چه نوع پرایمری برای پوست چرب بگیریم؟

پوست‌های چرب نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ای هستند. استفاده از پرایمر مناسب برای این دسته از پوست‌ها بسیار حائز اهمیت است، زیرا پرایمر با پر کردن منافذ پوست، کنترل روغن مازاد و جلوگیری از براق شدن بیش ازحد، باعث ایجاد ظاهری یک‌دست و زیبا برای پوست می‌شود. البته انتخاب پرایمر مناسب برای پوست چرب کار دشواری است، زیرا باید فرمولاسیون خاصی برای جذب روغن اضافی داشته باشد؛ در عین حال وزن سنگینی به پوست تحمیل نکند. در این مقاله با بررسی مشخصات مختلف بهترین پرایمر پوست چرب، به تصمیم‌گیری درست برای انتخاب برترین محصول و برند خواهید رسید.

نحوه انتخاب پرایمر مناسب برای پوست چرب

۳ مدل پرایمر پوست چرب از بهترین برندها
 پرایمرهای مخصوص پوست چرب، چربی پوست را کاهش داده و آن را کمی مات می‌کند.

همانطور که در مقاله راهنمای خرید پرایمر اشاره کردیم، برای انتخاب بهترین پرایمر پوست چرب، باید چند نکته مهم را در نظر گرفت. پرایمرهایی که برای پوست چرب مناسب هستند، باید خاصیت کنترل روغن و کاهش درخشندگی پوست داشته باشند. این پرایمرها معمولا حاوی موادی مثل سیلیکای آب‌دوست، اسیدهای چرب و ویتامین E هستند که باعث کاهش ترشح روغن پوست و همچنین ایجاد لایه‌ای محافظتی روی پوست می‌شوند. از طرفی، بهتر است که بهترین مارک پرایمر پوست چرب، فاقد الکل و روغن باشد تا پوست را خشک نکند.

همچنین ساختار پرایمر باید به گونه‌ای باشد که بتواند در لایه‌های اولیه پوست نفوذ کند و مواد مؤثره خود را آزاد نماید. پرایمرهایی که ساختار سبک‌تر و روان‌تری دارند، بهتر می‌توانند جذب پوست شوند. البته نباید به قدری روان باشند که بلافاصله پس از اعمال، از روی پوست جدا شوند.

در نهایت پرایمر انتخابی باید متناسب با نوع پوست و درجه چرب بودن آن، شرایط آب و هوایی منطقه و فصول سال باشد. برای مثال در آب و هوای گرم و مرطوب، پرایمرهای سبک‌تر و غیرچرب ترجیح داده می‌شوند. همچنین برای پوست‌های چرب‌تر، لازم است پرایمرها خاصیت کنترل روغن بالاتری داشته باشند. بنابراین با توجه به ویژگی‌های پوست و شرایط اقلیمی باید پرایمر مناسب را انتخاب کرد.

برای آشنایی بیشتر با بهترین پرایمر ها ، پیشنهاد می‌کنیم مطلب معرفی بهترین پرایمرها را مطالعه کنید.

معرفی ۹ مدل از بهترین مارک پرایمر صورت چرب

با توجه به توضیحات بخش قبل مهم‌ترین ویژگی‌های پرایمرهای مخصوص پوست چرب عبارتند از:

  • کنترل چربی
  • محوکننده منافذ باز پوست
  • افزایش ماندگاری آرایش
  • فاقد چربی و مواد چربی‌زا
  • سبک و زودجذب
  • آبرسان
  • دارای خاصیت مات‌کنندگی

در این بخش ۹ مدل پرایمر از برندهای مطرح که مناسب پوست چرب تولید شده‌اند را معرفی می‌کنیم.

۱. پرایمر Smashbox Photo Finish؛ راز زیبایی بی‌عیب و نقص در پوست چرب

پرایمر Smashbox Photo Finish
Smashbox Photo Finish Primer

پرایمر Smashbox Photo Finish حاوی ذرات مات‌کننده سیلیکا و پودرهای جذب‌کننده روغن است که باعث می‌شود پس از اعمال، روغن اضافی پوست جذب شود و پوست، ظاهری صاف و یکنواخت پیدا کند. همچنین این پرایمر ضمن پوشاندن منافذ باز پوست، لایه‌ای نازک و حفاظتی ایجاد می‌کند که از نفوذ بیش از حد روغن به بیرون از پوست جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، پوست کمتر درخشندگی پیدا می‌کند که با توجه به این دلیل، بهترین پرایمر پوست چرب محسوب می‌شود.

علاوه‌بر این، پرایمر Smashbox Photo Finish حاوی ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری پوست است که باعث تقویت سد محافظ پوست و جلوگیری از خشکی بیش از حد آن می‌شود. بنابراین این پرایمر بدون ایجاد خشکی و تحریک‌پذیری، زمینه را برای اعمال آرایش فراهم می‌کند. البته Smashbox Photo Finish عاری از الکل و روغن است تا پوست چرب را بیشتر چرب نکند. با توجه به ویژگی‌های بالا، این پرایمر می‌تواند یک انتخاب مناسب برای پوست‌های چرب باشد تا ضمن کاهش درخشندگی و یکنواخت کردن بافت پوست، زمینه لازم را برای اعمال محصولات آرایشی فراهم کند.

۲. پرایمر Benefit The POREfessional؛ متخصص پوشاندن منافذ برای پوست چرب

پرایمر صورت Benefit The POREfessional مخصوص پوست چرب و منافذ باز
Benefit The POREfessional Primer

پرایمر The POREfessional از برند Benefit یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پنهان‌سازی منافذ باز پوست‌های چرب است. این پرایمر ساختاری سبک و روان دارد و حاوی ذرات بسیار ریزی است که می‌تواند عمیقاً در منافذ باز پوست نفوذ کند. از همین رو برخی از مشتریان آن را بهترین پرایمر پوست چرب می‌دانند که هم‌ردیف پرایمر لورال برای پوست چرب قرار می‌گیرد. همچنین این پرایمر خاصیت پوشانندگی بالایی دارد و پس از اعمال روی پوست، به سرعت خشک نمی‌شود تا بتواند منافذ را به‌طور کامل پر کند. در نتیجه ظاهر پوست را صاف و یکدست می‌کند.

بهتر است پرایمری را انتخاب کنید که سازگاری آن با پوست چرب توسط متخصصان پوست تأیید شده باشد.

از طرف دیگر، The POREfessional غنی از ویتامین E و روغن دانه سویا است که ضمن تغذیه و مرطوب‌سازی پوست، باعث کاهش تولید چربی اضافی و جلوگیری از باز شدن بیشتر منافذ می‌شود. این پرایمر همچنین خاصیت ضدالتهابی دارد و از قرمزی و تحریک‌پذیری پوست جلوگیری می‌کند. بنابراین پرایمر بنفیت مدل The POREfessional با توجه به ترکیبات و خواصی که دارد، بهترین انتخاب برای پنهان کردن منافذ باز و مسطح کردن بافت پوست‌های چرب به شمار می‌رود که پوستی صاف و یکدست ایجاد می‌کند.

اگر پوستی با منافذ باز دارید، با مطالعه مطلب بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست و نکات کلیدی انتخاب آن، سراغ گزینه‌های مناسب پوست‌تان بروید.

۳. پرایمر Maybelline Baby Skin؛ تولد دوباره پوست چرب با لطافتی بی‌مانند

پرایمر مخصوص پوست چرب Maybelline Baby Skin
Maybelline Baby Skin Primer

پرایمر Baby Skin از برند محبوب میبلین با ترکیب ویژه خود، قادر است پوست‌های چرب را بازسازی کند. پرایمر Maybelline Baby Skin از ذرات سیلیس بسیار نرم و ریز تشکیل شده است که مانند اسفنج عمل کرده و روغن و چربی‌های اضافی پوست را جذب می‌کند. این مدل از بهترین مارک پرایمر صورت چرب به شما این امکان را می‌دهد که بهترین تجربه داشتن پوستی صاف را داشته باشید. این پرایمر بلافاصله پس از اعمال، باعث پوشانده شدن منافذ باز شده و ظاهری صاف، ابریشمی و مات به پوست چرب می‌دهد. همچنین این پرایمر سبک بوده و حتی می‌توان آن را بعد از کرم مرطوب‌کننده یا بنیشن مصرف کرد.

علاوه‌بر این، پرایمر میبلین مدل Baby Skin حاوی اسیدهای چرب و ویتامین E است که ضمن تغذیه و ترمیم پوست، موجب کاهش التهاب و حساسیت پوست‌های چرب می‌شود. همچنین سبب فعال‌سازی بازسازی سلولی پوست شده و از بروز جوش، جای جوش و چین و چروک جلوگیری می‌کند؛ به این ترتیب پوست رویشی تازه می‌یابد.

۴. پرایمر ریمل لندن مدل Stay Matt؛ راز ماندگاری پوست مات در برابر چالش‌های روزانه

پرایمر Rimmel Stay Matte مخصوص پوست چرب و مات کننده
Rimmel Stay Matte Primer

پرایمر Rimmel Stay Matte نه‌تنها یک محصول زیبایی است، بلکه یک روش برای ماندگاری مات بودن پوست در برابر چالش‌های روزانه به شمار می‌رود. این پرایمر با فرمول خاص خود، پوست را برای یک ظاهر بی‌نقص و بدون درخشش آماده می‌کند. همچنین ماندگاری آرایش را افزایش داده و از براق شدن پوست در طول روز جلوگیری می‌کند که این موضوع به زیبایی و اعتماد به نفس در طول روز کمک شایانی می‌کند.

علاوه‌بر این، استفاده از پرایمر Rimmel Stay Matte به‌عنوان بهترین پرایمر پوست چرب، نه‌تنها به بهبود ظاهر پوست کمک می‌کند بلکه به حفاظت از پوست در برابر عوامل محیطی کمک می‌کند. این پرایمر سبک، سریع جذب پوست می‌شود و بدون ایجاد احساس سنگینی یا مسدود کردن منافذ، به طور موثری چربی پوست را کنترل می‌کند. با استفاده از Rimmel Stay Matte، شما می‌توانید از یک پوست مات و بدون درخشش لذت ببرید که زیبایی طبیعی شما را بیشتر می‌کند.

۵. پرایمر NYX Professional Makeup مدل Shine Killer؛ حریفی سرسخت در مقابل درخشش پوست چرب

پرایمر NYX Professional Makeup Shine Killer مات کننده و مناسب پوست چرب
NYX Professional Makeup Shine Killer Primer

پرایمر NYX Professional Makeup Shine Killer یک حریف قدرتمند در برابر درخشش ناخواسته پوست چرب است. این محصول با فرمولاسیون منحصربه‌فرد خود، به‌طور موثری چربی اضافی پوست را جذب می‌کند و ظاهری مات و یکدست ایجاد می‌کند. پرایمر نیکس مدل Shine Killer به سرعت جذب پوست می‌شود و بدون ایجاد احساس سنگینی یا مسدودی منافذ، پایه‌ای ایده‌آل برای آرایش ارائه می‌دهد. این پرایمر، نه‌تنها درخشش را کنترل می‌کند، بلکه ماندگاری آرایش را به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهد، بدین ترتیب ظاهری بی‌عیب و نقص را تضمین می‌کند.

علاوه‌بر کنترل درخشش، NYX Professional Makeup Shine Killer با خواص نرم‌کننده و آماده‌سازی پوست برای یک ظاهر مات، به بهبود کلی ظاهر پوست کمک می‌کند. این محصول برای افرادی که مایل به حفظ ظاهری زیبا و بدون درخشش در طی روز هستند، پیشنهاد می‌شود.

۶. پرایمر Hourglass Veil Mineral؛ لایه‌ای برای زیبایی و حفاظت پوست چرب

پرایمر Hourglass Veil Mineral مناسب پوست چرب
Hourglass Veil Mineral Primer

Hourglass Veil Mineral یک محصول آرایشی بهداشتی است که به‌عنوان پایه یا لایه زیرین برای میکاپ استفاده می‌شود. این محصول به‌عنوان یکی از لیست بهترین مارک پرایمر صورت چرب، حاوی مواد معدنی طبیعی مانند اکسید روی، اکسید آهن و دی‌اکسید تیتانیوم است که با ایجاد یک لایه نازک و شفاف روی پوست، از آن در برابر آلودگی‌های محیطی محافظت می‌کند. همچنین این محصول حاوی اسید هیالورونیک است که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. پرایمر Hourglass Veil Mineral به‌خصوص برای پوست‌های چرب طراحی شده است.

پوست‌های چرب معمولاً در معرض جوش زدن هستند و نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارند. از همین رو استفاده از محصولات مناسب این نوع پوست مثل پرایمر مخصوص پوست چرب بسیار ضروری است تا این مشکل پوستی تشدید نشده و حتی درمان شود.

فرمول معدنی و سبک این محصول باعث می‌شود بدون گرفتگی روی پوست بنشیند و پوست را نرم و کشیده نگه دارد. خاصیت ضدالتهابی مواد معدنی طبیعی آن، به کاهش جوش‌ها و التهاب پوست کمک می‌کند. با وجود مواد مرطوب‌کننده در فرمولاسیون، این محصول هیچ چربی و روغن اضافی به پوست نمی‌دهد و باعث تحریک یا انسداد منافذ پوست نمی‌شود. در مجموع پرایمر اورگلاس مدل Veil Mineral پایه آرایشی ایده‌آل برای پوست‌های چرب است که علاوه‌بر محافظت، پوست را صاف و یکنواخت می‌کند تا آرایش به‌خوبی روی آن بنشیند.

دقت داشته باشید محصولات بعدی برای آرایش هم حتماً مخصوص پوست چرب باشند تا اثر پرایمر را خنثی نکنند.

۷. پرایمر Too Faced Primed & Peachy؛ زیبایی دلپذیر پوست چرب

پرایمر توفیسد مدل Primed & Peachy
Too Faced Primed & Peachy

Too Faced Primed & Peachy محصولی برای آماده‌سازی پوست است که به‌طور خاص برای پوست‌های چرب طراحی شده است. این محصول حاوی پپتیدهای طبیعی هلو است که با خاصیت ضدالتهابی، به کاهش قرمزی، التهاب و جوش‌های پوست کمک می‌کند. همچنین ویتامین C و اسید هیالورونیک موجود در فرمولاسیون آن، پوست را روشن و حجیم می‌کند. مواد روغنی ملایم مانند روغن آووکادو و روغن دانه چای، پوست حساس و تحریک‌پذیر را تغذیه و مرطوب می‌کند.

همان‌طور که از نامش پیداست، این محصول الهام‌گرفته از طعم و مزه هلوی شیرین است تا علاوه بر مراقبت، احساس خوبی هم به مصرف‌کننده منتقل کند. بوی مطبوع و خنک‌کننده هلو با طعم شیرین و تازه، حس تمدد اعصاب به هنگام استفاده از این محصول را القا می‌کند. فرمولاسیون کرمی آن به‌راحتی روی پوست پخش می‌شود. به‌طور کلی پرایمر توفیسد مدل Primed & Peachy یک محصول آماده‌سازی پوست چند منظوره برای پوست‌های چرب است که علاوه‌بر بهبود وضعیت پوست، با بو و طعم دلپذیر خود، تجربه‌ای لذت‌بخش و آرامش‌بخش هنگام آماده‌سازی برای آرایش ایجاد می‌کند. این محصول ترکیبی از مراقبت، آرایش و لذت است که نیازهای زیبایی پوست‌های چرب را برآورده می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با استفاده از پرایمر، پیشنهاد می‌کنیم مطلب نحوه استفاده از پرایمر را مطالعه کنید.

Fenty Beauty Pro Filt’r Mattifying .۸؛ پرایمر پوست مختلط تا چرب فنتی بیوتی

پرایمر پوست چرب Fenty Beauty Pro Filt'r Instant Retouch
Fenty Beauty Pro Filt’r Mattifying Primer

Fenty Beauty Pro Filt’r Mattifying پرایمری مات‌کننده برای صورت است که باعث پوشاندن آثار و عیوب پوست می‌شود. این پرایمر کرمی دارای رنگ‌های متنوعی است که با هر نوع پوستی تطبیق می‌یابد، به‌طور آنی رنگ پوست را یکنواخت و یکدست می‌کند، چروک‌ها و خطوط ریز پوست را پوشش می‌دهد، ظاهری صاف و بی‌نقص به پوست می‌بخشد و در نتیجه زیبایی طبیعی چهره را برجسته می‌کند.

از ویژگی‌های مهم پرایمر مات کننده فنتی بیوتی می‌توان به سبک بودن آن اشاره کرد که باعث ایجاد حس سنگینی روی پوست نمی‌شود. همچنین فرمولاسیون آن به گونه‌ای است که کاملاً با پوست ترکیب شده و ظاهری طبیعی به آن می‌دهد. این پرایمر ضدآب است و تا ۸ ساعت روی پوست باقی می‌ماند. همچنین برای تمام رده‌های سنی مناسب است و به‌خصوص برای پوست‌های چروک و چرب مفید است. در نتیجه به‌عنوان بهترین پرایمر صورت برای پوست چرب قابل استفاده خواهد بود.

۹. پرایمر لورال پوست چرب مدل Infallible Mattifying Base

پرایمر L'Oreal Infallible Mattifying Base Primer 35ml
L’Oreal Infallible Mattifying Base Primer

پرایمر مات کننده لورآل مدل Infallible Mattifying Base جزء محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای افراد دارای پوست چرب است. این محصول علاوه‌بر افزایش ماندگاری آرایش، به کنترل چربی و مات کردن پوست کمک می‌کند. دارای فرمول ژلی سبک است که منافذ را محو کرده و آرایش را صاف و یکدست نشان می‌دهد.

در مجموع، پرایمر L’Oreal Infallible Mattifying Base Primer گزینه خوبی برای پوست‌های چرب است؛ با این حال، ممکن است برای همه انواع پوست مناسب نباشد، زیرا میزان خشک‌کنندگی آن بالا است.

بهترین پرایمر صورت برای پوست چرب را از کجا بخریم؟

چندین پرایمر با برندهای مختلف در کنار یکدیگر
برای خرید پرایمر مناسب پوست چرب، می‌توانید از طریق سایت ترب اقدام کنید.

برای خرید بهترین پرایمر پوست چرب، یکی از بهترین راه‌ها استفاده از سایت ترب است. ترب به شما امکان می‌دهد تا از میان فروشندگان مختلف، انواع پرایمرها را ببینید و با هم مقایسه کنید. این سایت با جمع‌آوری اطلاعات محصولات از فروشگاه‌های مختلف، به شما کمک می‌کند تا با در نظر گرفتن فاکتورهایی نظیر قیمت، برند و مشخصات محصول، بهترین انتخاب را برای نیازهای خاص پوستی خود انجام دهید. این امکان مقایسه دقیق و انتخاب آگاهانه، تجربه خریدی آسان و مطمئن را برای شما فراهم می‌آورد.

سخن پایانی

بهترین پرایمر پوست چرب، محصولی است که ضمن داشتن خاصیت ضدالتهابی و آرامش‌بخش، قادر به کنترل ترشح چربی پوست و جلوگیری از انسداد منافذ باشد. یک پرایمر ایده‌آل باید بتواند پوست را آماده کند تا میکاپ کاملاً صاف و یکنواخت روی آن بنشیند، بدون اینکه نفوذپذیری پوست را مختل کند یا باعث جوش زیرپوستی شود. خوشبختانه در سایت ترب شما می‌توانید فروشندگان مختلف پرایمر پوست چرب را پیدا کرده و برای برخی از محصولات به صورت حضوری خرید خود را انجام دهید.

شمارهمدل و برند
۱پرایمر Smashbox Photo Finish
۲پرایمر Benefit The POREfessional
۳پرایمر Maybelline Baby Skin
۴پرایمر ریمل لندن مدل Stay Matt
۵پرایمر NYX Professional Makeup مدل Shine Killer
۶پرایمر Hourglass Veil Mineral
۷پرایمر Too Faced Primed & Peachy
۸پرایمر Fenty Beauty Pro Filt’r Mattifying
۹پرایمر L’Oreal Infallible Mattifying

شما می‌توانید از طریق سایت ترب، انواع مختلفی از برندهای پرایمر برای پوست چرب را با بهترین قیمت تهیه کنید.

پرسش های متداول در مورد بهترین پرایمر پوست چرب

آیا پرایمر برای پوست‌های چرب الزامی است؟

بله، استفاده از یک پرایمر مناسب می‌تواند تاثیر به‌سزایی در ظاهر و عمر ماندگاری آرایش پوست‌های چرب داشته باشد. پرایمرها قبل از اعمال میکاپ، باعث صاف شدن سطح پوست و بسته شدن منافذ آن می‌شوند.

پرایمر پوست چرب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

پرایمر پوست چرب باید خاصیت کنترل روغن، ضدعفونی‌کنندگی، آبرسانی و مات‌کنندگی داشته باشد تا پوست صاف شود و میکاپ طولانی‌تر بماند.

مصرف پرایمر برای پوست آسیبی ندارد؟

خیر، اگر پرایمر متناسب با نوع پوست انتخاب شود، هیچ عارضه‌ای ندارد و می‌تواند مفید هم باشد.

چه زمانی باید پرایمر را استفاده کرد؟

پرایمر باید قبل از میکاپ و بعد از مرطوب‌کردن پوست، بلافاصله روی پوست تمیز اعمال شود.

آیا پاک‌کننده‌های شبانه، روغن پوست را از بین می‌برند؟

خیر، پاک‌کننده‌های روغنی تنها چربی سطحی پوست را پاک می‌کنند و پرایمر هم لایه‌ای ایجاد می‌کند تا روغن کمتری تولید شود.

🔗 منبع: instyle

مبینا قراباغی
مبینا قراباغی

من مبینا هستم؛ دانش‌آموخته‌ی مهندسی صنایع از دانشگاه خوارزمی. حالا بعد از چند سال تجربه می‌تونم بگم که مهارت رهبری و مشاوره و تخصص‌های متنوع مارکتینگ، سئو ، طراحی سایت، کپی‌رایتینگ و، بازاریابی محتوا و ... دارم. ضمنا این وجه از خودم رو هم شناختم که در عین علاقه به کار تیمی، از تنهایی کارکردن هم لذت می‌برم.
اطرافیانم میگن حس مسئولیت‌پذیری و همدلی بالایی دارم و اگر کاری بهم سپرده شه، تا کاملش نکنم دست برنمی‌دارم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *