مقایسه سرخ کن بدون روغن فیلیپس و گوسونیک؛ کدام یک را نخریم؟

سلامتی و حفظ طعم غذا، دو رکن اساسی در سرخ کن‌های بدون روغن هستند. در بین برندهای مختلفی که این محصولات را تولید می‌کنند، فیلیپس (Philips) و گوسونیک (Gosonic) اسم‌هایی هستند که این ارکان را به خوبی رعایت می‌کنند و همواره با تکیه بر مقرون‌به‌صرفه بودن، محصولاتی باکیفیت عرضه کرده‌اند. اما امروز می‌خواهیم بررسی کنیم که کدام برند ارزش خرید بیشتری دارد. این کار را با مقایسه سرخ کن بدون روغن فیلیپس و گوسونیک انجام می‌دهیم.

مقایسه سرخ کن بدون روغن فیلیپس و گوسونیک؛ هلند یا ترکیه؟

سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD9252
فیلیپس ساخت هلند و گوسونیک ساخت ترکیه است.

پیش از اینکه فرق سرخ کن بدون روغن فیلیپس و گوسونیک را توضیح دهیم، لازم است یک آشنایی کلی با هر دوی این برندها به دست بیاوریم. ابتدا، فیلیپس را معرفی می‌کنیم که شاید اسم آن را بیشتر شنیده باشید. فیلپس، یک نام آشنا در صنعت لوازم خانگی است که ده‌ها سال سابقه طولانی و درخشان در این زمینه دارد.

این برند هلندی با تعهد به نوآوری و کیفیت، سرخ کن‌هایی را به بازار عرضه کرده که نه تنها غذاهایی سالم و خوشمزه را برای شما به ارمغان می‌آورند، بلکه بسیار خوش‌قیمت هم هستند. از آن طرف، گوسونیک که محصولات خود را عمدتا در ترکیه تولید می‌کند، روی ساخت سرخ کن‌های بدون روغن بزرگ با گنجایش زیاد، اما بسیار اقتصادی تمرکز دارد.

در ادامه، تفاوت سرخ کن بدون روغن فیلیپس و گوسونیک را از جنبه‌های زیر بررسی می‌کنیم:

  • ظرفیت
  • قدرت
  • برنامه‌های پخت
  • طراحی
  • قیمت

اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و مطئن هستید که فیلیپس برایتان بهتر است، می‌توانید با بهترین سرخ کن بدون روغن فیلیپس در مطالب قبلی وبلاگ ترب آشنا شوید.

۱. مقایسه سرخ کن بدون روغن فیلیپس و گوسونیک از نظر ظرفیت

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های سرخ کن بدون روغن گوسونیک
اگر به دنبال یک سرخ کن بزرگ هستید، باید گوسونیک را انتخاب کنید.

اولین فرق سرخ کن بدون روغن گوسونیک و فیلیپس، ظرفیت آن‌ها است. برای اینکه بدانید ظرفیت مناسب در سرخ کن بدون روغن برای شما چقدر است، باید تعداد اعضای خانواده، میزان استفاده از دستگاه و فضای آشپزخانه خود را در نظر بگیرید. اگر مجرد یا نهایتا دو نفر هستید، مدل‌های کم‌تر از ۴ لیتر مناسب شما هستند، اگر سه تا چهار نفر هستید، مدل‌های ۴ تا ۶ لیتری را در نظر داشته باشید و اگر خانواده پرجمعیت‌تری دارید یا می‌خواهید برای کافه یا رستوران خود سرخ کن تهیه کنید، باید به سراغ مدل‌های بالای ۸ لیتر بروید.

ویژگیسرخ کن فیلیپسسرخ کن گوسونیک
حداقل ظرفیت۰.۸ لیتر۶ لیتر
حداکثر ظرفیت۸.۳ لیتر۱۲ لیتر
مناسب برایافراد مجرد، زوج‌ جوان و خانواده‌ کم جمعیتکافه‌، رستوران‌و خانواده‌ پرجمعیت
جدول مقایسه سرخ کن بدون روغن فیلیپس و گوسونیک از نظر ظرفیت

۲. فرق سرخ کن بدون روغن فیلیپس و گوسونیک از نظر قدرت

نمونه سرخ کن بدون روغن فیلیپس روی میز آشپزخانه
حداقل و حداکثر توان مصرفی سرخ کن‌های گوسونیک کمی بیشتر از فیلیپس است.

در سرخ کن‌های بدون روغن، قدرت بر اساس توان مصرفی سنجیده می‌شود که معمولا آن را بر حسب وات (W) بیان می‌کنند. لازم است توجه داشته باشید که هرچه قدرت یا همان توان مصرفی یک سرخ کن بیشتر باشد، غذا را زودتر و سریع‌تر هم آماده می‌کند. یعنی اگر مراقب نباشید، احتمال سوختن غذا هم بیشتر می‌شود.

توان مصرفی یا قدرت سرخ کن‌های Philips و Gosonic باید در مدل‌های مختلف با هم مقایسه شود. چراکه برخی سرخ کن‌های فیلیپس از سرخ کن‌های گوسونیک قوی‌تر هستند و برخی هم برعکس. به همین دلیل، شاید مقایسه موردی در این مرحله بهتر باشد. اما به‌طور کلی، میانگین توان مصرفی در سرخ کن‌های گوسونیک کمی بیشتر از فیلیپس است.

ویژگی‌هاسرخ کن فیلیپسسرخ کن گوسونیک
حداقل توان مصرفی۱۴۰۰ وات۱۷۰۰ وات
حداکثر توان مصرفی۲۲۲۵ وات۲۸۰۰ وات
فرق سرخ کن بدون روغن فیلیپس و گوسونیک از نظر قدرت

تفال (Tefal) هم یکی دیگر از برندهای معتبر سرخ کن است و ما مقایسه سرخ کن بدون روغن تفال و فیلیپس را در مطالب قبلی وبلاگ ترب انجام داده‌ایم.

۳. تفاوت سرخ کن بدون روغن فیلیپس و گوسونیک در برنامه‌های پخت

یک سرخ کن بدون روغن مشکی از برند گوسونیک روی پیشخوان آشپزخانه
شما برای پختن مرغ سوخاری، فیلیپس را انتخاب می‌کنید یا گوسونیک؟

اگر بخواهیم تفاوت سرخ کن بدون روغن فیلیپس و گوسونیک را از نظر برنامه‌های پخت بررسی کنیم، می‌توانیم بگوییم که این مورد نیز مانند مورد قبل باید به صورت موردی، در مدل‌های مختلف این دو برند بررسی شود. اما می‌توان به وضوح دید که گوسونیک و فیلیپس تفاوت چندان زیادی در این زمینه با هم ندارند و هر دو ضمن ارائه محدوده دمای مناسب، قادر به تهیه ناگت، مرغ، سیب زمینی، همبرگر، ماهی، کیک، نان تست، انواع سبزیجات و غذاهای مختلف دیگر هستند.

ویژگی‌هاسرخ کن فیلیپسسرخ کن گوسونیک
حداقل دما۸۰ درجه۸۰ درجه
حداکثر دما۲۰۰ درجه۲۰۰ درجه
برنامه‌های پختکافی و متنوعکافی و متنوع
تفاوت سرخ کن بدون روغن فیلیپس و گوسونیک از نظر برنامه‌های پخت

حتما بخوانید: بهترین مدل سرخ کن فیلیپس کدام است؟

۴. مقایسه طراحی سرخ کن بدون روغن فیلیپس و گوسونیک

سرخ کن بدون روغن کوچک فیلیپس با رنگ آبی آسمانی
تنوع رنگ را بیشتر در سرخ کن‌های فیلیپس می‌توان پیدا کرد.

طراحی و شکل ظاهری، بیشتر سلیقه‌ای است و معیار چندان دقیقی برای آن وجود ندارد که بتوان مشخص کرد فیلیپس بهتر است یا گوسونیک. فقط می‌توان آن‌ها را از جنبه متریال به کار رفته در طراحی بدنه و اجزای داخلی مقایسه کرد که از این نظر، هر دوی این برندها عملکرد قابل قبولی دارند و می‌توان به کارگیری مواد درجه یک و بادوام در ساخت آن‌ها را به وضوح دید.

از نظر زبان طراحی، باید ببینید سرخ کن‌های بزرگ گوسونیک را بیشتر می‌پسندید یا سرخ کن‌های کوچک‌تر فیلیپس. البته، فضای موجود در آشپزخانه هم در تصمیم‌گیری شما تاثیرگذار است. اگر تنوع طرح و رنگ مد نظرتان باشد، فیلیپس مدل‌های رنگی بیشتری تولید کرده که شاید برایتان مناسب‌تر باشد. رنگ سرخ کن‌های گوسونیک تنوع کم‌تری دارد و بیشتر مدل‌های آن سیاه یا خاکستری هستند.

ویژگی‌هاسرخ کن فیلیپسسرخ کن گوسونیک
متریال بدنه و اجزای داخلیدارای مواد درجه یک باکیفیتدارای مواد درجه یک باکیفیت
اندازه بدنهکوچک‌تربزرگ‌تر
تنوع رنگبیشترکم‌تر
مقایسه طراحی سرخ کن بدون روغن فیلیپس و گوسونیک

۵. فرق سرخ کن بدون روغن فیلیپس و گوسونیک از نظر قیمت

یک سرخ کن بدون روغن مشکی از برند گوسونیک با دکمه‌های لمسی
اگر به دنبال یک سرخ کن ارزان می‌گردید، گوسونیک را انتخاب کنید.

قیمت سرخ کن به عوامل متعددی بستگی دارد که از این دست می‌توان به ظرفیت، قدرت، تنظیمات، برنامه‌ها، امکانات، قابلیت‌های اضافی و حتی محل خرید اشاره کرد. به همین دلیل، با توجه به اینکه هر مدل بسته به این عوامل می‌تواند قیمت متفاوتی داشته باشد، لازم است معیارها، ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که از یک سرخ کن انتظار دارید را مشخص کنید تا دقیقا مطابقت با نیازهایتان، مدل مناسب برای خود را انتخاب کنید.

حتما بخوانید: معرفی بهترین سرخ کن بدون روغن گوسونیک بازار

با تمام این تفاسیر، اگر بخواهیم یک مقایسه کلی بین قیمت سرخ کن‌های گوسونیک و فیلیپس داشته باشیم، مشاهده می‌کنیم که سرخ کن‌های فیلیپس بین ۳ تا ۲۵ الی ۲۶ میلیون تومان قیمت دارند و از طرفی دیگر، قیمت سرخ کن‌های گوسونیک از ۲.۵ الی ۳ میلیون تا حداکثر ۴.۵ میلیون تومان متغیر هستند. پس واضح است که سرخ کن‌های گوسونیک با اختلاف، از سرخ کن‌های فیلیپس ارزان‌تر هستند.

ویژگی‌هاسرخ کن فیلیپسسرخ کن گوسونیک
میانگین قیمتگران‌ترارزان‌تر
حداقل قیمت۳ میلیون تومان۲.۵ الی ۳ میلیون تومان
حداکثر قیمت۲۵ الی ۲۶ میلیون تومان۴.۵ میلیون تومان
فرق سرخ کن بدون روغن فیلیپس و گوسونیک از نظر قیمت

سرخ کن بدون روغن فیلیپس و گوسونیک را از کجا بخریم؟

سه مدل سرخ کن بدون روغن فیلیپس با طراحی متفاوت
بیشترین تنوع سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس و گوسونیک را می‌توانید در ترب پیدا کنید.

برای خرید سرخ کن‌های بدون روغن گوسونیک و فیلیپس با بهترین قیمت می‌توانید به سایت ترب مراجعه کنید. در ترب ده‌ها مدل سرخ کن بدون روغن از این دو برند وجود دارد که می‌توانید قیمت و مشخصات همه آن‌ها را با هم مقایسه و بهترین مدل را بر اساس نیازها و بودجه خود انتخاب کنید. ترب، امکان خرید حضوری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. به این صورت که پس از وارد شدن به صفحه محصول مورد نظر خود، می‌توانید لیست فروشندگان حضوری آن را نیز بعد از لیست فروشندگان آنلاین مشاهده کنید.

البته، برای این منظور ابتدا باید شهر محل سکونت خود را از بخش ترب من انتخاب کنید. اگر امکان خرید حضوری ندارید و به فروشندگان آنلاین هم نمی‌توانید اعتماد کنید، فروشندگان دارای نشان ضمانت ترب را انتخاب کنید. فروشندگانی که دارای این نشان هستند، سابقه طولانی فروش در ترب دارند و میزان رضایت کاربران هم از آن‌ها بالاست. به این ترتیب، اگر کالای خریداری شده مشکل خاصی داشته باشد که فروشنده قبول نکند، شما می‌توانید وجه پرداختی را از وبسایت ترب پس بگیرید.

کلام آخر

در این مقاله فرق سرخ کن بدون روغن فیلیپس و گوسونیک را توضیح دادیم. بر اساس توضیحات ارائه شده، هر دوی این برندها برای مصارف عادی و استفاده در منزل کاملا مناسب هستند، با این تفاوت که مدل‌های گوسونیک (Gosonic) به دلیل گنجایش بسیار بیشتر، برای استفاده در کافه‌ و رستوران‌ هم ایده‌آل هستند. قدرت، یکی دیگر از جنبه‌های تفاوت سرخ کن بدون روغن فیلیپس و گوسونیک است که در این مورد هم برتری با گوسونیک است.

اما این مسئله به هیچ‌وجه به معنای ضعیف بودن سرخ کن‌های فیلیپس (Philips) نیست. در برنامه‌های پخت، مدل‌های هر دو برند قادر به تهیه انواع مواد غذایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند و تنوع بالایی هم دارند. در متریال بدنه و اجزای داخلی آن‌ها شاهد به کارگیری مواد باکیفیت هستیم. اما افرادی که به دنبال تنوع رنگ بیشتر هستند، بهتر است فیلیپس را انتخاب کنند. در نهایت مقایسه سرخ کن بدون روغن فیلیپس و گوسونیک از نظر قیمت نشان می‌دهد که گوسونیک برند مقرون‌به‌صرفه‌تری است.

برندظرفیت بالاترقدرت بیشترتنوع رنگ بیشترقیمت مناسب‌ترکیفیت ساخت بالا
فیلیپس
گوسونیک
جدول جمع‌بندی مقایسه سرخ کن بدون روغن فیلیپس و گوسونیک

پرسش های متداول در مورد مقایسه سرخ کن بدون روغن فیلیپس و گوسونیک

سرخ کن بدون روغن فیلیپس بهتر است یا گوسونیک؟

نمی‌توان به‌طور قطعی گفت سرخ کن‌های فیلیپس بهترند یا گوسونیک. هر دو جزو برندهای معتبر و باکیفیت سرخ کن‌های بدون روغن در بازار هستند که مزایا و معایب خاص خودشان را هم دارند. شما باید بر اساس نیازها و بودجه‌ای که دارید، مدل‌های مناسب برای خود را از هر دو برند مشخص کنید و با مقایسه موردی، ببینید محصول کدام برند برایتان بهتر است.

تنوع سرخ کن‌های بدون روغن کدام برند بیشتر است؟ گوسونیک یا فیلیپس؟

تعداد مدل‌های سرخ کن فیلیپس بیشتر است. اما اگر به دنبال مدل‌های دوقلو هستید، گوسونیک مدل‌های متنوع‌تر و بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد.

سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس بزرگ‌تر هستند یا گوسونیک؟

گوسونیک، به دلیل سایز ابعاد بزرگ و گنجایش بالای سرخ کن‌های بدون روغن خود، کاملا در این بازار شناخته شده است. در واقع، این نکته یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های سرخ کن‌های این برند است که در مقایسه با فیلیپس هم کاملا به چشم می‌آید.

قدرت سرخ کن‌های بدون روغن فیلیپس بیشتر است یا گوسونیک؟

هر دو برند فیلیپس و گوسونیک مدل‌های قدرتمند زیادی دارند. اما در مقایسه کلی، می‌توان دید که سرخ کن‌های گوسونیک به‌طور کلی توان مصرفی بالاتری دارند و در نتیجه، قدرتمندتر محسوب می‌شوند.

از نظر قیمت، سرخ کن بدون روغن گوسونیک بهتر است یا فیلیپس؟

سرخ کن‌های بدون روغن گوسونیگ ارزان‌تر از فیلیپس هستند. بنابراین، اگر قصد خرید یک سرخ کن اقتصادی دارید، گوسونیک انتخاب بهتری خواهد بود.

عرفان رحیمی صادق
عرفان رحیمی صادق

من فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی هستم و از سال ۹۴ تولید محتوا رو شروع کردم. اوایل، از زمانی که تولید محتوا رو جدی‌تر دنبال کردم، درهای جدیدی به روم باز شد و با افراد مهمی تو این عرصه آشنا شدم که سعی کردم از هر کدوم یه چیزایی یاد بگیرم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *