بهترین تلویزیون سونی؛ معرفی ۵ مدل پرطرفدار به انتخاب ترب

تلویزیون‌های سونی جزو محصولاتی هستند که هر ساله به دلیل وضوح تصویر، طراحی فوق‌العاده، فناوری نوین و مواردی از این دست، مورد توجه بسیاری از کاربران قرار می‌گیرند. ضمن این‌که، تلویزیون‌های این برند، به دلیل طراحی شیک و باریکی که دارند، به‌عنوان یک عنصر تزیینی در فضای زندگی مدرن به چشم می‌آیند. در کنار تمام این ویژگی‌ها، دارا بودن سیستم عامل اندروید، بهترین تلویزیون های Sony را به یک پلتفرم تفریحی همه فن حریف تبدیل کرده است که مجموعه وسیعی از بازی‌ها، برنامه‌ها و خدمات استریمینگ را تحت پوشش قرار داده است. در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین تلویزیون سونی موجود در بازار آشنا کنیم.

معرفی ۵ مدل از بهترین تلویزیون های Sony

در این بخش قصد داریم ۵ مدل از بهترین تلویزیون های Sony را که در نوع خود بهترین هستند، به شما معرفی کنیم.

  1. تلویزیون سونی مدل A80L
  2. تلویزیون سونی QD-OLED مدل 65A95L
  3. تلویزیون سونی مدل X75L
  4. تلویزیون سونی مدل X90L
  5. تلویزیون سونی مدل X93L/X93CL

۱. تلویزیون سونی مدل A80L

تلویزیون برند سونی مدل A80L
تلویزیون Sony مدل A80L

تلویزیون سونی مدل A80L نخستین بار در ابعاد ۸۳ اینچ با پنل OLED روانه بازار شد که می‌توان گفت در مقایسه با سری‌های گذشته، تغییرات کمی داشته است. با عرضه این مدل به بازار، سونی توانست بار دیگر ثابت کند که توانایی تولید تلویزیون‌های پیشرفته و باکیفیت را دارد. این مدل با دارا بودن پنل OLED، تصویری باکیفیت و شگفت‌انگیز ارائه می‌دهد که به راحتی رقیبان را به حاشیه می‌راند. شاید بتوان سونی مدل A80L را رقیبی جدی برای تلویزیون‌های مشابه از سری C2 و C3 شرکت LG به شمار آورد.

جالب است بدانید که سونی اعلام کرده است این مدل، تا ۱۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به مدل‌های قبلی دارد و این موضوع به خاطر بهره‌مندی از توییترهای جدید در اسپیکر بهترین مدل تلویزیون سونی ایجاد شده است. سونی، با ارتقای صدا در A80L، توانسته تجربه‌ای بهتر از تماشای تلویزیون را با صداهای واضح به گوش تماشاگران برساند. مجهز بودن به بلندگوهای فوق حرفه‌ای، صدایی همانند حضور در صحنه‌ای که مشاهده می‌کنید را برای شما فراهم می‌کند.

مشخصاتتوضیحات
کیفیت تصویر4K
نوع صفحه نمایشOLED
تعداد درگاه USB۲ عدد
قابلیت اتصال به WIFIدارد
سیستم عاملاندروید
جدول ویژگی‌های تلویزیون سونی مدل A80L

۲. تلویزیون سونی QD-OLED مدل 65A95L

تلویزیون برند سونی QD-OLED مدل 65A95L
تلویزیون Sony QD-OLED مدل 65A95L

تلویزیون سونی QD-OLED مدل 65A95L یکی از بهترین تلویزیون‌های سونی در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود که به دلیل روشنایی زیاد، محبوبیت فراوانی پیدا کرده است. این تلویزیون را می‌توان در بالاترین رده مدل سونی دانست که با پنل فوق‌العاده QD-OLED، توانسته به سطح شگفت‌انگیزی از کنتراست و روشنایی دست پیدا کند. این مدل، در ابعاد ۶۵ اینچ روانه بازار شده است که با پایه‌های باریک آلومینیومی خود می‌تواند هر دکوراسیونی را متحول کند. نمایشگر این تلویزیون از پردازشگر Cognitive XR قدرت گرفته است و می‌تواند روشنایی و رنگ را به سطح بالاتری ارتقا ببخشد.

بهترین تلویزیون سونی، با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و ترکیبی ویژه از Quantum Dot و OLED، قادر به ارائه تصویری واضح و بدون افت کیفیت است. فناوری QD-OLED این محصول، به تولید رنگ‌های زنده، دقیق و عمیق کمک می‌کند که همین قابلیت، تجربه تماشای بی‌نظیری را برای کاربران خود فراهم کرده است. وضوح تصویر این مدل، با پشتیبانی از فناوری‌های HDR و رزولوشن بالا، ابعاد تازه‌ای از زیبایی و واقع‌گرایی را به رخ تماشاگران می‌کشد.

65A95L را می‌توان مدل بالارده گیمینگ به حساب آورد که در کنار گرافیک فوق‌العاده قدرتمند، از چند ویژگی حرفه‌ای برای بازی با جدیدترین کنسول‌های بازی سود می‌برد.

صدایی که از طریق سیستم  Acoustic Surface Audio+ در این تلویزیون پخش می‌شود، به طرز عجیبی با اتفاقات درون صفحه همخوانی دارد و از یک حالت فراگیر و سه‌بعدی برخوردار است. علاوه‌براین، این مدل از بهترین تلویزیون‌های سونی با پلتفرم Google TV، به مجموعه وسیعی از سرویس‌های استریم جهت پخش آنلاین محتوا دسترسی دارد. جالب است بدانید که برند سونی، در سال ۲۰۲۴ با همان فرمان قبلی به تولید محصولات خود ادامه داده و تغییرات خاصی را در آن‌ها اعمال نکرده است

مشخصاتتوضیحات
کیفیت تصویر4K
نوع صفحه نمایشOLED
تعداد درگاه USB۲ عدد
قابلیت اتصال به WIFIدارد
سیستم عاملGoogle TV
جدول ویژگی‌های تلویزیون سونی QD-OLED مدل 65A95L

برای خرید از برندهای خارجی مانند سامسونگ و آشنایی با مدل‌های آن، می‌توانید مطلب پرفروش ترین تلویزیون های سامسونگ را مطالعه کنید.

۳. تلویزیون سونی مدل X75L

تلویزیون برند سونی مدل X75L
تلویزیون Sony مدل X75L

تلویزیون سونی مدل X75L را می‌توان بهترین تلویزیون ۲۰۲۴ لقب داد که با ترکیبی از طراحی چشم‌نواز، وضوح تصویر برتر و امکانات هوشمند، توانسته توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. بهترین تلویزیون سونی با پنل LED با وضوح تصویر HDR و 4K، به بازار عرضه شده است که تصاویری واقعی و زیبا را به تماشاگران ارائه می‌دهد. لازم به یادآوری است که این تلویزیون، از تکنولوژی‌های هوشمند مانند استفاده از برنامه‌های استریمینگ، قابلیت اتصال به اینترنت و سیستم عامل اندروید جهت ارتقای تجربه تماشا بهره می‌برد.

مشخصاتتوضیحات
کیفیت تصویر4K
نوع صفحه نمایشLED
تعداد درگاه USB۲ عدد
قابلیت اتصال به WIFIدارد
سیستم عاملاندروید
جدول ویژگی‌های تلویزیون سونی مدل X75L

۴. تلویزیون سونی مدل X90L

تلویزیون برند سونی مدل X90L
تلویزیون Sony مدل X90L

تلویزیون سونی مدل X90L یکی دیگر از تلویزیون‌های برند سونی است که در سال ۲۰۲۴ تولید و روانه بازار شده و با پنل LED و نوردهی موضعی بی‌نظیر خود، مجهز به حاشیه‌ای آلومینیومی است. بهترین مدل تلویزیون سونی، با بهره‌مندی از تکنولوژی پیشرفته در نمایش تصویر، از ۳۰ درصد روشنایی بیشتر و ۶۰ درصد ناحیه نوردهی محلی بیشتر در مقایسه با مدل‌های قبلی برخوردار است. مجموعه این قابلیت‌ها تصاویری روشن، واقعی و باکیفیت ارائه می‌کند. تلویزیون سونی مدل X90L با اندازه ۹۸ اینچ خود، بزرگ‌ترین تلویزیون سونی در سال ۲۰۲۴ شناخته شده است که امکان تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های دلخواه کاربران را در قابی بزرگ و شفاف فراهم می‌کند.

طراحی پیشرفته و جذاب X90L، آن را به یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین تلویزیون‌های بازار تبدیل کرده است. برخورداری از ویژگی‌های پیشرفته تصویری و ابعاد بزرگ، سبب شده تا بهترین مدل تلویزیون سونی بتواند نیازهای کاربران مختلف را برآورده کند و تجربه‌ای مثال‌زدنی از خود به جا بگذارد. بنابراین، X90L با وضوح تصویر برتر و امکانات پیشرفته، یکی از بهترین محصولات برند شناخته‌شده سونی محسوب می‌شود.

مشخصاتتوضیحات
کیفیت تصویر4K
نوع صفحه نمایشLED
تعداد درگاه USB۲ عدد
قابلیت اتصال به WIFIدارد
سیستم عاملاندروید
جدول ویژگی‌های تلویزیون سونی مدل X90L

۵. تلویزیون سونی مدل X93L/X93CL

تلویزیون برند سونی مدل X93L/X93CL
تلویزیون Sony مدل X93L/X93CL

تلویزیون سونی مدل X93L/X93CL برخلاف سونی مدل A95L که از QD-OLED، جهت نمایش رنگ‌های مشکی بی‌نقص استفاده می‌کند، از یک تراشه Mini LED با تکنولوژی نور Full-Array برای نور پس‌زمینه بهره می‌برد تا شدت نور را با توجه به بازتاب نور پایین بیاورد. چنین وضعیتی نسبت به QD-OLED، به ایجاد هایلایت‌های نورانی‌تر کمک می‌کند. با این تفاوت که در قسمت‌ها و بخش‌های پرنور بیشتر خود را نشان می‌دهد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این تلویزیون برای اتاق‌های پرنور و مدل QD-OLED، برای اتاق‌های تاریک یا کم‌نور مناسب‌تر است.

تلویزیون سونی مدل X93L/X93CL با پشتیبانی از فرمت‌های صوتی و ویدیویی پیشرفته هم‌رده‌های گران‌قیمت خود، یک انتخاب هوشمندانه برای تلویزیون سینمای خانگی محسوب می‌شود.

لازم به یادآوری است که تلویزیون X93L هم مشابه دیگر تلویزیون‌های این برند، مجهز به دستیار هوشمند Google TV است که عملکرد آن سریع بوده و استفاده از بهترین مدل تلویزیون سونی را راحت‌تر می‌کند. در این مدل، شاهد مجموعه‌ای بی‌نظیر از اپلیکیشن‌های کاربردی هستیم و وجود اپلیکیشن Google Play داخلی در سیستم عامل این تلویزیون، استفاده از برنامه‌های دیگر را سرعت بخشیده است. ضمن این‌که بهترین تلویزیون سونی، تعدادی قابلیت بازی عالی هم دارد و با پشتیبانی از بازی‌های 4K ،120Hz و ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند Auto HDR Tone Mapping و Auto Genre Picture Mode، قسمتی از پروژه Perfect for PS5 محسوب می‌شود.

مشخصاتتوضیحات
کیفیت تصویر4K
نوع صفحه نمایشLED
تعداد درگاه USB۳ عدد
قابلیت اتصال به WIFIدارد
سیستم عاملاندروید
جدول ویژگی‌های تلویزیون سونی مدل X93L/X93CL

برای آشنایی با برندهای تلویزیون، می‌توانید مطلب پرفروش ترین برند تلویزیون را مطالعه کنید.

مقایسه تلویزیون‌های سونی؛ بهترین مدل کدام است؟

برند سونی در آستانه سال ۲۰۲۴، بار دیگر ثابت کرد که توانایی پیشرو بودن در صنعت تولید تلویزیون را دارد. کلیه محصولات تولیدشده این شرکت در سال ۲۰۲۳، با استقبال بی‌نظیری مواجه شدند. این محصولات، با ارائه سیستم‌های صوتی قدرتمند، فناوری‌های پیشرفته HDR و وضوح تصویر 4K، تجربه‌ای شگفت‌انگیز را در تماشای بازی و فیلم رقم زدند. هنگام انتخاب بهترین تلویزیون های Sony، توجه به نکاتی مانند نوع پنل، وضوح تصویر، سرعت رفرش ریت و ویژگی‌های مانند این، می‌تواند حائز اهمیت باشد.

بهترین تلویزیون‌های سونی، با پشتیبانی از آخرین نسخه‌های سیستم عامل اندروید و امکانات پیشرفته هوشمند، بهترین انتخاب برای علاقه‌مندان به فناوری است که در جستجوی دسترسی راحت‌تر به محتوای دیجیتال هستند. با مقایسه مشخصات فنی هرکدام از تلویزیون‌های سونی گفته‌شده در این مطلب، می‌توانید مدل ایده‌آل خود را خریداری کنید.

مدلپشتیبانی از پنل LEDپشتیبانی از پنل OLEDپورت ورودی  USBتکنولوژی HDR دسترسی به WIFI
تلویزیون سونی مدل A80L
تلویزیون سونی مدل QD-OLED
تلویزیون سونی مدل X75L
تلویزیون سونی مدل X90L
تلویزیون سونی مدل X93L/X93CL
جدول مقایسه بهترین تلویزیون های سونی

بهترین مدل تلویزیون سونی را از کجا بخریم؟

تلویزیونی با تصویری از صخره و دریا روی میز
شما می‌توانید از طریق سایت ترب برای خرید انواعی از بهترین تلویزیون های سونی اقدام کنید.

برای این‌که از تجربه خرید بهترین تلویزیون های Sony لذت ببرید، می‌توانید به سایت ترب اعتماد کنید. سایت ترب یکی از بهترین و معتبرترین سایت‌ها برای خرید تلویزیون سونی در ایران است که امکان خرید اینترنتی تلویزیون را برای مشتریان خود فراهم ساخته است. استفاده از این پلتفرم این امکان را به شما می‌دهد تا با فروشندگان مختلف در ارتباط باشید و محصولاتی باکیفیت خریداری کنید.

شما می‌توانید محصولات مورد نظر خود را از فروشگاه‌های شهر خود در سایت ترب پیدا و به صورت حضوری اقدام به خرید آن‌‎ها کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی بهترین تلویزیون های Sony پرداختیم و ویژگی‌های هرکدام از آن‌ها را توضیح دادیم تا چنان‌چه قصد خرید محصولات این برند را داشتید، بتوانید بدون دغدغه خریدتان را انجام دهید. در حال حاضر، برند سونی یکی از بهترین و محبوب‌ترین برندهای تلویزیون شناخته می‌شود که به‌طور ویژه در تولید صفحه نمایش‌های بزرگ فعالیت دارد. به همین خاطر می‌توان گفت گزینه‌های زیادی برای عرضه در اندازه‌های کوچک وجود ندارد. هم‌چنین تلویزیون‌های این برند با مدل‌هایی مانند A80L ،QD-OLED ،X75L ،X90L و X93L/X93CL در مقایسه با سایر برندها، وضوح تصویری بهتری دارند که اغلب با قیمت نسبتا بالایی عرضه می‌شوند.

پرسش های متداول در مورد بهترین تلویزیون سونی

بهترین تلویزیون های Sony برای گیمینگ کدام‌اند؟

تلویزیون‌های X95K ،X90K و 65A95L سونی بهترین گزینه برای گیمینگ هستند. این مدل‌ها از رفرش ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند و از ویژگی‌های گیمینگ مانند VRR و ALLM برخوردار هستند.

آیا بهترین تلویزیون های Sony، قابلیت اتصال به USB را دارند؟

بله، بسیاری از تلویزیون‌های برند سونی، از ۲ الی ۳ درگاه اتصال USB برخوردار هستند.

بهترین تلویزیون سونی چه امکاناتی دارد؟

بهترین تلویزیون های Sony جزو نمایشگرهای پیشرفته بازار هستند و صفحه نمایش آن‌ها از نوع OLED ،LED و پردازندهای قوی است که سرعت بسیار بالایی دارند. توجه به امکاناتی مانند شکل ظاهری، سرعت پردازش، وضوح تصویر و کیفیت صدا از جمله مواردی است که باید در زمان خرید به آن‌ها توجه کنید.

کدام‌یک از تلویزیون‌های برند سونی بهتر است؟

تمامی تلویزیون‌های ساخت برند سونی، از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند، اما این‌که کدام‌یک از تلویزیون‌های این برند برای شما مناسب‌تر و بهتر است، به سطح انتظارات و نیازهای شما بستگی دارد.

آیا بهترین مدل تلویزیون سونی قیمت مناسبی دارد؟

تلویزیون‌های سونی که از پنل LED پشتیبانی می‌کنند، در مقایسه با پنل OLED، قیمت مناسب‌تری دارند.

🔗 منبع: rtings

مبینا قراباغی
مبینا قراباغی

من مبینا هستم؛ دانش‌آموخته‌ی مهندسی صنایع از دانشگاه خوارزمی. حالا بعد از چند سال تجربه می‌تونم بگم که مهارت رهبری و مشاوره و تخصص‌های متنوع مارکتینگ، سئو ، طراحی سایت، کپی‌رایتینگ و، بازاریابی محتوا و ... دارم. ضمنا این وجه از خودم رو هم شناختم که در عین علاقه به کار تیمی، از تنهایی کارکردن هم لذت می‌برم.
اطرافیانم میگن حس مسئولیت‌پذیری و همدلی بالایی دارم و اگر کاری بهم سپرده شه، تا کاملش نکنم دست برنمی‌دارم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *