کدام ماسک برای جوش زیر پوستی بهترین انتخاب است؟

جوش زیر پوستی به چه علتی ایجاد می‌شود؟ چه راه‌هایی برای درمان جوش زیر پوستی وجود دارد؟ بهترین ماسک صورت برای جوش زیر پوستی چیست؟ اگر این سوالات ذهن شما را هم درگیر کرده و به دنبال پاسخ این سوالات هستید، این مقاله برای شماست. ما در اینجا از تمام راه‌هایی صحبت می‌کنیم که به شما کمک می‌کنند جوش زیر پوستی را درمان کنید. تا انتها همراه ما باشید.

جوش زیر پوستی به چه دلیلی ایجاد می‌شود؟

تجمع جوش‌های زیرپوستی روی پوست صورت یک خانم
جوش زیر پوستی روی پوست صورت، علاوه‌بر آسیب به پوست، ظاهری ناخوشایند ایجاد می‌کند.

دلایل مختلفی وجود دارد که پوست شما دچار جوش‌های زیر پوستی می‌شود. البته که برخی باورهای غلط هم در این رابطه وجود دارد که تاثیری بر ایجاد جوش ندارند، اما از نظر همه مردم دلیلی بر ایجاد جوش زیر پوستی هستند. برخی از مهم‌ترین و شایع‌ترین این دلایل عبارتند از:

  • سن دلیلی برای سرعت گرفتن روند تکثیر جوش: اگرچه که معمولاً جوش به‌عنوان یک مشکل پوستی در دوران نوجوانی در نظر گرفته می‌شود، اما در سنین دیگر هم رخ دهد. جوش بزرگسالان از نظر علل و درمان، شباهت‌های زیادی به جوش دوران نوجوانی دارد؛ اما در بعضی ویژگی‌ها هم متفاوت هستند.
  • ژنتیک عاملی اثرگذار بر ایجاد جوش زیر پوستی: ژنتیک همچنین نقش مهمی در بسته شدن منافذ پوست دارد. به‌عنوان مثال، ممکن است زمینه ارثی تولید بیش از حد سلول‌های مرده پوستی داشته باشید که منافذ پوست را مسدود می‌کنند. هنگامی که این امر منجر به ایجاد جوش شود، می‌توانید آن را به‌عنوان جوش ژنتیکی در نظر بگیرید.
  • هورمون‌ها و تاثیر آن‌ها بر ایجاد جوش: جوش هورمونی زمانی ایجاد می‌شود که تغییرات هورمونی میزان چربی تولیدشده پوست را افزایش دهد. این چربی با باکتری‌های روی منافذ پوست که در آن مو رشد می‌کند (فولیکول‌های مو) برخورد داشته و منجر به ایجاد جوش می‌شود.
  • حقیقت تاثیر عدم رعایت اصول بهداشت فردی بر ایجاد جوش: بیشتر واکنش‌های بیولوژیکی که باعث ایجاد آکنه می‌شوند، در زیر پوست اتفاق می‌افتند و نه روی سطح آن. بنابراین تمیزی پوست تاثیری بر ایجاد جوش ندارد. به همین خاطر شستن بیش از دو بار در روز صورت می‌تواند پوست را بدتر کند.
  • ارتباط بین آب و هوا و جوش زیر پوستی: در تابستان، زمانی که هوا گرم است، تولید عرق و چربی بدن به اوج خود می‌رسد و ما را مستعد گرفتگی منافذ و ایجاد جوش‌های زیاد و مختلفی می‌کند.
  • تغذیه و ارتباط آن با تشکیل جوش زیر پوستی: ارتباط بین رژیم غذایی و جوش همیشه موضوعی بحث‌برانگیز بوده است؛ اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که رژیم غذایی می‌تواند نقش مهمی در ایجاد جوش داشته باشد.
  • شرایط روحی و روانی دلیلی بر ایجاد جوش زیر پوستی: عواملی مانند پریشانی روانی، اضطراب، فوبیای اجتماعی، افکار خودکشی و افسردگی ارتباط مستقیمی با بروز جوش های زیر پوستی دارند.

معرفی ماسک‌هایی عالی برای رفع جوش زیر پوستی

زنی که ماسک روی تمام نقاط پوست صورت او قرار گرفته است
استفاده از ماسک صورت برای حفظ سلامت پوست ضروری است.

اکنون وقت آن رسیده که به معرفی شش نوع از انواع بهترین ماسک صورت برای جوش زیر پوستی بپردازیم؛ ماسک‌هایی که به دلایل بسیاری از جمله قیمت مناسب، کیفیت خوب و میزان اثربخشی سریع در دسته محبوب‌ترین و بهترین ماسک صورت برای جوش زیر پوستی قرار گرفته‌اند.

۱. ماسک ورقه ای ضد جوش و آکنه ایمیجز

ماسک ورقه ای ضد جوش برند ایمیجز
ماسک ورقه ای ضد جوش ایمیجز

ماسک ورقه‌ای ضد جوش و آکنه ایمیجز حاوی عصاره آلوئه‌ورا، مخاط حلزون و عصاره نارون کوهی است. این ماسک خاصیت ضد جوش داشته و به‌عنوان یک آنتی آکنه قوی هم شناخته می‌شود. همچنین به کنترل چربی و آب پوست کمک کرده و بعد از استفاده مداوم باعث کوچک شدن منافذ باز پوست می‌شود.

اگر پوست حساسی دارید و نگران آسیب رسیدن به آن هستید، این ماسک ضد حساسیت بوده و هیچگونه تحریک پوستی به همراه نخواهد داشت. خانم‌ها و آقایان با هر نوع پوستی می‌توانند از این ماسک استفاده کنند.

شاید دوست داشته باشید این مقاله را هم بخوانید و با ماسک‌های ورقه‌ای بیشتری آشنا شوید: بهترین ماسک صورت ورقه ای؛ از ناگفته‌ها تا بهترین برندها و مدل‌ها

۲. ماسک ضد جوش سالیسیلیک اسید بیوآکوا

ماسک کاسه ای ضد جوش سالیسیلیک اسید برند بیوآکوا
ماسک ضد جوش سالیسیلیک اسید برند بیوآکوا

دومین ماسک، ماسک ضد جوش سالیسیلیک اسید برند معروف بیواکوا است. این ماسک حاوی ترکیباتی چون سالیسیلیک اسید و هیالورونات سدیم است. سالیسیلیک اسید موجود در این ماسک به تنظیم کراتین پوست کمک می‌کند. کراتین می‌تواند منجر به ترمیم پوست شود. سدیم هیالورونات هم به بهبود وضعیت پوست و صاف و نرم شدن آن کمک می‌کند. 

۳. ماسک ورقه‌ای اسطوخودوس بیوآکوا

ماسک ورقه‌ای اسطوخودوس برند بیوآکوا
ماسک ورقه‌ای مدل اسطوخودوس بیوآکوا

ماسک ورقه‌ای اسطوخودوس برند بیواکوا یک مرطوب کننده و آبرسان قوی است. این محصول با حفظ رطوبت پوست مانع از خشکی و زبری پوست می‌شود. ماسک ورقه‌ای اسطوخودوس بیواکوا می‌تواند باعث صاف و یکدست شدن پوست و رفع التهاب، قرمزی و جوش پوستی شود. شما با هر نوع پوست حتی پوست‌های حساس می‌توانید از این ماسک به منظور رفع جوش زیر پوستی استفاده کنید. 

۴. ماسک ساشه ای ویتامین سی سادور

ماسک ساشه ای ویتامین سی برند سادور
ماسک ساشه ای مدل ویتامین سی سادور

ماسک ساشه ای ویتامین سی سادور برای روشن و شفاف کردن پوست، ترمیم جای جوش و رفع لکه‌های پوستی، مرطوب کننده و آبرسان عمقی پوست و کمک به تجدید بافت سلولی موثر است. این ماسک‌های ساشه‌ای را می‌توانید چندین بار استفاده کنید. همچنین می‌توانید از هر ساشه دو تا سه مرتبه استفاده کنید. اگر درگیر جوش و لک پوستی هستید، می‌توانید از این ماسک سرشار از ویتامین سی استفاده نمایید. پس از استفاده از ماسک ساشه ای ویتامین سی سادور نیازی به شستن صورت نیست. این ماسک روی پوست می‌ماند و جذب پوست می‌شود.

۵. ماسک پاکسازی ژله‌ای گینبی

ماسک پاکسازی مدل ژله‌ای گینبی
ماسک پاکسازی ژله‌ای برند گینبی

ماسک گیاهی پاکسازی کننده پوست گینبی حاوی ترکیبات گیاهی است. این ماسک حاوی دانه‌های گیاهی برای پاکسازی و اسکراب و همچنین حاوی عصاره ریشه سنتلا، آرژنین و عصاره ملالئوکا است. از این ماسک برای آبرسانی، لایه برداری عمیق، نرم و درخشان کردن پوست استفاده می‌شود. اگر پوستی زبر و خشن دارید، از جوش زیر پوستی رنج می‌برید و به دنبال یک آبرسان قوی برای پوست خود هستید، ماسک گینبی یک انتخاب خوب برای شما است.

۶. رابر ماسک لوندر و بلوبری نوا اسکین کر

رابر ماسک مدل لوندر و بلوبری برند نوا اسکین کر
رابر ماسک لوندر و بلوبری برند نوا اسکین کر

آخرین ماسکی که در این مقاله معرفی خواهیم کرد ماسک لوندر و بلوبری رفع جوش و تعدیل چربی نوا اسکین کر است. اگر به دنبال یک ماسک ضد جوش برای تنظیم چربی پوست، آبرسانی آن و کاهش جوش‌های زیر پوستی می‌گردید این ماسک یک انتخاب ایده آل است. فرقی ندارد خانم باشید یا آقا و حتی چه نوع پوستی داشته باشید، همه افراد می‌توانند از این ماسک و خواص بی نظیر آن استفاده کنند. 

از دیگر مزایای این ماسک از برند نوا اسکین کر می‌توان به تنظیم کننده ph پوست، ضد عفونی و ترمیم پوست، رفع قرمزی ناشی از گشاد شدن مویرگ‌ها، جوانسازی و لیفتینگ، رفع چروک سطحی و ترمیم چروک‌های عمقی اشاره کرد.

چه روش‌های موثری برای درمان جوش زیر پوستی وجود دارد؟

جوش‌های پراکنده روی سطح پوست یک دختر از نیم‌رخ
جوش های زیر پوستی به شکلی پراکنده روی پوست ظاهر می‌شود.

اگر به دنبال راهی برای درمان جوش زیر پوستی و حتی جلوگیری از تشدید آن هستید، این قسمت را بخوانید. در این قسمت از تمام راه‌های درست و‌ نادرستی صحبت کرده‌ایم که گاهی به عنوان یک باور غلط برای درمان جوش زیر پوستی رعایت می‌شوند. راه‌هایی که می‌توانند در کنار ماسک‌های معرفی شده در قسمت قبلی به تنظیم pH پوست و رفع جوش‌های زیر پوستی آن کمک کند.

روش طبیعی و خانگی برای درمان جوش زیر پوستیتوضیحات
خمیر دنداناستفاده از خمیر دندان برای کاهش جوش موضوعی علمی و ثابت‌شده نیست. اگرچه بسیاری از مردم از خمیر دندان برای از بین بردن لکه‌ها و جوش‌های پوستی استفاده می‌کنند، اما در واقع این ماده می‌تواند پوست را بیشتر تحریک کند.
خودداری از فشار دادن و دستکاری کردن جوش‌های زیر پوستیاگر می‌خواهید جوش‌های صورت تشدید یا زخم نشوند، از دستکاری آن‌ها بپرهیزید.
چسب‌ پاک‌کننده جوش زیر پوستیبعضی چسب‌های رفع جوش زیر پوستی در داروخانه‌ها موجود است که می‌توانید روی نقطه مورد نظر پوست خود استفاده کنید.
استفاده از آنتی بیوتیک‌های موضعیآنتی بیوتیک‌های خوراکی یا موضعی مانند تتراسایکلین و اریترومایسین می‌توانند به درمان جوش‌های شدید و دردناک مرتبط با باکتری‌های روی پوست کمک کنند.
درمان جوش های زیر پوستی با کمپرس گرمیک حوله و خیس کردن آن با آب گرم یا ملایم، یک کمپرس گرم درست کنید و به مدت پنج تا ده دقیقه روی جوش خود قرار دهید.
عسلعسل به هیچ وجه یک درمان جادویی برای آکنه نیست. با این حال، اثرات ضد باکتریایی و تسکین دهنده داشته که تحریک یا قرمزی ناشی از لک را از بین می‌برد.
روغن درخت چایاستفاده از روغن درخت چای روی پوست باعث از بین رفتن جوش پوستی و همینطور نرم و لطیف شدن پوست می‌شود.
چای سبزروی پوست تمیز خود از چای سبز استفاده کنید و معجزه آن را ببینید.
لیمو ترشاسید سیتریک موجود در لیمو می‌تواند لکه‌ها را محو، رنگ پوست را یکدست، چربی اضافی و سبوم را کاهش دهد و از ایجاد جوش جلوگیری می‌کند.
آلوئه ورا جیبرلین و پلی ساکاریدهای موجود در آلوئه ورا به عنوان عوامل ضد باکتری ‌به از بین بردن باکتری‌های مولد آکنه کمک کرده، منافذ را سفت می‌کنند و همچنین سبوم، گرد و غبار و سلول‌های مرده را از بین می‌برند.
نمک‌ برای درمان جوش زیر پوستیاستفاده از محلول نمک دریایی یکی از ساده‌ترین و محبوب‌ترین راه‌ها برای درمان جوش (مخصوصا جوش‌های پشت کمر) و جلوگیری از ایجاد جای زخم است.
سرکه سیببه طور کلی برای افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند مصرف سرکه سیب توصیه می‌شود. یکی از اصلی‌ترین فواید آن برای پوست متعادل کردن pH پوست است.
دارچیندارچین داریا اثرات ضد باکتریایی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و می‌تواند مانع از ایجاد جوش شود.
روغن سیاه دانهنتیجه آزمایشات مختلف نشان داده که روغن سیاه دانه به‌طور معجزه‌آسایی در درمان جوش و جای آن موثر است.
روش طبیعی برای درمان جوش زیر پوستی

تجربه خرید ماسک صورت با ترب

می‌توانید از طریق وبسایت ترب، بهترین ماسک‌هایی که به رفع جوش‌های زیر پوستی کمک می‌کنند را پیدا و‌ خریداری کنید. فرقی ندارد که طرفدار خرید آنلاین هستید یا خرید حضوری، در هر دو حالت وبسایت ترب برای شما پیشنهادات خوب و متنوعی دارد.

شما می‌توانید بسته به موقعیت مکانی خود، نزدیک‌ترین فروشگاه‌ها را پیدا کنید و با همان شرایط خرید آنلاین اما به شکل حضوری خرید خود را نهایی کنید. قیمت‌های باورنکردنی که در ترب مشاهده می‌کنید گاهی بسیار پایین‌تر از قیمت‌هایی است که در سایر فروشگاه‌های آنلاین و حضوری مشاهده می‌کنید.

سخن نهایی

بهترین ماسک صورت برای جوش زیر پوستی را در این مقاله شناختید. همچنین متوجه شدید که چه باورهای غلطی درباره برخی محصولات از جمله خمیر دندان‌ها وجود دارد. خمیر دندان جزو موادی است که با کاربرد مشخص تولید می‌شود و نه‌تنها استفاده از آن تاثیری در رفع جوش صورت ندارد، گاهی اوقات خطراتی بسیاری هم به همراه خواهد داشت. همچنین با انواع بهترین و محبوب‌ترین ماسک‌هایی که به‌عنوان یک ماسک ضد جوش زیر پوستی فوری موثر هستند مانند برندهای بیوآکوا، ایمجیز و گینبی هم آشنا شدید. قطعا که نکات گفته‌شده در این مقاله علاوه‌بر کمک به پیشگیری از ایجاد جوش زیر پوستی، به شما در درمان این مشکل هم کمک زیادی خواهد کرد.

پرسش های متداول در مورد بهترین ماسک صورت برای جوش زیر پوستی

آیا ماسک ورقه ای برای درمان جوش زیر پوستی موثر است؟

شاید بزرگ‌ترین ایراد ماسک‌های ورقه‌ای این باشد که اغلب برای پوست‌های چرب یا پوست‌های مستعد جوش طراحی نشده‌اند و می‌توانند باکتری‌های سطح پوست را افزایش دهند، زیرا پوست شما در زیر ماسک ورقه‌ای به دام افتاده و می‌تواند باعث ایجاد جوش شود.

بهترین ماسک صورت ورقه‌ای برای جوش زیر پوستی چیست؟

برخی از انواع بهترین ماسک‌های صورت ورقه‌ای برای جوش زیر پوستی صورت عبارتند از:
ماسک ورقه ای آبرسان صورت عسل ایمیجز
ماسک ورقه ای صورت آلوئه‌ورا بیوآکوا
ماسک ورقه ای صورت جلبک بیوآکوا

بهترین ماسک تیوپی مناسب برای رفع جوش زیر پوستی چیست؟

ماسک آردن سبوما یکی از بهترین و محبوب‌ترین ماسک‌های تیوپی مناسب برای برطرف کردن جوش زیر پوستی است.

🔗 منابع: Bioelements | healthline | garnier

نازنین افشار
نازنین افشار

من نازنین هستم؛ فارغ‌التحصیل رشته مهندسی پزشکی از دانشگاه آزاد تهران. از ۱۳۹۸ به شکل جدی فعالیتم رو در حوزه محتوا و بازاریابی محتوایی شروع کردم. امروز بعد از چند سال نوشتن محتوا در زمینه‌های مختلف، چیزهای زیادی به دست آوردم که از داشتنشون خوشحالم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *