بهترین تلویزیون ۵۰ اینچ؛ از بین این ۵ مدل کدام یک را بخریم؟

امروزه شاهد تنوع بالا در تلویزیون‌هایی با برندهای مختلف هستیم که انتخاب تلویزیون را برای خریداران دشوار کرده است. شاید بتوان تنوع در مدل و سایز تلویزیون‌ها را اصلی‌ترین دلیل این انتخاب دشوار دانست. بنابراین بهتر است پیش از خرید با تعیین برخی معیارها، انتخاب خود را از میان مدل‌های مختلف موجود در بازار راحت‌تر کنید. اگرچه تعداد تلویزیون‌های سایز ۵۰ به اندازه سایر مدل‌های موجود در بازار بسیار کم است، اما هنوز هم برندهایی مانند ال جی، سامسونگ، سونی، ایکس ویژن و اسنوا به این سایز از تلویزیون پای‌بند مانده‌اند. در ادامه به معرفی بهترین تلویزیون ۵۰ اینچ ایرانی و خارجی از نگاه کاربران خواهیم پرداخت.

معرفی ۵ مدل از بهترین تلویزیون ایرانی و خارجی ۵۰ اینچ

تلویزیونی در اتاق نشیمن روی شلف دیواری
برای انتخاب و خریدی آسان باید درباره ویژگی بهترین تلویزیون های ۵۰ اینچ بدانید.

تلویزیون ۵۰ اینچ، یکی از محبوب‌ترین سایزهای تلویزیون است که با وجود اندازه و ابعاد مناسب، می‌توان این مدل را با قیمت بسیار مناسب برای فضای خانگی و اداری تهیه کرد. علی‌رغم این‌که تلویزیون ۵۰ اینچ جزو پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین مدل‌های تلویزیون است، اما مدل‌های مختلف تلویزیون ۵۰ اینچ با مشخصات و ویژگی‌های فنی برند خود عرضه می‌شوند. بنابراین لازم است هنگام خرید بهترین مارک تلویزیون ۵۰ اینچ، حتما ویژگی‌هایی هم‌چون کیفیت صدا، وضوح تصویر، اتصالات و سیستم عامل را بررسی کنید. در این بخش به معرفی ۵ مدل از بهترین مدل‌های تلویزیون ۵۰ اینچ ایرانی و خارجی می‌پردازیم:

  1. تلویزیون سامسونگ مدل 50AU7000
  2. تلویزیون ال جی مدل 50NANO80
  3. تلویزیون هوشمند اسنوا مدل SSD-50SK600UG
  4. تلویزیون هوشمند ایکس ویژن مدل XCU77550
  5. تلویزیون جی پلاس مدل GTV-50PU746N

اگر می‌خواهید بیشتر درباره تلویزیون‌های ۵۰ اینچ بدانید، مطلب پرفروش ترین تلویزیون ۵۰ اینچ در ۱۴۰۳ را مطالعه کنید.

۱. تلویزیون سامسونگ مدل 50AU7000

تلویزیون ۵۰ اینچ سامسونگ مدل 50AU7000
Samsung TV model 50AU7000

برند سامسونگ با محصولات بی‌نظیر و فوق‌العاده‌اش توانسته جایگاه قابل توجهی برای تلویزیون‌های خود در فهرست بهترین تلویزیون‌های ۵۰ اینچ به دست آورد. تلویزیون سامسونگ مدل 50AU7000 محصول سال ۲۰۲۱ است که می‌توان آن را پایین‌ترین مدل از سری AU به حساب آورد. این مدل، علی‌رغم قیمت مناسب و وضوح تصویر فوق‌العاده‌ای که دارد، امکانات قابل توجهی را به کاربران ارائه می‌دهد. در بخش کیفیت تصویر از وضوح 4K به بهترین شکل ممکن پشتیبانی شده است. علاوه‌براین، در این مدل شاهد فناوری‌هایی برای ارتقای سطح کیفیت تصاویر در تلویزیون هستیم.

این کیفیت تصویر فوق‌العاده، با صدایی بلند و رسا هم‌گام شده است. برند سامسونگ سیستم صوتی ۲ کاناله با توان صدای ۲۰ وات را برای این تلویزیون در نظر گرفته است تا صدایی باکیفیت به گوش بیننده برسد. بخش هوشمند این تلویزیون میزبان ورژن ۲۰۲۱ سیستم عامل تایزن است تا شما را از بهترین امکانات سامسونگ بی‌نصیب نگذارد. این قابلیت، سبب ایجاد دسترسی‌های مختلف به کاربران شده است و تلویزیون 50AU7000 را به مدلی هوشمند و مناسب تبدیل کرده است.

مشخصاتتوضیحات
کیفیت تصویر4K
سیستم عاملTizen
تعداد بلندگو۲ عدد
تعداد درگاه USB۱ عدد
قابلیت اتصال به WIFIدارد
جدول ویژگی‌های تلویزیون سامسونگ مدل50AU7000

۲. تلویزیون ال جی مدل 50NANO80

تلویزیون۵۰ اینچ ال جی مدل 50NANO80
LG TV model 50NANO80

اغراق نیست اگر بگوییم تلویزیون ال جی مدل 50NANO80 یکی از بهترین مدل های تلویزیون ال جی است که ال جی آن را در زمره پرفروش‌ترین تلویزیون‌های سال ۲۰۲۳ معرفی می‌کند. این تلویزیون، از جمله محصولات نانوسل ال جی است که هواداران مخصوص به خود را دارد و وضوح تصویری فراتر از 4K ارائه می‌دهد. در حقیقت کیفیت تصویر 4K با قابلیت‌های ویژه‌ای همراه شده است تا در نهایت تصاویر باکیفیتی را روی نمایشگر به بیننده نشان دهد. در کنار تمام این ویژگی‌ها، قابلیت‌هایی هم برای بالا بردن سطح کیفیت تصاویر برای تلویزیون 50NANO80 فراهم شده است.

خوشبختانه برند ال جی با وجود امکانات تصاویر در تلویزیون‌های خود، قابلیت‌های منحصربه‌فردی را مهیا کرده تا تلویزیون‌های هوشمند و مجهزی در اختیار کاربران قرار گیرد. در قسمت صوتی این تلویزیون ۲ بلندگوی پرقدرت وجود دارد که قادر به پخش صدا با توان صوتی ۲۰ وات هستند. سیستم عامل بهترین مارک تلویزیون ۵۰ اینچ، WebOS است که شما را از بهترین امکانات اسمارت بی‌نصیب نمی‌گذارد. این سیستم عامل، دسترسی شما را به ویژگی‌های کاربردی این تلویزیون افزایش می‌دهد.

مشخصاتتوضیحات
کیفیت تصویر4K
سیستم عاملWebOS
تعداد بلندگو۲ عدد
تعداد درگاه USB۲ عدد
قابلیت اتصال به WIFIدارد
جدول ویژگی‌های تلویزیون ال جی مدل 50NANO80

اگر می‌خواهید بیشتر درباره تلویزیون‌های ال جی بدانید، مطلب آشنایی با پرفروش ترین تلویزیون ال جی را مطالعه کنید.

۳. تلویزیون هوشمند اسنوا مدل SSD-50SK600UG

تلویزیون ۵۰ اینچ اسنوا مدل SSD-50SK600UG
Snowva smart TV model SSD-50SK600UG

تلویزیون هوشمند اسنوا مدل SSD-50SK600UG با رزولوشن ۸.۳ میلیون پیکسل و وضوح تصویر 4K، جزئیات را به طور کاملا دقیق نمایش می‌دهد تا از تماشای تصاویری واقعی با رنگ‌های طبیعی لذت ببرید. اگر وضوح تصاویر و تماشای جزئیات برایتان اهمیت دارد، بدانید که انتخاب تلویزیون هوشمند اسنوا مدل SSD-50SK600UG کاملا درست و به‌جا است.

قابلیت اتصال به WIFI و دسترسی به سیستم عامل اندروید ۹ در این تلویزیون، ارتباط شما با دنیای مجازی را جهت شنیدن فایل‌های صوتی، بازی‌های آنلاین و تماشای فیلم، پیگیری اخبار، وضعیت آب‌وهوا و برنامه‌های سبک زندگی راحت‌تر می‌کند. قابلیت بی‌نظیر Screen Mirroring این تلویزیون کمک می‌کند تا محتوای موبایل یا تبلت خود را بدون استفاده از هیچ‌گونه سیمی به راحتی به صفحه تلویزیون منتقل کنید تا همه از تماشای آن لذت ببرند.

مشخصاتتوضیحات
کیفیت تصویر4K
وضوح تصویر۸.۳ میلیون پیکسل
سیستم عاملاندروید ۹
تعداد بلندگو۲ عدد
تعداد درگاه USB۲ عدد
قابلیت اتصال به WIFIدارد
جدول ویژگی‌های تلویزیون هوشمند اسنوا مدل SSD-50SK600UG

اگر می‌خواهید بیشتر درباره تلویزیون‌های اسنوا بدانید، مطلب آشنایی با بهترین تلویزیون اسنوا؛ لیست ۱۰تایی محبوب‌ترین‌های بازار را مطالعه کنید.

۴. تلویزیون هوشمند ایکس ویژن مدل XCU77550

تلویزیون ۵۰ اینچ ایکس ویژن مدل XCU77550
Smart TV Xvision model XCU77550

تلویزیون هوشمند ایکس ویژن مدل XCU77550 یکی از بهترین تلویزیون هاس ایرانی ۵۰ اینچ بوده که از کیفیت تصویر بی‌نظیری برخوردار است و می‌تواند وسیله‌ای سرگرم‌کننده برای کودکان و بزرگسالان باشد. ایکس ویژن در ساخت این تلویزیون از بهترین و باکیفیت‌ترین‌ها بهره برده و این تلویزیون را در ردیف بی‌رقیب‌ترین‌های بازار گنجانده است. سیستم عامل تلویزیون XCU77550، اندروید ۱۱ بوده که از قابلیت اتصال به WIFI برخوردار است.

تلویزیون هوشمند ایکس ویژن مدل XCU77550 از درگاه‌های اتصال زیادی برخوردار است که به راحتی می‌توانید لپ‌تاپ یا تلفن همراه خود را به آن متصل کنید. نسل جدید ایکس ویژن با وضوح  ULTRA HD 4K به بازار عرضه شده که امکان نمایش تصاویری با بیش از ۸ میلیون پیکسل را با وضوح بالا و کیفیت باورنکردنی فراهم می‌کند. این تلویزیون از دو درگاه USB، HDMI وBluetooth برخوردار است که این درگاه‌ها امکان اتصال انواع دستگاه‌های خارجی مانند هارد اکسترنال، فلش، موبایل و کنسول‌های بازی را به تلویزیون فراهم می‌کنند.

مشخصاتتوضیحات
پردازنده۴ هسته‌ای
کیفیت تصویرUltra HD- 4K
رزولوشن۳۸۴۰×۲۱۶۰
سیستم عاملاندروید ۱۱
تعداد درگاه USB۲ عدد
قابلیت اتصال به WIFIدارد
جدول ویژگی‌های تلویزیون هوشمند ایکس ویژن مدل XCU77550

۵. تلویزیون جی پلاس مدل GTV-50PU746N

تلویزیون ۵۰ اینچ جی پلاس مدل GTV-50PU746N
G Plus TV model GTV-50PU746N

تلویزیون جی پلاس مدل GTV-50PU746N، یکی از بهترین تلویزیون های هوشمند ایرانی است که با دارا بودن صفحه نمایش، وضوح تصویر 4K و زاویه دید گسترده، توانسته لذت تماشای برنامه‌ها را برای کاربران دوچندان کند. فناوری ارتباطی WIFI و بهره‌گیری از بلوتوث، ارتباط شما را با دنیای مجازی و سایر دستگاه‌ها راحت‌تر کرده است تا از این طریق به حجم گسترده‌ای از اطلاعات و سرگرمی‌ها دسترسی پیدا کنید.

یکی از قابلیت‌های ویژه این تلویزیون TIME SHIFT است که امکان ضبط برنامه‌های مورد علاقه‌تان را به کمک کلید AUTO یا TIME SHIFT روی فلش فراهم می‌کند. مجهز بودن به پردازنده فوق‌العاده ۴ هسته‌ای سبب شده تا تصاویری با کیفیت بالا به خروجی ارسال شود. این تلویزیون با دارا بودن صفحه نمایش تخت LED با رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ پیکسل و وضوح تصویر 4K، تصاویر باکیفیت و عالی را نمایش می‌دهد. از دیگر قابلیت‌های این تلویزیون ۵۰ اینچ می‌توان به کاهش‌دهنده نویز تصاویر، زاویه دید گسترده و میلیاردها رنگ غنی اشاره کرد.

مشخصاتتوضیحات
پردازنده۴ هسته‌ای
فناوریHDR10
وضوح تصویر4K UHD
سیستم عاملاندروید ۱۱
تعداد بلندگو۲ عدد
تعداد درگاه USB۲ عدد
قابلیت اتصال به WIFIدارد
جدول ویژگی‌های تلویزیون جی پلاس مدل GTV-50PU746N

مقایسه تلویزیون‌های ۵۰ اینچ؛ بهترین مدل کدام است؟

در پاسخ به این سوال که بهترین تلویزیون ایرانی و خارجی ۵۰ اینچ کدام است باید گفت که انتخاب آن به سطح انتظاراتتان از امکانات تلویزیون و هزینه شما بستگی دارد. شما می‌توانید با مقایسه مشخصات فنی هرکدام از تلویزیون‌های معرفی‌شده در این مطلب، مدل ایده‌آل خود را انتخاب کنید. این تلویزیون‌ها بنا به دلایل مختلفی از جمله کیفیت تصاویر عالی، قیمت مناسب و محبوبیت زیاد میان خریداران انتخاب شده‌اند و در زمره پرفروش‌ترین تلویزیون‌ها از برندهای یاد شده قرار دارند.

مدلصدای واقعی اتصال به موبایل  USBبلوتوث WIFI
سامسونگ مدل  50AU7000
 ال جی مدل 50NANO80
اسنوا مدل SSD-50SK600UG
ایکس ویژن مدل XCU77550
جی پلاس مدل GTV-50PU746N
جدول مقایسه بهترین تلویزیون‌های ۵۰ اینچ

بهترین تلویزیون ۵۰ اینچ را از کجا بخریم؟

تلویزیونی روی میز در حال نمایش سطح مواج آب
شما می‌توانید بهترین تلویزیون ۵۰ اینچ ایرانی و خارجی را از سایت ترب تهیه کنید.

برای خرید هرکدام از تلویزیون‌های معرفی‌شده در این مطلب، می‌توانید به سایت ترب مراجعه کنید. این سایت، امکان مقایسه بهترین تلویزیون‌های ۵۰ اینچ خارجی و ایرانی را برای شما فراهم کرده است تا در نهایت بهترین مدل را با توجه به ترجیحات و بودجه خود انتخاب کنید. با خرید از سایت ترب خریدی امن و باکیفیت را تجربه خواهید کرد. در صورتی‌که قصد خرید حضوری از سایت ترب را دارید، کافی است هنگام جستجو، گزینه امکان خرید حضوری را فعال کنید.

خرید با ضمانت ترب به شما امکان مرجوعی کالا و دریافت هزینه پرداختی در صورت مغایرت محصول با جنس سفارش‌داده‌شده را خواهد داد.

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، اکثر تلویزیون‌هایی که در فهرست بهترین مارک تلویزیون ۵۰ اینچ قرار می‌گیرند، همگی مدل‌های باکیفیت و بی‌نظیری هستند که امکانات متنوع و گسترده‌ای دارند. کیفیت بالا در کنار قیمت مناسب، اصلی‌ترین دلیل انتخاب این سری از تلویزیون‌ها است و هرکدام از آن‌ها می‌توانند کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را برای نمایش داشته باشند. لازم به یادآوری است که ترتیب معرفی تلویزیون‌های فهرست گفته شده، هیچ ارتباطی با برتری آن‌ها نسبت به یکدیگر نداشته و هرکدام از آن‌ها با توجه به جایگاهی که دارند، از امکانات مناسبی برخوردار هستند. شما می‌توانید به تناسب سلیقه، بودجه و سطح انتظارات خود، یکی از بهترین مدل‌های تلویزیون سامسونگ مدل 50AU7000، ال جی مدل 50NANO80، اسنوا مدل SSD-50SK600UG و موارد دیگر را انتخاب کنید و خیالتان از بابت کیفیت آن راحت باشد.

پرسش های متداول در مورد بهترین تلویزیون ۵۰ اینچ

آیا امکان اتصال تلویزیون‌های ۵۰ اینچ خارجی به WIFI وجود دارد؟

بله، بیشتر برندهای تولیدکننده تلویزیون ۵۰ اینچ، با استفاده از قابلیت WIFI، ارتباط شما را با دنیای مجازی و سایر دستگاه‌ها راحت‌تر کرده‌اند و این امکان را به شما می‌دهند که به حجم گسترده‌ای از اطلاعات و سرگرمی‌ها دسترسی پیدا کنید.

چطور می‌توان بهترین تلویزیون ایرانی و خارجی ۵۰ اینچ را نتخاب کرد؟

قبل از هر چیز بهتر است سطح انتظارات و میزان بودجه خود را تعیین کنید. سپس مشاهده کنید که چه امکاناتی برایتان در اولویت قرار دارد. در نهایت با توجه به ترجیحات خود، بهترین مارک تلویزیون ۵۰ اینچ را انتخاب کنید.

آیا تلویزیون‌های ۵۰ اینچ ایرانی، قابلیت اتصال به تلفن همراه را دارند؟

بله، تعداد زیادی از تلویزیون‌های ۵۰ اینچ ایرانی از درگاه‌های اتصال زیادی برخوردار هستند که به راحتی می‌توانید تلفن همراه خود را به آن‌ها متصل کرده و برنامه‌های خود را در تلویزیون اجرایی کنید.

آیا بهترین تلویزیون‌های ۵۰ اینچ، از قابلیت اتصال به USB برخوردار هستند؟

بله، بسیاری از تلویزیون‌های ۵۰ اینچ ساخت برندهای مختلف، دارای ۲ الی ۳ درگاه اتصال USB هستند.

🔗 منبع: techradar

مبینا قراباغی
مبینا قراباغی

من مبینا هستم؛ دانش‌آموخته‌ی مهندسی صنایع از دانشگاه خوارزمی. حالا بعد از چند سال تجربه می‌تونم بگم که مهارت رهبری و مشاوره و تخصص‌های متنوع مارکتینگ، سئو ، طراحی سایت، کپی‌رایتینگ و، بازاریابی محتوا و ... دارم. ضمنا این وجه از خودم رو هم شناختم که در عین علاقه به کار تیمی، از تنهایی کارکردن هم لذت می‌برم.
اطرافیانم میگن حس مسئولیت‌پذیری و همدلی بالایی دارم و اگر کاری بهم سپرده شه، تا کاملش نکنم دست برنمی‌دارم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *