علت یخ زدن داخل یخچال هیمالیا؛ از این مشکل برای همیشه خلاص شوید!

در حال حاضر یخچال‌های نسل جدید دارای فناوری نوفراست است؛ اما در برخی مواقع باز هم دچار برفک می‌شود. علت یخ زدن داخل یخچال هیمالیا چیست؟ دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد، برای مثال خرابی نوفراست یا شل شدن لاستیک یخچال مواردی هستند که در نهایت سبب می‌شود تا درون یخچال برفک یا یخ‌زدگی ایجاد شود.

چرا صفحه داخل یخچال هیمالیا یخ می‌زند؟

علت یخ زدن صفحه داخل یخچال هیمالیا چیست؟ دلایل مختلف و متعددی وجود دارد که اغلب به خاطر ورود هوای گرم و مرطوب به داخل یخچال است. هوای گرم باعث عملکرد نادرست سیستم سرمایشی می‌شود. به این ترتیب قبل از هرگونه اقدامی باید لاستیک دور در یخچال را بررسی کنید تا اگر خراب شده بود، به سرعت آن را تعویض کنید.

به این ترتیب، علت یخ زدن داخل یخچال هیمالیا همان نفوذ هوای گرم بیرون است که منجر به یخ زدن صفحه داخل یخچال فریزر می‌شود. در ضمن خرابی قطعات الکترونیکی برد، تنظیم نبودن دمای یخچال، از کار افتادن ترموستات و مسدود شدن دریچه تخلیه آب می‌تواند از جمله دلایل یخ زدن صفحه داخل یخچال باشد که تعمیر آن نیاز به یک تکنسین حرفه‌ای دارد.

علت یخ زدن داخل یخچال هیمالیا

مواد غذایی قرار گرفته در فریز یخچال
ورود هوای مرطوب و گرم محیط بیرون باعث یخ زدن فریزر می‌شود.

علت یخ زدن داخل یخچال هیمالیا بدون برفک؛ خرابی قطعات، ورود هوای مرطوب و گرم محیط بیرون است. اگر از یخچال‌های قدیمی استفاده کرده باشید، به خوبی با برفک زدن یخچال و یخ زدن صفحه آن به صورت مدام آشنایی دارید؛ اما یخچال هیمالیا قابلیت نوفراست(یخ زدایی یا برفک زدایی به‌طور خودکار) دارد.

حتما مطالعه کنید: مشکلات یخچال هیمالیا؛ ۶ مشکل رایجی که قابل حله!

به همین خاطر عموما باید هوای سرد(بین ۲ الی ۵ درجه سانتی گراد) در جریان باشد. البته در صورتی که یخچال شروع به برفک زدن کرد یا موادغذایی بیش از حد منجمد شدند، باید به سراغ شناسایی علت یخ زدن یخچال هیمالیا رفت تا زودتر مشکل برطرف شود! در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر، به ۶ دلیل که ممکن است باعث یخ زدن یخچال‌های جدید شود، خواهیم پرداخت.

۱. نصب نادرست یخچال هیمالیا

مهم‌ترین علت یخ زدن داخل یخچال هیمالیا بدون برفک، نصب نادرست است. همچنین اگر یخچال کنار یک منبع حرارتی، مکان‌های گرم مثل اجاق گاز قرار بگیرد یا نور خورشید مستقیم به آن برخورد داشته باشد، امکان کاهش دما و در نتیجه یخ زدن صفحه یخچال هیمالیا وجود دارد. در این شرایط باید جای یخچال را عوض کنید، قبل از اینکه به‌طور کامل از کار بیافتد.

۲. مسدود شدن دریچه‌های تخلیه آب

از دیگر دلایل یخ زدن برفک‌های داخل یخچال نوفراست هیمالیا، مسدود شدن دریچه تخلیه آب است. برفک یخچال وقتی ذوب می‌شود، باید کم کم از طریق دریچه تخلیه آب بیرون برود. اگر دریچه دچار گرفتگی یا انسداد شدید شود، لایه ضخیمی از یخ، صفحه یخچال هیمالیا را می‌پوشاند. در این شرایط باید از یک متخصص کمک گرفت تا هرچه زودتر این مشکل برطرف شود.

۳. خرابی سیستم نوفراست

برفک‌های فراوان در طبقات فریزر خالی
سیستم نوفراست برای جلوگیری از برفک زدن به صورت خودکار فعالیت دارد.

اگر با علائمی مثل برفک روبه‌رو شدید، به سراغ علت یخ زدن صفحه داخل یخچال هیمالیا بروید تا هرچه زودتر برای تعمیر آن اقدام کنید! سیستم نوفراست هیمالیا برای جلوگیری از برفک زدن به صورت خودکار است تا مانع از خرابی و یخ‌زدگی یخچال شود. گاهی سرمای بیش از حد یخچال که باعث منجمد شدن موادغذایی و تغییر طعم آن‌ها می‌شود، از خرابی سیستم نوفراست است.

۴. خرابی لاستیک دور در یخچال

یکی از دلایل رایج یخ زدن یخچال هیمالیا، خرابی لاستیک است. در واقع نواری که دور در یخچال قرار گرفته برای این است که هوای محیط وارد یخچال نشود و سیستم سرمایشی آن را از کار نیندازد. لاستیک دور در یخچال هیمالیا، مثل یک عایق عمل می‌کند. به این ترتیب اگر خراب شود، امکان یخ زدن محیط داخل یخچال وجود دارد. در این شرایط بحرانی باید چه‌کار کرد؟ برای جلوگیری از برفک و یخ‌زدگی، لاستیک دور در یخچال را عوض کنید تا مانع از یک آسیب جدی و خسارت بیشتر شوید.

۵. عدم تنظیم دمای یخچال هیمالیا

دمای مناسب داخل یخچال، بین ۲ الی ۵ درجه سانتی‌گراد است. اگر دمای یخچال هیمالیا را تنظیم نکرده باشید، ممکن است هوای بیش از حد سرد تولید شود و مواد غذایی داخل یخچال شروع به یخ زدن کند. به این ترتیب در صورتی که با علائمی مثل برفک یا یخ زدن صفحه یخچال مواجه شدید، ابتدا دمای محیط را بررسی کنید.

اگر می‌خواهید بدانید برای حفظ تازگی مواد غذایی، باید درجه یخچال روی چند باشد؟ این مطلب را بخوانید.

۶. خرابی ترموستات

علت یخ زدن داخل یخچال هیمالیا چیست؟ یکی از مهم‌ترین دلایل، خرابی ترموستات است. در واقع ترموستات نقش مهمی در برفک زدن داخل یخچال دارد. وظیفه این قطعه، تنظیم دمای محیط است و اگر ترموستات خراب شود، دمای محیط به سرعت پایین می‌رود و پدیده‌ای به اسم یخ‌زدگی اتفاق می‌افتد. در این شرایط باید ترموستات را عوض کنید تا دوباره یخچال هیمالیا مثل روز اول کار کند!

بهترین یخچال هیمالیا را از کجا بخریم؟

اگر یخچال شما قدیمی شده است و هرچند وقت یکبار دچار برفک و یخ‌زدگی می‌شود، به جای تعمیر آن، بهترین یخچال هیمالیا را با قیمت مناسب از ترب سفارش دهید. یخچال‌های هیمالیا، نوفراست هستند و جزو دستگاه‌های به‌روز و جدید، با قابلیت‌های متعدد محسوب می‌شود. از آنجایی که تنوع محصولات بالا است، ابتدا جدول مشخصات فنی یخچال هیمالیا در ترب را بررسی کنید و بعد محصول مورد نظر خود را به صورت اینترنتی سفارش دهید. خرید آنلاین یخچال هیمالیا به‌صرفه، راحت و با ضمانت است.

سخن پایانی

در این مطلب به صورت مفصل درباره علت یخ زدن داخل یخچال هیمالیا توضیحاتی ارائه دادیم تا در صورتی که با این مشکل مواجه شدید، به سرعت دمای آن را نگاه کنید و اگر دمای محیط یخچال بیش از حد پایین بود، آن را تعمیر کنید. همچنین برای خرابی ترموستات و لاستیک دور در، با یک تکنسین مجرب تماس بگیرید. البته یخچال‌های هیمالیا، نوفراست است و برفک زدایی خودکار دارد. با خرید این یخچال، امکان برفک زدن و یا تعمیر قطعات، کمتر است.

دلیل یخ زدنتوضیحات
نصب نادرستیخچال باید دور از منابع حرارتی و نور مستقیم خورشید نصب شود.
مسدود شدن دریچه‌های تخلیه آبانسداد دریچه تخلیه آب مانع خروج برفک می‌شود و باعث یخ زدن می‌گردد.
خرابی سیستم نوفراستخرابی این سیستم باعث یخ‌زدگی و منجمد شدن مواد غذایی می‌شود.
خرابی لاستیک دور در یخچاللاستیک دور در یخچال اگر خراب شود، هوای گرم وارد و باعث یخ زدن می‌شود.
عدم تنظیم دمای یخچالدمای مناسب ۲ تا ۵ درجه سانتی‌گراد است؛ عدم تنظیم صحیح ممکن است موجب یخ زدن مواد غذایی شود.
خرابی ترموستاتخرابی ترموستات باعث عدم تنظیم دما و در نتیجه یخ زدن می‌شود.
جدول علت علت یخ زدن داخل یخچال هیمالیا

پرسش های متداول در مورد یخ زدن داخل یخچال هیمالیا

علت یخ زدن داخل یخچال هیمالیا بدون برفک چیست؟

دلایل متعددی مثل مسدود شدن دریچه تخلیه آب، خرابی ترموستات، سنسورها و یا نصب نادرست یخچال هیمالیا وجود دارد.

دمای داخل یخچال باید چند باشد که یخ‌زدگی اتفاق نیافتد؟

دمای داخل یخچال هیمالیا باید بین ۲ تا ۵ درجه سانتی گراد باشد تا دچار برفک و بعد یخ‌زدگی نشود.

مهم‌ترین علت یخ زدن صفحه داخل یخچال هیمالیا چیست؟

فرسودگی و خراب شدن لاستیک دور در یخچال، از مهم‌ترین دلایل یخ‌ زدن صفحه داخل یخچال هیمالیا است.

شقایق گیگلو
شقایق گیگلو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *