بهترین ماسک صورت برای جوش سر سیاه؛ این لیست نجات‌تان می‌دهد!

آیا هر بار که به پوست صورت خود نگاه می‌کنید تمرکزتان را به خاطر نقاط سیاه کوچک و بزرگ روی بینی از دست می‌دهید؟ شما تنها نیستید! مردان و زنان به‌طور یکسان با انواع اندازه‌های جوش سر سیاه آزاردهنده مبارزه می‌کنند؛ اما این جوش‌ها چه هستند؟ چرا تشکیل می‌شوند؟ برای رهایی از آن‌ها چه باید کرد؟ آیا می‌توان جوش‌های سر سیاه بینی را به کمک روش‌های خانگی از بین برد؟ آیا اسکراب صورت به درمان جوش‌های سر سیاه کمک می‌کند؟ تا انتهای مقاله را بخوانید تا یکی یکی پاسخ تمام سوالاتی که درباره رفع جوش سر سیاه ذهنتان را درگیر کرده، بگیرید. در ادامه شما را با بهترین ماسک صورت برای جوش سر سیاه آشنا خواهیم کرد، چه ماسک‌های خانگی و چه ماسک‌های تجاری موجود در بازار.

چرا روی پوست جوش سر سیاه تشکیل می‌شود؟

دختری در حال زدن چسب مخصوص بیرون آوردن جوش سر سیاه روی بینی
یکی از روش‌های مبارزه با جوش‌های سرسیاه، استفاده از چسب است.

پوست ما فولیکول‌های موی بی‌پایانی دارد. هنگامی که سلول‌های مرده پوست، سبوم یا چربی طبیعی پوست منافذ پوستی را مسدود می‌کند، برجستگی‌هایی ایجاد می‌شود. وقتی نوک این برجستگی‌ها اکسید می‌شود، سیاه شده یا به جوش سرسیاه تبدیل می‌شوند. در حالی که هورمون‌ها و سن مهم‌ترین عوامل در ایجاد جوش سر سیاه هستند، اما استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی، پیروی نکردن از روتین مناسب مراقبت از پوست، روش‌های کنترل بارداری، مصرف برخی داروهای خاص، استرس، PMS و PCOS هم همگی می‌توانند نقشی در بروز این مشکل ایفا کنند.

در حالی که جوش های سرسیاه شایع‌ترین تغییرات پوستی در بین نوجوانان هستند، اما بزرگسالان هم از آن‌ها در امان نخواهند بود. بیشتر افراد روی صورت خود جوش‌های سرسیاه دارند؛ اما در بعضی از افراد ممکن است این جوش‌ها را روی پوست پشت، پاها، دست‌ها، سینه، گردن، شانه‌ها و حتی باسن هم مشاهده کنید. بنابراین آن‌ها در هر نقطه از بدن ظاهر خواهند شد.

اگر بیش از اندازه درگیر جوش صورت هستید، شاید این مقاله به دردتان بخورد: بهترین ماسک صورت برای جوش؛ راهی برای مبارزه با جوش‌های صورت!

انواع ماسک تجاری برای رفع جوش سر سیاه

به‌عنوان یک معجزه برای رفع جوش سر سیاه می‌توان ماسک‌های تجاری موجود در بازار را استفاده کرد. با قرار دادن هر یک از این ماسک‌ها در روتین پوستی خود می‌‌توانید شاهد خواص بی‌نظیر و معجزه این ماسک‌ها روی شفاف شدن و یکدستی بیشتر پوست باشید. برخی از محبوب‌ترین و بهترین ماسک صورت برای جوش سر سیاه عبارتند از:

۱. ماسک ضد جوش سام بای می 

ماسک رفع جوش سر سیاه برند سام بای می
ماسک رفع جوش سر سیاه سام بای می 

اولین مورد از لیست خود را با محبوب‌ترین و البته گران‌ترین ماسک برطرف‌کننده جوش سر سیاه (البته در بین محصولات این مقاله) شروع می‌کنیم. ماسک ازبین‌برنده جوش سر سیاه برند سام بای می از عصاره درخت چای و اسید لایه‌بردار (AHA-BHA) تشکیل شده است. این محصول ساخت کشور کره جنوبی است. اگر نیاز به درمان سریع جوش سر سیاه دارید و محصولی برای متعادل کردن pH پوست می‌خواهید، ماسک ضد جوش سام بای می انتخاب خوبی برای شما است.

ماسک سام بای می در حجم ۱۲۰ میل تولید و عرضه شده و بسته‌بندی پمپی دارد که علاوه‌بر امکان استفاده آسان، در مصرف محصول هم تا حد زیادی صرفه‌جویی می‌شود. همچنین این محصول برای انواع پوست هم قابل استفاده است.

۲. ماسک صورت ضد آکنه و جوش سر سیاه sinoz

ماسک برطرف‌کننده جوش سر سیاه برند sinoz
ماسک ضد جوش سر سیاه sinoz

ماسک برطرف‌کننده جوش سر سیاه سینوز حجم و همین‌طور قیمت کمتری نسبت به مورد قبلی دارد. این محصول در حجم ۱۰۰ میل تولید و عرضه می‌شود. این ماسک ضد آلرژی بوده و برای انواع مختلف پوست قابل استفاده است. پس اگر پوست حساسی دارید و نگران آسیب دیدن آن هستید، شاید بد نباشد که لااقل یک دوره درمانی از این ماسک استفاده کنید. در صورت مصرف این ماسک در مدت زمانی کوتاه شاهد کاهش قابل توجه جوش‌های سرسیاه روی پوست خود خواهید بود. 

۳. ماسک صورت خاک رس و جلبک دریایی لورآل 

ماسک صورت ضد جوش سر سیاه برند لورآل حاوی جلبک و خاک رس
ماسک صورت ضد جوش سر سیاه برند لورآل

این محصول فرانسوی در حجم ۵۰ میل تولید می‌شود. بسته‌بندی کاسه‌ای آن امکان استفاده آسان و همین‌طور صرفه‌جویی و دسترسی خوبی را برای شما فراهم کرده است. ترکیبات خاک رس و جلبک دریایی این ماسک از سری محصولات لورآل، حس شادابی زیادی را در پوستتان ایجاد می‌کند.

این ماسک به‌خوبی سموم، ناخالصی‌ها و چربی اضافی پوست را از بین می‌برد. در نتیجه پوست را به‌طور عمیقی پاکسازی کرده و منافذ آن را کاملا تمیز می‌کند. در نتیجه این تاثیرات، پوستی روشن‌تر و شفاف‌تر و همچنین فاقد هرگونه جوش سر سیاه برایتان به ارمغان می‌آورد.

۴. ماسک ضد جوش سرسیاه کلیراسکین

ماسک ضد جوش سر سیاه برند کلیراسکین
ماسک ازبین‌برنده جوش سر سیاه کلیراسکین

ماسک پاک‌کننده جوش سرسیاه کلیراسکین محصولی از کشور لهستان است. این ماسک ۷۵ میلی بسته‌بندی تیوپی دارد و امکان حمل راحت یکی از ویژگی‌های مثبت آن است. درباره مصرف این محصول چه در شب و چه در طول روز هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید هر زمان که خواستید از آن استفاده کنید.

یکی از ترکیبات این ماسک عصاره بابونه است و از ویژگی‌های مهم آن می‌توان به برطرف کردن التهاب و همین‌طور رفع جوش‌های سرسیاه پوستی اشاره کرد. هم خانم‌ها و هم آقایان، با هر نوع پوستی می‌توانند این محصول را خریداری و از آن استفاده کنند.

۵. بلک ماسک بیوآکوا

بلک ماسک برطرف‌کننده جوش سر سیاه برند بیوآکوا
بلک ماسک برطرف‌کننده جوش سر سیاه بیوآکوا

آخرین مورد بلک ماسک برند بیوآکوا است که حتما تابه‌حال خیلی خیلی زیاد اسم آن را شنیده‌اید. بیوآکوا یکی از بهترین برند های ماسک صورت خارجی است که چند سالی است با ارائه محصولات متنوع خود شناخته شده، بلک ماسکی باکیفیت و در مقابل بسیار خوش‌قیمت ارائه کرده که روشی آسان برای از بین بردن جوش‌های سر سیاه است.

این ماسک را پس از شستن صورت روی ناحیه مورد نظر پخش می‌کنید و منتظر خشک شدن آن روی پوست می‌مانید. سپس از یک نقطه شروع به جدا کردن آن از پوست می‌کنید. خواهید دید که چطور جوش‌های سر سیاه از پوست جدا شده و روی دیواره داخلی ماسک قابل مشاهده هستند.

با جوش‌های سر سیاه روی پوستمان چه کنیم؟

دغدغه از بین بردن جوش سر سیاه موضوعی کاملا طبیعی است. به‌خصوص زمانی که به دنبال یک ماسک فوری برای جوش سر سیاه می‌گردیم. به خاطر اهمیت این موضوع و دغدغه‌ای که اغلب اوقات بیشتر ما با آن رو‌به‌رو هستیم، در این قسمت به شما روش‌هایی را برای از بین بردن جوش سر سیاه پوستی که حتی در خانه و بدون نیاز به مراجعه پزشک هم می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید، معرفی کرده‌ایم. روش‌هایی که اگر در کنار استفاده از ماسک‌های گفته‌شده در روتین خود قرار دهید، معجزه خواهند کرد. این راه‌ها عبارتند از:

روش رفع جوش سر سیاهتوضیحات
اسید سالیسیلیکاگر می‌خواهید اسید سالیسیلیک را امتحان کنید، با محصولی که حاوی بین ۲ تا ۴ درصد است کار را شروع کنید. اگر این محصول پوست شما را خشک می‌کند، دوز را کمی پایین بیاورید.
مصرف رتینوئیدرتینوئید موضعی برای اطمینان از اینکه سلول‌های مرده پوست در داخل منافذ جمع نمی‌شوند، خوب است. همچنین به جلوگیری از شیوع بیماری و کاهش تشکیل اسکار آکنه کمک می‌کند.
لایه‌برداری پوستلایه‌برداری بخش مهمی از هر روتین مراقبت از پوست است اما افراط در آن خوب نیست. به گفته متخصصان پوست، باید تنها یک یا دو بار در هفته پوست را لایه‌برداری کنید.
لایه‌برداری شیمیاییدر این روش از یک محلول شیمیایی برای حذف لایه‌های خارجی آسیب‌دیده پوست و جوش‌های پوستی استفاده می‌شود.
میکرودرم ابریژندر این روش پوست با کریستال‌‌های ریز اسپری می‌شود تا به‌آرامی لایه بیرونی پوست از بین برود.
خارج کردن جوش‌های سرسیاه با فشار دستگاهی اوقات یک اقدام خوب برای از بین بردن جوش های سرسیاه، خارج کردن دستی آن‌ها است؛ اما همیشه باید به نحوه نگه داشتن دست‌ها توجه داشته باشید تا مبادا پوست آسیبی ببیند.
دقت در انتخاب محصولات آرایشی و مراقبت از پوست برای تداوم مراقبت از پوست در برابر ایجاد و گسترش جوش‌های سرسیاه، در انتخاب محصولات مراقبتی پوست و همچنین محصولات آرایشی وسواس بیشتری به خرج دهید.
روش‌های رفع جوش سر سیاه

بهترین ماسک های خانگی برای رفع جوش سر سیاه چیست؟

فردی در حال زدن ماسک صورت قهوه برای از بین بردن جوش سر سیاه
ماسک صورت قهوه برای از بین بردن جوش های سر سیاه پوستی به روش خانگی استفاده می‌شود.

پیشنهاد ما به شما برای رفع جوش های سر سیاه پوستی، همچنان کمک گرفتن از محصولات باکیفیتی است که در ابتدای مقاله معرفی کرده‌ایم؛ اما ممکن است در این بین افرادی باشند که برای رفع جوش سر سیاه به دنبال روش‌های ترکیبی بگردند؛ مثلا ترکیب استفاده از ماسک‌های تجاری و ماسک‌های صورت خانگی که تعداد آن‌ها هم کم نیست.

به همین خاطر در این مقاله اشاره‌ای هم به انواع ماسک صورت خانگی برای رفع جوش سر سیاه می‌کنیم تا در صورت تمایل بتوانید در کنار سایر ماسک‌ها از فواید آن‌ها بهره‌مند شوید.

ماسک خانگی برای رفع جوش سر سیاهتوضیحات
ماسک عسل و دارچینترکیب این دو ماده به دلیل خواص ضد باکتریایی آن‌ها برای لایه‌برداری پوست و باز کردن منافذ به منظور از بین بردن جوش‌های سرسیاه بسیار موثر است.
ماسک زردچوبه و عسلزردچوبه را به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن به‌عنوان یک ماده مراقبت از پوست می‌شناسند. هنگامی که زردچوبه با عسل ترکیب می‌شود، ماسکی قوی برای رفع جوش‌های سر سیاه، روشن و جوان کردن پوست ایجاد می‌شود.
ماسک صورت ویتامین Cویتامین C به دلیل توانایی در پاکسازی پوست، بازگرداندن درخشش پوست، رفع هایپرپیگمانتاسیون و تسکین پوست، همیشه در صنعت مراقبت از پوست محبوب بوده است.
آلوئه‌ورا و روغن درخت چایآلوئه‌ورا به دلیل خاصیت تسکین‌دهندگی و بخاطر داشتن مقادیر بالای ویتامین‌های A ،C و E شناخته شده است. هنگامی که روغن درخت چای (با خواص ضد باکتریایی) با آلوئه‌ورا ترکیب گردد، جوش‌های سرسیاه دیگر فرصتی برای تشکیل شدن نخواهند داشت.
ماسک صورت قهوهقهوه در بهبود رنگ پوست و مرطوب کردن آن به همان اندازه موثر است که در تقویت خلق‌و‌خوی شما. خلاص شدن از شر جوش‌های سرسیاه با استفاده از ماسک لیمو و قهوه آن هم یک بار در هفته کاری بسیار ساده است.
انواع بهترین ماسک خانگی برای جوش سرسیاه

خرید مقرون‌به‌صرفه بهترین ماسک صورت برای جوش سر سیاه از ترب

در وبسایت ترب به دنبال انواع بهترین ماسک صورت برای جوش سر سیاه بگردید و آن را با بهترین قیمت بازار خریداری کنید. شما در ترب با فروشگاه‌هایی آشنا خواهید شد که برای عرضه محصولات مورد نظر شما قیمت‌های متنوع ارائه می‌دهند و در این بین شما می‌توانید به انتخاب خودتان خرید آنلاین و حتی حضوری را انتخاب کنید.

اگر تصمیم به خرید حضوری دارید، پس از مراجعه به ترب من، موقعیت مکانی خود را فعال کنید تا نزدیک‌ترین فروشگاه‌ها برایتان نمایش داده شوند.

در زمان خرید ماسک صورت برای رفع جوش سر سیاه، به نوع پوست خود و مناسب بودن محصول انتخابی با توجه به نوع پوستتان دقت داشته باشید.

سخن نهایی

در این مقاله شما را با روش‌های متنوع دارویی، خانگی و بهترین ماسک صورت برای جوش سر سیاه پوستی آشنا کردیم؛ ماسک‌هایی که هر کدام به‌صورت ویژه می‌توانند جوش‌ها را به مرور زمان کم و در نهایت از بین ببرند. نتیجه این اتفاق پوستی سالم، زیبا، شفاف و یکدست است که با دیدن آن از چهره خود لذت خواهید برد.

آن‌چه که در این مقاله به آن پرداخته شد را در جدول زیر به شکلی خلاصه برای شما دسته‌بندی کرده‌ایم:

بهترین روش‌های رفع جوش سر سیاهبهترین ماسک خانگی برای جوش سر سیاهبهترین ماسک تجاری برای جوش سر سیاه
استفاده از اسید سالیسیلیکماسک عسل و دارچینماسک ضد جوش سام بای می
به کمک رتینوئیدماسک زردچوبه و عسلماسک ضد جوش سام بای می
لایه‌برداری پوستماسک صورت ویتامین Cماسک صورت خاک رس و جلبک دریایی لورآل
لایه‌برداری شیمیایی پوستآلوئه ورا و روغن درخت چایماسک پاک کننده جوش سرسیاه کلیراسکین
میکرودرم ابریژنماسک صورت قهوهبلک ماسک بیوآکوا
خارج کردن جوش‌های سرسیاه با فشار دست
دقت در انتخاب محصولات آرایشی و مراقبت از پوست
بهترین روش‌ها و ماسک‌های ازبین‌برنده جوش سر سیاه

پرسش های متداول در مورد بهترین ماسک صورت برای جوش سر سیاه

چگونه یک جوش سر سیاه عمیق را از بین ببریم؟

دانه‌های سیاه عمیق باید توسط یک متخصص (معمولاً یک متخصص پوست) از بین بروند. پزشک برای از بین بردن چنین جوش‌هایی از یک ابزار کوچک با حلقه‌های فلزی سفت و سخت در انتهای آن استفاده می‌کند تا فشار یکنواختی را به جوش‌های سر سیاه وارد و آن‌ها را خارج کند.

چگونه برای همیشه از شر جوش های سر سیاه خلاص شویم؟

لیزر درمانی یک روش درمانی جدید برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه است. از لیزر برای هدف قرار دادن و از بین بردن تجمع باکتری‌ها، چربی و سلول‌های مرده پوست که باعث ایجاد جوش‌های سر سیاه می‌شود، استفاده می‌گردد. این روش همچنین می‌تواند التهاب را برای کاهش جوش‌های فعلی هم کاهش دهد و با کاهش تولید چربی به جلوگیری از ایجاد جوش‌های بعدی کمک می‌کند.

چه چیزی جوش های سر سیاه را از بین می‌برد؟

بنزوئیل پراکسید که باکتری‌ها را از بین می‌برد و التهاب را کاهش می‌دهد. رتینوئیدهای موضعی مانند ترتینوئین و آداپالن که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند و از مسدود شدن منافذ جلوگیری می‌کنند. همچنین آزلائیک اسید، که به حذف پوست مرده و از بین بردن باکتری‌ها کمک می‌کند.

مناسب ترین ماسک برای رفع جوش سر سیاه بینی چیست؟

ماسک ۳ مرحله‌ای بیوآکوآ و ماسک جوش سر سیاه بینی دوقلو کیس بیوتی دو مورد از بهترین ماسک‌ها برای از بین بردن جوش سر سیاه روی بینی است.

بهترین بلک ماسک‌های رفع جوش سر سیاه چیست؟

بعضی از محبوب‌ترین و بهترین بلک ماسک‌های موجود برای رفع جوش سر سیاه عبارتند از:
ماسک زغال و بامبو Zozu
ماسک ضد جوش سر سیاه لانبنا
ماسک زغال سه کاره گارنیر

🔗 منابع: earthraga | health.clevelandclinic

نازنین افشار
نازنین افشار

من نازنین هستم؛ فارغ‌التحصیل رشته مهندسی پزشکی از دانشگاه آزاد تهران. از ۱۳۹۸ به شکل جدی فعالیتم رو در حوزه محتوا و بازاریابی محتوایی شروع کردم. امروز بعد از چند سال نوشتن محتوا در زمینه‌های مختلف، چیزهای زیادی به دست آوردم که از داشتنشون خوشحالم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *