ماسک صورت برای پوست چرب؛ بهترین‌های بازار کدام‌اند؟

برای پوست‌های چربی که از شفافیت و درخشندگی نامطلوب رنج می‌برند، ماسک صورت می‌تواند راهکار مناسبی باشد. ماسک‌های طبیعی با ترکیبات گیاهی به جذب روغن اضافی و تعادل ترشح سبوم کمک می‌کنند. مواد مؤثر مانند رس، چای سبز و عصاره‌های گیاهی خواص ضدالتهابی و ضدباکتری دارند که برای پوست‌های آکنه‌ای و چرب مناسب هستند. علاوه‌براین، ماسک‌ها با تمیز کردن منافذ و برداشتن سلول‌های مرده، شفافیت و لطافت به پوست می‌بخشند. ازهمین‌رو در این مطلب قصد داریم تا بهترین ماسک صورت برای پوست چرب را معرفی کنیم.

ماسک صورت برای پوست چرب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

زنی که خوابیده و فرد دیگری دارد روی صورت او ماسک زرد رنگ می‌زند
ماسک صورت برای پوست چرب باعث بهبود منافذ باز و برداشتن سلول‌های مرده از روی پوست می‌شود.

ماسک صورت برای پوست چرب باید به‌طور خاص برای کنترل تولید سبوم (چربی) و جلوگیری از جوش‌ها و آکنه‌ها طراحی شده باشد. این نوع ماسک‌ها معمولاً حاوی مواد قابض و پاک‌کننده هستند که به کاهش چربی اضافی پوست کمک می‌کنند.

مواد تشکیل‌دهنده‌ای مانند خاک رس، زغال فعال و سالیسیلیک اسید معمولاً در ماسک‌های مخصوص پوست چرب یافت می‌شوند.

این مواد به جذب چربی اضافی، باز کردن منافذ پوست و از بین بردن باکتری‌های مولد آکنه کمک می‌کنند. به‌طور کلی بهترین ماسک صورت برای پوست چرب باید مشخصات زیر را داشته باشد:

  • دارای خواص ضدباکتری و ضدالتهاب
  • فاقد روغن‌های سنگین و کومدوژنیک
  • دارای بافت سبک و غیرچسبنده
  • قابلیت جذب سریع چربی
  • مناسب برای استفاده هفتگی یا بیشتر

ماسک‌های حاوی عصاره‌های طبیعی مانند آلوئه‌ورا، چای سبز و نعناع به آرامش پوست و کاهش التهاب کمک می‌کنند.

معرفی ۶ ماسک از بهترین برند ماسک صورت برای پوست های چرب

در این بخش به معرفی بهترین ماسک صورت برای پوست چرب می‌پردازیم.

  1. ماسک صورت خاک رس Byphasse
  2. ماسک صورت زغال MND
  3. ماسک درخت چای و لیمو Oriflame
  4. ماسک اسکراب LAGUNA
  5. ماسک صورت crystal
  6. ماسک صورت Pure Menthe

برای شناخت بیشتر درباره ماسک‌های صورت، می‌توانید مطلب «ماسک صورت چیست» را بخوانید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

۱. ماسک صورت خاک رس Byphasse؛ پاکسازی عمیق پوست چرب

ماسک صورت Byphasse
ماسک صورت بایفاس برای پوست چرب

ماسک صورت خاک‌رس ضد‌عیوب بایفاس، یک محصول مناسب برای پوست‌های چرب است که به رفع مشکلات پوستی مانند جوش‌ها و آکنه‌ها کمک می‌کند. این محصول به‌عنوان بهترین برند ماسک صورت برای پوست های چرب، با بهره‌گیری از ترکیبات طبیعی مانند خاک رس و عصاره‌های گیاهی، علاوه‌بر پاکسازی عمقی پوست، به کاهش التهاب و قرمزی کمک می‌کند. استفاده منظم از این ماسک می‌تواند باعث کاهش چربی اضافی پوست و بهبود ظاهر کلی آن شود. همچنین این ماسک به کوچک کردن منافذ پوست و شادابی و طراوت آن کمک می‌کند.

مشخصاتتوضیحات
ترکیبات خاک رس، ترکیبات گیاهی
حجم۱۵۰ میلی‌لیتر
مناسب برایپوست‌های چرب و مختلط
روش استفاده۲ تا ۳ بار در هفته
برندبایفاس (Byphasse)

اگر می‌خواهید با استفاده از ماسک صورت پوست شفاف و روشنی داشته باشید، می‌توانید مطلب «بهترین ماسک صورت روشن کننده» را بخوانید.

۲. ماسک صورت زغال MND؛ نتیجه عالی بر روی پوست چرب

ماسک صورت MND
ماسک صورت ام‌ان‌دی برای پوست چرب

ماسک صورت زغال MND با ترکیباتی حاوی پودر زغال فعال، به پاکسازی عمیق پوست و از بین بردن چربی‌های اضافی کمک می‌کند. از این رو عده‌ای معتقدند که بهترین ماسک صورت برای پوست چرب به حساب می‌آید. این ماسک با جذب آلودگی‌ها و سموم پوست، به کوچک کردن منافذ و کاهش جوش‌ها و آکنه کمک می‌کند. همچنین به کار بردن دائم این ماسک باعث شادابی و روشن‌تر شدن پوست می‌شود و به تعادل چربی پوست کمک می‌کند.

مشخصاتتوضیحات
برندMND
ترکیباتپودر زغال فعال
حجم۱۰۰ میلی‌لیتر
کاربردپاکسازی عمیق، کاهش چربی پوست
مناسب برایپوست چرب و مختلط

زغال فعال موجود در ماسک، خاصیت ضدباکتریال و ضدالتهابی دارد که برای پوست‌های چرب بسیار مناسب است.

۳. ماسک درخت چای و لیمو Oriflame؛ معجزه برند سوئدی برای پوست چرب

ماسک صورت Oriflame
ماسک صورت اوریفلیم برای پوست چرب

ماسک درخت چای و لیمو اوریفلیم Oriflame، محصولی ایده‌آل برای پوست‌های چرب و مختلط است. این ماسک دارای خاصیت پاکسازی و ضدعفونی‌کننده است که به کمک ترکیبات ارگانیک درخت چای و لیمو، علاوه‌بر تنظیم چربی پوست، به کوچک شدن منافذ پوست کمک می‌کند. با توجه به اینکه اوریفلیم یکی از برترین برندهای آرایشی بهداشتی جهان است، شما می‌توانید با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

مشخصاتتوضیحات
برنداوریفلیم سوئد
نوعماسک و اسکراب صورت
ترکیباتعصاره لیمو و درخت چای
حجم۷۵ میل
کاربردپاکسازی، تنظیم چربی پوست

استفاده منظم از ماسک صورت برای پوست چرب، به رفع جوش‌ها و جلوگیری از ایجاد آن‌ها کمک می‌کند.

۴. ماسک اسکراب LAGUNA؛ پاک‌کننده قوی پوست‌های چرب

ماسک صورت LAGUNA
ماسک صورت لاگونا برای پوست چرب

ماسک اسکراب LAGUNA با فرمول قدرتمند و منحصربه‌فردش، گزینه ایده‌آلی برای پوست‌های چرب و آلوده است. این ماسک صورت برای پوست چرب، حاوی ذرات ریز اسکراب‌کننده طبیعی است که به‌آرامی آلودگی‌ها، سلول‌های مرده و چربی اضافی را از منافذ پوست پاک می‌کنند.

عصاره‌های گیاهی موجود در ماسک اسکراب LAGUNA خاصیت ضدالتهابی و آرام‌بخشی دارند و پوست را تازه و شاداب نگه می‌دارند.

ماسک اسکراب LAGUNA حاوی ویتامین‌های C و E است که به محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و پیری زودرس کمک می‌کنند. با استفاده منظم از این محصول، پوست شما شفاف‌تر، لطیف‌تر و سالم‌تر به نظر می‌رسد.

مشخصاتتوضیحات
برندلاگونا
ترکیباتآلوئه‌ورا و جینیسنگ
حجم۲۰۰ میل
نوع پوستپوست چرب
کاربردپاکسازی و لطیف‌کننده پوست

برای آشنایی با ماسک‌های خانگی برای جوانسازی پوست، می‌توانید مطلب «طرز تهیه بهترین ماسک صورت خانگی» را بخوانید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

۵. ماسک صورت crystal؛ معجزه برند ایرانی در پوست چرب

ماسک صورت crystal
ماسک صورت کریستال برای پوست چرب

ماسک صورت کریستال با ترکیبی منحصربه‌فرد از مواد طبیعی و فعال، راه‌حلی کاملاً طبیعی برای کنترل چربی اضافی پوست ارائه می‌دهد.

عصاره نعنا و لیموترش با خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی خود، به پوست آرامش می‌بخشند و از آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند.

پودر کائولین طبیعی در این مدل از بهترین ماسک صورت برای پوست چرب، چربی اضافی را جذب کرده و منافذ را تمیز می‌کند. ویتامین B3 به تقویت سد پوستی و تنظیم ترشح چربی کمک می‌کند. در صورتی که از این ماسک معجزه‌گر بهره ببرید، پوست شما شفاف، لطیف و متعادل به نظر خواهد رسید.

مشخصاتتوضیحات
برند محصولکریستال
مناسب برایبانوان و آقایان
ترکیباتنعنا و لیمو ترش
حجم۲۵۰ میلی‌لیتر
ویژگی‌های دیگربدون پارابن و مواد مرطوب‌کننده

۶. ماسک صورت Pure Menthe؛ مخصوص پوست های چرب و دارای آکنه

ماسک صورت Pure Menthe
ماسک صورت Pure Menthe مدل ایوروشه برای پوست چرب

ماسک صورت Pure Menthe با فرمول ویژه‌اش، بهترین برند ماسک صورت برای پوست های چرب نام گرفته است. عصاره گیاهان سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، به پاکسازی و روشن کردن پوست کمک می‌کند. خاک رس موجود در آن سموم و چربی اضافی را از منافذ پوست خارج می کند. با استفاده از این ماسک، پوست چرب و آکنه‌دار شما تمیز، سالم و کاملا متعادل خواهد شد. Pure Menthe تجربه تازه‌ای از پاکیزگی و شفافیت پوست را برای شما رقم می زند.

مشخصاتتوضیحات
کشور سازندهفرانسه
حجم۷۵ میل
نوع پوستپوست جوش‌دار
ترکیباتخاک رس و نعنا
سایر ویژگی‌هااز بین بردن سموم و آلودگی های روزانه

اگر از جوش‌های چرکی وسرسیاه رنج می‌برید، ما در مطلبی دیگر ۶ ماسک ضد جوش فوری را معرفی کرده‌ایم.

مقایسه ویژگی‌های لیست بهترین ماسک صورت برای پوست چرب

با توجه به اینکه محصولات متعددی خدمت شما معرفی شد، شما باید بهترین آن  را برای خود انتخاب کنید. ازهمین‌رو در جدول زیر به مقایسه بهترین برند ماسک صورت برای پوست های چرب پرداخته‌ایم.

ویژگی‌هابایفاسام ان دیاوریفیلملاگوناکریستالPure Menthe
مناسب پوست چرب
حاوی زغال
حاوی خاک رس
حاوی درخت چای
ترکیبات ارگانیک
پاکسازی عمقی
حجم (میلی لیتر)۱۵۰۱۰۰۷۵۷۵۲۵۰۷۵
جدول مقایسه برترین برندهای ماسک صورت برای پوست چرب

بهترین ماسک صورت برای پوست چرب را از کجا بخریم؟

چندین ماسک صورت از برند فریمن برای پوست چرب در کنار یکدیگر
شما می‌توانید از طریق سایت ترب، بهترین ماسک صورت پوست چرب را تهیه کنید.

برای خرید بهترین ماسک صورت برای پوست چرب، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از سایت ترب استفاده کنید. سایت ترب یک پلتفرم معرفی محصولات است که به شما امکان می‌دهد فروشندگان مختلف را بررسی و با یکدیگر مقایسه کنید. در ترب، شما می‌توانید به‌راحتی ماسک صورت مناسب پوست چرب را پیدا کنید و از میان فروشندگان مختلف بهترین قیمت را انتخاب کنید.

استفاده از ترب برای مقایسه و خرید محصولات به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که محصولی باکیفیت و با بهترین قیمت خریداری می‌کنید.

سخن پایانی

در انتخاب بهترین ماسک صورت برای پوست چرب، باید به نیازهای خاص پوست خود توجه کنید. ماسک‌های حاوی خاک رس، زغال فعال و عصاره‌های گیاهی مانند درخت چای و لیمو، به پاکسازی عمیق، کاهش چربی پوست و جلوگیری از جوش‌ها کمک می‌کنند. هر یک از ماسک‌های و Byphasse، MND، Oriflame و موارد دیگر بررسی‌شده در این مطلب، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که می‌توانند به بهبود وضعیت پوست چرب شما کمک کنند. انتخاب نهایی بین این محصولات بستگی به ترکیبات ماسک و نیازهای ویژه پوست شما دارد. برای رسیدن به بهترین نتیجه، ماسکی را در سایت ترب انتخاب کنید که با پوست شما سازگارتر است و نیازهای خاص آن را برآورده می‌کند.

پرسش های متداول در مورد ماسک صورت برای پوست چرب

چه نوع ماسکی برای پوست چرب مناسب است؟

ماسک‌های حاوی خاک رس، زغال فعال و عصاره‌های گیاهی مانند درخت چای و لیمو برای پوست چرب مناسب هستند. این ترکیبات به جذب چربی اضافی و پاکسازی عمقی پوست کمک می‌کنند.

چند بار در هفته باید از ماسک صورت استفاده کرد؟

برای پوست چرب، معمولاً استفاده از ماسک ۲-۳ بار در هفته توصیه می‌شود. این کار باعث می‌شود چربی‌های اضافی پوست کاهش یافته و منافذ پاکسازی شوند.

آیا ماسک‌های صورت می‌توانند به کاهش جوش‌ها کمک کنند؟

بله، ماسک‌هایی که دارای خواص ضدباکتریال و ضدالتهابی هستند، مانند ماسک‌های حاوی درخت چای و زغال فعال، می‌توانند به کاهش جوش‌ها و جلوگیری از بروز آن‌ها کمک کنند.

آیا استفاده از ماسک باعث خشکی پوست نمی‌شود؟

استفاده متعادل و منظم از ماسک‌های مناسب برای پوست چرب معمولاً باعث خشکی پوست نمی‌شود. اگر احساس خشکی کردید، می‌توانید از مرطوب‌کننده‌های سبک استفاده کنید.

چه ترکیباتی در ماسک برای پوست چرب مناسب هستند؟

ترکیباتی مانند خاک رس، زغال فعال، عصاره درخت چای، لیمو و نعناع برای پوست چرب مناسب هستند. این ترکیبات به کنترل چربی پوست و کاهش التهاب کمک می‌کنند.

🔗 منبع: sugarcosmetics

مبینا قراباغی
مبینا قراباغی

من مبینا هستم؛ دانش‌آموخته‌ی مهندسی صنایع از دانشگاه خوارزمی. حالا بعد از چند سال تجربه می‌تونم بگم که مهارت رهبری و مشاوره و تخصص‌های متنوع مارکتینگ، سئو ، طراحی سایت، کپی‌رایتینگ و، بازاریابی محتوا و ... دارم. ضمنا این وجه از خودم رو هم شناختم که در عین علاقه به کار تیمی، از تنهایی کارکردن هم لذت می‌برم.
اطرافیانم میگن حس مسئولیت‌پذیری و همدلی بالایی دارم و اگر کاری بهم سپرده شه، تا کاملش نکنم دست برنمی‌دارم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *