چرا موهای من با دکلره رنگ باز نمی‌کنند؟

بسیاری از خانم‌ها با این سوال رایج مواجه هستند: چرا موهای من با دکلره رنگ باز نمی‌کنند؟ دلایل متعدد و زیادی برای این سوال وجود دارد. بررسی جنس و ضخامت مو، استفاده از محصولات باکیفیت دکلره و مدت زمان ماندگاری، تعدادی از روش‌های رفع مشکل روشن نشدن مو با دکلره هستند.

دلایل باز نشدن رنگ مو با دکلره

زمانی که پودر دکلره نمی‌تواند تاثیری بر روی رنگدانه‌های مو بگذارد، دلیلی پشت آن وجود دارد که پیدا کردن آن دلیل گاهی می‌تواند برعهده یک متخصص و گاهی برعهده دانش خود شما باشد. به همین خاطر با شناخت این دلایل می‌توانید مهارت‌ها و اطلاعات خود را درباره دکلره مو بیشتر کنید. در ادامه به مهم‌ترین دلایل عدم باز شدن رنگ مو با دکلره، اشاره خواهیم کرد تا در مراحل بعد درباره هریک از آن‌ها به صورت مفصل‌تر بپردازیم:

  • نوع مو
  • کیفیت محصول
  • ضخامت و بافت مو
  • وجود رنگ‌های گیاهی بر مو
  • زمان دکلره بر روی مو
  • انتخاب اشتباه رنگ مو

۱. نوع مو و رنگ نگرفتن آن با دکلره

یکی از دلایل مهم در پاسخ به این سوال که چرا موهای من با دکلره رنگ باز نمی‌کنند؟ نوع مو است. اگر موهای تیره و طبیعی دارید، باید بدانید که روشن کردن آن کمی دشوارتر از موهای روشن و خرمایی رنگ است. به دلیل فیبر زیادی که در موهای طبیعی وجود دارد و همچنین رنگ تیره آن که می‌تواند کار را به شدت سخت و زمان‌بر کند. پس باید قبل از هر چیزی مدت زمان لازم برای باقی ماندن دکلره روی مو مشکی را به طور دقیق بررسی کنید.

باید از اکسیدان ۱۲ درصد با پودر دکلره باکیفیت و قوی برای رنگ کردن موهای تیره استفاده کنید. همچنین باید در طول این مراحل صبر داشته باشید تا مو به مواد دکلره واکنش نشان دهد و رنگ تیره آن به روشن تغییر کند.

۲. کیفیت محصول

اکسیدان ۹ درصد و ۱۲ درصد برای باز کردن پیگمنت مو است. به همین خاطر اگر از اکسیدان تاریخ مصرف گذشته یا با درصد کمتر استفاده کنید، امکان باز نشدن رنگدانه‌های مو وجود دارد. در ضمن کیفیت محصول (پودر دکلره) از جمله عواملی است که می‌تواند در رنگ نگرفتن مو تاثیر قابل توجهی بگذارد. برای خرید اکسیدان ۹ الی ۱۲ درصد می‌ توانید سری به سایت ترب بزنید تا علاوه بر مشاهده جدول ویژگی محصول، از بهترین قیمت انواع اکسیدان نیز مطلع شوید.

۳. ضخامت مو

موی بلوند شده در دست خانم

چرا موهای من با دکلره رنگ باز نمی‌کنند؟ اگر از محصولات باکیفیت و اکسیدان ۹ درصد استفاده می‌کنید، اگر نوع رنگ موهای خود را می‌شناسید و تمامی مراحل را بادقت انجام می‌دهید؛ اما باز هم به رنگ موی بلوند نمی‌رسید، باید ضخامت و بافت مو را بررسی کنید. مواد دکلره بر روی موهای ضخیم و زبر دیرتر از موهای نازک اثر می‌کند.

۴. رنگ‌های گیاهی و عدم باز شدن رنگ مو

رنگ‌های گیاهی همچون حنا، وسمه، قهوه، حنا هندی و غیره، ماندگاری بسیار بالایی بر روی مو دارند. در واقع رنگ‌های نام برده شده به فولیکول‌های مو نفوذ می‌کنند؛ به همین خاطر رنگ‌های شیمیایی حتی دکلره نمی‌تواند بر روی مو به راحتی تاثیر بگذارد. دکلره کردن روی موهایی که به رنگ حنایی، شرابی و مشکی هستند، کار سختی است. بعد از حذف رنگ گیاهی از مو، اکنون نوبت دکوپاژ یا دکلره است.

اگر می‌خواهید بدانید، دکلره روی ریزش مو اثر دارد یا خیر، حتما این مطلب را مطالعه کنید: آیا دکلره باعث ریزش مو می‌شود؟

۵. مدت زمان دکلره

چرا موهای من با دکلره رنگ باز نمی‌کنند و هیچ تغییری در آن به وجود نمی‌آید؟ یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند بر روشن شدن موهای شما تاثیر بگذارد، زمان ماندن مواد دکلره است. اگر به اندازه کافی صبر نکنید و فوری موهای خود را بعد از چند دقیقه بشویید، رنگدانه موهای شما باز نمی‌شود. به این ترتیب، بهتر است با شکیبایی به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه وارد مرحله آبکشی نشوید تا موی شما به پایه لازم برای رنگساژ برسد.

۶. انتخاب اشتباه رنگ مو

یکی از دلایل رنگ نگرفتن مو با دکلره، انتخاب اشتباه رنگ مو در مقایسه با پایه فعلی مو است. ابتدا باید رنگ موی فعلی خود را با رنگ مویی که می‌خواهید دربیاورید، مقایسه کنید. اگر موی شما رنگ مشکی یا به‌طور کلی تیره باشد و بعد بخواهید آن را به رنگ بلوند یخی دربیاورید، تقریبا غیرممکن است. به این ترتیب در وهله اول رنگ انتخابی را طوری برگزینید که شدنی باشد.

راهکارهای جلوگیری از رنگ نگرفتن مو با دکلره

رنگ کردن موهای خانم با فرچه سفید

پیش از این با دلایل عدم باز نشدن رنگ مو اطلاعات جدیدی به دست آوردید. اکنون باید درباره یکسری از راهکارهایی که می‌تواند موی دکلره نشده را نجات دهد، اطلاعات تازه‌ای کسب کنید تا باتوجه به آن بتوانید موهای خود را در خانه دکلره کنید. راهکارهای جلوگیری از رنگ نگرفتن مو با دکلره، عبارتند از:

  • استفاده از محصولات باکیفیت و قوی
  • ترکیب درست پودر دکلره و اکسیدان
  • بررسی مداوم موها در حین اعمال دکلره
  • صبر و حوصله فراوان برای دکلره مو
  • استفاده از ماسک‌های تقویت‌کننده بعد از آبکشی

اگر قصد دارید خودتان موهایتان را دکلره کنید، حتما آموزش دکلره در خانه را که پیش از این آماده کرده‌ایم بخوانید.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی پرسش مهم، چرا موهای من با دکلره رنگ باز نمی‌کنند؟ پرداختیم تا با دلایل عدم رنگ پذیری مو با مواد دکلره آشنا شوید. نوع مو، ضخامت و بافت مو، انتخاب اشتباه رنگ مو، کیفیت محصول و زمان ماندن دکلره ر روی مو، از جمله عواملی است که بر روی رنگ نگرفتن موها تاثیرگذار هستند. سعی کنید حتما تمامی این نکات را رعایت کنید تا مشکل روشن نشدن موهای شما حل شود.

پرسش های متداول در مورد رنگ نگرفتن مو بعد از دکلره

مدت زمان باقی ماندن دکلره بر روی موها چقدر است؟

بهتر است دکلره را بین ۳۰ الی ۴۰ دقیقه روی موهای خود نگه‌ دارید تا رنگ موهایتان روشن شود.

برای موهای تیره از چه درجه اکسیدان باید استفاده شود؟

بهتر است برای موهای تیره از اکسیدان ۹ یا ۱۲ درصد استفاده شود؛ زیرا موهای مشکی نسبت به موهای خرمایی دیرتر روشن می‌شوند.

آیا می‌توان مو مشکی را به رنگ‌های خیلی روشن مانند یخی تبدیل کرد؟

خیر، موهای تیره به علت اینکه رنگ پذیری کمی دارند، نمی‌توان انتظار داشت با انجام یکبار دکلره به پایه‌های رنگی خیلی روشن مانند یخی برسند.

شقایق گیگلو
شقایق گیگلو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *