راهنمای خرید بهترین باتری ماشین؛ معرفی ۵ مدل پرفروش در بازار

باتری برای خودرو، یکی از حیاتی‌ترین قطعات است که در فواصل زمانی مختلف باید تعویض شود. این قطعه، به عنوان یکی از اصلی‌ترین قطعات خودرو، باید در بالاترین کیفیت خود قرار داشته باشد؛ چرا که باتری بی‌کیفیت از روشنایی ماشین تا قطعات برقی مکانیکی را تحت الشعاع قرار داده و عملکرد موتور را مختل می‌کند. بنابراین نیاز است که در خرید باتری، وسواس زیادی به خرج داده و بهترین مارک آن را خریداری کنیم. با توجه به برندهای مختلف باتری در بازار، انتخاب یک باتری خودرو مناسب، کمی چالش‌برانگیز به نظر می‌رسد. بنابراین نیاز به راهنمای خرید بهترین باتری ماشین، احساس می‌شود. اگر به دنبال خرید بهترین مارک باتری ماشین هستید و تجربه چندانی در این زمینه ندارید، مطالعه این مطلب راهنمای خوبی برای شما خواهد بود.

بررسی راهنمای لازم برای خرید بهترین باتری ماشین

یک مدل باتری ماشین درون کاپوت ماشین
باتری خودروی خود را باید بر اساس فاکتورهایی مثل نوع،‌ اندازه، برند و موارد دیگر انتخاب کنید تا برای ماشین شما مناسب باشد.

انتخاب بهترین مدل باتری ماشین، به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه برخی از فاکتورهایی که باید در نظر بگیرید، آورده شده است.

۱. نوع باتری

باتری‌ها به دو صورت اتمی و اسیدی موجود هستند. باتری‌های اسیدی قدیمی‌تر و ارزان‌تر بوده و نیازمند نگهداری بیشتری هستند. در مقابل باتری‌های اتمی، جدیدتر و گران‌تر هستند و به نگهداری کمتری نیاز دارند.

۲. اندازه باتری

باتری ماشین باید در محفظه خودرو شما جا شود. شما می‌توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو یا بررسی ابعاد باتری فعلی خود، اندازه مناسب باتری را پیدا کنید.

۳. ظرفیت باتری

ظرفیت باتری توسط آمپر ساعت (AH) اندازه‌گیری می‌شود. ظرفیت بالای باتری به معنای ذخیره انرژی بیشتر است.

۴. آمپراژ باتری

منظور از آمپراژ باتری، میزان برقی است که توسط باتری تأمین می‌شود. آمپراژ بالاتر به معنی قدرت بیشتر و به دنبال آن، هزینه بیشتر است.

۵. برند باتری

یک مدل باتری خودرو با لیبل مشخصات
بسیار اهمیت دارد که باتری خودروی خود را از چه برندی تهیه می‌کنید.

در حال حاضر برندهای مختلف باتری در کیفیت و قیمت‌های متفاوتی موجود هستند. انتخاب یک برند معتبر با سابقه طولانی بسیار اهمیت دارد.

۶. گارانتی و ضمانت‌نامه باتری

بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده باتری خودرو، گارانتی‌های مختلفی را برای محصولات خود در نظر می‌گیرند. هنگام خرید باتری جدید، مطمئن شوید که باتری مورد نظرتان، از گارانتی معتبری برخوردار است.

۷. قیمت

قیمت باتری‌های مختلف بر اساس اندازه، نوع، برند و ظرفیت، متفاوت است. پس حتما در زمان انتخاب بهترین باتری ماشین، بودجه خود را در نظر بگیرید.

اگر خودروی شما تجهیزات زیادی دارد که از انرژی باتری استفاده می‌کند، بهتر است به سراغ نوعی از باتری ماشین بروید که ذخیره بالاتری داشته باشد.

معرفی ۵ مدل از بهترین مدل‌های‌ باتری ماشین

در راهنمای خرید بهترین باتری ماشین، به معرفی بهترین نوع باتری ماشین می‌پردازیم:

  1. باتری اتمی خودرو صبا باتری مدل ۶۶ آمپر
  2. باتری اتمی خودرو سپاهان باطری مدل ۶۰ آمپر l2 اوربیتال EFB
  3. باتری اتمی واریان صبا باتری مدل ۷۴ آمپر
  4. باتری اتمی خودرو سپاهان باطری مدل ۵۵۰۰۱
  5. باتری اتمی خودرو سپاهان باطری مدل اوربیتال وان ۵۵ آمپر

۱. باتری اتمی خودرو صبا باتری مدل ۶۶ آمپر

صبا باتری اتمی ۶۶ آمپر
مدل ۶۶ آمپر اتمی از باتری خودرو برند صبا باتری

باتری اتمی خودرو صبا باتری مدل ۶۶ آمپر، یکی از محصولات بسیار باکیفیت شرکت صبا باتری است که با استفاده از جدیدترین و به‌روزترین تکنولوژی روز دنیا تولید می‌شود. این باتری، از نوع اتمی است و متریال به کار رفته در آن، از نوع اکسپند که سبب کیفیت بالای این محصول شده است. این محصول با کیفیت بالایی که دارد، برای طیف گسترده‌ای از خودروها مانند کیا سراتو، رانا، رنو، پژو ۴۰۵، سمند، مگان، رنو L90 و حتی مدل‌های جدیدتر مانند ام وی ام X22، جک S5 و هایما S7 و S5 کاربرد دارد. بهترین باتری ماشین، عملکرد قابل اعتمادی را در شرایط مختلف ارائه می‌دهد و انتخابی هوشمندانی برای رانندگانی است که به دنبال ترکیبی از کارایی، دوام و تطابق گسترده با انواع خودروها هستند.

مشخصاتتوضیحات
نوع محصولاتمی سیلد و اکسپند
ظرفیت محصول۶۶ آمپر
ابعادطول: ۲۷.۶ سانتی‌متر، عرض: ۱۷.۵ سانتی‌متر، ارتفاع: ۱۹ سانتی‌متر
مناسب برایکیا سراتو، رانا، رنو، پژو ۴۰۵، سمند، مگان، رنو L90، و حتی مدل‌های جدیدتر مانند ام وی ام X22، جک S5 و هایما S7 و S5
ویژگی‌های باتری اتمی خودرو صبا باتری مدل ۶۶ آمپر

۲. باتری اتمی خودرو سپاهان باطری مدل ۶۰ آمپر l2 اوربیتال EFB

باتری اتمی سپاهان باطری مدل l2 اوربیتال EFB
مدل l2 اوربیتال EFB و ۶۰ آمپر از باتری اتمی خودرو برند سپاهان باطری

اگر به دنبال باتری باکیفیت با به‌روزترین تکنولوژی ساخت و عمر طولانی هستید، باتری اتمی خودرو سپاهان باطری مدل ۶۰ آمپر l2 اوربیتال EFB یکی از معروف‌ترین باتری‌های شرکت سپاهان است که اغلب با نام اوربیتال طلایی از آن یاد می‌شود. بهترین باتری ماشین موجود در بازار، در همان قالب باتری‌های اتمی و با محفظه سیلد تولید می‌شود. این محصول، با صفحات پانچ شده، ریزش سرب را به حداقل رسانده و عمر باتری را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. این باتری، هم برای طیف وسیعی از خودروها از جمله پراید و پژو و هم برای مدل‌های هیبریدی و خودروهای مجهز به سیستم استاپ – استارت مناسب است.

بهترین نوع باتری ماشین، با قابلیت شارژپذیری بالا و عملکرد سیکلی دو برابری در مقایسه با باتری‌های معمولی، انتخابی هوشمندانی برای رانندگان است. به کمک بهترین باتری ماشین می‌توانید از استارت‌های مکرر و عملکرد پایدار در سفرهای طولانی مطمئن شوید.

مشخصاتتوضیحات
نوع محصولاتمی سیلد
ظرفیت محصول۶۰ آمپر
ابعادطول: ۲۴ سانتی‌متر، عرض: ۱۷.۵ سانتی‌متر، ارتفاع: ۱۹ سانتی‌متر
مناسب برایهیبریدی stop start، ساندرو ، رنو L90، پژو ۲۰۶، ۲۰۷، رانا، سراتو، ام وی ام، پراید، تیبا و ساینا
ویژگی‌های باتری اتمی خودرو سپاهان باطری مدل ۶۰ آمپر l2 اوربیتال EFB

۳. باتری اتمی صبا باتری مدل ۷۴ آمپر واریان

صبا باتری اتمی مدل واریان ۷۴ آمپر
مدل واریان و ۷۴ آمپر از باتری اتمی خودرو برند صبا باتری

باتری اتمی صبا باتری مدل ۷۴ آمپر واریان، یکی دیگر از باتری‌های اتمی است که از نوع سیلد بوده و به عنوان باتری خشک شناخته می‌شود. باتری‌های اتمی در مقایسه با انواع دیگر، طول عمر بیشتری دارند و در صورت خرابی، به کمک نشانگر می‌توان زمان پایان طول عمر آن‌ها را فهمید. این باتری به عنوان یکی از بهترین مارک باتری ماشین، با عملکرد بالا و نگهداری آسان، انتخابی هوشمندانی برای رانندگانی است که به دنبال کارایی و کیفیت بالا در باتری خودرو خود هستند.

مشخصاتتوضیحات
نوع محصولاتمی سیلد و خشک
ظرفیت محصول۷۴ آمپر
ابعادطول: ۲۸.۸ سانتی‌متر، عرض: ۱۷.۵ سانتی‌متر، ارتفاع: ۱۹ سانتی‌متر
مناسب برایپژو پارس، سمند، پژو ۴۰۵، دنا، زانتیا، ام جی، مزدا وانت، چری تیگو ۵، چری تیگو ۷
ویژگی‌های باتری اتمی صبا باتری مدل ۷۴ آمپر واریان

۴. باتری اتمی خودرو سپاهان باطری مدل ۵۵۰۰۱

سپاهان باطری اتمی مدل ۵۵۰۰۱
مدل ۵۵۰۰۱ و ۵۰ آمپری از باتری اتمی خودرو برند سپاهان باطری

باتری اتمی خودرو سپاهان باطری مدل ۵۵۰۰۱، محصولی باکیفیت است که در چرخه کامل تولید و تحت نظارت مستقیم متخصصان اروپایی ساخته می‌شود. این محصول، گزینه‌ای ایده‌آل برای طیف وسیعی از خودروها از جمله پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند EF7، رنو مگان، فولکس، بنز سری C و سیتروئن زانتیا است. بهترین باتری ماشین با قدرت ۵۰ آمپر، عملکرد بالا و مطمئنی را برای رانندگان به ارمغان می‌آورد. با انتخاب این باتری به عنوان یکی از بهترین باتری‌های خودرو، می‌توان از کیفیت و دوام برتر محصول در ماشین اطمینان حاصل کرد.

مشخصاتتوضیحات
نوع محصولاتمی سیلد
ظرفیت محصول۵۰ آمپر
مناسب برایپژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند EF7، رنو مگان، فولکس، بنز سری C و سیتروئن زانتیا
ویژگی‌های باتری اتمی خودرو سپاهان باطری مدل ۵۵۰۰۱

۵. باتری اتمی خودرو سپاهان باطری مدل اوربیتال وان ۵۵ آمپر

سپاهان باطری اتمی مدل اوربیتال وان
مدل اوربیتال وان از اتری اتمی خودرو برند سپاهان باطری ۵۵ آمپر

مجتمع صنعتی سپاهان با تولید باتری اتمی خودرو سپاهان باطری مدل اوربیتال وان ۵۵ آمپر، جایگاه قابل توجهی در میان سایر تولیدکنندگان باتری به دست آورده است. این تولیدکننده، با بهره‌مندی از دستگاه‌های پیشرفته اروپایی و کسب نشان استاندارد ایران و CE اروپا، کیفیت بالای محصولات خود را تضمین می‌کند. این محصول برای مجموعه گسترده‌ای از خودروهای محبوب از جمله پراید، پیکان، انواع پژو، هیوندای ورنا، اکسنت و رنو L90 مناسب است و انتخابی هوشمندانه برای رانندگانی است که به دنبال ترکیبی از عملکرد، کیفیت و اعتبار در باتری خودرو خود هستند.

مشخصاتتوضیحات
نوع محصولاتمی و بدون نیاز به نگهداری
ظرفیت محصول۵۵ آمپر
ابعادطول: ۲۴.۲ سانتی‌متر، عرض: ۱۷.۵ سانتی‌متر، ارتفاع: ۱۹ سانتی‌متر
مناسب برایپراید، پیکان، انواع پژو، هیوندای ورنا، اکسنت و رنو L90
ویژگی‌های باتری اتمی خودرو سپاهان باطری مدل اوربیتال وان ۵۵ آمپر

مقایسه بهترین باتری‌های خودرو؛ بهترین مارک کدام است؟

باتری یکی از اجزای مصرفی خودرو است که بعد از گذشت تاریخ انقضای آن، از کار خواهد افتاد. بنابراین خرید باتری جدید و تعویض آن، امری اجتناب‌ناپذیر است. در کنار عوامل فنی، برند باتری هم جزو مسائلی است که به‌هیچ‌وجه نباید هنگام خرید باتری از آن غافل شد. در ادامه با مقایسه ویژگی‌های هر کدام از این مدل‌ها می‌توانید با اطمینان خاطر بیشتر، محصولی متناسب با بودجه و انتظارات خود انتخاب کنید.

مدلاتمی خشکطول عمر بالاقابلیت شارژپذیری بالاکیفیت و دوام برتر
باتری اتمی خودرو صبا باتری مدل ۶۶ آمپر
باتری اتمی خودرو سپاهان باطری مدل ۶۰ آمپر l2 اوربیتال EFB
باتری اتمی واریان صبا باتری مدل ۷۴ آمپر
باتری اتمی خودرو سپاهان باطری مدل ۵۵۰۰۱
باتری اتمی خودرو سپاهان باطری مدل اوربیتال وان ۵۵ آمپر
ویژگی‌های انواعی از بهترین مارک باتری ماشین

بهترین برند باتری ماشین را از کجا بخریم؟

برای خرید بهترین برند باتری ماشین با قیمتی مقرون‌به‌صرفه به موتور جستجوی ترب مراجعه کنید. این سایت، امکان مقایسه قیمت و ویژگی‌های برندهای مختلف را در اختیارتان قرار می‌دهد و این امکان را به شما می‌دهد که خریدتان را به صورت آنلاین یا حضوری انجام دهید. در نهایت شما می‌توانید قیمت و مشخصات برندهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و گزینه مناسب را انتخاب کنید.

ترب امکان خریدی مطمئن را برای شما کاربران فراهم کرده است. در این راستا می‌توانید فقط از فروشگاه‌هایی که دارای ضمانت ترب هستند، محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.

سخن پایانی

باتری ماشین، یکی از اجزای حیاتی آن است و اگر انتخاب نادرستی در زمان خرید داشته باشید، در راه‌اندازی خودرو با مشکل مواجه خواهید شد که همین می‌تواند دردسر بزرگی برایتان ایجاد کند. به صورت کلی، انتخاب بهتری باتری ماشین مانند باتری اتمی خودرو صبا باتری مدل ۶۶ آمپر، باتری اتمی خودرو سپاهان باطری مدل ۶۰ آمپر l2 اوربیتال EFB، باتری اتمی واریان صبا باتری مدل ۷۴ آمپر، باتری اتمی خودرو سپاهان باطری مدل ۵۵۰۰۱ و باتری اتمی خودرو سپاهان باطری مدل اوربیتال وان ۵۵ آمپر ، به عوامل مختلفی مانند شرایط آب‌وهوایی منطقه، نوع خودرو، بودجه و میزان استفاده از خودرو بستگی دارد. با نگاهی به راهنمای خرید بهترین باتری ماشین در این مقاله، می‌توانید بهترین باتری را برای خودرو خود خریداری کنید و از عملکرد بالا و طول عمر طولانی ماشین خود لذت ببرید.

پرسش های متداول در مورد راهنمای خرید بهترین باتری ماشین

پرفروش‌ترین مدل باتری ماشین کدام است؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی باتری‌ها، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مدل باتری برای خودروها، باتری‌های لیتیوم هستند. این باتری‌ها، به دلیل وزن سبک، عمر طولانی و ظرفیت بالایی که دارند، به وفور در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آیا تاریخ تولید باتری اهمیت دارد؟

بله، طبق راهنمای خرید بهترین باتری ماشین، تاریخ ساخت مهم‌ترین موضوع در خرید باتری ماشین است. عمر باتری از لحظه تولید شروع می‌شود و هرچه باتری جدیدتر باشد، عمر آن طولانی‌تر خواهد بود.

تشخیص باتری اتمی از اسیدی چگونه امکان‌پذیر است؟

اگر می‌خواهید بین باتری‌های اسیدی و اتمی تمایز قائل شوید، بهتر است به بالای آن توجه کنید. باتری‌های اسیدی دارای ۶ درب باتری هستند که به آسانی باز می‌شوند. اما باتری‌های اتمی نه در دارند و نه جایی برای باز کردن.

طول عمر باتری اسیدی بیشتر است یا اتمی؟

به صورت کلی، باتری‌های اتمی به دلیل مواد بهتر در صفحات و استفاده از کلسیم در صفحات باتری‌ها، عمر طولانی‌تری دارند. بنابراین توصیه می‌شود از باتری‌های اتمی استفاده شود.

مبینا قراباغی
مبینا قراباغی

من مبینا هستم؛ دانش‌آموخته‌ی مهندسی صنایع از دانشگاه خوارزمی. حالا بعد از چند سال تجربه می‌تونم بگم که مهارت رهبری و مشاوره و تخصص‌های متنوع مارکتینگ، سئو ، طراحی سایت، کپی‌رایتینگ و، بازاریابی محتوا و ... دارم. ضمنا این وجه از خودم رو هم شناختم که در عین علاقه به کار تیمی، از تنهایی کارکردن هم لذت می‌برم.
اطرافیانم میگن حس مسئولیت‌پذیری و همدلی بالایی دارم و اگر کاری بهم سپرده شه، تا کاملش نکنم دست برنمی‌دارم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *