بهترین بخاری برقی بازار؛ معرفی مدل‌های کم مصرف و فن دار

استفاده از بخاری برقی در مناطقی که گازکشی نشده و همچنین مناطق سردسیر که لوله‌کشی شده، اما نیاز به یک وسیله گرمایشی مکمل دارند، رایج است. با تعدد مدل‌های مختلفی که در بازار وجود دارد، از هیتر برقی های تابشی گرفته تا مخصوص کرسی، تصمیم گرفتیم لیست بهترین بخاری برقی بازار را با شما به اشتراک بگذاریم تا با مدل‌های باکیفیت بیشتر آشنا شوید. 

انواع بخاری برقی

تصویر یک هیتر برقی کوچک در اتاق خواب
بخاری‌های برقی را می‌توان بر اساس روش تولید گرما، شکل ظاهری یا محل قرارگیری دسته‌بندی کرد.

پیش از معرفی بهترین بخاری برقی فن دار، بهتر است ابتدا ببینیم چند نوع هیتر برقی وجود دارد. روش‌های مختلفی برای دسته‌بندی بخاری‌های برقی وجود دارد؛ اما اصولی‌ترین روش، دسته‌بندی آن‌ها بر اساس شیوه تولید گرما است. 

  • بخاری برقی تابشی: این نوع بخاری‌ها که به آن‌ها هالوژنی هم گفته می‌شود، گرمای یکنواختی دارند و آن را به‌صورت تابشی در محیط پخش می‌کنند. به همین دلیل، برای کرسی یا محیط‌های کوچک، مناسب هستند. 
  • بخاری برقی فن دار: در این نوع بخاری‌ها یک فن وجود دارد که گرمای تولید شده توسط المنت‌ها را به محیط اطراف منتقل می‌کند. گرمای این نوع بخاری‌ها نسبت به بخاری‌های بدون فن و تابشی بیشتر است و به دلیل توانایی پرتاب گرما، برای محیط‌هایی مانند سالن بزرگ مناسب‌تر هستند.

بهترین برند هیتر برقی بازار

یک بخاری برقی ایستاده مشکی رنگ
در بین برندهای چینی، ایرانی و ژاپنی مختلف، باید کیفیت ساخت، توان حرارتی و قیمت محصولات را در نظر داشته باشید.

عوامل مختلفی در تعیین یک برند به‌عنوان تولیدکننده بهترین هیتر برقی بازار تاثیرگذار هستند که از این دست می‌توان به کیفیت ساخت، عملکرد، قیمت و خدمات پس از فروش اشاره کرد. بر اساس این عوامل، برخی از برندهای سازنده بهترین هیتر برقی بازار عبارت هستند از:

  • هاردستون (Hardstone): این برند آلمانی، در تولید هیترهای برقی با قیمت مناسب و کیفیت بالا تخصص دارد. 
  • پارس خزر (Pars Khazar): این برند ایرانی، به تولید هیترهای برقی باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه معروف است. 
  • تولیپس (Tulips): این برند ایرانی، هیترهای برقی با طراحی زیبا و عملکرد مناسب تولید می‌کند. 
  • ارشیا (Arshia): محصولات این برند ایرانی، ضمن داشتن قیمت مناسب، از ویژگی‌های کاربردی نظیر ترموستات، تایمر و تنظیم توان بهره می‌برند. 
  • برفاب (Barfab): این برند ایرانی، به تولید مدل‌های متنوع هیتر برقی شهرت دارد. 
  • شیائومی (Xiaomi): شاید از دیدن اسم شیائومی بین برندهای سازنده هیتر برقی تعجب کنید، اما این غول چینی در این عرصه هم حضور پررنگ و فعالی دارد و با تولید محصولات هوشمند و بسیار ایمن، خودش را از رقبا متمایز کرده است. 
  • پاناسونیک (Panasonic): این برند ژاپنی، جزو معتبرترین برندهایی است که در بازار بخاری برقی فعالیت دارند و به تولید هیترهای برقی دارای فناوری‌های نوآورانه نظیر ایجاد رطوبت و فیلتراسیون هوا، معروف است. 
  • شارپ (Sharp): یکی دیگر از برندهای ژاپنی معتبر و خوشنام بازار است که ضمن کیفیت ساخت بالا، طراحی زیبا و قابلیت‌های هوشمند را هم در محصولات خود به‌کار می‌برد. 

معرفی بهترین بخاری برقی 

بخاری‌های برقی دارای مدل‌های بسیار زیادی هستند که هر کدام، ویژگی‌ها و قیمت متفاوتی دارند. برای انتخاب یک هیتر برقی مناسب، باید به عوامل مختلفی از جمله نحوه تولید گرما، توان حرارتی، شکل ظاهری، محل قرارگیری، ویژگی‌های مدل مورد نظر و بودجه خود توجه کنید. این عوامل، هم برای خرید هیتر برقی کوچک کاربرد دارند و هم برای خرید بخاری برقی قوی برای سالن بزرگ. برای شناخت بهترین بخاری برقی فن دار، ادامه مطلب را از دست ندهید. 

۱. بخاری برقی فن دار برفاب مدل QH-2800؛ بهترین بخاری برقی برفاب

تصویر بخاری برقی برفاب مدل QH-2800
بخاری برقی برفاب مدل QH-2800

بخاری برفاب QH-2800 بهترین بخاری برقی فن دار این برند است که حداکثر توان گرمایشی آن به ۲۶۰۰ وات می‌رسد. شش المنت شیشه‌ای در این مدل به کار رفته که گرمای کافی تولید کرده و آن را به‌طور یکنواخت در محیط پراکنده می‌کنند. این محصول، ضریب ایمنی بالایی دارد و برای محیط‌های متوسط مانند منزل یا محیط کار، مناسب است. 

یکی از ویژگی‌هایی که امنیت این بخاری تابشی را بیشتر کرده، سیستم قطع‌کن خودکار در صورت واژگونی است. همچنین، یک ترموستات ایمنی هم در آن به کار رفته که در صورت مسدود شدن مسیر خروجی دودکش، دود را به‌طور خودکار به اتاقک تعدیل برمی‌گرداند و دستگاه را خاموش می‌کند. 

۲. بخاری برقی فن دار پارس خزر مدل FH 2000P؛ بهترین بخاری برقی رومیزی پارس خزر

عکس بخاری برقی رومیزی پارس خزر مدل FH 2000P
بخاری برقی رومیزی پارس خزر مدل FH 2000P

پارس خزر، یکی از قدیمی‌ترین و بهترین مارک های بخاری ایرانی است که همواره در بازار لوازم خانگی و همچنین بخاری برقی، حضور پررنگ و موثری داشته است و اکنون با تولید محصول FH 2000P یک فن هیتر باکیفیت را روانه بازار کرده است که از ایمنی بسیار بالایی هم برخوردار است. 

بخاری برقی رومیزی پارس خزر مدل FH 2000P به دلیل برخورداری از قابلیت‌های کاربردی نظیر ترموستات، کلید تنظیم درجه حرارت ۶ حالته و خروجی باد گرم و سرد، بهترین بخاری برقی پارس خزر است. وجود ترموستات مهم‌ترین ویژگی این محصول به شمار می‌رود که امنیت بالای آن را نشان می‌دهد. 

۳. بخاری برقی اخوان فرید مدل 1200A-3؛ بهترین بخاری برقی کم مصرف

تصویری از بخاری برقی اخوان فرید مدل 1200A-3
بخاری برقی کم مصرف اخوان فرید مدل 1200A-3

بخاری برقی اخوان فرید مدل 1200A-3، یک هیتر برقی کم مصرف برای کرسی با وزن ۶۵۰ گرم است که حداکثر توان گرمایشی آن به ۱۲۰۰ وات می‌رسد. این مدل، دارای یک طراحی آشنا و نوستالژی است که هم روی زمین قرار می‌گیرد و هم روی میز. 

همچنین، یکی از مدل‌های کم مصرف و مقرون‌به‌صرفه بازار است که می‌توان آن را بهترین هیتر برقی بازار برای فضاهای کوچک دانست. 

ویژگی منفی بخاری برقی اخوان فرید مدل 1200A-3، این است که ایمنی خیلی بالایی ندارد. در واقع، فاقد ترموستات است و سیستم قطع خودکار هم ندارد. بنابراین، زمان استفاده از آن باید به نکات ایمنی توجه ویژه داشته باشید.

۴. بخاری برقی ویتو مدل Space S؛ بهترین بخاری برقی دیواری

عکسی از بخاری برقی دیواری ویتو مدل Space S
بخاری برقی دیواری ویتو مدل Space S

هیتر دیواری Veito مدل Space S در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای روانه بازار شده است. این محصول با حداکثر توان گرمایشی ۲۵۰۰ وات یکی از قوی‌ترین بخاری‌های برقی دیواری بازار محسوب می‌شود. یکی از دلایل اصلی گرمایش بالای این محصول، المنت هالوژنی به‌کاررفته در آن است که گرمای زیادی تولید می‌کند. 

این هیتر دیواری، قابلیت تنظیم دما دارد و از استانداردهای GS ،TUV و گواهی استاندارد اروپا CE بهره‌مند است. ترموستات دیجیتال، ریموت کنترل، طراحی ضد آب با گواهی IP44 و تایمر نیز جزو ویژگی‌های دیگر این محصول هستند. این هیتر دیواری برای سالن بزرگ هم مناسب است. 

۵. بخاری برقی گرما گستر مهر مدل تویست (Toyoset)

عکس بخاری برقی گرما گستر مهر مدل تویست
بخاری برقی گرما گستر مهر مدل تویست

در بخاری برقی گرما گستر مهر مدل تویست (Toyoset) چهار پره به‌کار برده شده که در پخش شدن بهتر گرما در محیط تاثیرگذار هستند. این مدل، به دلیل برخورداری از قابلیت‌های کاربردی و ایمنی بالا، بهترین بخاری برقی فن دار شرکت گرما گستر در نظر گرفته می‌شود. 

در خصوص قابلیت‌های ایمنی این محصول، می‌توان به تنظیم دما، قفل کودک و تنظیم حرارت اشاره کرد. سه کلید کنترلی و یک چراغ نشانگر داخلی روی بدنه این محصول وجود دارد که برای روشن یا خاموش کردن المنت‌های بالا، پایین و وسط کاربرد دارند. در صورت واژگون شدن نیز به‌طور خودکار خاموش می‌شود. 

۶. بخاری برقی زنبوری آراسته مدل Reha 2000

تصویری از بخاری برقی آراسته مدل Reha 2000
بخاری برقی زنبوری آراسته مدل Reha 2000

بخاری برقی Reha 2000 یکی از پرفروش‌ترین محصولات گرمایشی برند ایرانی آراسته است که قیمت مناسب و ایمنی بالا، برجسته‌ترین نقاط قوت آن هستند. این محصول دارای تنظیمات حرارت ۲ حالته، ترموستات ایمنی و قطع‌کن خودکار است و حداکثر توان گرمایشی آن به ۲۰۰۰ وات می‌رسد. 

گرمادهی هیتر برقی کوچک Reha 2000 نسبت به سایز و توان آن، مناسب است و برای گرم کردن یک اتاق بزرگ، توان کافی دارد. برخی دیگر از ویژگی‌های این محصول شامل نشان استاندارد ملی ایران و سیستم قطع خودکار در صورت واژگونی هستند. 

۷. کرسی برقی ماهان سازه مدل AG1؛ بهترین هیتر برقی بازار برای کرسی

کرسی برقی ماهان سازه مدل AG1
کرسی برقی ماهان سازه مدل AG1

ماهان سازه، تولیدکننده یکی از هیترهای مقرون‌به‌صرفه برای کرسی به اسم AG1 است که به دلیل ابعاد کوچک، به راحتی می‌توان روی میز هم آن را قرار داد. AG1 با وجود اینکه یک هیتر برقی کوچک و کم مصرف محسوب می‌شود، اما گرمای آن تا فاصله ۱۲ متری هم احساس می‌شود که نشان‌دهنده قدرت بالای این محصول است. 

اگر دنبال یک محصول ایمن برای کرسی می‌گردید، کرسی AG1 یکی از بهترین گزینه‌ها است. قابلیت تنظیم حرارت، سیستم قطع‌کن خودکار و ترموستات، آن را به گزینه‌ای مناسب برای کرسی تبدیل کرده‌اند. حداکثر توان گرمایشی این محصول به ۶۰۰ وات می‌رسد، که برای یک هیتر برقی کوچک کافی است. 

۸. بخاری شیائومی Mi Smart Space Heater S مدل KRDNQ03ZM؛ بهترین بخاری برقی هوشمند

بخاری برقی شیائومی Mi Smart Space Heater S مدل KRDNQ03ZM
بخاری برقی شیائومی Mi Smart Space Heater S مدل KRDNQ03ZM

شیائومی اخیرا فعالیت خود در بازار بخاری برقی را شروع کرده و با عرضه Mi Smart Space Heater S خودش را نسبت به سایر رقبای ژاپنی و چینی، کاملا متمایز کرده است. Mi Smart Space Heater S یک مدل هوشمند و کم مصرف محسوب می‌شود که جزو مدل‌های تابشی است و توان گرمایشی آن در سه سطح ۱۸۰۰، ۲۰۰۰ و ۲۲۰۰ قابل تنظیم است. 

هیتر برقی شیائومی مدل KRDNQ03ZM برای گرمابخشی به محیط‌های ۲۱ تا ۳۰ متر مربعی مناسب است و با دارا بودن استاندارد IPX4 توانایی مقاومت در برابر نفوذ آب هم دارد.

شما با نصب اپلیکیشن Mi Home روی گوشی اندرویدی یا iOS خود، می‌توانید این محصول را کنترل کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های هوشمند این دستگاه، پشتیبانی از فرمان‌های صوتی است. لازم به ذکر است که بخاری Heater S از نظر ایمنی هم بهترین هیتر برقی بازار است. 

۹. بخاری برقی تولیپس مدل EH-202

بخاری برقی تولیپس مدل EH-202
بخاری برقی هالوژنی ۱۲۰۰ وات تولیپس مدل EH-202

تولیپس یکی از معتبرترین و بهترین برندهای ایرانی فعال در بازار هیتر و بخاری برقی است که مدل‌های متنوعی با قابلیت‌های کاربردی و ایمنی بالا تولید می‌کند. یکی از محصولات این برند که قصد داریم در این مطلب معرفی کنیم، بخاری برقی تولیپس مدل EH-202 است که جزو مدل‌های تابشی محسوب می‌شود. 

حداکثر توان گرمایشی بخاری برقی تولیپس مدل EH-202 به ۱۲۰۰ وات می‌رسد و قفل کودک و قابلیت تنظیم دما نیز دارد. قابلیت تنظیم دما به شما اجازه می‌دهد توان آن را روی سه سطح ۴۰۰، ۸۰۰ و ۱۲۰۰ وات تنظیم کنید. در خصوص سایر قابلیت‌های آن نیز می‌توان به تایمر و قطع‌کن خودکار اشاره کرد. 

۱۰. بخاری برقی ارشیا مدل کلاسیک SH-1441A

بخاری برقی ارشیا مدل کلاسیک SH-1441A
بخاری برقی تابشی فن دار ارشیا مدل کلاسیک SH-1441A

بخاری برقی هالوژنی فن دار ارشیا مدل کلاسیک SH-1441A جزو مدل‌های تابشی است که به سه حالت رومیزی، ایستاده و نیمه‌ایستاده می‌توان از آن استفاده کرد. این محصول، دارای کنترل از راه دور است و فن به‌کاررفته در آن در سه حالت سریع، آهسته و گرماده آهسته تنظیم می‌شود. همچنین، پنل LED مجهز به دماسنج در آن وجود دارد که گرما را به‌صورت یکنواخت در محیط پخش می‌کند. 

توان این محصول به ۱۰۰۰ وات می‌رسد و پرتاب گرمای آن به راحتی تا چندین متر احساس می‌شود. بخاری تابشی ارشیا مدل SH-1441A گرمادهی با پرتو طبیعی مادون قرمز دارد و از امنیت بالایی هم برخوردار است. این محصول به دلیل قدرت بالا، برای سالن بزرگ هم مناسب است. فن قدرتمندی که در این محصول به‌کار برده شده، کل محیط اطراف را به‌خوبی پوشش می‌دهد.

اگر دوست دارید بیشتر در مورد نکات مهم در انتخاب بخاری بدانید، حتما مقاله راهنمای خرید بخاری را مطالعه کنید.

بهترین بخاری برقی را از کجا بخریم؟

بخاری برقی هوشمند سفید از برند pro breeze به‌صورت ایستاده
سایت ترب امکان خرید هیتر برقی را با بهترین قیمت فراهم کرده است.

برای خرید بهترین بخاری برقی و انواع دیگر هیتر، تنها کافی است که به دسته‌بندی بخاری برقی در سایت ترب مراجعه کنید. در این دسته‌بندی، انواع و اقسام برندهای معتبر از جمله پارس خزر، تولیپس، شیائومی و برندهای ژاپنی وجود دارد که می‌توانید برای مشاهده فروشندگان معتبر آن‌ها، به صفحه محصول مورد نظر مراجعه کنید. برای جست‌وجوی دقیق‌تر، چند فیلتر کاربردی هم وجود دارد که محصولات را بر اساس محبوبیت و قیمت تفکیک می‌کنند. 

شما می‌توانید شهر خود را در بخش ترب من مشخص کرده تا فروشندگان حضوری در نزدیکی خود که محصول مورد نظر را به فروش می‌رسانند، پیدا کنید. 

کلام آخر

بخاری برقی یکی از محصولاتی است که در فصل سرما می‌توان برای گرم‌تر کردن محیط از آن استفاده کرد. هیترهای کم مصرف یا مدل‌های مناسب برای کرسی، معمولا برای گرم کردن فضاهای وسیع نظیر سالن بزرگ یا کل منزل، زیاد مناسب نیستند؛ اما برای گرم کردن اتاق و فضاهای کوچک‌تر مناسب‌اند. 

در این مطلب، چند مدل هیتر برقی کوچک و بزرگ از برندهای مختلف نظیر پارس خزر، تولیپس و شیائومی را به‌عنوان بهترین بخاری برقی معرفی کردیم و با چند مدل تابشی و فن دار نیز آشنا شدیم. برای خرید محصولات معرفی‌شده در این مطلب و بسیاری از مدل‌های متنوع بخاری برقی، به سایت ترب مراجعه کنید.

پرسش های متداول در مورد بهترین بخاری برقی

بهترین بخاری برقی فن دار کدام است؟

بخاری برقی برفاب مدل QH-2800، پارس خزر مدل FH 2000P و ارشیا مدل کلاسیک SH-1441A برخی از نمونه‌های بهترین بخاری برقی فن دار هستند که در این مطلب معرفی کردیم.

قیمت بهترین بخاری برقی چقدر است؟

بخاری‌های برقی دارای رنج قیمت گسترده‌ای هستند. قیمت بهترین مدل‌ها معمولا از حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شود تا ۲۲ میلیون.

تفاوت بخاری برقی تابشی و فن دار چیست؟

بخاری‌های برقی تابشی و فن دار، در نحوه عملکرد با هم تفاوت دارند. بخاری‌های برقی فن دار، قادر به پرتاب گرما به محیط اطراف هستند، اما بخاری‌های هالوژنی، گرمای یکنواختی تولید می‌کنند.

آیا بخاری برقی شیائومی برای اتاق خواب خوب است؟

بله، بخاری برقی های مارک شیائومی به واسطه امنیت و کیفیت خوب برای اتاق خواب بسیار مناسب است.

🔗 منبع: iqsdirectory

عرفان رحیمی صادق
عرفان رحیمی صادق

من فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی هستم و از سال ۹۴ تولید محتوا رو شروع کردم. اوایل، از زمانی که تولید محتوا رو جدی‌تر دنبال کردم، درهای جدیدی به روم باز شد و با افراد مهمی تو این عرصه آشنا شدم که سعی کردم از هر کدوم یه چیزایی یاد بگیرم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *