بهترین یخچال ایرانی؛ از بین بهترین مارک ها انتخاب کنید

هنگام خرید یخچال و فریزر ایرانی باکیفیت همیشه دغدغه‌های مختلفی وجود دارد؛ تفاوتی ندارد که قصد خرید برای جهیزیه یا مصرف خانگی دارید یا برای استفاده در شرکت تصمیم به خرید یخچال فریزر گرفته‌اید. آنچه مهم است این است که بدانید برای خرید این دستگاه باید به چه نکاتی توجه کنید؟ کیفیت کدام یخچال ایرانی بهتر است؟ بهترین مارک یخچال و فریزر ایرانی برای جهیزیه چیست؟ طول عمر یخچال فریزهای ایرانی چقدر است؟ امکانات هر کدام چیست؟ و سوالاتی از این دست که قطعا آگاهی نسبت به هر کدام به شما در انتخاب آگاهانه و خرید مطمئن کمک خواهد کرد.

به منظور دستیابی به پاسخ این سوالات، مقاله‌ای جامع برای معرفی برترین بخچال‌های ایرانی موجود در بازار را آماده کرده‌ایم.

نکات مهمی که باید در زمان خرید بهترین یخچال ایرانی در نظر داشته باشید

وقتی نوبت به سرمایه‌گذاری روی خرید یک یخچال فریزر جدید می‌رسد، باید نکات زیادی را در نظر گرفت. در ادامه مواردی را نام برده‌ایم که باید پیش از انتخاب بهترین یخچال ایرانی برای خانه خود، در نظر داشته باشید. مواردی از جمله:

  1. سایز: توجه به سایز یخچال فریزر با توجه به فضای آشپزخانه از جمله نکات مهمی است که باید در زمان خرید این دستگاه در نظر گرفته شود.
  2. طراحی: انتخاب طراحی یخچال فریزر با توجه به سبک خانه و حتی سایر وسایل موجود در آشپزخانه از جمله موارد مهم در زمان انتخاب این وسیله است.
  3. قیمت: قیمت نقش مهم و تعیین کننده‌ای در خرید یخچال فریزر دارد. پیش از هر اقدامی باید میزان بودجه خود را مشخص کنید و تنها در همان بازه‌ی قیمتی جستجو کنید.
  4. ظرفیت مناسب یخچال فریزر: ظرفیت مناسب یخچال، برحسب نیاز و تعداد افراد خانه یا محیطی که این دستگاه برای آن جا خریداری می‌شود، در نظر گرفته می‌شود.
  5. رنگ و جنس روکش: این مورد سلیقه‌ای بوده و علاوه بر این مورد، به سبک دکوراسیون محیط نیز بستگی دارد.
  6. برچسب انرژی: نشان‌دهنده میزان انرژی مصرفی دستگاه و بازدهی آن است که باید در زمان خرید توجه زیادی به آن شود.

برای دانستن نکات بیشتر در مورد انتخاب یخچال، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله راهنمای خرید یخچال را مطالعه کنید.

با بهترین مارک یخچال ایرانی آشنا شوید

چند لوگوی معروف یخچال ایرانی
برندهای ایرانی یخچال فریزر دارای تنوع زیادی از مدل‌های یخچال و فریزر در بازار هستند.

پس از مقایسه یخچال های ایرانی و با توجه به موجود بودن قطعات و داشتن خدمات پس از فروش این مدل‌ها، منتخبی از انواع برند ایرانی را به شما معرفی کرده‌ایم که عبارتند از:

  • الکترواستیل (از جمله مجهزترین یخچال‌های ایرانی به انواع تکنولوژی‌های روز دنیا)
  • اسنوا (معتبرترین و پرفروش‌ترین برند یخچال فریزر در بازار ایران)
  • دوو (باکیفیت‌ترین یخچال فریزر ایرانی)
  • امرسان (بهترین و بزرگترین تولیدکننده یخچال در بین برندهای ایرانی)
  • برفاب (برندی با بیش از 40 سال فعالیت)
  • یخساران (برندی 58 ساله در بین محصولات خانگی باکیفیت ایرانی)
  • هیمالیا (برندی دیرینه با محصولات باکیفیت)
  • فیلور (رقیب برندهای خارجی یخچال فریزر)
  • دیپوینت (یک برند ایرانی با فناوری‌های نوین)
  • ایکس ویژن (برندی برای تمام سلیقه‌ها با انواع بودجه)
  • نیکسان (بهترین و ارزان‌ترین برند یخچال فریزرهای ایرانی موجود در بازار)
  • جی پلاس (برندی از مجموعه‌ی گلدیران، نماینده شرکت ال جی در ایران)

۱۴ مورد از بهترین مدل‌های یخچال ایرانی

در این قسمت علاوه بر معرفی انواع بهترین مارک و مدل یخچال ایرانی، به بیان ویژگی‌ها، میزان مصرف انرژی، ظرفیت، سایز و امکانات هر کدام از یخچال و فریزرها نیز پرداخته‌ایم. می‌توان به عنوان خلاصه‌ای از آنچه که به عنوان بهترین یخچال ایرانی موجود در بازار شناخته می‌شود، موارد زیر را نام برد:

۱. یخچال و فریزر 28 فوت دیپوینت مدل T7

یخچال و فریزر 28 فوت دیپوینت مدل T7 رنگ سفید

یخچال فریزر 28 فوت دیپوینت مدل T7 از یک طراحی ساده اما کاربردی و نیز گنجایش بالایی برخورد است که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای خانواده‌هایی با جمعیت متوسط تبدیل کرده است.

این مدل یخچال و فریزر بدون برفک بوده و سیستم گردش هوای داخلی خوبی دارد؛ همچنین دارای محفظه‌ سرد برای نگهداری مواد نیمه منجمد و کلاس بهره وری انرژی  Aاست. از دیگر ویژگی‌های این نوع یخچال فریز می‌توان دارا بودن سیستم سرمایش هدایت شونده، سیستم روشنایی LED، یخ‌ساز دستی، آب سرد کن (تانک آب داخلی) و فیلتر ۴ لایه آنتی‌باکتریال را نام برد.

اگر به دنبال انتخاب بهترین یخچال فریزر ایرانی خوب با گنجایش بالا و قیمت مناسب هستید، یخچال فریزر 28 فوت دیپوینت مدل T7 را در لیست موارد منتخب خود قرار دهید.

۲. یخچال و فریزر 14 فوت دیپوینت مدل DECENT

یخچال و فریزر 14 فوت دیپوینت مدل DECENT رنگ سفید و درب های باز

یخچال فریزر 14 فوت دیپوینت مدل DECENT، یکی از محصولات این برند تولیدکننده لوازم خانگی است که در رده کالاهای اقتصادی آن قرار می‌گیرد.

این یخچال و فریز بدون برفک بوده و دارای سیستم گردش هوای داخلی، کنترل پنل لمسی، کلاس بهره وری انرژی A، قابلیت انجماد و سرمایش سریع، سیستم روشنایی LED، دارای قفل کودک کنترل پنل، یخ‌ساز دستی و فیلتر بوگیر است. همچنین دارای عملکرد ECO برای مصرف بهینه‌ی انرژی است.

۳. یخچال و فریزر دوقلو 40 فوت دیپوینت مدل D5i

یخچال فریزر دوقلو 40 فوت دیپوینت مدل D5i رنگ سیلور

یخچال فریزر دوقلو 40 فوت دیپوینت مدل D5i، یکی از پرطرفدارترین و بهترین یخچال های دوقلو ایرانی است. دیپوینت مدل D5i بدون برفک بوده و دارای ویژگی‌های ممتازی از جمله سیستم گردش هوای داخلی، کنترل پنل لمسی، عملکرد ECO برای مصرف بهینه‌ انرژی، قابلیت انجماد و سرمایش سریع، کلاس بهره وری انرژی +A، سیستم روشنایی LED، محفظه‌ی انجماد سریع، قفل کودک، کنترل پنل، یخ‌ساز اتوماتیک، فیلترتصفیه بهداشتی آب و آب سرد کن است.

۴. یخچال و فریزر 22 فوت امرسان مدل BFN22D-MTP

یخچال و فریزر 22 فوت امرسان مدل BFN22D-MTP با رنگ سفید

يخچال فريزر امرسان 22 فوت دیاموند مدل BFN22D  یکی از مجهزترین و کامل‌ترین یخچال فریزرهای بالا و پایینی این شرکت است. این مدل یخچال و فریزر، مدل بزرگ‌تر BFN20D امرسان به حساب می‌آید.

از ویژگی‌های مهم آن می‌توان به کنترلر دیجیتال مجهز به نمایشگر تاچ پنل، سیستم خنک کننده بدون برفک، سیستم انجماد سریع، سیستم سرمایش مجزای یخچال و فریزر، لامپ ال ای دی، بوگیر مواد غذایی با کربن فعال شده، دارا بودن محفظه جایخی، سیستم کاهش دهنده مصرف انرژی و سیستم عیب یابی هوشمند اشاره کرد. از جمله ویژگی‌های ظاهری آن نیز می‌توان کشوی میوه و سبزیجات تازه، طبقات شیشه‌ای عریض نشکن، جا لبنیاتی و بطری، فریزر 4 کشو، پایه‌های قابل تنظیم و چرخ‌دار و نیز سیستم گردش هوای چند قسمتی را نام برد.

یخچال 22 فوت امرسان مدل BFN22D-MTP، دارای ظرفیت 248 لیتری در قسمت یخچال و 89 لیتر گنجایش فریزراست. که همین ویژگی آن را جزو برترین یخچال فریزر های ایرانی قرار می‌دهد.

۵. یخچال و فریزر 20 فوت امرسان مدل BFN20D321

یخچال و فریزر 20 فوت امرسان مدل BFN20D321 رنگ سفید

این یخچال فریز با طراحی دو طبقه‌ای که فریزر در پایین قرار دارد، جز دسته بندی 15 نوع از بهترین یخچال ایرانی جای دارد. رده مصرف انرژی این دستگاه A است. یخچال فریزر کلاسیک ۲۰ فوت امرسان، در رنگ‌های متنوع تولید شده است. یخچال فریزر 20 فوت امرسان مدل BFN20D321 برای افرادی که به ظرفیت زیاد فریزر نیازی ندارند و مقدار مواد غذایی منجمد کمی نگه‌داری می‌کنند، مناسب است.

از ویژگی‌های مهم این دستگاه می‌توان به سیستم عیب یاب هوشمند، طبقات شیشه‌ای نشکن، پایه‌های قابل تنظیم و چرخدار، روشنایی LED، قفل کودک، سیستم نوفراست (به معنی بدون نیاز به برفک زدایی)، سیستم انجماد سریع، سیستم گردش هوای اجباری و نیز سیستم گردش هوای چندگانه اشاره کرد.

۶. یخچال و فریزر 16 فوت امرسان مدل TF16T329CLA

یخچال و فریزر 16 فوت امرسان مدل TF16T329CLA رنگ مشکی

به طور کلی یخچال و فریزر 16 فوت امرسان مدل TF16T329CLA برای مصارف کم، بسیار کاربردی به نظر می‌رسد؛ اما اگر به دنبال مدلی با امکانات بالا هستید، این یخچال فریزر برای شما مناسب نیست. فریزر این مدل یخچال دارای دو طبقه است که با درب مجزا در بخش بالایی یخچال قرار گرفته است. نمودار مصرف انرژی آن ++A بوده و همین موضوع نقطه قوت این محصول به ‌شمار می‌رود؛ به دلیل دارا بودن این ویژگی نیز در دسته‌ی کم‌مصرف‌ترین محصولات قرار می‌گیرد.

۷. یخچال و فریزر 14 فوت امرسان مدل TFH14T

یخچال و فریزر 14 فوت امرسان مدل TFH14T رنگ سفید

یخچال فریزر 14 فوت امرسان مدل TFH14T با دو طراحی یخچال بالا یا یخچال پایین از پرفروش‌ترین محصولات این شرکت در بازار است. این مدل قیمت مناسبی هم دارد. همچنین دارای گنجایش یخچال ۲۲۳ لیتر، دارای 4 طبقه و 1 کشو است.

۸. یخچال و فریزر ساید بای ساید 20 فوت ایکس ویژن مدل TS551-AWDTS551-ASD

یخچال و فریزر ساید بای ساید 20 فوت ایکس ویژن مدل TS551-AWDTS551-ASD با درب های باز

یخچال فریزر 20 فوت ایکس ویژن مدل TS551 از سری پر طرفدار ساید بای ساید (Side by Side) این برند است. این محصول با ظرفیت 547 لیتری و دارا بودن امکانات مدرن، یک یخچال و فریزر ایده آل برای آشپزخانه‌های کوچک به حساب می‌آید. مدل TS551 دارای 4 طبقه شیشه‌ای و 1 کشوی کاربردی است. علاوه‌براین دارای نمودار مصرف انرژی A بوده و در دو رنگ سفید و نقره‌ای تولید و به بازار عرضه شده است.

۹. یخچال و فریزر ساید بای ساید 28 فوت ایکس ویژن مدل TF540

یخچال و فریزر ساید بای ساید 28 فوت ایکس ویژن مدل TF540 رنگ سفید

یخچال فریزر ساید بای ساید 28 فوت ایکس ویژن مدل TF540 از جمله مدل‌های پرطرفدار چهار درب این برند است. ظرفیت این دستگاه 541 لیتر بوده و طراحی آن به گونه‌ای است که فضای بزرگی را برای ذخیره سازی مواد غذایی در اختیار شما قرار می‌دهد. این مدل یخچال X.VISION در بخش یخچال دو طبقه و دو کشوی شیشه‌ای مقاوم دارد و در بخش فریزر دارای 6 کشوی جادار و کاربردی است. دستگیره‌های این دستگاه به صورت توکار طراحی شده‌اند که همین موضوع باعث زیبایی بیشتر آن شده است.

۱۰. یخچال و فریزر 26 فوت ایکس ویژن مدل TT581 AWDASD

یخچال و فریزر 26 فوت ایکس ویژن مدل TT581 AWDASD با رنگ سفید

یکی دیگر از مدل‌های پرطرفدار یخچال فریزر ایکس ویژن مدل TT581 AWDASD است. این محصول با ظرفیت 576 لیتر، یکی از بزرگ‌ترین یخچال‌ها در دسته فریزر بالا محسوب می‌شود که برای خانواده‌هایی با جمعیت بالا مناسب است. در این مدل فریزر در بالا و یخچال در قسمت پایین قرار گرفته است.

بخش یخچال مجهز به 3 طبقه شیشه‌ای مقاوم و 2 کشوی کریستالی با قابلیت تنظیم رطوبت است؛ بخش فریزر دارای یک طبقه است و با توجه به ابعاد مناسب، مواد غذایی را به راحتی می‌توانید در آن نگهداری کنید.

یخچال فریزر ایکس ویژن مدل TT581 AWDASD با دارا بودن نمودار انرژی A+، در رده محصولات کم مصرف قرار دارد.

۱۱. یخچال و فریزر 27 فوت کلوِر مدل FRNT101

یخچال و فریز 27 فوت کلوِر مدل FRNT101 با جنس ساتیل خاکستری و درب های باز

یخچال فریزر 27 فوت کلوِر مدل FRNT101 با ظرفیت 432 لیتر مناسب خانواده‌هایی با مصرف مواد غذایی زیاد است. این مدل دارای ویژگی‌هایی از جمله درجه انرژی +A، آب سرد کن و یخ‌ساز، سیستم چیلر با ظرفیت 21 لیتر، ظرفیت 490 لیتری فریزر، ظرفیت 530 لیتری، عرض، ارتفاع و عمق 740 * 1990 * 700 میلی‌متری است.

۱۲. یخچال و فریزر 18 فوت امرسان مدل TFN18D

یخچال و فریزر 18 فوت امرسان مدل TFN18D رنگ سفید

یخچال فریزر 18 فوت امرسان مدل TFN18D ارزان و در عین حال جادار است. مهمتر اینکه از نوع بدون برفک بوده و برخلاف نوع 17 فوت آن برفک نمی‌زند. قسمت فریزر این دستگاه به 2 طبقه و یخچال آن به 4 طبقه تقسیم بندی شده است. قسمت یخچال شامل یک کشوی میوه و درب یخچال نیز به 3 قسمت تقسیم شده است. فاصله طبقات از هم به شکلی است که امکان قرارگیری بطری در آنها وجود دارد.

۱۳. یخچال و فریزر دوقلو نیکسان مدل nr592dn-nf592dn ic

یخچال و فریزر دوقلو نیکسان مدل nr592dn-nf592dn ic رنگ میدنایت

یخچال فریزر دو قلو نیکسان مدل nr592dn-nf592dn ic از سری یخچال و فریزرهای دوقلو بوده که قسمت یخچال آن با حجم کل 373 لیتر و قسمت فریزر آن با حجم کل 330 لیتر مناسب خانواده‌هایی با مصرف مواد غذایی بالا است. از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این یخچال و فریزر مصرف انرژی بسیار خوب آن با نمودار A در قسمت فریزر و A+ در قسمت یخچال است.

این یخچال فریزر مجهز به آبریز، قابلیت برگرداندن درب، دو آپشن یخ‌ساز دستی یا چرخشی قابل اتصال به آب شهر، سیستم انجماد سریع، قفل الکترونیکی، قفسه‌های شیشه‌ای نشکن، کمپرسور کم مصرف، دستگیره‌های برجسته و مقاوم، عملیات فیشینگ  PCM/VCM و نیز سیستم عیب یاب هوشمند است.

همچنین دارای دو ویژگی جذاب از جمله سیستم کنترل اضطراری در صورت نقص فنی و دارا بودن نوار دور درب آنتی باکتریال نیز هست.

۱۴. یخچال و فریزر 24 فوت دوو مدل DB-2210LW

یخچال و فریزر 24 فوت دوو مدل DB-2210LW رنگ سفید با آبسردکن مخزنی

یخچال فریزر 24 فوت DB-2210LW دوو یکی از یخچال فریزر‌های با ظرفیت بالا از این برند است. این مدل مجهز به کمپرسور HE کم مصرف پربازده، 25% مصرف کمتر با نشان انرژی +A، گاز مصرفی R600a از نوع بهترین و سبک‌ترین گاز کمپرسور یخچال فریزر، فیلتر تصفیه هوا، سنسور دمای خودکار، آبسردکن مخزنی و یخ‌ساز، پنل LED، 60 ماه ضمانت کمپرسور یخچال و فریزر پایین و از همه مهمتر 30 روز گارانتی بازگشت و تعویض است.

بهترین یخچال ایرانی را از کجا بخریم؟

مردی در حال بررسی یخچال فریزر تولید ایرانی در فروشگاه
برای خرید یخچال و فریزر علاوه بر فروشگاه‌های حضوری، می‌توان به فروشگاه‌های آنلاین مثل ترب سر زد.

در ترب این امکان وجود دارد که علاوه بر مشاهده و بررسی یخچال‌های مختلف، بهترین قیمت را در بین فروشندگان متنوع بیابید و درنهایت انتخاب آگاهانه و خرید هوشمندانه‌ای را تجربه کنید. همچنین می‌توانید به فروشندگانی که شرایط فروش حضوری دارند دسترسی پیدا کنید؛ فقط کافی است در «ترب من» شهر محل سکونت خود را مشخص کنید تا فروشگاه‌های حضوری اطراف‌تان به شما نشان داده شود.

نتیجه نهایی

تا اینجا با مدل‌های مختلف یخچال و فریزرهای ایرانی و برندهای موجود در بازار آشنا شدید و از کیفیت و امکانات هر کدام اطلاعاتی به دست آورده‌اید؛ اطلاعاتی نظیر میزان مصرف انرژی، نقاط قوت، تعداد طبقات و قفسه‌ها و اندازه فضای یخچال و فریزر. طبق لیستی که در این مقاله از ترب بررسی کردیم، امرسان و دوو بیشترین مدل را در بین بهترین یخچال های ایرانی دارد.

ازآنجایی که یخچال فریزر یک دستگاه نسبتا گران قیمت و جزء لوازمی در آشپزخانه است که در زمان کوتاه اقدام به تعویض آن نخواهید کرد؛ پس بهتر است گزینه‌ای باکیفیت و با طول عمر بالا را خریداری نمایید.

نکته دیگری که بهتر است در انتخاب یخچال فریزهای ایرانی مدنظر قرار دهید، خدمات پس از فروش هر کدام از این برندها است. تمامی این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد تا با مقایسه هر یک از این مدل‌ها و برندها، به یک نتیجه نهایی قابل اعتماد برسید.

پرسش های متداول در مورد بهترین یخچال ایرانی

کیفیت کدام یخچال فریزر ایرانی خوب است؟

مدل‌های زیر در دسته یخچال فریزرهای باکیفیت ایرانی از برندهای مختلف قرار دارند:
– یخچال و فریزر 28 فوت دیپوینت مدل T7
– یخچال و فریزر ساید بای ساید 20 فوت ایکس ویژن مدل TS551-AWDTS551-ASD
– یخچال و فریزر 24 فوت دوو مدل DB-2210LW
– یخچال فریزر دو قلو هیمالیا مدل nf280p-nr440p
– یخچال فریزر دو قلو الکترواستیل مدل electro unique es23

بهترین مارک یخچال ایرانی کدام است؟

اسنوا و دوو با ارائه کیفیت بالا و محبوبیت زیاد در بین مصرف‌کنندگان، جزء بهترین برندهای تولیدکننده یخچال و فریزر در ایران هستند.

بهترین یخچال ایرانی برای خانواده‌های پرجمعیت چه مدلی و از چه برندی است؟

یخچال و فریزر ساید بای ساید الکترواستیل مدل Electro Royal با ظرفیت 39 فوت گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌های شلوغ است.

🔗 منابع: thorkitchen | maytag | designerappliances

نازنین افشار
نازنین افشار

من نازنین هستم؛ فارغ‌التحصیل رشته مهندسی پزشکی از دانشگاه آزاد تهران. از ۱۳۹۸ به شکل جدی فعالیتم رو در حوزه محتوا و بازاریابی محتوایی شروع کردم. امروز بعد از چند سال نوشتن محتوا در زمینه‌های مختلف، چیزهای زیادی به دست آوردم که از داشتنشون خوشحالم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *