راهنمای خرید بهترین باتری برای پراید با معرفی ۵ مدل برتر

پراید یکی از خودروهایی است که در ایران فروش بسیار بالایی دارد و به همین خاطر، فروش باتری برای این خودرو هم در مقایسه با سایر ماشین‌ها، بیشتر است. از آن‌جایی که باتری ماشین، جزو قطعاتی است که نقش مهمی در عملکرد موتور و سیستم‌های الکتریکی دارد؛ بنابراین انتخاب باتری مناسب برای پراید، یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که می‌توانید برای افزایش کارایی و طول عمر خودرو در نظر بگیرید. در راهنمای خرید بهترین باتری برای پراید، به بررسی عواملی خواهیم پرداخت که شما را در انتخاب بهترین باتری یاری می‌دهند.

بررسی راهنمای لازم برای خرید بهترین باتری پراید

هنگام انتخاب بهترین نوع باتری ماشین پراید، رعایت نکات زیر الزامی است:

۱. ابعاد باتری

اندازه باتری نباید بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از محل قرارگیری باتری در خودرو باشد. چرا که امکان ضربه زدن و تکان خوردن وجود خواهد داشت.

۲. نوع باتری

امروزه همه افراد هنگام خرید بهترین باتری برای پراید، با ۲ گزینه مواجه هستند که ممکن است آن‌ها را سردرگم کند. باتری‌های تر و خشک که به آن‌ها باتری‌های اسیدی و اتمی گفته می‌شود. یکی از تفاوت‌های این دو باتری، در طول عمر آن‌ها است. طول عمر باتری‌های اسیدی بین ۲ الی ۳ سال است. در حالی که، باتری‌های اتمی حداقل ۲ سال عمر خواهند کرد. این باتری‌ها از فناوری کلسیم – کلسیم و کلسیم – سیلو استفاده می‌کنند که نوع کلسیم – کلسیم، بهترین نوع باتری ماشین پراید موجود در بازار است که برای مناطق سردسیری کاربرد دارد.

۳. توجه به شرایط آب‌وهوایی محیط زندگی

در صورتی که در مکان‌های گرمسیری زندگی می‌کنید، می‌توانید از باتری‌های ویژه مناطق گرمسیری استفاده کنید.

۴. استفاده از باتری با آمپر مناسب جهت جلوگیری از آسیب سیستم فنی پراید

شخصی با دستکش بنفش در حال قرار دادن باتری خودرو
باتری فابریک پراید حدود ۵۰ آمپر است و شما می‌توانید باتری با این حدود آمپر انتخاب نمایید.

به دلیل این‌که برندهای باتری موجود، همگی از کیفیت لازم برخوردار نیستند، توصیه می‌شود از طریق نمایندگی‌های معتبر سراسر کشور، جهت خرید باتری برای پراید اقدام کنید. خرید باتری بی‌کیفیت، با کاهش طول عمر باتری و تعویض کوتاه‌مدت آن همراه است.

۵. انتخاب باتری دارای گارانتی

بسیاری از باتری‌های موجود در بازار از جمله سپاهان و صبا باتری، با دارا بودن بیشترین میزان گارانتی در بازار، توانسته‌اند این اعتماد را ایجاد کنند که با خیال راحت برای مدتی طولانی از آن‌ها استفاده کنید.

معرفی ۵ مدل از بهترین برند‌های‌ باتری ماشین

در راهنمای خرید بهترین باتری برای پراید، به معرفی بهترین نوع باتری ماشین پراید می‌پردازیم:

  1. باتری اتمی خودرو پاسارگاد مدل لاجیکس ۶۰ آمپر
  2. باتری اتمی خودرو سپاهان باتری مدل ۵۵ آمپر
  3. باتری اتمی خودرو صبا باتری مدل های تک ۵۵ آمپر
  4. باتری اتمی خودرو دورنا باتری مدل L2 ای پلاس ۵۰ آمپر
  5. باتری اتمی خودرو صبا باتری مدل واریان ۵۵ آمپر

۱. باتری اتمی خودرو پاسارگاد مدل لاجیکس ۶۰ آمپر

باتری اتمی خودرو لاجیکس پاسارگاد
مدل لاجیکس و ظرفیت ۶۰ آمپر از باتری اتمی خودرو برند پاسارگاد

باتری اتمی خودرو پاسارگاد مدل لاجیکس ۶۰ آمپر، یکی از محصولات خوب شرکت پاسارگاد صنعت باتری است. بیشتر باتری‌های تولید شده توسط این شرکت، از نوع اتمی خشک هستند، اما باتری‌های اسید دریچه‌دار هم تولید می‌کنند که به تعویض آب باتری نیاز دارند. این باتری از نوع سرب کلسیمی است و به عنوان باتری خشک اتمی شناخته می‌شود. بنابراین برخلاف باتری‌های اسیدی، نیاز به نگهداری و تعویض آب ندارد. بهترین نوع باتری ماشین پراید، طول عمر بیشتری نسبت به نوع اسیدی دارد و چون نیاز به مراقبت و نگهداری خاصی ندارد، مورد توجه بیشتر مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.

این باتری، سازگاری بالایی با محیط از خود نشان می‌دهد و می‌تواند در محیط‌های بسیار گرم، بسیار سرد و حتی معتدل، بهترین حالت خود را داشته باشد. از همین رو، با خرید باتری اتمی خودرو پاسارگاد مدل لاجیکس ۶۰ آمپر، می‌توانید آسایش و آرامش را هم با آن خریداری کنید.

مشخصاتتوضیحات
نوع محصولاتمی
ظرفیت۶۰ آمپر
ولتاژ۱۲ ولت
ویژگی‌هاطول عمر طولانی، عدم نیاز به نگهداری، عملکرد خوب در شرایط سخت، کیفیت ساخت بالا
ویژگی‌های باتری اتمی خودرو پاسارگاد مدل لاجیکس ۶۰ آمپر

۲. باتری اتمی خودرو سپاهان باتری مدل ۵۵ آمپر

باتری خودرو سپاهان باتری اتمی
مدل و ظرفیت ۵۵ آمپر از باتری اتمی خودرو برند سپاهان باتری

باتری اتمی خودرو سپاهان باتری مدل ۵۵ آمپر، یکی از محصولات شرکت سپاهان است که از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است. این مدل باتری، بهترین گزینه موجود برای پراید است. بهترین مارک باتری پراید، از نوع اتمی بوده و برای بسیاری از خودروها قابل استفاده است. این باتری، از مواد اولیه بسیار باکیفیت تهیه شده و به همین خاطر در برابر انواع ضربه‌های احتمالی بسیار مقاوم است. ضمن این‌که، طول عمر بالاتری نسبت به سایر باتری‌های موجود در بازار دارد.

مشخصاتتوضیحات
نوع محصولاتمی
ظرفیت۵۵ آمپر
ولتاژ۱۲ ولت
ویژگی‌هاکیفیت ساخت قابل توجه، طول عمر بالا، عملکرد مطلوب در شرایط سخت محیطی، بی‌نیاز از نگهداری
ویژگی‌های باتری اتمی خودرو سپاهان باتری مدل ۵۵ آمپر

۳. باتری اتمی خودرو صبا باتری مدل های تک ۵۵ آمپر

باتری اتمی خودرو های تک صبا باتری
مدل های تک و ظرفیت ۵۵ آمپر از باتری اتمی خودرو برند صبا باتری

باتری اتمی خودرو صبا باتری مدل های تک ۵۵ آمپر، اگرچه از ابعاد نسبتا کوچکی برخوردار است، اما عملکرد بسیار مهمی در خودرو دارد. بهترین باتری برای پراید، به طور متوسط ۲ تا ۳ سال دوام می‌آورد. با این حال، قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض گرما، می‌تواند عمر باتری را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد. صفحات سربی با کیفیت بالا، پوشش بادوام و پایانه‌های مقاوم در برابر خوردگی، از جمله ویژگی‌های بهترین نوع باتری برای پراید است. این باتری، به اندازه باتری‌های اسیدی سنتی نیاز به تعمیر و نگهداری ندارد.

مشخصاتتوضیحات
نوع محصولاتمی
ظرفیت۵۵ آمپر
ولتاژ۱۲ ولت
ویژگی‌هاعمر طولانی باتری، عدم نیاز به نگهداری در طولانی‌مدت، بهره‌مندی از کیفیت ساخت مطلوب، عملکرد عالی در شرایط سخت آب‌وهوایی
ویژگی‌های باتری اتمی خودرو صبا باتری مدل های تک ۵۵ آمپر

۴. باتری اتمی خودرو دورنا باتری مدل L2 ای پلاس ۵۰ آمپر

باتری خودرو L2 A PLUS دورنا باتری اتمی
مدل L2 ای پلاس A PLUS و ظرفیت ۵۰ آمپر از باتری اتمی خودرو برند دورنا باتری

باتری اتمی خودرو دورنا باتری مدل L2 ای پلاس ۵۰ آمپر، یک مدل باتری بسیار مقرون‌به‌صرفه و باکیفیت است که برای پرایدهایی که از لوازم جانبی برقی پرمصرف استفاده نمی‌کنند، بسیار مناسب است. این باتری، دارای ظرفیت ۵۰ آمپر و ۱۲ ولت بوده و از نوع اتمی است. به همین دلیل به آب و نگهداری بسیار کمتری نیاز دارد.

مشخصاتتوضیحات
نوع محصولاتمی
ظرفیت۵۰ آمپر
ولتاژ۱۲ ولت
ویژگی‌هاقیمت مناسب، کیفیت ساخت مطلوب، عملکرد خوب در شرایط عادی
ویژگی‌های باتری اتمی خودرو دورنا باتری مدل L2 ای پلاس ۵۰ آمپر

۵. باتری اتمی خودرو صبا باتری مدل واریان ۵۵ آمپر

باتری خودرو واریان صبا باتری اتمی
مدل واریان و ظرفیت ۵۵ آمپر از باتری اتمی خودرو برند صبا باتری

باتری اتمی خودرو صبا باتری مدل واریان ۵۵ آمپر، از نوع اتمی بوده که در ظرفیت ۵۵ آمپر و ۱۲ ولت، توسط کارخانه صبا باتری تولید شده است. این باتری، به دلیل اتمی بودن، نیازی به نگهداری و مراقبت ندارد. بهترین باتری برای پراید موجود در بازار، نسل جدید باتری ماشین است که در مقایسه با باتری‌های اسیدی، قدرت تولید برق بیشتری دارد و عین حال، نیاز به هیچ‌گونه نگهداری ندارد. متریال به‌کار رفته در این باتری، از نوع اکسپند است که سبب می‌شود باتری از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار باشد.

مشخصاتتوضیحات
نوع محصولاتمی
ظرفیت۵۵ آمپر
ولتاژ۱۲ ولت
ویژگی‌هاقیمت به‌صرفه و اقتصادی، دارای کیفیت ساخت عالی، برخورداری از عملکرد مطلوب در شرایط معمولی
ویژگی‌های باتری اتمی خودرو صبا باتری مدل واریان ۵۵ آمپر

برخی از بهترین برندها برای باتری پراید شامل باتری‌های صبا و سپاهان هستند. این باتری‌ها، علاوه‌بر داشتن مشخصات فنی مناسب، از گارانتی و خدمات پس از فروش خوبی هم برخوردار هستند که می‌تواند اطمینان خاطر بیشتری برای شما فراهم کند.

مقایسه بهترین باتری‌های موجود در بازار برای پراید؛ بهترین مارک کدام است؟

احتمالا برای بسیاری از دارندگان خودرو پراید، این سؤال پیش می‌آید که چه نوع باتری برای پراید مناسب‌تر است و بهترین باتری برای پراید باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟ این‌که آیا میزان آمپر باتری برای پراید اهمیت دارد؟ بهترین مارک باتری پراید کدام است؟ بدون شک برندهای زیادی هستند که برای پراید باتری تولید می‌کنند. با مقایسه ویژگی‌های هر کدام از این مدل‌ها، می‌توانید بهترین نوع باتری را که متناسب با بودجه شماست، انتخاب کنید.

مدلاتمی خشکعدم نیاز به نگهداریقیمت مناسبکیفیت ساخت مطلوب
باتری اتمی خودرو پاسارگاد مدل لاجیکس ۶۰ آمپر
باتری اتمی خودرو سپاهان باتری مدل ۵۵ آمپر
باتری اتمی خودرو صبا باتری مدل های تک ۵۵ آمپر
باتری اتمی خودرو دورنا باتری مدل L2 ای پلاس ۵۰ آمپر
باتری اتمی خودرو صبا باتری مدل واریان ۵۵ آمپر
ویژگی‌های انواعی از بهترین برند باتری برای پراید

بهترین برند باتری برای پراید را از کجا بخریم؟

برای خرید بهترین برند باتری ماشین برای پراید که در این مقاله به معرفی آن‌ها پرداختیم، می‌توانید به سایت ترب مراجعه کنید. ترب، مجموعه‌ای از برند‌های معتبر باتری پراید را ارائه کرده که هر کدام از آن‌ها کیفیت بالایی دارند و نیازها و ترجیحات مختلف مشتریان را برآورده می‌کنند. به کمک این سایت، خریدی لذت‌بخش و سودمند را تجربه خواهید کرد. علاوه بر این، با مقایسه محصولات مختلف، می‌توانید محصول مورد نظر خود را با بهترین قیمت از فروشندگان معتبر خریداری کنید.

ترب علاوه‌بر خرید آنلاین، امکان خرید حضوری را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید از فروشندگان دارای ضمانت ترب با خیال راحت، خرید خود را انجام دهید.

سخن پایانی

تعویض باتری مسئله‌ای است که تقریبا گریان‌گیر همه افراد خواهد شد. مهم‌ترین اقدام در این شرایط این است که با رسیدگی منظم به ماشین‌تان بتوانید برآورد درستی از زمان لازم برای تعویض باتری داشته باشید. همه ما می دانیم که پراید اگر پرفروش‌ترین ماشین در بازار خودرو ایران نباشد، بدون شک یکی از پرفروش‌ترین‌ها به حساب می‌آید. بنابراین طبیعی است که تقاضای زیادی برای انتخاب بهترین باتری برای پراید هم وجود داشته باشد.

با توجه به این‌که عمر طبیعی باتری فابریک پراید چیزی در حدود ۲ تا ۲.۵ سال است، انتظار می‌رود که کاربران این خودرو، در طول مدت استفاده خود از این ماشین، به تعویض باتری نیاز پیدا کنند. در این مقاله سعی کردیم با معرفی ۵ مورد از بهترین مارک‌های باتری برای پراید و انواع ترند آن مانند باتری اتمی خودرو پاسارگاد مدل لاجیکس ۶۰ آمپر، باتری اتمی خودرو سپاهان باتری مدل ۵۵ آمپر، باتری اتمی خودرو صبا باتری مدل های تک ۵۵ آمپر، باتری اتمی خودرو دورنا باتری مدل L2 ای پلاس ۵۰ آمپر و باتری اتمی خودرو صبا باتری مدل واریان ۵۵ آمپر ، شما را در این مسیر دشوار همراهی کنیم.

پرسش های متداول در مورد راهنمای خرید بهترین باتری برای پراید

چه نوع باتری برای پراید مناسب است؟

نوع باتری مناسب برای پراید، به نیازهای شما و لوازم جانبی برقی که در خودرو خود نصب کرده‌اید، بستگی دارد. باتری فابریک پراید، یک باتری ۱۲ ولت ۵۰ آمپری از نوع اتمی است. این باتری، برای نیازهای اولیه پراید کافی است، اما اگر از لوازم جانبی برقی پرمصرف مانند سیستم صوتی حرفه‌ای یا سیستم روشنایی استفاده می‌کنید، ممکن است بخواهید از یک باتری با ظرفیت بالا استفاده کنید. به صورت کلی، باتری‌های اتمی برای پراید گزینه خوبی هستند، زیرا به آب و نگهداری کمتری نیاز دارند.

باتری چند آمپر برای پراید مناسب است؟

با توجه به این‌که باتری فابریک پراید ۵۰ آمپر است، اما دارندگان این خودرو در صورتی که مصرف برق اضافی دارند، جهت عملکرد بهتر باتری پراید، بهتر است در زمان تعویض باتری ۵۵ آمپر روی خودروی خود نصب کنند.

باتری اتمی برای پراید مناسب‌تر است یا اسیدی؟

باتری‌های اتمی به دلیل طول عمر بالاتر، ایجاد آلودگی کمتر، عدم نوسان برق و نیاز نداشتن به نگهداری، قطعا گزینه مناسب‌تری نسبت به نوع اسیدی آن هستند.

طول عمر باتری پراید چقدر است؟

طول عمر باتری پراید، بسته به نوع عملکر دینام، شرایط نگهداری و نوع استفاده متفاوت است. اما در شرایط عادی، مدت طول عمر مفید باتری پراید، چیزی در حدود ۴ الی ۵ سال است و بعد از گذشت ۳ سال باید نسبت به تست باتری توسط متخصص برق اقدام شود.

قیمت بهترین باتری برای پراید چقدر است؟

قیمت بهترین مارک باتری پراید، به نوع و ظرفیت آن بستگی دارد.

مبینا قراباغی
مبینا قراباغی

من مبینا هستم؛ دانش‌آموخته‌ی مهندسی صنایع از دانشگاه خوارزمی. حالا بعد از چند سال تجربه می‌تونم بگم که مهارت رهبری و مشاوره و تخصص‌های متنوع مارکتینگ، سئو ، طراحی سایت، کپی‌رایتینگ و، بازاریابی محتوا و ... دارم. ضمنا این وجه از خودم رو هم شناختم که در عین علاقه به کار تیمی، از تنهایی کارکردن هم لذت می‌برم.
اطرافیانم میگن حس مسئولیت‌پذیری و همدلی بالایی دارم و اگر کاری بهم سپرده شه، تا کاملش نکنم دست برنمی‌دارم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *