بهترین بخاری برقی کم مصرف در بازار ایران؛ ۵ رتبه اول

بخاری برقی دستگاهی قابل حمل برای تامین گرمای هرگونه محیط داخلی است. این دستگاه‌ها در اندازه‌، مدل و فن‌آوری‌های گرمایشی مختلفی تولید شده‌اند. آشنایی با انواع مختلف این بخاری‌ها و به‌ویژه نوع کم‌مصرف آن به شما در یک خرید هوشمندانه کمک می‌کند. 

آنچه در این مقاله می‌خوانید معرفی انواع مدل بخاری برقی، فاکتورهای مهم در زمان خرید و‌ آشنایی با بهترین بخاری برقی کم مصرف موجود در بازار ایران است. 

انواع بخاری برقی کم مصرف

بخاری برقی در انواع مختلف زمینی، دیواری و رومیزی
بخاری برقی مدل‌های متنوع و مختلفی دارد.

بخاری‌های برقی انواع مختلفی دارند که متناسب با نیاز خود می‌توانید یکی از این انواع را تهیه کنید. علاوه بر دسته‌بندی این محصول بر اساس مدل نصب که شامل نمونه‌های دیواری، ایستاده و رومیزی می‌شود، بر اساس نوع گرمایش هم دسته‌بندی می‌شوند.

۱. بخاری کانوکشن الکتریکی

یک نمونه بخاری کانوکشن الکتریکی در فضای نشیمن خانه
بخاری کانوکشن الکتریکی را متناسب با فضای محیط خریداری نمایید.

این بخاری‌ها بدون فن هستند و هوای اطراف خود را با استفاده از المنت گرم می‌کنند. بخاری‌های کانوکشن الکتریکی معمولاً بی‌صدا بوده و دارای توزیع ملایم و یکنواخت گرما هستند. این‌نوع دستگاه‌ها ممکن است در مقایسه با سایر انواع بخاری، برای گرم کردن یک فضا به زمان بیشتری نیاز داشته باشند.

۲. بخاری تابشی الکتریکی

بخاری برقی تابشی با امکانات هوشمند
بخاری تابشی الکتریکی گزینه خوبی برای گرم کردن محیط اتاق خواب است.

بخاری‌های تابشی با استفاده از اشعه مادون قرمز گرما تولید می‌کنند. بخاری‌های تابشی گرما را با سرعت زیاد ایجاد کرده و برای فضاهای کوچک و بسته مناسب هستند.

۳. بخاری روغنی

بخاری روغنی قابل حمل در فضای سالن پذیرایی
بخاری روغنی انتخابی مناسب برای سالن پذیرایی و اتاق نشیمن است.

بخاری‌های روغنی با گرم کردن روغن موجود در داخل محفظه‌ خود کار می‌کنند. روغن گرم‌شده گرما را به ناحیه اطراف می‌تاباند. این بخاری‌ها اثر گرمایی طولانی‌تری دارند، زیرا روغن در طول زمان گرما را حفظ کرده و آزاد می‌کند. همچنین این مدل بخاری برقی نسبتاً بی‌صدا هم هستند.

۴. بخاری سرامیکی

بخاری سرامیکی مدرن در فضای اتاق تلویزیون
بخاری‌های سرامیکی مدرن انتخابی شیک برای فضای خانه هستند.

بخاری‌های سرامیکی از المنت گرمایشی سرامیکی استفاده می‌کنند. این المنت‌ها به‌سرعت گرم شده و با استفاده از یک فن گرما را پخش می‌کند. این بخاری‌ها به خاطر کم‌مصرف بودن و سرعت خروجی حرارت خوب معروف هستند. بخاری سرامیکی سبک و قابل حمل بوده و امکان جابجایی آسانی دارند. همچنین معمولاً بی‌صداتر از انواع دیگر هستند.

مصرف انرژی در هر یک از این مدل‌ها متفاوت است. در بخش بعدی، فاکتورهای مهمی را که باید در انتخاب بخاری برقی با کمترین مصرف برق در نظر بگیرید، بررسی خواهیم کرد.

انواع بهترین بخاری برقی کم مصرف موجود در ایران

در ادامه به معرفی انواع بهترین بخاری کم مصرف موجود در بازار پرداخته‌ایم. این هیترهای برقی عبارتند از:

۱. هیتر پارس خزر مدل FH-2000P؛ بهترین بخاری برقی کم مصرف فن دار

بخاری برقی Pars Khazar FH-2000P
بخاری برقی پارس خزر مدل FH-2000P

اگر به دنبال یک هیتر برقی کم مصرف با بازدهی بالا و هزینه‌ای مقرون به صرفه هستید، بخاری برقی Pars Khazar FH-2000P بهترین انتخاب برای شما است. بخاری برقی پارس خزر مدل FH-2000P جز بهترین بخاری برقی کم مصرف فن دار است. این بخاری برقی هم به شکل زمینی و هم به‌عنوان یک هیتر رومیزی استفاده می‌شود. از ویژگی‌های دیگر این دستگاه تایمر، قفل کودک و قابلیت تنظیمات حرارت است.

اگر دوست دارید بیشتر با بخاری برقی های برند پارس خزر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به لیست بهترین بخاری برقی پارس خزر را در بلاگ ترب نگاهی بیندازید.

ویژگیمشخصه
قابلیت نصبزمینی و رومیزی
رنگسفید
قابلیت تنظیم دمادارد
فندارد
ترموستات ایمنیدارد

۲. بخاری برقی Q1 هوشمند 500 وات؛ هم زیبا هم کم‌مصرف

بخاری برقی Q1 رنگ سفید و صورتی
بخاری برقی Q1

بخاری برقی Q1 کم‌مصرف 500 وات با ویژگی‌هایی از جمله قطع‌کن اتوماتیک نظر افرادی زیادی را به خود جلب کرده است. مصرف انرژی آن در بازه فوق کم یعنی ۰.۵ کیلو وات است. محل تامین هوای آن هم پشت دستگاه بوده و با قدرت ۵۰۰ واتی خود گزینه خوبی برای خرید است.

ویژگیمشخصه
قابلیت نصبرومیزی و دیواری
رنگمسی، نقره‌ای، بنفش
قابلیت تنظیم دمابه شکل دستی
فندارد
ترموستات ایمنیدارد

۳. کرسی برقی کم مصرف توکل مدل تک شعله؛ برای گوشه سنتی خانه

بخاری برقی توکل مدل تک شعله با پریز برق
بخاری برقی توکل مدل تک شعله

کرسی برقی کم مصرف توکل مدل تک شعله دارای توان 400 وات است. این هیتر قابلیت تنظیم حرارت داشته و مصرف انرژی آن در محدوده فوق کم‌ است. کرسی برقی توکل دارای طول سیم برق 90 سانتی متری و المنت سفالی است.

ویژگیمشخصه
قابلیت نصبزمینی و رومیزی
رنگنقره‌ای
قابلیت تنظیم دمادارد
فنندارد
ترموستات ایمنیدارد

۴. بخاری برقی دیواری سانفورد مدل SF1221RH؛ طرح اسپیلت ولی کم‌مصرف

بخاری برقی SANFORD SF1221RH رنگ سفید
بخاری برقی سانفورد مدل SF1221RH

بخاری برقی دیواری طرح اسپیلت سانفورد مدل SF1221RH یک دستگاه گرمایشی مناسب برای خانه، محیط کار و یا هر فضای بسته دیگری است. این دستگاه دارای سیستم تنظیم دمای اتوماتیک است که به شکل دستی تنظیم می‌شود. بخاری برقی دیواری طرح اسپیلت سانفورد مدل SF1221RH دارای دو توان 1000 و 2000 وات است. این دستگاه دارای ویژگی کنترل از راه دور هم هست.

ویژگیمشخصه
قابلیت نصبدیواری و رومیزی
رنگسفید
قابلیت تنظیم دمادارد
فندارد
ترموستات ایمنیدارد

۵. بخاری برقی آبسال مدل 341F؛ بهترین بخاری کم مصرف هوشمند و فن دار

بخاری برقی ABSAL 341F رنگ سفید و مشکی
بخاری برقی آبسال مدل 341F

بخاری برقی هوشمند فن دار آبسال مدل 341F دارای فنی است که گرما را به سمت بالا و جلو هدایت می‌کند. این دستگاه قابلیت تنظیم دما هم دارد. علاوه‌بر این دارای حداقل توان گرمایشی ۷۵۰ و حداکثر توان گرمایشی ۲۰۰۰ است. اگر به دنبال یک بخاری برقی کم مصرف هستید، شاید این مدل هیتر برقی نظر شما را به خود جلب کند.

ویژگیمشخصه
قابلیت نصبدیواری و زمینی
رنگسفید
قابلیت تنظیم دمادارد
فندارد
ترموستات ایمنیدارد

۶. بخاری برقی فن دار ابر استار مدل Toyoset؛ المنت‌دار کم‌مصرف

بخاری برقی ABRSTAR مدل Toyoset رنگ قرمز
بخاری برقی ابراستار مدل Toyoset

بخاری برقی فن دار ابر استار مدل Toyoset دارای قابلیت تنظیم حرارت و کنترل مجزای المنت‌ها برای مدیریت دما و مصرف برق است. همچنین دارای کلید قطع خودکار برق است که هنگام خروج از حالت تعادل جریان برق را قطع می‌کند.

این دستگاه دارای سه المنت شیشه‌ای و یک صفحه تابشی استیل هم هست.

ویژگیمشخصه
قابلیت نصبزمینی
رنگقرمز
قابلیت تنظیم دمادارد
فندارد
ترموستات ایمنیدارد

جدول مقایسه بهترین هیتر های برقی کم مصرف

نام و مدل بخاریویژگی‌هاقابلیت نصبرنگقابلیت تنظیم دمادارای فندارای ترموستات ایمنی
هیتر پارس خزر مدل FH-2000Pبهترین بخاری برقی کم مصرف فن دارزمینی و رومیزیسفیددارددارددارد
بخاری برقی Q1هم زیبا هم کم‌مصرفرومیزی و دیواریمسی، نقره‌ای، بنفشداردندارددارد
کرسی برقی کم مصرف توکل مدل تک شعلهبرای گوشه سنتی خانهزمینینقره‌ایداردندارددارد
بخاری برقی دیواری سانفورد مدل SF1221RHطرح اسپیلت ولی کم‌مصرفدیواری و رومیزیسفیدداردندارددارد
بخاری برقی آبسال مدل 341Fبهترین بخاری کم مصرف هوشمند و فن داردیواری و زمینیسفیددارددارددارد
بخاری برقی ابراستار مدل Toyosetالمنت‌دار کم‌مصرفزمینیقرمزدارددارددارد
جدول مقایسه بهترین بخاری برقی های کم مصرف بازار

فاکتورهای مهم در خرید بهترین بخاری برقی

انواع بخاری برقی در اندازه‌های مختلف
در خرید یک بخاری برقی باید به فاکتورهای مختلفی مانند مصرف انرژی و اندازه توجه داشت.

وقتی صحبت از انتخاب بهترین بخاری برقی کم مصرف می‌شود، باید چندین فاکتور مهم را در نظر گرفت. در اینجا چند نکته کلیدی در انتخاب بخاری برقی با مصرف کم برق را توضیح داده‌ایم:

  • ظرفیت گرمایشی: اولین عاملی که باید در نظر گرفت ظرفیت گرمایش بخاری برقی است. این ویژگی به توانایی میزان تولید گرما و مقدار فضایی که گرم می‌کند مربوط است.
  • بهره وری انرژی: نوعی بخاری برقی را انتخاب کنید که دارای مصرف کم انرژی است. 
  • ویژگی‌های ایمنی: هنگام انتخاب بخاری برقی توجه به ایمن بودن دستگاه در اولویت است. به دنبال بخاری‌هایی باشید که دارای ویژگی‌هایی مانند محافظت در برابر حرارت و محافظت در برابر گرمای بیش از هستند. این ویژگی‌ها به جلوگیری از حوادث احتمالی کمک می‌کنند.
  • میزان صدا: میزان سر و صدایی که یک بخاری در محیط ایجاد می‌کند را هم در نظر داشته باشید. بخاری برقی‌های کم صدا دارای سیستم نویز گیر هستند.
  • قیمت: در انتخاب بخاری برقی ممکن است با مدل‌های کم مصرفی مواجه شوید که قیمت بالایی دارند. شاید خرید این دستگاه‌ها برای شما هزینه زیادی به همراه داشته باشد، اما در هزینه مربوط به قبوض برق صرفه جویی زیادی خواهد شد. 

خرید بهترین بخاری برقی کم مصرف از ترب

انواع بخاری برقی در اندازه‌های گوناگون در اتاق
بخاری برقی را متناسب با فضا، ابعاد محیط و میزان نیاز خود به استفاده از این دستگاه انتخاب کنید.

برای خرید بهترین بخاری برقی کم مصرف با بهترین قیمت بازار از ترب کمک بگیرید. وبسایت ترب شرایطی برای مقایسه فروشگاه‌های مختلف را فراهم کرده است. شما می‌توانید با مقایسه شرایط فروش هر یک از این فروشگاه‌ها بهترین انتخاب را داشته باشید. 

همیشه بخاری‌های برقی تصویری از مصرف بالای انرژی را در ذهن ایجاد می‌کنند؛ در صورتی که در چند سال گذشته بسیاری از مدل‌ها با مصرف بسیار پایین برق ساخته شده‌اند. پس نگرانی از این موضوع را کنار بگذارید؛ شما شانس خرید مدل‌های کم مصرف بخاری برقی را دارید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله به انواع بخاری برقی، فاکتورهای مهم‌ ‌در زمان خرید بخاری برقی و از همه مهم‌تر‌ معرفی ۶ مدل از کم مصرف‌ترین بخاری برقی‌های موجود در بازار پرداختیم.

همچنین پس از معرفی هر مدل، مقایسه‌ای بین برخی از ویژگی‌های مشترک این وسایل گرمایشی برقی ارائه دادیم. بخاری برقی‌های مدل 341F آبسال، بخاری برقی دیواری طرح اسپیلت سانفورد مدل SF1221RH و بخاری برقی پارس خزر مدل FH-2000P در حال حاضر برخی از انواع بهترین هیتر کم مصرف در بازار هستند. شما می‌توانید خرید این دستگاه‌ها با بهترین قیمت بازار را به کمک ترب تجربه کنید.

پرسش های متداول در مورد بهترین بخاری برقی کم مصرف

برترین برندهای بخاری برقی کم مصرف کدامند؟

برندهای زیر نمونه‌هایی از بهترین و‌ کم‌مصرف‌ترین تولیدکنندگان بخاری برقی هستند:
– برند پویان خزر (Pouyan Khazar)
– برند هاردستون (Hardstone)
– برند برفاب (Barfab)
– برند پارس خزر (Pars Khazar)

بخاری برقی‌های کم مصرف برای استفاده در طول شب بی‌خطر هستند؟

بخاری برقی گرم‌کننده‌ای مناسب و ایمن برای استفاده در طول شب است؛ اما برای استفاده از این نوع بخاری‌ها هم باید نکات ایمنی خاصی را رعایت کنید.

🔗 منابع: Storables | nytimes

نازنین افشار
نازنین افشار

من نازنین هستم؛ فارغ‌التحصیل رشته مهندسی پزشکی از دانشگاه آزاد تهران. از ۱۳۹۸ به شکل جدی فعالیتم رو در حوزه محتوا و بازاریابی محتوایی شروع کردم. امروز بعد از چند سال نوشتن محتوا در زمینه‌های مختلف، چیزهای زیادی به دست آوردم که از داشتنشون خوشحالم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *