بهترین مدل اسپرسو ساز اسمگ؛ معرفی ۹ مدل زیبا و با اصالت

عطر دلنشین قهوه تازه، کرمای غلیظ و طعم فراموش‌نشدنی اسپرسو، همه این‌ها در یک دستگاه جمع شده‌اند: اسپرسو ساز اسمگ (Smeg). این برند تولیدکننده لوازم خانگی ایتالیایی، با به کارگیری طراحی منحصربه‌فرد و کیفیت ساخت بالا، دستگاه های اسپرسوسازی را به بازار عرضه کرده که نه تنها قهوه‌ای عالی را برای شما آماده می‌کنند، بلکه به عنوان یک المان دکوری زیبا نیز آشپزخانه شما را زینت می‌بخشند. در این مقاله شما را با بهترین مدل اسپرسو ساز اسمگ برای درست کردن انواع قهوه های بر پایه اسپرسو همانند کاپوچینو، لاته ماکیاتو، فلت وایت و … آشنا می‌کنیم.

بهترین قهوه ساز خانگی اسمگ؛ معرفی ۹ محصول جذاب

قهوه ساز شیری رنگ مدل dcf02 از برند اسمگ
اسمگ، یک برند ایتالیایی است که البته مثل اکثر برندهای مطرح دنیا، در چین تولید می‌شود.

اسمگ (Smeg)، شرکت ایتالیایی تولیدکننده لوازم خانگی، داستانی جذاب و پرفراز و نشیب دارد. این برند کار خود را از سال ۱۹۴۵ با ایده تولید لوازم خانگی زیبا و کارآمد آغاز کرده است. در طول دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی، با معرفی یخچال‌های رنگارنگ و لوازم آشپزخانه، به شهرت جهانی رسید و تا امروز، تمرکز اصلی خود را همچنان روی ارائه یک طراحی شیک و چشم‌نواز حفظ کرده است.

این برند ایتالیایی با همکاری با طراحان مشهور دنیا، همواره در جبهه پیشرو طراحی لوازم خانگی قرار داشته است. ورود اسمگ به دنیای اسپرسوسازها، به اواخر دهه ۲۰۰۰ میلادی بازمی‌گردد. در طی این سال‌ها به دلیل ترکیب زیبایی، عملکرد و کیفیت بالا، مورد استقبال گسترده‌ای قرار گرفته است.

اگر می‌خواهید با سایر برندهای معتبر اسپرسو ساز آشنا شوید، می‌توانید به مطلب بهترین مارک اسپرسو ساز خانگی مراجعه کنید.

۱. قهوه ساز اسمگ مدل DCF02

دستگاه قهوه ساز مدل DCF02 از برند اسمگ
ویژگی‌هاتوضیحات
ظرفیت۱.۴ لیتر
توان مصرفی۱۰۵۰ وات
رنگ‌هامشکی، سفید، کرم، آبی، سورمه‌ای، صورتی قرمز و سبز پاستیلی
سیستم گرمایشیالمنت حرارتی از جنس استیل ضد زنگ
میزان فشار بخار۱۹ بار
مشخصات قهوه ساز اسمگ مدل DCF02

اولین محصولی که برای معرفی به عنوان بهترین مدل اسپرسو ساز اسمگ در نظر گرفته‌ایم، یک قهوه‌ساز دمی است که از یک المنت حرارتی از جنس استیل ضد زنگ به عنوان سیستم گرمایشی خود، بهره می‌برد. قوری شیشه‌ای به کار رفته در این دستگاه قهوه‌ساز، ظرفیتی به اندازه ۱۰ فنجان دارد که تا وقتی در دستگاه قرار داشته باشد، قهوه را گرم نگه می‌دارد. اگرچه این دستگاه فاقد کنترل لمسی است، اما نمایشگر LED دیجیتال به کار رفته در آن، تمامی اطلاعاتی که باید در مورد این دستگاه بدانید را در اختیارتان قرار می‌دهد.

۲. اسپرسوساز اسمگ مدل ECF01

دستگاه اسپرسو ساز مدل ECF01 از برند اسمگ
دستگاه قهوه ساز اسمگ مدل ECF01
ویژگی‌هاتوضیحات
ظرفیت۱ لیتر
توان مصرفی۱۳۵۰ وات
رنگ‌هامشکی، سفید، کرم، آبی، آبی پاستیلی، سورمه‌ای، صورتی، قرمز (براق و مات) و سبز پاستیلی
سیستم گرمایشیThermoblock (سیستم گرمایش بلوک حرارتی)
میزان فشار بخار۱۵ بار
مشخصات قهوه ساز اسمگ مدل ECF01

دستگاه بعدی که در لیست بهترین قهوه ساز خانگی اسمگ قرار گرفته، یک اسپرسوساز دستی خانگی با فشار بخار ۱۵ بار است. این دستگاه علاوه‌بر اینکه در رنگ‌های بسیار متنوعی عرضه می‌شود، از سیستم گرمایشی Thermoblock استفاده می‌کند که یکی از متداول‌ترین روش‌های گرمایش آب در اسپرسوسازهای خانگی و نیمه حرفه‌ای است.

این سیستم، جایگزینی برای سیستم بویلر سنتی محسوب می‌شود و در مقایسه با آن، ضمن اشغال فضای کم‌تر، آب را با سرعت بیشتری داغ می‌کند تا نیازی به زمان زیادی برای تهیه اسپرسو نداشته باشید. لاته ماکیاتو، کافه لاته، اسپرسو، اسپرسو لانگو، دبل اسپرسو، کاپوچینو و شیر داغ برخی از نوشیدنی‌های قابل تهیه با این دستگاه هستند.

اگر می‌خواهید با اسپرسو سازهای مناسب برای منزل آشنا شوید، می‌توانید مطلب بهترین اسپرسو ساز خانگی را مطالعه کنید که در مطالب قبلی معرفی کرده‌ایم.

۳. اسپرسوساز اسمگ مدل ECF02

دستگاه اسپرسو ساز مدل ECF02 از برند اسمگ
دستگاه قهوه ساز اسمگ مدل ECF02
ویژگی‌هاتوضیحات
ظرفیت۱.۱ لیتر
توان مصرفی۱۳۵۰ وات
رنگ‌هامشکی، سفید، کرم، آبی، آبی پاستیلی، سورمه‌ای، صورتی، قرمز و سبز پاستیلی
سیستم گرمایشیThermoblock (سیستم گرمایش بلوک حرارتی)
میزان فشار بخار۱۵ بار
مشخصات قهوه ساز اسمگ مدل ECF02

یکی دیگر از اسپرسو سازهای خانگی دستی که می‌توان به عنوان بهترین اسپرسو ساز اسمگ در ایران معرفی کرد، ECF02 است. یکی از مزایای این دستگاه، این است که هم می‌توان از پودر قهوه و هم پد قهوه در آن استفاده کرد. این ویژگی، دست شما را در تهیه انواع نوشیدنی‌های مبتنی بر قهوه کاملا باز می‌گذارد. نازل بخار به کار رفته در آن نیز به شما اجازه می‌دهد کف شیر تولید کنید و از آن در نوشیدنی‌های ترکیبی شیر و قهوه از جمله لاته، کاپوچینو و موکا استفاده نمایید.

۴. اسپرسوساز اسمگ مدل EGF03

دستگاه اسپرسو ساز مدل EGF03 از برند اسمگ
دستگاه قهوه ساز اسمگ مدل EGF03
ویژگی‌هاتوضیحات
ظرفیت۲.۴ لیتر
توان مصرفی۱۶۵۰ وات
رنگ‌هامشکی، سفید، کرم، آبی، آبی پاستیلی، سورمه‌ای، صورتی، قرمز و سبز پاستیلی
سیستم گرمایشیThermoblock (سیستم گرمایش بلوک حرارتی)
میزان فشار بخار۱۵ بار
مشخصات قهوه ساز اسمگ مدل EGF03

اگر به دنبال دستگاه قهوه‌سازی می‌گردید که ظرفیت بیشتری نسبت به مدل‌هایی که تا اینجا معرفی کرده‌ایم داشته باشد، مدل EGF03 اسمگ را به شما معرفی می‌کنیم که با ظرفیت ۲.۴ لیتری خود، می‌تواند برای استفاده در کافه‌ها و رستوران‌های کوچک تا متوسط نیز مناسب باشد. یکی از دلایلی که باعث شده آن را گزینه چندان خوبی برای مصارف خانگی ندانیم، قیمت زیاد آن نسبت به دستگاه‌های اسپرسو ساز خانگی است.

این دستگاه یک آسیاب قهوه هم دارد که قابل برنامه‌ریزی است و می‌تواند مقدار مناسب پودر قهوه برای اسپرسو سینگل و دبل را به طور خودکار تنظیم کند. همچنین، به سیستم تهیه کاپوچینو هم مجهز است که با مخلوط کردن بخار، شیر و هوا به صورت خودکار، یک کف غلیظ و یکدست از شیر برای کاپوچینو آماده می‌کند. این ویژگی‌های منحصربه‌فرد باعث شده‌اند تا قهوه‌ساز مدل EGF03 را یکی از گران‌ترین قهوه‌سازهای اسمگ در نظر بگیریم.

۵. قهوه ساز اسمگ مدل BCC01

دستگاه قهوه ساز مدل BCC01 از برند اسمگ
دستگاه اسپرسو ساز اسمگ مدل BCC01
ویژگی‌هاتوضیحات
ظرفیت۱.۴ لیتر
توان مصرفی۱۳۵۰ وات
رنگ‌هامشکی، سفید، قرمز، بژ، سبز، نسکافه‌ای
سیستم گرمایشیThermoblock (سیستم گرمایش بلوک حرارتی)
میزان فشار بخار۱۹ بار
مشخصات قهوه ساز اسمگ مدل BCC01

اگر به دنبال بهترین اسپرسو ساز اسمگ در ایران هستید، مدل BCC01 این برند را باید به عنوان یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها مد نظر داشته باشید. اسپرسو ساز مدل BCC01 اسمگ، یک دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک است که هم می‌تواند برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار بگیرد و هم برای کافه‌ها و رستوران‌ها. به وسیله نمایشگر و دکمه‌های لمسی به کار رفته در این دستگاه، می‌توانید تنظیمات نوشیدنی‌های خود را انجام دهید و اسپرسو، اسپرسو لانگ، دبل اسپرسو یا آمریکانوی دلچسبی تهیه کنید.

اگر می‌خواهید اسپرسو سازهای اتوماتیک برتر بازار را بشناسید، ما بهترین اسپرسو ساز اتوماتیک بازار را در مطالب قبلی وبلاگ ترب معرفی کرده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

۶. قهوه ساز اسمگ مدل BCC02

دستگاه قهوه ساز مدل BCC02 از برند اسمگ
دستگاه اسپرسو ساز اسمگ مدل BCC02
ویژگی‌هاتوضیحات
ظرفیت۱.۴ لیتر
توان مصرفی۱۳۵۰ وات
رنگ‌هامشکی، سفید، قرمز، بژ، سبز، نسکافه‌ای
سیستم گرمایشیThermoblock (سیستم گرمایش بلوک حرارتی)
میزان فشار بخار۱۹ بار
مشخصات قهوه ساز اسمگ مدل BCC02

دستگاه اسپرسو ساز BCC02، یکی دیگر از اسپرسوسازهای اتوماتیک این برند است که قصد داریم به عنوان بهترین قهوه ساز خانگی اسمگ معرفی کنیم. این دستگاه، قابلیت تولید کف شیر دارد و به سیستم خودکار کاپوچینوساز هم مجهز است که یک نوشیدنی خوش عطر و طعم برای شما آماده می‌کند. همچنین علاوه‌بر دکمه‌های لمسی، به سیستم آسیاب قهوه داخلی هم مجهز است که می‌تواند بر اساس نوع نوشیدنی، مقدار قهوه مناسب را تنظیم کند. البته، این سیستم به صورت دستی هم قابل کنترل است تا به دلخواه خود، مقدار قهوه را تنظیم کنید.

۷. قهوه ساز اسمگ مدل BCC13

دستگاه اسپرسو ساز مدل BCC13 از برند اسمگ
دستگاه اسپرسو ساز اسمگ مدل BCC13
ویژگی‌هاتوضیحات
ظرفیت۱.۴ لیتر
توان مصرفی۱۵۰۰ وات
رنگ‌هانقره‌ای، طوسی، مشکی
سیستم گرمایشیThermoblock (سیستم گرمایش بلوک حرارتی)
میزان فشار بخار۱۹ بار
مشخصات قهوه ساز اسمگ مدل BCC13

در بین اسپرسوسازهای اتوماتیک اسمگ، مدل BCC13 هم ارزش بررسی به عنوان بهترین مدل اسپرسو ساز اسمگ را دارد. این دستگاه، رده‌بالاترین و پیشرفته‌ترین اسپرسو ساز اتوماتیک برند Smeg محسوب می‌شود که به همین ترتیب، گران‌ترین آن‌ها نیز به شمار می‌رود. مشخصات و جنبه‌های فنی این دستگاه در بالاترین سطح قرار دارد. اگر بخواهیم از نظر طراحی و شکل ظاهری هم بررسی کنیم، می‌توانیم بگوییم که مثل اکثر اسپرسو سازهای اسمگ یک طراحی مینیمال دارد که در عین سادگی، بسیار زیبا و فریبنده است. به همین دلیل، در هر فضایی که قرار بگیرد، زیبایی آن را دو چندان می‌کند.

۸. قهوه ساز اسمگ مدل Lavazza Pod

دستگاه قهوه ساز مدل Lavazza Pod از برند اسمگ
دستگاه اسپرسو ساز اسمگ مدل Lavazza Pod
ویژگی‌هاتوضیحات
ظرفیت۰.۹ لیتر
توان مصرفی۱۲۵۰ وات
رنگ‌هاسفید، مشکی، قرمز، کرم، بژ
سیستم گرمایشیThermoblock (سیستم گرمایش بلوک حرارتی)
میزان فشار بخار۱۵ بار
مشخصات قهوه ساز اسمگ مدل Lavazza Pod

برند اسمگ علاوه‌بر تولید محصولات بسیار باکیفیت و مرغوب، متنوع‌ترین لاین‌آپ دستگاه‌های قهوه‌ساز را هم در بین انواع برندها دارد. به طوری که هر نوع دستگاهی که مد نظر داشته باشید، از اتوماتیک و نیمه اتوماتیک گرفته، تا مدل‌های دستی و کپسولی را تولید می‌کند. مدل لاواتزا پاد (Lavazza Pod) این برند، یک قهوه ساز کپسولی است که قطعا ارزش بررسی و معرفی را دارد.

به طور کلی، قهوه‌سازهای کپسولی از کپسول‌های قهوه یکبار مصرف حاوی قهوه آسیاب شده و فشرده استفاده می‌کنند. این نوع دستگاه‌ها به دلیل سهولت استفاده و سرعت بالا در تهیه قهوه، نزد برخی از افراد محبوبیت بالایی دارند. اما یکسری محدودیت هم دارند که از این دست می‌توان به قیمت بالای کپسول‌های آن‌ها نسبت به پودر قهوه و کمیاب بودن این کپسول‌ها در بازار اشاره کرد.

۹. قهوه ساز اسمگ مدل CFG01RDEU

دستگاه اسپرسو ساز اهرمی مدل CFG01RDEU از برند اسمگ
دستگاه اسپرسو ساز اهرمی اسمگ مدل CFG01RDEU
ویژگی‌هاتوضیحات
ظرفیت۱.۶ لیتر
توان مصرفی۹۵۰ وات
رنگ‌هاطلایی
سیستم گرمایشیدیگر بخار
میزان فشار بخار۱۹ بار
مشخصات قهوه ساز اسمگ مدل CFG01RDEU

تنوع اسپرسو سازهای اسمگ همچنان ادامه دارد. قهوه‌ساز اهرمی CFG01RDEU مناسب باریستاهای حرفه‌ای است. کار کردن با این دستگاه برای افراد مبتدی دشوار است و به همین دلیل، نمی‌توان آن را دستگاه مناسبی برای همه دانست. البته، قیمت بسیار بالای این دستگاه نیز یکی از موانع بزرگی است که مانع از دسترسی همه افراد به آن شده است.

بدنه این دستگاه از جنس فلز برنج ساخته شده و پایه آن نیز فولادی است که استحکام بی‌نظیری به آن داده. قهوه ساز اهرمی CFG01RDEU قابلیت برنامه‌ریزی هم دارد و مناسب کسانی است که عاشق قهوه هستند و مهارت کافی هم برای کار کردن با این دستگاه دارند تا اصیل‌ترین و واقعی‌ترین طعم قهوه را تجربه کنند.

بهترین مدل اسپرسو ساز اسمگ را از کجا بخریم؟

سه نوع دستگاه اسپرسو ساز مختلف از برند اسمگ به رنگ های آبی فیروزه ای
بیشترین تنوع مدل و برند اسپرسو ساز را می‌توانید در سایت ترب پیدا کنید.

برای خرید مدل‌هایی که در این مقاله معرفی شدند و همینطور ده‌ها مدل دستگاه اسپرسو ساز و قهوه ساز اتوماتیک و نیمه اتوماتیک دیگر از برندهای معتبر و شناخته شده بازار، می‌توانید به سایت ترب مراجعه کنید. ترب، امکان خرید انواع دستگاه‌های ایرانی و خارجی را با بهترین قیمت برای شما فراهم کرده که علاوه‌بر خرید آنلاین، به صورت حضوری هم می‌توانید آن‌ها را از فروشندگان مورد تایید ترب تهیه کنید.

ترب، امکان مقایسه قیمت و مشخصات مدل‌های مختلف را به شما می‌دهد. اگر امکان خرید حضوری از طریق ترب را ندارید و نمی‌توانید به فروشندگان آنلاین اعتماد کنید، از فروشگاه‌هایی که دارای نشان ضمانت ترب هستند خرید خود را انجام دهید تا خیالتان کاملا راحت باشد. در صورت خرید از این فروشندگان، اگر کالا مشکل خاصی داشته باشد که فروشنده آن را قبول نکند، می‌توانید وجه خود را از ترب پس بگیرید.

کلام آخر

اسمگ (Smeg) یکی از معتبرترین و با اصالت‌ترین برندهایی است که در بازار دستگاه‌های قهوه ساز فعالیت می‌کند. دستگاه‌های اسپرسو ساز این برند ایتالیایی، تنوع بسیار بالایی دارند که از این دست می‌توانیم به اسپرسوسازهای دستی، اتوماتیک، نیمه اتوماتیک، کپسولی و اهرمی اشاره کنیم که برای مصارف خانگی و حتی کافه‌ها و رستوران‌ها قابل استفاده هستند. در این مقاله، حداقل یک مدل از هر کدام را به عنوان بهترین مدل اسپرسو ساز اسمگ به شما معرفی کردیم.

ردیفنام مدلگنجایش بالاقدرت زیادگرمایش ترموبلاکآسیاب داخلی
۱DCF02
۲ECF01
۳ECF02
۴EGF03
۵BCC01
۶BCC02
۷BCC13
۸Lavazza Pod
۹CFG01RDEU
جدول جمع بندی بهترین مدل اسپرسو ساز اسمگ

پرسش های متداول در مورد بهترین مدل اسپرسو ساز اسمگ

بهترین مدل اسپرسو ساز اسمگ کدام است؟

اسمگ، اسپرسو سازهای باکیفیت زیادی دارد. اینکه بهترین مدل برای شما کدام است، به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. چرا که نیازها و بودجه هرکس با دیگری متفاوت است و یک مدل مناسب برای شما، ممکن است برای دیگران مناسب نباشد. اما به طور کلی DCF02، ECF01 و BCC01 برخی از محبوب‌ترین مدل‌های اسمگ در ایران هستند.

بهترین قهوه ساز خانگی اسمگ کدام است؟

شما ابتدا باید بودجه و نیازهای خود را مشخص کنید. زیرا مدل‌های قهوه سازهای خانگی اسمگ بسیار متنوع هستند. اما به طور کلی Lavazza Pod، ECF01، ECF02 و EGF03 برخی از مدل‌های خانگی پرطرفدار و محبوب این برند ایتالیایی در بازار ایران هستند.

بهترین مدل اسپرسو ساز اتوماتیک اسمگ کدام است؟

BCC01، BCC02 و BCC13 بهترین مدل‌های اسپرسو ساز اتوماتیک اسمگ هستند که شما بر اساس بودجه و نیازهایتان، می‌توانید مدل مناسب برای خود را از بین آن‌ها انتخاب کنید.

بهترین مدل اسپرسو ساز اسمگ از نظر مردم کدام است؟

طبق آمار بازدید سایت ترب DCF02، ECF01 و ECF02 برخی از مدل‌های مجبوب و پرطرفدار اسپرسو ساز اسمگ در ایران هستند.

قیمت بهترین اسپرسو ساز اسمگ در ایران چقدر است؟

قیمت اسپرسو سازهای اسمگ بسته به نوع دستگاه، قدرت و قابلیت‌های آن‌ها بسیار متغیر است. اما معمولا از ۱۳ الی ۱۴ میلیون تومان شروع می‌شود تا ۷۰ الی ۸۰ میلیون تومان. البته، قیمت برخی از مدل‌های آن نظیر مدل اهرمی CFG01RDEU، به بالای ۲۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

عرفان رحیمی صادق
عرفان رحیمی صادق

من فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی هستم و از سال ۹۴ تولید محتوا رو شروع کردم. اوایل، از زمانی که تولید محتوا رو جدی‌تر دنبال کردم، درهای جدیدی به روم باز شد و با افراد مهمی تو این عرصه آشنا شدم که سعی کردم از هر کدوم یه چیزایی یاد بگیرم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *