بهترین یخچال خارجی در بازار ایران کدام برند و مدل است؟

احتمالا دلیل این که این مقاله را برای خواندن انتخاب کرده‌اید به انتخاب شما بازمی‌گردد؛ شاید در بین تنوع زیاد یخچال فریزرهای ایرانی و خارجی، مدل‌های خارجی را انتخاب کرده‌اید و حالا به دنبال شناخت بهترین مارک یخچال خارجی و همچنین بهترین مدل یخچال خارجی برای خرید می‌گردید.

در این مقاله به شما بهترین مارک‌های یخچال فریزر خارجی را معرفی کرده‌ایم. پس از آن هم گلچینی از بهترین یخچال خارجی موجود در بازار ایران را آورده‌ایم. به دلیل قیمت بالایی که محصولات خارجی در کشور ما دارند بهتر است خرید خود را از فروشگاه‌های معتبری انجام دهید که محصولات را با قیمت مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌کنند. ترب به شما در پیدا کردن چنین فروشگاه‌هایی کمک می‌کند؛ در ادامه همراه‌مان باشید.

بهترین مارک یخچال خارجی از میان برترین برندهای بازار

قبل از انتخاب مدل یخچال‌های خارجی باید با برندهای مختلف یخچال فریزر خارجی موجود در ایران آشنا شوید. اولین مرحله انتخاب برند دلخواه‌تان است؛ پس این قسمت را بخوانید تا پس از آن به سراغ معرفی انواع مدل‌های بهترین یخچال خارجی برویم:

۱. ترمادور (Thermador)

لوگوی شرکت ترمادور (Thermador)
لوگوی شرکت ترمادور

ترمادور در سال ۲۰۲۲ به عنوان ششمین تولیدکننده بزرگ و مهم لوازم خانگی در جهان معرفی شده است. این برند لوازم خانگی لوکس واقع در کالیفرنیای آمریکا و متعلق به BSH بوده که به‌عنوان خواهر برندهای Bosch و Gaggenau به حساب می‌آید.

یخچال‌های ساب زیرو برند ترمادور در ایالات متحده تولید می‌شوند، در حالی که تولید ترمادورهای دیگر بیشتر به کشور ترکیه سپرده شده است.

۲. ال جی الکترونیکس (LG Electronics)

لوگوی شرکت ال جی الکترونیکس (LG Electronics)
لوگوی شرکت ال جی الکترونیکس

محصولات ال جی الکترونیکس ساخت کره جنوبی هستند و پس از سامسونگ به‌عنوان دومین تولیدکننده بزرگ لوازم الکترونیکی شناخته می‌شود که در حوزه تولید لوازم خانگی هم برند مطرحی در سراسر دنیا است.

۳. الکترولوکس (Electrolux)

لوگوی شرکت الکترولوکس (Electrolux)
لوگوی شرکت الکترولوکس

الکترولوکس یک شرکت تولیدکننده لوازم خانگی است. ابن برند سوئدی بوده و دفتر مرکزی آن در استکهلم قرار دارد.

۴. سامسونگ (SAMSUNG)

لوگوی شرکت سامسونگ (SAMSUNG)
لوگوی شرکت سامسونگ

سامسونگ شرکتی چندملیتی بوده که بر تولید لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی متمرکز است. این شرکت متعلق به کشور کره جنوبی و دفتر مرکزی آن در Yeongtong-gu، Suwon، کره جنوبی قرار دارد.

۵. پاناسونیک (Panasonic)

لوگوی شرکت پاناسونیک (Panasonic)
لوگوی شرکت پاناسونیک

هلدینگ پاناسونیک یک شرکت الکترونیک چندملیتی ژاپنی است. دفتر مرکزی آن در کادوما، اوزاکا، ژاپن قرار دارد. این شرکت در سال ۱۹۱۸ به‌عنوان کارخانه تولید لوازم خانگی برقی ماتسوشیتا در فوکوشیما، اوزاکا توسط کونوسوکه ماتسوشیتا تاسیس شد.

۶. هیتاچی (Hitachi)

لوگوی شرکت هیتاچی (Hitachi)
لوگوی شرکت هیتاچی

هیتاچی یک شرکت چندملیتی ژاپنی است و دفتر مرکزی آن در چیودا، توکیو قرار دارد. این شرکت در سال ۱۹۱۰ تاسیس شده و بعد گذشت ابن همه سال تنوع ‌‌کیفیت محصولات خود را بیش از پیش افزایش داده است.

۷. بوش (BOSCH)

لوگوی شرکت بوش (BOSCH)
لوگوی شرکت بوش

بوش شرکت چندملیتی آلمانی است که دفتر مرکزی آن در گرلینگن آلمان قرار دارد. این شرکت در تولید بسیاری از لوازم خانگی موفق بوده که یکی از آن‌ها یخچال فریزر است.

۸. فریجیدر (Frigidaire)

لوگوی شرکت فریجیدر (Frigidaire)
لوگوی شرکت فریجیدر

شرکت لوازم خانگی فریجیدر یک برند آمریکایی تولیدکننده لوازم خانگی است. این شرکت تجاری چندملیتی بخشی از شرکت Electrolux است.

۹. هات پوینت (Hotpoint)

لوگوی شرکت هات پوینت (Hotpoint)
لوگوی شرکت هات پوینت

هات پوینت یک برند لوازم خانگی بوده که مالکیت برند آن بین شرکت آمریکایی ویرپول در اروپا، شرکت چینی Haier در قاره آمریکا و شرکت ترکی Arcelik که در روسیه و کشورهای مستقل مشترک المنافع قرار دارد، تقسیم شده است.

۱۰. بکو (beko)

لوگوی شرکت بکو (beko)
لوگوی شرکت بکو

بکو، شرکت ترکیه‌ای تولید لوازم خانگی است که محصولات آن در ایران هم شهرت خوبی پیدا کرده‌اند. این برند تولیدات مختلفی دارد؛ از جمله یخچال فریزر، اجاق گاز و سایر لوازم برقی که از کیفیت مطلوبی هم برخوردار هستند.

۱۱. حایر (Haier)

لوگوی شرکت حایر (Haier)
لوگوی شرکت حایر

حایر یک شرکت چندملیتی چینی لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی مصرفی است که دفتر مرکزی آن در چینگدائو، شاندونگ واقع شده است. این شرکت محصولاتی از جمله یخچال، ماشین لباسشویی، مایکروویو، تلفن همراه، کامپیوتر و تلویزیون را طراحی و تولید کرده و به فروش می‌رساند.

۱۲. ویرپول (whirlpool)

لوگوی شرکت ویرپول (whirlpool)
لوگوی شرکت ویرپول

ویرپول (whirlpool) آخرین شرکت تولیدکننده لوازم خانگی است که در این مقاله به معرفی آن پرداخته‌ایم. این شرکت یک تولیدکننده چندملیتی آمریکایی بوده که دفتر مرکزی آن در Benton Charter Township، میشیگان، ایالات متحده واقع شده است.

پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر درباره برندهای یخچال، مقاله دیگر ما در زمینه معرفی بهترین مارک یخچال را حتما بخوانید.

انواع مدل برترین یخچال فریزر خارجی در ایران

بهترین یخچال ساید خارجی، بهترین یخچال فریزر بالا پایین خارجی و بهترین یخچال دوقلو خارجی در بازار ایران متعلق به چه برندهایی و کدام مدل‌های آن‌ها هستند؟ پاسخ این سوالات را می‌توانید در ادامه ببینید.

بهترین یخچال ساید خارجی

اولین معرفی‌ را با لیستی از بهترین یخچال فریزر ساید بای ساید خارجی آغاز می‌کنیم. اگر انتخاب شما از بین انواع یخچال فریزر، مدل‌های ساید است، بد نیست با این ۵ مورد بیشتر آشنا شوید:

۱. یخچال فریزر ساید بای ساید سامسونگ مدل RS50

یخچال فریزر RS50N3913BC/EU Side by Side with Water Dispenser رنگ سیلور
Samsung RS50N3913BC/EU Side by Side Refrigerator with Water Dispenser

یخچال فریزر سامسونگ مدل RS50 اولین مدل یخچال فریزر خارجی است که به معرفی آن می‌پردازیم. این یخچال فریزر دارای مصرف انرژی بسیار خوب و مناسب است. به دلیل قرارگیری در دسته ساید بای ساید، فضای داخلی و تعداد طبقات و کشوهای مناسبی دارد. این یخچال فریزر ساخت کشور کره و مونتاژ چین است. از بدی‌های آن برای برخی از خریداران، نداشتن سیستم عیب‌یاب هوشمند و همچنین wifi است؛ البته که این دو مورد برای بعضی دیگر از افراد امکانات خاص و کاربردی به حساب نمی‌آید.

از جمله ویژگی‌های مثبت آن می‌توان به سیستم ضد برفک، کشوی مخصوص نگهداری میوه و سبزیجات، قفسه تاشو قابل تنظیم، حالت تعطیلات و استفاده از گاز R-600a اشاره کرد.

یخچال فریزر سامسونگ مدل RS50 ساید بای ساید به دلیل قیمت نسبتا بالایی که دارد، برای افرادی که به دنبال یک مدل مقرون‌به‌صرفه هستند مناسب نیست.

  • کشوی مخصوص نگهداری میوه و سبزیجات
  • بدون برفک
  • قفسه تاشو قابل تنظیم
  • قیمت بالا
  • نداشتن سیستم عیب‌یاب هوشمند
  • نداشتن قابلیت اتصال به wifi

۲. یخچال ساید بای ساید ال جی مدل X29

یخچال فریزر LG X29 side by side رنگ سیلور
یخچال فریزر LG X29 side by side

یخچال ساید بای ساید ال جی مدل X29 در رده یخچال فریزرهای گران‌قیمت خارجی در ایران است که شاید برای جهیزیه زیاد مناسب نباشد. مصرف انرژی آن پایین است و پس از خرید آن از این بابت هیچ‌گونه نگرانی نخواهید داشت. این مدل یخچال فریزر ال جی ساخت کره جنوبی و مونتاژ چین است.

از ویژگی‌های مهم و مثبت آن می‌توان به داشتن سیستم بدون برفک، سیستم گردش هوای چندگانه، قفسه‌های جمع‌شونده مستحکم و قفسه‌های مخصوص میوه و سبزیجات اشاره کرد.

  • بدون برفک
  • سیستم گردش هوای چندگانه
  • قفسه‌های مخصوص میوه و سبزیجات
  • فضای جادار
  • طراحی زیبا
  • قیمت بالا

۳. یخچال فریزر ساید بای ساید ال جی مدل X334

یخچال فریزر LG SIDE BY SIDE X334 رنگ سیلور
یخچال فریزر LG SIDE BY SIDE X334

یخچال فریزر ساید بای ساید ال جی مدل X334 جزو یخچال‌های کم مصرف است. این یخچال فریزر تولید کشور کره جنوبی و دارای فیلتر hygiene fresh است که به جلوگیری از فساد مواد غذایی کمک زیادی می‌کند. همچنین دارای ویژگی ضد برفک و سیستم هوشمند smart thinq برای اطلاع از مواد غذایی درون یخچال به کمک تلفن همراه است.

  • طراحی زیبا
  • کم‌مصرف بودن
  • بدون برفک
  • قیمت بالا

۴. یخچال فریزر ساید بای ساید ال جی مدل X39

یخچال فریزر LG SIDE BY SIDE X39 رنگ سیلور
یخچال فریزر LG SIDE BY SIDE X39

یخچال فریزر ساید بای ساید ال جی مدل X39 مناسب افرادی است که دغدغه‌ای برای خرید لوازم خانگی با قیمت بالا ندارند. تولیدی از کشور کره جنوبی بوده و دارای جریان هوای چندگانه، لامپ در قسمت قفسه تاشو و فیلتر Hygiene Fresh+ است. 

اگر ویژگی‌هایی همچون داشتن wifi، فضای درونی بزرگ، صفحه نمایش روی درب و بدون برفک بودن برای شما مهم است، این مدل یخچال فریزر را در لیست نهایی برگزیده‌های خود قرار دهید.

  • بدون برفک
  • داشتن wifi
  • فضای جادار
  • سیستم جریان هوای چندگانه
  • قیمت بالا

۵. یخچال فریزر ساید بای ساید سامسونگ مدل Rosso

یخچال فریزر Samsung ROSSO رنگ سیلور
یخچال فریزر Samsung ROSSO

یخچال فریزر ساید بای ساید سامسونگ مدل Rosso دارای هوم بار روی درب یخچال، مصرف انرژی پایین و فضای درونی جادار و مناسب برای خانواده‌‌های پرجمعیت است. این یخچال صدای زیادی تولید نمی‌کند. به دلیل داشتن قفسه‌ها و کشوهای زیاد شاید توجه خانواده‌‌های پرجمعیت را به خود جلب کند.

قیمت محصولات سامسونگ نسبت به محصولات ال جی نسبتا مناسب‌تر است. شاید بد نباشد به این موضوع در خرید خود توجه داشته باشید.

  • مصرف انرژی پایین
  • فضای جادار
  • هوم بار
  • صدای کم دستگاه
  • قیمت بالا

بهترین یخچال دوقلو خارجی

یخچال‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، در دسته یخچال فریزرهای دوقلو قرار دارند:

۱. یخچال دوقلو سامسونگ مدل RR30 / Rz30

یخچال فریزر Samsung RR30 / RZ30 رنگ سیلور
یخچال فریزر Samsung RR30 / RZ30

یخچال دو قلو سامسونگ مدل  Rz30 دارای ویژگی‌های مثبت زیادی است. این یخچال فریزر برند سامسونگ دارای قفل کودک، سیستم بدون برفک، فضای داخلی زیاد و اخطار باز ماندن درب یخچال است. نسبت به سایر مدل‌های خارجی قیمت نسبتا پایین‌تری دارد، اما شاید برای برخی خانواده‌ها هزینه آن کمی بالا باشد.

اگر به دنبال یک یخچال فریزر با مصرف برق پایین و تعداد قفسه و کشوهای زیاد می‌گردید، یخچال دو قلو سامسونگ مدل RR30 / Rz30 برای شما مناسب خواهد بود.

  • بدون برفک
  • فضای جادار
  • مصرف انرژی پایین
  • قیمت بالا

۲. یخچال فریزر دوقلو بوش مدل KSV36VB304/GSN36VB304

یخچال فریزر Bosch KSV36VB304/GSN36VB304 رنگ مشکی
یخچال فریزر Bosch KSV36VB304/GSN36VB304

یخچال فریزر دوقلو بوش مدل KSV36VB304/GSN36VB304 قیمتی تقریبا هم‌رده با مدل‌های ال جی دارد؛ پس اگر این بازه عددی برایتان مطلوب نیست اما تصمیم‌تان برای خرید یخچال خارجی جدی است، به مدل‌های سامسونگ برگردید. این یخچال فریزر مصرف انرژی پایینی دارد و بسیار کم‌مصرف است، جادار بوده و از طراحی شیکی برخوردار است. 

طبقات نشکن و دستگیره آلومینیومی آن شاید نظرتان را به خود جلب کند. کشور سازنده این مدل یخچال فریزر آلمان است. از جمله ویژگی‌های مثبت آن می‌توان به نور داخلی زیاد، قابلیت کنترل رطوبت و درجه حرارت، سیستم چندگانه گردش هوا، سرما و انجماد سریع و جنس بدنه استیل اشاره کرد.

  • مصرف انرژی پایین
  • نور داخلی زیاد
  • سیستم گردش هوای چندگانه
  • بدون برفک
  • قیمت بالا

بهترین یخچال فریزر بالا پایین خارجی

آخرین موارد لیست بهترین یخچال خارجی ما، یخچال فریزرهای بالا پایینی هستند. در ادامه دو مورد از بهترین یخچال فریزر بالا پایینی خارجی را بررسی کرده‌ایم:

۱. یخچال فریزر بالا پایین بلومبرگ مدل kgm9691xd

یخچال فریزر blomberg kgm9691xd رنگ سیلور
یخچال فریزر blomberg kgm9691xd

یخچال فریزر بالا پایین بلومبرگ مدل kgm9691xd ساخت کشور ترکیه و یکی دیگر از برترین یخچال فریزر خارجی در ایران است. با این حال که مصرف انرژی این یخچال فریزر دوقلو خوب است، اما نداشتن آبسردکن در این دستگاه‌ها کمی توی ذوق می‌زند. کیفیت خوبی دارد و جنس استیل بدنه آن هم یکی از امتیازهای مثبت این دستگاه به حساب می‌آید.

موتور یخچال فریزر بالا پایین بلومبرگ مدل kgm9691xd آلمانی است و در دسته موتورهای باکیفیت برای این دستگاه‌ها قرار دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این یخچال فریزر وجود دو فن به صورت جداگانه برای جلوگیری از تداخل بوی مواد غذایی است.

  • مصرف انرژی پایین
  • موتور قوی و باکیفیت
  • بدون برفک
  • فضای داخلی نسبتا محدود
  • محدودیت رنگ بدنه

۲. یخچال و فریزر بالا پایین بوش مدل KGD86A

یخچال فریزر Bosch KGD86AW304 Refrigerator رنگ سفید
یخچال فریزر Bosch KGD86AW304 Refrigerator

یخچال و فریزر بالا پایین بوش مدل KGD86A جزو مدل‌های پرفروش بوش به حساب می‌آید. ظرفیت خوب و جنس بدنه مقاومی دارد. وجود فیلتر بهداشتی در این دستگاه به جلوگیری از پخش شدن بوهای نامطبوع در محیط کمک زیادی کرده است. سیستم گردش هوای چندگانه هم دمای محیط را یکنواخت و سرما را در فضا به‌طور مساوی پخش می‌کند.

سیستم خنک‌کننده مجزا و فن‌های موجود در یخچال و فریزر بوش مدل KGD86A به مواد غذایی کمک می‌کند تا طول عمر بیشتری داشته باشند و کیفیت و تازگی آن‌ها حفظ شود.

  • مصرف انرژی پایین
  • بدون برفک
  • سیستم گردش هوای چندگانه
  • قیمت نسبتا بالا
  • ظاهری متفاوت که شاید با سلیقه همه مطابقت نداشته باشد.

بهترین مارک یخچال خارجی از نگاه تعمیرکاران

تنظیم و تعمیر موتور یخچال فریزر توسط تعمیرکار
دسترسی آسان به قطعات یخچال‌های خارجی را حتما در خرید خود مد نظر داشته باشید.

اگر یک موضوع باشد که همه افراد روی آن توافق داشته دارند این است: یخچال مهم‌ترین وسیله در آشپزخانه به حساب می‌آید. غذا و مواد غذایی باید درون یخچال نگهداری شوند تا از هرگونه فساد و خرابی محافظت شوند. به همین دلیل است که یافتن بهترین برند یخچال برای فضاهای بزرگ و کوچک اهمیت حیاتی دارد.

نتیجه جمع‌آوری اطلاعاتی که از تعمیرکاران یخچال فریزرهای خارجی در رابطه با بهترین برندهای یخچال خارجی و مزایا و معایب هر یک گردآوری شده است را در این جدول مشاهده می‌کنید:

نام برندمزایامعایب
ویرپول (whirlpool)کیفیت و با طول عمر بالا
آسان بودن تعمیرات
داشتن ویژگی‌های خاص مانند آب‌سردکن و کنترل رطوبت
قیمت بالا
ال جی (LG)برنامه ThinQ برای اعلان تعمیر و نگهداری دستگاه
دارای گواهی انرژی معتبر
دارای ال‌سی‌دی
قیمت بالا
سامسونگ (SAMSUNG)کشوی FlexZone با کنترل آب‌وهوا
دارای گواهی انرژی معتبر
جنس بدنه روکش فولاد ضد زنگ و مقاوم در برابر باقی ماندن اثر انگشت
بدون ویژگی‌های سطح بالا
جدول معرفی بهترین برندهای یخچال خارجی از نظر تعمیرکاران

خرید بهترین یخچال خارجی را می‌توانید از فروشندگان معتبر در وبسایت ترب انجام دهید؛ ترب به شما فروشگاه‌هایی را معرفی می‌کند که بهترین قیمت را نسبت به سایر فروشگاه‌های آنلاین و حضوری ارائه می‌دهند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به معرفی بهترین برند‌های خارجی تولیدکننده یخچال فریزر پرداخته‌ایم. برندهایی همچون بکو، حایر، هیتاچی، بوش، سامسونگ و پاناسونیک برخی از موارد معرفی‌شده در این لیست هستند. در جدول زیر خلاصه‌ای از آنچه درباره این برندها گفته شد را مشاهده می‌کنید:

نام برندکشور سازنده
ترمادور (Thermador)آمریکا
ال جی الکترونیکس (LG Electronics)کره جنوبی
الکترولوکس (Electrolux)سوئد
سامسونگ (SAMSUNG)کره جنوبی
پاناسونیک (Panasonic)ژاپنی
هیتاچی (Hitachi)توکیو
بوش (BOSCH)آلمان
فریجیدر (Frigidaire)آمریکا
هات پوینت (Hotpoint)آمریکا – اروپا – چین – ترکیه
بکو (beko)ترکیه
حایر (Haier)چین
ویرپول (whirlpool)آمریکا
برندهای غیرایرانی تولیدکننده یخچال فریزر

همچنین از بهترین مدل‌های یخچال فریزر خارجی موجود در ایران صحبت کردیم که خلاصه آن‌ها را در جدول پایین مشاهده خواهید کرد:

نوعبرند و مدل
بهترین یخچال ساید خارجییخچال فریزر ساید بای ساید سامسونگ مدل RS50
بهترین یخچال ساید خارجییخچال ساید بای ساید ال جی مدل X29
بهترین یخچال ساید خارجییخچال فریزر ساید بای ساید ال جی مدل X334
بهترین یخچال ساید خارجییخچال فریزر ساید بای ساید ال جی مدل X39
بهترین یخچال ساید خارجییخچال فریزر ساید بای ساید سامسونگ مدل Rosso
بهترین یخچال دوقلو خارجییخچال دوقلو سامسونگ مدل RR30 / Rz30
بهترین یخچال دوقلو خارجییخچال فریزر دوقلو بوش مدل KSV36VB304/GSN36VB304
بهترین یخچال فریزر بالا پایین خارجییخچال فریزر بالا پایین بلومبرگ مدل kgm9691xd
بهترین یخچال فریزر بالا پایین خارجییخچال و فریزر بالا پایین بوش مدل KGD86A
برترین یخچال فریزرهای خارجی در ایران

پرسش های متداول در مورد بهترین یخچال خارجی

کدام برند تولیدکننده یخچال قابل اعتمادتر است؟

براساس نظر کارشناسان و تعمیرکاران، برندهای Whirlpool و LG به دلیل دوام، قابلیت اطمینان و سهولت تعمیر، قابل اعتمادترین برندهای یخچال فریزر هستند. سامسونگ و جنرال الکتریک هم به‌عنوان یخچال‌های باکیفیت معرفی می‌شوند.

معتبرترین برند یخچال دنیا کدام است؟

معتبرترین و باکیفیت‌ترین برند یخچال فریزر خارجی عبارتند از:
– ال‌جی
– فریجیدر
– جنرال‌الکتریک
– کیچن‌اید

آیا حایر مارک خوبی است؟

حایر به یکی از برترین برندهای لوازم خانگی جهان تبدیل شده و در بین ۵۰۰ شرکت برتر دنیا قرار دارد.

کدام یخچال‌ها ساخت چین هستند؟

برندهای مختلفی از یخچال و فریزر ساخت چین هستند؛ مانند هایر و هایسنس. این برندها با عنوان لوازم خانگی باکیفیت ولی با هزینه نسبتا کمتر شناخته شده‌اند.

🔗 منابع: familyhandyman | digitaltrends | quora

نازنین افشار
نازنین افشار

من نازنین هستم؛ فارغ‌التحصیل رشته مهندسی پزشکی از دانشگاه آزاد تهران. از ۱۳۹۸ به شکل جدی فعالیتم رو در حوزه محتوا و بازاریابی محتوایی شروع کردم. امروز بعد از چند سال نوشتن محتوا در زمینه‌های مختلف، چیزهای زیادی به دست آوردم که از داشتنشون خوشحالم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *