۵ روش تشخیص بی بی کرم اصل و تقلبی؛ از جعبه تا بوی محصول

محصولات محبوب و مفیدی نظیر بی بی کرم، همیشه در معرض خطر دست‍کاری و تولید نمونه‌های تقلبی بوده‌اند. این محصولات به دلیل پوشانندگی ملایم، خاصیت مرطوب‌کنندگی پوست و محافظت در برابر آفتاب خواهان زیادی دارند. اما متاسفانه، نسخه‌های تقلبی آن‌ها هم در بازار بسیار زیاد است که نه‌تنها خواص و فواید BB کرم اصل را ندارند، بلکه سلامت پوست شما را هم به خطر می‌اندازند. لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با راهکارهای آسان و کاربردی برای تشخیص بی بی کرم اصل و تقلبی آشنا شوید.

نحوه تشخیص بی بی کرم اصل از تقلبی

تشخیص بی بی کرم اصل از تقلبی، اهمیت زیادی دارد. چرا که به دلیل ارزش بسیار سلامت پوست، نباید آن را با استفاده از محصولات تقلبی به خطر بیندازید. روش‌های مختلفی برای تشخیص محصولات تقلبی و اصل وجود دارد که عبارتند از توجه به:

  • بسته‌بندی
  • خود محصول
  • قوام و پوشش روی پوست
  • بوی بی بی کرم
  • قیمت بی بی کرم

تشخیص BB کرم اصل در برندهای مختلف، کمی متفاوت است. با توجه به اینکه ما در این مقاله برند Etude House را انتخاب کردیم، ممکن است برخی از شیوه‌ها در برند مورد نظر شما نتیجه ندهد. اما کلیت شیوه‌های تشخیص، یکسان خواهد بود.

۱. چگونه بی بی کرم اصل را از روی بسته‌بندی تشخیص دهیم؟

جعبه بی بی کرم اصل در کنار محصول تقلبی
سمت راست محصول اصل و سمت چپ محصول تقلبی

به تصویر فوق خوب نگاه کنید! به نظر شما کدام یک اصل است؟ در تصویر بالا، دو نسخه تقلبی و اصل بی بی کرم برند Etude House را مشاهده می‌کنید که در نگاه اول، به نظر می‌رسد نمونه سمت چپ واقعی است. در صورتی که اینطور نیست. زیرا لوگوی آن، مشابه بسته‌بندی قدیمی BB کرم‌ها است و Etude House در سایر محصولات خود از همین لوگو استفاده می‌کند.

اما نکته اینجا است که مارک اتود هاوس، امروزه دیگر از این لوگو در محصولات بی بی کرم‌ خود استفاده نمی‌کند. همچنین، اگر دقت کنید نمونه سمت راست دارای انعکاس مرواریدی است که در نور بهتر دیده می‌شود و طرح‌های توری شکل زیبا و یکدستی در بالا و پایین جعبه به چشم می‌خورد. فونت، لوگو و ستاره‌های اطراف آن در محصول سمت چپ یکدست نیست که نشان از تقلبی بودن آن دارد.

اگر نمی‌دانید بی بی کرم را چطور باید استفاده کرد، ما طرز استفاده و اینکه اصلا بی بی کرم چیست و چه مزایا و معایبی دارد را در مطالب قبلی وبلاگ ترب توضیح داده‌ایم.

تفاوت جعبه بی بی کرم تقلبی با اصل از نمای بالا
سمت راست محصول اصل و سمت چپ محصول تقلبی

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، برای مشخص کردن رنگ BB کرم در نسخه تقلبی، فقط یک برچسب روی جعبه زده شده، در صورتی که در نسخه اصلی، رنگ محصول روی خود جعبه به صورت کاملا واضح و شفاف چاپ شده است.

تفاوت جعبه بی بی کرم تقلبی با اصل از نمای کناری
سمت راست محصول اصل و سمت چپ محصول تقلبی

در تصویر فوق واضح است که بی بی کرم فیک، جعبه بلندتری دارد.

برای آن دسته از افرادی که پوست خشک دارند، ما بهترین بی بی کرم برای پوست خشک را در مطالب قبلی معرفی کرده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

۲. نحوه تشخیص بی بی کرم اصل از طریق خود محصول

بی بی کرم تقلبی در کنار محصول اصل
سمت چپ محصول تقلبی است.

بی بی کرم اصل را از روی خود محصول هم می‌توان تشخیص داد. اول اینکه بدنه نمونه تقلبی براق است و اگر آن را در دست بگیرید، سفت بودن آن را کاملا احساس می‌کنید؛ به طوری که کرم به سختی از آن بیرون می‌آید. در حالی‌که بی بی کرم اصل Etude House مات است. ولی درست مانند جعبه خود، تیوپ کرم هنگام برخورد با نور، انعکاس مرواریدی دارد.

رنگ درپوش بی بی کرم اصل باید سیاه باشد. درپوش نارنجی رنگی که در بی بی کرم فیک وجود دارد، استحکام و دوام کافی را ندارد و به نظر می‌رسد اگر فقط یک بار روی زمین بیفتد، به راحتی ترک می‌خورد.

تفاوت سری بی بی کرم اصل و تقلبی
سمت راست محصول اصل است.

از روی سری خود محصول هم می‌توان به تقلبی یا اصل بودن آن پی برد. سری به کار رفته در نسخه اصلی زاویه نرم و صافی دارد، در حالی که زاویه سری بی بی کرم تقلبی تیزتر و نخراشیده است.

اگر پوست شما چرب است و زیاد جوش می‌زند، ما بهترین بی بی کرم برای پوست چرب را معرفی کرده‌ایم تا در انتخاب محصول مناسب به شما کمک کنیم.

۳. تشخیص بی بی کرم فیک با تست محصول (قوام و پوشش)

تست بی بی کرم تقلبی روی دست
بی بی کرم تقلبی روی دست

نمونه تقلبی بی بی کرم که در تصویر فوق نشان داده شده، دارای دانه‌های ریز و کوچکی است و به نظر نمی‌رسد که با مایع ترکیب شود.

تست بی بی کرم اصلی روی پوست دست
بی بی کرم اصل روی پوست دست

همانطور که مشاهده می‌کنید، بی بی کرم اصل، بافت کاملا یکدستی دارد و اصلا دانه‌دانه نیست. این مسئله نشان می‌دهد که از بافت و قوام خوبی هم برخوردار است.

بی بی کرم تقلبی زیر نور فلش
بی بی کرم تقلبی با نور فلش

اگر کمی از بی بی کرم تقلبی را روی دست خود بزنید و با نور فلش از آن عکس بگیرید، مشاهده می‌کنید که حس چرب و ضخیم بودن دارد. ضمن اینکه غیریکدست بودن آن نیز کاملا واضح و مشخص است.

بی بی کرم اصل زیر نور فلش
بی بی کرم اصلی با نور فلش

اگر این‌بار با فلش از بی بی کرم اصلی عکس بگیرید، صاف و یکدست بودن آن را کاملا احساس می‌کنید. واضح است که کاملا سبک و طبیعی بوده و حالت پودری دارد.

۴. بوی بی بی کرم اصل

بوی بی بی کرم اصل، معمولا ملایم، مطبوع و با رایحه‌ای از گل‌ یا میوه‌ است. همچنین، نمونه‌های اصلی بوی تند، زننده یا شیمیایی ندارند. در صورتی‌که این موارد در نمونه‌های تقلبی به چشم می‌خورد. گاهی اوقات هم ممکن است بوی الکل، مواد شیمیایی، یا پلاستیک به مشام برسد.

به یاد داشته باشید که بوی بی بی کرم می‌تواند به مرور زمان تغییر کند. اگر بی بی کرم شما بوی نامطبوعی پیدا کرد، بهتر است از استفاده از آن خودداری کنید. چراکه نشان‌دهنده تقلبی بودن یا فاسد شدن آن است و در صورت استفاده، عواقب جدی برای پوست شما به همراه خواهد داشت.

۵. تشخیص بی بی کرم اصل و تقلبی از روی قیمت

بی بی کرم‌ها در برندهای مختلف با قیمت‌های گوناگونی به بازار عرضه می‌شوند. این اختلاف قیمت به عوامل متعددی مانند مواد اولیه، کیفیت تولید، برند و غیره بستگی دارد. متاسفانه برخی از افراد سودجو، بی بی کرم‌های تقلبی را با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسانند تا مشتریان را فریب دهند. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید. اگر قیمت به‌طور غیرعادی پایین یا بالا بود، به اصل بودن آن شک کنید و در انتها، به یاد داشته باشید اگرچه گران بودن همیشه به معنی اصل بودن نیست، اما هیچ ارزانی هم بی‌علت نیست.

بی بی کرم اصل را از کجا بخریم؟

برای خرید انواع مدل‌ها و برندهای بی بی کرم اصل، می‌توانید به سایت ترب مراجعه کنید. ترب، امکان مقایسه محصولات مختلف و قیمت آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد تا محصول مورد نظر خود را با بهترین قیمت و شرایط تهیه کنید. اگر به فروشندگان آنلاین اعتماد ندارید، فروشندگانی که دارای نشان ضمانت ترب هستند را انتخاب کنید.

این فروشندگان سابقه طولانی و درخشانی در سایت ترب دارند و میزان رضایت کاربران هم از آن‌ها بالاست. با این حال، اگر کالای خریداری شده از آن‌ها مشکل خاصی داشته باشد که فروشنده قبول نکند، می‌توانید وجه پرداختی را از خود ترب پس بگیرید. همچنین با مراجعه به قسمت ترب من، می‌توانید فروشندگان حضوری کالای مورد نظرتان را در اطراف محل زندگی خود پیدا کنید.

کلام آخر

در این مقاله، همراه شما بودیم تا راهکارهای آسان و کاربردی برای تشخیص بی بی کرم اصل از تقلبی را بررسی کنیم. برای تشخیص بی بی کرم اصل از تقلبی، می‌توانید به جعبه و خود محصول دقت کنید. همچنین، با تست محصول و از روی بوی آن هم می‌توانید متوجه اصل یا فیک بودن آن بشوید. در نهایت، اگر قیمت یک محصول زیادی ارزان یا گران بود هم باید به اصالت آن شک کنید.

پرسش های متداول در مورد تشخیص BB کرم اصل از تقلبی

از کجا بفهمیم یک بی بی کرم تقلبی است؟

در اکثر اوقات از روی قیمت غیرمنطقی و خیلی ارزان، بسته‌بندی نامرغوب با چاپ بی‌کیفیت و کم‌رنگ، بافت غیرطبیعی و بوی تند الکل یا شیمیایی، می‌توان بی بی کرم اصل را از تقلبی تشخیص داد.

چه راهی برای جلوگیری از خرید بی بی کرم فیک وجود دارد؟

بی بی کرم‌های اصل معمولا قیمت بیشتری دارند. شما همچنین باید به بسته‌بندی، رنگ، بافت و بوی آن هم دقت کنید. در نهایت، تنها کاری که از دستتان بر می‌آید، خرید از فروشندگان معتبر و قابل اطمینان است.

🔗 منبع: whereisrosie

عرفان رحیمی صادق
عرفان رحیمی صادق

من فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی هستم و از سال ۹۴ تولید محتوا رو شروع کردم. اوایل، از زمانی که تولید محتوا رو جدی‌تر دنبال کردم، درهای جدیدی به روم باز شد و با افراد مهمی تو این عرصه آشنا شدم که سعی کردم از هر کدوم یه چیزایی یاد بگیرم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *