDR10+ برای تلویزیون‌های پیشرفته خود استفاده کند.

هر دو فرمت Dolby Vision و HDR10+ برای تنظیم خروجی تلویزیون با محتوای در حال نمایش، از قابلیتی به اسم متادیتای پویا (Dynamic Metadata) استفاده می‌کنند. بنابراین، می‌توانند سطح روشنایی، کنتراست و پردازش تصویر را بر اساس محتوای در حال نمایش، تنظیم کنند. برای مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ، می‌توان گفت Dolby Vision واقعا فرمت پیشرفته‌تری است.

در مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ، سلیقه هم دخیل است. به عنوان مثال، ممکن است سلیقه و نظر شما در مورد کیفیت تصویر یا صدای یک برند با نظر دیگران متفاوت باشد.

Dolby Vision از طیف رنگی ۱۲ بیت استفاده می‌کند، در حالی که طیف رنگی فرمت HDR10+ به ۱۰ بیت می‌رسد. علاوه‌براین، Dolby Vision فرمت رایج‌تری است. Apple TV و Google TV هر دو در محتواهای 4K از Dolby Vision استفاده می‌کنند. درست است که فرمت HDR قابل پشتیبانی، فقط در تلویزیون‌های رده بالا و گران قیمت اهمیت دارد، اما کسانی که هزینه زیادی می‌کنند، باید با دقت فکر کنند که می‌خواهند روی چه سرویس‌هایی محتوای HDR تماشا کنند.

تلویزیون سامسونگ بهتر است یا ال جی؟

یک تلویزیون بدون فریم در اتاقی با طراحی مینیمال مدرن
شباهت‌های تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی، بسیار بیشتر از تفاوت‌های آن‌ها است.

تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی از نظر کیفیت تصویر، عملکرد صدا، قابلیت‌ها، ویژگی‌های اضافی و حتی سازگاری با محیط زیست تقریبا در یک سطح قرار دارند. این موضوع می‌تواند تصمیم‌گیری در مورد اینکه تلویزیون سامسونگ بهتر است یا ال جی را دشوار کند. در آخر، همه چیز به عادت‌ها و ترجیحات شما بستگی دارد.

اگر به دنبال یک مدل میان رده با ارزش خرید بالا هستید، به احتمال زیاد ال جی انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. اما اگر بیشتر به فناوری علاقه‌مند هستید و از اینکه کمی بیشتر برای تلویزیون خود هزینه کنید، هراسی ندارید، سامسونگ می‌تواند گزینه بهتری باشد. تفاوت تلویزیون سامسونگ و ال جی فقط در یکسری موارد جزئی نظیر سیستم عامل یا فرمت‌های تصویری قابل پشتیبانی است که در تجربه استفاده کاربران عادی، تاثیر چندان زیادی ندارد. زیرا هر دو در بالاترین سطح کیفی هستند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ بهتر است به خاطر داشته باشید، این است که اکثر پخش‌کننده‌ها و سرویس‌های استریم، کیفیت استریم‌های خود را محدود می‌کنند تا بهترین تصویر و صدا را بدون بافر (تاخیر) ارائه دهند. این بدان معناست که شاید نیازی نباشد برای قابلیت‌هایی مانند استریم 4K یا Dolby Atmos هزینه بیشتری کنید. بهتر است مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل را انتخاب کنید که در اکثر مواقع، LG است.

تلویزیون‌های ال جی و سامسونگ را از کجا بخریم؟

بهترین تلویزیون سامسونگ
ترب، امکان مقایسه قیمت و مشخصات تلویزیون‌های ال جی و سامسونگ را فراهم کرده است.

برای خرید تلویزیون‌های ال جی و سامسونگ با بهترین قیمت، می‌توانید به سایت ترب سر بزنید. در ترب، مدل‌های متنوعی در سایزهای مختلف از این دو برند محبوب وجود دارد که می‌توانید مشخصات آن‌ها را با هم مقایسه کرده و مناسب‌ترین مدل را طبق نیازها و بودجه خود به صورت حضوری یا آنلاین تهیه نمایید.

برای بهره‌مندی از امکان خرید حضوری از طریق سایت ترب، ابتدا باید شهر محل سکونت خود را از قسمت ترب من انتخاب کنید و وارد صفحه محصول مورد نظر خود شوید. بعد از لیست فروشندگان آنلاین، می‌توانید لیست فروشندگان حضوری کالای مورد نظر خود را نیز مشاهده کنید. برای اینکه محصول مورد نظر خود را راحت‌تر پیدا کنید اسم برند، مدل یا اندازه صفحه‌ای که مد نظر دارید را در صفحه اصلی سایت ترب جستجو کنید.

کلام آخر

هر دو برند LG و Samsung تلویزیون‌های بسیار باکیفیتی تولید و عرضه می‌کنند که بسته به بودجه و نیازهای خود، می‌توانید یکی از مدل‌های آن‌ها را خریداری کنید. بنابراین، ارزش صرف وقت برای بررسی و تحقیق کامل را دارند. ما در این مطلب با اشاره به تمامی جنبه‌های تفاوت تلویزیون سامسونگ و ال جی، تلاش کردیم تا به شما در تصمیم‌گیری کمک کنیم.

اینکه تلویزیون سامسونگ بهتر است یا ال جی، پاسخ قطعی و مشخصی ندارد. چرا که در نهایت به تصمیم شما بستگی دارد که کدام یک را بیشتر ترجیح بدهید. مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ نشان می‌دهد که اگر به دنبال قیمت مناسب هستید، ال جی انتخاب بهتری است. اما اگر قیمت برایتان ملاک نیست و می‌خواهید بهترین فناوری‌های روز دنیا را تجربه کنید، سامسونگ را انتخاب کنید.

مقایسه ویژگی‌های تلویزیون ال جی و سامسونگ

معیارهاسامسونگال جی
کیفیت تصویردارای ویژگی‌های پیشرفته‌ترعالی
فناوری پنلQLEDOLED
عملکرد صوتیخوب، با تنوع در فناوری‌های صوتیعالی، با صدای فراگیر و سه بعدی (عملکرد بهتر در مدل‌های میان رده و اقتصادی)
ویژگی‌هادارای فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند HDR (محدوده دینامیکی بالا یا High Dynamic Range) دارای فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند HDR (محدوده دینامیکی بالا یا High Dynamic Range)
قیمتبالاترمناسب‌تر
اتصالاتتنوع بالا در اتصالات بی‌سیم و سیمیتنوع بالا در اتصالات بی‌سیم و سیمی
سازگاری با محیط زیستاستفاده از مواد اولیه قابل بازیافت، بسته‌بندی‌های سازگار با محیط زیستاستفاده از مواد اولیه قابل بازیافت، بسته‌بندی‌های سازگار با محیط زیست
سیستم عاملTizen (سازگار با اکوسیستم SmartThings سامسونگ)WebOS (دارای فروشگاه LG Content Store)
فرمت‌های قابل پشتیبانیHDR10+ (طیف رنگی ۱۰ بیت)Dolby Vision (فرمت رایج‌تر با طیف رنگی ۱۲ بیت)
مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ

پرسش های متداول در مورد مقایسه تلویزیون ال جی و سامسونگ

خرابی تلویزیون ال جی بیشتر است یا سامسونگ؟

با بررسی نظر مردم در فضای مجازی، می‌توان دید که گزارش‌های خرابی تلویزیون‌های ال جی بیشتر از سامسونگ است. این خرابی‌ها شامل ایرادات مختلفی هستند؛ از مشکلات جزئی نرم افزاری گرفته تا مشکلات جدی‌تری مانند سایه انداختن و روشن شدن نقطه‌ای نمایشگر.

سامسونگ یا ال‌جی، کدام یک برند قابل اطمینان‌تری است؟

سامسونگ و ال جی، هر دو برندهای کاملا قابل اطمینان و بسیار باکیفیتی هستند که در بالاترین سطح بازار قرار دارند. اما به طور کلی، ویژگی‌ها و فناوری‌هایی که در تلویزیون‌های سامسونگ وجود دارد، مدرن‌تر هستند.

کیفیت تصویر سامسونگ بیشتر است یا ال جی؟

از نظر کیفیت تصویر، ال جی و سامسونگ تقریبا در یک سطح قرار دارند. این دو شرکت کره‌ای، بهترین متریال را در تلویزیون‌های خود به کار می‌گیرند و در ساخت آن‌ها از فلزات و پلاستیک‌های قابل بازیافت استفاده می‌کنند که هم دوام بالایی دارند و هم زیبا هستند.

OLED بهتر است یا QLED؟

اینجا یکی از موارد نادر و کمیابی است که همه علاقه‌مندان به تکنولوژی روی آن توافق دارند. به طور کلی، نمایشگرهای OLED از نظر کیفیت تصویر نسبت به صفحه نمایش‌های QLED برتری دارند.

🔗 منابع: cyberghostvpn | livingetc| techradar

عرفان رحیمی صادق
عرفان رحیمی صادق

من فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی هستم و از سال ۹۴ تولید محتوا رو شروع کردم. اوایل، از زمانی که تولید محتوا رو جدی‌تر دنبال کردم، درهای جدیدی به روم باز شد و با افراد مهمی تو این عرصه آشنا شدم که سعی کردم از هر کدوم یه چیزایی یاد بگیرم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *