بهترین رنگ مو برای موهای کم پشت و نازک؛ معجزه رنگ و تکنیک مناسب

همه‌ی افراد به خصوص خانم‌ها علاقه‎‎‌مند هستند که مو‌هایی خوش‌حالت و پرپشت داشته باشند. شاید افرادی که دارای مو‌های کم پشت و نازک هستند، تصور کنند هیچ‌گاه نمی‌توانند مدل مو‌های زیبا داشته باشند؛ اما شما با انتخاب یک رنگ مناسب می‌‎توانید به خواسته خود برای داشتن مو‌هایی حجیم و پرپشت برسید. با تکنیک‎‌ها و ترفند‌هایی که امروزه در دنیای آرایشگری و گریم به وجود آمده است، می‎‌توانید علاوه‌بر مراقبت از مو‌های آسیب‌پذیر، جلوه مو‌های کم‌ پشت و نازک را بالاتر ببرند. یک رنگ موی خوب برای مو‌های نازک در واقع می‌تواند مو‌ها را پرتر نشان دهد! در این مقاله به بررسی لیستی از بهترین رنگ‎ مو برای مو‌های نازک و کم پشت می‌پردازیم و چند تکنیک تکمیلی را مرور می‌کنیم.

چه رنگ مویی موها را پرتر نشان می دهد؟

سر یک زن از بالا در حالی که موهای روشن خود را از دو طرف در دست نگه داشته
اگر می‌خواهید مو‌هایتان پرپشت‌تر دیده شود، از رنگ موی روشن استفاده کنید.

رنگ موی روشن مناسب‌ترین رنگ برای موهای کم پشت است. هرقدر که محیط سر شما روشن‌تر به نظر بیاید، کم بودن مو‌ها کمتر خود را نشان می‌‎دهد. رنگ‌های خیلی تیره ممکن است باعث دیده‌شدن بیش‌ازحد فرق سر و کم‌پشتی مو‌ها شود. رنگ‌های روشن همچنین باعث ضخیم‌تر نشان دادن مو‌ها می‌شوند؛ اما رنگ‌های تیره مو‌ها را نازک و ظریف‌تر از آنچه وجود دارد، نشان می‌دهند.

برای این که بدانید چه رنگ مویی موها را پرتر نشان می دهد، چند مارک از بهترین رنگ مناسب برای موهای کم پشت و نازک را به شما معرفی می‌‎کنیم:

۱. رنگ مو طلایی و بلوند برند الوکسین (Eloxin)

رنگ مو برند الوکسین رنگ طلایی
رنگ مو برند الوکسین

رنگ موی بلوند طلایی می‌تواند به موهای شما حجم و بعد بیشتری دهد. این رنگ، نور را منعکس می‌کند و باعث می‌شود موهای شما پرپشت‌تر به نظر برسد. رنگ موی الوکسین قدرت پوشانندگی خیلی بالایی دارد و تار‌های سفید مو را کاور می‌کند، به همین دلیل دوام و ماندگاری آن فوق‌العاده است. نرم‌کننده موجود در رنگ موی الوکسین حالت شکنندگی مو را از بین می‌برد و رنگ را به‌صورت یکنواخت روی مو قرار می‌دهد.

رنگ مو الوکسین ضدحساسیت است و برای افرادی‌ که پوست سر حساسی دارند، به راحتی قابل استفاده است. رنگ موی الوکسین با داشتن فیلتر UV از مو محافظت و آن‎‌ها را درخشان‌تر و زیباتر می‌کند. این رنگ مو با محافظت مو در برابر انواع آسیب‌ها از ریزش و نازک‌تر شدن مو‌ها جلوگیری می‌کند. تمامی محصولات الوکسین از بهترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه طبیعی و ارگانیک تولید شده است که سلامت مو‌های شما را تضمین می‌‎کند و بهترین انتخاب برای تغییر جذاب مو‌های شما است.

رنگ مو روی مو‌های نازک سریع‌تر عمل می‌کند، بنابراین مراقب مدت زمانی که در دستورالعمل‌ها توضیح داده شده است، باشید.

۲. رنگ مو دودی، دودی پلاتینه برند ویتال (Vitael)

رنگ مو ویتال رنگ دودی
رنگ مو برند ویتال

این رنگ عمق و بعد بیشتری به مو می‌‎دهد و باعث می‎‌شود پرپشت‌تر به نظر برسد. برای بهترین نتیجه، از هایلایت‌های ظریف پلاتینه و سفید استفاده کنید. رنگ مو ویتال در طیف رنگی متنوعی از جمله طبیعی، طبیعی اکسترا، دودی، خاکستری، بیسکویتی، طلایی، بژ و دودی شکلاتی عرضه می‌‎شود. یکی از انتخاب‎‌های مناسب برای افراد با مو‌های نازک و کم‌پشت، رنگ مو دودی و بلوند دودی برند ویتال است. رنگ بلوند دودی پلاتینه شماره ۱۰. ۱ به مو‌های شما زیبایی می‌بخشد.

رنگ موی ویتال درخشندگی مو‌ها را افزایش می‌‎دهد، زیرا کمترین میزان آمونیاک در آن به‌کار رفته است. با استفاده از این رنگ مو علاوه‌بر زیبایی، کمترین میزان صدمه به پوست سر و ریشه‎‌های مو وارد می‌شود . پروتئین‌های کراتین و کلاژن آن با قابلیت ۱۰۰ درصد پوشش‌دهی، تأثیر‌گذاری زیادی روی رنگ مو دارند. با استفاده از رنگ مو ویتال نه‌تنها مدت زمان زیادی از رنگ مو خود لذت می‌برید، بلکه ساختار موی شما نیز محافظت خواهد شد.

در صورتی که موهای‎تان دکلره شده است، مطالعه مقاله روش‌های تثبیت رنگ مو دلکره را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۳. رنگ مو عسلی برند پلو بیوتی (POLO Beauty)

رنگ مو برند پلو بیوتی رنگ عسلی
رنگ مو برند پلو بیوتی

رنگ‌های گرم مانند عسلی می‌توانند به موهای شما گرما و درخشش ببخشند و باعث شوند پرپشت‌تر به نظر برسند. افرادی که دارای مو کم پشت و نازک هستند، می‌توانند با استفاده از رنگ مو عسلی روشن شماره ۹. ۴۴ جذابیت بیشتری به مو‌های خود دهند. رنگ مو فاقد سولفات پلو بیوتی یک محصول باکیفیت و مناسب برای مو‌های آسیب‌دیده است.

این رنگ مو حاوی مواد نرم‌کننده و مرطوب‌کننده است و باعث می‌شود مو‌ها پس از رنگ، نرم، لطیف و درخشان باشند. همچنین فاقد سولفات است و از آسیب رسیدن به مو‌ها جلوگیری می‌کند.

افزودن براق‌کننده به موهای رنگ‌شده می‌تواند درخشندگی را افزایش دهد و موها را سالم‌تر و شاداب‌تر نشان دهد.

۵ تکنیک رنگ کردن مو‌های نازک و کم پشت

زن از پشت سر با موهای هایلایت در آرایشگاه
با ترفند‌های ساده اما مهم آشنا شوید.

حتماً این موضوع برایتان پیش‌آمده که احساس کنید بعد از رنگ کردن، مو‌هایتان ظاهری بهتر پیدا می‌کند. این موضوع کاملاً صحت دارد. ساقه مو پس از رنگ کردن حجیم‌تر و ضخیم‌تر می‌شود و تا مدتی ظاهری بهتر و زیباتری دارد؛ اما در این میان تکنیک‌هایی هم وجود دارند که تأثیر بهتری روی مو‌های کم پشت و نازک می‌‎گذارند.

۱. هایلایت مو

یکی از ترفند‌هایی که امروزه برای پرپشت‌تر نشان دادن مو‌ها استفاده می‌شود، هایلایت مو است. زمانی که لابه‌لای مو‌هایتان هایلایت‌های رنگی ایجاد کنید، مو‌ها بسیار پرپشت‌تر به نظر می‌‎رسد.

هایلایت‌های ریز و نزدیک به ریشه مو، گزینه‌ای مناسب برای موهای نازک و کم پشت هستند.

۲. هایلایت‌های چند رنگ

رنگ موی تک‌رنگ می‌تواند در نازک‌تر شدن مو‌ها مؤثر باشد. چرا؟ زیرا رنگ کلی به نگهداری بالایی نیاز دارد و اگر نمی‌توانید به اندازه کافی به سالن آرایش مراجعه کنید تا رنگ موی خود را شاداب نگه دارید، ممکن است در نهایت با مو‌هایی بی‌جان و کم‌رنگ مواجه شوید که برای مو‌های نازک ناخوشایند است.

در این مقاله با پرطرفدارترین رنگ موهای سال 2024 آشنا می‌شوید.

۳. تکنیک پیکابو (Peekaboo)

موهای بلوند و کوتاه زنی با تکنیک پیکابوی صورتی و آبی از پشت سر
در روش پیکابو از رنگ‌های متنوع و قوی برای رنگ‌آمیزی موها استفاده می‌شود.

تکنیک رنگ مو پیکابو، در حال حاضر یکی از ترند‌های محبوب رنگ مو است که برای افرادی با مو‌های کم پشت و نازک، انتخابی فوق‌العاده است. پیکابو نوعی طراحی خلاقانه برای رنگ کردن مو‌های کم پشت به حساب می‌‎آید. اصلی‌‎ترین عاملی که پیکابو را دارای محبوبیت کرده، استفاده از تضاد بین پایه رنگی مو و رنگ جدید است.

این نوع رنگ مو ظاهر منحصر به‌فردی به مو‌های شما می‌بخشد. در واقع شما می‌توانید با انتخاب رنگی متضاد یا کاملاً متفاوت از رنگ مو طبیعی‌تان، هنگام مدل‌ مو‌ها، ظاهری ُپرتر به آن‌ها ببخشید. همین باعث شده است که پیکابو یکی از بهترین و محبوب‌ترین تکنیک‎‌های رنگ کردن مو‌های کم پشت باشد.

۴. تکنیک Shadow Roots

نمای نزدیک از موهای یک زن با تکنیک شدو رنگ شده
سایه زدن ریشه یا تکنیک shadow root یک راه عالی برای ایجاد عمق و بعد در مو شما است.

در این روش ریشه‎‌های مو شما نسبت به ساقه مو رنگی تیره به خود می‌‎گیرند. در واقع هر تار مو دارای چند طیف رنگی است که بر دید افراد اثر می‌‎گذارد. یک مزیت فوق‌العاده دیگر سایه‎‌های مختلف در ریشه و تار‌های مو، این است که به موی شما بُعد می‌‎دهد و باعث می‌‎شود حجم آن بیشتر به نظر بیاید. این تکنیک اگر پایه رنگی مو‌های شما به‌طور طبیعی روشن یا خاکستری باشد، بسیار بیشتر نتیجه می‌‎دهد. سایه‌های زیاد و پررنگ روی مو‌های نازک زیباتر به نظر می‌رسند.

اگر مو‌های شما به‌طور طبیعی رنگ روشن دارد، سایه‌ای روشن‌تر از رنگ طبیعی را انتخاب کنید.

۵. بالیاژ

موهای رنگ شده یک زن از روبه رو با تکنیک بالیاژ به رنگ قهوه‎‌ای روشن و ماسه‌‎ای روشن
تکنیک بالیاژ ظرافتی بی‌نظیر دارد و ظاهری آزاد، طبیعی و بدون خط و خطوط های خشن به مو می‌دهد.

یکی از روش‎‌هایی که به تازگی مورد استفاده قرار می‌‎گیرد، تکنیک رنگ مو بالیاژ است. یک شگرد بسیار خوش‌ذوق و سلیقه که باعث می‌‎شود مو‌های کم پشت در عین این که حجیم دیده می‌‎شوند، زیبایی خاصی نیز داشته باشند. اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم به معنای واقعی شبیه نقاشی کردن روی یک تابلو است.

در بالیاژ مو‌ها از قسمت میانه تا نوک، رنگ می‌شوند و رنگ ریشه‌ها و زمینه مو‌ها می‌تواند همان رنگ طبیعی مو‌هایتان باشد. استفاده از این تکنیک رنگ مو، باعث پر پشت‌تر و حجیم‌تر نشان داده شدن مو‌ها می‌شود. از این‌رو استفاده از این تکنیک به افرادی که مو‌هایی کم‌حجم و نازک دارند، توصیه می‌‎شود.

بهترین رنگ مو برای موهای کم پشت و نازک را از کجا بخریم؟

پرتره زنی با موهای نازک و رنگ موهای روشن و فانتزی
برای خرید بهترین رنگ موی ترب را پیشنهاد می‌دهیم.

فروشگاه‌های آنلاین و حضوری ترب یک مقصد مطمئن برای خرید رنگ مو است. انواع رنگ مو‌ها با کیفیت بالا و تنوع بسیار در این سایت به فروش می‌رسند و شما می‌توانید رنگ مو دلخواه خودتان را با بهترین قیمت در فروشگاه موردنظر خریداری کنید.

سخن پایانی

رنگ مو می‌تواند تأثیر زیادی در ظاهر افراد داشته باشد. انتخاب رنگ موی مناسب با جنس مو اهمیت ویژه‌‎ای دارد. در صورت آرایش صحیح می‌‎توانید تمامی ویژگی‌های ظاهری خودتان را به فرصتی برای نمایش زیبایی تبدیل کنید. چه رنگ مویی موها را پرتر نشان می دهد؟ مناسب‌ترین مدل رنگ موی زنانه برای موهای نازک و کم پشت، رنگ موهایی با لایه‌های رنگی روشن و متنوع هستند. در زیر سه رنگ مویی را که معرفی کردیم در جدول مشاهده می‌کنید.

رنگ مو برند میزان آمونیاکویتامینمیزان پوشش
رنگ مو طلایی و بلوند الوکسیندرصد بسیار پایینویتامین Eپوشش‌دهی کامل
رنگ مو دودی، دودی پلاتینه ویتالکم آمونیاکویتامین C۱۰۰ درصد پوشانندگی
رنگ مو عسلیپلو بیوتیکم آمونیاکE ،B6، B1،B12بسیار بالا
جدول خلاصه رنگ مناسب برای موهای کم پشت

پرسش های متداول در مورد بهترین رنگ مو برای موهای کم پشت و نازک

چه چیزی باعث نازک شدن مو می شود؟

نازک شدن مو می‌تواند به دلایل ژنتیکی، عدم تعادل هورمونی، افزایش سن، کمبودهای تغذیه‌ای، استرس، شرایط پزشکی (مانند آلوپسی یا اختلالات تیروئید) و برخی داروها باشد.

چه چیزی باعث کدر شدن رنگ مو می شود؟

رنگ مو به دلیل عواملی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، شست‌شوی مکرر، استفاده از شامپوهای خشن، استفاده از محصولات حرارتی، درمان‌های شیمیایی (مانند رنگ یا سفید کردن)، تغذیه نامناسب و آلاینده‌های محیطی می‌تواند محو یا کدر شود.

آیا روش خاصی برای رنگ‌آمیزی موهای کم پشت و نازک وجود دارد؟

بله؛ قرار دادن رنگ‌های تیره‌تر در نزدیکی ریشه‌ها و رنگ‌های روشن‌تر به سمت نوک موها می‌تواند تصوری از موهای پرپشت و ضخیم‌تر ایجاد کند.

بهترین رنگ مو برای رنگ کردن موهای کم پشت و نازک کدام هستند؟

رنگ موهایی را انتخاب کنید که عاری از مواد شیمیایی خشن مانند آمونیاک هستند.

🔗 منابع: pureology | webmd

مرال حسین‌زاده
مرال حسین‌زاده

من مرال‎ هستم؛ فارغ‌التحصیل صنایع‌دستی و نویسندگی رادیو. بیشتر از ده ساله که می‌نویسم، می‌سازم و تماشا می‌کنم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *