بهترین تصفیه هوا؛ ۸ مدل خانگی و غیرخانگی

آلودگی شهری در کلان‌شهرها، معضل بزرگی است که اکثر مردم به‌دنبال راه‌حلی برای آن هستند. با تشدید این معضل، آسم و بیماری‌های قلبی به‌خصوص در افراد مسن، شدت می‌گیرد. یکی از راه‌هایی که آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا را حداقل در محیط‌های داخلی تا حد زیادی کاهش می‌دهد، استفاده از دستگاه تصفیه هوا است. در مطلب امروز وبلاگ ترب، به سراغ معرفی لیست بهترین تصفیه هوا که مورد تایید وزارت بهداشت نیز هستند می‌رویم تا ببینیم یک دستگاه مناسب برای منزل، چه ویژگی‌هایی دارد. با بلاگ ترب همراه باشید. 

معرفی بهترین تصفیه هوا با فیلتر قابل شستشو

عکس یک سگ در کنار دستگاه تصفیه هوا
بر اساس عملکرد، قدرت، قابلیت‌های هوشمند و نوع فیلتر به‌کاررفته در دستگاه، می‌توان بهترین تصفیه هوا را انتخاب کرد.

دستگاه‌های تصفیه هوا دارای انواع و اقسام برندها و مدل‌های مختلف هستند که هر کدام، عملکرد و قابلیت‌های متفاوتی دارند. با وجود تنوع زیاد این دستگاه‌ها، نحوه عملکرد آن‌ها کم‌وبیش، یکسان است. فن به‌کاررفته در آن‌ها با جذب هوای محیط اطراف، آن را از فیلتر مخصوص رد می‌کند و هوای تصفیه‌شده را در محیط پخش می‌کند.

دستگاه‌های تصفیه هوا در از بین بردن دود، گرد و غبار، ذرات معلق و حتی بو موثر هستند و هر گونه آلودگی را که در محیط وجود داشته باشد، از بین می‌برند.

ما در مقاله همه چیز درباره دستگاه تصفیه هوا خانگی، به طور مفصل درباره این دستگاه‌ها و نحوه عملکردشان صحبت کرده‌ایم.

دستگاه‌های تصفیه هوا، به شیوه‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. یکی از روش‌های دسته‌بندی این محصولات، فیلتر به‌کاررفته در آن‌ها است. همچنین، بر اساس محل قرارگیری هم می‌توان آن‌ها را دسته‌بندی کرد. در ادامه، تعدادی از بهترین دستگاه تصفیه هوا در ایران را معرفی می‌کنیم.

۱. دستگاه تصفیه هوا شیائومی مدل Air Purifier 4 Lite؛ بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزل

محصول دستگاه تصفیه هوا شیائومی مدل Air Purifier 4 Lite رنگ سفید
دستگاه تصفیه هوا شیائومی مدل Air Purifier 4 Lite

اولین مدلی که قصد داریم به‌عنوان بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزل معرفی کنیم، شیائومی (Xiaomi) مدل Air Purifier 4 Lite است. این دستگاه یک محصول مورد تایید وزارت بهداشت با فیلتر قابل شستشو است که سه مرحله فیلتراسیون انجام می‌دهد. Air Purifier 4 Lite توانایی پاکسازی محیط‌هایی با مساحت ۴۳ متر مربع را دارد که برای از بین بردن آلودگی در یک اتاق بزرگ کاملا مناسب است. 

این مدل خانگی، قابلیت‌های هوشمند هم دارد. شما با نصب اپلیکیشن Mi Home که هم برای گوشی‌های اندروید موجود است و هم iOS، می‌توانید از طریق وای‌فای به این دستگاه متصل شده و آن را کنترل کنید. Air Purifier 4 Lite می‌تواند ۹۹.۹۷ درصد از ذرات ۰.۳ میکرومتری را فیلتر کند و هرگونه گرده، غبار و آلودگی را از بین ببرد. این محصول، از دستیار صوتی Google Assistant و Alexa نیز پشتیبانی می‌کند. 

۲. دستگاه تصفیه هوا شیائومی مدل Air Purifier 4 Pro؛ بهترین دستگاه تصفیه هوا در ایران

دستگاه تصفیه هوا شیائومی مدل Air Purifier 4 Pro رنگ سفید
دستگاه تصفیه هوا شیائومی مدل Air Purifier 4 Pro

دومین مدلی که به‌عنوان بهترین دستگاه تصفیه هوا در ایران انتخاب کرده‌ایم، باز هم به برند شیائومی که جزو بهترین برند های دستگاه تصفیه هوا است، تعلق دارد؛ اما قیمت آن حدودا دو برابر بیشتر از مدل قبلی است. در این محصول هم یک فیلتر HEPA به‌کار رفته که توانایی جمع‌آوری ۹۹.۹۷ درصد از ذرات ۰.۳ میکرومتری را دارد؛ اما این دلیل قیمت دو برابری آن در مقایسه با شیائومی Air Purifier 4 Lite نیست. 

یکی از دلایلی که باعث شده Air Purifier 4 Pro دو برابر گران‌تر باشد، حجم هوای خروجی ۵۰۰ متر مکعب بر ساعتی آن است که این دستگاه را قادر می‌کند تنها در عرض ۱۵ دقیقه کل هوای یک اتاق ۴۰ متر مربعی را تصفیه کند؛ به همین دلیل آن را در لیست بهترین تصفیه هوا قرار دادیم. به لطف قدرت فوق‌العاده زیاد این محصول، تصفه هوای یک اتاق ۳۰ متر مربعی فقط ۱۱ دقیقه طول می‌کشد. 

۳. دستگاه تصفیه هوا Gastroback (گاستروبک) ۲۰۱۰۰؛ بهترین تصفیه هوا برای ویروس و باکتری

دستگاه تصفیه هوا گاستروبک ۲۰۱۰۰ رنگ سفید
دستگاه تصفیه هوا گاستروبک ۲۰۱۰۰

گاستروبک (Gastroback) مدل ۲۰۱۰۰ یک دستگاه تصفیه هوای آلمانی مورد تایید وزارت بهداشت است که به‌طور ویژه برای افراد مبتلا به آسم، آلرژی و سایر بیماری‌های تنفسی ساخته شده است. 

این مدل، نسبت به سایر دستگاه‌هایی که تا اینجا به‌عنوان بهترین تصفیه هوا معرفی کردیم، گران‌تر است و به همان اندازه هم توانایی و قدرت بیشتری برای پاکسازی محیط از هرگونه ویروس و باکتری دارد.

دستگاه تصفیه هوا گاستروبک ۲۰۱۰۰ علاوه بر مصارف خانگی، برای پاک کردن هوای محیط‌های مختلف از جمله دفاتر کار، مدارس، درمانگاه‌ها، اتاق انتظار مطب پزشکان و حتی رستوران‌ها هم یک دستگاه قدرتمند و ایده‌آل است.

به دلیل قدرت بسیار زیاد این دستگاه، می‌توان آن را بهترین دستگاه تصفیه هوا در ایران دانست؛ دستگاهی که توانایی از بین بردن ۹۹ درصد از ویروس‌ها و ذرات معلق را دارد. 

۴. دستگاه تصفیه هوا آلما پرایم مدل AP241؛ بهترین تصفیه هوا مقرون‌به‌صرفه

دستگاه تصفیه هوا آلما پرایم مدل AP241 رنگ سفید
دستگاه تصفیه هوا آلما پرایم مدل AP241

دستگاه تصفیه هوا آلما پرایم (Alma Prime) مدل AP241 نسبت به سایر دستگاه‌هایی که تا اینجا معرفی کرده‌ایم، ارزان‌تر است. دلیل قیمت پایین‌تر آن نسبت به رقبای خود، شعاع تحت پوشش کم‌تر، عدم برخورداری از حسگر بو، نداشتن نمایشگر، عدم وجود حسگر گرد و غبار و صدای بیشتر نسبت به سایر رقبا است.

آلما پرایم یک برند معتبر و شناخته‌شده است که محصولات باکیفیتی تولید می‌کند؛ اما برای کاهش قیمت نهایی AP241، بسیاری از قابلیت‌هایی را که در سایر مدل‌ها وجود دارد، از این دستگاه حذف کرده است. با وجود اینکه AP241 دستگاه زیاد پرامکاناتی نیست، اما هنوز هم وظیفه اصلی خود را که پاکسازی محیط هست، به نحو احسن انجام می‌دهد. اگر به‌دنبال یک مدل مقرون به صرفه می‌گردید، AP241 را حتما مد نظر داشته باشید. 

۵. دستگاه تصفیه هوا سام مدل AP84؛ بهترین دستگاه تصفیه هوا ایرانی

دستگاه تصفیه هوا سام مدل AP84 رنگ سفید
دستگاه تصفیه هوا سام مدل AP84

سام (SAM) مدل AP84، بهترین دستگاه تصفیه هوا ایرانی با فیلتر قابل شستشو است که خودتان هم به‌راحتی می‌توانید فیلتر آن را عوض کنید. این محصول، به‌دلیل برخورداری از حالت توربو، سنسورهای پیشرفته برای تشخیص آلودگی هوا و شعاع تحت پوشش گسترده، بهترین دستگاه تصفیه هوا ایرانی است که مورد تایید وزارت بهداشت هم هست. برخی دیگر از قابلیت‌های شاخص این دستگاه، عملکرد خودکار و حالت بی‌صدا است که زمان خواب کاربرد دارد. سرعت فن آن نیز در سه حالت آهسته، ملایم و سریع قابل تغییر است. 

دستگاه تصفیه هوا سام مدل AP84 برای مصارف خانگی بسیار مناسب است و قدرت کافی برای از بین بردن آلودگی را دارد. این دستگاه مجهز به صفحه لمسی و نمایشگر LED است که زمان تعویض فیلتر و عمر باقی‌مانده آن را نشان می‌دهد. سه سنسور برای بررسی کیفیت هوا در این محصول به‌کار رفته که تمامی ذرات کوچک، گرد و غبار، گازها و بوها را تا ۹۹.۷ درصد حذف می‌کند. قدرت این دستگاه به‌قدری زیاد است که یک محیط ۸۴ متر مربعی را تنها در عرض ۲۵ دقیقه تصفیه می‌کند.

۶. دستگاه تصفیه هوا ایزی لایف مدل XT-KJ901؛ بهترین تصفیه هوا برای خودرو

دستگاه تصفیه هوا ایزی لایف مدل XT-KJ901 رنگ مشکلی
دستگاه تصفیه هوا ایزی لایف مدل XT-KJ901

اگر به جای دستگاه تصفیه هوا خانگی به‌دنبال یک مدل مناسب برای خودرو می‌گردید که کل هوای آن را کاملا تصفیه کند، ایزی لایف مدل XT-KJ901 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. توان مصرفی این دستگاه فقط ۸ وات است و توانایی توزیع هوا در چهار جهت دارد. در این دستگاه یک فیلتر HEPA به‌کار برده شده که بیشترین میزان جذب و تصفیه ذرات کوچک را دارد. 

ویژگی نوآورانه دستگاه تصفیه هوا XT-KJ901 که آن را به یک مدل مناسب برای خودرو تبدیل کرده، استفاده از باتری قابل شارژ به جای اتصال مستقیم به برق است که از طریق یک درگاه Type-C شارژ می‌شود.

این محصول، در کاهش عوارض ناشی از آلرژی هم تاثیرگذار است. طراحی کوچک و جمع‌وجور دستگاه تصفیه هوا ایزی لایف مدل XT-KJ901 باعث شده تا بتوانید به‌راحتی آن را به هر مکانی که می‌خواهید، حمل کنید. یک نمایشگر نیز در این محصول وجود دارد که میزان شارژ باتری و عمر فیلتر را نشان می‌دهد. 

۷. دستگاه تصفیه هوا زیکلاس مد مدل LY868C

دستگاه تصفیه هوا زیکلاس مد مدل LY868C رنگ سفید
دستگاه تصفیه هوا زیکلاس مد مدل LY868C

زیکلاس مد (Zyklusmed) مدل LY868C، یک دستگاه تصفیه هوا قدرتمند ساخت آلمان با فیلتر قابل شستشو است که می‌توان آن را بهترین دستگاه تصفیه هوا در ایران دانست. دلیل قرارگیری این محصول در لیست بهترین تصفیه هوا، حجم هوای خروجی ۵۱۰ متر مکعب بر ساعت است که آن را به یک محصول ایده‌آل برای مصارف خانگی تبدیل کرده است. 

شعاع تحت پوشش این محصول، بین ۴۸ تا ۵۴ متر مربع است و چهار نوع فیلتر در آن به کار رفته تا بیشترین میزان جذب ذرات ریز را داشته باشد. دستگاه تصفیه هوا زیکلاس مد مدل LY868C دارای تایمر و کنترل از راه دور است که استفاده از آن را راحت‌تر می‌کند. نمایشگر بزرگی که در این محصول به کار رفته نیز با تغییر رنگ، کیفیت هوا را نشان می‌دهد. 

۸. دستگاه تصفیه هوا امسیگ مدل PF220

دستگاه تصفیه هوا امسیگ مدل PF220 رنگ سفید
دستگاه تصفیه هوا امسیگ مدل PF220

امسیگ (Emsig) یکی دیگر از برندهای آلمانی فعال در بازار دستگاه تصفیه هوا است که محبوبیت زیادی در ایران دارد. دستگاه تصفیه هوا امسیگ مدل PF220 یکی از باکیفیت‌ترین و بهترین دستگاه‌های تصفیه هوا برای منزل است که از هفت سنسور و پنج فیلتر بهره می‌برد. با وجود ابعاد بزرگ و وزن نسبتا زیاد، فرکانس صدای آن تنها ۳۰ دسی‌بل است که نسبت به اندازه آن بسیار کم است. 

از دیگر قابلیت‌های شاخص این محصول، می‌توان به کنترل پنل لمسی، قابلیت کنترل از راه دور با ریموت کنترل و سیستم پاکسازی ویروس اشاره کرد. همچنین، ضمن برخورداری از سنسور تعویض فیلتر، سنسور دما، سنسور جریان هوا، سنسور تصفیه هوشمند و سنسور کیفیت هوا هم در آن به کار برده شده است. PF220 از فیلتر کربن فعال، فیلتر UV، فیلتر ژنراتور آنیون منفی و فیلتر HEPA بهره‌مند است. 

بهترین تصفیه هوا را از کجا بخریم؟

چند مدل از بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزل

سایت ترب امکان خرید بهترین تصفیه هوا را به‌صورت حضوری و آنلاین فراهم کرده است. شما با مراجعه به دسته‌بندی دستگاه تصفیه هوا، می‌توانید به انواع و اقسام برندها و مدل‌های مختلف دسترسی پیدا کنید و با انتخاب مدل مورد نظر خود، فروشندگان معتبر آن را مشاهده کنید. 

در این دسته‌بندی، امکان مرتب کردن محصولات براساس محبوب‌ترین، گران‌ترین و ارزان‌ترین مدل‌ها وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر و سریع‌تر مدل مناسب برای خود را پیدا کنید. ضمن اینکه در قسمت ترب من با انتخاب شهر خود، می‌توانید فروشندگان حضوری محصول مورد نظر را نیز در اطراف خود پیدا کنید.

کلام آخر

بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزل، باید ضمن برخورداری از قدرت کافی برای پاکسازی محیط اطراف خود تا شعاع کافی، از فیلتر مناسب بهره ببرد که توان از بین بردن گرد و غبار و ذرات ریز را داشته باشد. بنابراین، حتما باید به نوع فیلتر به‌کار رفته در مدل مورد نظر خود دقت کنید.

ویژگیمدل
بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزلشیائومی Air Purifier 4 Lite
بهترین تصفیه هوا برای ویروس و باکتریگاستروبک ۲۰۱۰۰
بهترین تصفیه هوا مقرون‌به‌صرفهآلما پرایم AP241
بهترین دستگاه تصفیه هوا ایرانیسام AP84
بهترین تصفیه هوا برای خودروایزی لایف XT-KJ901
جدول جمع بندی بهترین دستگاه تصفیه هوا برای منزل

در این مطلب، بهترین دستگاه تصفیه هوا در ایران با فیلتر قابل شستشو را به شما معرفی کردیم. شما با مراجعه به سایت ترب می‌توانید تمامی مدل‌هایی را که به‌عنوان بهترین تصفیه هوا بررسی کردیم، خریداری کنید. 

پرسش های متداول در مورد بهترین تصفیه هوا

آیا دستگاه تصفیه هوا تاثیر دارد؟

بله، دستگاه تصفیه هوا واقعا در پاکسازی هوای منزل و از بین بردن گرد و خاک، بو، دود، گرده و تمامی ذرات آلاینده هوا تاثیرگذار است.

یک دستگاه تصفیه هوای باکیفیت، چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

اول از همه، باید از فیلتر مناسب بهره‌مند باشد که بیشترین میزان ذرات آلاینده را جذب کند. دوما، باید متناسب با فضای مکانی باشد که قرار است در آن استفاده شود. میزان سر و صدا و قابلیت‌های هوشمند آن را نیز باید مد نظر داشته باشید.

بهترین مارک دستگاه تصفیه هوا کدام است؟

امسیگ، زیکلاس مد، گاستروبک و شیائومی برخی از برندهای معتبر سازنده دستگاه‌های تصفیه هوا هستند.

قیمت بهترین تصفیه هوا چند است؟

قیمت دستگاه‌های تصفیه هوا خانگی معمولا از ۳ الی ۴ میلیون تومان شروع می‌شود تا حدود ۱۰۰ میلیون تومان که شامل مدل‌های صنعتی می‌شود؛ اما یک دستگاه تصفیه هوای باکیفیت از یک برند معتبر، معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان قیمت دارد.

بهترین نوع دستگاه تصفیه هوا برای از بین بردن ویروس و باکتری کدام است؟

تصفیه کننده‌هایی که از اشعه UV برای استریلیزاسیون استفاده می‌کنند، موثرترین نوع تصفیه کننده در برابر عوامل بیماری‌زا نظیر ویروس، باکتری و میکروب هستند؛ اما برای مصارف خانگی توصیه نمی‌شوند.

🔗 منبع: molekule

عرفان رحیمی صادق
عرفان رحیمی صادق

من فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی هستم و از سال ۹۴ تولید محتوا رو شروع کردم. اوایل، از زمانی که تولید محتوا رو جدی‌تر دنبال کردم، درهای جدیدی به روم باز شد و با افراد مهمی تو این عرصه آشنا شدم که سعی کردم از هر کدوم یه چیزایی یاد بگیرم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *