راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ سری M؛ بررسی مدل‌های پرطرفدار

سری M از گوشی سامسونگ، با تمرکز بر باتری‌های قدرتمند و نمایشگرهای باکیفیت، گزینه‌ای عالی برای کسانی است که به دنبال گوشی‌هایی با عمر باتری بالا و عملکرد قابل‌قبول هستند. در این مطلب، شما را با بهترین گوشی‌های این سری آشنا کرده و مزایا و معایب هر مدل را بررسی خواهیم کرد.

بررسی گوشی های سری M سامسونگ

این سری که به طور ویژه برای بازار هند طراحی شده، با تغییراتی در سری A، به‌عنوان یک گزینه قابل‌بررسی در بازار ایران هم شناخته شده است. اگرچه گوشی‌های سری M و F سامسونگ پس از مدتی از معرفی سری A به بازار عرضه می‌شوند، اما باتوجه‌به قابلیت‌هایی مانند پشتیبانی از شبکه 5G، باتری پرظرفیت‌تر و دوربین‌های چندگانه، انتخاب جذابی برای کاربران ایرانی هستند. با این حال، به دلیل واردات کمتر و کمبود لوازم جانبی، دسترسی به برخی مدل‌های این سری در بازار ایران ممکن است با چالش‌هایی همراه باشد. در ادامه سه مدل پرطرف‌دار سری M سامسونگ را بررسی می‌کنیم.

۱. گوشی موبایل سامسونگ مدل گلکسی M14 5G

گوشی سامسونگ گلکسی M14 با رنگ آبی روشن
Samsung Galaxy M14 
ویژگی مشخصات
صفحه‌نمایش (ابعاد، حداکثر نرخ نوسازی، نوع)۶.۶ اینچ، ۹۰ هرتز، PLS LCD
تراشه (Chipset)Exynos 1330
پردازنده گرافیکی (GPU)Mali-G68 MP2
 سیستم‌عامل (OS)اندروید ۱۳
رم ۴/۶ گیگابایت
حافظه داخلی۶۴/۱۲۸ گیگابایت
دوربین (اصلی+ اولتراواید+ تشخیص عمق)۵۰+۲+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی۱۳ مگاپیکسل
باتری۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، ۱۵ وات/۲۵ وات (مخصوص هند)

سامسونگ M14 5G با طراحی ساده و یکپارچه‌ای از جنس پلاستیک مات، ظاهری چندان جذاب و مدرن ندارد و یادآور مدل‌های قدیمی‌تر سری A سامسونگ است. پنل پشتی با انحنای ملایم، ارگونومی مناسبی دارد، اما جنس پلاستیک استفاده شده چندان حس کیفیت بالایی را منتقل نمی‌کند.

در بخش دوربین، شاهد یک ماژول سه‌گانه عمودی هستیم که طراحی آن شباهت زیادی به مدل A14 سامسونگ دارد. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، عملکرد قابل‌قبولی در شرایط نوری مناسب ارائه می‌دهد، اما در نور کم، کیفیت عکس‌ها کاهش می‌یابد. دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی آن هم عملکرد متوسطی دارد.

صفحه‌نمایش ۶.۶ اینچی PLS LCD با رفرش ریت ۹۰ هرتز، روشنایی متوسطی دارد و رنگ‌ها به‌اندازه پنل‌های AMOLED زنده نیستند. حاشیه‌های اطراف نمایشگر هم نسبتاً زیاد هستند و دوربین سلفی در یک ناچ قطره‌ای جای گرفته است.

یکی از نقاط قوت گلکسی ام ۱۴، باتری پرظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن است که شارژدهی بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. بااین‌حال، سرعت شارژ ۱۵ واتی چندان سریع نیست و همچنین شارژر در جعبه گوشی قرار ندارد.

در بخش سخت‌افزاری، از تراشه Exynos 1330 استفاده شده که تنها عملکرد قابل‌قبولی را در انجام کارهای روزمره و بازی‌های سبک ارائه می‌دهد. رابط کاربری One UI Core 5.1 نیز تجربه‌ای روان و بدون لگ را فراهم می‌کند.

در نهایت اگر در این بازه قیمتی فقط به دنبال یک گوشی با ظرفیت باتری بالا و پشتیبانی از شبکه 5G هستید، گوشی M14 می‌تواند یک انتخاب تقریباً مناسب باشد، در غیر این صورت از سری A سامسونگ می‌توانید انتخاب‌های بسیار بهتری با هزینه مشابه داشته باشید.

  • باتری قدرتمند
  • عملکرد پردازشی مناسب
  • پشتیبانی نرم‌افزاری قابل‌قبول
  • پشتیبانی از شبکه 5G
  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • دارای جک ۳.۵ میلی‌متری صدا
  • طراحی قدیمی با بدنه‌ای از جنس پلاستیک
  • صفحه‌نمایش LCD با روشنایی کم
  • سرعت شارژ پایین
  • کیفیت دوربین متوسط
  • کیفیت اسپیکر مونو (تکی) متوسط
  • کمبود لوازم جانبی در بازار ایران
  • ارزش خرید پایین نسبت به برخی رقبا

این گوشی در دو نسخه 4G و 5G عرضه شده که از نظر ظرفیت باتری و تراشه با یکدیگر تفاوت دارند و در بقیه موارد مشابه هستند.

این گوشی با مشخصات کاملاً مشابه A05s و A14 و همچنین قیمت نزدیک به A15، ارزش خرید پایینی دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید این گوشی را دارید، به مدل‌های سری A سامسونگ سر بزنید.

در مقایسه با سری M، سری A با تنوع بیشتر در قیمت و امکانات، گزینه‌های اقتصادی و مقرون به صرفه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم حتما مطلب بهترین گوشی‌های سری A سامسونگ را مطالعه کنید.

۲. گوشی موبایل سامسونگ مدل گلکسی M34

گوشی سامسونگ گلکسی M34 با رنگ نقره‌ای
Samsung Galaxy M34 
ویژگی مشخصات
صفحه‌نمایش (ابعاد، حداکثر نرخ نوسازی، نوع)۶.۵ اینچ، ۱۲۰ هرتز، Super AMOLED 
تراشه (Chipset)Exynos 1280
پردازنده گرافیکی (GPU)Mali-G68
 سیستم‌عامل (OS)اندروید ۱۳
رم ۶/۸ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت
دوربین (اصلی+ اولتراواید+ تشخیص عمق)۵۰+۸+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی۱۳ مگاپیکسل
باتری۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، ۲۵ وات

سامسونگ گلکسی M34، با طراحی‌ای که ترکیبی از نسل‌های قبلی و جدید سری M است، وارد بازار شده است. طراحی پشتی گوشی با لنزهای دوربین هم‌تراز با بدنه، ظاهری متفاوت به آن بخشیده است. بااین‌حال، جنس پلاستیکی بدنه و حاشیه‌های نسبتاً زیاد صفحه‌نمایش، حس یک گوشی میان‌رده را منتقل می‌کند.

صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی Super AMOLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز، تصاویر باکیفیت و روانی را ارائه می‌دهد. روشنایی بالا و رنگ‌های زنده از دیگر ویژگی‌های مثبت این صفحه‌نمایش هستند.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، عکس‌های با جزئیات قابل‌قبولی ثبت می‌کند و لرزش‌گیر اپتیکال هم در شرایط نوری کم به بهبود کیفیت عکس‌ها کمک می‌کند.

سامسونگ M34 به تراشه Exynos 1280 مجهز شده است که عملکرد مناسبی را در انجام کارهای روزمره و اجرای بازی‌های سبک ارائه می‌دهد. باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم مانند سایر گوشی‌های این سری، یک نقطه قوت است و می‌تواند تا یک روز و نیم با استفاده معمولی، شارژدهی کند.

  • ساختار محکم و باکیفیت
  • صفحه‌نمایش AMOLED با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی
  • دوربین اصلی خوب
  • داشتن جک ۳.۵ میلی‌متری
  • باتری قدرتمند و پرظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • حسگر اثر انگشت سریع و قابل‌اعتماد
  • پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدت
  • عملکرد قابل‌قبول تراشه اگزینوس ۱۲۸۰
  • نداشتن گواهی مقاومت در برابر آب و گردوغبار
  • سرعت شارژ پایین
  • مصرف بالای انرژی در هنگام کار سنگین
  • کیفیت پایین لنز ماکرو و اولترا واید 
  • اسپیکر مونو (تکی)

سامسونگ گلکسی M34 با مشخصات نزدیک به A34 و A35 با قیمت پایین‌تر، ارزش خرید نسبتاً خوبی دارد. البته باید به خاطر داشته باشید که ممکن است در پیداکردن لوازم جانبی برای این مدل با مشکل مواجه شوید.

۳. گوشی موبایل سامسونگ مدل گلکسی M54

گوشی سامسونگ گلکسی M54 با رنگ نقره‌ای
Samsung Galaxy M54
ویژگی مشخصات
صفحه‌نمایش (ابعاد، حداکثر نرخ نوسازی، نوع)۶.۷ اینچ، ۱۲۰ هرتز، Super AMOLED Plus
تراشه (Chipset)Exynos 1380
پردازنده گرافیکی (GPU)Mali-G68 MP5
 سیستم‌عامل (OS)اندروید ۱۳
رم ۸ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت
دوربین (اصلی+ اولتراواید+ تشخیص عمق)۱۰۸+۸+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی۳۲ مگاپیکسل
باتری۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، ۲۵ وات

سامسونگ گلکسی M54، یکی از اعضای جدید خانواده M سامسونگ، با تمرکز بر ارائه یک تجربه کاربری همه‌جانبه و مشخصات فنی قابل‌قبول، به دنبال جذب طیف گسترده‌ای از کاربران است.

طراحی M54 ترکیبی از طراحی تخت و منحنی است که آن را از نسل‌های قبلی سری M متمایز می‌کند. بدنه پلاستیکی مات با بافت خاص، به گوشی ظاهری مدرن‌تر بخشیده؛ اما حس لوکس بودن را چندان منتقل نمی‌کند؛ اما ابعاد گوشی مناسب است و به‌راحتی در دست جای می‌گیرد.

صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی Super AMOLED Plus، یکی از نقاط قوت این گوشی است که با رنگ‌های زنده و دقیق و کنتراست بالا، تجربه بصری لذت‌بخشی را ارائه می‌دهد. رفرش ریت ۱۲۰ هرتز هم باعث می‌شود تا انیمیشن‌ها و اسکرول‌کردن صفحات به‌صورت روان انجام شود.

سامسونگ برای گلکسی M54 از یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده کرده است که در شرایط نوری مناسب، عکس‌های با کیفیت خوبی ثبت می‌کند. لنز اولترا واید نیز برای عکاسی از مناظر وسیع مناسب است، اما لنز ماکرو کیفیت چندان بالایی ندارد. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز عملکرد قابل‌قبولی دارد.

 تراشه Exynos 1380 به‌کاررفته در این گوشی، عملکرد روان و روانی را در انجام کارهای روزمره و بازی‌های سبک ارائه می‌دهد. همچنین باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، یکی از نقاط قوت این گوشی است و می‌تواند تا یک روز و نیم با استفاده معمولی، شارژدهی کند.

  • صفحه‌نمایش  باکیفیت
  • عمر باتری طولانی
  • عملکرد قابل‌قبول تراشه
  • دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با کیفیت
  • رابط کاربری روان
  • طراحی قدیمی
  • کیفیت ساخت متوسط
  • نداشتن شارژر در جعبه
  • حذف جک ۳.۵ میلی‌متری
  • کمبود لوازم جانبی در بازار ایران

به دلیل واردات محدود این گوشی، هنوز نمی‌توان درباره ارزش خرید آن صحبت کرد؛ اما در صورت عرضه با قیمت نزدیک و یا پایین‌تر از A35، می‌توان گفت این گوشی ارزش خرید بالایی دارد. در حال حاضر به‌جای M54، می‌توان گلکسی A35 یا با افزایش بودجه A55 از سری A سامسونگ را در نظر گرفت.

در مطلب دیگری از بلاگ ترب ، تعدادی از بهترین مدل‌های سری A و M سامسونگ را مورد بررسی قرار داده‌ایم. پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید گوشی اقتصادی با ارزش خرید بالا را دارید، مطلب راهنمای خرید گوشی سامسونگ ارزان قیمت را از دست ندید.

گوشی سامسونگ را از کجا بخریم؟

باتوجه‌به اینکه سری M سامسونگ به طور خاص برای بازار هند طراحی شده و واردات آن به ایران به‌صورت محدود انجام می‌شود، ممکن است پیداکردن برخی مدل‌ها و لوازم جانبی آن‌ها با چالش همراه باشد. بااین‌حال، با استفاده از موتور جستجوی پیشرفته ترب، می‌توانید به‌راحتی مدل‌های موجود در بازار ایران را پیدا کرده و با مقایسه قیمت و مشخصات فنی، بهترین گزینه را انتخاب کنید. ترب بزرگ‌ترین موتور جستجوی محصولات در ایران است و انواع مدل‌های گوشی سامسونگ را با بهترین قیمت در اختیار شما قرار می‌دهد.

 علاوه بر این، با انتخاب فروشندگانی که دارای نشان ضمانت ترب هستند، از ارسال قطعی کالا، عدم مغایرت محصول و سالم‌بودن کالا اطمینان حاصل خواهید کرد. اگر به هر دلیلی تمایل به خرید حضوری دارید، می‌توانید از طریق بخش ترب من شهر خود را انتخاب کرده و فروشندگان حضوری محصولات موردنظر را پیدا کنید. به‌این‌ترتیب، خرید گوشی سامسونگ از طریق ترب، به‌صورت آنلاین یا حضوری، با خیالی آسوده امکان‌پذیر است.

جمع‌بندی

سری M سامسونگ با تمرکز بر ارائه گوشی‌هایی با باتری قدرتمند و قیمت مناسب، برای بازار هند طراحی شده است. این گوشی‌ها با مشخصات فنی قابل‌قبولی مانند صفحه‌نمایش بزرگ و باکیفیت، دوربین‌های چندگانه و عملکرد مناسب در انجام کارهای روزمره، توانسته‌اند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند. در این مطلب ۳ مدل پرطرف‌دار سری M سامسونگ را معرفی و به بررسی مزایا و معایب آنها پرداختیم.

در نهایت، تصمیم‌گیری برای خرید گوشی موبایل از سری M سامسونگ به نیازها و اولویت‌های شخصی شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک گوشی با باتری قدرتمند و عملکرد قابل‌قبول هستید و حاضرید با برخی محدودیت‌ها از جمله کمبود لوازم جانبی کنار بیایید، سری M می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مدل گوشیتاریخ عرضهنوع نمایشگرحداکثر نرخ نوسازیتراشهدوربین اصلیدوربین سلفیباتری حداکثر توان شارژحداکثر رزولوشن فیلم‌برداریپشتیبانی از 5Gحسگر اثر انگشتجک ۳.۵ میلی‌مترینوع اسپیکر
M14۲۰۲۳
PLS LCD
۹۰ هرتزExynos 1330۵۰ مگاپیکسل۱۳ مگاپیکسل
۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
۱۵ وات1080pکنار گوشیمونو (تکی)
M34۲۰۲۳Super AMOLED۱۲۰ هرتزExynos 1280۵۰ مگاپیکسل۱۳ مگاپیکسل۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
۲۵ وات4Kکنار گوشیمونو (تکی)
M54۲۰۲۳
Super AMOLED Plus
۱۲۰ هرتزExynos 1380۱۰۸ مگاپیکسل۳۲ مگاپیکسل۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
۲۵ واتٰ4Kکنار گوشیاستریو (دوگانه)

پرسش های متداول در مورد گوشی‌های سری M سامسونگ

بهترین مدل سری M سامسونگ کدام است؟

در حال حاضر، Galaxy M34 به دلیل عملکرد خوب و قیمت مناسب از بهترین مدل‌های سری M سامسونگ محسوب می‌شود.

گوشی‌های سری M سامسونگ برای چه افرادی مناسب است؟

گوشی‌های سری M برای افرادی مناسب است که به دنبال گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه با باتری بزرگ و عملکرد خوب برای استفاده روزمره هستند.

تفاوت اصلی سری M و سری A سامسونگ چیست؟

به‌طورکلی سری A، گوشی‌های میان‌رده با طراحی و ویژگی‌های پیشرفته‌تر محسوب می‌شوند، درحالی‌که سری M گوشی‌های اقتصادی مختص بازار هند هستند.

دانیال طبایی
دانیال طبایی

من دانیال هستم و از چیدن کلمات در کنار هم برای خلق متنی خواندنی و مفید، لذت می‌برم. معتقدم که نویسنده محتوا نقشی فراتر از معمار واژگان دارد، برای همین همیشه در تلاشم تا با ارتقای مهارت‌ها و دانش خود در زمینه‌های مختلف، محتوای باکیفیت و ارزشمندی برای مخاطبانم خلق کنم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *