بهترین برند لوازم آرایشی؛ معرفی مارک‌های معتبر ایرانی و خارجی

با وجود مارک‌ها و برندهای متعدد در بازار لوازم آرایش، فقط تعداد کمی از آن‌ها با عرضه محصولات باکیفیت، به شهرت رسیده‌اند. در این مقاله، با بهترین برند لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران آشنا می‌شویم و انواع بهترین مارک ایرانی و خارجی در بازار را نیز معرفی می‌کنیم. 

بهترین برند لوازم آرایشی خارجی

زنی در حال آرایش کردن دست فردی با لوازم آرایشی
برندهای فعال در صنعت لوازم آرایش، جزو ارزشمندترین کمپانی‌ها در صنعت مد به شمار می‌روند.

با تغییر سبک زندگی مردم جهان و تمایل به داشتن ظاهر جذاب و زیبا، صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی در سال‌های اخیر با رشد تصاعدی روبه‌رو بوده است و همین امر، میلیاردها دلار برای برخی از برندهای فعال در این صنعت درآمد به همراه داشته است. در ادامه، جزئیات بیشتری در مورد برخی از این برندها ارائه می‌کنیم. 

۱. Moet Hennessy Louis Vuitton؛ بهترین برند لوازم آرایشی فرانسوی

سه نمونه از لوازم آرایشی مارک Moët Hennessy Louis Vuitton

شرکت Moët Hennessy Louis Vuitton، معروف به LVMH، یک شرکت چند ملیتی است که در زمینه تولید کالاهای لوکس تخصص دارد. این شرکت دارای بیش از ۶۰ زیرمجموعه در حوزه‌های مختلف از جمله عطر و ادکلن و همینطور محصولات آرایشی و بهداشتی است که هر کدام به طور مستقل مدیریت می‌شوند. برخی دیگر از شاخه‌های این مجموعه بزرگ، در زمینه ساعت و جواهرات، مد و پوشاک و کالاهای چرم فعالیت دارند. 

شرکت لویی ویتون در سال ۱۹۸۷ پس از ادغام خانه مد لویی ویتون با برند موئت هنسی (Moët Hennessy) تشکیل شد و در حال حاضر دفتر مرکزی آن، در پاریس واقع شده است. LVMH با ارزش خالص حدود ۵۰۰ میلیارد دلار، ارزشمندترین شرکت اروپا است و در لیست بهترین برند لوازم آرایشی ما در بلاگ ترب نیز، رتبه اول را به خودش اختصاص داده است.

۲. دیور (Dior)؛ بهترین مارک لوازم آرایشی ضد حساسیت 

کالکشن لوازم آرایش تابستان ۲۰۲۴ کریستین دیور
شرکت Dior علاوه بر لوازم آرایش، در زمینه تولید لباس، کیف، کفش، عطر و ادکلن هم فعالیت می‌کند.

برند معتبر و معروف دیور، در سال ۱۹۴۶ توسط یک طراح مد فرانسوی به اسم کریستین دیور (Christian Dior) راه‌اندازی شد. این خانه مد لوکس فرانسوی، در زمینه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی هم فعالیت گسترده‌ای دارد و تمرکز آن، روی تولید محصولات ضد حساسیت است. این شرکت که خودش جزو ارزشمندترین برندهای فعال در حوزه لوازم آرایش محسوب می‌شود، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton است که پیش از این، معرفی کردیم. 

به گزارش Fashion Law Journal، شرکت دیور ۴۲.۳۶ درصد سهام و ۵۹.۰۱ درصد از حق رای LVMH را در اختیار دارد. و قطعا این برند شایستگی حضور در لیست بهترین مارک لوازم آرایشی را دارد.

تا به حال سلبریتی‌های بزرگی همچون مونیکا بلوچی، جود لاو، ناتالی پورتمن، جنیفر لارنس، رابرت پتینسون، ریحانا، جانی دپ، کارا دلوین و بسیاری از افراد مشهور دیگر سفیر کمپین‌های دیور بوده‌اند.

۳. لورآل (L’Oreal)؛ بهترین برند لوازم آرایشی بدون سرب

برخی از محصولات آرایشی لورآل پاریس در بک گراند ساده سفید
شرکت L’Oreal حدود ۸۵ هزار کارمند و بیش از ۲۵ میلیارد یورو درآمد دارد.

L’Oreal S.A بزرگ‌ترین شرکت لوازم آرایشی جهان است که به طور تخصصی، فقط در همین حوزه فعالیت می‌کند. برخی از محصولات کلیدی این شرکت که تمرکز بیشتری روی آن‌ها دارد، شامل رنگ مو، محصولات مراقبت از پوست و مو، محافظت در برابر آفتاب و عطر و ادکلن است. در حال حاضر این شرکت ۳۶ برند و ۴۹۷ پتنت ثبت‌شده دارد که حق انحصاری استفاده، بهره‌برداری و فروش آن‌ها فقط در اختیار خودش است. 

محصولات L’Oreal در ایران هم طرفداران زیادی دارند و جزو بهترین برند لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران محسوب می‌شوند. این شرکت دارای گروهی از سفیران، هنرمندان و هنرپیشه‌ها است که از آن‌ها به عنوان “تیم رویایی لورآل پاریس” یاد می‌شود. کامیلا کابلو، کاترین لنگفورد، کیت وینسلت و سلین دیون برخی از اعضای این تیم هستند.

۴. استی لادر (Estée Lauder)؛ بهترین مارک لوازم آرایشی آمریکایی

چند کانسیلر از برند استی لادر در رنگ‌های مختلف
شرکت Estée Lauder حدود ۴۳ هزار کارمند و بیش از ۱۲ میلیارد دلار در سال درآمد دارد.

شرکت Estée Lauder یکی دیگر از برندهای خارجی بزرگ صنعت لوازم آرایش است که در منهتن نیویورک واقع شده. این شرکت در تولید لوازم آرایش، محصولات مراقبت از پوست، مو و عطر و ادکلن تخصص دارد. Estée Lauder فعالیت خودش را از نیویورک سیتی آغاز کرد و اکنون، یک شرکت میلیارد دلاری است که مجموعه‌ای از برندهای معتبر و شناخته‌شده در سطح جهان را در اختیار دارد. 

دلیل اصلی رشد سریع Estée Lauder، عرضه محصولات آرایشی با قیمت مقرون‌به‌صرفه بوده است. این شرکت، به مرور محصولات بیشتری را به سبد خود اضافه کرد و فعالیت خودش را به نقاط مختلف دنیا گسترش داد؛ تا اینکه در سال ۱۹۶۰ یعنی ۱۴ سال پس از افتتاح، اولین فروشگاه خود را در اروپا باز کرد. در حال حاضر شرکت Estée Lauder به دلیل نوآوری در تولید محصولات آرایشی و مراقبت از پوست، شناخته شده است.

۵. بایرزدورف (Beiersdorf)؛ بهترین برند لوازم آرایش آلمانی

چند محصول از برندهای مختلف شرکت بایرزدورف
شرکت Beiersdorf حدود ۲۲ هزار کارمند و بیش از ۷ میلیارد یورو در سال درآمد دارد.

شرکت آلمانی Beiersdorf AG در زمینه تولید محصولات آرایشی، مراقبت از پوست و مو و داروهای بدون نسخه فعالیت می‌کند. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم آرایشی در جهان است و ۲۳ برند معروف در سراسر جهان را در اختیار دارد.

شاید بتوان نیوآ را معروف‌ترین برند شرکت بایرزدورف در ایران دانست. از زمانی که محصولات این برند در ایران به محبوبیت رسیدند، به‌عنوان یکی از بهترین برند لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران شناخته شده است.

همچنین، Nivea به دلیل تولید محصولات پرفروش در سراسر دنیا، موفق‌ترین برند شرکت Beiersdorf نیز شناخته می‌شود. دیگر برندهای معروف Beiersdorf عبارت هستند از 8×4 که صابون حمام خوشبوکننده و عطرهای ممتاز مدرن تولید می‌کند و همینطور Octenisept که در زمینه تولید محصولات ضدعفونی‌کننده تخصص دارد.

بهترین برند لوازم آرایشی ایرانی

چند وسیله آرایشی مصرفی در بک گراند کرم رنگ
مزیت رقابتی برندهای لوازم آرایش ایرانی، قیمت مقرون‌به‌صرفه در کنار تولید محصولات باکیفیت است.

در بین برندهای معتبر لوازم آرایشی، نام برخی از برندهای ایرانی هم به چشم می‌خورد که از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و ماندگاری طولانی هم دارند. در حال حاضر برندهای داخلی سهم زیادی از این صنعت را در ایران به خودشان اختصاص داده‌اند و ضمن برخورداری از استانداردهای لازم، محصولات خود را به برخی از کشورهای همسایه نیز صادر می‌کنند. در ادامه، بهترین برند لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. مای (My)

محصولات آرایشی برند مای بر روی میز
برند مای علاوه‌ بر اینکه پرفروش‌ترین مارک لوازم آرایش ایرانی محسوب می‌شود، یکی از باکیفیت‌ترین برندها هم هست.

شرکت ایرانی مای یک برند تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه است که در سال ۱۳۸۱ توسط شرکت آریان کیمیا تک تاسیس شد. این شرکت در زمینه تولید طیف گسترده‌ای از محصولات آرایشی و بهداشتی از جمله محصولات زیبایی و بهداشت پوست، صورت، چشم، لب و ناخن فعالیت می‌کند و به دلیل ساخت محصولات باکیفیت، می‌توان‌ آن را بهترین برند لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران دانست. 

برند ایرانی My با شعار “زیبایی در دسترس همه” به دنبال این است که محصولات خود را با قیمت مقرون‌به‌صرفه در دسترس عموم مردم قرار دهد. از سوی دیگر، تمرکز خود را روی تولید محصولات موثر حفظ کرده تا بتواند نیازهای مختلف مشتریان را برآورده کند.

۲. این لی (Inlay)

چند نوع از لوازم آرایش برند ایرانی این‌لی
لوازم آرایش برند این‌لی، جزو محصولات لوکس ایرانی در صنعت زیبایی به شمار می‌روند که کیفیت، در آن‌ها حرف اول را می‌زند.

شرکت این‌لی یکی دیگر از برندهای پرفروش و موفق ایرانی در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی است که در سال ۱۳۹۴ توسط شرکت طبیعت زنده تاسیس شد. محصولات این شرکت ایرانی به دلیل استفاده از بهترین مواد اولیه و رعایت استانداردهای جهانی، از کیفیت بالایی برخوردار هستند. برند Inlay با شعار “زیبایی طبیعی” محصولات متنوعی را برای انواع پوست و سلیقه‌ها ارائه می‌کند. با توجه به شعار این برند، یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های محصولات آن، تنوع رنگ‌های ملایم و طبیعی است.

۳. کالیستا (Callista)

چند نوع از لوازم آرایش برند ایرانی کالیستا
کالیستا روی ارائه محصولات مقرون‌به‌صرفه‌تر با تنوع رنگ گسترده تمرکز دارد.

کالیستا، یکی دیگر از زیرمجموعه‌های شرکت آریان کیمیا تک است که در سال ۱۳۹۵ تاسیس شد. هدف این برند، تولید محصولات جذاب با رنگ‌های متنوع است که بتواند زیبایی و خلاقیت بانوان ایرانی را به نمایش بگذارد. این برند ایرانی به عنوان یکی از شرکت‌های معتبر در لیست بهترین مارک لوازم آرایشی، شعار “زیبایی بی‌حد و مرز” را انتخاب کرده است. 

برخی از پرفروش‌ترین محصولات این برند شامل کرم پودر کالیستا مدل Matte، رژ لب مدل Liquid، ریمل مدل Volume و کانسیلر مدل Stick هستند که به دلیل برخورداری از کیفیت بالا در کنار قیمت مقرون‌به‌صرفه، با استقبال خوبی در بازار مواجه شده‌اند. همین امر، باعث شده تا برند Callista در طی مدت کمی که در بازار حضور داشته، با سرعت زیادی رشد کند. 

جدول مقایسه مارک های معروف لوازم آرایشی

نام شرکتکشور سازندهبازه قیمت
موئت هنسی لوئی ویتون (Moet Hennessy Louis Vuitton)پاریس، فرانسهلوکس
دیور (Dior)نرماندی، فرانسهلوکس
لورآل (L’Oreal)پاریس، فرانسهاقتصادی تا متوسط
استی لادر (Estée Lauder)نیویورک، آمریکاگران
بایرسدورف (Beiersdorf)هامبورگ، آلمانمتوسط
کلینیک (Clinique)نیویورک، آمریکامتوسط تا گران
ایو روشه (Yves Rocher)لا گاسیلی، فرانسهاقتصادی تا متوسط
کلارینس (Clarins)پاریس، فرانسهمتوسط تا گران
مک کازمتیکس (MAC Cosmetics)تورنتو، کانادامتوسط
ان وای ایکس کازمتیکس (NYX Cosmetics)لس‌آنجلس، آمریکااقتصادی
مای (My)ایراناقتصادی
این‌لی (Inlay)ایرانلوکس
کالیستا (Callista)ایراناقتصادی

بهترین برند لوازم آرایشی را از کجا بخریم؟

تصوبر یک گوشی و یک سبد خرید آنلاین لوازم آرایشی
در خرید آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی لازم است از اعتبار فروشندگان اطمینان حاصل کنید.

شما می‌توانید برای خرید بهترین برند لوازم آرایشی ایرانی و خارجی، به دسته‌بندی زیبایی و بهداشت در سایت ترب مراجعه کنید. خبر خوب این که سایت ترب امکان خرید حضوری را با بهترین قیمت از فروشندگان اطراف فراهم کرده است. برای این منظور، فقط کافی است شهر محل سکونت خود را در سایت یا اپلیکیشن ترب انتخاب کنید تا نزدیک‌ترین فروشندگان محصول مورد نظر خود را مشاهده نمایید. همچنین، محصولی را که مد نظر دارید، می‌توانید به صورت آنلاین از فروشندگان مورد تایید ترب سفارش دهید. فقط کافی است اسم محصول را در نوار جست‌وجو تایپ کنید تا لیست فروشندگان حضوری و آنلاین محصول مورد نظر، برایتان نمایش داده شود. 

کلام آخر

صنعت لوازم آرایش یک صنعت بزرگ و رو به رشد است که ارزش آن در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۸۰ میلیارد دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۸ به بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار برسد. این صنعت در سراسر جهان گسترش یافته و امروزه محصولات آرایشی و بهداشتی در تمام سنین استفاده می‌شوند.

برندهای خارجی و ایرانی زیادی در بازار لوازم آرایش فعالیت می‌کنند که با برخی از آن‌ها آشنا شدیم. در لیست بهترین برند لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران نام شرکت‌های بزرگی همچون LVMH و Dior به چشم می‌خورد؛ اما شرکت‌هایی نظیر My و Inlay نیز موفق شده‌اند خودشان را به عنوان بهترین مارک لوازم آرایشی ایرانی مطرح کنند.

پرسش های متداول در مورد بهترین مارک لوازم آرایشی

آیا برندهای لوازم آرایشی ارزان قیمت خوب هستند؟

به نوع محصول و پوست شما بستگی دارد. برخی از برندهای لوازم آرایشی ارزان قیمت، از جمله برندهای ایرانی نظیر مای، این‌لی و کالیستا محصولات باکیفیتی تولید می‌کنند که برای انواع پوست مناسب هستند.

چگونه می‌توان لوازم آرایشی را به طور صحیح نگهداری کرد؟

لوازم آرایشی را در جای خشک و خنک نگهداری کنید و آن‌ها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. با رعایت این نکات ساده، می‌توانید از لوازم آرایش خود به خوبی نگهداری کنید.

چطور می‌توان فهمید محصولات یک برند برای من مناسب هستند؟

اگر پوست حساسی دارید، باید به دنبال برندهایی باشید که محصولاتی با فرمول ملایم و فاقد مواد شیمیایی مضر تولید می‌کنند. همچنین، به رنگ و بافت لوازم آرایش مورد نظر خود دقت کنید.

لوکس ترین برند لوازم آرایشی در دنیا چیست؟

ال و ام هاش (Moet Hennessy Louis Vuitton) به عنوان لوکس ترین برند آرایشی شناخته می‌شود.

🔗 منبع: edudwar

عرفان رحیمی صادق
عرفان رحیمی صادق

من فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی هستم و از سال ۹۴ تولید محتوا رو شروع کردم. اوایل، از زمانی که تولید محتوا رو جدی‌تر دنبال کردم، درهای جدیدی به روم باز شد و با افراد مهمی تو این عرصه آشنا شدم که سعی کردم از هر کدوم یه چیزایی یاد بگیرم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *