بهترین کانسیلر برای پوست خشک خود را اینجا انتخاب کنید!

بهترین کانسیلر برای پوست خشک چه ویژگی‌‌‌‌‌‌‌‌هایی دارد؟ کدام برند و کدام مدل کانسیلر انتخاب مناسبت‌تری برای پوست خشک است؟ بهترین کانسیلرها را از کجا بخریم که بهترین قیمت را داشته باشد؟ انتخاب یک کانسیلر مناسب برای رسیدن به ظاهری طبیعی روی پوست خشک بسیار مهم است. ترجیحا باید کانسیلری را انتخاب کنید که بافتی کرمی داشته باشد و حاوی مواد آبرسان یا مرطوب‌کننده هم باشد. این خلاصه‌ای از چیزی است که در این مقاله توضیح داده‌ایم؛ اما این همه ماجرا نیست. به شما پیشنهاد می‌‌کنیم اگر در حال انتخاب بهترین کانسیلر برای پوست خشک هستید تا انتهای این مقاله را بخوانید.

بهترین برند کانسیلر ایرانی و خارجی برای پوست خشک

سه بیوتی بلندر که مقداری کانسیلر روی آن‌ها ریخته شده
پد کانسیلر به بهتر پخش شدن کانسیلر روی پوست کمک می‌کند.

برندهای خارجی و‌ ایرانی زیادی هستند که کانسیلرهای باکیفیتی‌ را تولید و عرضه کرده‌اند. مهم است از برندهایی کانسیلر را خریداری کنید که در کنار قیمت مناسبی که با بودجه مدنظرتان هم هماهنگ باشد، دارای کیفیتی مناسب باشد. در ادامه بهترین برندهای خارجی ‌و ایرانی تولیدکننده کانسیلر را معرفی کرده‌ایم.

بهترین برند خارجی کانسیلر مناسب پوست خشک 

برند‌های خارجی زیادی در کنار سایر لوازم آرایشی و‌ مراقبتی پوست و مو، کانسیلر هم تولید می‌کنند که عبارتند از:

  • رر بیوتی: رر بیوتی (Rare Beauty) یک شرکت آرایشی آمریکایی است که توسط سلنا گومز تاسیس شده و مالک آن هم همین شخص است.
  • میبلین: میبلین (Maybelline) یک شرکت آمریکایی چند ملیتی تولید لوازم آرایشی، مراقبت از پوست، عطر و مراقبت پوست در شهر نیویورک است.
  • تارت: تارت Tarte Cosmetics که در ژاپن با نام Yamazaki Beauty هم شناخته می‌شود، یک شرکت لوازم آرایشی آمریکایی-ژاپنی است که دفترهای مرکزی آن در شهر نیویورک و توکیو قرار دارد.
  • نارس: نارس (NARS) یک شرکت فرانسوی لوازم آرایشی و مراقبت از پوست است که توسط هنرمندی به نام فرانسوا نارس در سال 1994 تاسیس شد.
  • دیور: واحد Parfums Christian Dior برند دیور (Dior) خط تولید عطر و لوازم آرایشی خانه مد فرانسوی کریستین دیور اس ای است. با این حال این خط تولید متعلق به مجموعه عطر و لوازم آرایشی بزرگ‌ترین گروه لوکس جهان، یعنی گروه LVMH است.
  • کوساس: برند لوازم آرایشی کوساس (Kosas) توسط شینا زاده دیلی، بنیانگذاری شده است.
  • اورگلس: اورگلس (HOURGLASS) یک برند لوازم آرایشی واقع در کالیفرنیا دارد.
  • استی لودر: استی لودر (Estee Lauder) شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی آمریکایی است که در رتبه چهارم بزرگ‌ترین تولید کنندگان لوازم آرایشی جهان قرار دارد.

بهترین برند ایرانی کانسیلر برای پوست خشک

در رقابت با برندهای معتبر و معروف خارجی، بسیاری از برندهای تولید لوازم آرایشی ایرانی هم اقدام به تولید کانسیلرهای باکیفیت کرده‌اند. بعضی از معروف‌ترین و باکیفیت‌ترین برندهای ایرانی تولیدکننده کانسیلر عبارتند از:

  • شون: محصولات شون نتیجه همکاری مشترک ایران و آلمان هستند که در آن، شرکت آریان کیمیا تک به همراه شرکت کریس اند کارل محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی متنوعی را تولید و عرضه کرده‌اند. مواد اولیه و فرمولاسیون محصولات شون تحت لیسانس شرکت معتبر آلمانی تایید شده است.
  • کالیستا: فرمولاسیون برند لوازم آرایشی کالیستا کاملا ایرانی است. محصولات این برند به طور کامل در ایران تولید و بسته بندی می‌شوند.
  • روبی سان: شرکت ایلیا مهر ایساتیس فعالیت خود را از سال ۱۳۹۱ آغاز کرده و محصولات آرایشی و بهداشتی خود را با نام روبی سان تولید و در بازار عرضه کرده است.
  • مای: محصولات برند ایرانی مای تحت لیسانس شرکت آلمانی Kahl & co تولید می‌شوند. این محصولات کیفیت بالایی داشته و قیمتی مناسب دارد. این برند تولید شرکت آریان کیمیا تک است.
  • این لی: برند این لی ساخت ایران است اما تمام مواد اولیه آن از کشورهای اروپایی با کیفیتی بالا تهیه و وارد کشور می‌شود.
  • پرایم: پرایم برندی ایرانی بوده که از سال ۱۳۹۰ زیر نظر لابراتوار دکتر اخوی به تولید محصولات بهداشتی و مراقبتی پرداخته است.

برای آشنایی با بهترین کانسیلر ها پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقاله “بهترین کانسیلر دنیا” را مطالعه کنید.

بهترین کانسیلر برای پوست خشک

در این قسمت بهترین مدل‌های کانسیلرهای موجود در بازار را در دو دسته مجزای مدل‌های برندهای ایرانی و مدل‌های برندهای خارجی معرفی کرده‌ایم. همچنین ویژگی‌های هر مدل را هم توضیح داده‌ایم.

بهترین کانسیلرهای ایرانی برای پوست خشک

بهترین کانسیلر برای پوست خشک با قیمت مناسب را می‌توانید از بین بعضی مدل‌های ایرانی پیدا کنید. در ادامه تعدادی از بهترین مدل‌های ایرانی را معرفی کرده‌ایم.

۱. کانسیلر کاور آپ کالیستا

کانسیلر مدل کاور آپ کالیستا
کانسیلر مدل کاور آپ کالیستا

معرفی بهترین کانسیلرهای ایرانی موجود در بازار را با برند کالیستا شروع می‌کنیم. برندی که در این چند سال توانسته با تنوع زیاد محصولات خود طرفدارهای زیادی پیدا کند. 

اگر به دنبال کانسیلر با پوشش و ماندگاری بالا هستید که روی پوستتان بافتی سبک به جا بگذارد، کانسیلر کاور آپ کالیستا را انتخاب کنید. این کانسیلر رطوبت‌رسان خوبی است که حالت خشک پوست را بهبود بخشیده و مانع از ظهور حالت‌های خشکی پوست روی آرایش می‌شود. یکی دیگر از نکات مثبت خرید این کانسیلر، تنوع رنگ‌بندی آن است. شما با هر نوع سلیقه و رنگ پوست، می‌توانید رنگ مناسب خود را از بین طیف رنگی کانسیلرهای کالیستا انتخاب کنید. نکته مهم دیگر در رابطه با این کانسیلر، قابلیت استفاده آن به‌صورت روزانه است.

۲. کانسیلر بلک دایموند مای

کانسیلر برند مای مدل Black Diamond 
کانسیلر برند مای Black Diamond 

کانسیلر جنتل تاچ بلک دایموند مای در کنار بافتی سبک، پوشش‌دهی بسیار مناسبی دارد. این کانسیلر به دلیل فرمولاسیون خوب و خاصیت رطوبت‌رسانی، خاصیت ضد چروک داشته و بدون به جا گذاشتن هیچ‌گونه رد چروکی روی پوست، به‌خوبی روی آن می‌نشیند و ظاهری عالی به جا می‌گذارد.

رنگ‌بندی این کانسیلر محدود به سه رنگ است؛ اما سه رنگی که پرکاربرد هستند و به نیاز افراد زیادی پاسخ می‌دهند. اگر برای کاهش رنگ جای جوش، لک روی پوست و حتی تیرگی دور چشم به دنبال کانسیلر مناسبی هستید، این مدل مناسب شما است.  از خواص مهم این کانسیلر می‌توان به خاصیت ضد چروک، ضد پف و همچنین جلوگیری از پیری پوست اطراف چشم اشاره کرد.

کانسیلر جنتل تاچ بلک دایموند مای جز کانسیلرهای مقرون‌به‌صرفه دسته‌بندی می‌شود که در کنار کیفیت خوب، هزینه نسبتا کمی برای خرید آن پرداخت خواهید کرد.

۳. کانسیلر مایع شون سری Appealing

کانسیلر شون مدل Appealing
کانسیلر شون سری Appealing

حالا نوبت به معرفی محصول با ترکیبات طبیعی و گیاهی رسیده است؛ یعنی کانسیلر مایع شون سری Appealing. اگر دنبال کانسیلری با بافت سبک و نرم اما پوشانندگی قوی هستید که خاصیت مرطوب‌کنندگی و نرم‌کنندگی هم داشته باشد، این محصول از برند شون را برای خرید در نظر داشته باشید.

این کانسیلر حاوی روغن بادام و ضد باکتری است. از تاثیراتی که روی پوست دارد می‌توان به بهبود وضعیت پوست، پوشش تیرگی و کبودی دور چشم، کاهش چین و چروک دور چشم، تامین رطوبت مورد نیاز پوست، خاصیت ضد چروک و محو کردن خطوط ریز زیر چشم اشاره کرد. این کانسیلر همچنین باعث جلوگیری از ایجاد حساسیت پوستی می‌شود. این مدل کانسیلر شون دارای ماندگاری و کیفیت بالا است.

۴. کانسیلر قلمی این لی

کانسیلر قلمی اینلی
کانسیلر قلمی برند اینلی

کانسیلرهای قلمی همیشه طرفداران خاص خود را دارند. برای بعضی از افراد استفاده از این مدل کانسیلرها راحت‌تر و از نظر آن‌ها کانسیلرهای قلمی پرکاربردتر هستند.

برند اینلی نمونه کانسیلر قلمی ایرانی را تولید کرده که در کنار بافت سبک خود قدرت پوشانندگی بالایی دارد. دو تا از ویژگی‌های خاص و متفاوت این کانسیلر نسبت به سایر مدل‌های ایرانی، خاصیت محافظت از پوست در اشعه‌های UVA و UVB و همچنین بهبود جریان خون مویرگی است. این کانسیلر مناسب برای استفاده روزانه است و مصرف آن به افرادی که دارای پف و تیرگی دور چشم یا خشک و چروکیدکی پوست دور چشم هستند پیشنهاد می‌شود. کانسیلر قلمی اینلی دارای خواص آبرسان و مرطوب‌کنندگی بوده و به همین خاطر مصرف آن به افراد دارای پوست خشک پیشنهاد می‌شود.

۵. کانسیلر پریم مدل Corpex Trio Active

کانسیلر Corpex Trio Active برند پریم
کانسیلر برند پریم مدل Corpex Trio Active

گفته شده که برای تولید کانسیلر پرایم مدل Corpex Trio از SPF25 استفاده شده و به همین خاطر این محصول از پوست در برابر آفتاب از پوست محافظت می‌کند. از ویژگی‌های خاص و برجسته این کانسیلر می‌توان به پوشش بالای آن، ضد التهاب بودن، حاوی آنتی اکسیدان بودن و همینطور خاصیت آبرسانی آن اشاره کرد.

شما می‌توانید برای کاهش و بهبود چین و چروک و همچنین رفع پف و ورم اطراف چشم‌ها از کانسیلر پریم مدل Corpex Trio کمک بگیرید. 

بهترین کانسیلرهای خارجی برای پوست خشک

از نظر بعضی افراد کانسیلرهای خارجی کیفیت و دوام بیشتری نسبت به کانسیلرهای ایرانی دارند. به همین خاطر د‌ر این قسمت بهترین و محبوب‌ترین کانسیلرهای خارجی مناسب پوست خشک‌ را به شما معرفی کرده‌ایم. 

۱. کانسیلر نارس مدل radiant creamy

رنگ‌بندی کانسیلر برند نارس مدل radiant creamy
کانسیلر برند نارس مدل radiant creamy

اولین مورد از کانسیلرهای باکیفیت و‌ محبوب خارجی را با محصولی از برند نارس شروع می‌کنیم. محصولی با تناژ رنگی زیاد که نه‌تنها به‌عنوان کانسیلر کاربرد دارد، بلکه از آن برای کانتور کردن قسمت‌های مختلف صورت هم استفاده می‌شود. 

پوشانندگی این کانسیلر متوسط بوده، اما ماندگاری آن بالا است. اگر برای پوشاندن تیرگی دور چشم، کاور و پوشش قرمزی‌های روی پوست و حتی جای جوش و کم کردن خطوط و چین و چروک‌های پوستی به دنبال یک محصول آرایشی خوب هستید، این مدل از کانسیلرهای نارس را خریداری و امتحان کنید.

۲. پرایمر و کانسیلر ۲ در ۱ برند کریستین دیور مدل Fix It

کانسیلر ۲*۱ برند کریستین دیور Fix It
کانسیلر ۲ در ۱ برند کریستین دیور مدل Fix It

Fix It Colour نخستین کانسیلر رنگی چندکاره قلمی از برند دیور بوده که دارای چندین ویژگی بسیار خاص است. Fix It یک کانسیلر قلمی با دو کارایی متفاوت بوده که می‌توان از آن در نواحی مختلف صورت استفاده کرد. برای رفع عیب‌های مربوط به رنگ پوست صورت، اطراف چشم و خطوط لب می‌توانید از این کانسیلر استفاده کنید. همچنین می‌توانید از این کانسیلر زیر کرم پودر هم استفاده کنید. در قسمت مرکزی این کانسیلر ساختار پودری نرمی است که مثل یک پرایمر و زیرساز، نقش برطرف‌کننده چین و چروک و خطوط ریز پوست را دارد. می‌توان از آن برای پر کردن خطوط پوست استفاده کرد.

کانسیلر ۲ در ۱ Fix It دیور دارای چهار رنگ سبز، زرد، زرد پرتقالی و آبی است. برحسب نیاز خود و با توجه به لکه پوستی خود، بهترین رنگ آن را انتخاب کنید.

۳. کانسیلر برند تارت

کانسیلر برند Tarte shape
کانسیلر برند تارت مدل shape

تارت، سومین کانسیلر خارجی ما در این مقاله است که حتما تاکنون یک بار اسمش به گوش هر فردی خورده است. محصولی باکیفیت که متاسفانه اشکال تقلبی آن هم در بازار پخش شده است. کانسیلر تارت در کنار خاصیت مرطوب‌کنندگی خود، پوششی یکدست و مات ایجاد می‌کند. ظاهر پوست پس از استفاده از این کانسیلر هرگز خشک به نظر نمی‌رسد و خطوط پوست کاملا محو می‌شوند. این کانسیلر دارای خاصیت ضد آب با ماندگاری ۱۲ ساعته است. 

می‌توان از این‌ محصول برای از بین بردن حلقه‌های تیره دور چشم استفاده کرد. برای استفاده آن کافیست کانسیلر را مستقیما روی پوست زیر چشم‌ بزنید و با استفاده از یک اسفنج یا برس کانسیلر آن را روی پوست ناحیه مورد نظرتان پخش کنید.

۴. کانسیلر مایع رر بیوتی

کانسیلر برند رر بیوتی
کانسیلر رر بیوتی

کانسیلر مایع Rare Beauty خاصیت روشن‌‌نندگی داشته و می‌توان از آن برای رفع سیاهی پوست اطراف چشم استفاده کرد. کانسیلر برند رر بیوتی محصولی مناسب برای افراد دارای پوست حساس است.

این محصول در عین کیفیت بالای خود معمولا در دسته برندهای لوکس طبقه‌ندی نمی‌شود؛ اما باید گفت به دلیل تولید محصولاتی با کیفیت بالا، بسیار محبوب بوده و طرفداران خاص خود را دارد.

۵. کانسیلر دابل ویر استی لودر

رنگ‌بندی کانسیلر دابل ویر استی لودر
کانسیلر دابل ویر برند استی لودر

کانسیلر دابل ویر استی لودر در مجموع بی‌عیب به نظر می‌رسد. درباره ویژگی‌های خاص آن می‌توان به میزان ماندگاری ۲۴ ساعته آن اشاره کرد. بافتی سبک دارد که با آن احساس راحتی خواهید داشت. همچنین پس از استفاده از این کانسیلر پوستی بدون خط و چروک خواهید داشت.

کانسیلر دابل ویر استی لودر دارای اثر ماتی فوق‌العاده است و پس‌ از گذشت ساعت‌ها از زمان استفاده آن، بی‌نقص روی صورت باقی می‌ماند. این کانسیلر حاوی مواد معدنی و نرم‌کننده برای حفظ کیفیت روی پوست است. بدون روغن، بدون چربی، ضد آب و مقاوم در برابر تعریق و رطوبت است که این ویژگی‌ها آن را به یک کانسیلر محبوب و با کیفیت تبدیل کرده است.

۶. کانسیلر مایع ونیش ایبراش اورگلس Apricot

کانسیلر ونیش ایبراش اورگلس مدل Apricot
کانسیلر ونیش ایبراش اورگلس Apricot

کانسیلر مایع ونیش ایبراش اورگلس Apricot ضد آب، بسیار سبک و دارای قدرت پوشانندگی بالا است. این کانسیلر تا ۱۶ ساعت پوست را یکدست و درخشان نگه می‌دارد. همچنین می‌تواند ظاهر منافذ و خطوط ریز را بهبود بخشد و رنگ پوست را یکنواخت کند. اگر برای از بین بردن حلقه‌های تیره اطراف چشمانتان، لکه‌ها و سایر عیوب پوست دنبال یک کانسیلر با قدرت پوشانندگی بالا هستید که سطحی صاف و طبیعی به جا بگذارد، این کانسیلر مناسب شما است.

۷. کانسیلر برند میبلین مدل آنتی ایج

کانسیلر آنتی ایج میبلین
کانسیلر میبلین

کانسیلر معروف برند میبلین که در حال حاضر تقلبی آن هم به‌وفور در بازار پیدا می‌شود، برای رفع حلقه‌های تیره دور چشم و رفع خطوط ریز اطراف چشم استفاده می‌شود. این محصول باکیفیت یکی از پرطرفدارترین کانسیلرهای موجود در بازار است که در انواع رنگ‌ها تولید شده است. برای باز کردن درب این محصول کافی است اپلیکاتور را بچرخانید تا کانسیلر روی اسفنج سر خود پخش شود. ممکن است برای اولین استفاده لازم باشد چند بار این کار را تکرار کنید تا تمام اسفنج به کانسیلر آغشته شود.

۸. کانسیلر کوساس

کانسیلر برند کوساس
کانسیلر برند کوساس

یک کانسیلر فوق‌العاده کرمی با پوشش متوسط و توانایی هیدراته نگه داشتن پوست و یک درخشان‌کننده عالی برای پوست است. این مدل کانسیلر برای پوست‌های حساس بسیار ایمن است.

از این محصول به منظور کاهش حلقه‌های تیره اطراف چشم، هایپرپیگمانتاسیون، قرمزی و لکه‌های پوستی استفاده می‌شود. همچنین از آن برای کاهش خطوط و چین و چروک‌ها پوستی هم می‌توان استفاده کرد.

بهترین کانسیلر برای پوست خشک را از کجا بخریم؟

بهترین کانسیلرهای مناسب برای پوست خشک را با بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت می‌توانید از وبسایت ترب خریداری کنید. به جز این، امکان پیدا کردن نزدیک‌ترین فروشگاه‌های لوازم آرایشی با توجه به موقعیت مکانی شما هم وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود، هم خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید و هم به شکل حضوری.

نتیجه‌گیری

براساس اطلاعات گفته‌شده در این مقاله می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که در بین تنوع زیادی که بین کانسیلرهای خارجی و ایرانی وجود دارد، کانسیلرهای خارجی نه‌تنها کاور و کیفیت بالاتری دارند، بلکه با وجود قیمت بالا، تنوع رنگی بسیار گسترده‌ای دارند که نکته قابل توجه خرید آن‌ها است. 

برندهای ایرانی هم توانسته‌اند در رقابت با بازار خارجی محصولات متنوع و باکیفیتی تولید کنند. بعضی از برندها رنگ‌بندی محدودی دارند که ممکن است برای مشتریان محدودیت ایجاد کنند؛ اما به‌طور کلی اگر هزینه خرید کانسیلرهای خارجی برایتان زیاد است، می‌توانید از بین محصولات ایرانی معرفی‌شده، گزینه‌های کاربردی و با کیفیت خوبی برای خرید داشته باشید.

پرسش های متداول در مورد بهترین کانسیلر برای پوست خشک

آیا کانسیلر مات برای پوست خشک مناسب است؟

برای پوست خشک‌ خود به سراغ یک کانسیلر مایع با بافت مات نروید؛ زیرا خشکی پوست‌ را بیشتر نمایان می‌کند.

کدام کانسیلر میبلین برای پوست خشک بهترین انتخاب است؟

کانسیلر Instant Age Rewind میبلین یک کانسیلر عالی برای پوست‌های خشک است.

چگونه رنگ پوستم را برای کانسیلر بدانم؟

در نور طبیعی، به ظاهر رگ‌های خود در زیر پوست نگاه کنید. رگه‌های سبز یا آبی مایل به سبز نشان‌دهنده ته‌رنگ گرم هستند، در حالی که رگه‌های آبی یا بنفش، ته‌رنگ سرد را نشان می‌دهند. اگر نمی‌توانید تشخیص دهید که رگ‌های شما سبز یا آبی هستند، احتمالاً ته‌رنگ خنثی دارید.

آیا کانسیلر مایع برای پوست خشک بهتر است؟

برای پوست‌های خشک، کانسیلرهای کرمی یا مایع با خاصیت آبرسانی را انتخاب کنید.

برای استفاده از کانسیلر بیوتی بلندر بهتر است یا براش؟

به‌عنوان یک قاعده کلی، زمانی که می‌خواهید از فرمول‌های مایع استفاده کنید اسفنج انتخاب بهتری است. از طرف دیگر، زمانی که می‌خواهید کاربرد دقیقی داشته باشید و با محصولات پودری کار می‌کنید، به سراغ براش بروید.

🔗 منابع: Makeupstudio | medium

نازنین افشار
نازنین افشار

من نازنین هستم؛ فارغ‌التحصیل رشته مهندسی پزشکی از دانشگاه آزاد تهران. از ۱۳۹۸ به شکل جدی فعالیتم رو در حوزه محتوا و بازاریابی محتوایی شروع کردم. امروز بعد از چند سال نوشتن محتوا در زمینه‌های مختلف، چیزهای زیادی به دست آوردم که از داشتنشون خوشحالم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *