با مزایا و معایب تلویزیون جی پلاس آشنا شوید!

تلویزیون‌های جی پلاس این روزها با ‎مزایای وسوسه‌کننده‌ای مثل صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت، قابلیت‎‌های هوشمند و قیمت مناسب، کاربران زیادی را به خرید این محصولات سوق می‌دهند. در کنار این ویژگی‎‌ها معایبی نیز وجود دارند که لازم است خریداران و کاربران پیش از خرید به دقت با آن‎ها آشنا شوند. در ادامه مطلب به نکات مهمی در مورد مزایا و معایب تلویزیون جی پلاس پرداخته‌ایم، پس با ما همراه باشید.

نظرات در مورد تلویزیون جی پلاس

آقایی نشسته روی مبل و در حال تماشای تلویزیون
نظرات در مورد تلویزیون جی پلاس چیست؟

کاربرانی که به دنبال خرید تلویزیون با قیمت بسیار مناسب، کیفیت قابل قبول و امکانات به‌روز هستند، نظر مساعدی درباره تلویزیون جی پلاس داشته‌‎اند. گرچه بهتر است به این موضوع توجه کنیم که تلویزیون‎‌های جی پلاس در سه سری Power، Stellar و Style تولید و عرضه می‌شوند. هرکدام از این سه سری کیفیت تصویر، اندازه صفحه نمایش، سیستم عامل و در نتیجه عملکرد متفاوتی دارند.

  • تلویزیون جی‌ پلاس سری Power: این سری تلویزیون‌‎های جی پلاس در دو سایز ۳۲ و ۴۰ اینچ ساخته می‌شوند. از مهم‎ترین ویژگی‎‌های این مدل رزولوشن فول‌اچ‌دی (Full-HD) صفحه نمایش است که کیفیت بالایی از تصویر را به مخاطب عرضه می‌کند.
  • تلویزیون جی پلاس سری Stellar: سری Stellar در ۳ سایز ۵۰، ۵۵ و ۵۶ اینچ تولید می‌شود. مهم‌‎ترین برگ برنده این مدل تصاویر عالی و باکیفیت است که نتیجه‌ فناوری‎‌هایی مثل رزولوشن UHD و پشتیبانی از ۸۰ میلیون پیکسل و یک میلیارد رنگ هستند. این فناوری‎‌ها، تلویزیون جی پلاس سری Stellar را به انتخاب اول عاشقان فیلم و بازی تبدیل کرده‌‎است.
  • تلویزیون جی پلاس سری Style: از جمله فناوری‌های مدرن تلویزیون‌های سری Style، فناوری 4k HDR و تجهیزات صوتی دالبی است. این سری تلویزیون‌‎ها در اندازه‌های ۴۳ و ۵۰ اینچ تولید می‌شوند.

در صورتی‌که به دنبال بهترین مدل‌های تلویزیون جی پلاس در زمینه‌ کیفیت تصویر، سیستم صوتی، امکانات هوشمند و قیمت هستید، خواندن مطلب معرفی ۱۰ مدل از بهترین تلویزیون جی پلاس که به خانه شما روح می‌بخشند! را پیشنهاد می‌کنیم.

مزایای تلویزیون‌های جی ‎پلاس

تلویزیون جی پلاس با زمینه سفید، و تصویر رنگ‎های متنوع
تلویزیون‌های جی پلاس یکی از محبوب‌ترین محصولات در بازار تلویزیون‌های ایرانی هستند.

تلویزیون‌های جی پلاس در مدل‌ها و کیفیت‌های متعددی ساخته می‌شوند و هر مدل ویژگی‎‌ها و مشخصات متفاوتی دارند. برخی از این ویژگی‎‌ها مانند سیستم عامل و تکنولوژی‌های تصویری، از امکانات مشترک تلویزیون جی پلاس هستند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

۱. قابلیت‌های هوشمند

امکانات هوشمند تلویزیون‌های جی پلاس از مزایای این محصولات هستند که به فروش بیشتر آن‌ها منجر شده‌ است. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • سیستم عامل اندروید: تلویزیون جی پلاس از اندروید تی‌وی پشتیبانی می‌کند. این سیستم عامل قابلیت‌های متعددی همچون اتصال به فروشگاه‌ اینترنتی گوگل‌پلی، نصب انواع برنامه، بازی و تماشای برنامه‌های نتفلیکس، دیزنی، اسپاتیفای و یوتیوب را برای کاربر فراهم می‌کند.
  • امکان اتصال موبایل اندروید و Apple: امکان اتصال موبایل به تلویزیون‌های هوشمند جی پلاس در برخی مدل‌ها بدون استفاده از برنامه و در برخی با استفاده از برنامه‌ی E-Share وجود دارد.
  • نمایش صفحه موبایل روی تلویزیون: این ویژگی با عنوان Mirroring شناخته می‌‎شود و کاربر می‌تواند از این طریق تلفن همراه خود را به تلویزیون وصل کند. کاربر از این طریق نه‌تنها برنامه‎‌های گوشی را از تلویزیون مشاهده می‌‎کند، بلکه بالعکس با استفاده از گزینه‌ Wireless Display در منوی تلویزیون، کنترل تلویزیون را با استفاده از گوشی انجام می‌‎دهد. در این مرحله تلفن همراه کاربر به‌عنوان موس یا کیبورد کار می‌‎کند. همچنین با استفاده از برنامه‌ی Smart گزینه‌ی‌ مانیتورینگ معکوس تلویزیون فعال می‌‎شود و تصویر تلویزیون روی صفحه نمایش گوشی نشان داده می‌شود.

گوشی‌های Apple به تلویزیون‌های هوشمند سری اول G Plus متصل نمی‌شوند.

۲. کیفیت تصویر در مدل‌های پیشرفته

تلویزیون با پس زمینه سفید و صفحه نمایش کریستالی
تلویزیون جی پلاس با ابعاد بزرگ و کیفیت تصویر فوق‌العاده

تلویزیون‌های جی پلاس بسته به مدل و قیمت، کیفیت تصویر HD ،Full HD ،Ultra HD و 4K را پشتیبانی می‌کنند.
پس زمینه LED و OLED در تلویزیون‌های پیشرفته جی پلاس، نور و رنگ عالی ایجاد می‌کنند و باعث ایجاد تصویری واقعی و فضایی طبیعی خواهد شد. برخی از تلویزیون‌های جی پلاس با قابلیت HDR (High Dynamic Range) این امکان را دارند که جزئیات را به شکل واضح‌تری پخش کنند و تصویر بهتر و با کیفیت بالاتر نمایش دهند. در این سری تلویزیون‎‌های جی پلاس میزان کنتراست و تعداد رنگ‌ها افزایش می‌یابد.

یکی از مدل‌‎های پرفروش جی پلاس با وضوح تصویر و کیفیت 4K Ultra HD مدل GTV-75RQ832S است. وضوح تصویر و کیفیت این تلویزیون در کنار امکانات هوشمند، از قابلیت‌های این تلویزیون محسوب می‌شوند.

۳. اتصالات؛ ارتقا تلویزیون به ابزاری پیشرفته‌تر

تلویزیون‌های هوشمند و غیرهوشمند جی پلاس دارای ورودی USB و HDMI هستند. تنوع پورت‌های ورودی و خروجی تلویزیون باعث می‎‌شود از دستگاه‌های بیشتری پشتیبانی کند و کارایی و موارد استفاده این تلویزیون بیشتر شود.

۴. بازی با تلویزیون جی پلاس

یک مرد از پشت سر نشسته روی صندلی در حال بازی کامپیوتری با تلویزیون جی پلاس در خانه
تصاویر باکیفیت و سرعت از مهم‌ترین عوامل در تلویزیون جی پلاس هستند.

یکی از امکانات تلویزیون جی پلاس، نصب انواع بازی‌ها روی حافظه‌ی داخلی تلویزیون است. همچنین امکان اتصالات پیشرفته در تلویزیون‌های جی پلاس این امکان را به کاربر می‌دهند که لوازمی مانند ایکس‌باکس یا پلی‌استیشن را به آن وصل کنند.

تلویزیون‌هایی با پردازنده‌های قوی (چهار هسته‌ای)، گزینه‌های مناسب‌تری برای بازی هستند.

۵. کنترل جادویی

سری اول تلویزیون‌های جی پلاس، کنترل معمولی داشتند، اما مدل‌های جدیدتر به موس هوشمند مجهز هستند. کنترل هوشمند جی پلاس از فناوری بی‌سیم استفاده می‌کند و به کاربر این امکان را می‌دهد که تلویزیون را از راه دور و بدون ریموت کنترل قدیمی کنترل کند.

۶. تکنولوژی Time Shift

این تکنولوژی تلویزیون‌های جی پلاس به معنی جابه‌جایی زمان است. کاربر می‌تواند از این طریق، برنامه‌ای را که پخش شده است به چند دقیقه قبل‌تر برگرداند و مجددا آن را تماشا کند.

۷. قیمت مناسب

قیمت مناسب تلویزیون جی پلاس یکی از ویژگی‌های مهم این برند است. تنوع مدل‌ها در کنار تنوع قیمت باعث می‌شود همه افراد با هر توان مالی از بین تلویزیون‌های جی پلاس حق انتخاب داشته باشند.

مشکلات تلویزیون جی پلاس

تلویزیون جی پلاس با لوگو بدون صدا با پس زمینه دیوار و روی میز تلویزیون در کنار گلدان
آگاهی از معایب تلویزیون جی پلاس نیز مانند مزایا و ویژگی‌های مثبت آن اهمیت دارند.

۱. توان صوتی کم

کیفیت صدای تلویزیون جی پلاس نسبت به ارتقای تصویر و ابعاد آن، پیشرفتی نداشته‌ است و می‌‎توان گفت کیفیت صدای تلویزیون GPlus در مدل‌های قدیم و جدید آن چندان تفاوتی ندارد. در صورتی‌که یک تلویزیون با ابعاد بزرگ و کیفیت تصویر فوق‌العاده، به بلندگوهایی با توان بیشتر از ۱۶ وات نیاز دارند.

برای تقویت صدا در تلویزیون‌های جی پلاس می‌توان از دستگاه‌هایی مانند سینمای خانگی کمک گرفت. با کمک خروجی OPTICAL و HDMI ARC یا با کمک Blutooth سیستم‌های صوتی خارجی روی تلویزیون نصب می‌شوند. گرچه شاید این مساله را بتوان صرف هزینه اضافی برای مصرف‌کننده به‌شمار آورد.

۲. مشکل هنگ کردن

از رایج‌ترین مشکلات تلویزیون جی پلاس در برخی مدل‌ها، خصوصا تلوزیون‌های ۵۰ اینچ دیده می‌شود، هنگ کردن آن‌ها است. این مشکل ممکن است به سیستم عامل یا عملکرد پردازنده مربوط شود.

۳. خدمات پس از فروش؛ یک شمشیر دولبه

با وجود این‌که محصولات شرکت جی پلاس توسط شرکت معتبر گلدیران ضمانت می‌شوند، اما برخی کاربران از ارائه خدمات پس از فروش این شرکت ناراضی هستند. مواردی مانند عدم رسیدگی به موقع یا نیاز به تعمیر چندین‌باره، از رایج­‌ترین معایب تلویزیون جی پلاس هستند.

حتما بخوانید: تلویزیون ایرانی چی بخرم؟

تلویزیون‌های جی پلاس را از کجا بخریم؟

تلویزیون جی پلاس با پس زمینه طوسی، صفحه نمایش منظره و لوگو جی پلاس
ترب، تجربه یک خرید امن و مطمئن برای شماست.

ترب، به دلیل تنوع مدل‌های تلویزیون‌های جی پلاس و معرفی فروشندگان معتبر، یک مقصد قابل اطمینان است. شما می‌توانید به کمک گزینه محبوب‌‎ترین تلویزیون‌ها در دسته‌بندی لوازم خانگی، با توجه به بودجه و براساس نیازتان بهترین انتخاب را داشته باشید. همچنین با خرید از فروشندگان دارای نشان ضمانت ترب، از دریافت کالای سالم و مطابق با سفارش لذت ببرید.

نتیجه‌گیری

تلویزیون‌های جی پلاس مانند هر کالای دیگری مزایا و معایبی دارند که عامل تعیین‌کننده‌ای در انتخاب آن‌ها هستند. این موضوع به نیاز کاربر بستگی دارد که چه انتظاری از تلویزیون دارد. در مجموع با بررسی نظرات در مورد تلویزیون جی پلاس و مزایا و معایب تلویزیون جی پلاس، می‌توان گفت مزایای تلویزیون‌های جی پلاس از معایب آن بیشتر است.

  • قابلیت‌های هوشمند شامل اتصال به اینترنت و اتصال به تلفن همراه
  • کیفیت تصویر و نور و رنگ عالی
  • اتصالات پیشرفته انواع HDMI، USB و پلی‌‎استیشن
  • کنترل جادویی
  • تکنولوژی Time Shift
  • قیمت مقرون‌به‌‎صرفه
  • توان صوتی کم
  • هنگ کردن سیستم
  • عدم رسیدگی به موقع خدمات پس از فروش

چنانچه قصد خرید تلویزیون جی پلاس را دارید لازم است از تمامی ویژگی‌های آن مطلع باشید تا خرید آگاهانه‌ای داشته‌باشید.

پرسش‌های متداول در مورد تلویزیون‌های جی پلاس

آیا تمامی تلفن‌های همراه قابلیت اتصال به تلویزیون‌های جی پلاس را دارند؟

خیر؛ برای اتصال موبایل اندروید به تلویزیون‌های جی پلاس، می‌بایست گوشی قابلیت Smart view را داشته باشد. همچنین اتصال موبایل به تلویزیون با توجه به اینکه گوشی شما اندروید یا آی‌او‌اس است، نتیجه متفاوتی دارد.

چرا تلویزیون جی پلاس به‌طور خودکار خاموش می‌شود؟

این مشکل می‌تواند در نتیجه عوامل مختلفی همچون گزینه‌ «تنظیم خاموش شدن» یا مشکلات مربوط به بورد تغذیه، بورد دستگاه و اتصالات مربوط اتفاق بیافتد.

در تلویزیون‌های GPlus به‌روز‌رسانی چگونه است؟

به‌روز‌رسانی تلویزیون جی پلاس یا همان آپدیت فقط به صورت آنلاین مورد تایید است و نباید دستگاه را از طریق نسخه‌‌ نرم‌افزاری که روی فلش و هارد ذخیره شده‌ است، به‌روزرسانی کنید.

🔗 منابع: goldiranplus | gpluselectronics

مرال حسین‌زاده
مرال حسین‌زاده

من مرال‎ هستم؛ فارغ‌التحصیل صنایع‌دستی و نویسندگی رادیو. بیشتر از ده ساله که می‌نویسم، می‌سازم و تماشا می‌کنم.

2 دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر، برای اگاهی بیشتر کاربران و کسانی ک قصد خرید این برند دارن تجربه تلخ خریدم رو به اشتراک میذارم به امید اینکه کسی مثل من گرفتار نشه.
    من قبلا از محصولات متفاوتی با گارانتی گلدیران استفاده کرده بودم وتجربه پشتیبانی خیلی خوبی داشتم که متأسفانه اشتباه بزرگ بنده همین اعتماد بیجا بود!
    خلاصه عرض کنم ی تلویزیون ۶۵اینچ کیولد جی پلاس خریدیم ونصاب شرکت اومد مثلانصب وگارانتی‌شو فعال کرد، هنوز به3ماه استفاده نرسیده بودیم که تلویزیون خراب شد! درخواست بررسی دادیم وکارشناس اومد برد تلویزیون که سوخته بود رو عوض کرد! ورفت، ولی کیفیت تصویر به شدددت افت کرده بود! با خدمات پس‌ازفروش کلی بحث کردیم و۲بار کارشناس فرستادن وهردفعه میگفت نه، کیفیت ک همونه وتغییری نکرده بلکه شماتنظیمات رو از منو دستکاری کردین وموجب بد دیده شدن صفحه نمایش شده! ومثلا بطرز درست تنظیم میکرد ومیرفت، تا اینکه بطور اتفاقی فاکتور تعویض برد رو دیدم که در کمال ناباوری بجای استفاده از برد مشابه دستگاه یاهمون کیولد از برد اولترا اچ‌دی استفاده کرده بود!!! (موقع خرید این ۲تلویزیون حدود ۵تا۷میلیون تفاوت قیمت داشتند که بخاطر کیفیت تصویر بهتر کیولد رو انتخاب کردیم)
    در نهایت پس از چندین بارثبت اعتراض ودرخواست رفع مشکل، (حتی باوجود پذیرش تخلف دفترمرکزی خدمات پس‌ازفروش) اما تکنسین اعتنایی نمیکرد و شاید باورتون نشه در مراجعه های سوم و چهارم باوجوداینکه شرکت دستور تعویض برد دستگاه با مدل مشابه داده بود، ایشان فقط از تنظیمات تی‌وی، کیفیت تصویر رو یکم بالا و پایین میکرد ومیگفت بفرمایید درست شد، فقط دیگه بهم نزنید!!!
    (واقعاً باگذشت ۲سال هنوز باورم نمیشه!)
    شکایت نزد شرکت و امورمشتریان هم مشکلی حل نکرد و فقط با پذیرش قصور و درمقابل هیچ کاری نکردن فقط داغ دل مارو بیشتر و بیشتر کردن.
    یادآوری موضوع هم واقعا عذاب آوره، حالا تصمیم با شماست،

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *