مقایسه گوشی A54 با A34؛ دو اعتبار سامسونگ

هر کسی که قصد خرید گوشی داشته باشد، قطعا به طور جدی به چند مدل از گوشی‌های سامسونگ به عنوان گزینه‌های احتمالی نگاه می‌کند. دو تا از این گوشی‌ها که با وجود عرضه مدل جدیدشان هنوز هم طرفداران زیادی دارند، Galaxy A54 و Galaxy A34 هستند. امروز به مقایسه گوشی A54 با A34 از جنبه‌های مختلف می‌پردازیم تا ببینیم از نظر مشخصات فنی، طراحی و کیفیت ساخت، نمایشگر، نرم افزار، سخت افزار، دوربین و شارژدهی A54 بهتر است یا A34.

مقایسه گوشی A54 با A34

اگرچه معمولا با عرضه سری‌های جدید، مدل‌های قبلی به فراموشی سپرده می‌شوند، اما این روند حداقل برای میانرده‌های قدرتمند سامسونگ یعنی Galaxy A54 و Galaxy A34 صدق نکرد. دلیل اصلی آن، برخورداری این دو از سخت افزار قدرتمند و ارائه عملکرد بسیار رضایت‌بخش است. نکته شاخص در مورد این دو گوشی این است که عرضه نسخه‌های جدید آن‌ها یعنی Galaxy A55 و Galaxy A35 باعث شد تا قیمت A54 و A34 کم‌تر شود و ارزش خرید بیشتری پیدا کنند.

اگر اهل بازی کالاف دیوتی موبایل هستید، ما بهترین گوشی سامسونگ برای کالاف دیوتی از ۷ تا بالای ۷۰ میلیون را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

۱. مقایسه A34 با A54 از نظر مشخصات فنی

پیش از اینکه در مقایسه A34 با A54 عمیق شویم و آن‌ها را به طور تخصصی از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم، لازم است در یک نگاه کلی، مشخصات فنی آن‌ها را با هم مقایسه کنیم تا ببینیم روی کاغذ، تفاوت‌ها چقدر است.

معیارهاGalaxy A34Galaxy A54
تاریخ عرضه۲۴ مارس ۲۰۲۳۲۴ مارس ۲۰۲۳
بدنهترکیب پلاستیک و شیشهترکیب پلاستیک و شیشه
نمایشگر۶.۶ اینچ۶.۴ اینچ
نرم افزاراندروید ۱۳اندروید ۱۳
سخت افزارMediatek Dimensity ۱۰۸۰Exynos ۱۳۸۰
دوربین‌های عقب۴۸ + ۸ + ۵ مگاپیکسل۵۰ + ۱۲ + ۵ مگاپیکسل
دوربین سلفی۱۳ مگاپیکسل۳۲ مگاپیکسل
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر۵۰۰۰ میلی‌آمپر
سرعت شارژ۲۵ وات سیمی۲۵ وات سیمی
جدول مقایسه A34 با A54 از نظر مشخصات فنی

۲. از نظر طراحی و کیفیت ساخت A54 بهتر است یا A34؟

نیمی از بدنه گوشی‌های galaxy a54 و galaxy a34 یکی در بالا و یکی در پایین
Galaxy A54 (بالا) و Galaxy A34 (پایین)

برای اینکه بدانیم از نظر طراحی و کیفیت ساخت A54 بهتر است یا A34، ابتدا باید اجزای بدنه آن‌ها را به خوبی بشناسیم.

ویژگی‌هاGalaxy A34Galaxy A54
جنس پنل پشتیپلاستیکشیشه
جنس فریم میانیپلاستیکپلاستیک
نوع محافظ به کار رفتهGorilla Glass ۵ (روی نمایشگر)Gorilla Glass ۵ (روی نمایشگر و پنل پشتی)
گواهی مقاومت در برابر آب و گرد و خاکIP67 (مقاومت تا عمق ۱ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه)IP67 (مقاومت تا عمق ۱ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه)
وزن بدنه۱۹۹ گرم۲۰۲ گرم
جدول مقایسه گوشی A54 با A34 از نظر بدنه

جدول فوق نشان می‌دهد که اکثر اجزای به کار رفته در بدنه A54 و A34 مشابه است. از نظر ظاهری هم تفاوتی در طراحی آن‌ها دیده نمی‌شود. فقط از روی ابعاد بدنه می‌توان آن‌ها را از هم تشخیص داد؛ آن هم زمانی که کنار هم قرارشان دهید.

البته، با روشن کردن نمایشگر نیز می‌توانید آن‌ها را از هم تشخیص دهید: Galaxy A54 دارای ناچ حفره‌ای در بالای نمایشگر خود است، اما Galaxy A34 به صورت ناچ قطره‌ای یا U شکل طراحی شده که محل قرارگیری دوربین سلفی این دو گوشی است.

همچنین، متریال استفاده شده در پنل پشتی A54 مرغوب‌تر است و حس بهتری دارد. وزن و ابعاد بدنه آن‌ها تفاوتی که چشمگیر باشد، ندارد. Galaxy A34 حدود ۳ گرم سبک‌تر از A54 است که در تجربه کاربری تاثیر چندان زیادی ندارد.

۳. مقایسه گوشی A54 با A34 در نمایشگر

گوشی‌های galaxy a54 و galaxy a34 با صفحه نمایش‌های روشن برای مقایسه کنار یکدیگر
Galaxy A54 (راست) و Galaxy A34 (چپ)

مشخصات فنی دقیق نمایشگرهای A54 و A34 را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

ویژگی‌هاGalaxy A34Galaxy A54
سایز نمایشگر۶.۶ اینچ۶.۴ اینچ
پنل نمایشگرSuper AMOLEDSuper AMOLED
رزولوشن۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ پیکسل۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ پیکسل
نرخ نوسازی تصویر (Refresh Rate)۱۲۰ هرتز۱۲۰ هرتز
حداکثر روشنایی۱۰۰۰ نیت۱۰۰۰ نیت
نسبت نمایشگر به کل بدنه۸۴.۹ درصد (۱۰۶.۹ سانتی‌متر مکعب)۸۲.۹ درصد (۱۰۰.۵ سانتی‌متر مکعب)
چگالی نمایشگر۳۹۰ پیکسل در هر اینچ (PPI)۴۰۳ پیکسل در هر اینچ (PPI)
پشتیبانی از Always-on Display✔️✔️
پشتیبانی از HDR10+✔️
جدول مقایسه گوشی A54 با A34 در نمایشگر

مشخصات نمایشگرهای به کار رفته در گوشی‌های میانرده A54 و A34 سامسونگ نشان می‌دهد که در این بخش نیز تفاوت شاخصی بین آن‌ها وجود ندارد. در مشخصات فنی، فقط Galaxy A54 در پشتیبانی از HDR10+ نسبت به A34 برتری دارد. این فناوری باعث می‌شود تا تصاویر روی نمایشگر گوشی شما زنده‌تر، رنگارنگ‌تر و با کنتراست بالاتری نمایش داده شوند که البته، برای اکثر کاربران عادی قابل تشخیص نیست. با این تفاسیر اگر نمایشگر بزرگ‌تر نیاز دارید، A34 را انتخاب کنید.

۴. مقایسه A34 با A54 از نظر نرم افزار

ویژگی‌هاGalaxy A34Galaxy A54
نسخه سیستم عاملاندروید ۱۳اندروید ۱۳
نسخه رابط کاربریOne UI ۶.۱One UI ۶.۱
مدت پشتیبانی۴ سال۴ سال
جدول مقایسه A34 با A54 از نظر نرم افزار

مقایسه A34 با A54 از نظر نرم افزار نشان می‌دهد که در این بخش، کاملا جفت هم هستند. هر دوی آن‌ها به صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI ۶.۱ سامسونگ استفاده می‌کنند و ۴ سال هم آپدیت‌های اصلی اندروید را دریافت می‌کنند. یعنی سامسونگ تا اندروید ۱۷ آن‌ها را آپدیت نگه می‌دارد و انتظار می‌رود که تا یک سال بعد از آن نیز عرضه آپدیت‌ها و پچ‌های امنیتی را برای آن‌ها ادامه دهد.

۵. از نظر سخت افزار A54 بهتر است یا A34؟

گوشی‌های galaxy a54 و galaxy a34 از نمای پشت در کنار هم
Galaxy A54 (راست) و A34 (چپ)

تصمیم‌گیری در مورد اینکه از نظر سخت افزار A54 بهتر است یا A34، مستلزم بررسی دقیق اجزای داخلی آن‌ها است.

ویژگی‌هاGalaxy A34Galaxy A54
نوع چیپستMediatek Dimensity ۱۰۸۰Exynos ۱۳۸۰
معماری چیپست۶ نانومتری۵ نانومتری
پردازنده مرکزی (CPU)۸ هسته‌ای (شامل دو Cortex-A78 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و شش Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز)۸ هسته‌ای (شامل چهار Cortex-A78 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و چهار Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز)
پردازنده گرافیکی (GPU)Mali-G68 MC4Mali-G68 MP5
حافظه RAMسه کانفیگ شامل ۴ و ۶ و ۸ گیگابایتسه کانفیگ شامل ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت
حافظه داخلیدو کانفیگ شامل ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتدو کانفیگ شامل ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی✔️✔️
مقایسه سخت افزاری A54 با A34

برای اینکه بدانیم از نظر سخت افزار A54 بهتر است یا A34، باید معماری چیپست‌ها یا هسته‌های CPU آن‌ها را بررسی کنیم. هسته‌های CPU برتری هیچکدام را نشان نمی‌دهند. اگرچه فرکانس هسته‌های پایه در A34 بیشتر است، اما A54 دو هسته پایه بیشتر دارد که باعث برقراری تعادل می‌شود. بنابراین، باید روی معماری چیپست‌ها تمرکز کنیم تا ببینیم برتری از آن کدام یک از این دو گوشی است.

A54 دارای چیپست ۵ نانومتری است و A34 از چیپست ۶ نانومتری بهره می‌برد. چیپست‌های ۵ نانومتری ترانزیستورهای کوچک‌تری نسبت به چیپست‌های ۶ نانومتری دارند. این بدان معنا است که در یک فضای مشخص، تعداد ترانزیستورهای بیشتری در چیپست ۵ نانومتری جای می‌گیرد. با کوچک‌تر شدن ترانزیستورها، مصرف انرژی چیپست نیز کاهش می‌یابد که به معنای افزایش شارژدهی است. ضمن اینکه تعداد بیشتر ترانزیستورها به معنای توان پردازشی بالاتر و سرعت بیشتر چیپست هم است. در نهایت، چیپست‌های ۵ نانومتری به دلیل مصرف انرژی کم‌تر، گرمای کم‌تری نیز تولید می‌کنند.

نانومتر یک واحد اندازه‌گیری بسیار کوچک برابر با یک میلیاردم متر است. در صنعت تولید چیپست‌ها، این واحد برای اندازه‌گیری سایز ترانزیستورها به کار می‌رود. ترانزیستورها همانند اجزای بسیار کوچک یک مدار هستند که وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارند.

با این تفاسیر، می‌توان نتیجه گرفت چیپست ۵ نانومتری به کار رفته در Galaxy A54 به واسطه عملکرد بهتر، مصرف انرژی کم‌تر و تولید گرمای کم‌تر، نسبت به چیست ۶ نانومتری Galaxy A34 برتری دارد.

۶. مقایسه دوربین‌های Galaxy A54 و Galaxy A34

گوشی galaxy a54 و galaxy a34 از نمای بغل به صورت چسبیده به هم
Galaxy A54 (راست) و Galaxy A34 (چپ)

مقایسه دوربین‌های Galaxy A54 و Galaxy A34 را با مشخصات آن‌ها شروع می‌کنیم.

ویژگی‌هاGalaxy A34Galaxy A54
دوربین اصلی۴۸ مگاپیکسل با لنز واید و دیافراگم f/1.8۵۰ مگاپسکسل با لنز واید و دیافراگم f/1.8
دوربین فوق عریض۸ مگاپیکسل با لنز الترا واید و پوشش زاویه ۱۲۳ درجه۱۲ مگاپیکسل با لنز الترا واید و پوشش زاویه ۱۲۳ درجه
دوربین ماکرو۵ مگاپیکسل با دیافراگم f/2.4۵ مگاپیکسل با دیافراگم f/2.4
دوربین سلفی۱۳ مگاپیکسل با لنز واید و دیافراگم f/2.2۳۲ مگاپیکسل با لنز واید دیافراگم f/2.2
کیفیت فیلم‌برداری با دوربین‌های عقب4K سی فریم، ۱۰۸۰ سی یا شصت فریم و ۷۲۰ چهارصد و هشتاد فریم4K سی فریم، ۱۰۸۰ سی یا شصت فریم و ۷۲۰ چهارصد و هشتاد فریم
کیفیت فیلم‌برداری با دوربین سلفی4K و ۱۰۸۰ سی فریم4K و ۱۰۸۰ سی فریم
لرزشگیر اپتیکال (OIS) ✔️ (فقط در دوربین اصلی) ✔️ (فقط در دوربین اصلی)
فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) ✔️ (فقط در دوربین اصلی) ✔️ (فقط در دوربین اصلی)
پشتیبانی از HDR✔️✔️
پشتیبانی از حالت پانوراما✔️✔️
فلش LED✔️✔️
جدول مقایسه دوربین‌های Galaxy A54 و A34

دیافراگم در واقع همان دریچه‌ای است که نور از آن وارد دوربین می‌شود. اندازه این دریچه با عدد f نمایش داده می‌شود و هرچه کوچک‌تر باشد، دریچه بزرگ‌تر و میزان نوری که وارد سنسور می‌شود بیشتر است. عدد f/1.8 به معنای دریچه‌ای نسبتا بزرگ است و نشان می‌دهد دیافراگم دوربین در بازترین حالت خود قرار دارد و نور بیشتری به سنسور می‌رسد.

در مشخصات روی کاغذ، دوربین‌های Galaxy A54 کمی نسبت به A34 برتری دارند. بنابراین اگر اعداد و ارقام برایتان اهمیت دارد، احتمالا تصمیم روشن است. اما برای کاربران حرفه‌ای‌تری که دید تخصصی دارند، مشخصات اهمیت ندارد و مهم، عملکرد دوربین‌ها در شرایط واقعی است.

در نور روز، هیچ کمبودی از نظر جزئیات تصویر در این دو گوشی وجود ندارد. رنگ‌های هر دو، کاملا زنده هستند و رگه‌هایی از شباع‌شدگی هم که امضای سامسونگ است، دارند. ضمن اینکه از نظر دقت و تعادل نور سفید و شارپنس پایاپای عمل می‌کنند. اما کنتراست و محدوده دینامیکی A54 بیشتر است.

محدوده دینامیکی یا Dynamic Range در عکاسی، به توانایی یک دوربین در ثبت همزمان جزئیات در روشن‌ترین و تاریک‌ترین نقاط یک صحنه اشاره دارد. به عبارت ساده‌تر، نشان می‌دهد که دوربین شما چقدر می‌تواند تفاوت بین سایه‌های عمیق و نقاط بسیار روشن را در یک عکس ثبت کند.

اگر دوربین فوق عریض این دو گوشی را بررسی کنیم، می‌بینیم هر دو عملکردی واقعا چشم‌نواز دارند. جزئیات در دوربین فوق عریض هر دوی آن‌ها بالا و نویز، بسیار کم است. اما سطح جزئیات در Galaxy A54 اندکی بیشتر است و از نظر تطابق رنگ‌ها با دوربین اصلی نیز عملکرد بهتری دارد.

دوربین ماکروی هر دو، دارای فوکوس ثابت است که در فاصله ۵ سانتی‌متری از سوژه کار می‌کند. ممکن است کمی زمان ببرد تا به این دوربین و کارکردش عادت کنید، اما به محض اینکه قلق آن را به دست بیاورید، می‌توانید تصاویر کلوزاپ پرجزئیات با رنگ‌های زنده و کنتراست بالا با آن بگیرید که واقعا در گوشی‌های میانرده کمیاب است.

دوربین‌های سلفی A54 و A34 رنگ پوست و بافت آن را کاملا واقع‌گرایانه به تصویر می‌کشند. جزئیات، کنتراست و محدوده دینامیکی هر دو نیز در سطح خوبی قرار دارد. اما Galaxy A54 در هر سه این شاخص‌ها، تقریبا یک سطح بالاتر قرار دارد. نه اینکه دوربین A34 بد باشد، بلکه A54 جزئیات بیشتری ثبت می‌کند، کنتراست بالاتری دارد و محدوده دینامیکی آن نیز بهتر است.

برای اینکه بهترین تجربه عکاسی و فیلم‌برداری با گوشی‌های سامسونگ را به دست بیاورید، باید بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین را تهیه کنید که در مطالب قبلی وبلاگ ترب آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

۷. مقایسه گوشی A54 با A34 از نظر باتری و شارژدهی

مشخصات روی کاغذ، اهمیت زیادی برای مقایسه گوشی A54 با A34 از نظر باتری و شارژدهی دارند.

ویژگی‌هاGalaxy A34Galaxy A54
ظرفیت باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر۵۰۰۰ میلی‌آمپر
سرعت شارژحداکثر ۲۵ واتحداکثر ۲۵ وات
شارژر در جعبه
مقایسه A34 با A54 از نظر باتری

از مشخصات باتری و شارژر A34 و A54 می‌توان نتیجه گرفت که در این بخش، هر دوی آن‌ها عملکردی کاملا یکسان دارند. اما در شرایط واقعی، هیچ چیز از پیش تعیین‌شده نیست. نتایج تست‌های صورت گرفته از باتری این دو گوشی در جدول زیر ذکر شده است:

ویژگی‌هاGalaxy A34Galaxy A54
حداکثر شارژدهی در حالت استندبای۱۳۳ ساعت۱۱۹ ساعت
تست وبگردی۱۹ ساعت و ۱۰ دقیقه۱۷ ساعت و ۵۵ دقیقه
تست پخش ویدیو۲۱ ساعت و ۲۷ دقیقه۲۰ ساعت و ۱۱ دقیقه
تست بازی۸ ساعت و ۱۲ دقیقه۷ ساعت و ۴۲ دقیقه
تست‌های باتری Galaxy A54 و A34

Galaxy A34 و Galaxy A54 را از کجا بخریم؟

برای خرید انواع گوشی سامسونگ با بهترین قیمت به سایت ترب مراجعه کنید. در ترب که بزرگ‌ترین موتور جستجوی محصول در ایران است، می‌توانید Galaxy A54، Galaxy A34 و ده‌ها مدل از گوشی‌های سامسونگ و برندهای معتبر دیگر را در رده‌های مختلف، از اقتصادی گرفته تا پرچمدار، از فروشندگان معتبر تهیه کنید.

تمامی فروشگاه‌های ترب، دارای نشان اعتماد الکترونیک هستند تا با خیال راحت از آن‌ها خرید کنید. ضمن اینکه خود ترب نیز یک سیستم ارزیابی راه‌اندازی کرده که فروشندگان را بر اساس عملکردشان رده‌بندی می‌کند. در ترب، هر فروشگاه امتیاز خاصی دارد که نشان‌دهنده اعتبار آن است.

برای اینکه خیالتان راحت‌تر باشد، از فروشندگان دارای نشان ضمانت ترب خرید کنید. این فروشندگان سابقه درخشان و طولانی در ترب دارند و میزان رضایت کاربران همواره از آن‌ها بالا بوده است. در صورت معیوب بودن کالای ارسال شده، ارسال نشدن کالا در زمان مدنظر یا مغایرت کالای ارسال شده با کالای سفارش داده شده می‌توانید آن را مرجوع کنید و اگر احتمالا فروشنده قبول نکرد، وجه خود را از ترب پس بگیرید.

شما برای خرید حضوری هم می‌توانید از ترب کمک بگیرید. برای این منظور، باید شهر خود را از قسمت شهر من مشخص کنید.

کلام آخر

هر دو گوشی Galaxy A54 و A34 جزو بهترین میانرده‌هایی هستند که سامسونگ تا به حال تولید کرده. اما سوال نهایی این است که A54 بهتر است یا A34؟ در مشخصات روی کاغذ، همه چیز تقریبا پایاپای پیش می‌رود. مقایسه فنی A34 با A54 نشان می‌دهد که این دو گوشی شباهت‌های بسیار زیادی در طراحی، نمایشگر، نرم افزار و شارژدهی با هم دارند.  

اما از نظر کیفیت کلی، کفه ترازو کمی به سمت Galaxy A54 سنگینی می‌کند. از مقایسه گوشی A54 با A34 می‌توان فهمید Galaxy A54 در بخش کیفیت ساخت بدنه، دوربین و سخت افزار برتری جزئی نسبت به Galaxy A34 دارد. اما در عوض، A34 به دلیل قیمت کم‌تر، انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌تری است. در واقع، با انتخاب A34 چیز زیادی را از دست نخواهید داد.

پرسش های متداول در مورد مقایسه گوشی A54 با A34

کدام گوشی دوربین بهتری دارد؟ Galaxy A54 یا A34؟

رقابت بسیار نزدیک است. اما دوربین‌های گوشی Galaxy A54 هم از نظر مشخصات روی کاغذ و هم از نظر عملکرد واقعی، کمی از A34 بهتر هستند.

Galaxy A54 از نظر سخت افزاری قوی‌تر است یا A34؟

گوشی Galaxy A54 از یک چیپست ۵ نانومتری استفاده می‌کند. در صورتی که چیپست به کار رفته در A34 شش نانومتری است. یعنی A54 انرژی کم‌تری مصرف می‌کند، گرمای کم‌تری تولید می‌کند و راندمان کلی عملکرد آن نیز کمی بهتر است.

کیفیت ساخت Galaxy A54 بهتر است یا A34؟

پنل پشتی بدنه A54 از جنس شیشه است، در صورتی که بدنه A34 از پلاستیک ساخته شده. هر دوی آن‌ها دارای استاندارد IP67 هستند که به مدت ۳۰ دقیقه امکان مقاومت تا عمق ۱ متری آب به آن‌ها می‌دهد. ابعاد بدنه A54 کوچک‌تر است، اما A34 حدود ۳ گرم کم‌تر وزن دارد.

صفحه نمایش A34 بهتر است یا A54؟

هر دو گوشی A34 و A54 دارای پنل Super AMOLED با نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۱۰۰۰ نیت هستند که یک لایه محافظ گوریلا گلس ۵ روی آن‌ها کشیده شده تا در برابر ضربه مقاومت کنند. اما در اندازه نمایشگر با هم فرق دارند، جایی که Galaxy A54 فقط ۰.۲ اینچ کوچک‌تر از A34 است. همچنین، A54 قابلیت پشتیبانی از HDR10+ دارد و چگالی آن نیز ۱۳ پیکسل در هر اینچ (PPI) بیشتر از A34 است.

شارژدهی کدام گوشی بیشتر است؟ A34 یا A54؟

تست‌های ما از باتری A34 و A54 نشان می‌دهند که A34 شارژدهی بیشتری دارد.

در نهایت، Galaxy A34 بهتر است یا A54؟

پاسخ این سوال، به بودجه و اولویت‌های شما بستگی دارد. چرا که Galaxy A34 و A54 بیشتر از آنکه با هم تفاوت داشته باشند، تا حدی یکسان هستند. اگر به دنبال عملکرد کمی بهتر، دوربین کمی باکیفیت‌تر و طراحی جذاب‌تر هستید، A54 انتخاب بهتری است. اگر به دنبال یک گوشی با قیمت مناسب هستید که از همه جنبه‌ها عملکرد قابل قبولی داشته باشد، A34 را انتخاب کنید.

عرفان رحیمی صادق
عرفان رحیمی صادق

من فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی هستم و از سال ۹۴ تولید محتوا رو شروع کردم. اوایل، از زمانی که تولید محتوا رو جدی‌تر دنبال کردم، درهای جدیدی به روم باز شد و با افراد مهمی تو این عرصه آشنا شدم که سعی کردم از هر کدوم یه چیزایی یاد بگیرم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *