مقایسه سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس از نظر قدرت، عملکرد و قیمت

دنیای سرخ کن‌ها به تکامل خود ادامه می‌دهد و این محصولات به عنوان جایگزینی سالم‌تر برای سرخ کن‌های سنتی، محبوبیت روزافزونی پیدا می‌کنند. در میان برندهای پیشرو در این بازار، نینجا و فیلیپس با ارائه طیف وسیعی از مدل‌ها با ویژگی‌ها و قیمت‌های متنوع، خودنمایی می‌کنند. اگر انتخاب بین این دو برند برای شما هم دشوار است، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به مقایسه سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس از جنبه‌های مختلف نظیر ظرفیت، اندازه، قدرت، عملکرد، قیمت و تمامی جنبه‌های دیگر بپردازیم.

مقایسه سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس

سرخ کن بدون روغن نقره‌ای رنگ مارک نینجا
نینجا و فیلیپس، هر دو جزو بهترین برندهای سرخ کن بدون روغن در بازار ایران هستند.

پیش از شروع مقایسه سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس، ابتدا باید کمی بیشتر با این دو برند آشنا شویم. نینجا (Ninja)، یک شرکت آمریکایی پیشرو در زمینه تولید لوازم آشپزخانه است که با ارائه سرخ کن‌های بدون روغن باکیفیت و نوآورانه، به یکی از محبوب‌ترین برندها در این بازار تبدیل شده. تنوع بالا، گردش هوای یکنواخت و قابلیت‌های پخت متنوع، شاخص‌ترین ویژگی‌های سرخ کن‌های نینجا است.

در سمت مقابل، فیلیپس (Philips) قرار دارد که آن هم یکی از محبوب‌ترین برندهای سرخ کن در ایران به شمار می‌رود. محصولات فیلیپس در بازار ایران کاملا شناخته شده‌اند هستند و همه مردم آن‌ها را به دلیل کیفیت بالا، عملکرد قوی و در عین حال، قیمت مناسب می‌شناسند. مواردی که در ادامه این مقاله به عنوان فرق سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس بررسی می‌کنیم، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ظرفیت و اندازه
  • قدرت و عملکرد
  • دما و برنامه‌های پخت
  • طراحی و شکل ظاهری
  • قیمت

در مطالب قبلی وبلاگ ترب بهترین سرخ کن بدون روغن فیلیپس را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

۱. فرق سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس از نظر ظرفیت و اندازه

نمونه سرخ کن بدون روغن فیلیپس روی میز آشپزخانه
سرخ کن فیلیپس برای افراد مجرد و خانواده‌های کم جمعیت بهتر است.

فرق سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس از نظر ظرفیت و اندازه، چندان ملموس و زیاد نیست. چرا که هر دوی آن‌ها، مدل‌های متنوعی با ظرفیت‌ها و اندازه‌های مختلف تولید و عرضه کرده‌اند که آن‌ها را برای افراد و مصارف مختلف از جمله افراد مجرد، زوج‌ها و خانواده‌های پرجمعیت مناسب می‌کند.

سرخ کن‌های نینجا با ظرفیت‌های مختلفی از ۲.۵ تا ۷.۵ لیتر به بازار عرضه می‌شوند و سرخ کن‌های فیلیپس نیز در طیف وسیعی از ظرفیت‌ها از ۱.۸ تا ۷.۳ لیتر موجود هستند. همانطور که واضح است، تفاوت سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس از نظر ظرفیت و اندازه چندان زیاد نیست. اما فیلیپس برای افراد مجرد و خانواده‌های کم جمعیت بهتر است. چراکه مدل‌های کم ظرفیت آن، راحت‌تر در بازار پیدا می‌شود.

ویژگیسرخ کن فیلیپسسرخ کن نینجا
حداقل ظرفیت۱.۸ لیتر۲.۵ لیتر
حداکثر ظرفیت۷.۳ لیتر۷.۵ لیتر
مناسب برایافراد مجرد، زوج‌ها و خانواده‌های کم جمعیت و پرجمعیتافراد مجرد، زوج‌ها و خانواده‌های پرجمعیت
جدول فرق سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس از نظر ظرفیت و اندازه

۲. تفاوت سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس از نظر قدرت و عملکرد

سرخ کن بدون روغن نینجا روی کانتر آشپزخانه
با توجه به متفاوت بودن فناوری گردش هوای گرم در سرخ کن‌های فیلیپس و نینجا، محدوده قدرت آن‌ها با هم فرق دارد.

مقایسه سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس نشان می‌دهد که از نظر قدرت و عملکرد نیز شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند. سرخ کن‌های نینجا معمولا دارای توان بین ۱۵۰۰ تا حدود ۲۴۰۰ وات هستند. این به آن‌ها قدرت پخت سریع و یکنواخت غذا را می‌دهد. همچنین، از فناوری Cryspy Air برای گردش هوای داغ با سرعت بالا استفاده می‌کنند که به پخت ترد و یکنواخت غذا بدون نیاز به روغن اضافی کمک می‌کند.

در سمت مقابل، سرخ کن‌های فیلیپس قرار دارند که آن‌ها هم دارای قدرت‌های متنوعی هستند. این برند محصولات خود را با توان مصرفی ۱۴۰۰ تا حدود ۲۱۰۰ وات عرضه می‌کند و فناوری گردش هوای داغ آن‌ها نیز Rapid Air نام دارد. اگرچه تفاوت سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس از نظر قدرت و عملکرد چندان زیاد نیست، اما Ninja در این بخش کمی قوی‌تر ظاهر می‌شود.

ویژگی‌هاسرخ کن فیلیپسسرخ کن نینجا
حداقل توان مصرفی (قدرت)۱۴۰۰ وات۱۵۰۰ وات
حداکثر توان مصرفی۲۱۰۰ وات۲۴۰۰ وات
فناوری گردش هوای گرمRapid AirCryspy Air
جدول تفاوت سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس از نظر قدرت و عملکرد

۳. مقایسه تنظیمات دما و برنامه‌های سرخ کن بدون روغن فیلیپس و نینجا

یک نفر که کیک درست‌شده در سرخ کن بدون روغن فیلیپس را در دست خود گرفته است
سرخ کن‌های نینجا محدوده دما و برنامه‌های پخت گسترده‌تری دارند.

تنظیمات دما و برنامه‌های پخت، یکی از جنبه‌هایی است که شاید بهتر باشد بین مدل‌های این دو برند انجام شود. چرا که هر دو برند مدل‌های متنوعی با قابلیت‌ها، برنامه‌ها و تنظیمات دمای مختلف دارند. اما اگر بخواهیم یک مقایسه کلی بین این دو برند داشته باشیم، می‌توانیم بگوییم سرخ کن‌های نینجا تنظیمات دما را از ۴۰ تا ۲۵۰ درجه سانتیگراد ارائه می‌کنند که این تنوع، به شما امکان می‌دهد غذاها را در دمای مناسب برای پخت کامل و حفظ طعم و بافت آن‌ها بپزید.

سرخ کن‌های فیلیپس نیز تنظیمات دما را معمولا از ۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد ارائه می‌کنند. پس محدوده تنظیمات دمای Ninja گسترده‌تر است. درخصوص برنامه‌های پخت نیز می‌توان گفت سرخ کن‌های نینجا با تعداد زیادی برنامه‌های پخت از پیش تعیین شده مانند سرخ کردن، پختن، گریل، برشته کردن و گرم کردن مجدد عرضه می‌شوند. سرخ کن‌های Philips نیز برنامه‌های پخت متنوعی دارند. اما تعداد آن‌ها به طور کلی، کم‌تر از سرخ کن‌های نینجا است.

ویژگی‌هاسرخ کن فیلیپسسرخ کن نینجا
حداقل دما۸۰ درجه سانتیگراد۴۰ درجه سانتیگراد
حداکثر دما۲۰۰ درجه سانتیگراد۲۵۰ درجه سانتیگراد
برنامه‌های پختکم‌تربیشتر
جدول مقایسه تنظیمات دما و برنامه‌های سرخ کن بدون روغن فیلیپس و نینجا

این جدول فقط شامل محدوده دمای کلی و برنامه‌های پخت سرخ کن‌های نینجا و فیلیپس است. مشخصات دقیق هر مدل ممکن است متفاوت باشد.

۴. مقایسه سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس از نظر طراحی

سرخ کن بدون روغن کوچک برند نینجا روی کانتر آشپزخانه
دکمه‌های لمسی و نمایشگر دیجیتال را بیشتر در سرخ کن‌های نینجا پیدا می‌کنید.

طراحی، یک جنبه سلیقه‌ای است و نمی‌توان معیارهای چندان دقیقی برای آن تعیین کرد که نشان دهد سرخ کن بدون روغن نینجا بهتر است یا فیلیپس. اما اکثر مردم روی این موضوع اتفاق نظر دارند که سرخ کن‌های نینجا به طور کلی ظاهری مدرن و شیک دارند. آن‌ها در رنگ‌ها و سبک‌های مختلفی عرضه می‌شوند تا با هر آشپزخانه‌ای مطابقت داشته باشند. همچنین، بسیاری از مدل‌های نینجا دارای صفحه نمایش دیجیتال و دکمه‌های لمسی هستند که استفاده از آن‌ها را آسان می‌کند.

سرخ کن‌های فیلیپس نیز به طور کلی طراحی شیک و مدرن با رنگ‌های متنوع دارند. با این حال، آن‌ها بیشتر به سمت سنتی بودن تمایل دارند و المان‌های عجیب و غریبی نمی‌توان در طراحی آن‌ها پیدا کرد. اگرچه فیلیپس مدل‌های زیادی با نمایشگر دیجیتال و دکمه‌های لمسی دارد، اما بسیاری از مدل‌های این برند دارای دکمه‌های چرخشی و صفحه نمایش‌های آنالوگ هستند. در هر صورت، اینکه طراحی کدامیک از این دو برند را ترجیح بدهید، به اولویت‌ها و سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

سرخ کن فیلیپسسرخ کن نینجا
ظاهر شیک و مدرن‌ترظاهر شیک با تمایل بیشتر به سنتی بودن
مدل‌های دارای نمایشگر دیجیتال و لمسی کم‌ترمدل‌های دارای نمایشگر دیجیتال و لمسی بیشتر
جدول مقایسه سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس از نظر طراحی

اگر می‌خواهید بدانید سرخ کن‌های فیلیپس چه نقاط ضعف و قوتی دارند، صفر تا صد مزایا و معایب سرخ کن بدون روغن فیلیپس را در مطالب قبلی وبلاگ ترب بررسی کرده‌ایم.

۵. مقایسه قیمت سرخ کن بدون روغن فیلیپس و نینجا

تنظیم دما و زمان پخت به کمک صفحه نمایش سرخ کن بدون روغن فیلیپس
تنوع مدل و قیمت سرخ کن‌های فیلیپس در بازار ایران بیشتر از نینجا است.

قیمت سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس به عوامل مختلفی مانند ظرفیت، قدرت، تنظیمات، برنامه‌ها، برند و محل خرید بستگی دارد. هر مدل بسته به عوامل ذکر شده، قیمت متفاوتی دارد. قبل از اینکه برای خرید سرخ کن از هر برندی اقدام کنید، باید ویژگی‌هایی که برای شما مهم هستند و حاضرید برای آن‌ها هزینه کنید را در نظر داشته باشید تا یک سرخ کن باکیفیت و قیمت مناسب تهیه کنید.

در حالت کلی، قیمت سرخ کن‌های فیلیپس از ۳ الی ۴ میلیون تومان شروع می‌شود تا ۳۰ میلیون تومان. نینجا هم سرخ کن‌های بدون روغن خود را با قیمت ۵ الی ۶ میلیون تومان تا حدود ۲۵ میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رساند. اگرچه به نظر می‌رسد که فیلیپس برند گران قیمت‌تری است، اما تنوع بسیار بیشتر مدل‌های آن باعث شده تا میانگین قیمت سرخ کن‌های نینجا بالاتر باشد.

درواقع، فیلیپس مدل‌های بسیار زیادی با قیمت‌های مناسب دارد؛ در حالی که تنوع قیمت نینجا چندان زیاد نیست.

ویژگی‌هاسرخ کن فیلیپسسرخ کن نینجا
حداقل قیمت۳ الی ۴ میلیون تومان۵ الی ۶ میلیون تومان
حداکثر قیمتحدود ۳۰ میلیون تومانحدود ۲۵ میلیون تومان
تنوع قیمتبالاترکم‌تر
جدول مقایسه قیمت سرخ کن بدون روغن فیلیپس و نینجا

سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس را از کجا بخریم؟

سرخ کن بدون روغ بزرگ نینجا به همراه چند ظرف غذا که در آن درست شده
سرخ کن‌های نینجا و فیلیپس را می‌توانید با ضمانت ترب، با بهترین قیمت بخرید.

اگر قصد خرید سرخ کن از دو برند معتبر و شناخته شده نینجا و فیلیپس و یا هر برند معتبر و شناخته شده دیگری را با بهترین قیمت دارید، از سایت ترب بازدید کنید. ترب به عنوان بزرگ‌ترین موتور جستجوی محصول در ایران، امکان مقایسه مشخصات مدل‌های مختلف و قیمت آن‌ها را به شما می‌دهد. همچنین، می‌توانید از امکان خرید حضوری از طریق ترب نیز بهره‌مند شوید.

این قابلیت، برای کسانی که شهر محل سکونت خود را در بخش ترب من انتخاب کرده باشند، قابل استفاده است. همچنین، برای اینکه خیالتان کاملا راحت باشد، می‌توانید از فروشندگان آنلاینی که دارای نشان ضمانت ترب هستند خرید کنید. فروشندگانی که نشان ضمانت ترب دارند، موظف هستند به تمامی تعهد خود در قبال مشتری عمل نمایند؛ در غیر این صورت مشتری می‌تواند وجه خود را از ترب پس بگیرد.

کلام آخر

سرخ کن‌های بدون روغن نینجا و فیلیپس، هر دو گزینه‌های محبوبی برای پخت و پز سالم و کم‌چرب انواع مواد غذایی هستند. هر دو برند طیف گسترده‌ای از مدل‌ها را با ویژگی‌ها و قیمت‌های مختلف ارائه می‌کنند. حداکثر قدرت سرخ کن‌های نینجا کمی بیشتر است، تنظیمات دمای گسترده‌تری دارند و از طراحی مدرن و شیک استفاده می‌کنند که باعث می‌شود میانگین قیمت بالاتری هم داشته باشند.

از سوی دیگر، مقایسه سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس نشان می‌دهد که فیلیپس قیمت مناسب‌تر و تنوع مدل بیشتری دارد. در حالی که قدرت، عملکرد، ظرفیت و سایر ویژگی‌های سرخ کن‌های فیلیپس هم دستکمی از نینجا ندارد. در نهایت، اینکه کدام برند را انتخاب کنید، به سلیقه، نیازها و بودجه شما بستگی دارد. اما مطمئن باشید هیچ یک از این دو برند شما را پشیمان نمی‌کنند.

برندظرفیت مناسبقدرت زیادتنوع برنامه پختتنوع مدل
فیلیپس
نینجا
جدول جمع بندی مقایسه سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس

پرسش های متداول در مورد مقایسه سرخ کن بدون روغن نینجا و فیلیپس

سرخ کن نینجا بهتر است یا فیلیپس؟

نینجا و فیلیپس جزو معتبرترین و بهترین برندهای بازار سرخ کن بدون روغن هستند که هر دو کیفیت بالا و قدرت بسیار زیادی دارند. اینکه کدام یک از این دو بهتر است، به سلیقه، نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. چرا که تفاوت آن‌ها چندان زیاد نیست.

قیمت سرخ کن فیلیپس مناسب‌تر است یا نینجا؟

قیمت سرخ کن فیلیپس مناسب‌تر است. چرا که سرخ کن‌های فیلیپس از قیمت کم‌تری شروع می‌شوند و مدل‌های متنوع‌تری نیز در بازه‌های قیمت مختلف دارد.

طول عمر سرخ کن نینجا بیشتر است یا فیلیپس؟

هر دو برند نینجا و فیلیپس طول عمر بالایی دارند و عملکرد خود را هم حفظ می‌کنند، به طوری که به مرور زمان شاهد افت کیفیت آن‌ها نیستیم.

تنوع مدل سرخ کن‌های نینجا بیشتر است یا فیلیپس؟

در بازار ایران، تنوع مدل سرخ کن‌های فیلیپس بیشتر از نینجا است. شما مدل‌های متنوعی از فیلیپس را می‌توانید با قیمت‌ها و مشخصات مختلف در بازار پیدا کنید. در صورتی که نینجا در مقایسه با فیلیپس چنین تنوع بالایی ندارد.

🔗 منابع: proscenic | cookeatrepeat

عرفان رحیمی صادق
عرفان رحیمی صادق

من فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی هستم و از سال ۹۴ تولید محتوا رو شروع کردم. اوایل، از زمانی که تولید محتوا رو جدی‌تر دنبال کردم، درهای جدیدی به روم باز شد و با افراد مهمی تو این عرصه آشنا شدم که سعی کردم از هر کدوم یه چیزایی یاد بگیرم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *