بهترین رنگ کانسیلر؛ راز داشتن پوستی بی‌نقص

همه ما در آرایش روزانه خود به دنبال داشتن پوستی صاف، یکدست و بی‌عیب‌و‌نقص هستیم که در آن هیچ‌گونه آثاری از لک، جای جوش، تیرگی زیر چشم و دیگر عارضه‌های پوستی نباشد. از میان لوازم آرایشی مختلف، بعضی از محصولات مانند کانسیلر از نقش پررنگ‌تری برخوردارند و به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم آرایشی، نقش کلیدی در پنهان کردن نواقص پوستی ایفا می‌کنند. تا پایان مطلب همراه ما بمانید تا علاوه‌بر آشنایی با رنگ‌های مختلف کانسیلر و کاربردهای آنها، با نحوه انتخاب بهترین رنگ کانسیلر مطابق با پوست نیز بیشتر آشنا شوید. 

آشنایی با رنگ‌های مختلف کانسیلر؛ چه رنگی برای شما ایده‌آل است؟

کانسیلرهای رنگی از برندهای مختلف و انواع متنوع
کانسیلرهای رنگی بهترین انتخاب برای پوشش نواقص پوستی محسوب می‌شوند.

بدون شک کانسیلر یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین لوازم آرایشی است که به‌خوبی می‌تواند لکه‌های پوستی، تیرگی زیر چشم و جای جوش را بپوشاند. اما این محصول آرایشی پرطرفدار و محبوب تنها در یک رنگ واحد تولید نمی‌شود، بلکه طیف وسیعی از رنگ‌ها را شامل می‌شود و هرکدام از مزایا و کاربردهای مخصوص به خود برخوردارند که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

اگر می‌خواهید بدانید کانسیلر رنگی چیست و چرا پرطرفدار است؟ این مطلب ترب را از دست ندهید.

۱. کانسیلر سبز؛ راز پنهان کردن قرمزی و التهاب پوست

قرمزی باقی‌مانده از جای زخم، جوش یا لکه‌های مادرزادی از رایج‌ترین مشکلات و عارضه‌های پوستی هستند که با انتخاب کانسیلر سبز به‌راحتی پوشیده می‌شوند. این محصول خنثی‌کننده رنگ قرمز است و برای از بین بردن قرمزی پوست صورت و التهاب آن گزینه‌ای بسیار ایده‌آل محسوب می‌شود و می‌تواند پوستی یکدست و صاف به شما هدیه کند.

۲. کانسیلر زرد؛ شاداب‌کننده و روشن‌کننده پوست

کانسیلر زرد بهترین رنگ کانسیلر برای پوشش نقاط کبود رنگ پوست یا مویرگ‌های نازک پوستی است و می‌تواند نواحی آبی و بنفش پوست را به‌خوبی محو کند. این کانسیلر همچنین برای پوشاندن رنگدانه‌های غیرطبیعی پوست، حلقه‌های سیاه زیر چشم با ته‌رنگ آبی و لکه‌های قهوه‌ای ناشی از افزایش سن نیز گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود و می‌تواند درخشندگی و شفافیت پوست را به میزان چشمگیری افزایش دهد. 

برای انتخاب رنگ کانسیلر مناسب جهت پوشش‌دهی سیاهی زیر چشم، می‌توانید آن را روی مچ دست خود تست کنید. 

۳. کانسیلر بنفش؛ سلاح مخفی برای داشتن پوستی بی‌نقص

لکه‌های انواع کانسیلر رنگی روی پوست صورت یک خانم
با کانسیلرهای رنگی، جای جوش، زردی، کبودی و تیرگی پوست را بپوشانید.

کانسیلر بنفش از کانسیلرهای رنگی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما برای خنثی کردن زردی رنگ پوست و پوشاندن کک‌ومک بهترین انتخاب است. این رنگ می‌تواند برای پوشاندن نقاط تیره یا محو کردن آثار کبودی‌های قدیمی نیز گزینه‌ای ایده آل محسوب شود. کانسیلر بنفش با خنثی کردن رنگ‌های نارنجی و زرد به روشن‌تر و شاداب‌تر شدن پوست کمک شایانی کرده و ظاهری طبیعی و درخشان به پوست صورت هدیه می‌کند. 

۴. کانسیلر نارنجی؛ پوشاننده لکه‌های تیره و هایپرپیگمنتیشن

کانسیلر نارنجی که در میان لوازم آرایشی کمتر شناخته شده است، بهترین رنگ کانسیلر برای پوشاندن لکه‌های تیره و هایپرپیگمنتیشن ناشی از آفتاب سوختگی، جای زخم و ملاسما محسوب می‌شود. این کانسیلر با خنثی کردن رنگ‌های بنفش و آبی به‌طور موثری تیرگی و کبودی را پنهان کرده و به پوست ظاهری یکدست و طبیعی هدیه می‌کند. این کانسیلر برای پوست سبزه بهترین انتخاب است و بیشتر برای پوشش ناهماهنگی‌های عمیق رنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

۵. کانسیلر آبی؛ یاری قدرتمند در مبارزه با لکه‌های نارنجی

در دنیای لوازم آرایش کانسیلر آبی به‌عنوان یاری قدرتمند در مبارزه با لکه‌های نارنجی شناخته می‌شود و می‌تواند ناهماهنگی‌های رنگی که در اثر تابش خورشید یا برنزه کردن در پوست به وجود آمده‌اند را به‌خوبی پوشش دهد. 

۶. کانسیلر صورتی؛ راز شادابی پوست 

کانسیلر صورتی برای روشن کردن پوست و رفع حالت خستگی از چهره مورد استفاده قرار می‌گیرد و به‌خوبی می‌تواند حلقه‌های تیره زیر چشم، قسمت‌های زرد مایل به خاکستری در پوست و لکه‌های خفیف را پوشش دهد. این کانسیلر با رنگ ملایم و زیبای خود به‌طور طبیعی به پوست طراوت و شادابی بخشیده و برای انواع پوست‌ها قابل‌استفاده است.  

کانسیلر را حتما قبل از رفتن به رختخواب پاک کنید؛ زیرا خوابیدن با آرایش می‌تواند منجر به گرفتگی منافذ و مشکلات پوستی شود.

انتخاب بهترین رنگ کانسیلر بر اساس نوع پوست

چهار خانم با صورت نیم‌رخ با تناژ رنگی متفاوت
قبل از خرید کانسیلر تناژ پوست را تعیین کنید.

گام اول و اساسی در نحوه انتخاب بهترین رنگ کانسیلر شناخت تناژ پوست است. مقدار ملانین (رنگدانه یا پیگمنت) پوست عامل تعیین‌کننده تناژ رنگ پوست محسوب می‌شود و توجه به آن در انتخاب رنگ مناسب و دستیابی به بهترین نتیجه برای پوشش نواقص پوستی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سه تناژ پوستی متفاوت از جمله سرد یا روشن، گرم یا تیره و خنثی یا متوسط وجود دارند که شناخت آن‌ها می‌تواند در انتخاب بهترین رنگ کانسیلر کمک شایانی کند. برای انتخاب کانسیلر مناسب مطابق با نوع پوست می‌توانید طبق الگوی زیر عمل کنید: 

  • پوست روشن: اگر پوست روشنی دارید باید به دنبال کانسیلری باشید که یک یا دو درجه روشن‌تر از رنگ پوستتان باشد؛ زیرا کانسیلرهای خیلی روشن یا خیلی تیره می‌توانند ظاهر غیرطبیعی در پوست ایجاد کنند. بهترین رنگ کانسیلر برای پوست روشن، رنگ‌های خنک مانند صورتی، هلویی یا بژ است. 
  • پوست متوسط: برای پوست‌های متوسط طیف وسیع‌تری از رنگ‌های کانسیلر وجود دارد و این افراد می‌توانند از کانسیلری که دقیقاً با رنگ پوستشان مطابقت دارد یا کمی روشن‌تر است، استفاده کنند. بهترین رنگ کانسیلر برای پوست گندمی یا متوسط، رنگ‌های نچرال یا کمی گرم است. 
  • پوست تیره: افرادی که دارای پوست تیره‌ هستند، باید به دنبال کانسیلری باشند که دو یا سه درجه از رنگ پوستشان روشن‌تر است. این افراد باید از استفاده از کانسیلرهای بسیار روشن خودداری کنند، زیرا می‌تواند جلوه‌ای ماسک‌مانند و مصنوعی روی پوست ایجاد کند. بهترین رنگ کانسیلر برای پوست سبزه و تیره، رنگ‌های گرم مانند نارنجی، قهوه‌ای یا کاراملی است. 

پیشنهاد مطالعه: معرفی کامل انواع کانسیلر رنگی؛ چگونه از کانسیلر رنگی استفاده کنم؟

بهترین رنگ کانسیلر از بهترین برندها

سه کانسیلر از برندهای تارت، میبلین و نارس
انتخاب برندهای معتبر، راهی ساده برای خرید کانسیلر اصل و باکیفیت است.

با توجه به تنوع برندها و کانسیلرهای متنوع موجود در بازار، انتخاب بهترین و باکیفیت‌ترین کانسیلر می‌تواند اندکی دشوار باشد، زیرا در صورت انتخاب غلط نواقص پوستی تشدید شده و پوست ظاهر زیبا و شاداب خود را از دست خواهد داد. در ادامه با ۵ برند برتر کانسیلر و ویژگی‌های آنها بیشتر آشنا خواهیم شد: 

۱. کانسیلر رولوشن (Revolution)

کانسیلر رنگی رولوشن
کانسیلر سبز رولوشن

کانسیلر رولوشن (Revolution) یکی از پرفروش‌ترین کانسیلرهای بازار است که به علت برخورداری از کیفیت بالا و قیمت مناسب در میان مشتریان محبوبیت ویژه‌ای دارد. این کانسیلر در طیف‌های رنگی مختلف و با پوشش‌های متفاوت به بازار عرضه شده و برای انواع پوست‌ها انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. 

۲. کانسیلر تارت (Tarte)

پالت کانسیلر رنگی از برند تارت
پالت کانسیلر رنگی تارت

برند آمریکایی تارت (Tarte) به دلیل استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک در محصولاتش مشهور است و کانسیلرهای این مجموعه نیز برای پنهان کردن لک‌های عمیق و تیرگی دور چشم گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شوند که از پوششی کامل و ماندگاری فوق‌العاده‌ای برخورد دارند. 

۳. کانسیلر میبلین (Maybelline)

پالت کانسیلر رنگی از برند میبلین
پالت کانسیلر رنگی میبلین

کانسیلر میبلین (Maybelline) یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات برند آمریکایی میبلین است که در طیف‌های رنگی متنوع و با قیمت‌های مناسب به بازار عرضه شده و برای انواع پوست‌ها و نیازها بهترین انتخاب به شمار می‌آید. 

۴. کانسیلر نوت (Note)

پالت کانسیلر و کانتور از برند نوت
پالت کانسیلر و کانتور نوت

برند نوت (Note) نیز یکی دیگر از برندهای محبوب در صنعت لوازم آرایشی محسوب می‌شود که با ارائه محصولات باکیفیت و قیمت مناسب توانسته جایگاه ویژه‌ای در میان مشتریان به دست آورد. کانسیلرهای نوت نیز از پرفروش‌ترین محصولات بازار به شمار می‌آیند که با پوشش کامل لکه‌های پوستی، جای جوش و سیاهی زیر چشم برای انواع پوست مناسب هستند و از ماندگاری بالایی بهره می‌برند. 

۵. کانسیلر فلورمار (Flormar)

پالت کانسیلر فلورمار با پنج رنگ مختلف
پالت کانسیلر رنگی فلورمار

فلورمار (flormar) یک برند قدیمی است که سابقه‌ای طولانی در تولید لوازم آرایشی باکیفیت از جمله کانسیلر دارد. کانسیلرهای این مجموعه از پوششی مناسب و طبیعی برخوردارند و برای استفاده روزانه جهت پنهان کردن سیاهی دور چشم و لکه‌های پوستی بهترین انتخاب محسوب می‌شوند. 

برای شناخت برندهای معتبر کانسیلر می‌توانید مقاله بهترین مارک کانسیلر را مطالعه کنید.

بهترین رنگ کانسیلر را از کجا بخریم؟ 

دو کانسیلر رنگی در مدل‌های پالتی و مدادی
بهترین رنگ‌های کانسیلر را می‌توانید از فروشگاه ترب خریداری کنید.

 امروزه با گسترش روزافزون اینترنت و نفوذ آن در زندگی، خرید اینترنتی بسیاری از لوازم آرایشی از جمله کانسیلر به یکی از محبوب‌ترین روش‌های خرید تبدیل شده که می‌تواند تا حدود زیادی در زمان و هزینه صرفه‌جویی کند. از میان فروشگاه‌های آنلاین فعال در این زمینه پلتفرم ترب یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین مجموعه‌های آنلاین محسوب می‌شود که طیف گسترده‌ای از لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله کانسیلر را از برندهای مختلف با قیمت‌های متنوع ارائه می‌دهد.

مشتریان برای خرید بهترین رنگ کانسیلر از فروشگاه ترب می‌توانند با مقایسه قیمت‌ها در فروشگاه‌های مختلف، کانسیلر مورد نظر خود را با بهترین قیمت خریداری کنند.

کلام پایانی

کانسیلر یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین لوازم آرایشی در دنیا محسوب می‌شود که استفاده از آن می‌تواند به‌طور موثری لکه‌ها، جای جوش، حلقه‌های سیاه اطراف چشم و دیگر نواقص پوستی را پوشش دهد. این محصول در رنگ‌های متنوع سبز، زرد، بنفش، آبی و… تولید می‌شود که هرکدام از مزایا و کاربردهای مختلفی برخوردارند. در این میان انتخاب بهترین رنگ کانسیلر تصمیمی سخت و چالش‌برانگیز است که می‌تواند در نتیجه آرایش بسیار تاثیرگذار باشد. تناژ پوست و نوع مشکل پوستی دو فاکتور تعیین‌کننده در نحوه انتخاب بهترین رنگ کانسیلر هستند که در دستیابی به نتیجه ایده‌آل نقش کلیدی ایفا می‌کنند. 

پرسش های متداول در مورد بهترین رنگ کانسیلر

چگونه می‌توان تناژ پوست را برای انتخاب رنگ کانسیلر مناسب تعیین کرد؟

برای تعیین تناژ پوست خود، به نور طبیعی روز در مکانی بدون سایه نگاه کنید و به رنگ رگ‌های زیر پوستتان در ناحیه داخلی مچ دست دقت کنید. اگر رگ‌هایتان آبی یا بنفش به نظر می‌رسند، پوستتان سرد است. اگر رگ‌هایتان سبز به نظر می‌رسند، پوستتان گرم است و اگر رگ‌هایتان ترکیبی از آبی و سبز هستند، پوستتان خنثی است.

کانسیلرهای رنگی چه تفاوتی با کانسیلرهای معمولی دارند؟

کانسیلرهای رنگی در کنار پوشاندن نواقص پوست، خاصیت خنثی کردن رنگ‌های متضاد را نیز دارند. این کانسیلرها با استفاده از علم رنگ‌ها، رنگ‌های مکمل را برای پوشاندن لکه‌ها، تیرگی‌ها و قرمزی‌های پوست به کار می‌گیرند.

چگونه از کانسیلرهای رنگی به‌طور صحیح استفاده کنیم؟

مقدار کمی از کانسیلر را به‌طور مستقیم روی نواقص پوستی بمالید و سپس با استفاده از انگشت، اسفنج یا براش، کانسیلر را به‌خوبی محو کرده و بعد از آن از کرم‌ پودر استفاده کنید. 

🔗منبع: watsons

سمیرا کهریزی
سمیرا کهریزی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *