آموزش دکلره در خانه که قبل از رنگ کردن مو باید بدانید!

اگر می‌خواهید موهای خود را بلوند کنید، باید از پودر دکلره کمک بگیرید. دکلره مو در خانه برای کسانی که به دنبال یک تغییر اساسی در چهره خود هستند کمک می کند. دکلره کردن مو در خانه نیازمند انتخاب یک پایه دکلره مناسب و ابزار مخصوص به دلکره در خانه است.

انتخاب پایه دکلره مو در خانه

اگر به دنبال تغییر ظاهری اساسی با رنگ مو هستید، باید ابتدا با روش‌های دکلره مو در خانه آشنا شوید. رنگ مویی که چند درجه از موی طبیعی خود شما روشن‌تر باشد، نیاز به دکلره کردن دارد. به همین خاطر انتخاب پایه دکلره مو برای اینکه پیگمنت‌های رنگی مو از بین برود تا به اصطلاح، رنگ روشن بر روی موها تاثیر بگذارد، بسیارمهم است.

توجه کنید که حتما باید از پایه دکلره مناسب رنگ مو انتخابی خود استفاده کنید تا در نهایت بتوانید رنگ مو مد نظر خود را داشته باشید.

به این ترتیب انتخاب پایه دکلره که به میزان روشن شدن موها کمک کرده و بر نحوه دکلره کردن مو و نتیجه‌بخش بودن آن تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد. در ضمن هرچه پایه دکلره بالاتر برود، موی شما روشن‌تر می‌شود. پایه دکلره از 1 تا 10 شماره‌گذاری شده است که در جدول زیر برای راهنمایی بیشتر خانم‌ها، درباره پایه دکلره بر اساس مو و رنگ دلخواه توضیحاتی داده شده است.

رنگ موی طبیعیرنگ موی دلخواهشماره پایه دکلره
قهوه‎‌ای روشنبلوند روشن یا بلوند زیتونیپایه 8-7
قهوه‌ای نه تیره و نه روشنفندقی تیره یا مسیپایه 9-8
قهوه‌ای تیرهبلوند روشن یا بلوند خاکستریپایه 10-9
بلوند تیرهبلوند خیلی روشن یا بلوند طلاییپایه 7-6
بلوند روشنبلوند پلاتینیپایه 10
پایه دکلره مناسب برای رنگ کردن مو در خانه

 مواد لازم برای دکلره مو در خانه

دلکره کردن مو در خانه با برس مشکی

مراحل دکلره مو در خانه شاید به نظر آسان بیاید؛ اما بدون شک با چالش‌هایی همراه است که فرد را ملزم به داشتن یک دستیار می‌کند. از آنجایی که از بین بردن پیگمنت‌های مو با آسیب‌هایی مثل سوختن مو یا کف سر همراه است، برای انجام دکلره مو در خانه باید کسی دستیار شما باشد تا به موهای پشتی سر بتواند مواد دکلره را بزند. بعد از احتیاط‌های لازم و توجه به موارد گفته شده در بخش بالا، نیاز به تهیه و آماده‌سازی مواد لازم برای دکلره مو است. در ادامه به مواد و ابزارهای لازم به منظور دکلره کردن مو در خانه می‌پردازیم:

  • قلم مو و کاسه رنگ
  • پودر دکلره
  • اکسیدان با حجم 20
  • حوله سر و دستکش پلاستیکی
  • ساعت برای محاسبه زمان دکلره
  • تونر یا شامپو بنفش

قبل از تهیه مواد لازم برای دکلره، حجم و اندازه موهای خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر حجم و اندازه موهای شما زیاد و بلند است، باید از 2 الی 3 بسته پودر دکلره استفاده کنید. همچنین اگر موهای قهوه‌ای تیره یا مشکی دارید، باید اکسیدان‌های قوی 12 درصد را خریداری کنید. به این ترتیب برای یافتن محصول معرفی شده با بهترین قیمت در ترب، به بخش لوازم آرایشی و بهداشتی مراجعه نمایید.

حتما بخوانید: مقدار پودر دکلره و اکسیدان؛ نکته‌ای مهم در داشتن یک رنگ مو زیبا

فرایند انجام دکلره مو در منزل

بعد از آماده‌سازی مواد لازم برای دکلره مو، نوبت انجام تست است. برای اینکه ببینید موهای شما تا چه حد تحمل مواد دکلره را دارد و تا چه درجه از پیگمنت‌های طبیعی مو از بین می‌رود، باید ابتدا مرحله تست را پشت سر بگذرانید تا با خیال راحت برای گذاشتن دکلره و رنگ مو؛ از مراحل لازم برای انجام دکلره پیروی کنید.

حتما مطالعه کنید: مدت زمان دکلره روی موی مشکی چقدر است؟

کاسه رنگ پلاستیکی، به همراه حوله، پودر دکلره و اکسیدان را کنار دست خود بگذارید و بعد به اندازه هر واحد پودر دکلره، حدود 2 واحد اکسیدان 6 درصدی بریزید. در ادامه به سه مرحله مهم نحوه دکلره کردن مو، به صورت جداگانه خواهیم پرداخت. برای خرید انواع پودر دلکره می‌توانید سایت ترب را بررسی کرده و بهترین قیمت‌ها را برای این محصولات مشاهده کنید.

1. تقسیم‌بندی موها برای انجام دکلره در خانه

برای اینکه مواد پودر دکلره و اکسیدان به تمامی موها برسد، باید قبل از ترکیب دکلره با اکسیدان، موهای خود را به چهار بخش تقسیم‌بندی کنید. بخش جلویی موها، پشت سر، از جلوی سر تا انتهای گوش‌ها و در آخر زیر موها که باید به درستی با چند کلیپس جمع شوند. بعد از تقسیم‌بندی مو نوبت مخلوط کردن اکسیدان و پودر دکلره است. از آنجایی که هوا اثر شیمیایی بر دکلره می‌گذارد، باید بعد از تقسیم‌بندی موها مواد لازم را باهم ترکیب کنید.

2. آغشته کردن موها با دکلره

در این مرحله باید با دقت تمام، به فاصله 1 الی 2 سانتی‌متر از کف سر، ساقه‌های مو را آغشته به مواد دکلره کنید. توجه داشته باشید که پودر دکلره و اکسیدان باید به اندازه حجم موهای شما باشد. از قبل مواد را داخل کاسه پلاستیکی رنگ بریزید و قلم مو را به دکلره آغشته کنید. در ضمن به تمامی تقسیم‌بندی‌هایی که از قبل بر روی موهای خود با کلیپس مشخص کرده‌اید، مواد دکلره بزنید و سپس با یک پلاستیک موهای خود را ببندید تا اکسیژن تاثیر رنگ مو را کم نکند. البته هر بیست دقیقه یکبار باید موهای خود را بررسی کنید که نسوخته باشد.

3. شستن موهای دکلره شده در منزل

آخرین مرحله از دکلره مو در خانه، شست‌وشو است. بعد از اینکه موهای خود را به مواد دکلره آغشته کردید، باید منتظر به پایه رسیدن موها(روشن شدن) باشید. بعد از اینکه مو به اندازه دلخواه بی‌رنگ شد، باید وارد مرحله آبکشی مو و شستن آن با تونر یا شامپو بنفش شوید. بعد از شستن موهای دکلره شده با تونر، لازم است موهای خود را با احتیاط سشوار کنید و بعد از اینکه کاملا خشک شد، رنگ یا رنگساژ دلخواه خود را بر روی موهای دکلره شده بگذارید.

نکات مهم برای دکلره مو در خانه

شستن موهای دلکره شده در خانه

دکلره مو در خانه، شاید ابتدا کاری سخت و دردسرساز به نظر بیاید؛ اما اگر هرچند وقت یکبار به یک تغییر زیاد احتیاج دارید و می‌خواهید با هزینه‌ای به‌صرفه موهای خود را روشن کنید؛ دکلره مو در منزل می‌تواند راهی کارساز برای شما باشد. البته برای اینکه بتوانید به نتیجه دلخواه خود برسید، باید با یکسری نکات مهم را رعایت کنید:

  • خرید دکلره و اکسیدان باکیفیت و مناسب با مو
  • شناخت جنس مو و انتخاب رنگ دلخواه قبل از دکلره
  • تهیه مواد لازم بهداشتی مثل دستکش و قلم مو برای دکلره
  • تست بخش کوچکی از مو با مواد دکلره و رنگساژ

سخن پایانی

بیشتر خانم‌ها هرچند وقت یکبار به دنبال یک تغییر مثبت در ظاهرشان هستند که کمترین هزینه را داشته باشد. برای دکلره کردن موی خود در منزل، باید مواد لازم مثل اکسیدان و پودر دکلره را تهیه کنید و بعد برای به پایه رساندن موهای خود، ابتدا رنگ دلخواه خود را از ترب سفارش دهید. بعد از خرید مواد لازم برای دکلره، باید مطابق با دستورالعمل، موهای خود را تقسیم‌بندی کنید و بعد از آغشته کردن موها به دکلره، منتظر بی‌رنگ شدن مو شوید. در مرحله آخر موهای خود را بشویید و با حرارت ملایم خشک کنید.

پرسش های متداول در مورد دکلره مو در خانه

دکلره مو در خانه به تنهایی امکان پذیر است؟

دکلره کردن مو در خانه به تنهایی انجام پذیر است اما ممکن است برای رنگ کردن قسمت‌های پشت مو دچار مشکل شوید.

آیا سوزش پوست سر هنگام دکلره طبیعی است؟

سوزش سر برای ۲۰ دقیقه پس از آغشته کردن مو به دکلره امری طبیعی است؛ اما اگر ادامه داشته باشد بهتر است سریع موهای خود را بشویید.

دکلره چند دقیقه باید روی مو سر باقی بماند؟

دکلره بر روی مو باید بین ۳۵ الی ۴۰ دقیقه باقی بماند تا بتواند اثردهی داشته باشد. البته این موضوع به جنس موهای شما نیز بستگی داشته و می‌تواند متغیر باشد.

شقایق گیگلو
شقایق گیگلو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *