رازهای تشخیص اصل بودن پرایمر مک که هیچ‌کس به شما نمی‌گوید!

مک (MAC) یکی از محبوب‌ترین و گران‌قیمت‌ترین برندهای لوازم آرایشی است که بازار محصولات فیک و تقلبی آن هم بسیار گرم است. قیمت این محصولات، برای کسانی که می‌خواهند با هزینه کم‌تری از این لوازم آرایشی لوکس استفاده کنند، وسوسه‌کننده است؛ اما گاهی اوقات، برخی از سودجویان محصولات فیک را به قیمت محصولات اصل می‌فروشند. خرید این محصولات تقلبی نه‌تنها دور ریختن پول است، بلکه حاوی موادی هستند که برای پوست ضرر دارند. به همین دلیل، با تهیه این مطلب راه‌های تشخیص اصل بودن پرایمر مک را به شما می‌گوییم تا دچار چنین مشکلاتی نشوید.

۱. تشخیص اصل بودن پرایمر مک از روی بسته بندی

جعبه پرایمر اصلی و تقلبی مک کنار هم
در محصولات تقلبی، معمولا نوشته‌ها بزرگ‌تر یا دارای هایلایت یا رنگ متفاوت هستند.

تمام محصولات آرایشی مک از جمله پرایمرهای این برند، دارای بسته‌بندی مشابهی هستند. جعبه‌ها و محفظه‌های محصولات آرایشی مک تقریبا همیشه به رنگ مشکی کمی براق با لوگوی سفید هستند. لوگو هم در مرکز محصول و با حروف بزرگ و یک فونت شیک و خاص حک می‌شود. لوازم آرایش و پرایمرهای تقلبی مک، دارای بسته‌بندی مشکی یا خاکستری مات هستند و گاهی اوقات، همه حروف لوگوی آن‌ها بزرگ نیست یا فونت متفاوتی دارد یا در مرکز محصول نیست.

همچنین در برخی از مواقع، لوگوی پرایمرهای تقلبی مک، چه روی بسته‌بندی و چه روی محفظه محصول، کج چاپ می‌شود. شما باید به تفاوت‌های نوشته‌های روی بسته‌بندی دقت کنید. احتمال وجود غلط املایی در پرایمر تقلبی مک نیز وجود دارد. حتی ترتیب اطلاعات هم در محصولات MAC اهمیت دارد؛ چیزی که در محصولات فیک به آن توجه نمی‌شود.

پرایمرهای تقلبی مک در بسته‌بندی‌های مات و بی‌کیفیت عرضه می‌شوند که لوگوی آن‌ها کشیده و نامناسب است؛ درحالی‌که نمونه‌های اصل، دارای بسته‌بندی براق‌تر با اکلیل‌های ریز هستند که کمی درخشش به آن‌ها می‌بخشد.

۲. بوی پرایمر اصلی مک

لوازم آرایشی مک، بوی خاص خود را دارند که یک رایحه شیرین و ملایم شبیه وانیل است. این بو در پرایمرهای مک هم وجود دارد. پرایمرهای تقلبی مک، معمولا بوی خوبی ندارند؛ چراکه با مواد باکیفیت درست نمی‌شوند و بوی پلاستیک یا بوی مواد شیمیایی، کاملا در آن‌ها قابل احساس است.

۳. اسم پرایمرهای اصلی مک

اسم و فونت پرایمر تقلبی و اصلی مک کنار هم
فونت پرایمرهای تقلبی مک، باریک‌تر و بی‌کیفیت‌تر است و بزرگ و کوچک بودن حروف در آن‌ها رعایت نمی‌شود.

تمامی پرایمرهای مک، اسم منحصربه‌فرد خود را دارند؛ مثل Frosted Blur Primer یا Strobe Cream. یکی از راه‌های ساده تشخیص اصل بودن پرایمر مک، این است که به دسته‌بندی پرایمرهای مک در وبسایت رسمی این شرکت مراجعه کنید و به دنبال اسم محصول مورد نظر خود بگردید.

در راهنمای خرید پرایمر، تمامی نکاتی را که قبل از خرید پرایمر باید به آن‌ها توجه داشته باشید، بررسی کرده‌ایم.

حتی می‌توانید اسم محصول مورد نظر خود را در سایت رسمی MAC جستجو نمایید. اگر محصولی معتبر از برند مک باشد، با انجام این جستجو، به صفحه خرید محصول هدایت خواهید شد. اگر هم تقلبی باشد، در سایت رسمی این شرکت وجود نخواهد داشت. البته، گاها مشاهده شده که پرایمرهای تقلبی مک هم از اسم واقعی و رسمی محصولات اصل استفاده کنند. بنابراین، دیدن اسم محصول در وب‌سایت مک، تضمینی بر اصل بودن آن نیست؛ ولی اگر محصول مورد نظر را در وب سایت مک پیدا نکردید، مطمئن باشید که تقلبی است.

احتمال اینکه پرایمرهای تقلبی مک، حاوی مواد مضر و غیرمجاز باشند بسیار زیاد است. این محصولات، می‌توانند باعث ایجاد آلرژی، قرمزی، خارش، التهاب و سایر مشکلات پوستی شوند؛ به‌ویژه برای افرادی که پوست حساس دارند.

۴. قیمت

طرح گرافیکی از لوازم آرایش مک در دستان یک خانم همراه با علامت دلار در کنار آن
همیشه به یاد داشته باشید که هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست.

محصولات برند مک، معمولا جزو لوازم آرایش گران‌قیمت بازار محسوب می‌شوند. قیمت پرایمرهای اصلی مک، معمولا بین ۲۰ تا ۶۰ دلار است. اگرچه ممکن است برخی از سودجویان محصولات فیک را به قیمت محصولات اصلی بفروشند، اما اگر پرایمری از برند مک پیدا کردید که زیادی ارزان بود، باید به آن شک کنید.

با این اوصاف، پرایمرهای ۵ و ۱۰ دلاری که با اسم MAC در بازار فروخته می‌شوند، قطعا تقلبی هستند. بهترین کار، این است که قیمت محصول مورد نظرتان را در سایت رسمی مک چک کنید.

۵. ترکیبات

برند لوازم آرایشی مک به استفاده از ترکیبات و مواد اولیه باکیفیت در محصولات خود که برای پوست مفید هستند، افتخار می‌کند. بدیهی است که اصلی‌ترین دلیل ارزان بودن پرایمرهای تقلبی مک، ترکیبات و مواد به‌کاررفته نامرغوب آن‌ها است که باعث می‌شود قیمت تولید و فروش آن‌ها کم‌تر از محصولات اصل باشد.

شما با انجام یک تست ساده، می‌توانید از کیفیت لوازم آرایش خود مطمئن شوید. برای انجام این تست، مقداری از پرایمر را روی قسمت داخلی ساعد خود بزنید. پرایمرهای تقلبی مک، معمولا بافت کرمی‌تری دارند و باید مقدار بیشتری از آن‌ها را برای پوشاندن سطح پوست قرار دهید.

۶. محصول را تست کنید

طرح گرافیکی از تست لوازم آرایش مک
برای تشخیص اصل بودن پرایمر مک، آن را با انگشت خود یا براش مخصوص پرایمر، روی پوست تست کنید.

یکی دیگر از راه‌های رایج تشخیص اصل بودن پرایمر مک، تست کردن آن است. زمانی که در حال تست محصول مورد نظر خود هستید، باید به قوام و بافت آن دقت داشته باشید. پرایمرهای تقلبی، معمولا نرم‌تر یا کرمی‌تر از پرایمرهای اصل مک هستند.

اگر نمی‌خواهید انگشت‌تان به محصول آغشته شود، بهتر است این کار را با یک براش پرایمر انجام دهید. برای این منظور، براش را روی محصول بزنید تا موهای آن به اندازه کافی از محصول پوشیده شود و بتواند آن را به پوست شما منتقل کند.

یکی دیگر از راه‌های تست پرایمر، این است که آن را روی دست خود بزنید. برای این کار، بعد از اینکه مقداری از محصول را روی انگشت خود زدید، آن را به آرامی روی قسمت داخلی ساعد خود بکشید؛ جایی که پوست نرم و بدون مو است. از این روش می‌توانید برای تست رنگ پرایمر استفاده کنید.

اگر نمی‌خواهید برای خرید پرایمر زیاد هزینه کنید و از طرفی هم می‌خواهید یک پرایمر اصل و باکیفیت داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ برندهای ایرانی بروید که در مطلب بهترین پرایمر ایرانی معرفی کرده‌ایم.

۷. به رنگ‌دهی پرایمر توجه کنید

طرح گرافیکی از تست لوازم آرایش مک روی قسمت داخلی ساعد دست
رنگ پرایمرهای اصلی مک، با یک بار کشیدن روی دست مشخص می‌شود.

محصولات تقلبی مک، معمولا رنگ‌دهی کم‌تری نسبت به محصولات اصل این برند دارند و برای اینکه رنگ آن کاملا مشخص شود، باید دو بار یا بیشتر آن‌ها را روی سطح پوست خود بکشید. برای اینکه تفاوت محصول اصل و تقلبی را کاملا احساس کنید، بهتر است آن‌ها را کنار هم قرار دهید.

۸. تصاویر محصول

طرح گرافیکی از درخشش بسته‌بندی پرایمر اصلی و تقلبی مک
عکس محصولات باید به‌قدری باکیفیت باشد که بتوانید درخشش جعبه و بسته بندی پرایمر اصل را به وضوح ببینید.

اگر پرایمر را به صورت آنلاین و غیرحضوری سفارش می‌دهید، به تصاویر آن کاملا دقت کنید. در این تصاویر، جزئیات اهمیت زیادی دارند. اگر برچسب‌ها، خود محصول و نوشته‌های آن را به‌طور واضح مشخص باشند، احتمال اینکه فروشگاه مورد نظر معتبر باشد، بسیار زیاد است؛ اما اگر به هر دلیلی مطمئن نیستید، بهتر است از خرید از آن فروشنده خودداری کنید.

۹. از فروشندگان معتبر خرید کنید

اسکرین‌شات از وب‌سایت رسمی لوازم آرایش مک
بهترین حالت، خرید مستقیم از طریق سایت رسمی برند MAC است.

در کنار بررسی ظاهری محصول و تصاویر آن، باید از معتبر بودن فروشنده مورد نظر نیز مطمئن باشید. قبل از خرید پرایمر مک از فروشندگان آنلاین، سابقه و اعتبار فروشگاه را بررسی کنید. نظرات خریداران قبلی را بخوانید و ببینید آیا از اصالت محصولات این فروشگاه رضایت داشته‌اند یا خیر.

نماد اعتماد الکترونیک فروشگاه را چک کرده و مطمئن شوید که مشخصات آن با مشخصات فروشگاه مطابقت داشته باشد. فروشگاه باید اطلاعات تماس واضح و دقیقی داشته باشد و آدرس، شماره تلفن و آدرس فیزیکی یا حداقل ایمیل واقعی و معتبر ارائه دهد. همچنین، می‌توانید از فروشنده بخواهید مجوز و برچسب اصالت محصول را به شما نشان دهد.

پرایمر اصل مک را از کجا بخریم؟

اگر نمی‌توانید به هر فروشگاه آنلاینی اعتماد کنید، سایت ترب این امکان را فراهم کرده تا با فروشگاه‌های معتبر آشنا شوید. ترب، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا هر کدام از پرایمرهای مک یا سایر لوازم آرایشی اصل این برند را از فروشندگان معتبر خریداری کنید.

ترب به‌عنوان یک موتور جستجو، به شما امکان می‌دهد قیمت پرایمرهای مک را در چندین فروشگاه آنلاین مقایسه نمایید. همچنین می‌توانید نظرات خریداران را بخوانید تا ببینید آیا از اصالت محصولات این فروشگاه‌ها راضی بوده‌اند یا خیر.

کلام آخر

طرح گرافیکی از لوگوی تقلبی و اصل مک روی یکی از محصولات آن
تفاوت لوگوی اصلی و تقلبی مک

هنگام خرید پرایمر مک به بسته‌بندی، لوگو، چاپ نوشته‌ها و سایر جزئیات ظاهری محصول دقت کنید. همچنین، بهتر است محصول را روی پوست خود تست و رنگ، بافت و ماندگاری آن را با نمونه‌های اصل مقایسه نمایید. برای تشخیص اصل بودن پرایمر مک، از فروشندگان معتبر خرید کنید و در صورت خرید آنلاین، از معتبر بودن نماد اعتماد الکترونیک و مجوزهای فروشگاه مطمئن شوید.

با رعایت نکات ارائه‌شده در این مقاله، می‌توانید احتمال خرید پرایمر مک تقلبی را به حداقل برسانید و از یک محصول باکیفیت و اصل لذت ببرید. لطفا نظرات و تجربیات خود را در مورد خرید پرایمر اصل مک در بخش نظرات این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش های متداول در مورد تشخیص اصل بودن پرایمر مک

از کجا بفهمیم پرایمر مک اصل است؟

با بررسی لوگو و ترکیبات محصول، می‌توان تشخیص داد که محصول خریداری‌شده تقلبی است یا خیر. همچنین، نام محصول را در وب‌سایت مک جستجو کنید تا ببینید وجود دارد یا خیر. با بو کردن محصول نیز می‌توان متوجه بوی شیمیایی یا کهنگی آن شد.

استفاده از پرایمر تقلبی مک چه خطری دارد؟

استفاده از پرایمر تقلبی مک خطرات متعددی برای سلامتی و زیبایی پوست شما به همراه دارد. آلرژی و تحریک پوست، جوش و آکنه، خشکی و پوسته‌پوسته شدن پوست و حتی مسمومیت در موارد نادر، برخی اثرات استفاده از پرایمر تقلبی مک است.

چرا بعضی از پرایمرهای مک بسیار ارزان هستند؟

هیچ ارزانی بی‌علت نیست. وقتی قیمت یک محصول به شکل غیرمنطقی ارزان است، مطمئن باشید یک جای کار ایراد دارد. اگرچه در نگاه اول، خرید این محصولات صرفه اقتصادی دارد، اما استفاده از آن‌ها می‌تواند خطرات متعددی برای سلامتی و زیبایی پوست شما داشته باشد.

لوازم آرایشی مک ساخت کجاست؟

لوازم آرایشی مک، عمدتا ساخت آمریکا و کانادا هستند. البته، این برند فقط یک یا دو شعبه ندارد و شعبه‌های آن در سراسر دنیا فعالیت می‌کنند. به همین دلیل، برخی از لوازم آرایشی آن ساخت ایتالیا یا برخی دیگر از کشورهای اروپایی هستند. لوازم آرایش تقلبی مک هم عمدتا ساخت چین هستند.

🔗 منابع: verified | wikihow

عرفان رحیمی صادق
عرفان رحیمی صادق

من فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی هستم و از سال ۹۴ تولید محتوا رو شروع کردم. اوایل، از زمانی که تولید محتوا رو جدی‌تر دنبال کردم، درهای جدیدی به روم باز شد و با افراد مهمی تو این عرصه آشنا شدم که سعی کردم از هر کدوم یه چیزایی یاد بگیرم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *