نحوه استفاده از شامپو رنگ؛ کم‌دردسر و کم‌خرج!

شامپوهای رنگ مو، یکی از محصولات جدیدی است که برای رنگ کردن موها در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن مورد استفاده قرار می‌گیرند و از آن‌جایی که نحوه استفاده از شامپو رنگ بسیار آسان است، امروزه این محصولات طرفداران زیادی دارد. طی کردن مراحل ذکر شده در ادامه و توجه به طرز استفاده از شامپو رنگ، می‌تواند آسیب‌های احتمالی این شامپو برای سلامت پوست را به حداقل برساند.

چگونه از شامپو رنگ استفاده کنیم؟

زنی با دستکش در حال استفاده از شامپو رنگ موی بنفش
طرز استفاده از شامپو رنگ بسیار ساده است و درست مثل یک شامپوی عادی، باید آن را به موهای خود زده و سپس بشویید.

برای استفاده از شامپو رنگ، توصیه می‌شود مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. قبل از استفاده از شامپو رنگ، ابتدا موهای خود را با شامپوی معمولی بشویید تا موهای شما به خوبی تمیز شود.
  2. اکنون شامپو رنگ را با مقدار مشخصی آب ترکیب کنید تا به غلظت مورد نظر دست پیدا کند. هرچه ترکیب به دست آمده، غلیظ‌تر باشد، رنگ پررنگ‌تر و هرچه رقیق‌تر باشد، رنگ ملایم‌تری به موها می‌بخشد.
  3. ترکیب به دست آمده را با استفاده از دست یا براش مخصوص رنگ مو، روی موهای خود قرار دهید و همه موها را به خوبی با آن بپوشانید.
  4. بعد از گذشت مدت زمان ۵ دقیقه، موهای خود را به خوبی با آب بشویید. در این شرایط می‌توانید از یک نرم‌کننده مو هم استفاده کنید، اما شامپو کردن موها توصیه نمی‌شود. شست‌وشوی موها را تا جایی ادامه دهید که آب خارج شده از موها کاملا بی‌رنگ شود.

برای آن که نسبت به استفاده‌تان از شامپو رنگ آگاهی داشته باشید، مطلب مزایا و معایب استفاده از شامپو رنگ و بررسی این که شامپو رنگ ضرر دارد؟ را مطالعه کنید.

نحوه استفاده انواع مختلف شامپوهای رنگ

در ادامه به بررسی طرز استفاده درست از انواع شامپوهای رنگ می‌پردازیم.

طرز استفاده شامپو رنگ تونیکا

چندین شامپوی تونیکا در کنار هم در یک مغازه لوازم آرایش فروشی
شامپو تونیکا یکی از برندهای محبوب برای شامپو رنگ مو است.

برای استفاده از شامپو رنگ تونیکا، لازم است ابتدا از دستکش استفاده کنید. اگر برای اولین بار می‌خواهید از این محصول استفاده کنید، بهتر است روی سطح کوچکی از پوست خود امتحان کنید تا از سازش پوست خود با این محصول، مطمئن شوید. سپس مقدار مناسبی از شامپو رنگ را روی موهای مرطوب خود قرار دهید و آن‌ها را به خوبی شانه کنید تا به طور یکنواخت پخش شود. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه به آرامی آبکشی کنید.

اگر نمی‌خواهید موهای تیره‌ای داشته باشید، توصیه می‌شود زمان شست‌وشو را کوتاه‌تر کنید. در صورت استفاده روی موهای خشک بهتر است شامپو را با مقدار کمی آب رقیق کرده و سپس مورد استفاده قرار دهید.

طرز استفاده شامپو رنگ نقره ای

صورت نیمه مردی با موهای نقره ای
استفاده از شامپوهای رنگ نقره‌ای و طوسی، زیبایی خاصی به موها و چهره شما می‌بخشد.

در این بخش با نحوه استفاده از شامپو رنگ نقره‌ای آشنا می‌شویم.

  1. ابتدا مقدار کمی از شامپو رنگ را روی سطح کوچکی از پوست یا پشت گوش تست کنید.
  2. شامپو رنگ را می‌توان روی موهای خشک، مرطوب و خیس استفاده کرد.
  3. موهای خود را به کمک دستکش به شامپو آغشته کنید و سپس به کمک یک شانه دندانه درشت، رنگ را به طور یکنواخت در همه جا پخش کنید.
  4. به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس موهای خود را آبکشی کنید. توجه داشته باشید که غلظت مواد و مدت ماندگاری شامپو روی مو، سبب تیرگی رنگساژ می‌شود.

 طرز استفاده شامپو رنگ فانتزی

شخصی در حال رنگ کردن موی یک خانم با شامپو رنگ موی بنفش
استفاده از شامپوهای رنگی و فانتزی با رنگ‌های مختلف و متنوع باعث زیبایی دو چندان موهای شما می‌شود.

برای استفاده از شامپو رنگ فانتزی، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. پیش از استفاده از شامپو رنگ فانتزی، لازم است ابتدا موها را از بقایای چربی و آلودگی‌های محیطی به خوبی پاک کنید. زیرا شامپوهای رنگ، قدرت تمیزکنندگی نداشته و شما نمی‌توانید از آن‌ها به عنوان شامپو تمیزکننده استفاده کنید. برای این کار بهتر است ابتدا موهای خود را با شامپوی معمولی به خوبی بشویید.
  2. مقدار مناسبی از شامپو رنگ را با آب ترکیب کنید تا به غلظت مورد نظر برسد. هرچه ترکیب به دست آمده رقیق‌تر باشد، رنگ ملایم‌تر و هرچه غلیظ‌تر و زمان قرار گرفتن شامپو رنگ روی موهای طولانی‌تر باشد، رنگ پررنگ‌تری به موها می‌بخشد. توجه داشته باشید که این قبیل شامپوها نباید بیش‌تر از ۱۰ دقیقه روی موها قرار بگیرد، چرا که موجب آسیب رساندن به تار موها می‌شود.
  3. ترکیب به دست آمده را با استفاده از براش روی موها قرار دهید و همه موهای خود را به خوبی بپوشانید. اما هنگام استفاده از دست، لازم است از دستکش استفاده کنید تا مانع از رنگی شدن دست‌های خود شوید.
  4. در این مرحله موهای خود را به خوبی با آب بشویید. البته، می‌توانید از یک نرم‌کننده مناسب هم استفاده کنید. اما شامپو زدن موها توصیه نمی‌شود.

چگونه می‌توان از شامپو رنگ سوبارو استفاده کرد؟

شامپو رنگ مو سوبارو در جعبه، بیرون آن و ساشه‌های کوچک
شامپو رنگ مو برند سوبارو (Subaru) محبوبیت زیادی دارد.

طرز استفاده شامپو رنگ سوبارو به صورت زیر است:

  1. پیش از استفاده، دستکش بپوشید. این مورد برای جلوگیری از رنگ شدن ناخن‌ها ضروری است. البته طبق ترکیبات موجود در شامپو، این محصول ضرری برای سلامتی پوست ندارد.
  2. با دست، موهای خود را خیس کنید.
  3. اکنون لازم است موها را خشک کنید.
  4. مواد شامپو رنگ را به دو قسمت مساوی روی کف دست ریخته و به آرامی آن‌ها را ترکیب کنید.
  5. بلافاصله شامپو را روی موهای خود قرار دهید. به نحوی که به تمام قسمت‌های سر برسد. سپس به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه موها را ماساژ دهید.
  6. موها را به خوبی بشویید.
  7. فراموش نکنید که برای دریافت نتیجه بهتر، حداقل سه بار از این محصول استفاده کنید.

استفاده بیش از حد از شامپو رنگ توصیه نمی‌شود. توصیه می‌شود هر ۲ هفته یک‌بار از شامپوهای رنگ استفاده کنید؛ چرا که استفاده بیش از حد می‌تواند سبب بروز تحریکات پوستی گردد.

انواع شامپو رنگ را از کجا بخریم؟

چهار شامپو رنگ با تناژ مختلف کنار هم روی سطح آبی
شما می‌توانید انواعی از شامپوهای رنگ مو با برندها و مدل‌های مختلف را از طریق سایت ترب تهیه کنید.

اگر قصد خرید شامپو رنگ را دارید، می‌توانید سری به سایت ترب بزنید. ترب این امکان را به شما می‌دهد که برندهای مختلف شامپو رنگ را با یکدیگر مقایسه کنید و با اطمینان از اصل بودن محصول، مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید. علاوه‌براین، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که با توجه به بودجه و نیاز خود، محصول مورد نظرتان را پیدا کنید. این سایت، اطلاعات دقیق و به‌روزی درباره قیمت‌ها و مشخصات محصولات در فروشگاه‌های مختلف در اختیارتان قرار می‌دهد.

سخن پایانی

هر شخص با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد پوست و موی خود می‌تواند نسبت به خرید شامپوهای رنگ اقدام کند. شامپوهای رنگ مو، در رنگ‌بندی‌های مختلف وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به رنگ موی خود، مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب کنید. در این مقاله درباره نحوه استفاده از شامپو رنگ صحبت کردیم که خلاصه آن را در جدول زیر آورده‌ایم.

مراحلتوضیحات
مرحله اولقبل از استفاده از شامپو رنگ، موهای خود را با یک شامپوی معمولی بشویید تا به خوبی تمیز شود.
مرحله دومشامپو رنگ را با مقدار مشخصی آب ترکیب کنید تا به غلظت دلخواه‌تان برسد. هرچه ترکیب به دست آمده، غلیظ‌تر باشد، رنگ پررنگ‌تر و هرچه رقیق‌تر باشد، رنگ ملایم‌تری به موها می‌بخشد.
مرحله سومترکیب فوق را با استفاده از دست یا براش مخصوص رنگ مو، روی موهای خود قرار دهید و همه موها را با آن بپوشانید.
مرحله چهارمبعد از گذشت ۵ دقیقه، موهای خود را به خوبی با آب بشویید.
مراحل استفاده از شامپو رنگ

پرسش های متداول در مورد نحوه استفاده از شامپو رنگ

آیا شامپو رنگ قدرت پاک‌کنندگی موها را دارد؟

خیر، این شامپو نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای شامپوهای معمولی باشد. زیرا قابلیت پاکسازی و چربی‌زدایی مو و پوست سر را ندارد.

استفاده از شامپو رنگ به چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

این محصول، برای موهای تیره، تأثیر چندانی ندارد. از این رو، اگر جزو کسانی هستید که به رنگ‌های شیمیایی آلرژی دارید، توصیه می‌شود پیش از استفاده، تست حساسیت را روی ناحیه کوچکی از پوست خود انجام دهید. استفاده از این شامپو برای خانم‌ها در زمان بارداری به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

شامپو رنگ برای چه افرادی مناسب است؟

این محصول، برای همه خانم‌ها و آقایانی که موهای سفیدی دارند، مناسب است. به صورت کلی، اگر موهای شما دارای پایه ۱۰ به بالا است، می‌توانید از این محصول استفاده کنید.

اثر شامپو رنگ را چگونه می‌توان از روی موها پاک کرد؟

در صورتی که تمایل دارید رنگ این شامپو سریع‌تر از روی موها پاک شود، بهتر است برای شستن موهای خود از آب گرم و شامپوهای سولفات‌دار استفاده کنید.

چند بار در ماه می‌توان از شامپو رنگ استفاده کرد؟

با توجه به این‌که این شامپوها دارای ترکیبات شیمیایی هستند، توصیه می‌شود بیش‌تر از یک بار در ماه استفاده نشود.

🔗 منبع: cavinkare

مبینا قراباغی
مبینا قراباغی

من مبینا هستم؛ دانش‌آموخته‌ی مهندسی صنایع از دانشگاه خوارزمی. حالا بعد از چند سال تجربه می‌تونم بگم که مهارت رهبری و مشاوره و تخصص‌های متنوع مارکتینگ، سئو ، طراحی سایت، کپی‌رایتینگ و، بازاریابی محتوا و ... دارم. ضمنا این وجه از خودم رو هم شناختم که در عین علاقه به کار تیمی، از تنهایی کارکردن هم لذت می‌برم.
اطرافیانم میگن حس مسئولیت‌پذیری و همدلی بالایی دارم و اگر کاری بهم سپرده شه، تا کاملش نکنم دست برنمی‌دارم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *