بهترین مارک رنگ مو در بارداری؛ سلامتی و زیبایی دو روی یک سکه

آراستگی یک خانم باردار در دوران بارداری بسیار اهمیت دارد و در روحیه او تأثیر مثبت خواهد‌ گذاشت. رنگ کردن مو یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که می‌‎تواند در زیبایی او مؤثر باشد. رعایت موارد پزشکی برای سلامتی مادر بسیار حیاتی است و به همین دلیل رنگ‎‌های مو با ترکیبات شیمیایی خاص که برای ماندگاری بالا تولید می‌شوند، گزینه‌ مناسب برای خانم‎‌های باردار نیستند؛ اما صنعت رنگ مو راهکار‌هایی برای رنگ کردن بی‌خطر ارائه داده که در میان آن‌ها می‌توان به استفاده از رنگ موی بدون آمونیاک در دوران بارداری اشاره کرد. در این مقاله به معرفی ۱۰ مارک از بهترین رنگ‎‌های مو مناسب برای دوران بارداری می‌‎پردازیم.

۱. رنگ مو مارال سری الگانس

رنگ مو برند مارال سری الگانس
رنگ مو الگانس مارال

رنگ موی مارال سری الگانس حاوی کمترین مقدار آمونیاک بوده و برای خانم‎‌های باردار یک پیشنهاد مناسب خواهد بود. این رنگ مو دارای ویتامین E ،C، روغن آرگان، روغن بادام شیرین و روغن هسته انگور است. ماندگاری بالای این رنگ مو باعث می‌شود خانم‌های باردار با خیال راحت از آن استفاده‌ کنند. روغن آرگان به دلیل داشتن ویتامین‌های A و E، امگا ۶، ۹، پروتئین و آنتی‌اکسیدان به کوتیکول‌های مو خانم‌‎های باردار نفوذ می‌کند و مقاومت و درخشندگی مو را افزایش می‌دهد. روغن آرگان مانند یک نرم‌کننده طبیعی موها را آب‌رسانی کرده و از وز شدن و موخوره جلوگیری می‌کند.

ویژگیتوضیحات
میزان آمونیاکفاقد آمونیاک
ماندگاریبسیار بالا
سایر ویژگی‌هامناسب خانم‌های باردار، افزایش استحکام مو، پوشاننده سفیدی مو، ضد موخوره، نرم‌کننده، تنوع در رنگ‌بندی، کیفیت و ماندگاری بالا
حجم۱۰۰ میلی‌لیتر
جدول ویژگی‌های رنگ مو مارال

نکته بسیار مهمی که هنگام انتخاب رنگ مو باید به آن توجه نمایید، میزان ماندگاری آن است. وجود آمونیاک در رنگ مو، عامل اصلی رنگ‌پذیری و تثبیت رنگ در مو است. با این حساب، منطقی است که میزان ماندگاری رنگ موی بدون آمونیاک کمتر از دیگر انواع رنگ مو باشد.

۲. رنگ مو سینرژی مدل سلیار کالر

رنگ مو سینرژی مدل سلیار کالر
رنگ مو Synergy

رنگ مو بدون آمونیاک سینرژی، ساخت کمپانی اچ اس لاین، یک رنگ موی حرفه‌ای، بدون آمونیاک و منحصربه‌فرد بوده که با کراتین، روغن آرگان، روغن کتان و پروتئین ابریشم غنی شده است. به علت مواد طبیعی، ترکیبات موجود در رنگ، درخششی عالی و ایجاد حالتی طبیعی روی مو، مورد استقبال خانم‌‎های باردار قرار می‌گیرد.

ویژگیتوضیحات
میزان آمونیاکفاقد آمونیاک
ماندگاریبسیار بالا
سایر ویژگی‌هامناسب خانم‌های باردار, ضد اکسیداسیون و ضد پیری مو، حاوی کراتین، روغن آرگان و کتان ، پروتئین ابریشم
حجم۱۰۰ میلی‌لیتر
جدول ویژگی‌های رنگ مو سلیار

۳. رنگ مو گیاهی آرکانوم (Arcanum)

رنگ مو گیاهی برند آرکانوم
رنگ مو گیاهی آرکانوم

رنگ مو گیاهی آرکانوم مقدار کمی آمونیاک دارد و به‌عنوان رنگ مو بدون حساسیت معرفی شده‌ است. این رنگ مو حاوی پروتئین‌های هیدرولیز شده است، رطوبت مو‌ها را حفظ و از خشکی مو‌ها جلوگیری‌ می‌کند. رنگ موی آرکانوم بدون آمونیاک و سرشار از عصاره مواد مغذی و احیا‌کننده است که سبب آبرسانی و استحکام تار‌های مو می‌شود. رنگ‌دانه‌های قوی به خانم‌های باردار کمک می‌کند نیاز به احیای رنگ مو خود را به حداقل برسانند.

ویژگیتوضیحات
میزان آمونیاکحاوی حداقل مقدار آمونیاک یا بدون آمونیاک
ماندگاریبسیار بالا
سایر ویژگی‎هامناسب خانم‌های باردار، ضد حساسیت، مناسب انواع مو، حاوی ویتامین های A ،B و C، دارای پروتئین‌های هیدرولیزشده، فسفر، منیزیم و امگا ۳، سرشار از مواد مغذی و احیاکننده مو
حجم۱۰۰ میلی‌لیتر
جدول ویژگی‌های رنگ مو آرکانوم

۴. رنگ مو دوماسی

رنگ مو برند دوماسی
رنگ موی دوماسی

رنگ مو دوماسی یکی از گزینه‌های مناسب و شاخص برای خانم‎‌ها در ماه‌های بارداری است. این محصول بیشتر از مواد شیمیایی، از مواد گیاهی مرغوب تشکیل شده‌ است. این محصول به‌ دلیل ویتامین C، از آسیب مو‌‌های خانم‌های باردار جلوگیری می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این رنگ مو می‌توان به ماندگاری بالای رنگ، پوشانندگی کامل مو‌های سفید و دارا بودن روغن‌‎های مفید اشاره‌ کرد.

ویژگیتوضیحات
میزان آمونیاکحاوی حداقل مقدار آمونیاک
ماندگاریبسیار بالا
سایر ویژگی‌هامناسب خانم‌های باردار، دارای عصاره روغن بادام و نرم‌کننده، درخشان‌کننده مو، حاوی کراتین، ویتامین C، نرم‌کننده و حالت‌دهنده مو، طیف رنگ بالا، کیفیت رنگ بالا
حجم۱۲۰ میلی‌لیتر
جدول ویژگی‌های رنگ مو دوماسی

آمونیاک سبب از بین رفتن بافت مو می‌شود و موها را به شکل وز و خشک تغییر می‌دهد. پس این مطلب را بخوانید: بهترین رنگ مو برای جلوگیری از ریزش مو؛ معرفی رنگ موهای بدون آمونیاک

۵. رنگ مو اسکالیم (Eskalim)

رنگ مو برند اسکالیم
رنگ مو اسکالیم

برند اسکالیم یکی از برندهای معتبر ایتالیایی است و رنگ مو را با رعایت اصول استاندارد، بر اساس پیشرفته‌ترین روش‌های علمی روز اروپا و با کمترین میزان آمونیاک تولید می‌کند. ماندگاری منحصربه‌فرد، قدرت پوشانندگی بالا و ایجاد درخشش روی مو پس از مصرف، از ویژگی‌های برتر رنگ موی اسکالیم محسوب می‌شود. این محصول تنها رنگ مویی است که به‌ واسطه داشتن ساشه روغن آرگان مجزا، همزمان با رنگ کردن مو آن را تغذیه می‌کند. همچنین به‌ دلیل وجود کراتین هیدرولیزشده در ترکیبات رنگ مو، پروتئین از دست رفته مو را به آن باز می‌گرداند و شادابی و لطافت مو را حفظ می‌کند.

ویژگیتوضیحات
میزان آمونیاک حداقل مقدار آمونیاک
ماندگاریماندگاری و دوام طولانی
سایر ویژگی‌هاضد حساسیت، دارای ویتامین E,A، حاوی روغن‌های گیاهی و روغن آرگان، پوشانندگی کامل موهای سفید، حفظ درخشندگی و شفافیت مو، ایجاد نرمی و لطافت مو، آب‌رسانی و ترمیم موهای آسیب‌دیده
حجم۱۰۰ میلی‌لیتر
جدول ویژگی‌های رنگ مو اسکالیم

۶. رنگ مو بیول

رنگ مو برند بیول
رنگ مو بیول

رنگ موی بیول از تکنولوژی گاز آمونیاک به جای نمک آمونیاک استفاده کرده که باعث شده ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بعد از رنگ کردن مو، هیچ اثری از آمونیاک روی سر باقی نماند. این رنگ مو حاوی چهار روغن گیاهی بادام، فندق، کنجد و سبوس برنج است که برای ایجاد محافظت کامل از سلامت تارهای مو کاربرد دارد.

ویژگیتوضیحات
میزان آمونیاککمترین درصد آمونیاک
ماندگاریماندگاری بالا
سایر ویژگی‌هاروغن بادام، روغن فندق، روغن کنجد، عصاره سبوس برنج، کراتین هیدرولیزشده جهت ترمیم و محافظت از مو، درخشان‌کننده، حاوی ویتامین C، B5 و کراتین، محافظت از مو در برابر رادیکال‎‌های آزاد، پوشش کامل تارهای سفید و خاکستری
حجم۱۰۰ میلی‌لیتر
جدول ویژگی‌های رنگ مو بیول

۷. رنگ موی الوکسین سری اسپیشیال

رنگ مو برند الوکسین
رنگ موی الوکسین

رنگ موی الوکسین با خلوص بالا، مستحكم‌ترین تار‌های مو را به شما هدیه می‌دهد. رنگ موی الوکسین ضدحساسیت است و به راحتی برای افرادی که پوست سر حساسی دارند، مخصوصاً بانوان باردار استفاده می‌شود. فرمولاسیون حاوی مواد مغذی و مرطوب‌کننده آن باعث حفظ سلامت موهای خانم باردار می‌شود. همچنین این رنگ مو، مو خوره و ریزش مو را کاهش می‌دهد و باعث جذب رطوبت در مو می‌شود. رنگ موی الوکسین قدرت پوشانندگی بسیار بالایی دارند و تار‌های سفید مو را پوشش می‌دهد، به همین دلیل دوام و ماندگاری این رنگ مو فوق‌العاده است.

ویژگیتوضیحات
میزان آمونیاککمترین درصد آمونیاک
ماندگاریماندگاری بالا
سایر ویژگی‌هادارای ویتامین E، حاوی سرم الماس و برلیان، دارای فیلتر یووی مخصوص برای محافظت بیشتر از مو، درخشان‌کننده مو
حجم۱۲۰ میلی‌لیتر
جدول ویژگی‌های رنگ مو الوکسین

۸. رنگ مو بدون آمونیاک لورال مدل Casting

رنگ موی برند لورال
رنگ مو لورال

رنگ بدون لورال مدل Casting تقویت‌کننده و بدون آمونیاک است. این محصول مجموعه‌ای متنوع و زیبا از رنگ‌ها را ارائه و موهای سفید را به خوبی پوشش می‌دهد. این ویژگی در کنار بوی فوق‌العاده خوب، این محصول را به گزینه‎‌ زیبایی مطلوب برای خانم‌‎های باردار تبدیل کرده‌ است.

ویژگیتوضیحات
میزان آمونیاکفاقد آمونیاک
ماندگاریماندگاری بالا
سایر ویژگی‌هافاقد آمونیاک، فاقد PPD، فاقد سولفات، فاقد سیلیکون، ایده‌آل برای افراد با پوست حساس
نرم‌کننده و مرطوب‌کننده مو، مطمئن برای زنان باردار، بازسازی‌کننده مو
حجم۵۰ میلی‌لیتر
جدول ویژگی‌های رنگ مو لورال

۹. رنگ مو کلینیک (Cleanic)

رنگ مو برند کلینیک
رنگ مو کلینیک کیندی

رنگ موی بدون آمونیاک کلینیک شامل یک ترکیب کرمی بدون آمونیاک است و به همین دلیل جهت استفاده خانم‌های باردار افراد حساس به مواد شیمیایی مناسب است. ترکیب انحصاری و محافظ رنگ بدون آمونیاک کلینیک به موهای شما جلوه رنگ‌های طبیعی می‌دهد و انعکاس‌ ویژه ایجاد می‌کند. فرمول انحصاری محافظ آن باعث تحکیم فیبر تار موهای رنگ شده از داخل و خارج می‌شود و از اثرات الکتریسیته ساکن در مو جلوگیری می‌کند.

ویژگیتوضیحات
میزان آمونیاکفاقد آمونیاک
ماندگاریماندگاری بالا
سایر ویژگی‌ها خنثی‌سازی انعکاس‌های ناخواسته مو، محافظت از فیبر موها، درخشان‌کننده مو، حاوی ژل رویال، دارای نرم‌کننده نارگیل هندوستان و فندق، بوی فوق العاده خوب
حجم۱۰۰ میلی‌لیتر
جدول ویژگی‌های رنگ مو کلینیک

۱۰. رنگ مو فیتو (PHYTO AMONIA)

رنگ مو برند فیتو
رنگ موی فیتو

رنگ موی بدون آمونیاک فیتو با کمترین میزان آمونیاک برای خانم‌های باردار بعد از ماه سوم بارداری توصیه می‌شود تا مشکلی برای مادر و جنین پیش نیاید. رنگ مو بدون آمونیاک فیتو کالر حاوی غلظت بالایی از رنگدانه‌ها و عصاره‌های گیاهی است که هدف آن‌ها رنگ‌آمیزی مو و مراقبت از فیبرهای مو تولید شده‌اند.

ویژگیتوضیحات
میزان آمونیاککمتر از ۲ درصد
ماندگاریماندگاری بالا
سایر ویژگی‌هامناسب انواع پوست و پوست سر حساس, حاوی روغن مانوی و جوجوبا، فاقد آمونیاک، سولفات و پارابن
حجم۵۰ میلی‌لیتر
جدول ویژگی‌های رنگ مو فیتو

اگر باردار هستید، بهتر است پیش از رنگ کردن موی خود با پزشک متخصص مشورت کنید.

بهترین رنگ مو در بارداری را از کجا بخریم؟

دست خانمی که به پالت رنگ مو اشاره دارد
خانم‌های باردار باید از رنگ موی بدون آمونیاک استفاده کنند.

برای خرید معتبرترین و بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی مانند رنگ مو، سایت ترب یک مقصد قابل اطمینان است. هزاران محصول از صدها شرکت معتبر محصولات خود را به شما عرضه می‌کنند. در سایت ترب تنوع، کیفیت و قیمت مناسب رنگ‌های مو را در کنار هم خواهید داشت. خرید از طریق ترب، نه تنها باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود، بلکه رنگ مو اصل را در اختیارتان قرار می‌دهد. با کمک فیلترهای مختلف این سایت، می‌توانید رنگ موی مورد نظر را با کیفیت بالا و از برندهای معتبر پیدا کنید.

کلام آخر

گرچه در گذشته راهکار‌هایی مثل رنگ نزدن مستقیم به موی سر، استفاده از رنگ‌های طبیعی و حنا وجود داشت، اما امروزه رنگ موهای ویژه بانوان باردار تولید می‌‎شود که در کنار زیبایی، به سلامتی آنان نیز اهمیت می‌دهند. مؤثرترین روش تولید این محصولات عدم استفاده یا استفاده از کمترین میزان آمونیاک است و ما برای معرفی بهترین مارک رنگ مو در بارداری، 10 نمونه از بهترین‌های بازار را به شما معرفی کردیم:

عنوان رنگ موترکیبات مفید
رنگ مو مارال سری الگانس حاوی کمترین مقدار آمونیاک+دارای ویتامین E ،C، روغن آرگان، بادام شیرین و هسته انگور
رنگ مو آرگان سینرژی مدل سلیار کالربدون آمونیاک+کراتین، روغن آرگان، روغن کتان و پروتئین ابریشم
رنگ مو آرکانوم گیاهی مقدار کمی آمونیاک+حاوی پروتئین‌های هیدرولیز و سرشار از عصاره مواد مغذی و احیا‌کننده
رنگ مو دوماسیحاوی مواد گیاهی و ویتامین C
رنگ مو اسکالیم کمترین میزان آمونیاک+ حاوی روغن آرگان و کراتین هیدرولیز شده
رنگ مو بیولحاوی روغن بادام، روغن فندق، روغن کنجد، عصاره سبوس برنج، کراتین هیدرولیز شده
رنگ مو الوکسین سری اسپیشیالدارای ویتامین E، حاوی سرم الماس و برلیان
رنگ مو بدون آمونیاک لورال مدل Castingفاقد آمونیاک و PPD، فاقد سولفات، فاقد سیلیکون
رنگ مو کلینیک کیندیوی ژل رویال، دارای نرم‌کننده نارگیل هندوستان و فندق
رنگ مو فیتوحاوی روغن مانوی و جوجوبا, فاقد آمونیاک، سولفات و پارابن
جدول لیست بهترین مارک رنگ مو در بارداری همراه با ویژگی‌ها

سعی کنید دفعات رنگ کردن موهای خود را در دوران بارداری محدود کنید تا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی را به حداقل برسانید. در این مقاله به اهمیت تست کردن قبل از استفاده رنگ مو پی‌ بردیم. در کنار این موضوع فراموش نکنید که در هنگام خرید رنگ مو حتماً از مارک‌های مطمئن استفاده کنید.

پرسش های متداول در مورد بهترین مارک رنگ مو بارداری

چه رنگ مویی در دوران بارداری بی‌خطر است؟

محصولاتی را انتخاب کنید که فاقد آمونیاک، پراکسید و پارابن هستند، زیرا معمولاً در دوران بارداری ایمن‌تر خواهند بود.

رنگ مو چه بر بارداری تاثیری دارد؟

به‌عنوان یک اقدام احتیاطی، پزشک ممکن است توصیه کند که فرد از رنگ کردن موهای خود تا پایان بارداری یا سه ماهه اول خودداری کند. توصیه می‌شود فرد همیشه قبل از رنگ کردن موهای خود تست انجام دهد.

بارداری چگونه رنگ مو را تغییر می‌دهد؟

برخی از زنان ممکن است موهای خشک یا شکننده را تجربه کنند، در حالی‌که برخی دیگر ممکن است موهای چرب داشته باشند. در برخی موارد، تغییرات هورمونی نیز می‌تواند بر رنگ موهای زنان در دوران بارداری تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، برخی ممکن است متوجه شوند موهایشان تیره یا روشن‌تر از حد معمول شده است.

چه رنگ‌هایی در دوران بارداری ترند است؟

رنگ‌های پراستقبال و مورد استفاده در دوران بارداری عبارتند از رنگ‌های فانتزی مانند بنفش، خاکستری، آبی متوسط. همچنین قهوه‌ای و عسلی.

چه عملی در رنگ کردن در دوران بارداری کم خطر است؟

تکنیک‌های هایلایت، بالیاژ یا آمبره که شامل تماس رنگ با پوست سر نیست، جایگزین‌های خوبی هستند.

برای رنگ کردن موهایم در خانه در دوران بارداری چه اقدامات احتیاطی را باید رعایت کنم؟

– از تهویه مناسب اتاق اطمینان حاصل کنید.
– برای به حداقل رساندن تماس پوست با رنگ از دستکش استفاده کنید.
– دستورالعمل‌های محصول را به دقت دنبال کنید.
– برای بررسی هرگونه واکنش آلرژیک تست انجام دهید.

آیا رنگ مو در دوران شیردهی روی کودک من تأثیر می‌گذارد؟

رنگ مو بسیار کم در جریان خون جذب می‌شود، بنابراین بعید است در دوران شیردهی روی کودک شما تأثیر بگذارد. با این حال، اگر نگران هستید، می‌توانید اقدامات احتیاطی مشابه دوران بارداری را انجام دهید.

آیا جایگزین طبیعی برای رنگ موی معمولی وجود دارد؟

بله، می‌توانید از جایگزین‌های طبیعی مانند حنا، بابونه و قهوه برای رنگ کردن موهای خود استفاده کنید. این گزینه‌ها عموماً عاری از مواد شیمیایی و ایمن‌تر هستند.

🔗 منابع: lorealparisusa

مرال حسین‌زاده
مرال حسین‌زاده

من مرال‎ هستم؛ فارغ‌التحصیل صنایع‌دستی و نویسندگی رادیو. بیشتر از ده ساله که می‌نویسم، می‌سازم و تماشا می‌کنم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *