راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید؛ انتخابی به خنکای زمستان

چه برای اولین بار قصد خرید یخچال فریزر ساید بای ساید دارید و چه می‌خواهید یخچال خود را ارتقاء دهید، این مقاله را باید به عنوان مرجع و منبع اصلی خود در نظر بگیرید. ما امروز راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید را برای شما تدارک دیده‌ایم تا ضمن بررسی نکات قابل توجه هنگام خرید این نوع یخچال و فریزر، مزایا و معایب یخچال ساید و هر اطلاعات دیگری که در این رابطه نیاز دارید را در اختیارتان بگذاریم. در انتها متوجه می‌شوید که چطور با بودجه خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

نکات قابل توجه هنگام خرید یخچال ساید بای ساید

یخچال ساید بای ساید ساده کنار یک دیوار ساده
هنگام خرید یخچال ساید، تعداد اعضای خانواده، اندازه یخچال و چند نکته دیگر را باید مد نظر داشته باشید.

قبل از خرید یخچال فریزر ساید بای ساید برای منزل خود، باید نکات زیر را مد نظر بگیرید:

  1. تعداد اعضای خانواده خود: اهمیت این نکته در این است که شما باید سایز یخچال و فریزر را متناسب با تعداد اعضای خانواده خود انتخاب کنید.
  2. اندازه آشپزخانه: اگر فضای کافی در آشپزخانه خود نداشته باشید، نمی‌توانید یخچال‌تان را در آن قرار دهید. بنابراین، حتما باید به اندازه آشپزخانه و فضایی که در اختیار دارید هم فکر کنید تا بر اساس آن، یخچالی با سایز مناسب را انتخاب نمایید.
  3. اندازه یخچال: به معنای میزان فضای قابل دسترس در داخل یخچال است که معمولا بر حسب لیتر یا فوت مکعب بیان می‌شود. اهمیت آن در این است که نشان می‌دهد چقدر فضا برای قرار دادن مواد غذایی مختلف در یخچال خود در اختیار خواهید داشت.
  4. مصرف انرژی: یخچال‌ها معمولا به طور مداوم به برق متصل هستند و کار می‌کنند. به همین دلیل، مصرف برقشان زیاد است. شما باید یخچالی را انتخاب کنید که تا جای ممکن مصرف پایینی داشته باشد تا در بلند مدت، با افزایش هزینه قبض برق مواجه نشوید.
  5. نوع کمپرسور: این یکی از ضروری‌ترین قطعات یخچال فریزر است که نقش کلیدی در حفظ دمای داخل یخچال ایفا می‌کند. کمپرسورهای یخچال به دو نوع کلی تقسیم می‌شود:
    • کمپرسور اینورتر: در مقایسه با کمپرسورهای معمولی، پیشرفته‌تر و کم‌مصرف‌تر است و می‌تواند سرعت خود را بر اساس سرمای مورد نیاز تنظیم کند. این نوع کمپرسور برخلاف کمپرسورهای معمولی که در فواصل زمانی ثابت خاموش و روشن می‌شوند، سرعت خود را تغییر می‌دهد تا دقیقا مقدار سرما و خنکای مورد نیاز را تامین نماید.
    • کمپرسور معمولی: سرعت ثابتی دارند و در یک چرخه کار می‌کنند که به طور مداوم خاموش و روشن می‌شود. زمانی که دمای داخل یخچال از حد معینی بالاتر می‌رود، کمپرسور روشن می‌شود تا هوا خنک شود. پس از رسیدن به دمای مطلوب، کمپرسور خاموش می‌شود. این نوع کمپرسور سال‌ها است که مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشتر در مدل‌های قدیمی یخچال یافت می‌شود.
  6. نوع قفسه‌ها: برخی از یخچال‌ها دارای قفسه‌هایی هستند که می‌توان محل قرارگیری آن‌ها را تغییر داد یا به طور کامل قفسه را خارج کرد. این ویژگی، برای قرار دادن مواد غذایی بزرگ کاربرد دارد. جنس خود قفسه هم باید به‌گونه‌ای باشد که ضمن مقاومت و استحکام کافی، به راحتی بتوان آن را تمیز کرد.
  7. امکانات دیگر: برخی از یخچال فریزرهای ساید بای ساید دارای ویژگی‌ها و امکاناتی نظیر یخساز، آبریز، فیلتر آب، درب شفاف، قابلیت اتصال به Wi-Fi، کشو مخصوص میوه و سبزیجات، محفظه لبنیات و بسیاری از امکانات کاربردی دیگر هستند. شما می‌توانید بر اساس بودجه و نیازهای خود، یخچالی را انتخاب کنید که دارای یک یا چند مورد از این امکانات باشد تا حس لوکس و مدرن بودن به شما بدهد.
  8. برند: در حال حاضر برندهای ایرانی و خارجی مختلفی در بازار وجود دارد که بسته به بودجه و علاقه خود، می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اگر محدودیت بودجه ندارید، به سراغ برندهای خارجی بروید. اما اگر با محدودیت بودجه مواجه هستید، برندهای ایرانی را انتخاب کنید که از لحاظ قدرت، کارایی و امکانات هیچ دستکمی از برندهای مطرح و شناخته شده خارجی ندارند.
  9. بودجه: این یکی از تعیین کننده‌ترین فاکتورها است. هر چه بودجه بیشتری داشته باشید، دستتان در انتخاب مدل‌ها و برندهای برتر بازتر خواهد بود و گزینه‌های بیشتری برای خرید خواهید داشت. یخچال‌های ساید در مدل‌های متنوعی با قیمت‌های مختلف در بازار موجود هستند که انتخاب مدل مناسب بر اساس بودجه را راحت‌تر کرده‌اند.

حتما بخوانید: بهترین یخچال ساید بای ساید کدام مدل است؟

بهترین برند یخچال و فریزر ساید بای ساید

یخچال ساید بای ساید با درب نیمه باز در گوشه یک آشپزخانه مدرن دارای جزیره
کلور و سامسونگ دو برند ایرانی و خارجی معتبر در بازار یخچال به شمار می‌روند.

در جدول زیر چند برند ایرانی و خارجی معتبر و باکیفیت در بازار یخچال فریزر ساید را نام می‌بریم:

برندهای ایرانیبرندهای خارجی
کلور (Clever)سامسونگ (Samsung)
دیپوینت (Depoint)ال جی (LG)
دوو (Daewoo)آ ا گ (AEG)
اسنوا (Snowa)ویرپول (Whirlpool)
امرسان (Emersun)بوش (Bosch)
بهترین برندهای یخچال فریزر ساید بای ساید

اگر بین برندهای ایرانی و خارجی شک دارید و نمی‌دانید کدام را انتخاب کنید، ما بهترین مارک یخچال برای جهیزیه را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

نکاتی برای افزایش عمر یخچال ساید بای ساید

یخچال ساید بای ساید با درب‌های کاملا باز در گوشه یک آشپزخانه مدرن
برای افزایش عمر یخچال خود، نظافت داخل و بیرون آن را فراموش نکنید.

برای افزایش عمر یخچال ساید، باید به طور صحیح از آن نگهداری کنید. در ادامه، چند نکته مهم برای نگهداری صحیح و افزایش عمر یخچال ساید بای ساید را توضیح می‌دهیم:

  • نظافت منظم: اگر مایعی در یخچال ریخت، سریعا آن را با محلول ملایم آب و سرکه تمیز نمایید تا از ایجاد بو و رشد باکتری جلوگیری شود. همچنین، حداقل ماهی یکبار فضای داخلی یخچال را خالی و تمیز نمایید و قفسه‌ها، کشوها و درزگیر درها را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.
  • دمای مناسب: بهترین دما برای یخچال بین ۳ تا ۵ درجه و برای فریزر -۱۸ درجه است که بسته به فصلی که در آن قرار دارید، می‌تواند نهایتا ۲ درجه بیشتر یا کم‌تر از این مقدار هم باشد. با تنظیم دما، از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌شود.
  • درب یخچال: واشر درب یخچال را بررسی کنید تا شکاف یا ترک خوردگی نداشته باشد. این ترک یا شکاف‌ها آب‌بندی یخچال را به خطر می‌اندازند. همچنین، درزگیر درب‌ها را هم به طور مرتب تمیز نمایید تا از تجمع زباله‌هایی که روی آب‌بندی تاثیر می‌گذارند جلوگیری کنید.
  • جریان هوا و تهویه: توجه داشته باشید که یخچال با دیوار و سایر وسایل، چند سانتی‌متر فاصله داشته باشد تا هوا به خوبی اطراف آن گردش داشته باشد. همچنین، دریچه‌های هوای داخل یخچال و فریزر را بررسی کنید تا جریان هوا مسدود نشود.
  • نظافت کویل‌ها: گرد و غبار و زباله‌های کویل‌های کندانسور که پشت یا زیر یخچال قرار دارند را حداقل سالی دو بار با جارو برقی یا با استفاده از یک برس تمیز کنید تا راندمان خنک‌کنندگی یخچال حفظ شود. برای این کار حتما یخچال را از برق بکشید.
  • جاگذاری صحیح مواد غذایی: برای جلوگیری از ایجاد فشار بیش از حد روی یخچال و جریان یافتن هوا به شکل موثر و خوب، اقلام را به درستی در یخچال قرار دهید. در قفسه‌های پایینی، گوشت و مرغ و در قفسه‌های بالایی، غذاهای پخته شده را نگهداری کنید. میوه، سبزیجات و لبنیات را نیز در کشوهای مخصوص قرار دهید.
  • بررسی فن یخچال: برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد فن کندانسور، آن را بررسی کنید تا گرد و غبار در آن تجمع نکرده باشد.
  • بررسی نشتی‌ها: هر چند وقت یک بار، داخل و اطراف یخچال را بررسی کنید تا آب نشتی نداشته باشد. در صورت وجود نشتی آب، فورا آن را برطرف کنید تا به یخچال آسیب نرسد.
  • بررسی لولای درب: لولاها، دستگیره‌ها و درزگیر درب‌ها را چک کنید تا شل نشده یا آسیب ندیده باشند. در صورت نیاز، قطعه مورد نظر را سفت یا تعویض کنید تا انرژی اتلاف نشود.
  • توجه به تاریخ انقضای مواد غذایی: برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع و آلودگی در محفظه یخچال، اقلام تاریخ مصرف گذشته را سریعا از آن خارج کنید.
  • سرویس دوره‌ای: به فاصله هر شش ماه یا یک سال، سرویس یخچال خود را توسط یک تکنسین ماهر یا تعمیرکار مجرب انجام دهید.

برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، تعداد دفعات باز کردن درب یخچال را کاهش دهید و آن را برای مدت طولانی باز نگه ندارید.

مزایا و معایب یخچال فریزر ساید بای ساید

یخچال ساید بای ساید نقره‌ای رنگ در یک آشپزخانه مدرن
مزایای یخچال ساید برای شما بیشتر اهمیت دارد یا معایب آن؟

موارد زیر را می‌توان جزو مهم‌ترین مزایا و معایب یخچال فریزر ساید بای ساید نام برد:

  • فضا و ظرفیت زیاد برای نگهداری انواع مواد غذایی
  • مصرف انرژی بهینه به واسطه استفاده از یک موتور برای یخچال و فریزر
  • امکان ذخیره‌سازی مواد غذایی در درب یخچال
  • مجهز به جدیدترین فناوری‌های روز دنیا برای یخچال‌ها
  • دسترسی راحت به مواد غذایی
  • طراحی زیبا
  • دشوار بودن جابجایی
  • اشغال فضای زیاد
  • قیمت زیاد
  • هزینه تعمیر بالا

در صورتی که قصد دارید از بین برندهای ایرانی یخچال ساید بای ساید بخرید، ما بهترین یخچال ساید ایرانی را معرفی کرده‌ایم.

یخچال ساید بای ساید را از کجا بخریم؟

یخچال ساید بای ساید استیل در یک آشپزخانه بزرگ
بیشترین تنوع یخچال و فریزر ساید بای ساید را می‌توانید در ترب پیدا کنید.

اگر قصد دارید یک یخچال ساید بای ساید خریداری کنید، می‌توانید به سایت ترب مراجعه نمایید. ترب، امکان خرید انواع و اقسام یخچال‌های ساید را از برندهای مختلف ایرانی و خارجی با بهترین قیمت فراهم کرده است. شما می‌توانید مشخصات و قیمت محصولات مختلف را با هم مقایسه کرده و گزینه مناسب را خریداری نمایید.

اما اگر امکان خرید حضوری ندارید و به فروشندگان آنلاین هم شک دارید، پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه‌های دارای نشان ضمانت ترب خرید خود را انجام دهید. ترب با دریافت ضمانت معتبر از این فروشندگان، این اطمینان را به شما می‌دهد تا اگر کالای خریداری شده از این فروشگاه‌ها ایرادی داشت که فروشنده نپذیرفت، بتوانید وجه خود را از ترب پس بگیرید.

کلام آخر

یخچال ساید بای ساید به دلیل فضا و ظرفیت زیاد برای نگهداری انواع مواد غذایی، مصرف انرژی بهینه به دلیل استفاده از یک موتور، استفاده از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا و مزایای دیگر، محبوبیت بسیار زیادی دارد. البته معایبی نظیر قیمت بالا، هزینه تعمیر و نگهداری زیاد، اشغال فضای زیاد و دشوار بودن جابجایی هم دارد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

هنگام خرید یخچال ساید بای ساید، باید تعداد اعضای خانواده، اندازه آشپزخانه، اندازه یخچال، نوع کمپرسور، مصرف انرژی آن و نکات مختلف دیگر را مد نظر داشته باشید و از همه مهم‌تر، بودجه و برند مورد علاقه خود را نیز مشخص کنید. سامسونگ، ال جی و بوش جزو معتبرترین برندهای خارجی و دوو، دیپوینت و اسنوا هم جزو بهترین برندهای ایرانی یخچال ساید هستند.

ویژگی‌هاظرفیت زیادمصرف بهینهسهولت جابجاییقیمت مناسب
یخچال ساید
جدول جمع‌بندی راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید

پرسش های متداول در مورد راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید

بهترین برند یخچال ساید بای ساید کدام است؟

برندهای ایرانی و خارجی معتبر و شناخته شده زیادی در این بازار فعالیت می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به سامسونگ، بوش، ال جی یا دوو، کلور و اسنوا اشاره کرد. شما بسته به بودجه و علاقه خود، می‌توانید یکی از این برندها را انتخاب کنید.

قیمت یخچال ساید بای ساید چقدر است؟

قیمت یخچال ساید بای ساید بسته به برند و قابلیت‌های آن بسیار متغیر است. اما به طور متوسط، از حدود ۳۰ میلیون تومان شروع می‌شود تا ۲۰۰ میلیون تومان و حتی بالاتر.

چطور یک یخچال ساید بای ساید مناسب برای خودم پیدا کنم؟

شما ابتدا باید بودجه خود و برندی که بیشتر به آن علاقه دارید را مشخص کنید. سپس باید اندازه آشپزخانه، تعداد اعضای خانواده، سایز یخچال و امکاناتی که از یک یخچال می‌خواهید را در نظر بگیرید و در نهایت به موارد کم اهمیت‌تر نظیر نوع کمپرسور، میزان مصرف انرژی و نوع قفسه‌های یخچال توجه کنید.

هر چند وقت یک بار باید یخچال را تمیز کرد؟

اگر به غیر از آب مایع دیگری در یخچال ریخت، باید بلافاصله آن را تمیز کنید تا یخچال بو نگیرد و آلودگی هم رشد نکند. همچنین، توصیه می‌شود حداقل ماهی یک بار یخچال را خاموش کنید، همه قفسه‌های آن را بیرون بیاورید و محفظه داخلی را تمیز کنید.

یخچال ساید بای ساید برای چه کسانی مناسب است؟

خرید یخچال ساید بای ساید برای کسانی که فضای کافی در آشپزخانه خود دارند، بودجه کافی را می‌توانند تهیه کنند و مشکلی با هزینه‌های بالای تعمیرات احتمالی و نگهداری از آن ندارند، مناسب است.

یخچال ساید بای ساید بخریم یا نه؟

پاسخ این سوال به نیازها و اولویت‌های شما بستگی دارد. یخچال‌های ساید، جزو بهترین، محبوب‌ترین و با دوام‌ترین یخچال و فریزرهای بازار هستند که با رعایت چند نکته ساده نظیر نظافت منظم و تنظیم دمای مناسب، تا سال‌های سال می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

🔗 منابع: economictimes | croma | megafurniture

عرفان رحیمی صادق
عرفان رحیمی صادق

من فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی هستم و از سال ۹۴ تولید محتوا رو شروع کردم. اوایل، از زمانی که تولید محتوا رو جدی‌تر دنبال کردم، درهای جدیدی به روم باز شد و با افراد مهمی تو این عرصه آشنا شدم که سعی کردم از هر کدوم یه چیزایی یاد بگیرم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *